6. april 2022

Klimaaktivistiske Oskar droppede uddannelsen: “Fra nu af gælder det om at mobilisere til oprøret…”

I sidste uge tematiserede man i Revolutionen på 24syv, at revolutionære også kunne have ‘angst og depression’. Det kunne gøre det svært at deltage i aktivistiske fællesskaber, men man kunne kæmpe for revolutionen på mange måder. Eksempelvis ved ikke at anerkende det neoliberale samfunds normer, og lytte til kroppens behov: Det kunne også være en revolutionær kamp, blot at ‘passe på sig selv og spise morgenmad’.

Oskar Kluge, der har begået klummen herunder, er aktiv i Extinction Rebellion, og har en direkte linje til Dagbladet Arbejderen. Kommentar af et arbejdssky element i Uniavisen – Universitetet løser ikke klimakrisen – drop ud.

“Jeg har efter et halvt år på KU’s bacheloruddannelse Datalogi-økonomi besluttet mig for at droppe ud. Jeg kan kun gøre den nødvendige forskel uden for universitetet, og nu vil jeg forklare hvorfor. Vi står midt i et klimakollaps…

Universitetets rolle som stedet, der finder løsningerne, er overflødig nu. Der er en masse kloge folk, der har fundet løsningerne til de fleste problemer, vi står i. Vi ved, hvordan man dyrker bæredygtigt landbrug. Vi ved, hvordan man producerer energi, og vi ved, hvordan vi kollektivt kan nedskalere de største forureneres forbrug og udledninger. Løsningerne findes og tak til blandt andet universitetet for det (selvom universitetet også er rodet ind i noget smuds). Problemet er nu, at de relle løsninger ikke bliver implementeret og magthaverne kører videre på dommedagskurs. Derfor er det der, vi skal fokusere vores energi nu. Fra nu af gælder det om at mobilisere til oprøret, og det lærer man ikke om til forelæsningerne.

… så snart jeg havde taget beslutningen, var det befriende ærligt. Nu har jeg tid til både at lave klimaoprør og at hænge ud med mine venner. Man kan være bange for at miste sit fællesskab, men jeg kan forsikre, at der er fællesskab uden for universitetets mure, og jo flere der dropper ud for at deltage i klimakampen, jo nemmere bliver det at skabe de fede fællesskaber og gøre noget ved klimakrisen.

… Lige nu går der 36.897 studerende på Københavns Universitet. Hvis vi bare allesammen én dag blokerede for alle broerne til Slotsholmen, ville det skabe mere forandring, end KU har gjort i lang tid. Prøv at forestille jer en hel uge! – og hvad hvis vi tog vores venner med? Hvis vi står sammen, er det muligt at skabe store forandringer. Kommer du med?”

Oploadet Kl. 09:28 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/125997/trackback

28 Comments »

  1. Det mest effektive klimaaktivisterne kan gøre, er at tage livet af sig selv. Ethvert menneske udånder ca. 100 gange mere CO2 end det indånder.
    Ren win-win for os andre.

    Kommentar by ino — 6. april 2022 @ 09:35

  2. Send ham på overlevelsestur i Alaska. Han skal selv sørge for alt. Det er hårdt arbejde at være selvforsynende med mad, varme og ly for vind og vejr
    https://www.foxnews.com/politics/chicago-church-fasting-from-whiteness-lent

    Kommentar by k. m. — 6. april 2022 @ 09:38

  3. Oskar studerede Datalogi-økonomi, og her er frafaldsprocenten det første år 46%. Måske skulle han kaste sig over nogle “kulturstudier” på RUC i stedet – så ville kan både kunne fastholde sin SU og få tid til sin klimaaktivisme.

    Kommentar by J — 6. april 2022 @ 09:46

  4. Nåh! Så fik den en undskyldning for ikke at kunne klare at gennemføre sin uddannelse…

    En klimaaktivist ?

    Nok nærmere bare en alkoholisk hashrygende autonom taber

    Kommentar by Mads kering — 6. april 2022 @ 09:55

  5. Helledusseda.

    Kommentar by Bastardo — 6. april 2022 @ 09:58

  6. At 3: 😄😄😄

    Kommentar by Bastardo — 6. april 2022 @ 09:59

  7. Hvis klima-aktivisterne og andre venstrefløjsere lader det være en strategi fremover , ikke at uddanne sig ,- har de tabt. Så bliver de fremtidens tabere og fortabte. Den fortsatte træden ud af “systemet”/institutionerne kunne også medfører , at den enkelte ville begynde ,at tænke selv. Fordi det fortsatte tryk/indoktrinering fra institutionernes side ikke ville være tilstede i samme grad. De vil så “trække næring” fra hinanden/ hænge ud med hinanden. Men hvor længe lever et menneske uden formål og retning?

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 6. april 2022 @ 10:21

  8. Hvad lever han så af? Socialhjælp? Førtidspension? Kriminalitet?

    Kommentar by Cebber Jensen — 6. april 2022 @ 10:52

  9. Woke er, at et lille højtråbende mindretal vil tvinge flertallet til at følge deres tanker, i stedet for at de søger hjælp til at forstå verden.

    Kommentar by k.m. — 6. april 2022 @ 10:54

  10. i afdelingen spøg og skæmt –

    jeg hører Biden administrationen har lavet et jobopslag :
    Hvis du mener du kan smadre USA hurtigere end den nuværende stab, hører vi gerne fra dig.
    Der stilles ingen krav til uddannelse.

    Kommentar by k.m. — 6. april 2022 @ 11:05

  11. ….. skrev han på sin Ipad, på cafe’en på Vesterbro.

    Kommentar by Al Piastow — 6. april 2022 @ 11:07

  12. Der er i øjeblikket politiske forslag fremme om, at omlægge SU’en til lån.
    Glimrende ide – hvorfor fanden skal de sagesløse skatteydere finansiere arbejdssky venstreradikale “aktivister”?

    Kommentar by Revisoren — 6. april 2022 @ 11:14

  13. Hvis ens fokus er så snævert at kun kan rumme hvad man spiser til morgenmad, så er man sgu ikke særlig meget at bidrage med.

    Kommentar by Santor — 6. april 2022 @ 11:15

  14. Endnu en taber, taber på alle områder. Han har såmænd siddet på en café og tænkt store tanker. Vi skatteydere hænger på ham hele hans liv.

    Kommentar by NED MED ALTING — 6. april 2022 @ 12:02

  15. Jeg formoder at klima-aktivistiske Oskars daglige revolutionaere hoejdepunkt maa vaere at lytte til kroppens behov efter endt spisning…

    Kommentar by Krassisten — 6. april 2022 @ 12:03

  16. Tja hvis ikke man magter en uddannelse,giv det poulaert navn, og giv op.
    Revolutionaer min bare,en rigtiog samfunds nasser

    Kommentar by dunk — 6. april 2022 @ 13:17

  17. Uden enorm reduktion af verdens overbefolkning, ingen klimakamp.
    Før menneskets grænseløse formering, var der ingen klimaproblemer.
    Flere mennesker på jorden -> klimaets undergang.
    Overleverne efter ww3 vil opleve en væsentlig forbedring af klimaet, dog undtaget niveauet af den radioaktive stråling, som voldsomt vil hæmme menneskets formeringsevne de næste 10.000 år.

    Kommentar by Gustav Jensen — 6. april 2022 @ 15:34

  18. Tænk at vi bor i et land, hvor voksne mennesker selv kan vælge, om de vil tage en gratis uddannelse og arbejde, eller om de bare vil have borgerløn.

    Kommentar by Ufrivilligt skatteoffer — 6. april 2022 @ 15:52

  19. (Med dette viste motto: Jeg dyrker Politisk kamp,….hver morgen….indtil videre :-):-) :-)).

    Kommentar by Michael Unna — 6. april 2022 @ 18:44

  20. Oskar Kluge er forkælet og privilegeret i et velstående og velfungerende samfund. Han er også et produkt af et feminiseret og faderløst samfund. Der har tilsyneladende ikke været nogle rollemodeller, som kunne vejlede og retlede ham til at blive et konstruktivt og fornuftigt menneske. I stedet står vi med en normbrydende rebel.

    Hans ageren og tankegang er umoden. Det er ikke alderssvarende. En 14-årig kunne have udtænkt det her. Men han er altså mere end 20 år gammel. En børnevoksen.

    Kommentar by BE — 6. april 2022 @ 20:02

  21. Døgenigten satser vel på at blive Kammerat Napoleon, for også i det kommunistiske paradis skal der arbejdes.

    https://ekstrabladet.dk/nationen/haandvaerker-alarm-det-svier/9204053
    Danmark kommer til at mangle op mod 100.000 faglærte håndværkere i 2030. Gymnasiet er nemlig ved at udkonkurrere erhvervsuddannelserne”

    Den har vi hørt de sidste 20 år. Hvornår reagerer politikerne ????

    Kommentar by tavsen — 6. april 2022 @ 20:39

  22. Jeg er faktisk enig i at Universiteterne i stigende grad er spild af tid og penge, herunder navnlig de fag, som IKKE tilhører “STEM”/Naturvidenskab, fx Sociologi, Kulturstudier, Psykologi, Jura, Kønsstudier, Antropologi etc.

    Kommentar by Peter Nielsen — 6. april 2022 @ 21:02

  23. Hvis tumpen virkelig tror at han forandre noget som helst ved at generer en masse mennesker ved at lave blokade, så er han dummere end loven tillader!
    Egentligt er det vel bare en ubegavet undskyldning for at slippe for at læse og arbejde.
    På et punkt har han dog ret, dele af universitet er ikke længere at sted hvor man finder løsninger. På de naturvidenskabelige områder måske, men på humaniora roder de bare rundt i gammel munkemarxisme og andre forhistoriske ligegyldigheder. Gad vide om der var nogen der ville opdage det, hvis 75% af humaniorastudierne blev nedlagt, de fleste af dem er i og for sig bare designet til at generer andre mennesker. Det er i øvrigt de samme mennesker der betaler for festen!

    Kommentar by Den Nervøse — 7. april 2022 @ 09:01

  24. # Den Nervøse

    Ja, ingen som helst ville savne kommunistfabrikken RUC, hvis den blev fjernet i morgen…

    Kommentar by Revisoren — 7. april 2022 @ 09:18

  25. #20 by BE kl.20.02
    Børnevoksen .
    Det er rigtigt godt ord.
    Som også en anden har bemærket , på tråden . Han er ikke alders-svarende.Han er præcis en børnevoksen. (Der er mange af dem)

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 7. april 2022 @ 10:25

  26. Syntes voksenbabyer er en bedre sammenligning :)

    Kommentar by Mads kering — 7. april 2022 @ 13:29

  27. #26 by Mads kering kl.13.29
    Voksenbabyer kan bestemt også bruges.(børnevoksen hvis man gerne vil vise imødekommenhed?/ voksenbaby hvis man er lidt mere syrlig eller sur?)(:

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 7. april 2022 @ 20:24

  28. Imødekommenhed at blive kaldt børnevoksen?

    Mon dog!

    Kommentar by Mads kering — 12. april 2022 @ 13:10

RSS feed for comments on this post.