3. august 2010

Sophie Hæstorp Andersen: Indvandringens positive konsekvenser kan ikke gøres op i penge

Underholdende P1 debat i dag, hvor socialdemokraten Sophie Hæstorp Andersen kritiserede Dansk Folkepartis forslag om en integrationskommission, der skulle give et overblik over indvandringens omkostninger. Først hævdede hun at udgifterne var kendt, herefter erklærede hun, at man ikke bare kunne gøre det op i kroner og øre, og lidt senere var det en fordel, “for de betaler jo sådan set også skat”. Det Radikale Venstre er i det mindste ærlige i al sin kynisme.

  • 3/8-10 – P1 debat – Hvad koster indvandrere? (23 min).
  • Sophie Hæstorp Andersen (S): Det som der er interessant, det er jo, at Dansk Folkeparti ønsker, at denne her kommission kun skal have økonomer med i det. Det vil sige, at man kun vil kigge på det økonomiske…

    Når vi kigger på, at danskerne i Danmark, de skal altså have nogle børn, så er det også ret let, at vi kan gå ind hvert år og se på – hvad koster det i det danske samfund at få børn, og vi kan komme i tanke om, at der er en masse udgifter til skoler, til dagsinstitutioner, til fritidshjem, til sundhedsvæsenet, til andre steder. Alligevel er der jo i dag ingen som vil stille sig op og sige, at børn kun er en udgift for det danske samfund, eller kun en udgift for forældrene. Og det samme er det lidt her. Jeg mener at man ligeså lidt entydigt kan sige, at indvandringen kun er en udgift for det danske samfund.

    … bidrager til det danske samfund, ved at gå på arbejde eller ved at betale skat. Det glemmer man jo også i Dansk Folkeparti at fortælle om. At der er de mange dansk-tyrkere, dansk-pakistanere der bor her i landet, de betaler jo sådan set også skat, og er med til at bidrage til at vi har råd til at give velfærd til vores ældre, med til at betale for vores skoler.

    … igen, jeg kan bare ikke forstå den her dæmonisering.

    Apropos.

  • 29/7-10 Politiken – Radikale antænder nyt udlændingeopgør.
  • Oploadet Kl. 16:32 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/16587/trackback

    18 Comments »

    1. Jeg kan kun konkludere at hele åndssvageforsorgen udgør suicidedemokratiet.

      Kommentar by Fritz — 3. august 2010 @ 16:58

    2. Sophie Hæstorp Andersen er en dejlig dame. Desværre har hun ikke indset, hvilken trussel islam udgør mod vesten.

      Kommentar by Mekka — 3. august 2010 @ 17:31

    3. Sophie Hæstorp Andersen må have haft fri fra skole, den dag de lærte at regne med nuller og decimaltal.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 3. august 2010 @ 19:17

    4. Noget kan tyde på, at der vitterligt stadig er folk i kongeriget, som er overbeviste om, at indvandringen er en økonomisk gevinst for samfundet. Lad os omsider få de reelle tal på bordet, så Sophie, Ida, Helle og Marianne i detaljer kan forklare os, hvilke borgere i DK, der skal fratages penge for at finansiere indvandringen.
      Can’t wait…..

      Kommentar by Claus Kvist Hansen — 3. august 2010 @ 20:04

    5. Konen er bare vildt mærkelig og underlig ligefra 1.dag, hun betrådte den socialidiotiske scene. Mærkelig og underlig!

      Kommentar by morlille — 3. august 2010 @ 20:40

    6. Hvor er de dog nuttede de socialdemokrater, så naive de er… men farlige!!..

      Kommentar by Jacob Andersen — 3. august 2010 @ 21:08

    7. Som jeg skrev i søndags i en tidligere tråd:

      Så jo, venstreorientering er ikke bare et spørgsmål om holdninger, hvilket er en ærlig sag – det er også et spørgsmål om at benægte ubekvemme sandheder.

      Ufatteligt, at denne person er udvalgt til at styre vores land.

      Kommentar by Gunnar Biering — 3. august 2010 @ 22:46

    8. Tager hun pis på os? De betaler skat? Ja, det er da korrekt, men netto dækker den værdiskabelse og skattebetaling ikke det de konsumerer! Det betyder helt logisk, at resultatet af denne indvandring er, at danskerne skal betale mere i skat og arbejde mere bare for at betale for disse indvandreres ophold her i landet.

      Og så er der de ikke-monetære omkostninger, utryghed i dele af landet, merforekomsten af kriminaliteten, voldtægter og meget andet skidt.

      Man kunne blive ved. F.eks. at indvandrer-skoler også er op mod dobbelt så dyre per elev (op mod 100.000 kr. per elev om året) og at niveauet i skoler med mange indvandrere hæmmes.

      Kommentar by Frihed — 4. august 2010 @ 01:02

    9. Hun bliver en god haremspige og mavedanser.

      Hvem fanden tænder for DR?

      Hvordan kommer man til at tænde for DR?

      Hvis man kommer til at tænde for DR, så kan man nemt klæbe et stykke pap over den implicerede knap og dermed undgå forgiftning i fremtiden.

      Sokrates drak jo heller ikke frivilligt skarntydesaften, vel?

      Tænk hvis han havde levet i dag. Så havde han lagt hele DR ned over en weekend, som en munter pause-beskæftigelse mellem undervisningstimerne.

      Kommentar by Julie P. Kantoft — 4. august 2010 @ 01:09

    10. 9.Julie P.K.

      Falder haremsholderne mon for næseaber…?

      Undskyld,jeg ved godt det er ledt af mig, men det er faktisk næseaberne jeg ser for mig hver gang jeg ser Sophie H.A..

      Nu er mange af de rettroende jo selv overdådigt udstyrede hvad angår næse – selv mange af deres kvinder har Allah sørme også været rundhåndede ved.

      Nå, men jeg ved ikke hvor Sophie får sin indsigt og viden fra, men særlig overvældende er de omtalte tilvandreres skattebidrag jo ikke, når man skal regne efter antallet i arbejde og antallet på overførelsesindkomster ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 4. august 2010 @ 02:02

    11. Selvfølgelig kan den uoplyste gås sofie hæslige andersen ikke forstå denne dæmonisering af allah i helvede døds idelogi iSLAM.
      Hvis ikke muhammed og muhammedanertroen er allah fandens værk, så vil jeg nødig møde den ægte muslimske fanden! selvom forskellen ikke er stor.
      Den kristne fanden virker ikke så slem, der synges jo noget om cigaretter og whisky og nøgne piger, er noget fanden har skabt. Det lyder da ikke så ringe, endda!
      Nå, fred være med djævledyrkelsen og alle dens mørkemænd og sorte affaldssække beklædte piger, dem om det, bare jeg slipper for deres ritualer og mærkelige påfund.

      Kommentar by li — 4. august 2010 @ 10:51

    12. Apropos P1, så bemærkede jeg en fiks lille forskel mellem kl. 9-radioavisen og kl. 10-udgaven. I 9’eren omtalte de fusk med indregistrering af biler som noget der både skete blandt bandemedlemmer og helt almindelige parcelhus-danskere. I 10’eren blev det til, at det ikke kun var folk med rygmærker, men også de almindelige parcelhus-danskere. Nogen har truffet en belutning om af ændre formuleringen, så der kun blev nævnt/associeret til danskere i 10-udgaven. Hvorfor mon?

      Kommentar by Peter R — 4. august 2010 @ 11:21

    13. #11, li

      Ja, det er sgu nok ikke så tosset at være i det kristne Helvede ;-)

      Kommentar by Peter R — 4. august 2010 @ 11:23

    14. -> 11+13:

      Af alle glæder er forventningens dog den største ;)

      Kommentar by Scavenius — 4. august 2010 @ 12:02

    15. @Peter R

      fordi det selvfølgelig er rockere, der er de værste.

      Jo, fokus er nu kommet over på den halvdel, der passer ind i agendaen

      Kommentar by tavsen — 4. august 2010 @ 12:44

    16. 10 -Vivi Andersen:

      Sophie “Næstorp” Andersen har vel næse for politik??

      Men kan hun også “sløse til punkt og prikke” sammen med partibetalt revisor til ca. 2500 kr. i timen??

      ….Nå, men det regner…ooggg skål!!!

      Kommentar by svinsk dansker...oink!! — 4. august 2010 @ 12:45

    17. P.S. :

      Har “Helle Torskedumt Smidt” lærdommen om den lille tabel væk???

      Ingen logo-ROSE uden thorning /- Helle for mig selv!!

      Kommentar by svinsk dansker...oink!! — 4. august 2010 @ 12:49

    18. De mange ikke-selvforsørgende udlændinge bør staten økonomisk opmuntre til at rejse hjem hurtigst muligt. Det store flertal af de udgiftstunge udlændinge kommer iøvrigt fra lande i mellemøsten, nordafrika og det vestlige asien. Det er lande som tyrkiet, pakistan, marokko, irak, iran, somalia og libanon.

      Kommentar by Jørgen — 4. august 2010 @ 20:12

    RSS feed for comments on this post.