8. juli 2010

Multikulti-holdet: third best is biggest loser

Der høres gråd i Politikens korridorer i disse timer. Efter den pinlige exit for det arabisk-afrikanske landshold, som Frankrig stillede med, kastede avisen sin kærlighed på det storhold der nu nærmede sig multikulti-idealet mest: Tyskland. Lidt fra “Den nye trikolore er sort, gul og rød“, Politiken 29. juni 2010:

Tysklands ’multikulti’- fodboldhold viser vejen for integration i Europa..

Det tyske landshold – der har 11 unge spillere med udenlandsk baggrund i truppen – lever fuldt op til forbundets slogan: ’Mange kulturer, én passion’..

Tysklands overbevisende sejr over England var ikke kun en genrejsning efter VM-finalenederlaget i 1966, men også et vidnesbyrd om, at den tyske integrationsmodel kan blive et forbillede i Europa..

Følgende landsholdsspillere kunne have valgt at spille for et andet land: Aogo (Nigeria), Boateng (Ghana), Cacau (Brasilien), Gómez (Spanien), Khedira (Tunesien), Klose (Polen), Marin (Bosnien), Podolski (Polen), Tasci (Tyrkiet), Trochowski (Polen) og Özil (Tyrkiet).

Tyskland står i dag for den multietniske dynamik, som Frankrig gav håb om for få år siden. Den tyske landstræner, Joachim Löw, kalder selv sit hold for ’multi-kulti’ – og fremhæver ligefrem tyskernes nye og fælles patriotisme:

»Özil, Khedira, Cacau og co. identificerer sig fuldt og helt med deres land – med den tyske ørn på brystet. De er tyske med hud og hår«.

Den tidligere angriber, nu landsholdets manager, Oliver Bierhoff, jubler også over ’multikulti’-spillerne: »Det er skønt, at integration ikke kun foregår i samfundet, men også slår igennem på fodboldbanen. Holdet er et spejlbillede på Tyskland«.

Efter at være blevet slået ud af det noget nær monokulturelle spanske landshold er det bedste, Tyskland nu kan håbe på, en tredieplads.

Frankrig VAR det store, multikulturelle håb i europa. Der ER nu engang fordele ved at kunne rekruttere talenter fra hele verden frem for kun et enkelt lille land, men de er, som man siger på amerikansk “a wasting asset”. Problemerne opstår, når man ikke nøjes med at rekruttere talenter, men aktivt udskifter den indfødte befolkning med noget mindre heldige elementer.

Franskmændene spekulerer formentlig, om en exit i gruppespillet er deres brændende forstæder værd. Tyskerne skal også nok nå dertil.

Oploadet Kl. 08:13 af Henrik — Direkte link74 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/15950/trackback

74 Comments »

  1. De fleste af de spillere fra det tyske landshold har en tysk forælder og de fleste af dem er født i Tyskland. Det bliver man ikke multi af. Klose, Khedira, Boateng har bl.a. en etnisk tysk mor eller far.

    Når det er sagt: Tyskland har altid været et etnisk kludetæppe. Preussen har bredt sig over Hviderusland, Ukraine, Polen Tjekkiet osv. Og tænk på det hellige tysk-romerske rige.

    “Tyskland” har altid indoptaget “fremmede” folk og kulturer. Intet nyt i det.

    Kommentar by Thomas P. — 8. juli 2010 @ 08:20

  2. Også Gomez har en tysk mor.

    Kommentar by Thomas P. — 8. juli 2010 @ 08:21

  3. Noget andet er, Kim:

    Hvorfor ikke glæde sig over, at Tyskland endelig spiller god fodbold?

    Og hvis du lagde mærke til det: En større procentdel af sorte franskmænd end hvide sang med på Marseillaisen i år. Hvad skal vi lægge i det?

    Du kan ikke altid presse dine idiosynkrasier ned over virkeligheden. Så bliver man slemt skuffet – eller man må lyve for sig selv.

    Kommentar by Thomas P. — 8. juli 2010 @ 08:24

  4. Hvorfra ved du at de aktivt har rekrutteret fodboldspillere med anden etnisk baggrund, der var ringere end de etnisk tyske/franske?

    Kommentar by Martin Rannje — 8. juli 2010 @ 08:27

  5. Igår var også en sort dag for TV2’s Ulla Therkelsen. I dagene før kampen Tyskland-Spanien var hun i nærmest ektase over hvor godt Tysklands ‘multikulturelle landshold’ spillede. Jeg havde egentlig sympati for Gelb/Schwarz/Rot, men efter at have hørt på alt det sludder fra Ulla Therkelsen, valgte jeg igår aftes at holde med Spanien. Har ‘Oranje’ nogen indvandrere på holdet i denne omgang?? De har før haft, men jeg kan ikke huske om de har denne gang. Jeg håber det ikke, for så skal op til finalen på søndag høre på endnu mere at dette multikulti-sludder fra fru Therkelsen og Politken.

    Kommentar by JensH — 8. juli 2010 @ 08:29

  6. Schwartz, Rot und Golt, ikke Gelb :-)

    Om Nederlandene har indvandrere med??? Har du set deres spillere???? Kan fisk svømme????

    Kommentar by Serberen — 8. juli 2010 @ 08:55

  7. Efter at de har lavet fodbolden om til et politisk redskab, som de kan bruge til at banke multikultur ind i skallen på os, så kan de for min skyld tage kulsoen ulla og og deres fodbold og proppe det skråt op.

    Kommentar by Fritz — 8. juli 2010 @ 09:08

  8. Bemærk hvordan multikulturalister altid finder nogle hypotetiske scenarier at hænge deres ‘håb’ op på. Der er ingen learning curve, ingen refleksion over hvorfor dog det er så pokkers svært med den der integration, når nu idealet er så kønt og så rigtigt. Man finder i stedet det næste scenarie at hænge sine våde forhåbninger op på.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 8. juli 2010 @ 09:12

  9. Thomas P.

    Kim er på ferie. Dette er lagt på af en vikar.

    Kommentar by ølvom — 8. juli 2010 @ 09:40

  10. Multikulturen er opium for eliterne.

    En ny tanketom religion i kølvandet på marxismens midlertidige exit.

    Nogen mennesker bliver bare aldrig klogere.

    Kommentar by Mogens Lykketoft på speed — 8. juli 2010 @ 09:49

  11. Serberen:

    Schwarz, Rot, GolD :-)

    Thomas P:

    Bemærk, at inlægget er underskrevet “Henrik”, ikke “Kim Møller”. Bemærk også det indlæg, Kim Møller havde online om at han tog på ferie i søndags.

    Om spillerne på det tyske landshold har en tysk forælder er ret ligegyldigt. Tyskland blev holdt frem som det store multikulturelle håb, og kunne ikke levere. Længere er den sådan set ikke.

    Tyskland har aldrig været et “etnisk kludetæppe”, som du angiver. Bevares, der har været små enklaver, som Østfrisland (frisere) og Slesvig (danskere) i nord, Sorbenland (frisere igen) i nordvest og Lausitz (Sorbere) i øst. Tyskland har bare altid kun haft én bærende kultur: den tyske. Det er netop den kvalitet, der gør at Tyskland ikke har været multikulturel.

    Tyskland har, fraset en ubehagelig periode 1938-44, heller aldrig bredt sig over Hviderusland, Ukraine og Tjekkiet.

    Mht afsyngelse af Marseillaisen, så hjælper det ikke meget, når det er det højeste man kan svinge sig op til. Det er et FODBOLD-VM, ikke en sang-konkurrence.

    Kommentar by Henrik — 8. juli 2010 @ 10:28

  12. BT’s Peter Bruchman (stavning??) havde en næsten tilsvarende leder i BT i tirsdag eller onsdag.

    Tåbelig og fuld af gode intentioner.

    Kommentar by Superman — 8. juli 2010 @ 10:32

  13. -> Thomas P mfl.

    Den pågældende post er ikke skrevet af undertegnede, der sidder ved pc’en i mit vestsjællandske eksil.

    Uriaspostens VM-fokus er rettet imod mediernes dyrkelse af multikulturelle landshold, der ligner propaganda til forveksling. Selvfølgelig er der fordele ved multikulturelle landshold, men intet tyder på at fordelene overstiger ulemperne, og væsentligst – intet tyder på at fordelene kan associeres til samfundet som sådan.

    Frankrig har mange arabere/nordafrikanere og tyskerne har mange tyrkere, og det giver selvfølgelig et bredere rekrutteringspotentiale, men folk har forskellig motivation for at spille for landshold, og intet tyder på nationalitetsfølelse er fremherskende. VM er et udtillingsvindue, og noget der kan fremme karrieren, men integration er noget helt andet.

    Det kunne være interessant at høre om de tyrkiske tyskere gifter sig med tyskere, om deres børn gifter sig med tyskere og lignende. Et landshold med Kipketere er ikke et landshold, men en anden form for klubhold.

    Multikulturelle hold er sværere at forene i fælles opgave – ingen tvivl om det. Hermed ikke sagt at alle problemer på multikulturelle hold skyldes noget kulturelt. Elitesport tiltrækker store ego’er, og unge mænd der som 18-årige får sportsvogn, modeller ad libitum og international berømmelse bliver nemt forkælede pseudo-voksne uden tanke for andet end dem selv. Alle hold har den slags ikke-holdspillere, men for mange ødelægger holdet.

    Kommentar by Kim Møller — 8. juli 2010 @ 10:41

  14. “Tyskland har, fraset en ubehagelig periode 1938-44, heller aldrig bredt sig over Hviderusland, Ukraine og Tjekkiet.”

    Henrik, har du nogensinde har historieunderrvisning? Hørt om Preussen? Königsberg? Hvor lå Königsberg?

    Kommentar by Thomas P. — 8. juli 2010 @ 10:52

  15. @ Henrik, du skriver: Tyskland blev holdt frem som det store multikulturelle håb, og kunne ikke levere. Længere er den sådan set ikke.

    WJ: …og en semifinale af et hold, som regnes for værende midt i en opbygningsfase, er ikke at levere?

    Anyway; kulturalismen går helt galt i byen i deres forsøg på at presse deres forklaringsmodeller ned over VM. Især når kulturalisterne kun vover sig til at forklare og ikke at forudsige.

    Kommentar by WilliamJansen — 8. juli 2010 @ 10:56

  16. Hvem husker ikke den euforiske stemning der i sin tid var omkring Frankrigs succesrige multi-kulti hold. Åh ja, det var tider for DR´s journalister, Politiken, radikale og andre ligesindede. Siden er tonen dæmpet så meget at det kan være vanskeligt at få alle ordene med. Man skal til en fransk avis for at få nogle kontanter udmeldinger som f.eks: “Det her er ikke et hold men en bande”. Et ubehageligt spejlbillede af det splittede franske samfund, hvor volden i stort set alle større franske byer er stærkt stigende..
    Nå, men hva´nu. Gud være lovet. Et nyt fremad stormende multi-kulti hold toner frem.
    Nu er ”tyske” fodboldspillere blevet det gode eksempel. Drømmen lever endnu. Havde det ikke været for den nævenyttige blæksprutte Paul, kunne ikke alene det tyske landshold, Merkel og hele det tyske folk men også Ulla Terkelsen, Lykke Friis, Vestager og gud ved hvem måske have stået på den øverste podieplads efter finalen. Nu er der en rimelig stor risiko for at et næsten rent mono-kulti hold får denne plads. Føj for en verden vi lever i.
    Der er en ting, som jeg stadig tumler lidt med. Hvordan kan veluddannede personer være så meget på vildspor? Leve i en så kompakt virkelighedsfortrængende bobbel? Læser de kun godkendte interne meddelelser fra EU, Den Europæiske menneskerettighedsdomstol, Amnesty og diverse andre mere eller mindre selvbestaltede organisationer indenfor godhedsindustrien? Der er tonsvis af litteratur, foredrag og blogs, som beskriver en helt anden udvikling. Den er godt nok foruroligende men virkelig. De kan da ikke undgå at lade sig informere bare lidt. Eller hvad? Vil de IKKE informeres?
    Jeg læste en god bemærkning (var det på Timbo?) Elitært opråb til pøblen. Lyder omtrent således:
    ”Nu skal vi nok fortælle jer, hvordan vi mener jeres virkelighed skal se ud”
    Kunne ikke være sat bedre, ikke engang af Schweinsteiger, vel?

    Kommentar by EH — 8. juli 2010 @ 11:08

  17. Strikt fodboldmæssigt er sagen for hold i professionel sammenhæng, set herfra, når der også er forretning inde i sagen, om spillerne kan spille, spille sammen som hold og- vinde, om spillerne de så kommer fra et eller andet område er underordnet for målet såfremt dette udelukkende er- at vinde.
    Implicit er her forudsat at det er bedst at vinde. For både spillere og forretningen.

    Dette ses tydeligt i klubfodbold, hvor spillere fra flere egne, lande og verdensdele ofte gør det glimrende som det vindende hold.

    Kommentar by Peter Buch — 8. juli 2010 @ 11:23

  18. 7.Fritz

    Enig !

    Det er humørmæssigt nedstemmende at se hvordan den politiske verden har bredt sig ud over sportsverdenen.

    Hvor er det set før…… åh, jo dengang Olympiaden blev afholdt i Tyskland engang i 1930´erne.

    Kommentar by Vivi Andersen — 8. juli 2010 @ 11:37

  19. TV2 er også gået helt i selvsving med “multi-kulti” plus ord og indslag. Ulla Therkelsen havde et separat indslag om velsignelserne – og hun er jo helt klart en fodbold kapacitet man bør lytte til.

    Jøsses … og oplæsning af “Antiracistiske erkæringer” i forbindelse med åbningen …Uanset det sympatiske i et budskab er det da fuldstændig uantageligt i forbindelse med en fodboldbegivenhed.

    Kommentar by perh — 8. juli 2010 @ 12:04

  20. > 14: Königsberg lå i daværende Ost-Preussen. Hedder nu Kaliningrad og er en russisk enklave ved Litauens kyst. At Tyskland tidligere har haft områder, som senere, især efter ww2, er tilfaldet andre lande, og at Tyskland under ww2 holdt andre lande besat, er ikke et argument for, at Tyskland alle dage har været et etnisk kludetæppe.
    Tværtimod blev der renset kraftigt ud i etniske minoritet (hvis man kan kalde jøderne og sigøjnerne for dét) før og under ww2 :(

    Mesut Özils kæreste, Anna-Maria Lagerblom, er i øvrigt – af kærlighed til Özil, konverteret til islam. Så meget for ‘integrationen’ af tysk-tyrkeren.

    Kommentar by hp — 8. juli 2010 @ 12:13

  21. Thomas P:

    Et godt råd: Før du prøver på at lege overlegen, så undersøg om du har noget at have din overlegenhed i.

    Tag et kort. Se på Det. Indse, at Königsberg (idag Kaliningrad) lå i det gamle Preussen, siden Øst-Preussen, og aldrig har været del af hverken Hviderusland, Ukraine eller Tjekkiet. For bare at komme i nærheden af de lande du nævner skal du flere hundrede kilometer væk. Hviderusland ligger 200 kilometer mod ØSØ (på den anden side af Polen og Litauen), Ukraine noget over 400 kilometer mod SØ (på den anden side af Polen og Hviderusland), og Tjekkiet over 500 kilometer mod SV (igen på den anden side af Polen.

    Generelt: lad være med at belære andre om noget du tydeligvis ikke har forstand på.

    Kommentar by Henrik — 8. juli 2010 @ 13:37

  22. hp:

    Hov, så ikke du allerede havde været der.

    Kommentar by Henrik — 8. juli 2010 @ 13:41

  23. »Özil, Khedira, Cacau og co. identificerer sig fuldt og helt med deres land – med den tyske ørn på brystet. De er tyske med hud og hår«.

    Gør det de det ? Hvorfor kan de så ikke engang synge med på den tyske nationalsang. Det er da tankevækkende at alle de multikulturelle spillere minus Miroslav Klose ikke synger med på den tyske nationalsang. De etniske tyskere synger med for fuld hals stort set uden undtagelse. Selvfølgelig skal man ikke udelukkende bedømme folk ud fra om de synger med på en nationalsang, men mønsteret er alligvel så tydeligt at det siger det hele.

    Jeg har på mange måder sympati for Tyskland og det tyske landshold har spillet en fin slutrunde. Måske er det jantelovsmentalitet, men hvorfor skal sportsjournalister skrige et tysk hold op til verdensmestre bare fordi de har banket Argentina, som kun blev nummer fire i kvalifaktionen til VM. Det har alle sportsjournalister glemt og de pisker uden videre Tyskland frem til at være det helt store hold under VM. Ikke et ord om Tysklands nederlag til Serbien, ikke et ord om at Argentina kun blev nummer fire i kvalifikationen med det yderste af neglene. Sportsjournalister er lige så elendige, som de multikulti-forherligende journalister, der tror forskellighed per definition er lig kvalitet. Forhåbentligt vinder det monokulturelle Spanien over Holland i finalen. Spanien er det eneste hold, der spiller smukt kombinationsfodbold i verden. Det kan måske også kun lade sig gøre fordi Spanien ikke har store franske egoer med afrikanske rødder, der heller vil drible sig selv ihjel end ofre sig for holdet.

    Det monokulturelle Ghana som var Afrikas håb nåede ikke så langt som Afrika håbede, and so what ?. Fodboldhold skal værdsættes for deres spillemæssige kvaliteter og ikke for om de er multikulturelle eller repræsenterer et fattigt, stakkels kontintent. Fodbold er desværre blevet politisk på den politisk korrekte måde og så ved vi al sund fornuft ryger.

    Kommentar by Angantyr — 8. juli 2010 @ 13:51

  24. Jansen:

    “WJ: …og en semifinale af et hold, som regnes for værende midt i en opbygningsfase, er ikke at levere?”

    Når de holdes frem som det store håb for multikulti, og slås ud af deres antitese? Næh.

    “Anyway; kulturalismen går helt galt i byen i deres forsøg på at presse deres forklaringsmodeller ned over VM. Især når kulturalisterne kun vover sig til at forklare og ikke at forudsige”.

    Husk at læse hvad der faktisk står, ikke hvad du gerne vil have at der står. Lad mig citere mig selv:

    “Der ER nu engang fordele ved at kunne rekruttere talenter fra hele verden frem for kun et enkelt lille land, men de er, som man siger på amerikansk “a wasting asset”….Franskmændene spekulerer formentlig, om en exit i gruppespillet er deres brændende forstæder værd. Tyskerne skal også nok nå dertil”.

    Kommentar by Henrik — 8. juli 2010 @ 13:57

  25. Angantyr:

    “Fodboldhold skal værdsættes for deres spillemæssige kvaliteter”

    Jeg er enig. Landshold har dog én ting til, de skal værdsættes for: at de repræsenterer deres land.

    At man importerer et fodboldhold fra udlandet, smider pas i hovedet på dem, og så kaldet det et “landshold” lever for mig ikke op til dette.

    Kommentar by Henrik — 8. juli 2010 @ 14:39

  26. @ Henrik, du skriver at det tyske landshold ikke leverer: …når de holdes frem som det store håb for multikulti, og slås ud af deres antitese?

    Du er jo Lars Trier Mogensen med omvendt fortegn, når du reducerer holdet til et symbol på multikulturalismen på denne måde. I står så på hver sin side af debatten, men I er begge kulturalister, I hiver begge jeres verdenssyn ned over 22 spillere der jagter en bold.

    Spanien er ikke Tysklands anti-tese, monokulturalismen har ikke sejret over multikulturalismen. De spanske fodboldspillere scorede flere mål end de tyske fodboldspillere, længere er den ikke. Tyskland blev slået ud af et bedre fodboldhold, ikke af deres kulturelle anti-tese.

    Jeg har læst dit indlæg, jeg har citeret det på min egen blog. Din gentagelse var unødvendig.

    Henrik: Franskmændene spekulerer formentlig, om en exit i gruppespillet er deres brændende forstæder værd. Tyskerne skal også nok nå dertil.

    WJ: Det er meget muligt at kulturalisterne, som ser alt igennem farvede briller, presser fodbolden ind i den kasse, som passer dem bedst. Men fodbold-fans ser Frankrigs præstation som et fodbold-resultat, og i min optik falder dette specifikke resultat naturligt i forlængelse af Frankrigs status som fodboldens All or nothing-hold. Den argumentation findes i udvidet format her:

    http://bohemianrhapsody.dk/2010/06/28/multikulti-ved-vm-i-fodbold-multikultur/

    Kommentar by WilliamJansen — 8. juli 2010 @ 15:24

  27. For en tysker er der vel ikke meget multikulti ved en polak. Hvor meget multikulti er for os ved Peter Schmeichel, selv om hans forældre er tyske?

    Kommentar by Andreas Br. — 8. juli 2010 @ 15:31

  28. 25.Henrik

    Der fik du lige benævnt noget jeg i flere år har spekuleret over nemlig, hvordan kan man kalde et hold for et Landshold, når man gør som du beskrivet det importerer fodboldspillere fra udlandet, smider pas i hovedet på dem og kalder holdet de spiller på for LANDSHOLD ?

    Et landshold som f.eks. det danske repræsenterer vel Danmark ?

    Der er sågu da ikke meget landshold over et hold som bl.a. det franske, hvor næsten alle spillerne stammer fra Nordafrika ?

    Jeg fatter det ganske enkelt ikke.

    I stedet kunne man sige, at dette hold spiller på vegne af, altså for landet Frankrig, men et LANDSHOLD…..bop,bop,bop…….

    Kommentar by Vivi Andersen — 8. juli 2010 @ 15:43

  29. Var det virkelig ikke nok blamage for kulturalisterne (husk nu på: multikulturalister er også kulturalister), da Pittelkow skrev sin klumme?
    Det er sgu lidt grinagtigt, at man mener at kunne forklare Frankrigs præstation med kultur. Ak.

    Kommentar by Fantomas — 8. juli 2010 @ 16:12

  30. Hvis de er bedre end de ariske tyskere, så værsgo. Men de skal ikke med bare fordi de er sorte og er skal være nogen på.

    Kommentar by Goofy — 8. juli 2010 @ 16:17

  31. Andreas Br.:

    “For en tysker er der vel ikke meget multikulti ved en polak. Hvor meget multikulti er for os ved Peter Schmeichel, selv om hans forældre er tyske?”

    Multikultur er ikke en kvalitet ved det enkelte menneske, men ved grupper. Er der én styrende kultur, eller skal alle være lige gode osv.

    Mht Schmeichel, så er hans forældre ikke tyske, hans far er polak og hans mor er dansk (hans fulde navn er Peter Boleslaw Schmeichel). Han er født i Danmark, er opdraget dansk, taler dansk, dansk gift, hans børn er navngivet på dansk, det er Danmark han vender tilbage til osv. Dansk hele vejen igennem.

    Sammenlign evt med Lars Aslan “jeg-er-dansker-når-det-passer-mig,-men-kurder-når-det-gælder” Rasmussen eller Asmaa Abdol-“dansk-når-jeg-får-noget-ud-af-det-men-ellers-palæstinenser”-Hamid.

    Fantomas:

    Bare fordi du er uenig med folk betyder det ikke, at dem du er uenige med har blameret sig. Du er – tro det eller lad være – ikke verdens centrum. Noget din mor burde sige til dig lidt oftere.

    Kommentar by Henrik — 8. juli 2010 @ 17:41

  32. @ Henrik

    I det her tilfælde mener jeg, der er tale om blamage. Man tager én enkelt faktor, her kultur, trækker den ned over et eller andet (her nogle fodboldresultater),og vupti har mener man at have en meget, meget, meget enkel forklaring på et ret komplekst spørgsmål. Det har jeg ingen problemer med at kalde “blamage” eller “grinagtigt”. Og det endda helt uden at betragte mig selv som verdens (eneste) centrum.

    Kommentar by Fantomas — 8. juli 2010 @ 18:04

  33. Der er kun en på det tyske landshold der ikke har tysk blod i årene eller er født og opvokset i Tyskland… om igen Kim. at Politiken kaster deres kærlighed på det tyske landshold kan man jo ikke kritisere tyskerne for.

    Kommentar by Judge Holden — 8. juli 2010 @ 18:29

  34. mht kommentar 32: Sorry. Havde ikke set at det var “Henrik” der havde uploadet… gik heller ikek ud fra at Kim ville synke så lavt som til at skrive sådan en artikel… så Henrik. Om igen.

    Kommentar by Judge Holden — 8. juli 2010 @ 18:32

  35. @ Henrik
    Der er tilsyneladende forsvundet en kommentar fra William (#26). Hvor er den blevet af?

    Kommentar by Fantomas — 8. juli 2010 @ 18:41

  36. Man ser hér integrationspotentialet på det tyske landshold:

    Schweinsteiger i muslimsk bøn med ansigtet mod Mekka: http://www.spiegel.de/sport/fussball/0,1518,705277,00.html

    Han bliver nu nok nødt til at ændre sit navn også…;)

    Lægger dommerne så tid til, hvis der – midt i en kamp – skal udføres bagdelen-i-vejret-bøn? Og skal spillerne så ikke smide støvlerne først?

    Undskyld, kunne ikke nære mig…..

    Kommentar by hp — 8. juli 2010 @ 18:54

  37. ->#S Serberen

    “Om Nederlandene har indvandrere med??? Har du set deres spillere???? Kan fisk svømme????”

    Ja, jeg så deres kamp moid Danmark, og højdepumkter, men kan ikke lige huske om de denne gang har indvandrere på holdet. Jeg ved de tidligere har haft masser.

    Kommentar by JensH — 8. juli 2010 @ 19:20

  38. Korrektion, Peter Schmeichel har POLSKE rødder ikke TYSKE. Hvis man kigger efter så vil man undre sig over hvor mange verdensklasse polske sportsfolk der er i verden, og hvor ringe Polen altid klarer sig i tuneringer som eksempelvis VM.

    Kommentar by Christianity - Polakken — 8. juli 2010 @ 19:54

  39. “Fantomas”:

    “Man tager én enkelt faktor, her kultur, trækker den ned over et eller andet (her nogle fodboldresultater),og vupti har mener man at have en meget, meget, meget enkel forklaring på et ret komplekst spørgsmål”.

    Med mindre jeg er gået helt glip af noget, så har argumentationen været omkring det franske import-holds skandaløse optræden uden for banen (træningsstrejkte osv) mere end resultaterne på banen. Har man en vis loyalitet over for sit land, så får man det bedste ud af skidtet frem for at lade primadonnanykkerne styre det hele.

    Men du må da gerne korrigere mig, hvis jeg husker galt.

    Mht Williams kommentar, så aner jeg det ikke – jeg holder mig ude af maskinrummet. Skulle jeg gætte ville jeg tro, at et spamfilter har taget den, formentlig på grund af manglende indhold.

    Hvad kender du forøvrigt til hvad William poster?

    “Judge Holden”:

    1) Hvis du gad læse indlægget, så er kritikken også møntet på Politikens holden Tyskland frem som multikulti-idol mere end på det tyske hold selv. Husk at læse hvad der står frem for selv at finde på noget du kan kritisere andre for.

    2) Din kobling af “blod” og kultur skal man være hardcore racist for at købe. Kultur ligger ikke i blodet eller for den sags skyld generne.

    Geografi prædestinerer heller intet kulturelt – en tyrker bliver ikke etnisk nordmand, bare fordi du giver ham en flybillet til Norge. Der skal aktive valg mht opdragelse og assimilation til.

    Problemet er, at nissen som bekendt gerne flytter med. Derfor også bidden om “uheldige elementer” ved siden af talenterne.

    Mht kommentar 33, så skal jeg give roserne videre til redaktøren.

    Kommentar by Henrik — 8. juli 2010 @ 19:59

  40. @JensH
    Ja, jeg så deres kamp moid Danmark, og højdepumkter, men kan ikke lige huske om de denne gang har indvandrere på holdet. Jeg ved de tidligere har haft masser.

    Giovanni van Bronckhorst – Indonesien (turneringens bedste mål indtil nu)
    Nigel de Jong – Surinam
    Khalid Boulahrouz – Marokko
    Edson Braafheid – Surinam
    Eljero Elia – Surinam
    Ryan Babel – Surinam
    Ibrahim Afellay – Marokko

    Kommentar by Polyb — 8. juli 2010 @ 20:10

  41. Jeg er enig med alle der siger, at det tyske hold er paa vej til et fransk (mange konvertiter o.s.v) hold – desvaerre.
    Det er politik og medierne, der hjaelper, og det hele er EU som staar bagved. Diskrimineringslove, rasisme her og der.
    Men bare nogle fakta:
    Klose og Podolski har roedder i Schlesien, som var tysk för II verdenskrig (Podolski kan hverken tale eller synge men spilder god fodbold)
    Der er naesten kun Özil tilbage som tyrkisk Muslim, de andre har en tysk ikke konvertered mor eller er kristne (Gomez).
    Özils kaereste konverterede lige nu til islam – det var en mediehistorie i disse dage.
    Det er vel derfor, at mandskabet indtil nu er ok.
    Men hver dag har vores selvsensuret medierne informeret om de straalende multikulti helte-
    Tilsidst idag:
    Hamburger Abenblatt:
    Noch nie hatte das Wortungetüm “Migrationshintergrund” ein so strahlendes Gesicht.
    Det er det vi skal kaempe imod – vi alle i Europa
    By the way, hvis Müller spiller samstag, saa er det et godt fodboldspild!

    Kommentar by Jutta starke — 8. juli 2010 @ 20:47

  42. Politiken har bare heller ingen forstand på fodbold! Så er der vist ikke mere Politiken kan dumme sig på, er der?

    Kommentar by morlille — 8. juli 2010 @ 20:49

  43. @37: Flueknepperi. Du ved hvad jeg mener med blod.. (etnisk tysk far eller mor). Hvis du har set og hørt de drenge tale, så kan du se og høre at de er tyske… specielt Khedira er umiskendeligt tysk.

    Kommentar by Judge Holden — 8. juli 2010 @ 21:07

  44. @ Henrik

    “Med mindre jeg er gået helt glip af noget, så har argumentationen været omkring det franske import-holds skandaløse optræden uden for banen (træningsstrejkte osv) mere end resultaterne på banen.”

    Du har ret. Det dårlige resultat er tilskrevet den dårlige opførsel, klandannelse (Pittelkow) og i den dur. Jeg er villig til at tage et væddemål. Jeg siger, at Blanc får sat skik på det franske landshold, og at de om fire år vil spille op til deres sportslige potentiale ved VM.
    Jeg tilskriver træneren, Domenech, hovedrollen for, at det franske landshold i de seneste år har spillet elendigt potentialet taget i betragtning. Før ham var der ingen problemer med at præstere, og der er tilsyneladende ingen af de nuværende spillere, som evner at samle holdet, som Zidane gjorde det ved VM for fire år siden.

    Ang. Williams forsvundne kommentar har han bedt mig spørge.

    Kommentar by Fantomas — 8. juli 2010 @ 21:11

  45. “Judge Holden”/nr 41:

    Det er ikke mit problem, at du mener noget andet end du skriver.

    Dit argument hænger stadig ikke sammen: bare fordi man har en etnisk tysk far eller mor bliver dette ikke nødvendigvis givet videre. Tag Peter Schmeichel og hans polske far som et eksempel.

    “Fantomas”/nr 42:

    Det skal jeg ikke afvise. Som jeg skriver:

    “Der ER nu engang fordele ved at kunne rekruttere talenter fra hele verden frem for kun et enkelt lille land, men de er, som man siger på amerikansk “a wasting asset”. Problemerne opstår, når man ikke nøjes med at rekruttere talenter, men aktivt udskifter den indfødte befolkning med noget mindre heldige elementer”.

    Kommentar by Henrik — 8. juli 2010 @ 22:28

  46. Fantomas & William:

    ‘Kulturalisme’ er en redningsplanke opfundet af en broget flok ny-liberale/rodløse venstrefløjsere, der hverken ønsker at tilhøre multi-kulti-holdet eller de nationalkonservative.

    Således stiller de sig i en bekvem midterposition, hvorfra de kan punke alle andre for at være dumme og uoplyste.

    Begrebets anvendelighed er lig nul, for det giver ikke mulighed for at skelne mellem multikulturalister og ‘monokulturalister’ – og de to gruppers synspunkter er der jo, som bekendt, en afgrundsdyb forskel på.

    Som oftest tjener begrebet blot det formål at illustrere, hvor håbløst uvidende afsenderen er om mennesker og menneskelige samfund.

    Sandheden er jo, at mennesket er lige dele biologi og lige dele kultur. Det er næsten umuligt at tillægge kulturen for stor betydning, når menneskelig adfærd skal forklares – forestillingen om ‘tabula rasa’ o. lign. er forældet Oplysningsgods, der desværre stadigt har tag i skoler og universiteter her i Vesten. Frederik Stjernfelt, der vel introducerede begrebet herhjemme, er et godt eksempel på dette.

    Kommentar by Frederik S. Jørgensen — 8. juli 2010 @ 22:32

  47. 33.Henrik

    Og han bliver heller ikke etnisk nordmand ved at slå sig ned i og opnå statsborgerskab i Norge.

    Han bliver norsk statsborger og derfra og til at blive en nordmand, det bliver han aldrig!

    Kommentar by Vivi Andersen — 8. juli 2010 @ 23:14

  48. @45: Mit argument hænger jo netop sammen, godt illustreret af dit eget Schmeichel-eksempel. Medmindre du mener at Schmeichel ikke er rigtig dansker… og så er du vidst en af de eneste. Du har skrevet en tendtentiøs artikel, uden at sætte dig ind i tingene på forhånd…

    Kommentar by Judge Holden — 9. juli 2010 @ 05:44

  49. Øh, er Pittelkow så heller ikke dansk? Hans forældre er jo etnisk tyske og dermed er hans også. I skal ikke have så travlt med jeres idiotiske etniske renhed. Det kaldtes i gamle dage for racisme.

    Kommentar by Thomas P. — 9. juli 2010 @ 08:11

  50. “Judge Holden”:

    Jeg nægter at tro, at du har så tæt i hovedet, at du ikke kan forstå hvad der bliver sagt. Ergo vælger jeg at tro at du spiller dum med vilje. Ærgerligt for dig – mit liv er for vigtigt til at spilde det på dig.

    “Thomas P.”:

    Det samme gælder dig. Hvis du ikke VIL forstå det, så er det dit problem. Jeg har det fint med, at endnu en mavesur internationalist holder sig dum med vilje – din højrøvede (og kontrafaktiske) belæring om geografi i kommentar 14 kan man se svaret på i kommentar 21.

    Helt kort: etnicitet er ikke noget gudgivet der kommer med blod eller gener – dén tankegang er du og andre racetænkere ret ene om. Det er indgiften af kultur og fravalget af anden kultur, der tæller.

    Om dem der tilhører etniciteten i forvejen accepterer dig som en af deres (om man bliver en del af det folk, etniciteten dækker) er så en anden sag.

    Mht Pittelkow, så kig her (http://www.martinskovpoulsen.com/?page_id=126):

    “Født af hjemmetyske forældre i Sønderborg et par år efter krigen – og så endda på den for Danmark så skæbnesvangre dato 9. april – kunne Ralf Pittelkow være blevet opdraget i et hjem, der som så mange andre hjemmetyske familier på det tidspunkt hyldede en totalitær, tysk nationalsocialistisk tankegang. Men som nogle af de forholdsvis få hjemmetyskere havde familien Pittelkow sukket opgivende, da de tyske tropper føg som frø af ugræs over grænsen om morgenen den 9. april 1940.

    “Under krigen sad de som en lus mellem to negle. På den ene side var der presset fra nazisterne i mindretallet, fra den anden side blev modsætningen til danskere skærpet, for danskerne så skævt til alle i det tyske mindretal. Mine forældre besluttede sig dog hurtigt for, at deres tilhørsforhold lå hos Danmark og de kappede alle bånd til det tyske. Vi børn blev sendt på danske skoler, for vi skulle blive lige så danske som alle andre i det omgivende samfund,” fortæller Ralf Pittelkow”

    Kommentar by Henrik — 9. juli 2010 @ 08:35

  51. Jeg er også udnævnt til vikar, men dette var sådan cirka eneste emne jeg orkede netop nu. Kritikerne må altså muligvis undvære deres rituelle påtagede foragelse over en af mine blogposter.

    Angående Tysklands landshold: De er ikke mulltikulturelle, nærmere multiETNISKE. De har diciplin og organisation på tysk maner, og det er en fantastisk præstation. Men selvfølgelig bør Øzil og Kadira under lup ved sådan en lejlighed. Landsholdsspillere bør om nogen antage deres lands kultur.

    Spaniens hold er monoETNISK, men det afgørende er jo det vi kalder kultur, hvilket dog ofte hænger sammen med etnicitet. De er et niveau over alle andre. Desværre er de ulideligt selvfede, så måske holder jeg med Holland på søndag.

    Holland har ikke de problemer de havde engang, hvilket formentlig skyldes at holdet er blevet hvidere: der er færre modkulturelle fra kolonierne.

    Uruguay er fantastiske. En slags mini-Argentina på kun 3,5 mill mennesker, formentlig klar monokultur. Organisation og opofrelse. Smuk indsats.

    Algeriet bør også nævnes her: 16-17 af de 23 er født og opvokset i Frankrig, hvilket gør det til Frankrigs andethold. Frankrig er simpelthen en rugekasse for antivestlige afrikanere.

    Nåja: Ulla Terkelsen burde sendes på permanent ferie. En forvirret høne, der gokker om det hun ikke har forstand på.

    PS: Fik vi nævnt, at Frankrigs hvide stjerne Ribery er konverteret for at få en marokkaner?

    1) Øzil lever i Tyskland og er muslim. Han gifter sig med en tysker, som må konvertere.

    2) Ribery lever i Frankrig og er ikke muslim. Han gifter sig med en muslim og må konvertere.

    Det handler altså ikke om kønnet her. Islam wins both ways..

    Kommentar by Kim Poulsen — 9. juli 2010 @ 10:48

  52. Tænk, jeg synes dog også muslimer er ganske kloge en gang imellem: link til Politiken-artikel :)

    Om det tyske hold “kunne levere” eller ej synes jeg sådan set kan ses på flere måder. Det bliver i hvert fald en noget hård dom, hvis man kun ser på slutresultatet af kampen mod Spanien. De har dog slået flere meget roste hold.

    Og iøvrigt er Politiken ikke alene med multi-kulti-tingen omkring det tyske hold. Der er flere artikler fra de tyske medier. Men det …

    Man kunne vel så iøvrigt dertil sige, at tyskerne først har haft stor succes med at tage folk med med udenlandsk, primært (hel eller delvis) polsk baggrund, og at de nu følger det op med at tage endnu flere med, der har endnu bredere baggrunde. Heller ikke helt uden succes, som før antydet.

    Og så mener jeg forresten, at Klose er et alt for respekteret menneske, og et fyrtårn af en stor og fair sportsmand, til at hans navn skal drages gennem dette søle!

    Kommentar by Scavenius — 9. juli 2010 @ 15:44

  53. I guder mod tåber kæmper selv………

    Kommentar by Michael Larsen — 9. juli 2010 @ 17:54

  54. @50: Det er ikke mit problem at du ikke kan skrive hvad du mener. Schmeichel er danske, men hans far er polsk. Khedira er tysk men hans far er tuneser… osv.

    Kommentar by Judge Holden — 9. juli 2010 @ 18:49

  55. “Judge Holden”:

    Du giver (stadig) ingen mening….

    Kommentar by Henrik — 9. juli 2010 @ 19:04

  56. @55:whatever… har gjort min pointe klar og et eller andet må være trængt igennem siden du begynder at blive barnligt fornærmet

    Kommentar by Judge Holden — 9. juli 2010 @ 19:14

  57. @ Judge Holden

    Læser du overhovedet hvad Henrik skriver til dig ?

    “Helt kort: etnicitet er ikke noget gudgivet der kommer med blod eller gener – dén tankegang er du og andre racetænkere ret ene om. Det er indgiften af kultur og fravalget af anden kultur, der tæller. ”

    Hvad det er du ikke forstår, forstår jeg ikke. Og din pointe er – imodsætning til hvad du åbenbart selv tror – ikke fremsat specielt klart noget steds herinde.

    Kommentar by Superman — 9. juli 2010 @ 21:29

  58. Er det fodbold vi snakker om?

    Kommentar by Michael Larsen — 9. juli 2010 @ 21:42

  59. @58

    Jeg er ikke helt sikker, men mon ikke man skal passe på med at se multikulturens fare overalt. De tyske spillere er næppe at sammenligne med de ubrugelige somaliere, sigøjnere, arabere og østkriminelle vi har rendende her i landet.

    Under alle omstændigheder er multikultur endnu et af venstrefløjens forfejlede projekter, hvor vi alle kommer ud som tabere.

    Monokultur medfører naturlig respekt for andres levevis (monokultur), blandt andet fordi man ikke behøver at leve sammen. Man kan gå hvert til sit og få luft.
    Multikultur er som et ægteskab i en eetværelses lejlighed på Nørrebro. Her kan man kun gå ned på gaden og slå de andre i hovedet, hvis man vil have lidt luft.

    Kommentar by Tolder — 9. juli 2010 @ 22:02

  60. Apropos fodbold, multikultur, racisme og FIFAs evige hykleriske antiracismeslogans og kampagner, så vil jeg da gerne henlede folk til et af de stadions der er blevet spillet kampe på under VM. Peter Mokaba Stadium.

    Peter Mokaba var ANC leder og tidligere minister i Mandelas regering. Selveste Mandela deltog også i hans begravelse.

    Nå ja, han var også en der råbte slagord som “Dræb Boerne. Dræb landmændene” ved demonstrationer i 90’erne.

    Men jeg er sikker på at han var en fin fyr som fortjener at blive hyldet med et stadionnavn, for det er selvfølgelig vigtigt at huske på, at kun hvide mænd kan være racister…

    Kommentar by Michael Jensen — 9. juli 2010 @ 22:11

  61. #46, Frederik S. Jørgensen
    Jeg påstår ikke, at kultur intet har at sige, eller at det ikke er væsentligt. Jeg angriber, at kultur alene er en forklaring. Det er og bliver noget vrøvl, uanset dit forsøg på at gøre kultur til en del af en påstået 50/50-handel med et menneske. Men okay, den slags burde ikke komme bag på mig her i kollektivismens højborg.

    Kommentar by Fantomas — 9. juli 2010 @ 23:55

  62. @57 Ja. Jeg læser hvad Henrik skriver og min pointe er ganske klar. Det er fuldkommen latterligt, at bringe det tyske fodboldhold ind i en diskussion om forherligelse af multikulturalisme. Både hvis man er kritisk overfor multukulturalismen og hvis man er tilhænger af den. Henriks artikel er ligeså tendentiøs som den han kritiserer

    Kommentar by Judge Holden — 10. juli 2010 @ 02:36

  63. @ Judge Holden

    “Det er fuldkommen latterligt, at bringe det tyske fodboldhold ind i en diskussion om forherligelse af multikulturalisme”

    Men det er jo netop det Politiken og andre medier forsøger. En absurd forherligelse af multikulturen – “tyskland har den rigtige model for integration”

    Når noget så tåbeligt finder vej frem blandt multikulti romantikerne, så er det da helt på sin plads at gøre nar ad dem, og bruge selvsamme tankegang til at tilbagevise deres nonsens.
    Henrik har jo netop ikke skrevet at tyskland tabte semifinalen pga af multikultur. Og han bruger jo ikke engang fodbolden som kritik af multikulturen – tværtimod så skriver han jo det indlysende at naturligvis giver det visse fordele at have en massiv indvandring, da der alt andet lige bør være flere talenter i en stor population.

    Kommentar by Superman — 10. juli 2010 @ 07:49

  64. @63 Superman (LOL)

    “Der ER nu engang fordele ved at kunne rekruttere talenter fra hele verden frem for kun et enkelt lille land, men de er, som man siger på amerikansk “a wasting asset”. Problemerne opstår, når man ikke nøjes med at rekruttere talenter, men aktivt udskifter den indfødte befolkning med noget mindre heldige elementer.

    Franskmændene spekulerer formentlig, om en exit i gruppespillet er deres brændende forstæder værd. Tyskerne skal også nok nå dertil. ”

    Det er ovenstående passage der pisser mig af og som jeg mener er tendentiøs, respektløs og dårligt researched. Især hvis den er møntet på både det franske og det tyske hold.

    Du kan ikke sætte lighedstegn mellem et multikulturelt fodboldhold og brændende forstæder. Desuden er ingen af de tyske spillere “hentet udefra”. De er alle enten født og opvokset i tyskland eller har “tysk blod” (uha.. kald mig bare hardcoreracist) i årene, med undtagelse af een af dem…

    Det jeg kan lide ved Uriasposten er netop, at Kim Møller mestrer kunsten at holde en sober tone selvom han bevæger sig i et politisk minefelt og bliver beskyldt for at være både det ene og det andet. Derfor irriterede artiklen mig. Havde jeg læst den et andet sted havde jeg ikke skænket den en tanke. Det hele gav mening da jeg opdagede at den ikke var skrevet af Kim Møller.

    Diskussion lukket … over and out. Jeg har fattet jeres pointe og jeg tror også i har fanget min. Gider ikke bruge mere tid på det.

    -David-

    Kommentar by Judge Holden — 10. juli 2010 @ 09:11

  65. Hørte igår en P1 radio-montage fra Tyskeland. 40% af de tyske børne-årgange har nu anden etnisk baggrund end tysk -Det blev antydet at de fleste er tyrkere. Tyskland, med sine godt 80 mill. indbyggere, lille Danmarks nærmeste nabo, Tyskland er dermed tæt på reelt at være afviklet. Forude venter ikke multikultur, men monokultur! Den muslimske. Tillykke Sultan Suleimann, du vandt til sidst!

    Kommentar by Ulrik — 10. juli 2010 @ 09:40

  66. Jeg kunne have min tvivl om, hvorvidt det er gældende for hele tyskland med de 40 pct.

    Men omvendt, når man kun føder 1,1 barn per kvinde- ( gennemsnit – altså lavere endnu for de kernetyske ), så gør man det heller ikke svært at blive overhalet på babybanen.

    1,1 barn betyder, at over et århundrede der reduceret man til 25 pct. af hvad den var hundrede år før.

    På den måde er Tyskland ved at ødelægge sig selv og har meget kort tid til at rette op på det, nærmest umuligt.

    Tyskland er stadig Europas klart stærkeste økonomi, men det kommer ikke til at vare ved.

    Europa går mod sin undergang økonomisk, socialt, kulturelt og det er Tyskland et godt eksempel på.

    Og vi får sandelig problemer her, for nok har vi ikke de samme interne problemer som lande som Tyskland, Frankrig, England får.

    Så det kan heller ikke helt udelukkes.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 10. juli 2010 @ 14:05

  67. Reducerer befolkningen til 25 pct. af hvad den var hundrede år før, skulle der naturligvis stå.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 10. juli 2010 @ 15:37

  68. Normalt synes jeg at uriasposten er en seriøs blog , men denne post trækker dog ned i det regnskab . Henrik ved vist intet om fodbold og intresserer sig heller ikke for det . Overskriften siger det hele.
    Folk som rent faktisk ved noget om fodbold er vist enige om at Tyskland har sparket røv ved dette vm, de har været det mest underholdende hold og scoret flest mål.

    Kommentar by A Andersen — 11. juli 2010 @ 08:34

  69. Det er stadig fodbold vi snakker om ikke. Det kan godt være at verden har ændret sig, siden i 50’erne. Vi fik lyst til at rejse ud og bosætte os i andre verdensdele. Vi som danskere skulle erobre verden, men hvis andre gjorde det samme og flyttede til Danmark, oh ve o skræk. Få et liv herinde, Henrik er du Gøttke som ville nakke alle socialdemokrater for så ved vi hvilken holdning du render rundt med.

    Kommentar by Michael Larsen — 11. juli 2010 @ 09:53

  70. Tolder

    Det er fodbold vi snakker om, er det ikke ragende ligegyldigt hvilken farve, religion eller spisevane de fodboldspiller har? Det er fodbold spillet som jeg beundrer – et flot gennemspillet angreb som afsluttes med et mål som jeg sætter pris på. Så er jeg sgu ligeglad om det er en raceren tysker eller om det bedende muslim eller om han er konvetit ham der scorer målet. Hvor mange Danske fodboldspillere var kristne i EM finallen i 1992 – jeg ved det ikke og det rager mig en høstblomst – jeg nød en god fodboldkamp. Mange af jer herinde er så muslimfixeret at I der ikke kan gå et døgn uden I ser muslimer alle vegne – flyt da alle til Nord Jylland Anders Gravers har et stykke land som er muslim frit. Her kan I så true alle som ikke lige passer ind i jeres lille kasse. Jeg er osse sikker på at I kan få sat en mur op, hele vejen rundt om den lille oase efter Østtysk og Israelsk tankegang!

    Kommentar by Michael Larsen — 11. juli 2010 @ 10:05

  71. […] Den håbløse blanding af dansk og engelsk er helt Uriaspostens egen. […]

    Pingback by VM i Fodbold a.k.a. Danmarksmesterskabet i kulturalisme « Bohemian Rhapsody — 11. juli 2010 @ 18:19

  72. “Vi børn blev sendt på danske skoler, for vi skulle blive lige så danske som alle andre i det omgivende samfund,”

    Her fortæller Pittelkow på 1 linie hvad det handler om som indvandrer i et land – assimilering.

    I øvrigt synes jeg det er klamt, at Ulla Therkelsen, som jeg tidligere havde respekt for som en dygtig journalist, skal bruge et godt spillende fodboldhold, til at promovere den fallerede multikulti teori. Fodboldspillerne er målrettede højt betalte specialister, og milevidt fra den khattyggende somalier man møder på fortovet med 2 koner, mindst 1 barnevogn og 10 børn med et års mellemrum. De er så forhippede på at deres våde drøm skal få succes, at intet middel er for lavt, og enhver tænkning en hæmsko.

    Kan det tænkes, at franskmændende tabte, fordi de har et landshold, hvor nogle af spillerne bevidst undgår at aflevere til spillere de ikke bryder sig om? Hvis jeg var træner og opdagede det, så var vedkommendes kuffert pakket, inden man kunne nå at sige Anelka. Helt uafhængigt af race, religion, målscore eller hårlængde.

    Kommentar by Hans Jensen — 11. juli 2010 @ 18:36

  73. @ Judge Holden David

    “Det er ovenstående passage der pisser mig af og som jeg mener er tendentiøs, respektløs og dårligt researched. Især hvis den er møntet på både det franske og det tyske hold. ”

    Jeg forstår faktisk overhovedet ikke hvad du mener. Det udsagn du citerer handler jo slet ikke om noget “research”, så hvordan kan du kritisere det derfor. Og hvori består det tendentiøse.

    Det er da en indlysende pointe at det giver visse fordele at rekruttere spillere fra et stort ophav fremfor et lille. Tre millioner tyrkere i tyskland øger naturligvis sandsynligheden for at der er supertalenter i blandt, fremfor hvis man kun havde 10000 tyrkere i tyskland. Denne “gevinst” ved masseindvandringen betvivler ingen. Og den er også fin nok for landsholdet. Men om landsholds-gevinsten så opvejer omkostninger ved de enorme ghetto’er m.m. – det er jo interessant.

    Claus Bryld har iøvrigt i dagens JP det hidtil mest håbløse indlæg i fodbold-multikulti debatten.
    http://jp.dk/opinion/klumme/article2122415.ece

    Bemærk på hvilken perfid måde han (iøvrigt uden argumentation) gør Finkelkraut og Pittelkow til noget nær nazister. Eller med ord; ifølge Claus Bryld tænker man som en nazist hvis man konstaterer at multikulturen i Frankrig har ført til splittelse m.m. i samfundet. Man kan kun have positive tanker og analyser vedr. multikulti ellers er man nazist.

    Iøvrigt er hans fodbold-analyse helt i hegnet. Dels hans vurdering af det tyske landshold, og dels hans påstand om multikultur-hold har succes. Jeg ser finalen netop nu; to nærmest monokulturelle landshold (holland med færre indvandrere end i mange år, og dem der er, er vist af den assimilierede slags).
    De tre største fiasko’er er vel iøvrigt Frankrig og England og Italien – to af de lande der ellers normalt roses for deres integrationsmodel. Nu er det pludseligt den tyske der er den bedste – og pludseligt er den tyske model nu ifølge Bryld såkaldt forfatnings-patriotisme – det plejer ellers at være den franske, men vupti så er det skiftet. Den franske fiasko ser han bekvemt bort fra.

    Kommentar by Superman — 11. juli 2010 @ 20:27

  74. @73 Superman

    se indlæg nr 72 og mine egne tidligere indlæg. Læs dem grundigt. Så vil du med tiden forstå hvad jeg mener.

    Generelt er jeg ikke for sammenblanding af sport og politik hvadenten den kommer fra multikulturalister eller som en reaktion fra nationalister. Det er respektløs overfor sportsudøverne.

    MIn pointe er at der ikke er nogle af de spillere der er “hentet ind” eller “rekrutteret” udefra. Hvis du forstår tysk kan du se nedenstående videoer med dem. De virker ret tyske på mig.

    Khedira

    http://www.youtube.com/watch?v=JpCH4qTRgcw

    Boateng

    http://www.youtube.com/watch?v=zpPapArwMGM&feature=channel

    Aogo

    http://www.youtube.com/watch?v=pjh4jhk0hso

    Marin

    http://www.youtube.com/watch?v=gM_tVcLVY3Q

    Gomez

    http://www.youtube.com/watch?v=QmakN8uaGJQ

    Tasci

    http://www.youtube.com/watch?v=-MDo-i-PQfA

    Özil

    http://www.youtube.com/watch?v=dAfaj8Xwx9s

    Polakkerne er folketyskere så det giver sig selv

    Find selv på flere hvis du gider.

    Komplet latterligt at bruge konkrete mennesker der intet forkert har gjort til at bevise eller modbevise diverse dommedagsteorier eller utopiske tanker

    Kommentar by Judge Holden — 12. juli 2010 @ 19:40

RSS feed for comments on this post.