5. april 2022

Frie Grønne, nu med indisk FT-kandidat: Vil respekteres som dansker, omtaler sikh’erne som sit ‘folk’

Pakistanske Sikandar Siddique kæmper hårdt for at mobilisere herboende muslimer, og desperationen er ved at sætte ind. Ny folketingskandidat for partiet er den indiske sikh’er Yadvinder Singh Sekhon, og han vil gerne respekteres som værende dansker. Bizart, når nu han omtaler sikh’erne som sit ‘folk’. Snart er partiet en saga blot.

“Kære Alle, Jeg stiller op som kandidat for Frie Grønne ved kommende folketingsvalg. … Her er min historie om, hvorfor jeg er gået ind i politik.💚💚💚 Jeg tænkte ‘nok er nok’, da jeg i 2020 sad overfor en potentiel arbejdsgiver, som spurgte mig om, hvorvidt mit skæg var et kulturelt eller religiøst skæg. Selvom jeg er født i Danmark, studerer på et dansk universitet og følger alle regler, så skulle min ansættelse alligevel bedømmes ud fra et fordomsfuldt perspektiv. Den dag træf jeg et valg om, at følelsen af udelukkelse og spørgsmålstegn ved min egen identitet ikke skulle definere mig som dansker. I stedet for at tænke ‘hvornår er jeg god nok’, valgte jeg at sige til mig selv: ‘Jeg er dansk på min måde, og det kan ingen tage fra mig!’ …” (Yadvinder Singh Sekhon, Facebook, 1. februar 2022)

“Siddique og Singh har taget kampen op mod status quo, men vi har også taget kampen op mod meget større regimer. Vi er individer, som har set og fortsat ser vores folk blive udsat for folkemord. Vi har derfor valgt at stå fast ved menneskerettighederne. …” (Yadvinder Singh Sekhon, Facebook, 3. april 2022)

(Collage: Yadvinder Singh Sekhon)

Oploadet Kl. 23:33 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/125988/trackback

17 Comments »

  1. Underligt. De indere jeg kender, er de største anti-muslimer jeg nogensinde har mødt. De får nærmest Rasmus Paludan til at ligne en mangfoldig halalhippie. Yadvinder Singh Sekhon må have en personlighedsforstyrrelse. Det er vist ret udbredt, hvis man mangler identitet, fordi man er et overforkælet kæleadoptivbarn, der er blevet pakket ind i bobleplast og vat hele livet uden nogen ægte biologisk familietilknytning.

    Kommentar by Ufrivilligt skatteoffer — 6. april 2022 @ 00:05

  2. “Snart er partiet en saga blot”.
    JA! hvis der er blot lidt fornuft tilbage blandt danske vælgere.

    Denne indvandre ville tage hjem og kæmpe, for menneskerettighederne for sit folk hjemme i Indien, så kunne han betegnes som patriot, nu er han, bare endnu en landssviger, blandt mange i Danmark, på forsørgelse.

    Stem NB! Støt UP! SIAD! Støt Danske Patrioter!
    P.

    Kommentar by Piotr — 6. april 2022 @ 00:11

  3. Forstår stadig ikke at de kan kalde sig et parti når de aldrig er stemt ind. Hvordan de kan indbydes til parti runder med ledere i debatter. Gælder også de andre partier der er inde med en løsgænger og må få tale tid. På den måde har de en fordel end dem, der først skal samle underskrifter.

    Kommentar by P — 6. april 2022 @ 04:34

  4. Sikh’ers kamp for retten til at bære turban, har banet vejen for ‘tørklædet’ i flere lande fx England, USA og Norge. De går som regel ikke til pressen, men arbejder mere på at skaffe sig indflydelse i ‘det skjulte’ Det er i hvert fald min opfattelse..

    Kommentar by anno — 6. april 2022 @ 05:58

  5. De fleste danskere mener, at de to herrer skulle tage kampen op mod status quo først i deres egne lande.
    Der er rigeligt at tage fat på for at indføre frihed og demokrati i de to herrers egne lande. Deres egne religioner er deres egne landes største hæmsko for positiv udvikling hen imod civiliserede samfund.
    Danskerne gider ikke islam eller andre abnorme religioner fra stenalderen. Danskerne har rigeligt at gøre med at holde kristendommen stangen og nede på et tåleligt niveau. Det har taget ca. 1000 år at få afrettet kristendommen i Danmark, så den har afgivet sin politiske magt.
    Privatisér al religion og forbyd religion i offentlige rum. Skatteydere må aldrig tvinges til at finansiere religiøse dødbideres excesser.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 07:58

  6. Jeg kan HÅBE , at SS’s parti nu endeligt lider skibbrud. Men den fart det hykleriske godheds-segment på “empatisk” vis, har fået momentum i det offentlige rum , så er jeg oprigtigt talt i tvivl.
    Sentimentalitet og BRUTALITET følges ad. Hvor der meget af det ene , er der tilsvarende ligeså meget af det andet.
    Idag “taler” man meget “empatisk” . Men der ligger intet i det. Det er indpakning for den fortsatte brutale “egen-interesse-tænkning” der er den eneste herskende efterhånden. Den langsigtede tænkning og varetagelse ud over egen tid , lugter for meget af folk og nation. Historie , etik , tro og rødder. Abstrakte og irrelevante størrelser og begreber idag. Tilsyneladende.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 6. april 2022 @ 09:16

  7. Mon den hylder og vil efterleve sit store idol, pædofeten og karavanerøveren Mohammed…

    Mon det er derfor at den har terrorskæg!

    Kommentar by Mads kering — 6. april 2022 @ 09:59

  8. Mon ikke Siddique og Singh har en stor fremtid foran sig, som dansedrenge i Afghanistan?

    Kommentar by Revisoren — 6. april 2022 @ 11:25

  9. Husk nu Hitz Buth Tahir- at opstille og stemme til Folketinget er Kufar, fordi de bruger vantro menneskeskabte love.

    Kommentar by Michael Unna — 6. april 2022 @ 12:19

  10. (og så håber jeg dælme også det parti er fortid ved næste folketingsvalg). Støt SIAD: http://www.siaddk.wordpress.com

    Kommentar by Michael Unna — 6. april 2022 @ 12:20

  11. Det er ikke kun muhammedanerne der er voldsparate – sigøjnerne kan også være med.
    I går omtalte TV2 Øst en “hændelse” fra Slagelse, hvor en 71-årig rumænsk migrant havde stukket en tilfældig kvinde på gaden ned med en kniv.

    Årsag: den rumænske migrant ville dermed forsøge at undgå en udvisning.

    Kommentar by Revisoren — 6. april 2022 @ 13:04

  12. Sikandars parti har samlet de 20.000 vælgererklæringer, og de er altså opstillingsberettigede til næste folketingsvalg.

    Kommentar by perhag — 6. april 2022 @ 18:26

  13. mel: dårlig dansk pop.
    Eeeen d i a n e r – søn af alt det lort
    spand med pis og lort
    Eeeen d i a n e r
    veneter du på dej
    Eeeen d i a n e r
    -Skider du på os ? ? ?

    Kommentar by Nielsen — 6. april 2022 @ 20:09

  14. Sikandar Siddique og Yadvinder Singh Sekhon er selvfølgelig ikke danskere. Men desværre mener et flertal af (hjernevaskede) danskere, at man er “dansker” hvis man har dansk såkaldt “statsborgerskab” som om, at nogle papirer kan ændre ens etnicitet.

    Kommentar by Peter Nielsen — 6. april 2022 @ 21:13

  15. Den skabsradikale Søren Pind afslutter et tweet med #salem.

    Er tossen nu endegyldigt konverteret til “fredens religion”?

    Kommentar by Revisoren — 7. april 2022 @ 11:43

  16. Yadvinder Singh Sekhon, endnu en perker der aldrig skulle have været lukket ind i vores land.

    Kommentar by piphans — 7. april 2022 @ 23:52

  17. Når man ser fotos af Yadvinder Singh Sekhon og Sikandar Siddique, kommer man automatisk til at skide Frie Grønne grise. Det er faneme uhyggeligt du, fordi de tilhører folkeslag, for hvilke at udslette alle danskere er som at klaske fluer.

    Kommentar by Gustav Jensen — 8. april 2022 @ 18:52

RSS feed for comments on this post.