24. marts 2010

58 pct. af danskerne er imod “religiøse hensyn på arbejdspladsen” (halalkød, bederum…)

Mon ikke der snart kommer en modstridende meningsmåling: ‘Danskerne knuselsker tvær-religiøse meditationsrum’. Fra Metroxpress – Danskere frabeder sig bøn på arbejdet.

“Halalkød, bederum, fri på helligdage. Der er mange muligheder for at imødekomme religiøse minoriteter på arbejdspladsen. Men danskerne betakker sig.

En undersøgelse, YouGov Zapera, har foretaget for Metroxpress viser, at et flertal på 58 procent ikke støtter nogen former for religiøse hensyn på arbejdspladsen.

Mere.

  • 24/3-10 Metroxpress – Et pusterum med Allah.
  • Oploadet Kl. 14:01 af Kim Møller — Direkte link44 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/13159/trackback

    44 Comments »

    1. Det lyder fint men jeg syntes de 42% fylder alt plads i det offentlige
      tænk på tv ugeblade aviser så bederum fy.Gad vide hvornår flertallet
      kommer til orde.

      Kommentar by gravballemanden — 24. marts 2010 @ 14:26

    2. Nogen beder andre ryger åbenbart i arbejdstiden. Begge ting kræver særlige rum eller opstillede stande/bure. Man skal jo tage hensyn til disse fanatikere. Tænk over den!!

      Kommentar by mig — 24. marts 2010 @ 14:49

    3. Jeg er ret sikker på at der er tale om diskrimination såfremt en arbejdsplads ikke giver masser af plads til religiøse aktiviteter. Fordi nogen (danskerne) ikke bryder sig om det, så vil et fravær jo være diskrimination overfor de grupper der foretrækker det. Sådan må det være i racisme-ideologiens logik.

      Fri heroin til narkomaner kan f.eks. også være diskriminerende. Se f.eks. i Politiken. Når nu muslimske narkomaner heller vil have rygeheroin, så er det jo problematisk.

      Kommentar by Superman — 24. marts 2010 @ 14:52

    4. Det må være op til den enkelte virksomhed:

      Virksomheder vil gerne

      LG Insight foretog en undersøgelse for Integrationsministeriet i 2008. Her blev ledere spurgt om religiøse hensyn i virksomheden. Undersøgelsen viste blandt andet at:

      -9 ud af 10 virksomheder har en positiv holdning til muslimske kvinders brug af tørklæde

      – 8 ud af 10 er indstillet på, at medarbejdere beder i arbejdstiden. Kilde: Ugebrevet A4

      http://jp.dk/indland/article2019780.ece

      Kommentar by Fritænker — 24. marts 2010 @ 14:58

    5. Jeg tror ikke der er 42%, der går ind for religiøse hensyn på arbejdspladsen. Der er sandsynligvis højst 10-15%. Resten er ved ikke, arbejder ikke og andre ubesvarede. Desværre er hverken stikprøve, non-response eller hele svarudfaldet beskrevet i (linket til) MetroExpress.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 24. marts 2010 @ 14:58

    6. “Det må være op til den enkelte virksomhed”

      Hvorfor – fordi det passer din konklusion bedst ?

      Et klassisk eksempel på, at de mange skal bøje sig for de få. Når altså de få er nogen I selv kan bruge politisk.

      Kommentar by DaLi — 24. marts 2010 @ 15:00

    7. “Det må være op til den enkelte virksomhed”

      Hvorfor – fordi det passer din konklusion bedst ?

      Et klassisk eksempel på, at de mange skal bøje sig for de få. Når altså de få er nogen I selv kan bruge politisk.

      Kommentar by DaLi — 24. marts 2010 @ 15:00

    8. Der er mange af den slags undersøgelser der viser at befolkningens indstilling er sund. Danskerne har taget et vigtigt stik hjem ved at få begrænset strømmen af problematiske indvandrere til landet, men vi lader os fortsat manipulere af formynderiske offentlige institutioner, fx undervisningsvæsnet. De store bykommuner er også langt fremme med at se stort på hvad danskerne mener.

      Kommentar by Niels P. — 24. marts 2010 @ 15:11

    9. @ Dali

      Hvorfor – fordi det passer din konklusion bedst ?

      Nej, fordi en undersøgelse i metroXpress ikke skal bestemme.

      Følger man din logik så er her en anden undersøgelse:

      Danskere: Rygere og fede bagerst i køen

      http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2010/03/15/125722.htm

      Vil du også ignorere det ønske og krav ?

      Kommentar by Fritænker — 24. marts 2010 @ 15:18

    10. OK. Særlig mad (også vegetar, glutenfri osv?), 21%, og Fri på vigtigste helligdage, 20%, kan mange sikkert gå ind for – det er netop ikke noget, der foregår under arbejdet. Der er meget få skønsmæssigt 15-20% (bemærk flersvar, dvs der er mulighed for at sige ja til flere religiøse hensyn, derfor er summen af procenter ikke 100), der går ind for, at nogen skal have særbehandling i arbejdstiden – frokosten har altid været opfattet, som folks fritid, som de ofte iøvrigt selv betaler. Alle kan mere eller mindre frit placere 25 feriedage eller mere og det gælder alle religioner.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 24. marts 2010 @ 15:23

    11. Jeg tror holdningen til religion på arbejdspladsen er: “Hvis du skal bede her, må du gå udenfor, hvor vi ikke kan se dig – og ikke i arbejdstiden!” Lidt ligesom holdningen til nudisme?

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 24. marts 2010 @ 15:38

    12. Ergo 58% der ikke kan finde sammen af frygt for 21% narsister
      21% islamister

      Kommentar by gravballemanden — 24. marts 2010 @ 15:52

    13. Der er vel forskel på at give efter og give særhensyn, når der er tale om en kvindeundertrykkende lovpolitisk religion, og på en ryger.
      Der er tale om at give særregler til en gruppe mennesker, som ikke kan leve under de givne forhold i Danmark. Rygeren er blevet smidt ud fordi han forpester andres rene luft, siges der. Den store gruppe, som ikke kan leve her under de givne forhold, har tiltvunget sig vej ind med deres særregler. Lev her på de vilkår der er, eller find et mere tilpasset land! Rygeren må bøje sig for andre, imens islam tvinger alle andre i knæ.

      Kommentar by Pernille Bendixen — 24. marts 2010 @ 16:00

    14. Bare de stempler ud imens! For det skal da ikke koste arbejdsgiveren penge. Eller er han tvungen af kommunen/AF, som smider en kæmpe sum i røven af muslimen, som så til gengæld kræver dette????!!!
      Og hvad bliver det næste, der følger?
      Skal der oprettes specielle rum til det?
      Skal svinekød fjernes fra kantinen?
      Opdelte omklædningsrum?
      Lokummer skal vendes, så man ikke blotter enden mod mekka?
      Ingen julefestligheder/pynt?
      For når man rækker fanden en lillefinger……..

      Kommentar by NONDHIMI — 24. marts 2010 @ 16:12

    15. @ Pernille Bendixen

      Skulle danske virksomheder giver efter en undersøgelse i metroXpress eller skal danske læger sætte fede og rygere bagerst i køen ?

      Kunne du prøve at komme med nogle argumenter istedet for dine holdninger. Såfremt en dansk virksomhed har mange muslimer ansat og de mener der er behov for et bederum, kan det ikke gøre dig ondt. I øvrigt har du ingen ret til at hindre danske virksomheder i at oprette et bederum.

      Jeg går i den forbindelse ud fra at du er ikke-muslim.

      mvh

      Kommentar by Fritænker — 24. marts 2010 @ 16:25

    16. #15

      Det er jo ikke bare det eneste, der vil følge efter!
      Hvad bliver det næste, de forlanger??
      Om få år skal danske mænd have fipskæg og kvinder gå med tørklæde eller værre? De er jo godt igang inde i folketinget, de kære politikere!!!
      Så hvorfor ikke allerede sætte bremsen i her.
      Det bliver jo USA om igen med sorte og hvide!!
      Rene troende muslimer med særregler og os almindelige kristne løn arbejdere må bøje os for den nye hersker.

      Kommentar by NONDHIMI — 24. marts 2010 @ 16:55

    17. @Fritænker.
      I koranen omtales jøder og kristne stort set på hver anden side som svin, undermennesker og urene. Jeg går ud fra, at du har læst koranen.
      Når man kønsadskiller og laver seperate baderum etc. så er det ud fra tanken om, at urene ikke må bade sammen med rene! Og jo det kan gøre mig ondt, for jeg synes ikke, at det er i orden at en arbejdsplads stiller seperate baderum til rådighed, fordi muslimerne anser ikke muslimerne for svin og urene. Dette er ikke min mening, jeg genforteller blot ud fra koranen.
      Jeg hævder ikke at have ret til at kræve af virksomheder, at de ikke må gøre bestemte ting, jeg anser det såmend bare ikke for værende iorden, at en dansk virksomhed blåstempler sine medarbejdere som svin

      Kommentar by Pernille Bendixen — 24. marts 2010 @ 17:08

    18. @ Pernille Bendixen

      Hvis en dansk virksomhed vil oprette et bederum for muslimer, kristne eller buddhister, så er det dem der bestemmer det og ikke en eller anden meningsmålig i metroXpress. Se mit svar ovenfor til Dali.

      Der er en Grundlovssikret privat ejendomsret i Danmark og nej din fortolkningen af koranen betyder ikke at en virksomhed der opretter et bederum til muslimer siger at andre er svin.

      Mener du også at fede og rygere skal bagerst i køen, fordi en anden meningsmåling sagde det ?

      mvh

      Kommentar by Fritænker — 24. marts 2010 @ 17:21

    19. […] Source: MetroXpress (Danish), h/t Uriasposten […]

      Pingback by Denmark: Majority against religious concessions at school, work | allah.eu — 24. marts 2010 @ 17:54

    20. Hvis et autoværksted opretter et bederum for muslimer, er dette ikke et led i den normale drift for virksomheden. Og udgiften til bederum kan ikke trækkes fra i driftsregnskabet. Indehaveren bør beskattes af en fiktiv husleje for bederummet.

      Kommentar by elefanten — 24. marts 2010 @ 18:01

    21. 20. Elefanten
      Ja, selvfølgelig skal han beskattes af en tænkt indkomst af leje for bederummet.
      Det er jo sådan, at danskere beskattes for sådanne ting.
      Så skal han, Fanden galemig også beskattes.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 24. marts 2010 @ 18:51

    22. Gad vide om frittænkende tvangstanker ved hvad grundlovssikret privat
      ejendomsret i DANMARK betyder.

      Kommentar by gravballemanden — 24. marts 2010 @ 19:06

    23. 58% af danskerne? Ja, det bliver der meget snart lavet om på.
      Om ti år, er vi i mindretal, i hvilken som helst rundspørge.
      Altså kun, hvis sådanne rundspørger, vel at bemærke,
      ender med det rette resultat. Ligesom i EU-
      afstemninger, hvor man kun tager
      et nej for et ja.

      Kommentar by ReligionForbudt — 24. marts 2010 @ 19:20

    24. Ka´man ikke snart få et forbud mod forsnævrede og intolerante bonderøve som jeg der brækker sig her dagligt?

      Kommentar by BumBumbambo — 24. marts 2010 @ 19:30

    25. Nej nej nej! Hold da kæft hvor er det her dumt!

      http://politiken.dk/kultur/tvogradio/article931532.ece

      Kommentar by Anders Kusk — 24. marts 2010 @ 19:32

    26. TV2 Lorry kl. 1940 onsdag

      Det fremhæves at undersøgelsen går IMOD integrationsministeriets “egen undersøgelse” hvor et “meget stort” flertal af arbejdsgiverne (og nu citerer jeg for alvor) “ikke ser noget problem i at tage religiøse hensyn”.

      Altså en undersøgelse med forespørgsler til virksomheder snarere end medarbejdere, som formentligt IKKE har været anonyme (og dermed i risikozonen for stigmatisering) og med et spørgsmål der direkte afviger fra denne undersøgelse.

      Hvilket resultat bakker Lorry så op ?

      Det siges ikke, MEN man perspektiverer med et besøg i Ikea som har

      “1. bedetæpper der vender imod mekka, 2. kantine der tager hensyn til troende der ikke spises svinekød, 3. lov til at bære tørklæde og 4. hensyn til religiøse feriedage”.

      Altså 3 punkter der tager hensyn til muslimer og 1 der tager hensyn til alle (eller gør det ????)

      Så er Lorrys stilling vist tydelig

      Kommentar by DaLi — 24. marts 2010 @ 19:47

    27. @ Fritænker

      Kom nu ind i kampen

      Dette her handler ikke om virksomheders LOV til at indrette religiøse mini-apartheids imellem sine ansatte men de ansattes RET til at kræve dette på sigt.

      Det drejer sig heller ikke om ALLE religioner. Ikea eksemplet er helt, helt tydeligt.

      Kommentar by DaLi — 24. marts 2010 @ 19:54

    28. Psykologisk jihad bliver ført mange steder. Dell Computers kontorer i USA har været udsat for det efter at somaliske muslimske løsarbejdere gik fra deres arbejde, og påstod at de ikke fik lov til at overholde deres bedetider. Situationen blev udnyttet af islamistiske organisationer såsom CAIR, og Human Rights Commission, der fik Dell til at give efter for arbejdernes krav der omfattede kompensation for løn som var blevet tilbageholdt grundet arbejdsnedlæggelsen.

      Det er meget symbolsk at denne ‘Jihad’ skete ved Dell, en af verdens største og førende computerfirmaer, ejet af Michael Dell, en af landets rigeste mænd, der tilfældigvis er jøde. Den kendsgerning, at Dell dominerer computermarkedet i Israel kunne være endnu en grund til at CAIR ønsker at fremstille virksomheden som ‘anti-muslimsk,’ og truer med en boykot af deres produkter.

      Frækheden hos løsarbejderne der krævede, at deres religiøse ‘behov’ bliver indfriet har intet at gøre med religionsfrihed eller borgerrettigheder. Det er et forsøg på at bringe Islam ind på det amerikanske arbejdsmarked under dække af ‘tolerance og diversitet.’

      Endnu mere oprørende var det at Dell indvilligede i at give de ansatte optræning i muslimers ‘betingelser.’ Denne oplæring er ganske enkelt en øvelse i d’himmitude og et yderligere forsøg på at fremme Islam ved at tvinge arbejderne til at overvære lektioner i Islam, snedigt omtalt af CAIR som “extra træning i religiøs tilpasningspolitikker og praksis.”

      Kommentar by synopsis-olsen — 24. marts 2010 @ 20:08

    29. Gad vide om Fritænker – den store fortaler for den frie ejendomsret – så mener at dommen om at virksomheder SKAL lade medarbejder gå klædt religiøst reglementeret er menneskerettighedsstridig ?

      Uha, 2 sæt menneskerettigheder oppe imod hinanden. Av min arm, den bli’r svær.

      Jeg glæder mig til at se ham tale sig uden om den.

      Kommentar by DaLi — 24. marts 2010 @ 20:19

    30. “…Endnu mere oprørende var det at Dell indvilligede i at give de ansatte optræning i muslimers ‘betingelser.’ Denne oplæring er ganske enkelt en øvelse i d’himmitude og et yderligere forsøg på at fremme Islam ved at tvinge arbejderne til at overvære lektioner i Islam, snedigt omtalt af CAIR som “extra træning i religiøs tilpasningspolitikker og praksis…”

      På mit Universitet i England – et større Roussell League Universitet – kørte Students Union een gang om året en “Islam Sensitivity Week”

      :-(

      Kommentar by DaLi — 24. marts 2010 @ 20:24

    31. @24 Nu er der vel egentlig ingen, der tvinger en ignorant, frelst og lallenaiv PK-tosse som dig til at komme herind, er der, BBB ?

      Vi diskuterer tingene og problemerne, som DE ER – og som en meget
      stor del af den danske befolkning NU ser dem. Du behøver ikke at udsætte dig for at blive konfronteteret den ubehagelige virkelighed, når du helst vil leve uden kontakt med den, iført en mental burka
      ;-)

      Kommentar by Anonym — 24. marts 2010 @ 20:53

    32. @24 Nu er der vel ingen, der ligefrem tvinger en lallenaiv, ignorant og frelst PK-tosse som dig til at komme herind og udsætte dig selv for det, er der, BBB?

      Vi diskuterer og analyserer realiteterne og “kulturberigelses”-problemerne, nøjagtigt SOM DE ER – og som en meget stor del af DKs befolkning efterhånden ser dem – uanset hvad du ikke
      kan tåle at høre og hvorfor.
      Men hvis du foretrækker at leve i lykkelig, gloriepudsende uvidenhed om virkelighedens verden, iført din åndsformørkende mentale burka, så er du naturligvis velkommen til det ;-)

      Kommentar by Bjovulf — 24. marts 2010 @ 21:01

    33. @ DaLi m. fl.

      Det er arbejdsgiverne der selv bestemmer og ikke en meningsundersøgelse i metroXpress. Jeres stråmandsargumenter holder ikke.

      Virksomhederne ledes i dag efter principper der skal optimere tilfredsheden på virksomheden i alles bedste. Det betyder ikke total frihed.Nogen steder er det f. eks. ikke tilladt at gå på Facebook eller ryge i arbejdstiden og jeg går ud fra at de samme næppe vil give fri i arbejdstiden til at bede.

      Der er ingen der forbyder jer elle andre at have disse tanker, men uanset hvad, så kan I ikke forbyde virksomheder i at yde den personalepleje som de finder korrekt, så længe det er indenfor lovens rammer.

      mvh

      Kommentar by Fritænker — 24. marts 2010 @ 21:13

    34. OT

      Mere “tolerance” fra fredens og tolerancens religion

      http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/03/24/144905.htm

      Muslimsk husmor får dødstrusler for digte
      24. mar. 2010 15.13 Kultur Opdat.: 24. mar. 2010 16.24

      Det er ikke hver dag, at man har muligheden for at vinde 1,3 millioner dollar for at læse op af sine digte. Og det bliver ikke mere dagligdag af, at man samtidig risikerer at blive dræbt for at læse dem op.
      [ Her er der da endelig en kunstner, der virkelig vover noget, i stedet for bare at provokere frelste PK-tosser, der bare æælsker at blive provokeret og udforderet af bæ på dåse, guldfisk i en blender *), udstoppede hundehvalpe og lignende “fantasifuld kunst” ]

      Men det er realiteterne for den muslimske mor til fire, Hissa Hilal. Hun er blandt de seks finalister i programmet “The Million’s Poet Show”, der er digternes og lyrikkens svar på X Factor.

      Her læser hun på direkte tv i Abu Dhabi højt af sine digte, der kritiserer de religiøse forbud [!!!], fatwaer, der udstedes af muslimske præster. Digtene har gjort hende til favorit [utroligt!] til at vinde finalen, som hun er den første kvinde til at nå, og de 1,3 millioner dollar (syv millioner kroner), der er til vinderen.

      —————————————————————————————————————————————————————–

      Måske er der alligevel håb – selv for Saudi Barbarien? ;)

      *) “Guldfisk i en blender” med mulighed for at tænde for strømmen –
      jeg mener, at der faktisk var nogle foretagsomme knægte, der – naturligvis – bare skulle prøve med et yderst forudsigeligt resultat til følge. De havde som drengen i Kejserens Nye Klæder nok – lizzom på en eller anden måde altzå, ikk’oz – ikke helt fattet konceptet :D

      Kommentar by Bjovulf — 24. marts 2010 @ 21:26

    35. Offtopic – Jeg faldt lige over det her:

      “Stort set ALLE (og ja jeg mener næsten ALLE) muslimske bekendte jeg har har en i familien som er på førtidspension eller er i gang med at søge om det samme. Der i blandt er folk der samtidig arbejder sort ved siden af og GRINER når de fortæller om dette, de giver gladeligt råd til hvordan man kan fuske systemet, nogle er født og opvokset i Dk, så glem krigstraumer og andet. Men når nu det er ens onkel/moster/fætter så er det ok ikk?
      Jeg kender ingen danskere på førtidspension og jeg har ingen i min familie på bistand, ingen af os er højtuddannede men vi klare os fint Alhamdulillah.

      Jeg har stået på en ambassade i et unavngivet arabisk land og hørt folk der aldrig har sat fod i DK tale om hvor let det er at tage r…n på danskerne.
      Dette er folk der på den ene eller anden måde får adgang til at kommer til at bo her i landet og mon de bliver integrerede?”

      http://islamic.dk/forum/viewtopic.php?f=1&p=216986&sid=1e3cbe71ea1eca7f4963eef0778b06c7#p216850

      Kommentar by BE — 25. marts 2010 @ 03:59

    36. @ Fritænker

      “Det er arbejdsgiverne der selv bestemmer og ikke en meningsundersøgelse i metroXpress. Jeres stråmandsargumenter holder ikke.”

      Så er du vel enig i, at ansattes ret til at bære hijab på jobbet er en krænkelse af arbejdsgivernes ejendomsret.

      Det er jo enten eller. Du må bestemme dig, for nu har du selv gravet dig ned i hullet med din kærlighedserklæring til den private ejendomsret.

      “Virksomhederne ledes i dag efter principper der skal optimere tilfredsheden på virksomheden i alles bedste. Det betyder ikke total frihed.Nogen steder er det f. eks. ikke tilladt at gå på Facebook eller ryge i arbejdstiden og jeg går ud fra at de samme næppe vil give fri i arbejdstiden til at bede.”

      Kom ind i kampen ! Fri i arbejdstiden til at bede er LIGE PRÆCIS hvad undersøgelsen og blogindlægget handler om (ligesom TV2 indslaget gjorde det)

      “Der er ingen der forbyder jer elle andre at have disse tanker, men uanset hvad, så kan I ikke forbyde virksomheder i at yde den personalepleje som de finder korrekt, så længe det er indenfor lovens rammer.”

      Hvem taler om forbud ? Bizart, at det er dig der taler om stråmænd

      Kommentar by DaLi — 25. marts 2010 @ 07:55

    37. “58 pct. af danskerne er imod “religiøse hensyn på arbejdspladsen” (halalkød, bederum…)”

      Glædeligt. Få nu de bederum ud af arbejdspladser og ud af uddannelsessteder. Ikke mindst ud af vestlige universiteter. Overtro skal naturligvis ikke blåstemples på vestlige universiteter. Halal deler mad (og mennesker) op i rent og urent. Det er dybt intolerant. UD med det syn på mennesker, dyr og mad.

      Kommentar by Liva — 25. marts 2010 @ 10:16

    38. @ DaLi

      Så er du vel enig i, at ansattes ret til at bære hijab på jobbet er en krænkelse af arbejdsgivernes ejendomsret.

      Det er og bør være arbejdsgiveren der bestemmer uniformen.

      Der er steder hvor de ansatte kan bede, gå på Facebook eller tage en rygepause i arbejdstiden, andre steder kan de ikke. Grundlæggende er det arbejdsgiveren der bestemmer hvad folk må foretage sig af private fortegelser i arbejdstiden og ved du hvad.

      Det tror jeg nok de fint kan klare sig uden en undersøgelse i metroXpress.

      Kommentar by Fritænker — 25. marts 2010 @ 14:39

    39. Bederum må være at betragte som et personalegode.
      Dem der benytter det må i så fald beskattes af det.
      Lad os sige en halvtredser hver gang rumpen hæves mod himmelen.
      En lille diskret bøn i arbejdstiden er skattefri.

      Kommentar by Andreas — 25. marts 2010 @ 16:45

    40. @ Fritænker.

      Stort slag du laver med slørhalen ned i hængedyndet med din henvisning ti, at danskere mener at “rygere og fede” skal om bag i køen.

      Hvad vil du gøre, hvis “bag i køen” bliver til virkelighed, med denne undersøgelse af svær overvægtshyppighed blandt indvandrere; braldre op om racisme ?:

      (Fra Indvandrermedicinsk Klinik, Odense Universitetshospital):

      “Baggrund
      Det er påvist, at forekomsten af livsstilssygdomme er væsentligt højere blandt flere etniske
      minoriteter (1,2). En kombination af genetisk disposition og overvægt samt usunde kostvaner og
      ringe fysisk aktivitet medvirker hertil.
      En ny undersøgelse (2) viser, at 17-25 % blandt indvandrere fra Ex-Jugoslavien, Irak,
      Libanon/Palæstina, Pakistan og Tyrkiet er svært overvægtige, mod 11 % blandt etniske danskere.”

      Kommentar by Ivan Broe — 25. marts 2010 @ 17:38

    41. @ Fritænker.

      Lad os bare tage en hel del somaliske kvinder med. Bardunerne er godt udspændte under tekstilfængslet på en hel del af de, som jeg ser, her i mit lokalområde…

      Kommentar by Ivan Broe — 25. marts 2010 @ 17:41

    42. @ Ivan Broe

      Der præsenteres en undersøgelse fra metroXpres og der er nogen der klapper i deres hænder. Jeg henviser så til en anden undersøgelse i metroXpress og så er der nogen der bliver sure.

      @ Andreas

      Svært at værdifastsætte, men så bør rygerum eller adgang til Facebook i arbejdstiden også beskattes.

      Kommentar by Fritænker — 25. marts 2010 @ 17:55

    43. OT

      Sørlander har en rigtig god kronik i Berlingeren i dag. Om universitets krise – som også er den vestlige kulturs krise – og den vestlige (opr. vestlige mands) videns- og forskningskulturs krise.

      h t t p://www.berlingske.dk/kronikker/universitetets-krise

      Få nu de bederum (tilbedelsesrum) ud af vestlige universiteter.

      Kommentar by Liva — 25. marts 2010 @ 20:40

    44. @ Fritænker

      Og din slørhale gik ikke i et kæmpe klask , da du fandt den anden undersøgelse i MetroXpress ?

      Kommentar by Ivan Broe — 25. marts 2010 @ 21:56

    RSS feed for comments on this post.