18. maj 2022

Undertegnede sigtet efter Retsplejelovens § 189: Dokumenterede politiets krav om log-info-udlevering

Nå man fylder 51 år er det ikke mange gaver man får, og udover lidt tøj fra kæresten, så fik jeg blot et opkald fra Østjyllands Politi. Jeg er sigtet efter Retsplejelovens § 189 stk. 3, der kan give op til fire måneders fængsel. Jeg har i forvejen to verserende sager, så det er godt træls, sagt på århusiansk.

Faste læsere vil huske, at jeg sidste år blev kontaktet af en betjent fra Københavns Politi, der ville have mig til at udlevere IP-adressen på ‘Hr Naturlig’, der tilbage i 2017 havde skrevet en kommentar som muligvis overtrådte Straffelovens § 266b. Få dage efter fik jeg en såkaldt ‘Editionskendelse’, der med trusler om at udlevere mine computere tvang mig til at udlevere log-oplysninger på kommentatoren. Flere mente at det det var et scam, og jeg smed uddrag af kendelsen online. Det er tilsyneladende ulovligt jf. Retsplejeloven, da jeg som vidne er pålagt tavshedspligt i en sag relateret til ‘opklaring af alvorlige forbrydelser’.

“§ 189: Såfremt hensynet til fremmede magter, til statens sikkerhed eller til opklaring af alvorlige forbrydelser taler derfor, kan retten eller politiet pålægge en person, der er afhørt som vidne, tavshedspligt med hensyn til hans viden om sagen. …

Stk. 3. Overtrædelse af pålægget straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.” (Danskelove.dk)

(Collage: Islamister opfordrer til hellig krig på Nørrebro, dansker bruger grimme ord…)

Den oprindelige post, som Hr. Naturlig’ kommenterede, dokumenterede herboende islamisters terror-opfordring midt på Nørrebro. “Palæstina er besat, det skal løses med Jihad”, lød det foran Nørrebrohallen, mens tilslørede kvinder med utallige barnevogne diskret fulgte med i baggrunden.

(Nørrebro, 28. juli 2017)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/126617/trackback

50 Comments »

  1. Latterligt at betegne en sag om overtrædelse af §266b som en alvorlig forbrydelse. Kun sager som kan medføre udvisning burde kunne betegnes som alvorlige, men næsten alle udlændingenes talrige langt grovere fornærmelser af danskerne end Hr. Naturli’ skrev om de fremmede i pågældende kommentar kan ikke pådømmes.

    Undtagelsen er hvis danskerne ikke fornærmes fordi de er danskere men fordi de er kønsmindretal med mere.

    Sagerne mod Lars Finsen og Claus Hjort hører derimod ind under denne paragraf, hvis de drejer sig om aftalen med NSA om udlevering af alle danske teleoplysninger.

    Den danske befolkning ville jo holde op med at støtte underkastelsen under Nato og USA, hvis de blev klar over hvad denne overvågning indebærer, så det kommer ind under retsplejelovsparagraffen om hensynet til fremmede magter.

    Kommentar by perhag — 18. maj 2022 @ 02:23

  2. Det kunne være sagt pænere, men selvfølgelig har han ret. Igen når ordensmagten søger at undergrave ytringsfriheden på en populær post.
    Støt SIAD:
    http://www.siaddk.wordpress.com og http://www.frafalden.dk. OG selvfølgelig uriasposten og Kim Møller. God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 18. maj 2022 @ 04:21

  3. I lovteksten står at vidner _kan_ blive pålagt tavshedspligt, dvs. de skal have det at vide; det er ikke automatisk.
    Så det er vel kun, hvis Kim rent faktisk _er_ orienteret om sin tavshedspligt, at der er en sag?

    Kommentar by Hertz — 18. maj 2022 @ 06:05

  4. Folketingsmedlemmer skal stemme ja eller nej til at ophæve en kollegas immunitet, uden at kende sigtelsen.
    Det er ikke OK at sætte folkevalgte i den klemme.

    Det er lige som med biologi, hvor nogen forsøger at luske uden om fakta

    Retsstaten er i fare hvis det er strafbart at sige sandheden.

    Kommentar by k.m. — 18. maj 2022 @ 06:05

  5. Det er vist et udtryk for det, der kaldes lawfare. Not rule of law but by the law.

    Kommentar by Limewoody — 18. maj 2022 @ 06:08

  6. Nogle sletter deres sms, andre skal gemme flere år tilbage.
    En virus…..?

    Kommentar by P — 18. maj 2022 @ 06:12

  7. Hvis ikke du explicit er blevet underlagt tavshedspligt — hvilket de kun må hvis der er tale om fremmede magter, statens sikkerhed eller ulovlige forbrydelser, hvilket der ikke er tale om — så har du ikke brudt nogen tavshedspligt.

    Jeg håber du samler navnene sammen på de mennesker der misbruger deres stillinger til at chikanere dig.

    Kommentar by Peter Lund — 18. maj 2022 @ 06:34

  8. Hvis du ikke må skrive hvad en strisser krævede af dig, har han en smule mere indflydelse på anklageren end godt er. Denne “jurist” bør få hans eller hendes skolepenge tilbage. Hvis det ikke var fordi at uddannelsesstøtten er et blålys, vil hun/han nok kunne indkassere i fem eksemplarer.

    Kommentar by Nielsen — 18. maj 2022 @ 07:04

  9. Wow, den politiske forfølgelse har virkelig slået rod i politiet. Hvordan skulle KM kunne påvirke opklaring eller pågribelse ved at fortælle om sagen ?

    Kommentar by Michael — 18. maj 2022 @ 07:16

  10. Det lyder ikke betryggende, at politiet kan forlange udlevering af IP adresser af nogen, når der ikke foreligge alvorlig grund til det, såsom drab, voldtægt, islamisk jihad terror og lignende.
    Har nogen på denne blog været udsat for politi chikane i den anledning, bør alle blog-kommentatorer informere alle andre og politikere tage action.
    Politiet skal ikke være smagsdommere og lakajer for magthavernes afvigende meninger om ytringsfriheden.

    Kommentar by Gustav Jensen — 18. maj 2022 @ 07:31

  11. Kim. Ifølge § 189 kan du kun dømmes efter Stk. 3. hvis du har fået et pålæg.

    Hvilket vil sige at du i utvetydige vendinger ( skriftligt ) er blevet pålagt IKKE at udtale dig om sagen. Har du modtaget et sådan?

    Ellers kan de rende og skide.

    Kommentar by Santor — 18. maj 2022 @ 07:40

  12. 11) Godt set.

    Kommentar by Michael Unna — 18. maj 2022 @ 07:42

  13. Tillykke med fødselsdagen Kim!

    Ja godt træls, det må være stressende for dig. Det ligner også mere end en tilfældighed at du netop får opringningen på din fødseldsdag?

    I dukkeafbrændingssagen er det nu kommet frem, at både justits og statsministeriet var indblandet og kendte navnene på de tre mænd inden de blev anholdt.

    Hvad nogle anser for konspirationsteorier kan meget vel være tæt på sandheden

    ps – dine servere har vel en automatisk slettefunktion ligesom statsministeren og ridefogedens telefoner?

    Kommentar by redneck — 18. maj 2022 @ 07:55

  14. Godt at vide, at Danmarks politi, ind imellem opkrævning til statskassen, kan få tid til at efterforske de alvorligste forbrydelser.
    Det må gøre alle Mettes undersåtter meget trygge. “Tryggefrihed”?

    Kommentar by Bastardo — 18. maj 2022 @ 08:04

  15. Du bliver vel bare chikaneret af nogle islamister, der har infiltreret politiet!
    Det kan godt være, at det er stressende, men du bør tage det som et ridderslag.

    Kommentar by Steffen Richter Nielsen — 18. maj 2022 @ 08:31

  16. Alvorlige forbrydelser omfatter volds og seksualforbrydelser, ejendomsforbrydelser som indbrud i beboelse og forretning, røveri og groft hærværk samt loven om salg af euforiserende stoffer og våbenloven. Derudover kan mindre lovovertrædelser ved gentagen kriminalitet og eksv i en prøvetid være omfattet af alvorlig forbrydelse/kriminalitet.

    Det er jo tænkeligt, at denne ‘Hr Naturlig’ har et større sagskompleks imod sig, hvor anklagemyndigheden samlet set vil føre bevis for alvorlig kriminalitet. De 3-4 år der er gået siden vedkommende skrev kommentaren, kan muligvis understøtte, at der er blevet begået ny kriminalitet, men kan også bare skyldes lang sagsbehandlingstid der jo desværre er almindeligt.

    Som vidne skal man ikke nødvendigvis oplyses om et helt sagskompleks, men man skal selvfølgelig oplyses om hvorvidt man er underlagt tavshedspligt enten af politiet/anklagemyndigheden eller sin advokat hvis en sådan er involveret. Det sidste kunne eksv være tilfældet hvis man har fået en forespørgsel af politiet og man så vælger, at lade en advokat stå for kommunikationen med politiet.

    Generelt er der vide rammer for tavshedspligt i Retsplejeloven så snart man er oplyst om eller selv eller gennem advokat har erklæret, at man kender sine rettigheder.

    Kommentar by Verner Jensen — 18. maj 2022 @ 08:33

  17. “Tryggefriheds-staten” i hvilken vi hviler helt og holdent i Mettes hånd ,- og ånd.Socialdemokratiske kommunisme/Kommunisme på Socialdemokratisk.
    Tillykke med fødselsdagen hr Møller.
    TAKKER oprigtigt for de tæv du tager for holdet .

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 18. maj 2022 @ 08:59

  18. OT. Det er tegn muhammeddag d 20.maj.2022. Det afholdes i Vejle og Kbh. Da Kim Møller nu igen tager en for holdet , er det måske en ide at møde op til sådanne events , fordi det jo understøtter samme sag , og derfor og indirekte giver støtte også til Kim Møller.( bare en reminder).vel mødt.

    Kommentar by Tommy , Robin & søn. — 18. maj 2022 @ 09:05

  19. Som det tidligere er påvist (sagerne mod Steen Raaschou, Jeppe Juul m.fl.) konfiskerer Politiet folks computere efter forgodtbefindende. Hvorfor ‘Tankepolitiet’ ikke bare gjorde det samme med Kim Møllers i stedet for at tvinge ham til at udlevere en enkelt IP-adresse ved jeg ikke, men kanhænde KM trods alt er lidt for højt profileret?

    Sagen illustrerer vigtigheden af at den enkelte kommentator tager nogle enkle forholdsregler:
    1. Vær anonym (brug alias).
    2. Brug en VPN-server (slører din IP-adresse).
    3. Skift din internet-leverandørs DNS-server ud med en udenlandsk (f.eks. Cloudflare).
    4. Brug så vidt muligt TOR (i hvert fald i politiske sammenhæng).
    5. Kryptér din harddisk (og skriv aldrig kodeordet ned, for Politiet splitter din bolig ad).
    6. Den ultimative sikkerhed: brug en ´bootable’ USB-disk med en Linux-version).

    Kommentar by Voldposten — 18. maj 2022 @ 09:18

  20. Vides det om Naturli’ opnåede den hæder, at få en udmærkelse i form af en dom for overtrædelse af § 266 B?

    Kommentar by A.B. — 18. maj 2022 @ 09:25

  21. Du må overveje at blive redaktør eller præst.

    De kan ikke tvinges til at vidne.

    Kommentar by Ufrivilligt skatteoffer — 18. maj 2022 @ 09:28

  22. Der skal sættes navn på betjentene når de kommer med deres krav.

    Brug Tails hvis du ønsker at beskytte din identitet

    Kommentar by jesper — 18. maj 2022 @ 09:32

  23. Berlingske d.d. : “Større gennemgang af sagen mod Claus Hjort får eksperter til at konkludere: Han står stærkt – og regeringens rolle bør granskes
    Det står nu klart: Mistanken mod Claus Hjort om landsskadelig virksomhed handler udelukkende om hans udtalelser i pressen. Detaljer fra en afhøring hos Politiets Efterretningstjeneste forstærker billedet af en svækket sag mod Venstre-toppolitikeren, vurderer eksperter. Dermed står både anklagemyndigheden og regeringen med et problem.”

    Den sag, og dukkebrænding er meget mystisk.

    Jeg er ikke fan af venstrefløjen, og er efterhånden meget utryg ved måden regeringen forvalter sin magt.
    Hvorfor er det så hemmeligt ? hvem der anmeldte dukkebrændingen, så selv forsvarsadvokater ikke må vide noget

    Kommentar by k.m. — 18. maj 2022 @ 09:33

  24. k.m. — 18. maj 2022 @ 09:33.
    Mette Mink vil da gerne indgå en byttehandel med oppositionen. Drop rigsretssag mod Mette Mink, så dropper regeringen sagen om landsforræderi mod Hjorten. Klø mig på ryggen – og jeg klør din ryg.-)

    Kommentar by Gustav Jensen — 18. maj 2022 @ 10:27

  25. Gjorde “Hr. Naturli’ noget galt?
    Gjorde Kim Møller noget galt?
    Jeg har meget svært ved at se det …

    Kommentar by Peter Nielsen — 18. maj 2022 @ 10:44

  26. Notarius Umulius’ tredieprofil “Verner Jensen” spekulerer i om Hr Naturli står anklaget for en alvorlig tankeforbrydelse.
    Ban ham forebyggende inden han får fremprovokeret modreaktioner, som politiKbetjentene kan bruge i forfølgelsen af dissidenter

    Kommentar by Træt — 18. maj 2022 @ 12:22

  27. Kommentar by Træt — 18. maj 2022 @ 12:22

    Nej jeg informerer om hvad alvorlig kriminalitet omfatter i straffeloven, hvilket alene næppe udgøres af omtalte kommentar fra 2017. Personligt har jeg i øvrigt svært ved, at se kommentaren skulle være mere graverende end, at opfordre til likvideringer og andre voldshandlinger imod politiske modstandere mm. som du ofte harcelerer i heri kommentarfeltet.

    PS. ‘Spekuleringer’ virker mere som noget du er besat af, med dine påstande om, at jeg og andre skulle være denne “Umulius”, og her kan jeg selvfølgelig ikke svare på andres vegne, men personligt kommenterer jeg alene med navnet Verner Jensen.

    Kommentar by Verner Jensen — 18. maj 2022 @ 12:47

  28. Bemærk navnet på den politiass. der sendte en kendelse til Kim Møller. Det er vist ikke et udpræget dansk navn.
    Jeg kender ikke vedkommende, jeg tillader mig blot at spørge om hos hvem vedkommendes loyalitet er.
    Der må være nogle højere oppe i systemet der har beordret dette her, personfarlig krim!!! Næppe.

    Kommentar by NED MED ALTING — 18. maj 2022 @ 13:32

  29. Statens sikkerhed? Forhindre opklaringen af alvorlige forbrydelser? Det væsentlige i denne sag lader ikke til at være sandheden! For ethvert selvstændigt tænkende væsen ved, at der blev og fortsat bliver opfordret til jihad på Nørrebro! Jeg er naturligvis nødt til at tage det forbehold at jeg ikke var tilstede den pågældende dag! Men hvis man kan læse den grafitti og de klistermærker der jævnligt dukker op på Nørrebro, så er der ikke megen tvivl! Nej årsagen er nok snarere at der er visse ting den bestemmende klasse af kulturradikale ønsker at censurer bort, fordi det ikke passer ind i den multikulturelle fortælling, de så gerne vil fortælle! Lige nu er alles, eller næsten alles, opmærksomhed andets sted, og så gælder det om at slå ned på politiske modstandere! Så enkelt og så primitivt er det!

    Kommentar by Den Nervøse — 18. maj 2022 @ 13:40

  30. Alvorlig forbrydelse? En kommentar, som evt evt ikke, skulle overtræde 266B? Bøh…Det er udelukkende en politisk forfølgelse af ytringsfriheden…..Det kan ihverttilfælde aldrig være en -alvorlig forbrydelse-.

    Kommentar by Michael Unna — 18. maj 2022 @ 14:55

  31. Det ser mest ud som en omgang kvalifiseret ‘flueknepperi’ i rent juridisk mening.
    Der må være andet mere vigtigt at lægge resurser på.

    Kommentar by fredetland — 18. maj 2022 @ 15:11

  32. Til min personlige PET agent. Alt hvad jeg foretager mig på nettet er med ironi, alle mine posts under pseudonymet E.T er satirisk og en kunstnerisk udfoldelse af min ytringsfrihed.

    Hils den nøddebrune Agent 007 fra mig.

    Kommentar by E.T — 18. maj 2022 @ 17:04

  33. Vi må skelne mellem vores ønsker om ustraffet at kunne ytre os og den juridiske virkelighed at Hr. Naturli’ faktisk kan dømmes efter §266b, hvis dommeren vurderer at udsagnet er nedværdigende for bestemte grupper.

    Om udsagnet er sandt er ret irrelevant i sådanne sager, så det nytter ikke rigtigt at føre sandhedsbevis for udsagnet.

    Desuden finder vi det som danskere forkert at vi ikke må sige de samme fornærmelser om andre folk som de må sige om os, men en rigsadvokat Henning Fode udsendte en instruks til anklagemyndighederne i politiet om at paragraffen fra politisk hold er ment som en beskyttelse af mindretal, selv om det ikke er nævnt i selve paragraffen. Derfor må fornærmelser af danskere ikke føre til anklage.

    Om danskere kan få held med anmeldelse af trusler eller fornærmelser mod danskerne som folk i sammenhænge hvor danskere er i mindretal i forhold til de fremmede er vist ikke afklaret.

    Vi skal ikke glemme at paragraffen ville være afskaffet ganske som blasfemiparagraffen, hvis ikke nogle dulgte kræfter havde fået Venstre til at tro det ville være brud på FNs konvention om racisme.

    Kommentar by perhag — 18. maj 2022 @ 18:01

  34. Hvad blev der egentlig af Med Lov Skal Land Bygges og lighed for såvel Thor som Loke?

    Kommentar by jakwob — 18. maj 2022 @ 18:01

  35. Jeg var også på Nørrebro i dag, og futtede lidt rundt omkring Nørrebro Station, Nørrebrogade og Lundtoftegade, og jeg så de ulækre, fede, vraltende islamiske fødemaskiner. Gravide skubbende med en barnevogn, med 2-3 ekstra unger på slæb. Der var negre, hættemåger, chador og niqab og rend mig. De hører ikke til i Danmark. Frastødende og fremmedgørende for mig , som dansker, i mit eget land.

    Selv i Iran ser man med dyb forundring på Europa’s undergang:
    https://www.youtube.com/watch?v=wv6jxdpP3hc&t=1s

    Kommentar by Thomas M. — 18. maj 2022 @ 18:17

  36. Efterlyst ikke-hollandsk hollandsk-statsborger: Sigtet for drab og for at skære øre af offer:
    https://ekstrabladet.dk/krimi/efterlyst-sigtet-for-drab-og-for-at-skaere-oere-af-offer/9259316

    Kommentar by Thomas M. — 18. maj 2022 @ 18:57

  37. Rent og skært meningsdiktatur – hvor mange af de røde, bliver forfulgt på denne måde?

    Kommentar by Anonym — 18. maj 2022 @ 19:05

  38. Mohammedanmark er en syg fucking joke. Eneste redning er at fyre pikpanserne og lad os klare de kriminelle kulturberigelser os selv, ren win win.

    Kommentar by piphans — 18. maj 2022 @ 20:05

  39. Ps.
    Vi får det lort vi stemmer på, og desværre stemmer danskerne for at afvikle os og vores land.

    Kommentar by piphans — 18. maj 2022 @ 20:07

  40. PPs.
    Kim du er en dansk helt, og det bedste bevis på at du er en dansk helt det er at blive sigtet af de mohammedanske ‘myndigheder’.

    Sjovt nok så er der ingen mohammedanske politikere der er blevet sigtet for deres medskyldighed i mord og voldtægter på os danskere.

    Kommentar by piphans — 18. maj 2022 @ 20:11

  41. Det aktivister med ansættelsesforhold i staten opfatter som overtrædelser af straffelovens § 266b, kan næppe karakteriseres som “en alvorlig forbrydelse”…

    Efter min personlige overbevisning udsættes blogejeren for chikane.

    > Kim Møller

    https://politi.dk/presse/saadan-soeger-du-aktindsigt

    Husk at læse klagevejledningen og at man kan bede politiet (og alle andre offentlige myndigheder) om at overveje meroffentlighed, hvis man ikke mener at man får svar på nok eller får afslag (og at man kan bede om en begrundelse).

    Hvad mener Pernille Vermund og Morten Messerschmidt om, at statsansatte aktivister i højere og højere grad benytter deres stillinger i politisk ærinde og ikke tjener folket/fædrelandet/”demokratiet”?

    Kommentar by Polka — 18. maj 2022 @ 20:17

  42. Hvor kan økonomisk støtte redacteuren herinde med en bedre forsvarsadvokat end det offentligt beskikkede, som i større og større grad er muslimer?

    Kommentar by audient — 18. maj 2022 @ 20:25

  43. Efterhånden som hele MSM er blevet ren regeringspropaganda, er tegnet på ægte journalistik, at man har haft besøg af politiet. Så tillykke, Kim !

    Kommentar by Snaphanen — 18. maj 2022 @ 20:31

  44. Snaphanen — 18. maj 2022 @ 20:31
    Og det samme til dig, i er to danske helte🙏

    Kommentar by piphans — 18. maj 2022 @ 21:30

  45. Giv politiet ip adressen 127.0.0.1, vil tage dem et par år før de finder ud af at de er blevet snydt :-D Bortset fra det, syg sag

    Kommentar by Kristoffer — 18. maj 2022 @ 21:44

  46. To sårede i knivstikkeri på Frederiksberg:
    https://ekstrabladet.dk/krimi/to-saarede-i-knivstikkeri-paa-frederiksberg/9259757

    Kommentar by Thomas M. — 18. maj 2022 @ 22:09

  47. Kristoffer — 18. maj 2022 @ 21:44
    Ja det vil sende Kling og Klang på overarbejde i årevis, men så gør de da ikke skade i den tid.

    Kommentar by piphans — 19. maj 2022 @ 04:25

  48. https://www.youtube.com/watch?v=COSBSVsOtBs&t=5s
    Carl Cameron – says Republicans should be put in jail for disinformation.

    Han vil fængsle dem der ikke deler hans synspunkter.

    Kommentar by k.m. — 19. maj 2022 @ 07:45

  49. https://www.berlingske.dk/kommentarer/eva-smith-regeringens-argumenter-i-sagen-om-claus-hjort-er-de-samme
    Eva Smith: Regeringens argumenter i sagen om Claus Hjort er de samme, man hører i diktaturstater

    Kommentar by k.m. — 19. maj 2022 @ 07:56

  50. Det er længe siden man har hørt noget fra hædersmanden Lars Andersen. (Forhenværende politibetjent)
    Mon Gestapo a.k.a. PET også har anholdt og afhentet ham ved daggry?

    Kommentar by Revisoren — 21. maj 2022 @ 19:11

RSS feed for comments on this post.