21. april 2022

FN indfører ‘International Day to Combat Islamophobia’: Islamkritik er nu et andet ord for ‘islamofobi’

For et par måneder siden vedtog FN’s Generalforsamling ensstemmigt, at gøre 15. marts til ‘International Day to Combat Islamophobia’. Talsmand for beslutningen var repræsentanten for Pakistan, der på vegne af 57 islamiske lande i OIC fremlagde baggrunden for ønsket. Islamofobi er ikke et veldefineret begreb, og som repræsentanten for Oman ærligt pointerede i debatten, så handler det reelt om at forbyde islamkritik. Flere vestlige lande kritiserede udkastet, men ingen stemte imod, og det blev således vedtaget uden videre.

Historien fra UN.org – General Assembly Unanimously Adopts Texts on Combating Islamophobia, Protecting Rangelands, Tackling Difficulties for Widows, Bicycles as Public Transportation.

A resolution proclaiming 15 March as the International Day to Combat Islamophobia was unanimously adopted by the General Assembly today…

The representative of Pakistan, introducing the resolution calling for establishing the International Day to Combat Islamophobia, said Islamophobia has emerged as a new form of racism that includes, among others, discriminatory travel bans, hate speech and the targeting of girls and women for their dress. The text called for expanded international efforts to create a global dialogue that will encourage tolerance and peace centred on respect for human rights and the diversity of religions and beliefs.

The representative of Guyana said the designation of an international day is an important way to counter Islamophobia and its negative trends, such as limited access to housing, education and employment. Global action will help counter increasing acts of violence against Muslims and Muslim communities around the world, she said.

However, the representative of France noted that Islamophobia has no agreed definition in international law. France supports the protection of all religions and beliefs, he said, adding that his delegation had proposed a text that endorsed the freedom of all religions and beliefs. The creation of an international day does not respond to concerns to counter all forms of discrimination, he stressed. …

Also speaking today were the representatives of Iran, Syria, India, Turkey, Indonesia, Algeria, Malaysia, Jordan, Qatar, Morocco, Iraq, Egypt, Saudi Arabia, Oman and the United States. An observer for the Holy See also spoke.”

(Pakistansk medlem fremlægger udkast for FN på vegne af OIC, 15. marts 2022; Foto: FN)

Mere

“Oman rejected any attempts targeting religious symbols, cautioning that it is unreasonable to exploit freedom of expression as a podium to offend religious symbols and ridicule the beliefs of others. … ‘Respect is a must, and so are rapprochement of thoughts and cooperation,’ said Oman, noting that the phenomenon of antagonizing Islam and Muslims has been escalating and impacting the lives of people and violating their rights around the world. ‘It is time this phenomenon is addressed rather than camouflaged under the pretext of freedom of expression. ….,’ Oman reiterated.” (The Arabian Stories, 17. marts 2022)

“Blasfemi bliver altså pakket ind i gummibegrebet islamofobi, som man også får til at handle om racisme og hate speech. På den måde kan man fortsat forsøge at stoppe blasfemi, men ved at kalde det for islamofobi, racisme og diskrimination i stedet. Og således er trylletricket fuldendt. Når OIC har held med deres strategi, skyldes det, at deres argumentation har en vis klangbund i Vesten. Særligt blandt dele af venstrefløjen (og ‘moderate’ imamer), som både under og efter Muhammedkrisen afviste spørgsmålet om ytringsfrihed og i stedet gjorde det til et spørgsmål om undertrykkelse af minoriteter. Dette forsøg på at ophæve forskellen mellem kritik af ideer (islam) og mennesker (muslimer) er vi nødt til at modstå ved enhver given lejlighed. Den skelnen er nemlig fuldstændig fundamental i et oplyst liberalt demokrati.” (Christian Marcussen, Berlingske, 11. april 2022)

“For islam er det en afgørende fordel, at ‘islamofobi’ ikke er et veldefineret begreb. Islamofobi er derfor alt, hvad der krænker en muslim. Og det er jo ikke så lidt. Islam består af tre komponenter: en personkult, et samfundssystem og en tro. Enhver oplevet krænkelse af en af disse komponenter er nu islamofobi. Kritiserer man den fanatiske personkult omkring islams profet, Muhammed eller det totalitære islamiske samfundssystem, er man islamofob, fordi den forurettede muslim vil altid påstå, at man har krænket hans tro. De vestlige demokratier er naive, uvidende om islams sande natur og falder derfor med usvigelig sikkerhed i OIC’s fælder gang på gang.” (Asger Aamund, Indblik, 14. april 2022)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/126196/trackback

28 Comments »

  1. hvornår melder vi os ud?

    Kommentar by konservativ — 21. april 2022 @ 01:30

  2. @by konservativ kl.01.30
    Det vil jeg også gerne vide. Det er som om hele verden er blevet vanvittig. Det burde ikke komme bag på mig, med så’n islamofob/ du-må-ikke-være-islamkritisk-dag , men det gør det. Det kommer bag på mig ,at totalitære kræfter er kommet så vidt. Den vigtigste løftestang i den proces , tror jeg har været islam/venstrefløjs-alliancen. Vi er jo døden nær(?).

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 21. april 2022 @ 05:15

  3. Det er det jeg siger, truslen mod det danske folk kommer ikke kun fra Islam, men overvejende fra vores egne politikere.
    Det gælder ytringsfrihed i det hele taget.

    Vi ved hvem der går på talerstolen i Folketinget for at kræve mere censur og håndhævelse af racismeparagraffen.

    Alt for mange politikere handler ud fra WEF´s manifest.
    FN er en del det onde.

    Nu viser det sig regeringen ikke har lovteksten godkendt for hvad vi skal stemme om ang. forsvarsforbeholdet. Det svæver altså i det uvisse hvad vi siger ja eller nej til. Her gælder det gamle råd: er du i tvivl, sig nej.

    De der planlægger New World Order leger med ilden.
    De ved godt det de gør er galt, men de VIL have krig, og den er allerede startet.

    Kommentar by k.m. — 21. april 2022 @ 06:08

  4. Mon ikke det er blevet fejret med en ekstra omgang gedeknepning hos Hizb ut-Tahrir og Frie Grønne?

    Kommentar by Revisoren — 21. april 2022 @ 06:19

  5. Hvis de holder op med terrormord i profetens navn(aluha akbar)og voldelige overfald, voldtægter, tyveri fra vantro, hærværk af de vantros ejendom herunder at de stopper med afbrænding af de vantros biler (og holder op med socialbedragi), så tror jeg efterhånden islamofobien vil aftage og måske til sidst næsten forsvinde helt?!:-)

    Kommentar by Amad — 21. april 2022 @ 06:44

  6. Antal mord, skyderier og utryghed har aldrig været større end nu hvor venstrefløjen afvæbner politiet. (Defund the police

    De gør det ikke lettere for sig selv, men det føles godt at demonstrere mod den hvide mand.

    Italien blev kendt for billeder af militærkøretøjer med covidofre (hvis de da ikke var skuespil)
    Nu virker det mistænkelig at Italien indfører social credit system, akkurat som i Kina.
    Læg mærke til hvilke videnskabsmænd og politikere der roser Kina, og hvor tæt de er på at indføre Kina tilstande i deres egne lande.

    Det er desværre nok fremtiden for os alle, superovervågning og straf til systemkritikere

    Kommentar by k.m. — 21. april 2022 @ 06:47

  7. # Amad

    I så fald skulle muhammedanerne jo ikke følge deres krigs- og terrormanual Koranen til punkt og prikke.

    Det kommer næppe nogensinde til at ske…

    Kommentar by Revisoren — 21. april 2022 @ 06:48

  8. Og Sverige vil ind i NATO!!!
    Vores broderland er tabt
    https://www.document.no/2022/04/20/oppsiktsvekkende-utspill-malmo-politiet-anmelder-paludan-for-hets-mot-folkgrupp/

    Kommentar by k. m. — 21. april 2022 @ 07:04

  9. “FN indfører ‘International Day to Combat Islamophobia’”.
    Hovsa – der er et ‘ophobia’ for meget i sidste ord.

    “The text called for expanded international efforts to create a global dialogue that will encourage tolerance and peace centred on respect for human rights and the diversity of religions and beliefs”.
    Den civiliserede verden kan kun godkende disse vise ord – men hvorfor vil/kan muslimer ikke leve op til det ædle formål? Måske fordi islam netop ikke er en ‘religion’, men et gynofobisk politisk system.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. april 2022 @ 07:50

  10. Et par personer der foretrækker, at leve og arbejde i det skjulte…

    Efter sigende er det en beslutning truffet af danske embedsmænd ved FN i NY.

    https://fnnewyork.um.dk/en/about-the-mission

    Kommentar by A.B. — 21. april 2022 @ 08:29

  11. Vi kan vælge at se det positive i “Bekæmp islamofobi-dagen”: Det sikrer os mindst én dag om året hvor vi kan diskutere islams uhyrligheder.

    Kommentar by ino — 21. april 2022 @ 08:40

  12. Temmelig skørt at støtte et sådant forslag uden at begrebet “islamofobi” konkretiseres.

    I øvrigt er der noget selvmodsigende i begrebet “islamofobi”, hvis man tager ordet for pålydende, da der er talrige eksempler på, at det er livsfarligt at kritisere eller debattere islam.

    Kommentar by Holger_Danske — 21. april 2022 @ 08:42

  13. Er vi så langt ude, at vi ikke engang er nok til at forlange at FN indfører en “årets hvide dag”, eller er det en for racistisk tankegang at ha’?

    Kommentar by Henning Jensen — 21. april 2022 @ 08:46

  14. Hvorfor stemte vi ikke nej?

    Kommentar by Bastardo — 21. april 2022 @ 08:57

  15. # A.B. & Bastardo

    Ja, hvordan kan anonyme embedsmænd træffe sådan en beslutning på Danmarks vegne?
    “Nogen” i regeringen har vel godkendt beslutningen – og skal det øvrige Folketing ikke informeres?

    Denne sag stinker!

    Kommentar by Revisoren — 21. april 2022 @ 09:02

  16. “ International Day to Combat Islamophobia”. Énstemmigt vedtaget.

    Vil det sige, at FN garanterer, at vantro ikke behøver frygte Islam, bare den ene dag om året?
    Ingen terrorangreb? Ingen lærerhalshugninger? Ingen nonnevoldtægter?

    Hvordan vil FN så håndhæve det, bare én dag om året?

    Kommentar by Bastardo — 21. april 2022 @ 09:06

  17. Hvorfor krævede Folketinget ikke, at Danmark stemte imod i FN?

    Kommentar by tasty — 21. april 2022 @ 10:12

  18. Hvorfor opstod “islamophobia” doedsygt ord foroevrigt,At en religion og dens representanter er for tyndskinnede til staa for kritik kan ikke vare nogen andres fejl end dere egen,saa derfor har vi ikke brug for saadan en dag, hvis de kunne finde ud af at laere at leve med andre uden a bombe skyde og stikke,ville det hjaelpe langt hen ad vejen

    Kommentar by dunk — 21. april 2022 @ 11:39

  19. Jeg må da inddrømme olielandende er gode til at købe FN. Hvordan det harmonere med FN,s menneskerettigheder af 1948 ved jeg ikke, men ok…Det er heller ikke mit problem :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 21. april 2022 @ 12:31

  20. International day to combat islamic diaspora.
    islamic diaspora is a pandemic.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. april 2022 @ 12:42

  21. Jeg er ikke islamofob, da min frygt for islam er meget reel!

    Her er nogle få årsager fra Koranen ud af utallige –

    Sura 2.216 Jeres forskrift er at føre krig selv om det skulle være jer imod.

    Sura 9.73 Profet! Bekæmp de vantro. Vær skånselsløs mod dem! Deres herberg bliver helvede. Hvilket ondt endeligt!

    Sura 8.59-60 De, der er vantro, skal ikke regne med at undslippe; de kan ikke unddrage sig.

    Udrust imod dem så stor en styrke og så mange kampheste, som I formår, for dermed at sætte en skræk i Allah´s og jeres fjende og i andre…

    Sura 4.89 De (vantro) ville ønske, at I var vantro, lige som de selv er vantro, således at I var lige. Tag ikke nogen af dem til venner, før de udvandrer for Allahs sag! Hvis de vender sig bort, skal I gribe dem og dræbe dem, hvor I end finder dem.

    Sura 9.5 Når de fredhellige måneder er omme skal I dræbe dem, der sætter andre ved Allahs side, hvor som helst I finder dem! I skal gribe dem, belejre dem, ligge på lur efter dem i hvert baghold! Men hvis de omvender sig (bliver muslimer), holder bøn og giver almisse, så lad dem frit gå.

    Sura 47.36 Bed ikke om fred når I har overtaget, Allah er med jer.

    Sura 9.29 Bekæmp dem, som ikke tror på Allah og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Allah og hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået skriften , skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion (islam), indtil de et kuet og betalt skat (til muslimerne). De kristne siger ”Messias er Guds søn!” Det er de ord de tager i deres mund. De efterligner, hvad de, der var vantro, sagde tidligere. Måtte Allah bekæmpe dem” Hvor kan de være så forløjede?

    Sura 8.17 Det var ikke jer, der slog dem ihjel, men Allah som slog dem ihjel,

    når du kastede (spydene mod dem) var det ikke dig der kastede, men Allah, der kastede.

    Sura 9.13 Kæmp mod dem! Så vil Allah straffe dem ved jeres hånd og gøre dem til skamme, hjælpe jer mod dem og læge hjertet hos de troende folk hånd.

    Sura 9.3 Forkynd dem, der er vantro en pinefuld straf.

    Sura 8.65 –66 Profet! Anspor de troende til at føre krig. Hvis der er 20 udholdende mænd af jer, vil de besejre 200, og hvis der 100 af jer, vil de besejre 1000 af dem, der er vantro, for de er folk, der intet forstår. Der tilkommer ikke en profet nogen fanger, før han har kæmpet og sejret i landet.

    Sura 9.123 I, som tror (på Allah)! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse! I skal vide, at Allah er med de gudfrygtige (muslimer).

    Sura 9.38-39 I,som tror (på Allah)! Hvad er der i vejen med jer? Når man siger til jer: ”Ryk ud for Allahs sag!” er I som tynget mod jorden… Hvis I ikke rykker ud, vil han tildele jer en pinefuld straf…

    Sura 9.41 Ryk ud med let oppakning eller med tung og før krig med jeres ejendom og liv for Allahs sag. Det er bedste for jer hvis I har viden.

    9.62 Ved I ikke, at den, der sætter sig op mod Allah og hans udsending, har Helvedes ild i vente. Der skal han blive til evig tid. Det er en vældig vanære.

    Sura 8.12-14 (Byttetagningen): Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakken (med sværdet)! Hug dem over hver en finger! For de satte sig op mod Allah og hans udsending! Allah er streng til at straffe. Sådan er det, så smag det! De vantro har ildens straf i vente.

    Sura 5,33 Gengældelsen for dem, der bekæmper Allah og hans udsending og stræber efter at skabe fordærv i landet, er at de bliver dræbt eller kors-fæstet eller får deres hænder hugget af i modsat side eller bliver fordrevet fra landet. Sådan er det!

    Jihad som udvandring og overtagelse af de vantros land

    Sura 9.74 De, der tror (på Allah) og udvandrede og kæmpede for Allahs sag, og de, der gav jer husly og hjælp, det er de sande troende.

    Sura 9.20 De, som tror (på Allah) og udvandrede og kæmper med deres ejendom og deres liv for Allahs sag, de befinder sig på et højere rangtrin hos Allah. Det er dem, der vil sejre.

    Sura 33.26-27 Han (Allah) fik dem af skriftens folk (jøderne og de kristne) … til at komme ned fra deres befæstede stillinger og satte dem en skræk i livet, idet I dræbte en del og tog en del til fange. Han gav jer deres jord, deres boliger og deres ejendom i arv, og desuden jord, som I endnu ikke havde betrådt. Allah er i stand til alt..

    Sura 48.20-21 Allah lovede jer meget bytte, som i skulle tage, og dette lod han hurtigt ske for jer…

    Og noget andet bytte, som I endnu ikke har bemægtiget jer, har Allah allerede indkredset. Allah er i stand til alt.

    Hvis de, der er vantro, havde taget kampen op mod jer, ville de snart have vendt ryggen til. Siden finder de ingen ven og ingen til at hjælpe sig.

    Allah giver muslimerne meget bytte og fuldstændig magt over alle vantro

    Sura 59.6 Hvad Allah gav sin udsending som bytte fra dem (fra de vantro) skulle I hverken transportere på heste eller kameler for at få fat i. Allah giver sine udsendinge magt over hvem, han vil. Allah er i stand til alt.

    Profetens udvandring, som er basis for islams tidsregning, er vigtig for alle muslimer. Engang var det Mekka, som skulle erobres, nu er det nyt land i Vesten, som skal koloniseres og som Allah vil skænke alle dem som bytte, der følger ham jfr.

    Kommentar by Mads kering — 21. april 2022 @ 12:53

  22. FN er ved at blive en ligegyldig snakkeklub, i 50’erne havde den bid og det var faktisk FN på den ene side i Koreakrigen og Kommunisterne på den anden. Siden er det kun gået ned ad bakke. Saudi Arabien var medlem af menneskerettigheds i en årrække, men blev dod smidt ud da de myrdede en kritisk journalist, og i dag er medlemmerne Kina, Rusland, Pakistan Uzbekistan, Cuba og Elfenbenskysten, en rigtig hyggelig forsamling!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. april 2022 @ 13:41

  23. https://www.berlingske.dk/kommentatorer/forsvarsforbeholdet-er-gambling-med-dansk-sikkerhed
    Stine Bosse

    Jeg siger, at hun og ja-siden gambler med Danmarks suverænitet

    Kommentar by k. m. — 21. april 2022 @ 13:46

  24. Se det fra den lyse side. Så har Vi 364 dage til at bekæmpe iskam i fred og ro, eller …

    Kommentar by Santor — 21. april 2022 @ 14:12

  25. Måske min egen skyld at jeg ikke har fanget det men hvad stemte danmark..??

    Kommentar by Frank Mathiesen — 21. april 2022 @ 16:31

  26. Nå Paludan skal nu sigtes for at bruge sin ytringsfrihed. Er det mon for at forhindre ham i at stille op til Rigsdagsvalget? Eller har Sverige fået skæld ud af Irak?

    Kommentar by Svinedrengen — 21. april 2022 @ 17:23

  27. Hvornår får vi “International Celebration of White People”-day?

    Kommentar by Peter Nielsen — 21. april 2022 @ 22:02

  28. Skidt med, hvad FN gør. Det værste er,at Danmark tilslutter sig dette gylle.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 22. april 2022 @ 23:02

RSS feed for comments on this post.