16. marts 2010

De Ukontroversielle Nyheder

Et citat fra en historie på avisen.dk.

“Vatikanet mener ikke, at der er en sammenhæng mellem cølibat og overgreb på børn. Derfor vil de ikke undersøges.”

Uden at have relevant akademisk baggrund, er jeg tilbøjelig til at give kritikerne ret – selvfølgelig er der en sammenhæng mellem cølibat og overgreb på børn. Det samme vil jeg iøvrigt mene er tilfældet med islams kvindesyn og voldtægtsfrekvensen.

Hvad mon medierne skriver mest om – og hvorfor?

Oploadet Kl. 04:59 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/12924/trackback

17 Comments »

  1. At være afvisende overfor undersøgelser er eller kan være et dårligt udgangspunkt.

    Bortset fra det er nominel hævdet cølibat selvklart noget andet end reel cølibat.

    Reelle cølibatister kan vel “kun” begå overgreb i bevidsthedsmæssig henseende. Hvilket nogle givet vil opfatte som overgreb, at være af den opfattelse at overgreb begået udi bevidsthedsmæssig henseende skulle være overgreb er dog en fejl, set herfra.

    Problematikken tager blandt andet udspring i om vi opfatter handlinger som følge af bevidstheden eller bevidstheden formet som en følge af handlingers virke. helt kort skitseret og groft generaliseret, samt hvor meget tyndge vi i givet fald tildeler begreberne.

    Er udgangspunktet en i bevidsheden begrundet diskriminerende holdning overfor kvinder kan mænds, også mænd der nominelt tilhører islam, voldtægter af kvinder være forventlige. Set herfra.

    Der bliver nok i mange medier skrevet mere om katolikkers overgreb. Hvilket er en fejl. Set herfra.

    Kommentar by Peter Buch — 16. marts 2010 @ 06:38

  2. Motiveringen for mediers valg med fokusering på katolikkers overgreb kunne være at der ikke ønskes oplysning om islams kønsdisriminerende baggrund.

    Kommentar by Peter Buch — 16. marts 2010 @ 06:44

  3. der mangler et k- skal være “kønsdiskriminerende”

    Kommentar by Peter Buch — 16. marts 2010 @ 06:46

  4. Den katolske kirkes særlige krav om præsters cølibat har logisk nok ført til, at mange med en dunkel seksualitet har søgt ind på præsteuddannelsen. Og konsekvenserne af denne ‘mode’ er ikke udeblevet.

    Der er dog intet i den kristne dogmatik, hvor der kræves cølibat af præster, så hvis ikke paven var så traditionsbunden, ville han nemt kunne ophæve cølibatkravet, uden at det ville påvirke den katolske, kristne tro.

    Omvendt er islams kvindesyn og nedgøring/ringeagt af vantro kvinder (ydmygelse gennem voldtægt og efterfølgende selvretfærdiggørelse) en central del af den islamiske dogmatik. Det lader sig næppe sådan ændre.

    Det er tydeligt, at medierne har en så stor respekt for intolerante muslimer eller/og frygt for at være politisk ukorrekt, at de for alt i verden vil undgå at problematisere det islamiske trosindhold og dets indflydelse på muslimers adfærd og holdninger.

    Kommentar by traveler — 16. marts 2010 @ 07:08

  5. Overgreb er overgreb, nominelle cølibatisters overgreb for medier i min tolkning mest interessant som afledning fra at oplyse om noget langt alvorligere- nemlig islams diskriminatoriske udgangspunkt.

    Kommentar by Peter Buch — 16. marts 2010 @ 08:02

  6. Den Katolske Kirkes overhovede i Danmark indrømmer i dagens udgave af Kristeligt Dagblad, at den katolske kirke i Danmark har holdt hånden over pædofile.

    Hvis Islamisk Center i København havde gjort det samme, så kom der et (berettiget) rama-skrig, som ville vare hele dagem. Men fordi at katolicisme er et overset problem i den danske debat, så hører du så godt som intet.

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/359628:Kirke—tro–Paven-i-soegelyset-for-fortielse-af-misbrug?all=1

    Kommentar by WilliamJansen — 16. marts 2010 @ 08:52

  7. Rettelse. Jeg skrev: Hvis Islamisk Center i København havde gjort det samme, så kom der et (berettiget) rama-skrig, som ville vare hele dagen.

    Nah… Ved nærmere eftertanke; hvis muslimer gik ud og indrømmede at de som organisation – ikke som individer, men som organisation – havde holdt hånden over pædofile krænkere, så havde rama-skriget ingen ende taget.

    Flere detaljer her:

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/359655:Kirke—tro–Dansk-biskop–Ogsaa-misbrug-i-den-katolske-kirke-i-Danmark

    Kommentar by WilliamJansen — 16. marts 2010 @ 09:09

  8. Apropos kvindesyn og islam, og overgreb mod småpiger:

    Jamie Glazov har skrevet en glødende artikel om Pædofili Krøniker i Saudiarabien, det er artig læsning, og han undrer sig over tavsheden i Vestens medier.

    “Hold du bare op med at søge efter nogen særlig barske fordømmelser, og slet ikke en lille notits, i vore venstreorienterede medier om den 80 årige gamle saudier der voldtager 12-årige piger.”

    “At venstrefløjen skulle komme til erkendelse af det islamiske kvindehads onde natur – og gå i forsvar for dets ofre – er helt utænkeligt, fordi det jo igen fører til en anerkendelse af den ødelæggende natur hos andre kulturer og religioner.

    Dette vil nemlig nødvendigvis medføre en anerkendelse af den vestlige civilisations overhøjhed og derfor, oh ve og skræk, lovligheden ved at forsvare den. For venstrefløjen er dette bare bandlyst.”

    http://synopsis-olsen.blogspot.com/2010/02/pdofili-krniker-fra-saudiarabien.html

    Det er rart med skribenter der kan skære tingene ud i metal, for det giver altid stof til eftertanke.

    Kommentar by synopsis-olsen — 16. marts 2010 @ 10:03

  9. Tja, bom, bom, bom

    Når man går i gang med seksuel omgang, lever man vel, per definitionem, ikke længere i cølibat. Men det er vel ikke det, personen i avisen.dk mener, når vedkommende udtaler, at de fleste overgreb finder sted efter cølibatet er ophørt?
    Så langt ser jeg vist du til at være enig med PB.
    Og for så vidt også enig med traveler.

    Jeg vil gå videre og hævde, at det i en forhøjet grad er seksuelle afvigere dvs.- ikke-heteroseksuelle -som søger ind i de romersk-katolske præsteseminarier.

    Hvis de seksuelle afvigere levede i cølibat, ville der jo ikke være problemer med overgreb af den ene eller anden slags. Jeg kann huske, at der inden for de sidste 2 år har været en skandale i Østrig, hvor et præsteseminarium var gennemsyret af homoseksuelle orgier i *bedste* San Francisco stil fra 1970’erne. Voldtægter inklusive. Og så er glidebanen klart optegnet.

    Problemet er dermed ikke direkte, at det nominelle cølibat fremmer overgreb, men at den nominelle cølibatskultur inddirekte fremmer at der optages mængder af mænd på seminarierne, som ikke vil et familieliv med kone og børn, det er jo udelukket; men de er tiltrukket af andre mænd og drengebørn. Thi dét er der i høj grad tale om. Det er drengekorerne i de katolske kirker som er blevet seksuelt udnyttede. I Tyskland har der derudover været tale om overgreb i børnehjem, hovedsageligt dem der er blevet drevet af kirkelige institutioner.

    Problemet med at de seksuelle afvigere søger ind i den romersk-katolske kirke kan denne kun komme til livs ved at tillade de studerende unge mænd at blive gift inden de bliver præsteviede. Det vil sikre et langt større optag af mænd med heteroseksuel orientering. Det er faktisk tilladt allerede inden for store dele af den katolske kirke! Nemlig indenfor alle de unerede kirker, græsk-katolske, ukrainsk-katolske, maronitisk-katolske kirker etc. Disse kirker med ortodoks ritus har ikke samme problemer. Ej heller de lutherske i Danmark og Tyskland.

    De fleste seksuelle overgreb finder faktisk stadigvæk sted indenfor familierne. I alle lande. Det glemmer vores kristendomsforskrækkede, venstreradikale mainstreammedier tit.

    Kommentar by bl — 16. marts 2010 @ 10:27

  10. Måske en smule off topic.

    DR har i den seneste tid været helt oppe at køre over at Israel vil bygge nogle boliger ( til eventuelt fordrevne jøder fra Sverige/Frankrig/Norge, måske??). DR TekstTV er ikke sene til bringe en nyhed om at palo´erne laver rav i gaden og smeder mens jernet er varmt(de kan jo det dér med at få en mere end villig antisemitisk presse til at danse efter deres pibe).

    Dog er der en historie, der er ikke eksisterende, fuldstændig død, nada, nihil, intet…..nemlig følgende om Hamas´ krigsforbrydelse:

    MIDEAST: CAST LEAD;HAMAS USED KIDS AS HUMAN SHIELDS,ISRAEL – stored weapons in mosques and hospitals.

    (ANSAmed) – JERUSALEM, MARCH 15 –

    A report issued these days by an Israeli study centre accuses Hamas, the Palestinian fundamentalist movement that is in charge in the Gaza Strip, of using human shields – including children – to protect weapons and installations of war during the military offensive Cast Lead, more than a year ago.

    The document, 500 pages long, is Israel’s answer to the report drafted a few months ago by the South African magistrate Richard Goldstone for the UN. In this report, Israel is accused of war crimes. The new report was written by the Intelligence and Terrorism Information Center (Malam), a small institute led by Col. (reserve) Reuven Erlich, a former Military Intelligence officer who works closely with the Israeli armed forces.

    On its first pages, summarised on the website of the Jerusalem Post, official Israeli sources call the Goldstone report “one-sided, biased, selective and deceptive”.

    The Malam report focuses on the crimes committed by Hamas which the UN commission allegedly ignored or underestimated. Malam accuses Hamas of hiding weapons, Qassam launchers and command centres during operation Cast Lead “in 100 mosques and hospitals”. These stores were protected, according to the report, by human shields, children in particular.

    That way, Erlich comments, “Hamas is the one responsible for the civilian deaths during the operation”. The Israeli military operation ended with a death toll of around 1,400 Palestinians, including many women and children. To support this reconstruction, the information centre also quotes a note, written in Arabic and found in a home in the Gaza Strip: “We are your brothers, fighters in this holy war, and we used your home and some of your possessions. We are sorry”.
    (ANSAmed).
    2010-03-15 19:42
    http://www.ansamed.info/en/news/ME01.XAM19410.html

    Man kan kun se det som ond vilje fra DRs side, at der ikke
    refereres til denne nyhed. Ikke mindst da DR ofte og ukritisk har behandlet Goldstonerapportens makværk og refereret til yderligående såkaldt NGOere antiisraelske skrifter.

    Hvorfor mon, DR? Hvorfor mon?

    Kommentar by Limewoody — 16. marts 2010 @ 11:14

  11. bl

    Ikke ganske uenig.
    Dog kunne en anden løsning, end en generel ægteskabs tilladen, inden for den katolske organisation være dels en sprednig af normen så der både er cølebatister og heteroseksuelle til en start, at mindske optaget, kunne vel medføre strengere krav og en dermed forbundet bedre bedømmelse, af de få der under sådanne betingelser slap gennem cølebatist-nåleøjet i den ene retning.
    Cølebatisme tilrådes herfra ikke forsøgt efterlevet i almindelighed, det er efter min opfattelse noget, der kun passer- ganske få.
    At flere tidligere katolikker bliver “almindelige protestanter” er der vel heller ikke noget i vejen for.

    Kommentar by Peter Buch — 16. marts 2010 @ 15:39

  12. Jeg forstår den katolske kirkes seksuelle overgreb som et moralsk forfald fra kirkens side. Dette moralske forfald er udtrykt i mange andre idiotiske forsømmelser fra den katolske kirkes side.

    Cølibat er netop et udtryk for at man holder sin tro skarp og ånden frisk. Kirken burde selvfølgelig have en kvalitetssikring, der sørgede for at overgreb ikke fandt sted. Det har de ikke.

    Det er ikke cølibaten, der er problemet, det er en stoisk vilje til at overholde nogle regler, for at opnå og vedligeholde en åndelig udvikling. Man kan sige at den kærlighed som almindelige mennesker måske udtrykker over for hinanden, den udtrykker de katolske præster overfor deres gud. Sex med sin gud. Dette giver igen den upartiskhed, at de kan virke som skriftefædre.

    Ligesom folkekirken herhjemme, så har den katolske kirke ikke formået at udvikle sig, samtidigt med at holde fast i gode traditioner. Så kan man mene hvad man vil, men de har sgu ikke været særligt fantasifulde i at udvikle kirken videre og det hævner sig, netop ved fordummelse, moralsk forfald og selvdestruktion.

    Det mest tydelige sted at finde dette, er komisk nok i Islam. Her er der så mange sekter, der ikke overholder noget som helst af det de prædiker, men fortolker koranen som det lige passer til lejligheden, for at tilkæmpe sig magt og tyranni.

    -rent bluf.

    Kommentar by Galdespreder — 16. marts 2010 @ 16:28

  13. Kirken er stadig ikke organisationen, hverken den katolske kirkes eller folkekirken, kirken er det levende ord uanset hvor, hvornår og under hvilke omstændigheder det læres og siges.

    For at citere hr. Krarups ord, her i mit uddrag:
    Han angreb ikke kirken, fordi den ikke var progressiv eller det modsatte. Han havde ikke en politisk-ideologisk løsning oppe i ærmet, som han med djævelens og mediernes magt skulle have påtrykt sine landsmænd. Men han ville genindføre kristendommen i kristenheden, og det ville han, fordi det hele drejede sig om evangeliet…
    “Præstens betydning for samfundet”, skrev Søren Kierkegaard i det sidste nummer af hans flyveskrift Øieblikket, “burde være at gøre alt for at gøre hvert menneske evigt ansvarligt for hver time han lever, end det mindste han foretager sig, thi dette er kristendom. Men hans betydning for samfundet er at betrygge hykleriet, idet samfundet skyder ansvaret fra sig over på “præsten””.

    At hævde hvert eneste menneskes evige og ubetingede ansvarlighed – det er kristendom…

    For så vidt kan vi give pokker i kirken. Den er ligegyldig i sig selv. Afgørende er kun kirkens forkyndelse, og hvis kirken svigter det evangelium, den skal forkynde, er det bedre at køre den på lossepladsen end at spilde tiden på den. Møder jeg sandheden i kirken – at jeg er den evigt fordrede og dermed ansvarlige skabning, eller møder jeg en politiseret og sentimentaliseret løgn om rent humane livsytringer i retning af nærhed og nåbarhed: det er spørgsmålet…
    Fra:
    http://tidehverv.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=279&Itemid=39

    Kommentar by Peter Buch — 16. marts 2010 @ 18:15

  14. >10 Lime

    Ja, jeg morer mig også over DR’s klynkefest for palæ-psykopaterne.

    Det er som om palæstinenserne kan bilde verden ind at de er de eneste folk, hvis land nogensinde er blevet invaderet.

    Komikken bliver endnu bedre af at Tyrkiet stadig ikke tåler talen om det armenske folkemord.

    I den betragtningsvinkel skal palæstinenserne da bare være glade for at de ikke er blevet mejet ned og forarbejdet til landbrugs-gødning.

    Findes der noget land i verden, der ikke har mistet land i forbindelse med krige?. Findes der et land, der ikke har måttet bøje sig og gå på kompromis. Ja, eet. Palæstinenserne. Som små børn er de mere stædige end nogen sund fornuft kan forsvare. De er gallionsfigurer i Islams world-invasion.

    Med de multi-milliarder som salig Arafat fik raget til sig, det griske svin og alle de milliarder som de får fra Iran og Det muslimske broderskab og så deres verdens-propaganda-turne’ som malker venstrefløjen, så kunne de leve som baroner et sted i Afrika. De er kun 3-4 mio. mennesker!. Et kunstigt samfund midt i Sahara.

    Hvad er der andet end at sige: Jag dem ud, eller skyd dem ned. Støt Israel og hvis islam rejser sig som de truer med, så slå dem til plukfisk og forarbejd dem til landbrugs-gødning.

    Den eneste grund til at islam er så hysterisk, er at de ikke smager deres egne metoder. Men det kan der laves om på.

    Kommentar by Galdespreder — 16. marts 2010 @ 22:05

  15. 6.+7. William

    Dette ville de da aldrig gøre, da pædofili er OK jvf. Mo´s Sædvaner ?

    En nogle og 50 årig der har samleje med en 9-årig var måske ikke pædofili dengang, men er det i dag.

    Men da de islamiske tekster står over de menneskeskabte må vi vel antage at pædofili er acceptabel indenfor islam – og det med drenge- som med pigebørn.

    Kommentar by Vivi Andersen — 17. marts 2010 @ 00:19

  16. 14.Galdespreder.

    Tjae…..

    Men du glemmer de milliarder af euro som EU årligt sætter ind på Palarabernes konti.

    For ikke at tale om de milliarder af dollars som USA sender til dem.

    Der er ikke noget at sige til, at Palaraberne betegnes som denne verdens mest forkælede “flygtninge”.

    De er smask forkælede og burde have 5 kolde tæer et vist sted – og lære at klare sig selv !

    Kommentar by Vivi Andersen — 17. marts 2010 @ 00:25

  17. 14->
    Der er aldrig taget så meget som en tomme jord fra palo´erne. Der “nationale identitet” er en konstruktion. De såkaldte palo´er er arabere og har aldrig på noget tidspunkt i historien haft en stat.

    Den europæiske venstrefløj har med nogen held kolporteret arabernes løgne og deres bedrag via medier og i uddannelsessystemet. Normalt ville venstrefløjen – der jo er SÅ glade for at stigmatisere have betegnet arabernes politik som revanchisme, nationalisme, fascisme, umenneskelig og fanatisk. At venstrefløjen ikke gør dette siger en del om dens tankegang. – Ikke sandt Thorning, Lykketoft, Frahm oa.

    Fra israelsk side er der fremsat det ene fredstilbud efter det andet. Som naturligvis blev afvist af arberne. De trak sig ud af Gaza, som hurtigt blev omdannet til en islamistisk enklave, hvorfra paloerne i tre år overdængede israel med granater og raketter.

    EU gør intet. Lægger ikke pres på araberne, men giver den ene million euro efter den anden, Danmark kaster den ene million efter den anden ned i paloernes korrupte hul.

    Og senest har den nye skandale af en dansk konservativ udenrigsminister betegnet bosættelserne som at: “De er ulovlige i henhold til den internationale folkeret”,- hvilket ikke er sandt og i hvert tilfælde kontroversielt.

    Dertil kommer hvad definitionen på “bosættelser” er i arabernes øjne. Er Tel Aviv en bosættelse, er Haifa en bosættelse, er Elat en bosættelse, er Askelon??

    Kommentar by Limewoody — 17. marts 2010 @ 09:49

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper