31. juli 2010

“Flere indvandrere og efterkommere er ikke i god tro, men bedrager… bevidst…”

Kontrolenheden i København hverken kan eller vil give et bud på etnisk overrepræsentativitet, i lighed med Odense, der ikke vil registrere den slags, idet leder Beth Tholstrup ikke finder det “etisk rigtigt”. Glimrende artikel af Orla Borg i dagens Jyllandsposten – I god tro eller? (ikke online).

“Ole Seidling fra Kontrolgruppen i Høje Taastrup kunne godt vælge at se lyst på tingene: Det er nok kun fordi, indvandrere og efterkommere er i god tro, fordi de endnu ikke kender de danske regler så godt; når de lærer dem, vil alt blive fint, og de vil ikke længere overtræde reglerne.

Men lederen af kontrolgruppen er mere tilbøjelig til at fokusere på den mørke side og konkluderer: »Flere indvandrere og efterkommere er ikke i god tro, men bedrager efter min opfattelse bevidst de kommunale kasser for mange penge hvert år,« siger han.

Erfaring fra mange års arbejde med socialt bedrageri har givet lederen af kontrolgruppen i Høje Taastrup en indgroet skepsis over for borgernes moral, når det gælder deres mulighed for at få snabelen ned i kommunekassen…

Derfor lægger Ole Seidling heller ikke fingrene imellem, når han skal beskrive, hvad han mener om, at 25 af alle 33 afslørede sager om socialt bedrageri i Høje Taastrup sidste år blev begået af folk med anden etnisk baggrund end dansk…

»Vi kan se, at nogle af disse mennesker kommer lige ud af flygtningelejren og efter kort tid bliver skilt proforma…,« siger Ole Seidling.

[…]

Da kontrolgruppen i Aabenraa Kommune tidligere på måneden var på natlig kontrol i forbindelse med 25 sager, involverede de 13 af sagerne borgere med anden etnisk baggrund end dansk.

Det får lederne af kontrolgruppen i Aabenraa, Margit Kristensen, til at sige: »Man får nærmest det indtryk, at indvandrere og efterkommere har en slags erfagrupper, hvor man sidder og fortæller hinanden, hvordan man kan snyde de offentlige kasser…«.”

Oploadet Kl. 13:37 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/16524/trackback

42 Comments »

  1. Det har længe været en lidelse at betale skat i Danmark.
    Først skal vi se på at sportsfolk og forskere skal betale mindre i skat en os andre. Det er faktisk til at fortså! For hvem har lyst til at betale over halvdelen i skat.
    Argumentet har, i alle tilfælde så længe jeg kan huske, været at Danskerne godt kan se hvad de får for deres skattepenge!
    Så ser vi at hjemmehjælpere arbejde det de lige syntes.
    Så optrævles store mængder at socialt snyd. Kontanthjælpsmodtagere der modtager kontanthjælp medens de rejser til sydens sol.
    Og Tyrken der modtager kontanthjælp i tre måneder medens hjemlandet besøges. Et ægtepar modtager 78000 kr på de tre måneder. Nu er det lige at jeg udemærket ved hvor hårdt jeg skal arbejde for at tjene 78000 kr, så det syntes jeg ikke er sjovt.
    Hvad med historierne om fædrehoteller.
    Nu har Helle Thorning Smith heller ikke lyst til at betale så meget i skat længere.
    Sig mig – Er jeg den sidste der betaler min skat eller kommer der snart et skatteoprør. Jeg føler mig grundigt til grin!

    Kommentar by Andreas — 31. juli 2010 @ 13:55

  2. dette har jo stået på i 25 år.
    Mindst, og man viste det godt i Soc,SF og de gale , men de var
    ligeglade.
    De ønsker, for enhver pris, et multi-kulti samfund.
    Hvorfor? Det kommer jeg aldrig til at forstå.
    Måske Danmarks ødelæggelse?

    Kommentar by pk — 31. juli 2010 @ 14:06

  3. Det vil være en god idé, at gøre det generelt vanskeligere, at få snablen ned i de offentlige kasser. Fære penge til rådihed, vil også give mindre snyd.

    Kommentar by Otto Kjærgaard — 31. juli 2010 @ 14:12

  4. “»Man får nærmest det indtryk, at indvandrere og efterkommere har en slags erfagrupper, hvor man sidder og fortæller hinanden, hvordan man kan snyde de offentlige kasser…«.”

    Nemlig! Og disse ERFA grupper kan findes i telefonbogen under; Moske.

    Kommentar by Ab initio — 31. juli 2010 @ 14:14

  5. Jeg bor selv i et af de ghetto lignende områder i Høje Taastrup. Der er helt fredeligt i de 2-3 sommermåneder vi er i nu, hvilket helt åbenlyst skyldes at langt de fleste tager på lange ferier i hjemlandet.

    Kommentar by Christianity — 31. juli 2010 @ 15:32

  6. Kender tilfældigvis en historie om en kulturberigelse, som selvfølgelig var forsørget af os andre, samtidig med at han kørte taxa sort. Og for at det ikke skal være løgn, så fik han en dag sin sagsbehandler ind i vognen, og hun var ikke i tvivl om hvem hun kørte med, men hvad skete der, jo han fik såmænd en ny sagsbehandler i straf.
    Samtidig behandler vi vores ældre og syge som svin, LORTELAND.

    Kommentar by Fritz — 31. juli 2010 @ 16:05

  7. Kam man tale om at indvandrene snyder, når kommunerne ofte godt ved hvad der foregår.
    Og har vidst det længe.
    Politikerne på
    Christiansborg har mobbet komumnerne til tavshed og store dele af pressen var på Christiansborgs side.
    Synd for os danskere…sikke noget shit…..

    Kommentar by pk — 31. juli 2010 @ 16:32

  8. Mange boliger er dækadresser og har op til 20 tilmeldte mænd. Kommunen kan selvfølgelig sagtens se, hvad der foregår
    —-

    FLERE VÅBEN MOD BEDRAGERI 26. juli
    80 kommuner beder regeringen om at give dem flere redskaber i kampen mod socialt bedrageri
    http://www.danskekommuner.dk/Nyhedsarkiv/2010/juli/26/Flere-vaben-mod-bedrageri/

    Men alle korser sig i kristen skræk over at muslimer skulle afsløres.

    CEPOS: OVERVÅGNING ER DDR-METODE
    Kommunernes ønske om at føre mere kontrol med borgerne bliver mødt med hård kritik fra Cepos http://www.danskekommuner.dk/Nyhedsarkiv/2010/juli/26/Cepos-Overvagning-er-DDR-metode/

    Kommentar by tavsen — 31. juli 2010 @ 16:53

  9. Skal vi gætte på at der sidder nogle menneskekærlige advokater, der tjener en god hyre på at “hjælpe” en og anden flygtning/indvandrer/immigrant,

    Eller som én af disse ytrede: “Hvis de finder ud af, at jeg arbejder, tager de mine gratis penge”.

    Kommentar by Limewoody — 31. juli 2010 @ 17:04

  10. Bliver der flere og flere skatteundragere der har snablerne nede i de offentlige kasser samtidig med at antallet af skattebetalere ikke stiger i takt med antallet af bedragere, hvem skal betale, når balancen tipper ?

    Kommentar by Vivi Andersen — 31. juli 2010 @ 18:10

  11. Meld din nabo (perker)
    Ring og meld, hvis du ved at de er ude og rejse i flere måneder.

    Kommentar by Goofy — 31. juli 2010 @ 18:19

  12. efter den gigantiske, pakistanske taxi svindel i Oslo for nogle år siden, skrev en avis: Hvis bare 20 % af Norges indbyggere var pakistanere, var landet gået fallit.

    Kommentar by wied — 31. juli 2010 @ 20:10

  13. Mere her:

    http://jp.dk/system/topicRoot/Snyd/

    Bl.a. om humbug og snuhed, med bil til Hamborg og Frankfurt, for at undgå at udrejse registres.

    Personligt var jeg en kende forbløffet, da vi måtte evakuere ca. 5.800 ‘libanesere’ – dvs. palestinensere – fra Libanon i sommeren 2006. Som var på ‘ferie’ i én, to og tre måneder, i det land de var flygtet fra. Det var ca. 2/3 dele af samtlige palestinensere der har ophold i Danmark.

    Hvordan kan man holde ferie i det land man er flygtet fra?
    Det mangler jeg svar på!

    Vor venlighed og langmodighed, synes at være ‘ris til egen røv’…

    Heldigvis ulmer det i folkedybet.

    Kommentar by Sune — 31. juli 2010 @ 20:40

  14. Det er ikke det, at man kan holde ferie i et land, man er udvandret eller flygtet fra for 15 år siden, der undrer mig. Det er det forhold at rigtig, rigtig mange kan tage 1-2-3 måneder fri i træk? I hvilket job kan man det? Det viser jo tydeligt, at de simpelthen ingenting har at rive i.

    Kommentar by Ulla Lauridsen — 31. juli 2010 @ 20:46

  15. »Man får nærmest det indtryk, at indvandrere og efterkommere har en slags erfagrupper, hvor man sidder og fortæller hinanden, hvordan man kan snyde de offentlige kasser…«.”

    Man får nærmest det indtryk, at dumheden er intakt her efter mindst 25 år med multikulturalismens lyksaligheder..

    Kommentar by vonGunner — 31. juli 2010 @ 21:13

  16. 13. Ulla Lauridsen,
    Det viser endnu mere hvor idiotisk vores system er, og hvor korrupte vores politikere er.

    Kommentar by Fritz — 31. juli 2010 @ 21:17

  17. Hvor jeg dog savner en ærlig Dansk politiker der vitterligt har modet til at melde det klart og præcist ud i alle landets aviser og i den bedste sendetid på tv, at den reelle grund til at vi i Danmark skal sparre og skære ned på velfærden osv, er stort set ene og alene på grund af den muslimske indavndring vi har haft i de seneste omkring 40 år, og som har bidraget med absolut ingenting. Vi har kort sagt forærret hele butikken væk… og hvad har vi fået til gengæld? – Kig jer omkring!…

    Kommentar by Jacob Andersen — 31. juli 2010 @ 22:19

  18. @Sune

    Det var festlig underholdning med “danskere”, der skulle evakueres.

    Hvor mange har det så ikke været fra andre europæiske lande?? Selv Canada skulle evakuere.

    “Op mod 10.000 danskere med palæstinensisk baggrund opholder sig fortsat i det bombeplagede Libanon, skriver Politiken onsdag med henvisning til kilder, som har kendskab til det palæstinensiske miljø i Danmark.

    Dansk-Palæstinensisk Venskabsforening. Ifølge foreningens oplysninger har mellem 6.000 og 7.000 købt flybilletter til at rejse til Libanon i denne sommerferie. Dertil kommer de tusinder, som har taget turen i bilkorteger med ti biler ad gangen…” http://www.bt.dk/nyheder/op-mod-10.000-danskere-i-libanon 19. juli 2006
    —-

    27. nov 2006 … Evakueringen af 5873 danskere fra Libanon i juli kostede 40 millioner kroner. Det er 20 millioner under det skøn, som regeringen gav i .. http://www.dr.dk › Nyheder › Indland

    29. sep 2006 … Dansk-libanesere, der blev evakueret fra Libanon i sommer på statens regning, kræver deres ubenyttede returbilletter refunderet. politiken.dk/indland/article179440.ece

    Først forlød det, at en kriminel udvist var smuttet med. Så var det 2. Så var det 3, og vi hørte ikke mere om det. Per Stig Møller nægtede at udlevere evakueringslisterne.

    “Som den første kommune i landet har Herning bedt om navne og personnumre på de af kommunens borgere, der på det seneste er blevet evakueret fra Liba­non. Det skriver Berlingske Tidende.
    Formålet er at afsløre socialt bedrage­ri blandt de evakuerede, om nogle af dem har opholdt sig i Libanon, mens de har modtaget kontanthjælp, sygedag­penge eller andre sociale ydelser fra Danmark……” http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article/id/4588765/ 1. aug. 2006;

    Kommentar by tavsen — 31. juli 2010 @ 23:51

  19. > 17. Jacob Andersen
    Det behøver du ikke at savne: Fra DR:
    “31. jul. 2010 22.43 Politik
    Dansk Folkeparti kræver nu, at regeringen opretter en særlig integratinskommission, der skal beregne, hvad det årligt koster at have indvandrere boende i Danmark.

    Målet er, at befolkningen kontant skal få øjnene op for, hvad nydanskerne koster etniske danskere, skriver Berlingske Tidende.

    – Der har været en modvilje mod at kæde folk med anden etnisk oprindelses arbejdsduelighed sammen med mangel på velfærd. Altså at det koster. Men jeg synes, vi skal slippe ånden ud af flasken og ikke være bange for at sige, at der er en sammenhæng, siger Pia Kjærsgaard.”

    Det, som jeg savner, er større folkelig opbakning til DF og evt. andre partier med lignende værdipolitik.

    Kommentar by Gunnar Biering — 31. juli 2010 @ 23:55

  20. Ja og etniske Danskere på bistand betaler,jeg har været på bistand
    et år efter jeg blev arbejdsløs,har aldrig villet være medlem i de
    røde kasser (frihedskamp)i dag sidder jeg på et pensionnat har
    mistet alle mine ejendele bliver sanktioneret hver måned for det
    ene og andet går sommetider sulten og tørstig i seng kan ikke betale
    mine regninger bliver snart nød til at tage sagen i egen hånd jeg
    piver ikke men vi bliver snart nød til at vågne.Prøv at være hjemløs
    tror det er hårdt,men at være hjemløs uden en øre på lommen kan jeg
    snakke med om det er modbydligt.Så skulle man jo tro at familie og
    venner hjælper,tro mig i den sitaution vil man absulut ikke møde
    familie og venner.

    Kommentar by gravballemanden — 1. august 2010 @ 08:40

  21. > 14 Ulla Lauridsen.

    Specialarbejder i Københavns kommune.

    Mvh. Vigilius Hafniensis

    Kommentar by Vigilius Hafniensis — 1. august 2010 @ 09:34

  22. Hvordan kan det være at det på TV2 og DR1 og DR2 vises og tematiseres hvis hjemmehjælpere i KBH tager en slapper i arbejdstiden på flere timer, men at det ikke vises og tematiseres på TV2, DR1 og DR2 at der er tilvandrede der godt og grundigt stikker snablen dybt, dybt ned i de kommunale kasser – de kasser som danskere har betalt til i fællesskab? Hvordan kan det være?

    Kommentar by Liva — 1. august 2010 @ 09:54

  23. #20 gravballemanden.

    Ekstra Bladets bagside har i dag et indlæg fra ingen ringere end Christianias grundlægger Jacob Ludvigsen bl.a. om hvordan danske hjemløse slås med indvandrede hjemløse om flaskeindsamling.

    Kampen sker på alle niveauer – det kan vist roligt konstateres.

    Kommentar by Sigwar — 1. august 2010 @ 10:06

  24. God ide fra DF:

    http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/32580975/

    De kan starte med at tage udgangspunkt i dette pionerarbejde:

    http://informationomdanmark.blogspot.com/

    Kommentar by Sigwar — 1. august 2010 @ 10:10

  25. Syv mod en i Paris – hvem døde ?

    http://www.pi-news.net/2010/07/video-aus-paris-sieben-gegen-einen/

    Kommentar by jonas — 1. august 2010 @ 11:12

  26. OT – men lige så vigtig en debat.

    Hvad prioriteres højest i multikulti land? Islamisk lovreligion eller danske borgeres/buspassagers sikkerhed?

    På bustur i Danmark med ramadan:

    “- Flere chauffører har oplevet, at de blev utilpasse på jobbet, fordi de ikke fik noget væske. Sidste år resulterede det i et færdselsuheld”

    h t t p://www.sn.dk/Imam-skal-hjaelpe-chauffoerer-gennem-faste/Sjaelland/artikel/74910

    Kommentar by Liva — 1. august 2010 @ 11:33

  27. @ Gravballemanden

    Gå ned til din lokale boghandel og brug dine sidste penge på ‘Sociale Ydelser 2010’. Evt. kan du læse/downloade den på nettet. Her er 2009-udgaven: http://www.forsikringogpension.dk/Presse/nyheder/2009/Documents/Sociale_Ydelser_2009.pdf.

    Hvis jeg var dig, ville jeg læse afsnittet om revalidering grundigt, for du er muligvis i det, der kaldes en “fastlåst social situation”. Hvad med et fremtidigt job i hjemmeplejen? Det skulle være afslappende, har jeg hørt…

    Først finder du ud af hvilke situationer socialhjælpen dækker, og dernæst skaber du den rette situation, jeg tror det er sådan indvandrerne gør det.

    Gå ud og tag en bid af det, der er tilbage af kadaveret F/K/A velfærdsstaten Danmark. God fornøjelse!

    Kommentar by Egtvedpigen — 1. august 2010 @ 14:42

  28. Håndbogen i socialt bedrageri http://www.socialtbedrageri.dk/
    Kontrolgruppen i Århus har i første halvår 2010 stoppet svindel for 4.571.104
    ———

    http://www.jv.dk/artikel/923983:Tarm–Peter-skal-have-mundkurv-paa-i-boernehaven 28.07
    Alle kommunens medarbejdere skal indberette socialt bedrageri – også henne i børnehaven, hvor børnene kan komme til at afsløre deres forældre.
    Derfor har alle 5.000 medarbejdere i Ringkøbing-Skjern kommune modtaget et brev med oplysning om, at de har pligt til at rapportere, hvis de bemærker noget mistænkeligt. Så ser kommunen nærmere på sagen…

    Kommentar by tavsen — 1. august 2010 @ 15:54

  29. […] Tørre tal fra Høje Taastrup Gemt under: Danmark,Demografi,EU,Evidens,Hodja,Immigration,Jura,Kriminalitet,Penge,Politik — Tags:Socialt bedrageri — Hodja @ 12:08 “Flere indvandrere og efterkommere er ikke i god tro, men bedrager… bevidst…” […]

    Pingback by Tørre tal fra Høje Taastrup « Hodjas Blog — 1. august 2010 @ 16:07

  30. 20 Gravballemanden > Livet for socialt udsatte danskere er sikkert hårdt, og presset fra de varme landes befolkningsoverskud mærkbart. Men at påstå, at danskere på bistand “betaler”, er at tage munden for fuld. Det er de arbejdende danskere, der betaler.

    Kommentar by Crass Børsting — 1. august 2010 @ 16:49

  31. Crass Børsting jeg kan godt se problemet,men i mit tilfællede født
    1953 beatles fan glad idiot men et eller andet sted blev jeg altid
    kaldt nasist har mere en en gang været udsat for at den jeg taler med
    har taget to fingre op over overlæben og heile.desuden har jeg altid arbejdet men da jeg aldrig har haft den lille RØDE i orden har også
    været selvstændig det var meget dyrt betaler stadig væk på regningen
    jeg har gudhjælpende betalt dr lisens så jeg ved godt om at betale
    skat.Men jeg vil og har villet med næb og klør kæmpe mod SE FITNA.
    Så hvis det er det vi bruger vores skattepenge på syntes ikke det er
    noget særligt agument.Dengang på stamværthuset 1982 stod jeg tit helt alene mens der stod tyve på den anden,heldigvis står vi fem på min
    side i dag mod 16 men det har været en meget hård kamp den betyder vel
    også en form for skattebetaling. Har aldrig rokket mig men sidder
    sikkert fast på (URIASPOSTEN) det har omkostninger. forsat
    god søndag

    Kommentar by gravballemanden — 1. august 2010 @ 17:56

  32. Forøvrigt har jeg også altid været familiens sorte får.

    Kommentar by gravballemanden — 1. august 2010 @ 18:05

  33. ->18: Hvad blev der af Ahmed Akkaris kone, som indtil evakueringen IKKE kunne få opholdstilladelse i Danmark, men som pludselig kom med i kontingentet af ‘Danskere’?

    Kommentar by Hodja — 1. august 2010 @ 18:26

  34. Men i det mindste kan man da glæde sig over ironien i at det er venstrefløjens elskede indvandrere, der samtidig er stærkt medvirkende til at tage livet af deres ligeså elskede “velfærdsstat”. Ohh, the irony :-)

    Kommentar by Kenny Starfighter — 1. august 2010 @ 20:13

  35. Beklager at være så kynisk, men det er – for mig at se – bedre, at de slår hinanden ihjel frem for de oprindelige beboere. I den forbindelse kan man jo bemærke, at muslimsk terrorisme i langt højere grad rammer andre muslimer end vesterlændinge.

    Videoen viser, hvorledes nogle af disse arabere tér sig i såkaldt normal modus.
    Men om en uges tid starter ramadanen, og så bliver det nok værre. De gode koranskrivere havde nok aldrig hørt om relativt lyse nætter, da de skrev makværket.

    1. Muslimske taxichauffører og buschauffører skal undgås om morgenen, da de er forstoppede og bøvsende oven på nattens ædegilde. Om eftermiddagen og aftenen er de så til gengæld dehydrerede, hvilket ikke er smart i varmen, da det gør konfus og desorienteret.

    2. Muslimske skolebørn møder totalt uoplagte, da de har spist hele natten og derfor forsømt nattesøvnen. Senere på formiddagen breder deres uoplagthed sig pga. naturlig sult og tørst, og deres indlæringsevne falder drastisk.

    Er der nogle koranstærke, der ved, om muslimer under ramadanen fx må gå i svømmehallen, gå til tandlæge, bevæge sig udendørs i regnvejr, gå i bad etc., hvor man jo risikerer at få vand i munden og evt. sluge lidt af det?

    > 28 Tavsen: Hvem f…. er Tarm-Peter, som ifølge linket skal have mundkurv på? ;)

    Kommentar by hp — 2. august 2010 @ 07:50

  36. hp, linket er til Jyske Vestkysten, så det er nok byen Tarm ;-)
    Der står Tarm–Peter osv.

    Kommentar by Peter R — 2. august 2010 @ 13:27

  37. Hov, du havde også sat en smiley … så havde du nok fattet det …

    Kommentar by Peter R — 2. august 2010 @ 13:28

  38. F.eks er borgerkrigene i bosnien, kosovo og libanon ophørt for flere år siden. Myndighederne her i landet bør derfor hurtigst muligt sørge for at repatriere “flygtninge” fra de tre lande.

    Kommentar by Jørgen — 2. august 2010 @ 20:30

  39. Det vil være økonomisk fornuftigt, hvis staten sørger for at opmuntre de mange ikke-selvforsørgende udlændinge til at rejse hjem, så hurtigt det er muligt.

    Kommentar by Jørgen — 3. august 2010 @ 20:24

  40. […]  En opgørelse fra Høje Taastrup viser, at “Indvandrere og efterkommeres andel i sager om socialt bedrageri: 75 %” Lignende procentsatser gør sig formentligt gældende i lignende kommuner. (JP, 31. juli 2010. Link: http://www.uriasposten.net/?p=16524). […]

    Pingback by Hvad koster integrationen? « Hodjas Blog — 4. august 2010 @ 13:00

  41. de har været hunde handler i 30 år og har aldrig betalt skat af ca 25-30 hvalpe om året x parring så der er noget for skat at få penge fra prøv at ringe og spørg om en hvalp , prisen på den er 10 000 kr stk og så i 25-30 år den stå som poms kennel pomerian klubben og tlf er 86292842 kan i ikke bruge det så send det til skat de vil nok gerne tage om dem tak håber i gør noget ved det og kan se det i avisen

    Kommentar by kurt lausen — 8. november 2010 @ 12:27

  42. […] politically incorrect to speak about. A large investigation in Høje-Taastrup, Denmark, showed that 75 percent of all social fraud is committed by immigrants – other countries have similar […]

    Pingback by Psychology of confidence: Multiculturalism destroys trust, economic well-being, happiness and social cohesion » Choosing Life - God's Gift To The Unborn — 29. juni 2012 @ 14:35

RSS feed for comments on this post.