5. april 2022

Crumb anno 1981: Negere overfalder en dansker: ‘Hiv bukserne af ham!’, ‘Af med dem Hvidemand!’

Da jeg var teenager lå Robert Crumbs mange tegneserier frit tilgængelige på det lokale bibliotek, og jeg havde egentligt glemt navnet. Uforvarende kom jeg under oprydning i kælderen til at bladre lidt i ‘Den Afskyelige Snekvinde’, udgivet i 1981. Her er eksempelvis seks siders hygge-incest under overskriften ‘Viggo Våed’, og en fire siders historie om ‘Hvidemand’, der ydmyges af sorte. Moralen er vist at vi alle er ‘niggere’, men den var ikke gået i dag. ja, faktisk villle ingen af historierne kunne trykkes i dag. Incest, voldtægt, racisme…

Oploadet Kl. 01:47 af Kim Møller — Direkte link13 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/125973/trackback

13 Comments »

  1. Minder mig om A. Wyatt Mann tegneserierne, hvor klassikere som “Around blacks, never relax”, “Mup da doo didda po mo gub bidda be dat tum muhfugen bix nood cof bin dub ho muhfugga” og “Watcha doin’ rabbi??” opstod.

    Kommentar by Puljeaben — 5. april 2022 @ 05:43

  2. Dan Park ville utvivlsomt kunne lave en uracistisk og tilsvarede tegneserie af i dag!

    Kommentar by T. Snorrason — 5. april 2022 @ 05:53

  3. Haha, Den afskyelige snekvinde, har jeg herhjemme i A4 format, en sand klassiker fra Robert Crump, desuden findes der også en del Freak Brothers i samlingen…

    Kommentar by peerpede — 5. april 2022 @ 05:58

  4. Black Lives Matter ville elske den, blot den sidste boble lød “Du er black ligesom alle os andre”.

    Kommentar by Ole Madsen — 5. april 2022 @ 08:01

  5. Meningen er naturligvis at gøre grin med hvide menneskers frygt for negre. Ovenstående er den censurvenlige, her er versionen for voksne:

    https://heretical.com/miscella/rcnoa.html

    Se om den stadig kan lokke smilet frem.

    Kommentar by Felix Krull — 5. april 2022 @ 08:32

  6. Det nye herrefolk hygger sig.

    Black Lives Matter used donations to buy $6 million Southern California home: report

    https://nypost.com/2022/04/04/black-lives-matter-used-donations-to-buy-6-million-southern-california-home-report/

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 5. april 2022 @ 09:42

  7. Ha ha, Robert Crumb er en klassiker. Hans album “Store røv” om en kvinde med, ja, en stor røv er næppe heller at finde i kiosken i dag.

    Kommentar by Islambert — 5. april 2022 @ 10:09

  8. Jeg husker en vittighedstegning, hvor en mand kalder en neger for kusse, da negeren spørger om, hvorfor han kalder ham en kusse, så siger manden, at det er fordi du har store læber, kruset hår og dårlig ånde, ligesom en kusse.

    Den var nok heller ikke gået i dag..

    Kommentar by Christian Sørensen — 5. april 2022 @ 14:45

  9. Jeg havde også “den afskylige snekvinde” dengang. Hæfterne gik vist under serienavnet “Underground”.

    Herlige tegneserier.

    Kommentar by M.P. — 5. april 2022 @ 17:31

  10. Og rent demokratisk burde vi også have den omvendte tegneserie med sortemand…

    Kommentar by Mads kering — 6. april 2022 @ 10:07

  11. I 70’erne havde mandebladet Ugens Rapport folde-ud-piger med unge danske splitternøgne piger på 15-16 år.
    Den var sgu heller ikke gået i dag…

    Kommentar by Revisoren — 6. april 2022 @ 11:35

  12. > Nordens Grænse – verden set fra højre
    Jeg mangler en email og en e-mail og en e mail Desuden mangler jeg tiltro til både heksejægeren sorte slyngel og Simon Paulsen. Jeg har heller ikke mod til at læse frikadelle tidende længere. Pølse avisen leveres ikke længere på min adresse og kirkebladet er holdt op med at udkomme. Den eneste pålidelige kilde er Anders And .

    Kommentar by Nielsen — 6. april 2022 @ 14:58

  13. Colombo — 6. april 2022 @ 13:37:

    OK, så er “Umulius” tilbage med sin hyldest af degenereret adfærd.

    Kommentar by Peter Nielsen — 6. april 2022 @ 21:17

RSS feed for comments on this post.