22. juni 2022

Libak: Fra abekopper til ‘hMPXV’, “De kan slet ikke høre om aber uden at tænke på sorte mennesker.”

De politisk korrekte har det svært med sproget. WHO vil ændre navnet på abekopper, en virus med ophav i Afrika, der i det nuværende udbrud også har ramt vestlige lande. Den nye politiske korrekte term er det mundrette ‘hMPXV’, der ikke risikerer at facilitere tankeforbrydelser. Anna Libak spidder de selvretfærdige, og kommer blandt andet ind på Det Kongelige Teaters forkætrede stammedans, tidligere omtalt her på siden. Fra Weekendavisen – Efteraberne.

“Forleden meddelte WHO, at abekopper i en fart skal omdøbes. Det sker på opfordring fra 30 internationale forskere, som i en fælleserklæring efterlyser et mindre stigmatiserede og diskriminerende navn for sygdommen.

Nu kan man spørge, hvorfor forskerne og WHO er så optaget af ikke at fornærme aberne. Selvom de evolutionært er nært beslægtet med mennesker, plejer de faktisk ikke at tage anstød af det, vi går rundt og siger om dem. Men det viser sig, at det slet ikke er aberne, som forskerne og WHO har i tankerne. Det er afrikanerne.

Fordi sygdommen abekopper oprindelig var mest udbredt i Vestafrika, og fordi mediernes fotos af ofre for sygdommen derfor indledningsvist var hentet herfra, så frygter forskerne, at folk uvægerligt vil komme til at sætte lighedstegn mellem aber og afrikanere. … De kan slet ikke høre om aber uden at tænke på sorte mennesker.

(Neger ramt af abekopper; Disclaimer: Det er ikke en abe.)

Oploadet Kl. 10:23 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/127127/trackback

31 Comments »

  1. Kokopper skal også skifte navn, det degraderer køerne.

    Cowpox must be renamed, it’s degrading for the cows.

    Kommentar by Bastardo — 22. juni 2022 @ 10:33

  2. Der er Aber i Indien, Indonesien, Thailand, Sydamerika, Kina etc….
    WHO skulle hellere gå igang med at bekæmpe den wokepsykose der hærger Den Vestlige verden, hvor sarte krænkelsesbevægelser ikke kan tåle ytringsfrihed og biologiske realiteter, men kræver mere (endda juridisk) end naturen kan håndtere.

    Kommentar by Michael Unna — 22. juni 2022 @ 11:18

  3. (I den sammenhæng bør en læge nok tilse Pernille Skipper).

    Kommentar by Michael Unna — 22. juni 2022 @ 11:19

  4. Vi måtte heller ikke tale om “den indiske corona variant” selvom den kom fra Indien. Og “the Chinese flu” som Trump kaldte corona for “I want to be precise, it’s a flu and it comes from China” duede heller ikke.

    Sjovt nok stammer AIDS også fra aberne… hvad er der med de aber?

    Kommentar by redneck — 22. juni 2022 @ 12:19

  5. Når man hører om hvidvask af penge, tænker man så aldrig på sorte mennesker?

    Kommentar by Gustav Jensen — 22. juni 2022 @ 12:26

  6. De radikale og andre venstreorienterede politikere prøvede ligeledes at går fra at bruge ‘Islamisk Stat’ og i stedet for ville de kalde det ‘Daesh’. Lidt komisk da alle mennesker jeg kender bruger Islamisk Stat eller IS samt journalister. Det må have gjort ondt i de politikere hvem gang de skulle anerkende at islam ikke er fredsreligion.

    Kommentar by Anders — 22. juni 2022 @ 12:33

  7. Hvordan er sprog og udtryksform blevet saa sygt paa bare 5-10 aar?

    Kommentar by dunkj — 22. juni 2022 @ 12:39

  8. Spot on af Anna Libak. “Tyv tror hver mand stjæler”, som man siger.
    Anti-racister tror, at alle andre tænker lige så racistisk, som de selv gør.

    Kommentar by Amad — 22. juni 2022 @ 13:07

  9. Ja, enig Gustav Jensen 12:26. Hvad tænker man f.eks på, når man taler om ’sort arbejde’?

    “Sort arbejde kan for mange være en lidt diffus størrelse, for hvor går grænsen for, hvad der er sort arbejde, og hvornår er du på sikker grund?” – som racist?:-) Det i citationstegn er klippet fra lånet.dk/sort-arbejde.

    Det er de termer den røde regerings Ministerium for Statssikkerhed løbende påbuder borgerne at bruge. Det bliver påbudt i politiske opslag i de statsejede DR og Tv2 samt i Folketingstidende og i Statstidende. Der er meget i sproget, de racistiske anti-racister tager fat på. Sprogpolitiet er altid underbemandet – ikke mindst pga deres stigende arbejdsbyrde med overvågning af de udtryk borgerne bruger online.

    Kommentar by Amad — 22. juni 2022 @ 13:45

  10. Betegnelsen ‘kokopper’ er ikke diskriminerende for køer; de er ret ligeglade. Problemet er, at mangen en kvinde er blevet kaldt en ko, og derfor er betegnelsen ‘kokopper’ kvindediskriminerende og må erstattes med en anden betegnelse, f. ex. KRXX2.

    Kommentar by Ole Madsen — 22. juni 2022 @ 14:26

  11. Det er langt værre. Når man tænker på at en ting er -Farligt-?…..hvorfor skal fædre lægges for had med det ord?…..Jeg føler mig krænket, og vil nu med det samme gå til EU,s menneskerettighedsdomstol for tort og svie og sprogligt undertrykkelse….
    Eller Moderligt…..det ord lægger sig tæt op af ordet Morderligt….hm hm hm….(Sorry…det er nok en wokepsykotisk krænkelsessyndrom som har fået fat i mig:-)).:-)

    Kommentar by Michael Unna — 22. juni 2022 @ 14:26

  12. Amad — 22. juni 2022 @ 13:45.
    Verden er blevet rablende gakkelak.
    Hvis du arbejder sort, bør du få sort samvittighed. Ligesom hvis du er sortseer. Din vandel skal helst være kridhvid som sne. En snemand må ikke mere få et stykke kul i ansigtet som næse. Salg af lakrids skal omgående stoppes. Den klassiske børnebog “Historien om Lille Sorte Sambo” fra 1937 skal forbydes.
    Du må heller ikke længere synge sangen “hvide måge”, eller sangen:
    I en kælder sort som kul
    allerdybest nede,
    var et prægtigt musehul
    og en muserede.
    Skønt de levede lidt småt,
    havde musene det godt,
    de gik rundt og snasked’
    og blev aldrig vasket.

    Kommentar by Gustav Jensen — 22. juni 2022 @ 14:45

  13. Nogen kommer måske i hu Line Baun Danielsens udbrud på direkte tv “gud, er det en abe?”

    Det er hardwired i deres forkrøblede hjerner.

    Kommentar by Santor — 22. juni 2022 @ 15:12

  14. Fra abekopper til polio. SIKKE EN BERIGELSE

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/slaar-national-alarm-poliovirus-fundet-i-london/9310285
    Virussen er fundet i flere spildevandsprøver i både det nordlige og østlige London, og det får det britiske sikkerhedsagentur til at slå alarm.”

    Kommentar by tavsen — 22. juni 2022 @ 16:14

  15. Negerkopper :)

    Kommentar by morten — 22. juni 2022 @ 16:23

  16. God disclaimer – jeg var lige ved at hoppe i med begge ben, men kom så i tanke om, at chimpanser primært har hvid hud.

    Der ikke kun navnet ABEKOPPER, der ikke længere er stuerent, nu er det også blevet en statshemmelighed, at ’sygdommen’ primært rammer bøsser…

    Hvornår begynder hjemsendelserne?

    Kommentar by Polka — 22. juni 2022 @ 16:42

  17. @ Gustav Jensen 14:45. Det var squ dagens griner.
    @ Dunkj 12:39: du har så evigt ret.

    Stem NB! SIAD!
    P

    Kommentar by Piotr — 22. juni 2022 @ 17:10

  18. Negerboller

    Kommentar by k.m. — 22. juni 2022 @ 17:12

  19. Vi sprøjter afgrøder, fælder træer, vaccinerer, dræner, gøder, dyrker, opdrætter enorme mængder dyr i små stalde, afbrænder, udleder, rejser rundt som gale på kryds og tværs og det sammenholdt med en eksplosiv befolkningstilvækst, så er det opskriften på et kollaps før eller siden
    Igår Corona, Idag abekopper, imorgen xxx

    Kommentar by Revser — 22. juni 2022 @ 18:58

  20. Omdøbningens logik og dogmatik:
    Alle mennesker er født i den muslimske tro – da islam står over alle andre trosretninger må islam være en Overtro.
    Da menneskeheden er fætre til aberne, er alle menneskers fætre også født som muslimer og heraf følger, at alle muslimer også er fætre til aberne.
    Muslimer er derfor også jødernes fætre, da islam siger, at jøderne er efterkommere af aber og svin.
    Det synes som om, at den indre logik i Islam ikke er helt konsistent ligesom i kristendommen – når religionen går ind, går forstanden ud.
    Religion det er når man falder på knæ eller sikker bagdelen i vejret – altså grundlæggende gymnastiske øvelser.

    Kommentar by Gustav Jensen — 22. juni 2022 @ 19:21

  21. Det er lidt som når tilskuere til sportskampe kaster bananskræller ind på banen eller laver abelyde, så konkluderer man straks at disse ytringer må være tilegnet de sorte spillere. Det er således klubben/medierne/spillerne, som straks laver denne association imellem sorte og aber/bananer.

    Kommentar by Peter Nielsen — 22. juni 2022 @ 19:38

  22. Negerboller

    Eller som det hedder på tysk: negerkusse.

    (Min umlaut virker ikke)

    Kommentar by Felix Krull — 22. juni 2022 @ 21:38

  23. @22. Er Freud stukket af med din umlaut?
    I hoefligt selskab har det paa tysk i nogen tid heddet:
    ” Schokolade-überzogenes Schaumgebäck mit Migrationshintergrund”

    Kommentar by Krassisten — 22. juni 2022 @ 22:00

  24. Nogle sorte er aber og nogle aber er sorte.

    Denne forfærdelige erkendelse kan måske i nogen grad formildes med endnu en racistisk erkendelse.

    Nogle hvide er aber og nogle aber er hvide.

    At tænke så langt kræver nogle små grå.

    Kommentar by sebastian — 23. juni 2022 @ 02:57

  25. Jeg siger som den jødiske New York’er læge Vladimir Zalenko. People havent understood what the letters in WHO stands for. It stands for World Homocide Organization. = Verdens Folkemords Organisation.
    Som den danske sandhedsstyrelse henviser til når DEN anbefaler folk kvaksalvermidlerne fra medicinalfirmaerne, som styrer de allerfleste lægers praksiser.

    Kommentar by Nielsen — 23. juni 2022 @ 05:33

  26. Krassisten — 22. juni 2022 @ 22:00.
    Her er de klassiske fra gymnasiets sproglige linie:
    Er lag im Schatten eines Ölbaums = Han lå i sjatterne af et øltræ.
    Plus:
    Wollen Sie Bollen und Schokolade haben.
    Plus:
    Deutchland über alles, Deutchland unterhosen.

    Kommentar by Gustav Jensen — 23. juni 2022 @ 07:43

  27. Revser i går 18:58
    Pesten er her allerede, den har navnet islam. Og ja den er særdeles dødelig for de, der ikke evner at undgå den.
    Felix Krull i går 21:38
    Det må da være negerkussen, hvis det skal være negerboller i flertal :uden umlaut og kokos. Jeg ku’ heller ikke få min til at trykke. Katten har leget med accentueringstasten i tastaturet og det værste er at den også holdt fast i en af det numeriske tastaturs taster, så nu mo jeg op i talrækken under f-tasterne for at skrive tal. Tisse irriterende.
    > Sebastian
    nogle små grå” måske nogen whiskysjusser eller nogen sorte svin eller jægermeistere?

    Kommentar by Nielsen — 23. juni 2022 @ 08:18

  28. Jamen, skulle man så ikke ændre ordet Abe ?

    For jeg tænker ALTID på Negere og Muslimer aka. Islamister når ordet abe indgår!!!

    Og når jeg tænker på Afrika, tænker jeg på….

    Ja rigtigt ABER!

    Og tænk sig hvis man så var en racist, hvad ville man så ikke tænke om disse ord?

    Puuuhaaaa!

    Kommentar by Mads kering — 23. juni 2022 @ 10:40

  29. Kokopper er diskriminerende overfor stammere

    Kommentar by Cebber Jensen — 23. juni 2022 @ 16:16

  30. Det er meget svært ikke at drage lighed mellem afrikanere og aber. Måske er det det forskerne ved, men er bange for at fortælle?.

    Kommentar by jp — 23. juni 2022 @ 20:25

  31. Line Baun Danielsen udtaler: “Jeg må på det kraftigste afvise, at jeg skulle have fundet på udtrykket “abekopper”.”

    Kommentar by Revisoren — 24. juni 2022 @ 18:54

RSS feed for comments on this post.