11. juni 2010

Mangfoldighed skaber udvikling…. i Stockholm, Vollsmose, København…

Det ville være befriende hvis medierne ikke opererede med dobbelte standarder. I gårsdagens udgave af 24 timer kunne man læse en usædvanlig tom succeshistorie. Intet i artiklen fortæller noget som helst om udvikling, udover det jeg her citerer – Mangfoldighed skaber udvikling (s. 17).

“Taastrup Teater ved, hvad det vil sige at åbne arbejdspladsen for ansatte med ikke-dansk baggrund. Mogens Holm er chef på Taastrup Teater, hvor en fjerdedel af de ansatte har anden baggrund end dansk.

»Hos os i et lokalområde med en stor andel af borgere af udenlandsk baggrund handler mangfoldighed primært om at skabe et arbejdsmiljø, hvor der bliver plads til nogle af disse mennesker, « siger han…

I praksis kræver det, at nogle ændrer holdning til at arbejde sammen med mennesker fra en anden kultur. Hvis de ikke vil det, må de forlade stedet, og den proces har vi været igennem,« understreger Mogens Holm.

I samme avis, kunne man læse hvad mangfoldighed betyder i praksis, med en lille historie fra Sverige. Intet om de unges ikke-svenske baggrund – Stockholmsforstad hærget af optøjer (s. 12).

“For anden nat i træk har unge hærget Stockholmforstaden Rinkeby. Uroen natten til i går var den værste, og øjenvidner siger, at området på et tidspunkt mindede om en krigszone. Flere end 50 unge samledes ved en skole, hvor de brød brosten op, satte ild til biler og flere huse og forhindrede brandfolk i at komme frem… Balladen startede, da en større skole i området blev sat i brand. Da brandvæsnet medeskorte af politiet kom til stedet, sendte de unge en byge af sten mod brandfolkene og politiet.”

Mere udvikling.

  • 9/6-10 Ekstra Bladet – Kastede syre mod bordel-piger (uden etnicitet i flere medier).
  • 10/6-10 BT – Vi skærer armen af din lillebror (indvandrerbande gør dansker til slave).
  • 10/6-10 Fyens Stiftstidende – 11 anholdte efter slagsmål i Vollsmose (internt).
  • Oploadet Kl. 12:52 af Kim Møller — Direkte link13 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/15368/trackback

    13 Comments »

    1. Correct me if I’m wrong…..men siger teaterchefen ikke direkte, at han har valgt at ansætte særligt “pladskrævende ikke-danskere”….og hvis nogen (danskere) er utilfredse, så bliver de fyret? For mig lyder det mere ekskluderende end udviklende.

      Kommentar by Claus Kvist Hansen — 11. juni 2010 @ 14:46

    2. Her et andet eksempel på hærværk i Risskov, hvor etnicitet ikke nævnes.
      Nu bor jeg i området, så jeg kan bevidne det ofte ligefrem vrimler,
      med arabere der griller og larmer om aftenen i området.

      Det er møg irriterende, at et dejligt rekreativt område vandaliseres af disse utilpassede ‘kulturberigere’.

      Kommentar by Sune — 11. juni 2010 @ 14:46

    3. Hov..! her er linket:

      http://aarhus.lokalavisen.dk/unge-braender-baenke-og-cykler-af-i-aarhus-/20100610/artikler/706159909/1279

      Kommentar by Sune — 11. juni 2010 @ 14:47

    4. Han nævner ikke HVEM det er, der må lære at arbejde sammen med nogen fra en anden kultur. Er det mon muslimske kvinder han tænker på, og ikke mindst deres mænd?

      Kommentar by Hans Jensen — 11. juni 2010 @ 16:57

    5. Det er jo bare den konstante leflen for islam som flyder som en jævn strøm gennem MSM-floden. Det er Stockholmssyndromet :) , hvor ofret først sympatiserer meget med terroristen, fordi denne er stærk og enrådende – det som ofret også vil være, men hvor sindet er spaltet i to, hvor den anden side er totalt ulykkelig.

      Dette kan vare ved længe. For venstrefløjen har det varet i 20 år. De bliver så våde af at se “en stærk mand” f.eks. Muhammed, at de går totalt i oikofobi.

      Reelt burde politiet eller hæren sættes ind i tilpas mængder til at alle indvolverede blev anholdt og straffet og bøderegnen kunne jo passende betales af Pakistan, Saudi, Iran etc.

      Islam får først respekt for samfundets love på samme måde som venstrefløjen, nemlig når de bliver ramt på pengepungen.

      Hvordan har muslimske familier “ikke råd” til at betale for alt det hærværk, når de samtidigt har råd til at sende 10 mia/år hjem til fædrelandene?

      At brænde en skole af, må for muslimer omtrent være ens med at arrangere en fest, virker det som om!

      – Og det er tid at lukke festen.

      Kommentar by Julie P. Kantoft — 11. juni 2010 @ 17:37

    6. De passer ikke ind i vores samfund !

      Kommentar by POP — 11. juni 2010 @ 19:14

    7. Tilhængere af multikultur burde betænke at overalt hvor islam trænger frem, trænger en monokultur frem.

      Islam er gold monokultur, Vesten er frugtbar multikultur.

      Kommentar by Niels P. — 11. juni 2010 @ 22:23

    8. Er det overhoved lovligt at ansætte folk med en bestemt baggrund frem for de andre? Jeg troede altid at denne slags diskrimination er forbudt i DK, og at alle skal have lige muligheder, når det gælder ansættelse. Men det lyder som om Mogens Holm diskriminerer de etniske danskere, og det mener jeg er klamt og racistisk. Man skal ansætte dem, som passer bedst til jobbet, og ikke dem som har en “speciel” kulturel/etnisk baggrund!

      PS: Jeg selv er indvandrer, men folk som Hr. Holm irriterer mig. Diskrimination af danskerne er lige som slem som diskrimination af etniske minoriteter, og jeg er ked at se, at nogle af disse “politisk korrekte” mennesker er så dobbeltmoralske og bruger racismen imod danskerne.

      Kommentar by Israeler — 12. juni 2010 @ 04:49

    9. Oops, jeg mente at sige: lige SÅ slem.

      Kommentar by Israeler — 12. juni 2010 @ 04:51

    10. Det er ellers ikke meget, vi har hørt om de såkaldte ungdomsoptøjer i Stockholm?!

      Kommentar by Frode Fredegod. — 12. juni 2010 @ 08:26

    11. Måske fordi det er noget nær hverdagskost i hele vesteuropa.

      Kommentar by Peter R — 12. juni 2010 @ 09:05

    12. Indvandringen skyldes foerst og fremmest joeder og de rige svin der har brug for skruebraekkere og billig arbejdskraft. Bare se under den nuvaerende regering, hvordan det er myldret ind i landet med perkere!

      Kommentar by Horst Wessel — 12. juni 2010 @ 14:03

    13. De mange kriminelle fremmede må sendes ud af landet efter straf. Det vil gavne sikkerheden på gader og veje her i landet og i andre europæiske lande. Desuden bør de tusinder af ikke-selvforsørgende fremmede hjælpes hjem, så hurtigt det er muligt.

      Kommentar by Jørgen — 16. juni 2010 @ 19:35

    RSS feed for comments on this post.