5. august 2010

Margrethe Vestager: Vi har brug for folk fra ikke-vestlige lande vi kan beskytte

“Alle tager afstand fra DF-forslag”, skriver DR Online. Herunder resultatet af en internet-afstemning på Ekstrabladet.dk – Skal Danmark sige nej til alle fra ikke-vestlige lande?

Det kan være svært, at forsvare nødvendige diskriminerende love, men personligt mener jeg nu ikke Danmark sådan lige har et akut behov for folk der brug for vores beskyttelse. Fra DR Update – Et skørt forslag.

Margrethe Vestager, DRV: Det er et forslag som er skadeligt for Danmark. Vi har brug at folk kan komme her, som ægtefæller til danskere, som medarbejdere i virksomheder, hvis de har brug for vores beskyttelse fordi at de flygter fra forfølgelse, så det er et forslag der er dybt skadeligt for Danmark, og for borgerne her.

Oploadet Kl. 04:22 af Kim Møller — Direkte link30 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/16637/trackback

30 Comments »

  1. Politikkerne er på nær DF helt ude af trit med det store flertal i befolkningen på at så vitalt spørgsmål ( what a surprise).
    Man kunne godt tænke sig flere folkeafstemninger ala Schweiz, men når politikkerne forlængst har set at skriften på væggen fra befolkningen er en noget anden end deres egen, så kan man godt forstår at befolkningen fodres af med blår i øjnene, og at opmærksomheden fraledes ved evige forsøg på latterliggørelse af de få politikkere der er i trit med befolkningen.

    Kommentar by J B — 5. august 2010 @ 05:39

  2. ps
    Må jeg godt skrive sådan William, eller er jeg stadigt for ekstrem til dit sarte væsen?
    Nu hvor AFA og Redox ikke har så travlt mere så er det jo godt at man har fået sit helt eget “ekstremist barometer” i form af William Svansen som man kan spørge til råds om som sprogbrug og vendinger.
    En helt personligt hæmoride eller spindoktor og man vil.
    Selv Zølck og Shansen må give op her :)

    Kommentar by J B — 5. august 2010 @ 05:46

  3. Da jeg hørte Margrethe Vestager´s udtalelse, spurgte jeg mig selv om, hvilken planet hun bor på.

    Efter et kort stykke tid fandt jeg svaret i artikel, der hedder “Skibet der gik ned”.

    Har du også efterlyst en forklaring, kan du her efterprøve rigtigheden i artiklen:

    http://fremskridtdk.wordpress.com/2008/08/02/skibet-der-gik-ned/

    Kommentar by Karsten Lund — 5. august 2010 @ 07:10

  4. LOL, hun er sgu go` “som ægtefæller til Danskere” – “som medarbejder i virksomheder”

    Vestager, det er fingeren der skal i jorden ikke hovedet.

    Kommentar by Santor — 5. august 2010 @ 07:23

  5. Der er vist tale om at Margrethe Vestager sammenblander indvandrere og flygtninge. Stoppet skulle vedrøre indvandrere, ikke flygtninge.

    Dermed falder en del af hendes indvendinger bort.

    Kommentar by Ole — 5. august 2010 @ 07:34

  6. Det er vel Vestagers hjerne, der har vægret sig ved ikke at skulle fremstille sin egen godhed i mere end to sætninger i træk. Tænk nu, hvis folk blev i tvivl om, at hun var den mest gode.

    Kommentar by Henrik — 5. august 2010 @ 07:38

  7. Hvergang bombevestager med børn i beskyttede hvid!skoler toner frem på skærmen, så kommer jeg automatisk til at tænke på den store dumme fugl, strudsen, med hjernekapacitet på mindre end en ærts størrelse og et utroligt stort korpus, hvis eneste forsvars mekanisme er at stikke hoved i jorden.
    Når bombevestager uden advarsel for normalt begavede toner frem på skærmen, så reagere jeg med at koncentrere mig om at finde jord i håret på det lige jord optrukne hoved, for ikke at blive opildnet over hvad jordhoved nu udspyr af minimums ærtehjerne kapacitet af jord i hoved indsmurte stupiditeter.
    Moskè den jord stik i hoved bombevestager skulle tage sin partifælles 30g stof gerner nilsens tørklæde på, for at skjule jordresterne, når hoved stikkes frem på den stats tvangs finianserede propaganda sender for den største matrikel for jord i hoved arbejdere/propagandister .

    Jeg tror jeg skylder den sagsløse struds en undskyldning, for sammenligningen med margrethe-dum-smarte-bombevestagers mærkelige adfærd, der trods alt er værre end strudsens.

    Kommentar by li — 5. august 2010 @ 07:46

  8. Vestager dybt skadeligt for Danmark

    Kommentar by tavsen — 5. august 2010 @ 08:01

  9. Undrer mig over, at EB ikke har antallet af stemmer på deres afstemninger.

    Har de så få læsere, at de ikke tør skilte med det :-D

    Kan man stole på, hvad Helle Thorning siger, efter B.T.s nye afsløring om mandens skattesag?
    72% – Nej, hun er utroværdig
    18% – Ja, det betyder ikke noget
    10% – Jeg er i tvivl
    41856 stemmer

    Kommentar by tavsen — 5. august 2010 @ 08:05

  10. 5.Ole. En god og en dårlig nyhed? Den gode først: Der er ingen flygtninge i Danmark. Det er fordi, man ikke er flygtning længere, når man har passeret et andel land. Den dårlige nyhed? Det ser den danske flygtningindustri helt bort fra for at holde omsætningen oppe.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. august 2010 @ 08:36

  11. Så starter møllen igen……

    Hvis det er sådan, at Margrethe Vestager “har brug for” at “flygtninge” kan komme her og og blive beskyttet synes jeg helt ærligt at hun, Niels Petersen og Jelved skal åbne deres døre, sommerhuse og baghaver og selv tage sige af “flygtningene” og betale de dermed forbundne udgifter af økonomisk og social art.

    Fortiden har vist, at fjolserne i Det Radikale Venstre gerne vil være godhjertede – bare det sker på andres beskostning og så længe de selv har deres på det tørre.

    Fortiden har også vist, at mange af de personer, der kommer til landet som “flygtninge” er personer, der er medlemmer af organisationer der i Danmark kunne være forbudte, da de bruger vold som et legitimt middel.

    Kommentar by Limewoody — 5. august 2010 @ 08:50

  12. “Morten Østergaard, radikal næstformand, mener, at det vil have alvorlige konsekvenser for Danmark,”

    Helt enig der Morten! Enormt GODE konsekvenser for økonomien og kriminaliteten bl.a.!

    Kommentar by Kenny Starfighter — 5. august 2010 @ 09:02

  13. Indvandrere fra ikke vestlige lande giver et ÅRLIGT NATIONALØKONOMISK NETTONDERSKUD DVS PÅ DEN SAMLEDE DANSKE ØKONOMI på minimum kr.35 mia -det viser beregninger fra bl.a økonomiministeriet. Det betyder at underskuddet vil vokse i takt med at der kommer flere indvandrere fra ikke vestlige lande og det øger behovet for besparelser eller højere skatter for at finansiere den offentligt finansierede velfærd. Logik.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. august 2010 @ 09:04

  14. Det kunne være sjovt at man lavede en undersøgelse hos folk, altså lidt som en meningsmåling, dog uden at skrive svaret på forhånd som man normalt gør, hvor spørgsmålene lyder lidt i stil med.
    1. Er indvandringen positiv for DK
    2. Er der plads til en stigende indvandring i DK
    3. Skal der begrænses indvandring til DK
    4. Mener du at politikkerne handler i overensstemmelse med befolkningens ønsker på indvandre området
    5. Skal man vudere indvandre ud fra deres religiøse og etniske oprindelse, før man lader dem slå sig ned i DK (hvis de ikke har et arbejde på hånden når de kommer)
    6. Skal der være fri famillie sammenføring (undre mig stadig over at det er umuligt for fatima og muuhamed at finde en kommende ægtefælle i DK, med de mange 3-4G unge der er burde de sku da kunne mødes her i landet, istedet for i Tyrkiet eller andre “hjemlande”)

    Bare et par ærlige svar på sådan en undersøgelse og politikkerne ville opdage hvor ude af kontakt de er med deres vælgere, men som set i Thorning sagen er politikkere jo også kun på valg for egen vindings skyld, ikke for arbejderen og alle de andre nyttige idioters skyld.

    p.s. Har i alle set Wislam hyldest til os annonyme blogister, jeg er åbenbart en kendis når han nævner mig i sin klumme på 180grader. Måske kan jeg blive bloggens Sidney lee:)

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 5. august 2010 @ 10:06

  15. Hvad er det Vestager mener vi har brug for?

    http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/AarhusBy/2010/08/05/100739.htm

    Kommentar by poul sørensen — 5. august 2010 @ 10:28

  16. @15:

    I oversigten viser de et brugbart billede, men i selve artiklen et ubrugeligt, set ovenfra og forbryderen har lukkede øjne.

    Kommentar by Træt — 5. august 2010 @ 11:36

  17. Indvandrere fra ikke-vestlige lande giver et ÅRLIGT NATIONALØKONOMISK NETTOUNDERSKUD DVS UNDERSKUD PÅ DEN SAMLEDE DANSKE ØKONOMI på minimum 35 mia kr (lavt sat, snarere 50 mia kr). Derfor er DF-sommermødets forslag sund logik. (fra BT):’Indvandrere skal bidrage positivt’, mener Pia K. DF kræver stop for ikke-vestlig indvandring- Vi vil stoppe indvandring af personer, der ikke bidrager positivt til det danske samfund, siger partiets formand, Pia Kjærsgaard ……- Vi skal begrænse – hvis ikke helt stoppe – indvandringen fra ikke-vestlige lande. Det er en møllesten om vores økonomi, sagde retsordfører Peter Skaarup på pressemødet.”
    MEN der er desværre mange, der siger som Margrethe Vestager: Vi har brug for folk fra ikke-vestlige lande vi kan beskytte. Underforstået det giver øget beskæftigelse for os i social-og undervisningssektoren og i godhedsindustrien og det gver på sigt flere stemmer til os på venstrefløjen, når de efterhånden får først kommunal og derefter stemmeret til folketnget. Så, når man skræller de frelste attityder væk fra Margrethe Vestagers velmodulerede ansigt, står der skrevet i klat tekst: Vi sælger nationens sjæl for et skålpund kød. …ligesom vi gjorde 9.april 1945.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. august 2010 @ 11:45

  18. tyrkfejl “…ligesom de Radikale gjorde 9.april 1940”, selvfølgelig!

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. august 2010 @ 11:48

  19. Det er bl.a. de radikale – og bl.a. politikere som Vestager – der gør DF nødvendig.

    Kommentar by Liva — 5. august 2010 @ 12:08

  20. #17 anti-marx etc.

    Hvorfor regner selv DF ikke alle omkostningerne med?

    150 mia. kr. Knap 8,5% af BNP. eller 1/6 af de offentlige indtægter har jeg set brutto tidligere opgjort.

    Bemærk at artiklen taler om NETTOomkostningerne på 50 mia. kr.

    Forskellen på BRUTTO (150 Mia.) og NETTO (50 Mia.) skyldes formentlig skatte- og afgiftsindtægter på overførselsindkomster og diverse lavtlønsjobs m.m. + afledte nationaløkonomiske effekter (f.eks. multilplikator/accellerator effekter) af den efterspørgsel indvandrerne genererer.

    Men det kan ikke helt forklare forskellen og jeg spekulerer på om der er skjulte omkostninger. Hvis en indvandrer er “kunde” hos politiet, sygehussektoren, folkebibliotekerne, andre steder i det offentlige etc. – bliver dette så medregnet? Sker der en etnisk/religiøs omkostningsfordeling?

    Hvad med Afghanistan krigen? Indsatsen i Irak, Kosovo m.m. Indsatsen mod terror?

    Hvis man skal tale mere bredt om en ISLAMBYRDE bør alt dette vel medregnes.

    Vi har hårdt brug for præcise tal – hvor ALT er medregnet!

    Kommentar by Sigwar — 5. august 2010 @ 12:08

  21. Man burde have skudt alle radigale landsforræddere efter krigen, både den anden og den kolde. Vi kan nå det endnu, hvis vi vinder krigen mod islamisk terror…..

    Kommentar by Tolder — 5. august 2010 @ 13:15

  22. Når een hører Morten Østergård, så tænker jeg:”Hvor kommer hans voldelige stupidutet fra”?
    Hvilket had mod danskerne.
    Han kunne weekend arbejde i en KZ lejr og gå smilende hjem.

    Kommentar by pk — 5. august 2010 @ 14:13

  23. Altså Margarine Vestsnager er ikke dum, hun er bare en dygtig luder.

    Hun tager sig styrtende betalt for at sige hvad som helst der tilfredsstiller hendes arbejdsgiver( hvem ved hvem det er? ). – Det er da både klogt og god forretning.

    Men hun har aldrig været demokrat eller hæderlig og værdighed har hun heller ikke. Hun er et symptom på den politiske analfabetisme i Danmark. Samme kan siges om hele Det Radikale, som jo aldrig har givet logik i virkelighedens verden, men er det udtrykte politiske billede af begrebet konfliktskyhed. “Jamen jo, jamen nej, altså ja, jo, nej, slet ikke-næsten, nej, ja, øh”.. Ha ha ha..

    – Circus Radical er på tourne’ igen.

    Kommentar by Julie P. Kantoft — 5. august 2010 @ 14:19

  24. #2o.Sigwar. Indvandringen koster det danske samfund 50-100 mia kr m året NETTO!Det er rigtigt, at det er svært at sætte præcise tal på alle de andre omkostninger end udbetalinger og indbetalinger fra/til offentlige kasser f.eks hvad vi ellers kunne have brugt pengene til? Nationalbanken kommer frem til, at hvis Danmark modtager 5.000 indvandrere fra såkaldt “mindre-udviklede lande” om året, så vil den danske stat skulle spare 10 milliarder kroner årligt eller lade skatten stige tilsvarende. Så må vi vist selv gange op?
    http://www.180grader.dk/Oekonomi/hvad-koster-indvandringen-en-ukomplet-opgoerelse-28-punkter

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. august 2010 @ 14:21

  25. @16

    ja DR er et cirkus nogengange. Men heldigvis meget bedre end det tunge tæppe af politisk korrekthed og censur der ligger over svensk presse.

    Kommentar by poul sørensen — 5. august 2010 @ 15:40

  26. Det Radikale Venstre har gjort nok skade under Poul Nyrup
    Det har jeg ikke glemt!
    Og nu vil de tilbage i en ny Regering næste gang?
    NO WAY !

    Kommentar by POP — 5. august 2010 @ 18:15

  27. Udover at begrænse indvandringen fra mindre udviklede stater, vil det være fornuftigt hvis staten økonomisk opmuntrer de mange ikke-selvforsørgende fremmede til at rejse ud af Danmark hurtigst muligt. Flertallet af de ikke-selvforsørgende og omkostningstunge fremmede kommer fra stater i mellemøsten, nordafrika og vestasien.

    Kommentar by Jørgen — 5. august 2010 @ 20:04

  28. Suk, suk og atter suk : så skal vi til at høre på den snøvlende, radikale Margrethe Vestager igen.

    Al denne godhed er næsten ikke til at bære,vel, men det ville klæde folk som hende at begynde at udvise samme trang til godhed overfor hendes egne landsmænd bl.a. de af vores gamle der ikke sidder og søber af en sølvske!

    Godhed for andres penge – og en godhed som ikke omhandler den nære næste, men de der befinder sig i Langbortistan .

    Om det er fordi det er SÅ eksotisk eller SÅ spændende aner jeg ikke, men det er betydelig mere spændende og giver også bedre presse at tage sig af de derude i Afrika og de islamiske lande end af gamle Hans og Hansine i Vestergade i Danmark !

    Kommentar by Vivi Andersen — 6. august 2010 @ 03:49

  29. Lad os da endelig få nogle flere udlændinge til at arbejde!
    Og til den kvarte løn og til den dobbelte tid. Og ikke betale skat. Og til at sende pengene ud af landet.

    Kommentar by Navn — 6. august 2010 @ 16:01

  30. #29 Navn

    Det får mig til at tænke på Fremskridtspartiets gamle forslag til reform af kriminalforsorgen.

    Ifølge dette skulle fængslerne omdannes til arbejdsanstalter, der skulle give overskud til staten. Alle fanger skulle arbejde 70 timer om ugen.

    Virkningsfuldt – når man tænker på det.

    Kommentar by Sigwar — 6. august 2010 @ 21:32

RSS feed for comments on this post.