1. marts 2010

PET slår ned på venstreradikale – Redox-mand anholdt

Jeg havde på fornemmelsen noget var under opsejling, men måtte alligevel tjekke kalenderen, for at se om det ikke var den første april i dag. Fra Ekstra Bladet – Fængslet for støtte til voldelig venstrefløj.

“En ung mand med tilknytning til den yderste venstrefløj er i dag blevet varetægtsfængslet i 24 dage i en sag, der handler om vold og økonomisk støtte netop til grupper på den yderste venstrefløj.

Det er Politiets Efterretningstjeneste (PET), der sammen med en hel række politikredse, har slået ned i sagen, der handler om voldelig politisk ekstremisme.

Ifølge Ekstra Bladets oplysninger tilhører den fængslede researchkollektivet Redox – en gruppe, der har dedikeret deres liv til at holde øje med blandt andet det yderste højre og nynazister.

Ekstra Bladet erfarer, at den unge mand blev anholdt under en aktion i Århus.”

Mere følger. Se evt.

  • 1/3-10 Avisen.dk – PET anholder politiske ekstremister.
  • “Efterretningstjenesten har anholdt en række personer for ‘voldelig politisk ekstremisme’. Alle personerne er fra den yderste venstrefløj og kommer i miljøet omkring venstrefløjsgruppen Antifascistisk Aktion.

  • 1/3-10 Politiken – Offer for ekstremistvold lettet over PET-aktion.(interview med undertegnede).
  • Opdate 2/3-10.

  • 2/3-10 Ekstra Bladet – Registrering nødvendig i politisk kamp (Demos’ Petter Sommerfelt forsvarer bevæbnede).
  • “Jeg vil gerne afmystificere det her. At man holder øje med politiske modstandere er ikke en odiøs politisk aktivitet.”

  • 2/3-10 Ekstra Bladet – Fængslet aktivist skifter advokat.
  • “Den politiske aktivist… Han blev anholdt søndag, da han sad i sin bil nær DNSB’s hovedkvarter i Greve. I bilen blev også fundet forskellige slagvåben.” (aktivist med slagvåben).

    Oploadet Kl. 18:54 af Kim Møller — Direkte link135 kommentarer

    135 Comments »

    1. »Vi har i lang tid vidst, at de har moniteret hinanden. De filmer på livet løs«, forklarer Morten Anker Jensen, lederen af Østjyllands Politis særlige patrulje, der holder øje med de yderligtgående unge fra byens venstrefløj og deres rivaler på den yderste højrefløj.

      Hvordan var det nu, Kim Møller, var du ikke i Århus bare for at filme på livet løs?

      Kommentar by Holm — 1. marts 2010 @ 19:16

    2. Radioavisens timenyhederne havde først noget om sagen her klokken 19. Lige så diffust som
      http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/03/01/145508.htm
      —–

      PET ind i ekstremisme-sag
      01. mar. 2010 15.49 København

      Serveren indeholder bl.a. oplysninger om voldelige overfald på nogle af de registrerede personer.

      http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2010/03/01/154748.htm
      —–

      Men hos DR skal der nok ties med Redox :-D :-D :-D

      Kommentar by tavsen — 1. marts 2010 @ 19:20

    3. Hvis ikke Orientering havde været venstreorienteret, og hvis de fleste andre medier ikke var så ligeglade med den ekstreme venstrefløj, så havde vi snart fået skandalehistorien om de yderste voldelige venstrefløjs-grupperinger og deres tilknytning til et vist politisk parti i Folketinget.

      Kommentar by Jesper Jakobsen — 1. marts 2010 @ 19:31

    4. -> Holm: Jo, Kim Møller var der for at dokumentere venstreekstremisternes skrupskøre adfærd. Men i modsætning til venstreekstremisterne opfordrer Kim Møller ikke til vold og hærværk mod sine politiske modstandere, men nøjes med at dokumentere.

      Kim Møller har heller intet til overs for White Pride, eller hvad de kalder sig pt.

      I modsætning til dine venstrekstremistiske venner har han heller aldrig hængt rødfascisterne ud med adresse.

      Kim Møller har aldrig overfaldet og tæppebanket disse venstreekstremister eller ødelagt deres kameraer, mens dine venstreekstremistiske venner ikke har de ringeste hæmninger over for at tæske politiske modstandere og ødelægge deres fotoudstyr.

      Og her er så den essentielle forskel på nationalkonservative og venstreekstremister: Førstnævnte dokumenterer og argumenterer, sidstnævnte gruppe tæsker løs og har ingen argumenter. Sådan udover: “Racister og nazister, skal hakkes til medister”.

      Holm, hvem synes du selv er de voldelige i denne kontekst?

      Desværre må jeg gå ud fra, at du er uden for pædagogisk og terapeutisk rækkevidde.

      Men du har din fulde ytringsfrihed til at dokumentere det modsatte. Glæder mig til at høre om det.

      Kommentar by hp — 1. marts 2010 @ 19:36

    5. Fra PET’s hjemmeside:

      ”Konfrontationerne får mere og mere karakter af organiseret voldsudøvelse, og vi har ligeledes set, at højre- og venstreekstremister målrettet forsøger at afdække og eksponere politiske modstandere gennem aktiviteter, der minder om privat efterretningsvirksomhed”, siger chefen for PET Jakob Scharf og fortsætter:

      ”Den konkrete sag illustrerer denne udvikling og er udtryk for PET’s bestræbelser på at forebygge og bekæmpe den voldelige politiske ekstremisme. Der er ikke tale om, at de strafbare forhold på dette område alene udspringer fra venstreekstremistiske miljøer. I højreekstremistiske miljøer oplever vi samme tendenser, og PET arbejder målrettet på at sætte ind over for alle former for voldelig politisk ekstremisme”.

      Kommentar by Holm — 1. marts 2010 @ 19:44

    6. -> Holm

      Det kræver ikke den store intelligens, at forstå der har været adskillige fotografer til en sådan event. Jeg står frem med navn og medie, ligesom avis-fotograferne, og der er der intet fordækt i formålet – hverken for professionelle fotografer eller undertegnede.

      Det er selvfølgelig ikke ulovligt at dække ekstreme miljøer, heller ikke med kamera, og når du gentagne gange mere eller mindre direkte forsøger at associere med migmed militante venstreradikales modpart på højrefløjen, så ligner det et bevidst forsøg på afkrydse min nakke. Vi ser nu et eksempel på personsammenfald mellem Redox (der registrerer indenfor loven) og AFA (der agerer udenfor loven), og derfor er en mand anholdt. Forbindelsen var almen kendt.

      Hvis du tror eller mener jeg gør noget ulovligt, så meld mig (da for pokker) til politiet. Alternativt bliver jeg nødt til at se dine kommentarer, som kynisk og bevidst intimidering af min person. Jeg vil nødigt banne dig fra Uriasposten, men det kan blive løsningen.

      Kommentar by Kim Møller — 1. marts 2010 @ 19:49

    7. ->1

      En af de første ting jeg tænkte da jeg læste denne nyhed var faktisk om Holm her nu ville trække i land mht. tvivlen om hvem der overfaldt Kim Møller. Jeg var dog ret sikker på at det ikke var nok – sagen skal formentlig føres igennem som tilståelsessag lige til Højesteret før Holm modstræbende indrømmer at det nok ikke var tilfældige voldsmænd fra The Grassy Knoll der stod bag. Keep trying, Holm.

      At fotografering på offentligt sted med henblik på blogdækning af et område som undereksponeres i grotesk grad af MSM kan sidestilles med de medieomsværmede Redox’ virksomhed, skal man nok hedde Holm, Århusianer, Hugo Chavez II eller Bjarne Thyregod for at kunne mene.

      Mon ikke godt man kan sige at denne politiaktion skyldes umådeholden hybris fra AFAs side? Check Infomedia – de er kun nævnt et fåtal af gange, til trods for at det er et rendyrket SA-korps – medierne omtaler dem ukritisk som “antifascister” uden anførselstegn, de har kunnet operere alt, alt for længe i troen på at de var urørlige.

      Kulminationen på hovmodet og hybrisen må nok siges at være deres såkaldte exit-program, hvor de som en siciliansk mafiaklan kan tilstå deres spejlbilleder udi voldspsykopatien frihed for forfølgelse – mod at de knæler ydmygt og be’r om nåde. Will you be my friend …. Godfather?

      Cruising for a bruising, fellas, cruising for a bruising.

      Nu må vi se om dette får mærkbare følger i MSM, både med henblik på benyttelse af Redox som kilde, og med hensyn til den udbredte fortielse af venstreekstremismen. Foreløbig tvivler jeg dog stærkt. MSM-journalisterne er dumme flokdyr, en tabt sag.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 1. marts 2010 @ 19:50

    8. #1 Holm din klamme AFA sympatisør
      kan du stadigt ikke se forskellen på at drive decideret ulovlige arkiver hvor man sender venstreekstreme dødspatruljer ud i direkte forlængelse, som det feks skete med drabsforsøget på SIAD medlemmer og mange flere lignende overfald.
      Kim Møller er en sober journalist hvori eneste forskel er at han gør det uden betaling, men alligevel må betale prisen for det i form af vold fra det importerede AFA/Redox/Endhesliste slæng.
      Er du også en af de hashtåger fra venstrefløjen der i dyb alvor påstår at KM har samme ( om nogen) tilknutning til feks WP som Redox og AFA har til de såkaldte “antifascister” der dermæst render ud på ordrer og slår de udpegede “fascister” ned, dvs politiske modstandere i bedste nazi SA stil.
      Glem heller ikke at manden som nu er anholdt har stærk tilknytning til både Redox og AFA og foruden at indsamle t indsamle oplysninger om dem der skulle “nakkes” også er sigtet for aktivt at deltage heri
      Du vil måske også antyde at det er Kim Møller personligt der har skrevet på Enhedslistens vinduer og givet Hr Bongfisk en på bærret?

      måske du bare burde fise tilbage på anarcho med dig.
      Derinde er der nok flere der ubetinget vil give dig ret i dine febervildelser

      AFA erklærer sig “uskyldige” pta politi udsagn om at den anholdte tilhører både AFA og Redox inderkredsen
      http://politiken.dk/indland/article913620.ece

      »I 2009 har vi flere gange set aktive fra København herovre«, mener han.

      Det skete senest ved en demonstration i begyndelsen af februar, hvor en blogredaktør, der er kritisk over for venstrefløjen, blev overfaldet.
      http://politiken.dk/indland/article913605.ece

      man kan håbe på at dette fra PET’s side ikke kun er et spil for galleriet, og at de gør det med reelle hensigter for at stoppe politisk vold og ikke kun fordi de selv føler det etablerede system truet, hvilket terroranklagerne kunne indikere.
      PET har i årevis holdt hånden over AFA så jeg undrer mig stadigt over at det først sker nu i stedet for for 15 år siden eller før, men igen jeg mistænker PET for i årevis bevidst at have holdt hånden over dem og først nu begyndt at slå ned på venstrefløjen fordi de har nået en styrke og kapacitet som truer selve systemet, i stedet for som før hvor de reelt gik PET’s ærinder ved at smadre højrefløjs folk og forfølge disse så de ikke frit kunne udøve “systemkritik”

      min holdning er jo selvfølgeligt nok lidt farvet af at jeg selv blev PET framet da jeg ikke ville stoppe min systemkritik friviligt og havde succes med det, men jeg prøver alligevel at vurdere situationen nøgternt og her har PET intet gjort for at skride ind overfor AFA i over 15 år, så hvorfor pludseligt nu?

      Kommentar by J B — 1. marts 2010 @ 19:52

    9. Tillykke til Kim, der må siges at befinde sig i stormens øje.

      Holms dæmonisering er klassisk venstreekstremisme. Hold nu op med det…

      Kommentar by Henrik R Clausen — 1. marts 2010 @ 20:00

    10. Tja, Kim Møller. Du ved jo bedst selv, hvad du bruger dine fotos til.

      Kommentar by Holm — 1. marts 2010 @ 20:00

    11. @ Holme:

      Der er ingen udenfor det højreekstreme miljø, som ved om Uriasposten bruges til at motivere overfald eller udpege ofre. Det er bestemt muligt, at det er tilfældet. Denne mulighed er ikke i sig selv en legitim grund til at stoppe Uriaspostens journalistiske dækning af det autonome miljø. Hvis det var en legitim grund, så skulle Tøger Seidenfaden have indstillet sine skriverier om Pia Kjærsgaard den dag PET udstyrede hende med livvagter.

      Kim Møller er ikke politisk aktiv udenfor rammerne af Uriasposten. Hans aktiviteter i forhold til det autonome miljø består udelukkende af dokumentation, oplysning og kritik. Hvad andre mennesker gør på baggrund af Kim Møllers dokumentation er andre menneskers eneansvar.

      @ Julius Børgsen:

      Stop nu dit offer-klynk. Du har din internet-gang i venstre-ekstreme fora, hvor du har truet indvandrer-skeptiske politikere og deres familie. Du har i dette forum bagatelliseret angrebet på Familien Hvilshøj. Du har båret våben i strid med danskernes love. Du sviner PET til når de arresterer en AFA-mand. Hvilken fløj var det lige du tilhørte?

      Kommentar by WilliamJansen — 1. marts 2010 @ 20:03

    12. Reelt tror jeg at manden blir syndebuk.
      PET redder sig deres oplysninger og alt, inkl forbindelserne til Einheitslizten blir nydeligt fejet ind under gulvtæppet og når sagen er overstået så er alt så rosenrødt som det var før.
      Og om et par mrd kan Jabok Så gøre som sin forgænger Hr Findsen, give ekslusive medie interviewer hvor han udråber højrefløjen til den store fare pga deres budskab, løbeseddel og klistermærke uddelinger, lige før at de venstreekstreme gik amok i det værste hærværksorgie og gade optøjer set i nyere tid på danske gader

      Kommentar by J B — 1. marts 2010 @ 20:03

    13. #10 Holm
      De savner dig stadigt inde på Anarcho

      Kommentar by J B — 1. marts 2010 @ 20:05

    14. Ja – det er godt at se at der endelig bliver taget hånd om de voldelige elementer. Især håber jeg at det meget grove overfald i forbindelse med SIAD demonstrationen bliver opklaret – og selvfølgelig også Uriasposten.

      Man kan dog frygte at PET har bagtanker med ransagningen: Et fiks og færdigt arkiv med tilhørende billedmateriale over hele højrefløjen. De skulle være dumme hvis ikke de anvendte det pågældende materiale selv.

      Dermed kan dette på sigt også blive en skadelig sag for højrefløjen. Men – så længe man arbejder på legitim politisk vis – og ikke udøver vold har man jo intet at frygte fra PET’s side. Da er det kun venstre-fascisterne som skal begynde at kigge sig over skuldrene.

      Kommentar by NF — 1. marts 2010 @ 20:08

    15. Pussigt nok fabler redox videre i nazi – sporet uden at nævne deres eget engagement i den nye fascisme.

      Kommentar by Santor — 1. marts 2010 @ 20:17

    16. Redox vil altid rable videre i Nazi-sporet. Nazister er deres eksistensberettigelse, og da der ikke findes ret mange nazister i Danmark (hvor mange er de i Greve? Tre?), bliver de nødt til at beskylde andre for at være det, og om nødvendigt overfalde dem.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 1. marts 2010 @ 20:36

    17. Det ville være klædeligt, om hr. Kim Møller, der jo påstår, at han har fredelige hensigter som et minimum lagde afstand til højrefløjsbøllernes huseren i Århus, deres anslag imod lovlig venstreorienteret politiks aktivitet, deres bølleoptøjer i forbindelse med fodboldlkampe, og deres voldelige overfald på to unge venstreorienterede samme aften, hvor Kim Møller efter eget udsagn blev antastet af såkaldte venstreekstremister.

      Kommentar by Thorkild Paustian — 1. marts 2010 @ 20:37

    18. – Havde også på fornemmelsen, at der var noget under opsejling (både ud fra hvad jeg havde hørt fra bekendte, og fordi jeg så et par hollænder-vogne på vej ad Hellerup til, da jeg cyklede ind mod byen) (i øvrigt i møgvejr, hvor det blæste 3/4 pelikan – så kan det være nok så meget over frysepunktet – chill-faktor er en led størrelse)

      Kommentar by Sleepvalley — 1. marts 2010 @ 20:40

    19. Enhedslistens stormtropper skal såmænd nok blive forsvaret af Line Barfoed inden længe, vent og se.

      Kommentar by jonas — 1. marts 2010 @ 20:40

    20. Kim Møller,

      Ville det være absurd at antage at billederne i kameraet der blev ødelagt på en eller anden måde ville være gjort offentligt tilgængeligt? Fx. lagt op her på siden?

      Som Hr. Politiinspektør nævner, er omfattende dokumentation om politiske modstanderes identitet ikke blot et venstrefløjsfænomen. Det er derfor ikke umuligt, jeg ville faktisk kalde det ekstremt sandsynligt, at billederne i sidste ende ville bidrage til en lignende database, og indirekte medhjælpe til et lignende politisk overfald.

      Jeg kender en yderste-venstreorienteret kvinde som blev kæreste med en yderste-højrefløjs mand. Selvom hun ikke flyttede sig politisk, blev hun udråbt af sine tidligere fæller som forræder, og deres personlige detaljer såsom adresse blev nævnt i et ekstremistisk undergrundscirculære. Jeg læste dette. Bladet opfordrede på ingen måde til vold. Den indeholdt bare informationer der gjorde det meget nemt for en person der, komplet ulig bladets erklærede filosofi, rent faktisk gik ind for vold som en løsning, at føre denne ud i livet. Parret, samt deres nabo, fik iøvrigt smadret deres biler.

      Og det er jo en gang hyklerisk lort. Selvom det ikke er direkte ulovligt at offentliggøre personlige detaljer, eller billeder taget i offentligheden, er det jo klart hvad intentionen med offentliggørelsen er. Og hvis det ikke er den direkte hensigt, så kan et nogenlunde intelligent menneske alligevel regne ud hvad sådanne informationer vil blive brugt til.

      Man er ikke uden skyld bare fordi man ikke er den der slår på målene, men blot udpeger dem. Jeg brækker mig over hvordan du bliver refereret til som “offer for ekstremisme”, mens du bedriver samme virksomhed som dem du selv udråber som “voldelige ekstremister”.

      Kommentar by Martin — 1. marts 2010 @ 20:43

    21. #16
      velkommen tilbage Holm.

      Nu har KM flere gange taget afstand fra WP og vold generelt så hvor vil du hen med den videre mudderkastning af KM.

      Vi har redox fascisterne og store dele af pressen til det formål du efterspørger, men jeg kan da godt se at du måtte være ked af at den sædvanlige venstre propagandistiske stil nok blir tilsidesat lidt de næste par dage mens der bores lidt i dine “uskyldige” redox venner.

      jeg har feks heller ikke bemærket Redox bruge deres tid på at tage afstand fra den venstreekstreme vold som den nye sag viser at de selv også deltager aktivt i, men det var nu heller ingen overraskelse for dem som er bare lidt inde i hvordan de operer.

      jeg har også indtil nu helt overset Redox og den rabiate venstrefløj tage afstand fra islamisk vold og terror, altså bortset fra meget sporadisk hvis der er blevet hængt nogle bøsser i et muslimsk land, men det har selvfølgeligt aldrig været islams skyld jo..

      Vi har Redox og store dele af de etablerede medier til at hetze “højreradikale” så hvorfor forlanger du nu at KM skal bruge tid på at lave redox arbejde?
      Der det ikke nok at dine venner slog ham ned?
      men du vil måske antyde at det reelt var WP elelr johnny hansen der stod bag?

      get a grip din hashtåge og fis tilbage til Anarcho
      jeg vil ikke en gang kategorisere det som et nice try

      Kommentar by J B — 1. marts 2010 @ 20:50

    22. -> Thorkild

      Jeg har flere gange taget afstand fra højreradikal vold her på siden, men vil du læse mere om højreradikale, så kan du finde det i massemedierne. Jeg forsøger at lukke hullerne fra et nationalkonservativt standpunkt, og har ikke ubegrænset tid til rådighed. Den eneste forskel på Århus og København, er det faktum at venstreradikale ikkei Århus har formået at få det fysiske overtag i forhold til “lovlig højreorienteret politisk aktivitet” (dine ord, vendt om).

      Når nu du skriver “efter eget udsagn blev antastet af såkaldte venstreekstremister”, så er det vel spild af tid at gøre mere ud af svaret.

      Kommentar by Kim Møller — 1. marts 2010 @ 20:52

    23. -> Martin

      For nu at afkorte din fine ord.

      1) Tager jeg billeder af antifascister, er jeg højreradikal
      2) – Og når billederne kommer online (på min blog, der hermed er højreradikal)
      3) Er jeg medskyldig i eventuel højreradikal vold.

      Med andre ord. Som borgerlig blogger kan jeg skrive hvad som helst, bare jeg holder mig fra venstrefløjen. Absurd.

      Kommentar by Kim Møller — 1. marts 2010 @ 20:59

    24. #19 Martin, Holm, Thorkild whatever

      havde du mon samme bræksmag i munden da EB første an i en kampagne baseret på Redox/AFA oplysninger hvor der blev udhængt en masse mennesker der dengang påståedes at have ledende poster indfor det senere nedlagt Dansk Front, fulgt af en masse udokumenterede oplysninger fra de redox som nu ( forhåbentligt beviseligt), ikke kun udpeger dem der skal overfaldes men selv deltager aktivt i selve overfaldene, forruden hacking og terrorisme og statsundergravende virksomhed.

      Der var billeder, byer og særdeles detaljerede oplysninger og anklager mod dem, men der blev ikke brugt andre kilder end helt og holdent anonyme Redox/AFA oplysninger
      helt igennem en svinsk artikel uden brugbare kilder andet end redox/afa

      dagbladende skriver jævnligt om “højreradikale” og har stort set haft 15 års tavshed om gerninger begået af venstreekstremistiske, så jeg forstår godt din frustration

      ps
      de savner dig stadigt inde på anarco

      Kommentar by J B — 1. marts 2010 @ 21:08

    25. http://img.photobucket.com/albums/v394/legbamel/Dont_feed_the_troll.jpg

      – Lad os håbe, at dagens aktioner er begyndelse på en mere konsekvent indsats mod de voldspsykopatiske venstrefløjsfascister. PET har jo fået betydligt flere midler; men det har nok især været viljen og det politiske pres, der har manglet. Lad os sørge for, at PET bliver holdt i sporet. De værste voldspsykopater er jo ret få, og i realiteten “nyttige idioter” for diverse venstreorienterede hattedamer og kystbanesocialister.

      Kommentar by Sleepvalley — 1. marts 2010 @ 21:09

    26. Jeg gætter på at DR er i gang med at samle stormtropperne og snarrest iler Enhedslistens SA, troppet til undsætning. Jeg gætter på at du Kim, konsekvent vil blive omtalt som tilhørende “den yderste højrefløj” – tænk på at Irene Mannteufel og Allan “Mavepuster” stadig slår deres folder på stationen. De er nok ikke blevet mere borgerlige siden sidst og fokus vil helt klart blive rettet mod en person som dig. Jeg håber de lader din familie være men hvad DR angår er der nok ingen nedre grænse.

      Jeg er derudover overordentligt spændt på at se om sagen også omfatter visse af Århus Stiftstidendes journalister?. Der er jo ingen tvivl om at de der har skildret sagerne om politisk vold i Århus, sympatiserer kraftigt med den ekstreme venstrefløj, men jeg er spændt på at se hvor meget information der er faktisk er udvekslet mellem dem og Redox. Jeg er også rigtig spændt på at se i hvor stor udstrækning “Stiftens” journalister har ageret “efterretningsagenter” for ..

      Spændende..

      Kommentar by Per H — 1. marts 2010 @ 21:23

    27. Thorkild, man kan udmærket gå ud fra, at folk der overfalder en erklæret højreorienteret blogger, er venstreekstremister. Det skal der ikke ret meget hjerne eller logik til at klare. Dit tynde forsøg på at antyde, at Kim forskruer virkeligheden, har ingen gennemslagskraft.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 1. marts 2010 @ 21:30

    28. ->19 Martin

      Kig lige denne billedserie fra Århus Stiftstidende:

      http://spotted.stiften.dk/photos/index.php?id=92953&size=large

      Samme demonstration. Samme mennesker. Anden fotograf – fra et MSM der normalt er venstrefløjen venligt stemt.

      Forklar mig venligst hvori forskellen helt præcist består. Billederne kan i princippet bruges på nøjagtig samme måde som du antyder. Skal aviserne efter din mening også afholde sig fra at dække begivenheder som denne, fordi de kan bruges af folk der vil begå vold mod demonstranterne? Eller er det i sidste ende den formodede hensigt der tæller? Eller mediet – avis OK, nationalkonservativ blog ond? Skal aviser holde op med at bringe billeder i det hele taget, fordi de kan føre til stalking af afbildede kvinder eller alt muligt andet man ikke kan vide? Hvorfor blev Stiftens fotograf ikke overfaldet, hvis dette drejede sig om mulige konsekvenser som du skriver?

      Du må, så vidt jeg kan se, gøre klart om du mener at billeder på magisk vis transmitterer fotografens hensigter og holdninger, eller om billeder bare er billeder. Det første synspunkt vil stille store krav til din argumentationsevne. Det andet synspunkt får dine postulater til at implodere i selvmodsigelser og inkonsekvens. Hvad mener du?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 1. marts 2010 @ 21:31

    29. – > Kim,

      Du kan skrive om hvad som helst. Du kan bare ikke fralægge dig ansvaret i at hvad du skriver kan bidrage til vold af samme karakter som den du meget kraftigt tager afstand fra.

      At lægge billeder ud af højreradikale fra en af deres forsamlinger ville have akkurat samme moralske implikationer. Det er dem jeg snakker om, ikke hvorvidt borgerlige bloggere må omtale venstrefløjen eller vice versa.

      Kommentar by Martin — 1. marts 2010 @ 21:33

    30. Hr. Kim Møller erkender altså, at der pågår ulovlig højreorienteret politisk vold i Århus, – så kom vi så langt. Hr. Kim Møllers ytringsfrihed ligger i øvrigt mig (og Trykkefrihedsselskabet) meget på sinde, – vi skulle jo nødigt gå glip af hans historiske omskrivninger, – hans historierevision.
      Er hr. Kim Møller sig sit ansvar bevidst?? – 1) At historie lagt på nettet bør bygge på kildekritik og en positivistisk synsvinkel på historieskrivningen, – altså på princippet “Wie es gewesen war”, – 2) At historieskrivning aldrig må blive ensidig propaganda efter det goebbelske princip??? – Mange unge mennesker bruger nettet ganske ukritisk, når de søger oplysninger, – derfor er det da også vigtigt, at det vi skriver er nogenlunde sandt, – også om dem, som vi er uenige med, så de unge ikke får et forvrænget billede af fortiden.

      Kommentar by Thorkild Paustian — 1. marts 2010 @ 21:35

    31. -> Thorkild

      Debatten er slut for mit vedkommende.

      Kommentar by Kim Møller — 1. marts 2010 @ 21:42

    32. Sikke dog en fæl karl, ham Thorkild. Der er åbenbart meget bitterhed og vrede på den yderste venstrefløj.

      Kommentar by Den spedalske — 1. marts 2010 @ 21:55

    33. #11 WJ
      ja dit personangreb må være forventet sådan som du selv bliver bedt ofte om at holde kæft og beskyldt for at gå venstrefløjens ærinder
      At du så fortsætter med det og endda direkte injurende i forhold til hvad der er reelt var baggrund og sket og faldet dom for undrer mig slet ikke.
      Det er jo lige som at læse en redox artikel
      Hvad med BohemianDOx ? nu vi skal ned på dit niveau?
      Er det dig der er bag Holm med synonymer og derfor føler dig trådt på?
      var klar til at få tilbage i samme stil hvis du fortsætter sine løgne og personangreb, din lille klamme svans

      Kommentar by J B — 1. marts 2010 @ 21:55

    34. Apropos det her . så havde Gøteborgposten for et par måneder
      siden en artikel om venstrefløjsvolden.
      Politiet sagde, at det ikke helt havde været opmærksom på
      volden fra de godes side.
      Er der en eller som er istand til at finde dette?
      Sikke en dag, godt nyt fra Holland,JP, Geert Wilders står til 30% af vælgerne og det danske politi går efter venstrefløjens vold.
      en ganske god dag. Mere af samme …Tak.

      Kommentar by pk — 1. marts 2010 @ 22:00

    35. Prøv i øvrigt at bemærk hvordan Århus Stiftstidende sletter kommentarer ang. deres samarbejde med netop Redox i kommentarfeltet til Ritzau notitsen.

      Kommentar by Jens — 1. marts 2010 @ 22:00

    36. -> Martin

      Når en erklæret militant organisation demonstrerer offentligt, så må det (sgu) være en demokratisk dyd at afdække grupperingen, helst med foto, navne og øvrig ageren udi det politiske. Skulle en DF’er demonstrere sammen med Combat18, så ville Redox gå tættere på end loven tillader, og aviserne ville rydde forsiden. På samme måde bør det være med venstrefløjen. Hvis folk fra demokratiske organisationer demonstrerer med AFA, så skal det frem.

      Hvis du vil tages seriøst, så bliver du nødt til at skelne mellem lovlige ytringer og illegal vold. Jeg skriver en af de mest læste blogs herhjemme, og agerer på mange måder som ethvert andet medie. Jeg har kilder, jeg har folk i marken, læsere der tipper og holder mig indenfor loven ift. copyright, injurie mv. Det er en blog med korte spidse historier, og en af de få måder jeg adskiller mig fra massemedierne er netop det skarpe fokus på MSMs værste huller. Det være sig bl.a. i forhold til det store tabu – venstreradikalisme.

      Antidemokrater kan altid finde gode grunde til at dette og dette ikke må komme frem. Man bliver i sagens natur nødt til at skelne mellem lovlige ytringer og illegal vold. Dine argumenter kunne som William påpeger vendes om – Seidenfaden er skyld i at Pia Kjærsgaard må have livvagter… eller for nu at tage et aktuelt eksempel. Redox er med sit/sine billeder af ‘Pernille’ medskyldig i overfaldet på samme.

      Kommentar by Kim Møller — 1. marts 2010 @ 22:03

    37. Blæser der nye vinde eller er der tale om en talefejl der medfører irettesættelse? TV2 kl.ca 22.00: Der berettes om “venstreekstreme” og “højreorienterede”.

      Kommentar by morlille — 1. marts 2010 @ 22:13

    38. #35
      ja Stiftens lovprisning af venstrefløjen er almen kendt
      Det er EB’s også, men de er langt fra alene
      det er derfor en blog som Uriaposten er så vigtig for at få fremhævet den ensidige vinklen og favorisering af venstrefløjen og herunder REDOX og AFA vold så de danske medier har ført ukritisk gennem de sidste mange år.
      Kim Møller er bragende dygtig og knivskarp og lader sig ikke anfægte af udhængning og direkte voldelige overfald pga sit store engagement for at tage medierne under kritisk lup, og herunder også voldelige venstreekstreme elementer som bestemt ikke bryder sig om det.
      Selvfølgeligt kan de have sin pris og jeg måtte selv igennem hele møllen for at par år siden da jeg efter mange dødstrusler, hvoraf flere blev overgivet til PET uden nogen respons, og udhængning i hele lokal området hvor AFA forruden en rigtig svinsk udhængning bareseret på løgne også skulel markere at de vidste præcis hvor jeg boede, og da jeg så påtog mig flere ledende poster i i fredeligt, men skarpt markeret aktivistisk politik valgte jeg personligt at bryde loven ( som William Jsvansen gentagne gange koger suppe på) at anskaffe mig et ulovligt våben i det tilfælde at AFA skulle finde på at opsøge mig på min bopæl igen og måske med andet formål at at klistre det til med klistermærker.
      my home is my castle og hvis man evt valgte at ramme min familie så var der ingen pardon.
      det har ikke ændret sig siden dengang og det må må både WJ og redox og andre med lignende sympatier gerne citere mig for.
      Prisen blev dog for høj i længden og derfor er jeg ikke politisk aktiv i offentligt regi ( blandt andet indenfor “egne” rækker hvor det ofte i mange tilfælde mere gjaldt personfnidder end reelt at opnå resultater)
      Jeg har dog stadigt mine holdninger som stadigt falder redox, wj og lignende for brystet, men det er så deres problem, ikke mit.

      Kommentar by J B — 1. marts 2010 @ 22:24

    39. Mon ikke PET får nye, brugbare oplysninger om det højreradikale miljø ud af det materiale, de har konfiskeret, som de kan supplere de oplysninger med, som de allerede selv har opsamlet gennem deres intense, årelange overvågning.

      Det skulle da ikke undre mig, om Uriasposten er en af de blogs, der følges løbende.

      Kommentar by Holm — 1. marts 2010 @ 22:31

    40. Hr. Kim Møller erkender altså, at der pågår ulovlig højreorienteret politisk vold i Århus.

      Thorkild, er du den sidste, der opdager det?

      Nu er det altid et definitionsspørgsmål, hvad ‘højreorienteret’. Nationalsocialisterne kan I venstrerødder bøvle med – det er Jeres venner, ikke højrefløjens. White Pride kender jeg ikke godt nok til at vide, om de kan kaldes højreorienterede – men i modsætning til nationalsocialisterne ser jeg ikke grund til at regne dem for venstreorienterede. Jeg vil godt tolerere, at de kaldes højreorienterede, og overfald fra deres side ‘højreekstrem vold’.

      Der har været pænt meget opmærksomhed på truslen om højreekstrem vold – så meget at Århus Byråd mærkeligt nok fordømte ‘højreekstrem vold’, som om venstreekstrem vold er acceptabel – og det er Godt, at der nu kommer mere opmærksom på venstreekstremisterne, som der nu engang er langt flere af, og som gennem mange år har været meget mere aktive.

      Kim Møller gør et lille stykke af det, også fordi den kommercielle presse diskret lukker øjnene for en del af det.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 1. marts 2010 @ 22:35

    41. Det skulle da ikke undre mig, om Uriasposten er en af de blogs, der følges løbende.

      Jo, af venstreekstremisterne. De skal jo finde en eller anden fjende, de kan kaste sig over.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 1. marts 2010 @ 22:36

    42. –> 8 JB

      ‘men igen jeg mistænker PET for i årevis bevidst at have holdt hånden over dem og først nu begyndt at slå ned på venstrefløjen fordi de har nået en styrke og kapacitet som truer selve systemet, i stedet for som før hvor de reelt gik PET’s ærinder ved at smadre højrefløjs folk og forfølge disse så de ikke frit kunne udøve “systemkritik”’

      Fuldstændigt rigtigt, det samme foregår / gik i Holland, Tyskland, England, i Holland endda flere årtier før Pim Fortuyn, blev en tidlig modstandskæmper og folkevalgt politiker udsat for et brandattentat der kostede hans kone førligheden.

      I alle de nævnte lande instrumentaliseres den yderste venstrefløj mod, jeg skulle til at sige ‘indvandringsmodstanderne’, nej mod ‘globaliserings eliten’ er et bedre og mere omfattende ord.

      Samtidigt med forsøger man med juridiske midler at standse partier der modsætter sig Bryssel og Co. . I Belgien forbød man et lovligt demokratisk parti, Vlaams Belang, i England forsøger man med alle midler at tvinge BNP i knæ efter deres seneste store sejre, i Tyskland forsøger man feberagtigt at forbyde NPD, og venstreekstremisters angreb på det nationalkonservative tyske alternativ Pro-bevægelsen støttes nærmest åbenlyst af borgmestre og resten af borgermusikken. I Sverige sørger man for at alle kan se hvad man stemmer, så der ikke er hemmelige valg, ja hensigten er jo tydeligt.

      Venstrefløjen er ikke den rigtige opposition, set fra globalisternes synsvinkel.

      Med det i baghovedet, skal man nok lade være med at være alt for optimistisk over PETs seneste tiltag. At tro på at retfærdighed lige pludseligt vil indfinde sig nok er alt for meget at forvente.

      Kommentar by Balder — 1. marts 2010 @ 22:42

    43. @Henrik R Clausen
      Nu er det altid et definitionsspørgsmål, hvad ‘højreorienteret’. Nationalsocialisterne kan I venstrerødder bøvle med – det er Jeres venner, ikke højrefløjens.

      Det bliver ikke mindre vrøvlet og mere korrekt af at du gentager det konstant.

      Skal vi spørge DNSB hvem de er bedst venner med? Dig og dit parti, eller Villy og hans parti?

      Der har været pænt meget opmærksomhed på truslen om højreekstrem vold – så meget at Århus Byråd mærkeligt nok fordømte ‘højreekstrem vold’, som om venstreekstrem vold er acceptabel – og det er Godt, at der nu kommer mere opmærksom på venstreekstremisterne, som der nu engang er langt flere af, og som gennem mange år har været meget mere aktive.

      Sidst politiet i Århus offentliggjorde tal, var 80% af de sigtede for politisk vold i Århus fra højrefløjen – så din idé om hvem der “har været meget mere aktive” er ikke korrekt.

      Kommentar by Polyb — 1. marts 2010 @ 22:47

    44. -> Holm

      “Mon ikke PET får nye, brugbare oplysninger om det højreradikale miljø ud af det materiale, de har konfiskeret, som de kan supplere de oplysninger med, som de allerede selv har opsamlet gennem deres intense, årelange overvågning.”

      Det er her vi i praksis ser forskellen på -fløj og -radikale. Jeg og mine ligesindede betragter politiet som kampfæller – punktum – ingen forbehold. Radikale af forskellige slags ser politiet med mistro. Jeg har intet at skjule. Vil politiet se mine pc’er, så sætter jeg kaffe over og skærer citronhalvmåner.

      Kommentar by Kim Møller — 1. marts 2010 @ 22:52

    45. Paustian:

      “Det ville være klædeligt, om hr. Kim Møller, der jo påstår, at han har fredelige hensigter som et minimum lagde afstand til højrefløjsbøllernes huseren i Århus”

      Se det interview i Politiken, han linker til.

      Kommentar by Henrik — 1. marts 2010 @ 22:57

    46. Jamen, det er da også surt for nutidens ungdom hvis Danmark er gået hen og blevet så borgerligt at deres udskejelser kan risikere at give en tur bag tremmer i stedet for en karriere på universiteterne eller i medierne!

      Kommentar by Jens Hansen — 1. marts 2010 @ 22:59

    47. Vor holdning er at politisk vold ikke hører hjemme i Danmark. Godt at PET skrider til handling for at minimere omfanget af den politisk vold.

      Kommentar by Altermedia - Danmark — 1. marts 2010 @ 23:01

    48. Polyb:

      “Skal vi spørge DNSB hvem de er bedst venner med? Dig og dit parti, eller Villy og hans parti?”

      DNSB definerer sig selv som et venstrefløjsparti, og har gjort det siden i hvert fald start-80´erne. Var der mere, du ville vide?

      “Sidst politiet i Århus offentliggjorde tal, var 80% af de sigtede for politisk vold i Århus fra højrefløjen – så din idé om hvem der “har været meget mere aktive” er ikke korrekt”.

      Nu er antallet af sigelser jo ikke synonymt med antallet af gerningsmænd, vel?

      Desuden talte manden om politisk vold generelt, ikke kun i Århus.

      Kommentar by Henrik — 1. marts 2010 @ 23:10

    49. @Henrik
      DNSB definerer sig selv som et venstrefløjsparti, og har gjort det siden i hvert fald start-80´erne.

      Det gør de ud fra en anden politisk skala end den/de gængse – læs det på deres hjemmeside. Dit argument holder derfor ikke.

      Nu er antallet af sigelser jo ikke synonymt med antallet af gerningsmænd, vel?

      Nej, men det giver vel et nogenlunde præg derom. Har du en forklaring på hvorfor forholdet mellem gerningsmænd på hver fløj skulle være meget anderledes end forholdet mellem sigtelser?

      Kommentar by Polyb — 1. marts 2010 @ 23:16

    50. SOS:(same old shit)

      http://da.wikipedia.org/wiki/Weimarrepublikken

      http://www.sap-fi.dk/si/125/125-hist.htm

      http://info.systime.dk/supplerende-materiale/det-tredie-rige

      Kommentar by PB — 1. marts 2010 @ 23:26

    51. PET og politiet generelt har jo også et generelt legitimitets-problem, som de burde forsøge at rette op på. Én ting er, at de holder mere med de ekstre socialister i Enhedsfascisten end med de næsten lige så ekstreme socialister i DNSB. For mig at se er disse to grupperinger to alen ud af samme dårlige stykke. Noget andet er derimod, at f.eks. Pia Kjærsgaard fra et moderat midterparti med massiv folkelig opbakning ikke kan gå uantastet rundt på Nørrebro eller hele København for den sags skyld. Dét kan f.eks. en Villy Søvndal, så dette forhold er faktisk langt værre for demokratiet. Hvis ikke politiet er opgaven voksen, så mister det jo sin legitimitet, og så er vi godt på vej ud i en situation, hvor man ikke længere har nogen “samfundskontrakt”. Så der er nok for politiet at tage fat på, hvis de skal forsøge at generhverve en smule legitimitet.

      Kommentar by Sleepvalley — 1. marts 2010 @ 23:29

    52. Jeg kan ikke længere finde omtalen på Århus Stiftstidende… men den er jo heller ikke relevant ?. Uha, jeg tror de er fedtet godt ind i det her – nå ja – måske ikke direkte ledelsen men i hvert fald 2 af de “journalister”, som har skrevet de mest “opfindsomme” artikler om emnet. Gad vide hvad de har brugt af avisens ressourcer for at fodre Redox og AFA ?

      Kommentar by Per H — 2. marts 2010 @ 00:15

    53. @morlille skrev
      Blæser der nye vinde eller er der tale om en talefejl der medfører irettesættelse? TV2 kl.ca 22.00: Der berettes om “venstreekstreme” og “højreorienterede”.

      Det vil blive rettet i samtlige udsendelser i morgen. :-)

      Bortset fra det, får man ikke en dommer til at fængsle folk en person i 24 dage, hvis ikke der er fremlagt “godt” materiale af politiet.
      Og med de anklager, der er offentliggjort kan man jo regne ud, at de selv har været inde og se i mandens pc, om det så er over nettet eller bagefter, kan være svært at vide. Men mon ikke politiet også har nogle dygtige it-folk, der kan “hacke” sig vej frem på lovlig måde efter en dommerkendelse..

      Kommentar by jonas — 2. marts 2010 @ 00:18

    54. @ Polyb/49

      “Det gør de ud fra en anden politisk skala end den/de gængse – læs det på deres hjemmeside. Dit argument holder derfor ikke”.

      Jo, det holder skam fint nok. De tager afstand til samtlige demokratiske partier, så her er højre- og venstrefløj lige langt fra dem. Kigger du på deres partiprogram vil du så se, at de fordelingspolitisk også hører til på venstrefløjen – det er den “gængse” skala, du taler om.

      At den så ikke anvendes konsekvent er en anden sag – vore politologer og deslige har ikke rigtigt kunnet vride deres hjerner rundt om at Dansk Folkeparti faktisk er et venstrefløjsparti – DF behersker jo ikke “tonen”. Ergo holder man DF ude på den plads der oprindeligt tilhørte Fremskridtspartiet, og lader være med at tænke for meget over at fordelingspolitikken har forandret sig.

      “Nej, men det giver vel et nogenlunde præg derom. Har du en forklaring på hvorfor forholdet mellem gerningsmænd på hver fløj skulle være meget anderledes end forholdet mellem sigtelser?”

      Jeg har et par stykker aller tre:

      1) Venstrefløjen har 90 års træning i at undgå at blive knaldet af politiet, inklusive regler for påklædning, forberedelse, taktik osv. WP har været igang i ca 15 år, offensivt måske kun de sidste 5-10 år.

      2) Ser du på udtalelser fra grupperne, så er WP´erne faktisk klar til at tage straffen for det skidt de laver. Nogen sådan udtalelse finder du ikke på venstrefløjen. Man kan diskutere om WP´erne opfører sig efter hvad de siger, men udtalelserne er der.

      3) Det er ganske enkelt nemmere for politiet at infiltrere og presse WP-typerne end AFA-typerne – WP´erne har en ambition om at være en del af og forsvare det samfund vi har arvet, mens AFA´erne netop ikke vil være en del af samfundet, og aktivt bekæmper det.

      Det medfører, at WP´erne på et tidspunkt vil stige af og leve “almindelige” liv, mens AFA-typerne har deres egne institutioner de kan gøre karriere i uden helt at stige ud.

      Derfor har politiet mere at presse WP-typer med end de har at presse AFA-typer med. Det giver bedre efterretninger og flere sigtelser.

      Kommentar by Henrik — 2. marts 2010 @ 00:52

    55. –> 51 Sleepvalley

      Én ting er, at de holder mere med de ekstre socialister i Enhedsfascisten end med de næsten lige så ekstreme socialister i DNSB. For mig at se er disse to grupperinger to alen ud af samme dårlige stykke.

      Sammenligningen holder ikke, der er antallet til forskel. Du kan ikke sætte en lille håndfuld Nazister, der oven i købet gør meget lidt væsen af sig med tusindvis, ja måske titusindvis af voldsberedte rødfascister der i årevis har hærget gaderne. Og White Pride har formentligt kun racismen tilfælles med dem. Ifølge en oplysning fra en, vist nok Uriasposten kommentar, skulle det også med White Pride dreje sig om et ret beskedent antal.

      Sagen i en nøddeskal er simpelthen at venstreorienteret vold bliver underrapporteret mens alt muligt, inklusiv fodboldvold går på højrefløjens konto. Der er et udtalt ønske fra alle mulige grupperinger om at finde frem til ‘højreorienteret vold’.

      Jeg husker en vis nu ‘disgraced’ politimand fra Scotland Yard, der mente at de danske statistikker måtte være forfalskede siden der ikke var tilstrækkeligt med ‘højrefløjsvold’.

      I Danmark men især i Tyskland har man gang på gang eksperimenteret med opgørelsesmetoder og kategorier for at få højrefløjsvold til at se ud af mere. Uden at det i øvrigt gav det ønskede resultat; tegn på en farlig voldelig højrefløj.

      Så i Tyskland gik man skridtet videre, og nu gælder f.eks. ethvert påmalet hagekors i en gyde eller i støvet af en bil, som et særskilt ‘højreekstremt hatecrime’, uanset hvem der måske har tegnet det.. Problemet for systemet består i at der ikke er tilstrækkeligt højreorienteret hate- og politisk kriminalitet for at kunne legitimere den dæmonisering af højrefløjen generelt.

      Kommentar by Balder — 2. marts 2010 @ 00:53

    56. Jeg vil nu bare lukke bitterfissen og udråbe et

      Hurra, hurra, hurraaa, PET leve!

      I dag er det PET’ens fødselsdag… da dim mmmm.. Jubiii.

      Endelig kommer politiet ud af busken. Jeg fornemmer nye vinde. Der er blevet renset op i metoderne og politiet går til sagerne med en hidtil uset præcission og nøgternhed. Jeg genkalder mig rækken af kolde røvhuller på klimaflopmødet.. og nu dette!

      Kan det skyldes udskiftningerne i toppene? Har vi lov at håbe?
      Er der kommet rigtige mænd ved roret?

      Hvis det bliver ved, så bør der rejses forslag om at gøre citronhalvmåner til Danmarks nationalkage.

      Kommentar by Nanoligator — 2. marts 2010 @ 01:31

    57. @Henrik
      Jo, det holder skam fint nok. De tager afstand til samtlige demokratiske partier, så her er højre- og venstrefløj lige langt fra dem.

      Fløjene har intet at gøre med at være demokratisk eller ej.

      Kigger du på deres partiprogram vil du så se, at de fordelingspolitisk også hører til på venstrefløjen – det er den “gængse” skala, du taler om.

      Har du eksempler? Jeg har svært ved at se at de skulle være specielt venstreorienteret på økonomien i en dansk kontekst.

      At den så ikke anvendes konsekvent er en anden sag – vore politologer og deslige har ikke rigtigt kunnet vride deres hjerner rundt om at Dansk Folkeparti faktisk er et venstrefløjsparti – DF behersker jo ikke “tonen”.

      Dansk Folkeparti er heller ikke direkte venstreorienteret på økonomien i en dansk kontekst – de er et midterparti.

      2) Ser du på udtalelser fra grupperne, så er WP´erne faktisk klar til at tage straffen for det skidt de laver. Nogen sådan udtalelse finder du ikke på venstrefløjen. Man kan diskutere om WP´erne opfører sig efter hvad de siger, men udtalelserne er der.

      Hvordan hænger det sammen med at de dækker over hinanden osv.? Der har f.eks. været tilfælde i Århus hvor de ikke har kunnet dømmes af den grund. De højreorienterede voldsbøller er hverken mere eller mindre interesseret i at blive straffet end de venstreorienterede.

      3) Det er ganske enkelt nemmere for politiet at infiltrere og presse WP-typerne end AFA-typerne – WP´erne har en ambition om at være en del af og forsvare det samfund vi har arvet, mens AFA´erne netop ikke vil være en del af samfundet, og aktivt bekæmper det.

      White Pride er, som jeg ser det, aldeles ikke interesseret i at forsvare det samfund vi har. Hvad er det præcist for nogle værdier de har som er en integreret del af vores samfund? Selv hvis du havde ret, hvordan skulle det så have at gøre med hvorvidt politiet lettere kan sigte folk eller ej?

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 07:58

    58. Rart at se at PET trods alt gør deres arbejde en gang imellem – det giver da lidt forhåbninger til fremtiden.

      Til PET og til Møller vil jeg bare sige – fortsæt det gode arbejde.

      Kommentar by Mackety — 2. marts 2010 @ 08:26

    59. @ 19: Du skrev “Enhedslistens stormtropper skal såmænd nok blive forsvaret af Line Barfoed inden længe, vent og se.”

      Ja, politisk måske, men som forsvarsadvokat bliver det nok snarere Hanne Reumert, der i mange år har ført sager for AFA.

      JB har iøvrigt både ret og uret. Man kan nemlig udmærket undre sig over, hvorfor PET aldrig er gået i kødet på AFA, der som en erklæret voldelig organisation er grundlovsstridig. Men det er en misforståelse at tro, at PET i denne sag omsider går efter organisationen AFA. De går alene efter nogle enkelte medlemmer af AFA/Redox.

      Måske Dansk Folekparti, Henrik R.C., kunne fremsætte et lovforslag i folketinget om forbud mod AFA i henhold til grundloven?

      Kommentar by Dog of God — 2. marts 2010 @ 08:39

    60. En betragtning: Disse såkaldte antifascister og hvad de ellers kalder sig. Hvorfor demonstrerer de, hvis man hverken må se dem eller fotografere dem? Mange af dem bærer masker og smadrer fotografers kameraer fordi de ikke vil ses. Hvorfor er de der så i det hele taget? Og det er jo håbløst at diskutere nogetsomhelst med fascistiske marxister. De bruger den sædvanlige diskussionsteknik med det eneste formål at nedgøre modstanderen med falske/søgte anklager evt. ved hjælp af ‘Erasmus Montanus logik’ (“En sten kan ikke flyve, mor Karen kan ikke flyve, ergo er mor Karen en sten”). De svarer aldrig på, hvad man siger om dem f.eks at de står bag 95% af den politikse vold i Danmark siden krigen og at deres bevægelse/ideologi/religion har udryddet 100 mio af deres egne medborgere. Der er en almen interesse i at finde ud af, hvormange af disse rødfascister, der er, så vi kan forsvare os imod dem, før det er for sent.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 09:17

    61. PS. Når baronesse Thorning-Schmidt og Villy & Gulag Sohn overtager regeringsmagten ved næste valg vil PET frede rødfasciterne – og de 23 højreekstremister vil blive eksponeret 24/7 . Vent og se.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 09:25

    62. @ Holm, Thorkild, Martin

      Møller tager ensidigt og uforbeholdent afstand fra WP. Punktum.
      Ikke een af jer kan gøre det samme for AFA og redox. Ikke een.

      Deri består forskellen – opfattelsen af civil vold som legitimt politisk værktøj.

      Hvis I ikke kan se forskellen på Redox og Møller bare i det ene og vigtige punkt, så er I udenfor pædagogisk rækkevidde.

      Alle jeres indlæg i denne 61. indlæg lange tråd er udelukkende bygget på “se-hvad-de-andre-gør” logik. MEN MØLLER ER JO IKKE “DE ANDRE”, HAN ER IKKE WP !!!!

      Kommentar by DaLi — 2. marts 2010 @ 10:04

    63. Dog of God, jeg har flere gange bedt DF-politikerne tage initiativ til at forbyde Antifa ifølge Grundlovens § 78. Der er ikke rigtig sket noget på feltet…

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 10:42

    64. Jeg venter spændt på, hvem den ene person, som er blevet varetægtsfængslet efter politiets aktioner imod den ekstreme venstrefløj.

      Er der mon nogen her, der har andet end sladderbladet EB’s hören sagen om, at det er en fra Redox, der er fængslet?

      Var det forresten ikke EB, der vidste, hvem den der myrdede Maria i Herning?

      Kommentar by Holm — 2. marts 2010 @ 11:04

    65. @Henrik

      DNSB har vist ikke defineret sig som venstrefløjsparti siden Heinrich Riis-Knudsens tid….Med ham forsvandt bevægelsens intellektuelle islæt

      Kommentar by Hans — 2. marts 2010 @ 11:08

    66. Nu ikke forstyrre pøbelvældet med lidt snak om besindighed.
      Uriaspostens Lynchnings fortalere tåler ikke nuancer, fakta og eventuel sigtelse/frafald og retssager er noget nymodens sludder.

      Kommentar by Bjarne Thyregod — 2. marts 2010 @ 11:27

    67. 65:

      Nu er det en årrække siden jeg har været inde på DNSB´s hjemmeside, men da jeg var det (10+ år efter Riis-Knudsen blev smidt ud) kaldte de sig stadig venstreorienterede.

      Kommentar by Henrik — 2. marts 2010 @ 11:30

    68. DNSB definerer vist ikke ret meget klart. Ligesom venstreekstremister i det hele taget er ganske uklare om, hvad de gerne vil.

      Klassisk nationalsocialisme var en ekstrem form for socialisme, der kæmpede for ‘arbejderklassens’ rettigheder og foragtede kristendom, borgerskabet, jøder og Amerika. Virker det ikke bekendt?

      We are socialists because we see the social question as a matter of necessity and justice for the very existence of a state for our people, not a question of cheap pity or insulting sentimentality. The worker has a claim to a living standard that corresponds to what he produces. We have no intention of begging for that right. Incorporating him in the state organism is not only a critical matter for him, but for the whole nation. The question is larger than the eight-hour day. It is a matter of forming a new state consciousness that includes every productive citizen. Since the political powers of the day are neither willing nor able to create such a situation, socialism must be fought for. It is a fighting slogan both inwardly and outwardly. It is aimed domestically at the bourgeois parties and Marxism at the same time, because both are sworn enemies of the coming workers’ state. It is directed abroad at all powers that threaten our national existence and thereby the possibility of the coming socialist national state.

      (Goebbels, 1932)

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 11:34

    69. @ 66

      Store ord for en mand, der i et væk anklager folk for racisme, et forhold der er kriminelt jf. straffelovens § 266 b.

      Man ser dog tydeligt venstrefløjens opfattelse af demokrati skinne igennem de bitre ord: Når “folket” ikke gør som I siger, så er de ikke længere “folk” men “pøbel”.

      Kommentar by DaLi — 2. marts 2010 @ 11:43

    70. @Henrik R Clausen
      Goebbels skrev…

      Du quote-fucker og tager et enkelt afsnit ude af konteksten. Hvis man læser hele den pamflet dit citat er taget fra, er det klart at NSDAP går ud fra en helt anden definition af “socialisme” end den gængse.

      Det er et af de typiske fejlargumenter fra dit hold i denne debat, som jeg også gør op med her :

      http://polyb.wordpress.com/2010/02/14/nazismen-er-ikke-placeret-pa-venstrefl%c3%b8jen/

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 12:02

    71. Polyb, socialister siger ALTID, at netop deres form for socialister er bedre end katastroferne i Tyskland, Rusland og Kina. De har altid udført den ‘forkerte’ socialisme, mens den ‘rigtige’ stadig står som et jomfrueligt, ideelt system.

      Det er noget skvalder.

      Nationalsocialismen i Tyskland var så lig sovjetkommunismen, at det ikke var til at sige, hvad der var værst. Realiteterne i Sovjetunionen var nok bedre end de ville være i et 70 års nationalsocialistisk styre, for russerne havde en hel anden tradition for sort økonomi og unddragelse overfor det totale system, end tyskerne. Nationalsocialismen var så økonomisk uholdbar, at den ville være brudt sammen i 1942-1943, hvis Tyskland ikke havde været i stand til at plyndre jøderne og de erobrede lande.

      Men en form for socialisme var det. Og det er venstrefløjens problem.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 12:11

    72. @Henrik R Clausen
      Polyb, socialister siger ALTID, at netop deres form for socialister er bedre end katastroferne i Tyskland, Rusland og Kina.

      Det er muligt, men til forskel fra nazisterne er de alle baseret i forskellig grad på marxismen. At de kalder sig selv for socialister er ikke et argument i sig selv.

      Nationalsocialismen i Tyskland var så lig sovjetkommunismen, at det ikke var til at sige, hvad der var værst.

      Der er masser af lighedspunkter imellem nazismen og stalinismen – f.eks. var begge totalitære regimer – dette gør dog heller ikke nazismen til hverken socialisme eller til et venstreorienteret fænomen. Der er også utallige lighedspunkter imellem nazismen og nationalkonservatismen.

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 12:19

    73. anti-marx anno dazumal : Disse såkaldte antifascister?
      De maskeklædte voldsmænd opfører sig da som fuldblods fascister, det er svært at se ligheder med andre grupperinger …

      Kommentar by jonas — 2. marts 2010 @ 12:31

    74. @ jonas

      Enig, og dét fatter Holm, Thorkild m.fl. bare ikke.

      Kommentar by DaLi — 2. marts 2010 @ 12:40

    75. @ Polyb

      “Der er også utallige lighedspunkter imellem nazismen og nationalkonservatismen”

      Næh. Det er nationalstaten som politisk fænomen til fælles, og det er så også det.

      Modsat kommunismen, hvor den institutionelle racisme, forargtet for demokrati, ligegyldigheden overfor menneskets individ både på pligt- og rettighedssiden samt respekten for den private ejendom er stærke fællesnævnere.

      Og lad være med at name-droppe KU, for så får du utallige links til Møllers blog-indlæg om DSU og trepilsbevægelsen lige tilbage.

      Kommentar by DaLi — 2. marts 2010 @ 12:43

    76. http://www.jv.dk/artikel/837207

      Kommentar by Boo — 2. marts 2010 @ 12:45

    77. >71.Henrik R Clausen. Enig i det første. Nationalsocialismen var en socialistisk variant i tiden. Det er tvivlsomt om nationalsocialismen kunne have overgået Sovjetkommunismen i antal afliverede medborgere, hvis den havde fået lov at eksistere til 1989 f.eks hvis A.Hitler havde taget mod det tilbud J.Stalin gav ham om, at Tyskland kunne få Ukraine, Polen osv, hvis det stoppede angrebet på Sovjet – så meget for Stalins heltestatus. Det langt højere videnskabelige og teknologiske niveau i Tyskland i forhold til det tilbagestående Sovjet, ville sikkert både kunne føre til mere effektiv udryddelse af uønskede mennesker og/eller en meget hurtigere teknologisk udvikling i Tyskland. De to lande kan ikke sammenlignes, men med hensyn til udryddelse af egne medborgere ‘vandt’ Stalin stort.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 12:56

    78. @DaLi
      Næh. Det er nationalstaten som politisk fænomen til fælles, og det er så også det.

      Næh, for NSDAP’s vedkommende var det også revanchismen (som for øvrigt var et højreautoritært fænomen i mange europæiske lande i mellemkrigstiden), anti-marxismen, anti-parlamentarismen, anti-liberalismen (ikke forstået som den økonomiske liberalisme) med mere. Det var da heller ikke på venstrefløjen at man fandt sine allierede hverken indenrigs- eller udenrigspolitisk.

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 13:02

    79. Det er nationalstaten som politisk fænomen til fælles, og det er så også det.

      Egentlig ikke enig – nationalsocialisterne udvidede netop den tyske nationalstat, der var ganske glimrende, til at omfatte et væld af ikke-tyske nationaliteter. Nationalsocialisterne hævdede at respektere nationalstaten – men de løj.

      ‘Den virkeliggjorte socialisme’ i Rusland og Kina førte til langt flere dødsfald pga. tåbelig politik. Men den var ikke så principielt morderisk som den tyske variant.

      At de kalder sig selv for socialister er ikke et argument i sig selv.

      Jo. Det er præcist et argument i sig selv! Hitlerisme, stalinisme og maoisme brugte den socialistiske idé til at give legitimitet til deres regimer, og de må alle tre regnes for fuldgyldige eksperimenter udi socialistiske tåbeligheder. Marx var langtfra den eneste socialist, han opfandt ikke socialismen, og han beskrev den ikke engang blot nogenlunde præcist. Til gengæld var han 100 % enig i det retfærdige i tysk militær ekspansionisme, og argumenterede i 1848 for at Tyskland “med civilisationenes ret over barbariet” kunne tage Slesvig-Holsten fra .. Danmark.

      Læs gerne The Lost Literature of Socialism. Den har dynger af tanker og citater fra Marx og andre socialister (herunder Hr. A. Hitler), som nutidens socialister virkelig ikke har lyst til at forholde sig til.

      Nationalsocialismen er venstrefløjens problem.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 13:09

    80. >77.Polyb. Du vil ikke forstå og renvasker og bortforklarer. Nationalsocialisme er ikke marxisme eller kommunisme, men en variant af den revolutionære, antikapitalistiske socialisme – hvorfor skulle de ellers kalde sig socialister? Der var også dengang et utal af varianter af socialister. Det vil du ikke indse, fordi du ikke bryder dig om nationalsocialisterne. Det gør vi ikke-socialister jo heller ikke.Problemet med dig er – tror jeg – at du er udenfor pædagogisk rækkevidde. Du forlader aldrig din marxistiske, religiøse barnetro. Den følger dig resten af livet, uanset at marxismens utopiske luftkasteller ét efter ét er afsløret som menneskefornedrende og udspekuleret udnyttelse af uvidende befolkninger – fra Cuba i vest over Sovjet og Østeuropa, Cambodia, Vietnam, Nordkorea til Kina. Lande, hvor millioner af jeres ofre ligger kulet ned i massegrave. Det MÅ bare ikke ske her, please? Godt at PET holder øje med jer!

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 13:40

    81. >77.Polyb. Du vil ikke forstå og renvasker og bortforklarer. Nationalsocialisme er ikke marxisme eller kommunisme, men en variant af den revolutionære, antikapitalistiske socialisme – hvorfor skulle de ellers kalde sig socialister? Der var også dengang et utal af varianter af socialister. Det vil du ikke indse, fordi du ikke bryder dig om nationalsocialisterne. Det gør vi ikke-socialister jo heller ikke.Problemet med dig er – tror jeg – at du er udenfor pædagogisk rækkevidde. Du forlader aldrig din marxistiske, religiøse barnetro. Den følger dig resten af livet, uanset at marxismens utopiske luftkasteller ét efter ét er afsløret som menneskefornedrende og udspekuleret udnyttelse af uvidende befolkninger – fra Cuba i vest over Sovjet og Østeuropa, Cambodia, Vietnam, Nordkorea til Kina. Lande, hvor millioner af jeres ofre ligger kulet ned i massegrave. Det MÅ bare ikke ske her, please? Godt at PET holder øje med jer!

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 13:40

    82. >77.Polyb. Spildte Guds ord på Ballelars…..Du vil ikke forstå og renvasker og bortforklarer. Nationalsocialisme er ikke marxisme eller kommunisme, men en variant af den revolutionære, antikapitalistiske socialisme – hvorfor skulle de ellers kalde sig socialister? Der var også dengang et utal af varianter af socialister. Det vil du ikke indse, fordi du ikke bryder dig om nationalsocialisterne. Det gør vi ikke-socialister jo heller ikke.Problemet med dig er – tror jeg – at du er udenfor pædagogisk rækkevidde. Du forlader aldrig din marxistiske, religiøse barnetro. Den følger dig resten af livet, uanset at marxismens utopiske luftkasteller ét efter ét er afsløret som menneskefornedrende og udspekuleret udnyttelse af uvidende befolkninger – fra Cuba i vest over Sovjet og Østeuropa, Cambodia, Vietnam, Nordkorea til Kina. Lande, hvor millioner af jeres ofre ligger kulet ned i massegrave. Det MÅ bare ikke ske her, please? Godt at PET holder øje med jer!

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 13:41

    83. Så skulle det vist være sagt? Se venligst bort fra teknikkens gentagelser.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 13:44

    84. #59
      man skal nok mere se PET anholdelser isoleret som en advarsel til den del af venstrefløjen som de nok også mener er ved at have opnået en styrle og kapacitet som kan true det etablerede system, snarere end et reelt ønske om at stoppe politisk vold da PET med vilje har ladet venstrefløjen overvåge og overfalde højrefløjen i årevis uden nogen form for vilje til at skride ind, også i situationer som de kendte til i forvejen og derfor ville have kunne anholde folk fra den hårde kerne med fingrene i klejnekassen.
      Man så risikerede man jo at disse “højrefløjs folk” pludseligt fik frie hænder til at stille sig op og kritisere systemet mere frit mht den radikale udskiftning i befolkningen som masseindvandringen har foretaget de sidste 30 år.
      ud af 2 onder har PET i årevis tydeligt valgt side og fredet den ekstreme venstrefløj så jeg tror ikke på nogen måde at de nu går i dybden med venstreekstreme.
      Det er symbolsk, og med en sidegevinst at de kan redde et arkiv som sikkert er så omfattende og svinskt at de på mange områder overgår deres eget.

      #61
      Ja hvis regeringen blir rød efter valget så kan vi jo alle med gru tænke sig til hvordan det går med den fremtidige masseindvandring

      # 70 polyb
      som ganske korrekt før fremhævet så er det er et gennemgående socialist træk at man kun fremhæver de gode ting og bevidst neglicerer følgerne
      kommunister, socialister, marxister osv har altid kun fremhævet de ting fra historien som de mener passer ind i deres propaganda.
      “Detaljer” såsom at deres ideologiske forbilleder Stalin, Mao, Pol Pot mfl myrdede over 100 millioner mennesker og at Hitler til sammenligning kommer til at fremstå som en duksedreng er sjovt nok ikke relevant i lige deres form for socialisme.

      Vedr Kommunisme, marxisme og nationalsocialisme så er der socialismen til fælles og ikke mindst den rabaite holdning til alle de menneskeliv der kan/skal ofres for at gennemføre disse rabiate ideologier.
      Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se er opfattelsen af nationalstaten.
      Og, tja, brunskjorterne har ikke marcheret på gadeplan siden 30’erne.
      De sortklædte marcherer stadigt i dag.

      ps vedr den anholdte Redox/AFA mand
      “Ifølge Junikredsens oplysninger er den anholdte hovedmand identisk med den 23-årige A.R., der ved en tidligere lejlighed har ledt et københavnsk tæskehold på togt i Århus.”

      Kommentar by J B — 2. marts 2010 @ 13:47

    85. @Henrik R Clausen
      Jo. Det er præcist et argument i sig selv! Hitlerisme, stalinisme og maoisme brugte den socialistiske idé til at give legitimitet til deres regimer, og de må alle tre regnes for fuldgyldige eksperimenter udi socialistiske tåbeligheder.

      Det bliver ikke mere korrekt af at du gentager det konstant – vi kommer ikke videre. Men sjovt at du nævner “brugte” – for ja, et er hvad man foregiver, noget andet er hvad man foretager sig. Nazisterne var gode til at appellerer til de rigtige mennesker på de rigtige tidspunkter og med de rigtige metoder. Prøv at forholde dig lidt mere til hvad nazisterne foretog sig end hvad du selektiv kan finde af citater.

      @anti-marx
      Nationalsocialisme er ikke marxisme eller kommunisme, men en variant af den revolutionære, antikapitalistiske socialisme – hvorfor skulle de ellers kalde sig socialister?

      Hvorfor kalder Nordkorea sig demokratiske?

      Problemet med dig er – tror jeg – at du er udenfor pædagogisk rækkevidde.

      Det er jeg da ked af at høre – er du pædagog? Spild af tid.

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 13:53

    86. HRC/71:

      “Nationalsocialismen i Tyskland var så lig sovjetkommunismen, at det ikke var til at sige, hvad der var værst”.

      Som en jødisk kammerat har sagt til mig: var du jøde, kommunist eller østeuropæer, så var nazismen afgjort værst. Var du kristen, ikke-kommunistisk vesteuropæer, var kommunismen afgjort værst (eller det havde den været, hvis kommunisterne havde fået magt som de havde agt).

      Kommentar by Henrik — 2. marts 2010 @ 13:55

    87. 72/Polyb:

      “Det er muligt, men til forskel fra nazisterne er de alle baseret i forskellig grad på marxismen. At de kalder sig selv for socialister er ikke et argument i sig selv”.

      Marxister er kun en undergruppe i den store socialisme-familie. National-socialismen er en anden.

      Kommentar by Henrik — 2. marts 2010 @ 13:58

    88. Henrik, jeg holder nu fast i, at nationalsocialismen var værst. Dens morderiske intention var mere præcis, dens had mod jøder en skændsel for et europæisk land, og den følelseskolde udryddelse af ‘mindreværige’ rystende. At de myrdede færre mennesker skyldes vel primært to ting: Tyskland var et mindre land, og de havde kortere tid.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 13:58

    89. Fængslet “aktivist” skifter advokat
      http://ekstrabladet.dk/112/article1307660.ece

      big surprice.
      Hanne Reumert

      Kommentar by J B — 2. marts 2010 @ 14:01

    90. Manden er sigtet efter både straffelovens paragraf om grov vold og efter den særlige terrorparagraf, der taler om støtte til grupper, der vil bruge magt for at få indflydelse på offentlige anliggender.

      Han blev anholdt søndag, da han sad i sin bil nær DNSB’s hovedkvarter i Greve. I bilen blev også fundet forskellige slagvåben.

      Kilde: http://ekstrabladet.dk/112/article1307660.ece

      Kommentar by J B — 2. marts 2010 @ 14:02

    91. >85.Polyb. Var det ikke det jeg sagde? den sædvanlige kommunisttaktik. Har du været på partiskole i marxistisk argumentationsteknik?

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 14:02

    92. Nazisterne var gode til at appellerer til de rigtige mennesker på de rigtige tidspunkter og med de rigtige metoder.

      Korrekt. Det var ikke for ingenting, at det netop var Tyskland, der hjalp Lenin til magten i Rusland, med penge, våben og propaganda. Hvad de kunne gøre i Rusland, kunne de også klare i Tyskland. Legenden om den ‘forseglede’ togvogn er i øvrigt falsk.

      Prøv at forholde dig lidt mere til hvad nazisterne foretog sig end hvad du selektiv kan finde af citater.

      Kommandoøkonomi, lederkult, ‘eliminering’ af uønskede elementer, militarisme, stærkt hemmeligt politi mm. Er der noget, Sovjetunionen ikke har gjort tilsvarende? At dømme efter det 20. århundredes historie er forløbet i Tyskland helt på linje med, hvad der sker i andre lande, hvor socialisterne fik uindskrænket magt.

      Socialismen virker ikke, og derfor har den brug for syndebukke.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 14:48

    93. >92 HRC

      Og så er vi fremme ved kernen. Socialismen virker ikke!

      Vi kunne egentligt stoppe der, hvis det ikke lige var fordi, at der stadig er masser af tumper i Danmark, der aldrig har gidet undersøge sagen og finde ud af for sig selv, hvad vi andre fandt ud af for længe siden – at socialismen ikke virker. Kærlighed gør blind, siger man og det passer sku godt på sosser – de er i sandhed blinde for verden.

      Nu stemte jeg selv på DF ved sidste valg, men det var ikke med glæde, at jeg gjorde det, for jeg regner egentligt også DF for at være socialister, omend dog en anelse mindre idiotiske end de 6 andre socialistpartier i folketinget, men egentligt så jeg langt hellere en ny Glistrup i folketinget – dukkede der en op, ville jeg stemme på ham hver dag i ugen og to gange på søndage.

      Som man siger – i de blindes rige er den enøjede konge – derfor stemmer jeg DF…..SUK.

      Kommentar by Mackety — 2. marts 2010 @ 15:10

    94. @Henrik
      Marxister er kun en undergruppe i den store socialisme-familie. National-socialismen er en anden.

      Hvad er din definition af socialisme i den henseende?

      @Henrik R Clausen
      Korrekt. Det var ikke for ingenting, at det netop var Tyskland, der hjalp Lenin til magten i Rusland, med penge, våben og propaganda. Hvad de kunne gøre i Rusland, kunne de også klare i Tyskland. Legenden om den ‘forseglede’ togvogn er i øvrigt falsk.

      Så nu er der simpelthen en direkte sammenhæng imellem Lenin og Hitler? Fortæl endelig mere.

      Kommandoøkonomi, lederkult, ‘eliminering’ af uønskede elementer, militarisme, stærkt hemmeligt politi mm.

      Ikke hverken direkte socialistiske eller venstreorienterede fænomener.

      @Mackety
      …de 6 andre socialistpartier i folketinget…

      Sikke mange socialister der er. Hvad har borgerlige partier gjort siden de nu også skal have dette “ondskabens prædikat” sat på sig?

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 15:37

    95. Hvad er din definition af socialisme i den henseende?

      At dem, der kalder sig ’socialister’, er socialister. Det må være op til dem at udpege i detaljer, hvordan deres eksakte definition af begrebet adskiller sig fra de mange morderiske udgaver, det 20. århundrede har plettet verden med. Udover de tre store var der jo også en del små.

      Så nu er der simpelthen en direkte sammenhæng imellem Lenin og Hitler? Fortæl endelig mere.

      Det skrev jeg ikke, og det var ikke min intention. Det overrasker mig ikke, at du læser noget andet, end jeg skriver. Men for lige at tage et par detaljer:

      – Lenin var en betalt agent for det kejserlige Tyskland, hvis opgave var at destabilisere Rusland og trække landet ud af krigen. Det lykkedes til fulde, og han fik skabt et styre, der misrøgtede det store land – og en del andre lande – i 70 år. Virkeliggjort socialisme.

      – Tyskland havde, efter 1. verdenskrig, et bredt udvalg af socialistiske bevægelser, revolutioner etc. Det faldt lidt til ro, da krigen kom på afstand, men blev sat på spidsen igen efter krakket i 1929 og den efterfølgende krise, der gik hårdt ud over Tyskland. Det er velkendt, at nationalsocialisterne gik benhårdt efter kommunisterne, fordi de godt vidste, at kommunisterne kunne overtales til at skifte side, i modsætning til solide kapitalister, der bare rystede på hovedet ad galningene. Indtil det var for sent.

      Socialister definerer aldrig deres ideologi klart. Gør de det, vil den være for nem at analysere og finde håbløs.

      Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 2. marts 2010 @ 15:56

    96. @94 Polyb: Sikke mange socialister der er. Hvad har borgerlige partier gjort siden de nu også skal have dette “ondskabens prædikat” sat på sig?

      Kort og godt undladt at føre borgerlig politik, købt venstrefløjens præmiser for hvordan samfundet skal udvikle sig enten værdipolitisk, økonomisk (omfordelingspolitisk) eller begge.

      Kommentar by Zonka — 2. marts 2010 @ 16:00

    97. @ Julius Børgsen, du skriver: …din lille klamme svans

      WJ: Hvad tror du, at du kan opnå med en sådan kommentar?

      Helt seriøst; hvad tror du, at du kan opnå med en sådan kommentar?

      Kommentar by WilliamJansen — 2. marts 2010 @ 16:29

    98. @Henrik R Clausen
      At dem, der kalder sig ’socialister’, er socialister. Det må være op til dem at udpege i detaljer, hvordan deres eksakte definition af begrebet adskiller sig fra de mange morderiske udgaver, det 20. århundrede har plettet verden med. Udover de tre store var der jo også en del små.

      Det var nu den anden Henrik jeg spurgte, men fair nok :-)

      Problemet med det “argument” har jeg jo påpeget utallige gange. Du må så også mene at DDR og Nordkorea var/er demokratiske stater. Det må bare “være op til dem at udpege i detaljer, hvordan deres eksakte definition af begrebet adskiller sig”.

      …i modsætning til solide kapitalister, der bare rystede på hovedet ad galningene.

      Historieforfalskning af værste grad – prøv at sætte dig ind i hvem nazisternes største vælgergruppe var og hvem deres største modstandere var.

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 16:45

    99. Ingen argumenter fra Poyb. Kun de sædvanlige Rasmus-modsat svar. Den ædvanlige kommunisttaktik. Har Pælyb været på partiskole i marxistisk argumentationsteknik? Polyb: Hvis du definerer, kriterierne for hvem der er socialister og hvem, der ikke er det, kan du selvfølgelig uddeffinere nationalsocialisterne. Det gør mange med marxistisk/socialistisk baggrund, men de er jo ikke særlig troværdige da de har en egeninteresse i udfaldet og en “medfødt” bias. De fleste ikke-socialister/ikke-marxister kan se utallige ligheder som listet for dig indtil det absurde. Du holder dig til dine definitioner og efter disse er nationalsocialister ikke socialister har vi forstået. Det giver jo sig selv og er ikke nogen længere diskussion værd. Tak for demoen.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 17:05

    100. >98.Polyb. Du skriver: “Historieforfalskning af værste grad – prøv at sætte dig ind i hvem nazisternes største vælgergruppe var og hvem deres største modstandere var.” Ja tak. Polyb fortæl, fortæl – det kunne være interessant at høre om dine fakta fra dig i denne sag.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. marts 2010 @ 17:17

    101. >96 Zonka

      “Kort og godt undladt at føre borgerlig politik, købt venstrefløjens præmiser for hvordan samfundet skal udvikle sig enten værdipolitisk, økonomisk (omfordelingspolitisk) eller begge.”

      Som talt ud af min mund :)

      Faktisk kunne man tilføje, at antallet af offentligt ansatte er vokset med raketfart under Fogh. Noget som ville være utænkeligt under en borgerlig regering.

      Fogh solgte sin sjæl til socialismen for at få regeringsmagten og det var, indrømmet, nok også den eneste måde han havde kunnet få magten….for når vi nu skal være helt ærlige, så skyldes de problemer vi har med vore idiotiske politikere i sidste ende, at der rent faktisk er rigeligt med idioter til at stemme på disse idiotiske politikere. Sagt med andre ord – Fogh valgte at give vælgerne det helvede, som vælgerne ønskede sig og vælgerne belønnede ham med magten.

      Det vender sku sjovt nok altid tilbage til danskerne selv – danskerne er idioter og vi ender stensikkert med, at få præcis hvad vi fortjener – hverken mere eller mindre.

      Man kan vælge at udlægge det som at politikerne bedrager os og det er da også så sandt, som det er sagt, men politikerne kan nu engang kun bedrage os, fordi vi VIL bedrages……..og det bliver vi så.

      Jeg tror nu nok de fleste danskere på et eller andet plan, er klar over at de bliver bedraget – det er i hvert fald hvad jeg fornemmer, når jeg taler med folk, men danskerne er velfærdsjunkies – vi kan ikke finde ud af at sige stop, selvom vi godt ved, at det er skidt for os.

      Så er der selvfølgelig også de hardcore idioter, som vi ser en hel del af her på Uriasposten, når diverse venstreekstremister dukker op for at konkurrere med andre venstreekstremister om, hvem der lige for tiden er den største idiot. Lige nu har vi for eksempel en polyb på besøg. Disse mennesker lader sig ikke alene bedrage, men siger også tak til – at overvære deres selvbedrag er omtrent som at skulle overvære en kreativ cafe-latte-borger takke sin muslimske overfaldsmand for at have kulturberiget ham, altimens politiet per autopilot svines til, når de forsøger at bure overfaldsmanden inde.

      Kommentar by Mackety — 2. marts 2010 @ 17:27

    102. @anti-marx
      Den største vælgergruppe var middelklassen.

      Se Ian Kershaw’s “Hitler: 1889-1936 Hubris”.

      Wikipedia har også et afsnit om det :

      “The party expanded in the 1920s beyond its Bavarian base. Catholic Bavaria maintained its right-wing ennui for a Catholic monarch, and Westphalia, along with working-class “Red Berlin”, were always the Nazis’ weakest areas electorally, and even during the Third Reich itself. The areas of strongest Nazi support were in rural Protestant areas, such as Schleswig-Holstein, Mecklenburg, Pomerania and East Prussia. Depressed working-class areas such as Thuringia also gave a strong Nazi vote, while the workers of the Ruhr and Hamburg largely remained loyal to the SPD, the KPD or the Catholic Centre Party. Nuremberg remained a party stronghold, and the first Nuremberg Rally was held there in 1927. These rallies soon became massive displays of Nazi paramilitary power, and attracted many recruits. The Nazis’ strongest appeal was to the lower middle-class – farmers, public servants, teachers, small businessmen – who had suffered most from the inflation of the 1920s and who feared Bolshevism more than anything else. The small business class were receptive to Hitler’s anti-Semitism, since they blamed Jewish big business for their economic problems. University students, disappointed at being too young to have served in World War I and attracted by the Nazis’ radical rhetoric, also became a strong Nazi constituency. By 1929 the party had 130,000 members.”

      @Mackety
      Polyb er en idiot – socialister er allesammen idioter!

      Hvor uinteressant…

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 17:50

    103. # 97 WJ
      at sige min ærlige mening om dig akkurat som du gør det om mig.
      no more, no less

      Kommentar by J B — 2. marts 2010 @ 17:59

    104. Den største vælgergruppe var middelklassen.

      Men hans ideologi var socialismen.

      Er der mere at diskutere her?

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 18:01

    105. # 97 WJ, dine personangreb er under selv Redox niveau så det kan mine skam hurtigt også komme

      Kommentar by J B — 2. marts 2010 @ 18:07

    106. > Polyb

      Du citerer mig:

      “Polyb er en idiot – socialister er allesammen idioter!”

      Du har forstået mig fuldstændig korrekt.

      Kommentar by Mackety — 2. marts 2010 @ 18:55

    107. Tager jeg helt fejl, hvis synes at kunne ane at Århusianer er genopstået som Polyb?

      Kommentar by Svend P — 2. marts 2010 @ 21:55

    108. @Henrik R Clausen
      Men hans ideologi var socialismen.

      Du påstod at man fiskede de fleste stemmer fra kommunisterne – det er forkert. Din indvending holdt ikke.

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 22:30

    109. “@ Holm, Thorkild, Martin

      Møller tager ensidigt og uforbeholdent afstand fra WP. Punktum.
      Ikke een af jer kan gøre det samme for AFA og redox. Ikke een.”

      Så sandt, så sandt.

      Kommentar by it sucks — 2. marts 2010 @ 22:39

    110. Polyb, jeg talte om gadekampene mellem nationalsocialister og kommunister. De handlede ikke om stemmer, men om at rekruttere aktive medlemmer af partiet.

      Hitlers ideologi var socialisme.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 22:57

    111. Så sandt, så sandt.

      Venstrefløjserne vil hellere mistænkeliggøre andre end gøre rede for deres egne stillinger.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. marts 2010 @ 23:21

    112. @Henrik R Clausen
      Polyb, jeg talte om gadekampene mellem nationalsocialister og kommunister. De handlede ikke om stemmer, men om at rekruttere aktive medlemmer af partiet.

      Du smider omkring dig med påstande og ændrer konstant din basis.

      Men lad os høre – hvad bygger du det på at de fleste medlemmer af NSDAP på dette tidspunkt blev rekrutteret blandt kommunister?

      Kommentar by Polyb — 2. marts 2010 @ 23:36

    113. Polyb, stands nu dine stupide insinuationer. Det med kampene mellem nationalsocialister og kommunister har jeg fra historielæsning flere steder, helt tilbage til gymnasiet. Naturligvis fortæller jeg forskellige ting, for der skete meget og der er meget at fortælle – men det centrale står fast: Nationalsocialismen var en form for socialisme, og vandt sine sejre som sådan.

      Du prøver at forsvare socialismen, men gør det uden kompetence. Socialismen virker ikke, mere end hundrede millioner mistede livet i forsøget på at udføre den i praksis.

      Glem denne bedrageriske og onde ideologi.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. marts 2010 @ 00:13

    114. # 113
      ” Socialismen virker ikke, mere end hundrede millioner mistede livet i forsøget på at udføre den i praksis.

      Glem denne bedrageriske og onde ideologi.”

      meget bedre og mere rammende kan det vist ikke siges

      Kommentar by J B — 3. marts 2010 @ 03:57

    115. @ Polyb

      “Næh, for NSDAP’s vedkommende var det også revanchismen (som for øvrigt var et højreautoritært fænomen i mange europæiske lande i mellemkrigstiden), anti-marxismen, anti-parlamentarismen, anti-liberalismen (ikke forstået som den økonomiske liberalisme) med mere.”

      Nationalkonservatismen er ikke anti-parlamentarisk.

      Godt forsøg på at smugle facisme ind, dér.

      At marxismen ikke skulle være revanchistisk er et latterligt postulat, når man tænker at hele ideologien er bygget på en ejende klasses (måske endda en majoritets) undergang og en anden klasses magtovertagelse. Derudover er marxisme netop anti-parlamentarisk, da systemet ikke kan eksistere sammen med dissident-parallelsystemer i (netop) fri konkurrence.

      Dit forsøg på at associere alle konservative med national indstilling for nazister er so far fejlet bestyrtende. Har du flere ismer fra nazismen, som du kan forsøge at hægte på, mon?

      Flot i øvrigt, at du ignorerede resten af mit indlæg. Så ved man, at nogen er ude på tynd is !

      Kommentar by DaLi — 3. marts 2010 @ 07:49

    116. >102.Polyb. Tak for interessant info. Jeg har læst begge bind af Ian Kershaw’s fremragende Hitler biografier (de står på reolen). De sociologiske data i dem om rekrutteringen af nationalsocialister er dog ikke særligt præcise, måske fordi det trods alt er en biografi og måske også pga af de mangelfulde vælgeranalyser, der foreligger og (formodentlig) fraværet af exit polls og andre interviewbaserede vælgeranalyser. De økologiske analyser baseret på antagelser om forskellige valgkredse, kan selvfølgelig bruges som en strømpil i mangel af bedre. Det virker sandsynligt at modstanden mod – de i mange år relativt fåtallige – nationalsocialister blandt arbejdere varede længst i de fagforeningsorganiserede storbybyområder, hvor organisationsprocenten var højere. Blandt landarbejdere, arbejdsløse og yngre akademikere var tilslutningen øjensynligt stor på et tidligere tidspunkt. Selvom Tyskland i 1920-erne var et mere industrialiseret samfund end det tilbagestående Sovjet, udgjorde industriarbejderne i storbyerne en mindre del af befolkningen, så deres tilslutning til nationalsocialismen var ikke afgørende. Som bekendt fik nationalsocialisterne 230 af de 608 pladser i Rigsdagen ved juli-valget i 1932, hvor de blev det største parti. En så stor repræsentation kunne de næppe have fået uden en del arbejderstemmer? Kommunisterne i rigsdagen stemte i øvrigt derefter sammen med nationalsocialisterne i stort omfang, hvilket jo også kan indikere et vist åndeligt slægtsskab? Ser man på nationalsocialisternes ideologi og økonomiske politik, er der efter manges opfattelse ligheder med den kommunistiske ideologi og samfundsopbygning, som dengang var kendt fra Sovjet og et håb for mange i Vesteuropa under den økonomiske krise. Enkelte mere tænksomme som f.eks. Stefan Zweig, Arthur Koestler og George Orwell så tidligt lighederne og farerne. Det er også en kendsgerning at Sovjetunionen reelt var præget af en meget større økonomisk ulighed mellem klasserne end i den frie, vestlige verden. Lighederne i den samfundsøkonomiske indretning mellem kommunisme og nationalsocialisme blev allerede fremført af økonomen Ludwig von Mises i “Planned Chaos” (1947). Som tidligere nævnt er det jo en definitionssag, hvor snævert man vil definere ’socialisme’ og definitionerne er vi jo selv herre over? Man kan så spekulere på, hvilke af de danske partier, der i dag optræder som “socialistiske”, der falder ind under den snævre definition? Måske bliver socialismen i Europa med den snævre definition en kortvarig affære fra 1917-1989? Det er vi nogen, der ikke ville have noget imod.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 3. marts 2010 @ 09:41

    117. @Henrik R Clausen
      Polyb, stands nu dine stupide insinuationer.

      Hvilke stupide insinuationer? Det er dig der forsøger at skubbe nazismen over på venstrefløjen og at gøre socialister og nazister til det samme.

      Det med kampene mellem nationalsocialister og kommunister har jeg fra historielæsning flere steder, helt tilbage til gymnasiet.

      Selvfølgelig var der da kampe mellem disse grupper – men du påstod at man rekruterede de fleste medlemmer blandt kommunister (som et del af dit projekt), det er historisk forkert.

      Naturligvis fortæller jeg forskellige ting, for der skete meget og der er meget at fortælle – men det centrale står fast: Nationalsocialismen var en form for socialisme, og vandt sine sejre som sådan.

      Det bliver ikke mindre forkert af at du gentager det hele tiden.

      Du prøver at forsvare socialismen, men gør det uden kompetence. Socialismen virker ikke, mere end hundrede millioner mistede livet i forsøget på at udføre den i praksis.

      Stråmand – jeg modargumenterer dit forsøg på at skubbe nazismen over på venstrefløjen og at gøre socialisme og nazisme til det samme. Jeg forsvarer ikke hverken Stalin, Mao eller andre.

      @DaLi
      Nationalkonservatismen er ikke anti-parlamentarisk.

      Du mener simpelthen at de nationalkonservative kræfter i Weimar Republikken ikke for en stor dels vedkommende var anti-parlamentariske? Det er historisk forkert.

      At marxismen ikke skulle være revanchistisk er et latterligt postulat, når man tænker at hele ideologien er bygget på en ejende klasses (måske endda en majoritets) undergang og en anden klasses magtovertagelse. Derudover er marxisme netop anti-parlamentarisk, da systemet ikke kan eksistere sammen med dissident-parallelsystemer i (netop) fri konkurrence.

      Jeg snakker om revanchisme i forhold til Første Verdenskrig. Desuden snakker vi om ligheder imellem nazismen og nationalkonservatismen. At der er en lighed imellem disse, som også er mellem nazismen og kommunismen, fjerner ikke førstnævnte lighed.

      Dit forsøg på at associere alle konservative med national indstilling for nazister er so far fejlet bestyrtende.

      Stråmand – jeg modargumenterer Henrik R Clausens forsøg på præcist det modsatte.

      @anti-marx
      Kommunisterne i rigsdagen stemte i øvrigt derefter sammen med nationalsocialisterne i stort omfang, hvilket jo også kan indikere et vist åndeligt slægtsskab?

      Det indikere blot at begge ønskede at Republikken skulle falde. Begge havde vel en idé om at de derved kunne komme til magten. Kommunisterne tog fejl, nazisterne gjorde ikke.

      Kommentar by Polyb — 3. marts 2010 @ 14:25

    118. Jeg vil bare gøre opmærksom på at polypper, staves med p og ikke b. Ha ha..

      Kommentar by Nanoligator — 3. marts 2010 @ 16:04

    119. Det er dig der forsøger at skubbe nazismen over på venstrefløjen og at gøre socialister og nazister til det samme.

      Ja. Jeg har stadig ikke set nogen, der systematisk har gennemgået nationalsocialisternes ideologi og påvist, at den skulle adskille sig væsentligt fra andre former for socialisme.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. marts 2010 @ 17:40

    120. @Henrik R Clausen
      Jeg har stadig ikke set nogen, der systematisk har gennemgået nationalsocialisternes ideologi og påvist, at den skulle adskille sig væsentligt fra andre former for socialisme.

      Aben sidder hos dig.

      Kommentar by Polyb — 3. marts 2010 @ 18:50

    121. Næh, det er socialisterne, der skal løse det problem.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. marts 2010 @ 18:52

    122. @Henrik R Clausen
      Sådan leger man ikke.

      Det er din påstand, og din byrde. Kom nu ind i kampen.

      Kommentar by Polyb — 3. marts 2010 @ 19:18

    123. Næh, jeg har altså mere væsentlige ting at beskæftige mig med end nationalsocialisme. Det må være op til dig at definere en socialisme, der er fundamentalt forskellig fra denne tyske variant.

      Personligt finder jeg socialisme ubrugeligt, og har ingen interesse i det.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. marts 2010 @ 19:31

    124. @Henrik R Clausen
      Næh, jeg har altså mere væsentlige ting at beskæftige mig med end nationalsocialisme.

      Hvorfor føler du så behov for konstant at forsøge at skubbe den over på venstrefløjen?

      Det må være op til dig at definere en socialisme, der er fundamentalt forskellig fra denne tyske variant.

      Aben sidder hos dig – du kan ikke bare kalde en hest for en ko og bede andre om at modbevise din påstand.

      Kommentar by Polyb — 3. marts 2010 @ 19:48

    125. Hvorfor føler du så behov for konstant at forsøge at skubbe den over på venstrefløjen?

      Fordi jeg ikke vil vide af den. Som alle andre socialismer er det en gang bedrag, der kun vil medføre lidelse.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. marts 2010 @ 19:50

    126. @Henrik R Clausen
      Fordi jeg ikke vil vide af den.

      Har den da noget med dig at gøre bare fordi den ikke er på venstrefløjen og ikke er det samme som socialisme?

      Kommentar by Polyb — 3. marts 2010 @ 19:58

    127. Polyb, tag hjem til dine socialist-venner og få dem til at forklare, at deres ideologi er forskellig fra tysk socialisme i 1930’erne.

      Punktum.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. marts 2010 @ 20:12

    128. >Polyb

      Utroligt – det undrer mig altid hvor hurtige i socialister er til at bekræfte mig i, at I alle er idioter.

      Kommentar by Mackety — 3. marts 2010 @ 20:19

    129. Tja, nu troede jeg, at murens fald anno 1989, ville sætte en stopper for socialist-polyb udbredelsen, MEN, nej, de opstår igen og igen disse socialist polybber! de kan altså ikke trækkes ud af deres vildfarelses snot!

      Og hvis de endelig kommer ud i lyset!, så kryber de bare igen tilbage, i det islamiske savlende svælg, som unødvendige snøvlende islam proselytter, der lizzom forstår de ulidelige snøvlende kvindeundertrykkere iSSlami dyrkere!

      Det lyder ikke kønt det de snøvlende polyb besatte socialistre ytre, men de kan ikke gøre for det! fordi de mangler det logisk og rationelle gen, som polyb socialistere ikke har fået med hjemmefra! og da slet, slet ikke med fra folkeskolen, der er besat med Ritt’ske hvad ingen kan fatte af socialistiske fejltageser, skal ikke læres!

      Kommentar by li — 3. marts 2010 @ 20:48

    130. @Henrik R Clausen
      Jeg kan se at spørgsmålet var for svært?

      Kommentar by Polyb — 3. marts 2010 @ 23:34

    131. >130 Polyb

      Faktisk var dit spørgsmål så indlysende stupidt, at du slet ikke behøvede HRC’s hjælp til at udstille dig som idiot – det klarede du nemlig fint selv.

      Skrup nu af hjem til din socialistiske børnehave, inden du gør dig selv yderligere til grin.

      Kommentar by Mackety — 4. marts 2010 @ 12:57

    132. @Mackety
      Spørgsmålet er da ganske reelt.

      Henrik R Clausen skriver at han ikke vil vide af nazismen – og at dette er grunden til at han vil have den placeret på venstrefløjen.

      Man må jo så undre sig over hvorfor den skal placeres her førend han ikke mener at have noget med den at gøre?

      I øvrigt er din debatstil vist en del mere børnehave præget end gennemsnittet, så fej nu for egen dør ;-)

      Kommentar by Polyb — 4. marts 2010 @ 14:04

    133. Polyb, hvis du tager dig sammen og læser indenad, vil du konstatere, at jeg ikke har angivet nogen kausal sammenhæng mellem min afsky for nationalsocialismen og at det er en form for socialisme.

      Nationalsocialismen er bare et konkret bevis for, at socialisme er en ond og bedragerisk ideologi, der i praksis altid viser sig at udvikle sig til despoti. Det har kostet langt over 100 millioner mennesker livet.

      Det undrer mig, at nogen stadig kan falde for socialismens blændværk.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 4. marts 2010 @ 14:31

    134. @Henrik R Clausen
      Er Socialdemokratiet socialister?
      Er den skandinaviske velfærdsmodel socialistisk?

      Kommentar by Polyb — 4. marts 2010 @ 14:38

    135. Polyb: “En sten kan ikke flyve. Mor Karen kan ikke flyve. Ergo…” Logik på Bjerget? Du skriver 124. til Henrik R Clausen : “Hvorfor føler du så behov for konstant at forsøge at skubbe den over på venstrefløjen?” Hvornår holdt du op med at slå din kone? Nationalsocialismen har hele tiden været på venstrefløjen. Nationalsocialismen er en revolutionær antikapitalstisk, ateistisk og antidemokratisk ideologi og en variant af socialismen i den normale, brede definition sammen med anarkister, syndikalister og hvad har du? Det er apellen til revolution, antikapitalisme og ateisme, der gør forskellen. Sådan har det været siden fløjene fik navn under den franske revolution i 1789. Den hårdeste kerne af revolutionære i den nationalsocialistiske bevægelse blev som bekendt ‘udrenset’ og den ledende rvolutionære, Ernst Röhm, blev derfor skudt 1. juli 1934.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 8. marts 2010 @ 10:42

    RSS feed for comments on this post.