15. marts 2010

Eufemiserende medier: Aktivist dømt for “pengehjælp til grupper der er opført på terrorlister”

Talsmand for Foreningen Oprør, Patrick Mac Manus blev i dag dømt for at have støttet marxistiske terrororganisationer i Columbia og Palæstina. TV2news fortæller ikke engang han er venstreorienteret, og ellers virker det som om der er konsensus i medierne om betegnelsen ‘venstrefløjsaktivist’. Kommunist, Venstreekstremist, venstreradikal, nada.

(DR UPdate, 15/3-10: Aktivist dømt for terrorstøtte)

DR-Vært: Foreningen Oprør er i Københavns Byret dømt for pengehjælp til grupper der er opført på terrorlister.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/12907/trackback

12 Comments »

  1. Mac Manus støtter slet og ret terrorisme. Hvilket gør ham til en meget farlig mand at have rendende løs i et demokratisk samfund. Han burde 12 år i spjældet, UBETINGET. Som terrorstøtter er han medvirkende til mord på uskyldige.

    Kommentar by Santor — 15. marts 2010 @ 19:52

  2. Ved at sige “grupper der er opført på terrorlister” formår DDR at så tvivl om hvorvidt FARC fortjener at stå på listen…

    So what else is new?

    Hvad der i virkeligheden undrer mig er, at den siddende regering ikke forlængst har privatiseret kommunistreden. Oh well, Per Stig kan nå at overraske positivt!

    Kommentar by Vagn Henning — 15. marts 2010 @ 21:00

  3. Patrick Mac Manus?? Var det ikke ham, der arbejdede sammen med den talende alpehue Bashy i 80’erne?

    Der gives megen støtte til mange TV-kanaler

    “Det er den socialdemokratiske politiker Hamid El Mousti’s (billedet) tv-station, TV Salam, der med 378.000 kr. i tilskud er den største enkelte modtager af støtte.”
    http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=7568

    og i 2010 TV-Salam 180.025

    Petter Sommerfelt N-TV, Nørrebro TV 180.025

    CORSEG (Cultural Organisation for Russian Speaking Ethnic Groups) 180.025

    http://www.bibliotekogmedier.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/medier/radio_og_tv/lokal_radio_tv/mux1_01/Tilskudsberegning_2009_og_2010_1.pdf

    Kommentar by tavsen — 15. marts 2010 @ 21:50

  4. Hvorfor gøre det så kompliceret, Hr. Mac Manus støtter aktivt kriminelle, der lever at kidnapning og narkohandel.
    At kalde det terrorist støtte er bare at give det et pseudo politisk indhold.

    Kommentar by NielsC — 15. marts 2010 @ 23:06

  5. Nej – tilsvarende er det flertallet af befolkningen i Holland, der støtter Geert Wilders, der er ekstremisterne.

    Kommentar by Hodja — 16. marts 2010 @ 00:16

  6. Når man hører McManus udtale at de bare vil fortsætte som hidtil med at sende penge til terrorister, ja så mener jeg da helt klart der børe være grundlag nok til at forbyde foreningen og beslaglægge dens aktiver. Det er jo ganske enkelt blot en kriminel forening.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 16. marts 2010 @ 02:09

  7. Ak ak, Danmark har den vestlige verdens elendigste medier.

    Manden fik 6 mdr. betinget fængsel!. Det er jo ingenting.

    Er der nogen journalist, der har sat sig ind i hvor mange penge han sandsynligvis reelt har distribueret?

    Hvor mange grupper? 5-10-20?

    Hvor kommer pengene fra? – røverier?

    Hvem er de mennesker, der dækker over ham? Selvfølgelig kan man ikke finde beviser, når han er omringet af mennesker der tier stille og sørger for at de forsvinder.

    Meddelagtighed i kriminalitet er strafbart.

    Det han har lavet er jo det samme som Blekingegadebanden. Så de var altså også bare “ventrefløjsaktivister” ( Hyggeonkler med køkkenhave og ædelt økologisk ideologi? )

    DR er totalt inficeret med eufemitis.

    I DRs nyheder, får man intet at vide, ingen proportioner, ingen baggrund, ingen virkelighed, ingen tal eller statistik, ingen klarhed. Alt er vinklet som harmløs underholdning, bortset fra DF-slamming’en.

    Hvad er der andet at sige end: http://www.afskaflicens.dk

    Kommentar by Galdespreder — 16. marts 2010 @ 02:11

  8. Hvorfor støttede han ikke noget meget mere venstrefløjsaktivistisk såsom socialt udsatte børn i DK?

    Næh, de er kedelige, dem kan vi andre betale for:

    http://jp.dk/indland/article2010952.ece

    Venstrefløjen og Islam er tabersamfund med armods-fabrikker, der producerer psykopater.

    Kommentar by Galdespreder — 16. marts 2010 @ 02:35

  9. Ifølge Oprør’s hjemmeside er FARC og PFLP hver støttet med 50.000kr.

    Store beløb, når det er socialister, der har samlet ind :-D :-D

    Mon ikke der er kommunale kroner med. F.eks. lokaler til fester

    “August 2004: Forbudt fest, hvor Oprør samler ind til befrielsesbevægelserne FARC og PFLP*.”

    “Oktober 2004: Indsamlingsfest i København for FARC og PFLP. Oprør overfører 2 x 50.000 kroner til henholdsvis FARC og PFLP.”

    http://www.opror.net/article.php3?id_article=4

    Kommentar by tavsen — 16. marts 2010 @ 08:07

  10. Havde manden være at finde på højrefløjen var betegnelsen ‘aktivist’ utvilsomt være udskiftet med ‘ekstremist’ og fængselsstraffen var temmelig sikkert heller ikke gjort betinget.

    I retning af slet skjulte manipulationer af nyheder synes jeg ikke at TV2 er bedre end DR. Begge stationer læser jo bare op hvad et nyhedsbureau har udsendt – ofte Reuters.

    Kommentar by Boo — 16. marts 2010 @ 12:39

  11. Det skulle vel aldrig være den kære Dines Boertman, DR’s kommunist-darling nr. 1, der på DR’s nyhedsredaktion har haft en “lille” modererende finger med i spillet ?

    Lidt om den HELT sikkert neutrale DR-journalist Dines Boertmann:
    http://da.wikipedia.org/wiki/Dines_Boertmann

    Kommentar by Gert Madsen — 17. marts 2010 @ 05:32

  12. Så længe der er tale om en ekstremist på venstrefløjen, så kan man trygt regne med, at vedkommende får en fantatisk martyr-behandling af DR.
    Patrick MacAnus bliver vel snart indstillet til en “freds”pris af DR, Politiken og/eller Information (hvis han da ikke allerede har fået sådan en af dem…).

    Men så snart en politiker som Gert Wilders toner frem på DR’s nyhedskanaler, så er der bemærkelsesværdigt nok lige pludselig tale om en “kontroversiel” politiker.

    Ak ja, Dines Boertmann & co har atter sat deres venstefløjspolitiske aftryk på DR. Det er vist naivt at tro, at DR nogensinde bliver i stand til at levere neutral nyhedsformidling.

    Kommentar by Gert Madsen — 17. marts 2010 @ 05:42

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper