12. august 2010

“… en slags Sibirien, når man er vant til at arbejde for hele menneskeheden.”

Claes Kastholm Hansen folder sig ud i Berlingske Tidende.

Krysterne i SF
Kun få mener det. »Generelt er der i gruppen en holdning om, at den måde, SF har rykket sig på, er til at brække sig over«, siger et gruppemedlem, der ønsker at være anonym »af frygt for konsekvensen af at lægge sig ud med partiledelsen«. Sikke nogle krystere! Ganske vist ligner Villy Søvndal Stalin derved, at han virker vældig hyggelig og faderlig, men han har jo slet ikke Stalins blodtørst og har desuden uhyre svært ved at huske. Og ganske vist ved Ole Sohn alt om de klassiske kommunistiske metoder til likvidering af obsternasige partimedlemmer, men modsat Berija råder han jo hverken over et NKVD, der kan hente folk på Hotel Lux ved nat og kaste dem i Burtyrka-fængslet, eller agenter, der kan lempe dem over i evigheden med en issyl. Det værste, der kan ske for et SF-folketingsmedlem, er, at han mister sin taburet og må gå ud og arbejde igen ligesom alle andre mennesker. Men det er selvfølgelig også en slags Sibirien, når man er vant til at arbejde for hele menneskeheden.

Oploadet Kl. 08:29 af Kim Møller — Direkte link9 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/16864/trackback

9 Comments »

  1. Hermed min kommentar til samme problematik, det er godt nok Socialdemokraterne jeg diskuterer, men det er samme etiske problematik:

    Derfor er de gode blevet de onde

    Anders Gravers og jeg har filosoferet en del sammen, mange kalder os for “onde”. Fordi vi kritiserer Islam, og forsvarer det danske samfund. Men er vi egentlig de onde?

    Nu kan jeg selvfølgelig ikke tale for Anders holdninger generelt, men jeg kan argumentere lidt for mine egne holdninger. Jeg mener ikke at jeg er ond, jeg mener at jeg er god, og at mine opponenter er de onde. Ja, for mig er kampen imod det multikulturelle/islamistiske samfund en kamp imod det onde.

    For at få en dybere forståelse hvad det gode og det onde er, så kan det give mening at knytte denne forståelse til filosoffen St. Agustins forståelse af retfærdighed. Augustin siger, at det gode er det sunde, og det onde er den del af det sunde som er korrumperet, altså ødelagt.

    Kigger vi på vores verden, så er den mest stabile og mest almindelige enhed, som danskerne forholder sig til, nationen Danmark. Vi ser os selv som et folk med en styreform. Hvordan er sundheden for Danmark? Ja, den er forringet betragelig de sidste tredve-fyrre år, den tid hvor 68´erne har siddet ved roret. 68´erne er liberale socialister, som har bekæmpet den hvide mands ondskab. Sådan kan man i hvert fald se det, hvis man ser det i et PH´sk perspektiv.

    Resultatet er et socialdemokratisk samfund, hvor store ressourcer bruges til at betale af på den kolonigæld den hvide mand har til de tidligere kolonier.

    Det er klart, at angelsakserne, franskmændene, hollænderne og andre europæiske kolonimagter behandlede deres kolonier med utrolig stor uretfærdighed. Værst gik det vel ud over Belgisk Congo, som er beskrevet så levende i Joseph Conrads mesterværk The heart of Darkness senere filmatiseret i det episke filmværk Apocalypse Now.

    Men Danmark var ikke involveret i de grumme koloniale handlinger, jo vi sejlede med slaver, men det var ikke at sammenligne med det som skete i Congo eller Kina.

    Vi har altså ikke, som nation, nogen nævneværdig skyld. De socialliberale baserer altså deres ideologi på falske præmisser, de betaler af på en gæld som aldrig er er skabt af Danmark. Tværtimod står Danmark som et af de få eksempler på god opførsel. Kineserne er for eksempel meget begejstrede for de danske handelsfolk som har arbejdet med Kina i over hundrede år, og de kan rigtig godt lide dansk kultur som f.eks. H.C. Andersen.

    Kigger vi lidt på resultatet af 68´ernes politik, så må vi erkende at den har skabt et meget usikkert og voldeligt samfund. Parolen var, at flygtninge skulle hjælpes af Danmark, og have friplads. Det er, i sig selv, ikke et uetisk projekt. Problemet er bare, at en stor del af de “flygtninge” vi modtog har en ekstremt dårlig moral. De lyver, de stjæler, de voldtager, de har for mange koner, de respekterer ikke demokratiet, de fører krig i landet, de udnytter velfærdsstaten, de forsøger at begrænse vores ytringsfrihed. Altså har et, i udgangspunktet, moralsk projekt, vendt sig til et umoralsk projekt, fordi nettoresultatet er ødelæggelsen af det danske samfund, og hermed ondskab. Det ellers sunde samfund er blevet et usundt samfund.

    Det har alle danskere efterhånden erkendt, selv socialdemokraterne, som stemmer med fødderne og ikke vil lade deres børn gå i skole med de såkaldte “flygtningebørn”. Heri ligger, for mig at se, den reelle årsag til Helle Thorning Schmidts fald. Det handlede ikke om skattesagen, det handlede om, at hun ikke bakker op omkring den flygtningepolitik socialdemokratiet har ført siden 68. Det er ekstremt demoraliserende for de socialdemokratiske vælgere. De har hængt på, været loyale overfor flygtningeprojektet, på trods af næsten umenneskelige kår. Så dur det ikke at kaptajnen flager ud.

    Problemet for socialdemokraterne er, at det etiske basis for deres projekt er meget svagt. At hjælpe flygtninge er selvfølgelig en god ting, min egen oldemor flygtede til Sverige under besættelsen fordi hun var jøde, og hjalp tyske jøder. Det er jeg selvfølgelig Sverige dybt taknemmelig for, og svenskerne har da også vundet stor ære af det projekt, selvom det selvfølgelig var hårdt og dyrt for dem. Men min oldemor var også reelt flygtning, hun var politisk engageret, og hun stod i fare for at blive fanget af Gestapo.

    Men min oldemor respekterede det svenske samfund, hun kunne ikke finde på at snyde, da hun var taknemmelig overfor svenskerne. Sådan opfører mange af de såkaldte flygtninge vi har i Danmark sig ikke, de har udnyttet situationen til det groveste og har snydt så det driver. Det er da lidt mærkværdigt at mennesker som flygter fordi de har ført en moralsk kamp imod et undertrykkende system, bruger stor energi på at snyde det samfund som giver dem asyl.

    Måske har det noget at gøre med, at visitationen af flygtningene har været for dårlig. Det er måske lykkedes for svindlere at svindle sig til flygtningestatus. Vi ved at immigration til vesten er “big business” i mange af de lande immigranterne kommer fra, og at der fuskes med dokumentation, historier og så videre.

    Med andre ord er måske en vis del af de flygtninge vi har modtaget reelt ikke flygtninge, men svindlere. Når man har svindlet sig ind i et land, så bliver man selvfølgelig ved med at svindle når man er i landet.

    I stedet for at erkende, at arbejdet ikke er blevet udført med tilstrækkelig omhu, så vægrer socialdemokraterne sig ved at erkende at de er blevet taget ved næsen, fordi det vil kræve en kæmpe arbejde at rette op på de problemer der er skabt. Alle de svindlere de har givet adgang til socialkasser, fri uddannelse, og andre mål for svindel, skal visiteres igen, og, hvis de har snydt, have tilbagetrukket deres ophold.

    Men det er en svær proces, for hvad med deres børn? Der mener jeg, at hvis børnene fortsætter deres forældres svindelvaner, så er de heller ikke værdige til at bevare deres rettigheder til det danske samfund. Forudsætningen for at være en del af staten, er at man, som minimum, overholder loven.

    Således er de gode blevet de onde. Og de onde blevet de gode.

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 12. august 2010 @ 08:37

  2. OT.

    I forbindelse med det planlagte moskebyggeri i Århus blev DF’eren Lars Skov “irettesat”. jp.dk/indland/aar/politik/article2148267.ece?page=1

    Videre i artiklen oplyses det at man ikke kan sikre mod indkaldelse til bøn via højttalere, da det “Ifølge Miljøstyrelsen er det ikke muligt, da indkaldelse til bøn, på samme måde som kirkeklokker, sirener og udrykningskøretøjer, falder ind under begrebet ”samfundsaccepteret støj”.

    suk

    Kommentar by Martin Thrane — 12. august 2010 @ 08:55

  3. Så vil jeg ønske at SF`s folketingsmedlemmer mister deres plads i folketingssalen, ikke fordi jeg er ondskabsfuld men fordi de i den grad trænger til at føle hvordan en produktiv Danskers hverdag er sammensat.

    Når de så har prøvet det en 10 – 15 år så kan vi måske tale sammen igen :)

    Kommentar by Santor — 12. august 2010 @ 10:44

  4. Claes Kastholm er suveræn! Godt at der er nogen, der holder øje med Villy&Sohn, der har en dyster ideologisk fortid bag jerntæppet.
    >Asger Trier Engberg. Tak for et godt indlæg. Jeg er enig, men der er et par steder, hvor jeg mener, du sælger for meget ud:
    Mange 68-ere var anti-totalitære liberalister og indimellem innovatorer Hvis man da regner Hippie-bevægelsen med til 68-erne? Men Hippierne var måske snarere 65-ere? De egentlige 68-ere var marxistiske revolutionære, der besatte universitet i 1968 og frem og sidder der endnu. Jeg mødte dem selv, da jeg kom på KU i 1970 og var klar over, at Gulag var næste stop for mig, hvis de fik magten i samfundet.
    Den hvide mands ondskab? Det er en racistisk konstruktion. De fleste hvide har ikke gjort en kat fortræd! Slavehandlen var allerede et etisk tema for katolicismen og bl.a. Jesuitterne bekæmpede den. Den var dog ikke noget nyt, men havde eksisteret blandt stort set alle kulturer på et eller andet tidspunkt. Det blev heldigvis stoppet i den vestlige verden, men findes idag i stort omfang i Asien og Afrika, hvor der den dag i dag er millioner af slaver (spørg bare Formanden for Dansk Komite mod Slaveri, Inge Sagild).
    OG hvis vestlig medicinsk teknologi (mod børnesygdomme, epidemier o.l.) ikke var indført i den 3. verden, havde der ikke været 3-4 mia mennesker dér idag, men kun 1 mia eller mindre.
    Flygtninge. Der er ingen flygtninge i Danmark, da man ikke kan ankomme til Danmark som det første land, hvis man flygter fra de lande et godt stykke væk, der påstås at producere flygtningene dvs personligt, politisk forfulgte personer. Når man mellemlander eller gør ophold undervejs, er man ikke flygtning længere, hvis man fortsætter – det siger sigselv.
    Lad os – i Claes Kastholms ånd – gennemhulle ALLE venstrefløjens myter ellers kommer vi ikke videre, er jeg bange for?

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 12. august 2010 @ 11:31

  5. @anti-marx anno dazumal

    Ja, jeg er enig i, at man kan differentiere imellem marxister og hippie liberale. De hippie liberale var langt mere positive, åndelige og kreative end marxisterne. Men de var begge på det med den hvide mands skyld.

    Når det så er sagt, så var den vestlige imperialisme langt mere voldelig end f.eks. den romerske imperialisme. Romerne gav vide rettigheder til de lande de erobrede, borgerrettigheder osv. Det var også derfor det romerske imperium fungerede i så lang tid. Årsagen til imperiets opløsning var ikke imperieborgernes utilfredshed men udefrakommende krig og moralsk opløsning hos romerne selv. Det engelske imperium var aldrig særlig populært der hvor de vandt frem, bortset fra nogle få lommer som Hong Kong.

    Det synes jeg er vigtigt at tage med, idet meget af den modstand vesten møder i dag fra kolonierne, er gammel nag fra kolonitiden.

    Vi skal ikke påtage os skylden, for vi har ikke nogen skyld, men englænderne og specielt belgierne har reelt gjort ting som ikke var ok. I Kina tvang de f.eks. kineserne til at være opiumsmisbrugere for at kunne sælge deres varer. Det var det opiumskrigen gik ud på. Et af Maos vigtigste programpunkter var faktisk en afgiftning af kineserne.

    Jeg støtter 100% op omkring vores egen kultur og levevis, men jeg synes også at man skal være så ydmyg, at man kan se at vi selvfølgelig også har lavet fejl. Ellers kan vi ikke navigere i verden.

    Vores samfundssystem er, uden sammenligning, det bedste i opposition til den iranske og den sunnimuslimske version af Islam, og også i opposition til den kinesiske kommunistiske republik, ja bedre end nogle andre nutidige systemer, men derfor kan vi godt gøre ting som er forkerte.

    Jeg synes, i øvrigt, at din pointe med at gennemhulle alle venstrefløjens myter er rigtig god. I alt for mange år har venstrefløjen kunnet bilde sig selv ind, at de havde et moralsk overtag. Det er en falsk forestilling, deres system er meget ringe i forhold til en oplyst demokratisk retsstat, som kører som den skal. De er de onde, og de uvidende, men de har kunne bilde sig selv ind at de ikke var, idet de sad på alle medierne og hele det bureaukratiske system.

    Så, der er sikkert meget mere at komme efter. Sagen med Thorning-Schmidts skattesag er ingenting i sammenligning med nogle af de ideologiske strømninger som venstrefløjen dækker over i Hamas og lignende. Der er f.eks. en stærk nazistisk strømning indenfor Hamas ideologi, det har vi endnu til gode. Det bliver da muntert at høre hvad venstrefløjen siger om det. :-)

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 12. august 2010 @ 15:03

  6. Vi er ret enige. Der er noget med kollektiv skyld og ansvar, tror jeg, hvor vi ser lidt forskelligt på det. Villy Søvndal og Ole Sohn har efter min opfattelse en medskyld i kommunismens forbrydelser, fordi de støttede bagmændene og marxismen. Jeg føler på den anden side ikke nogen skyld over Vikingernes myrderier og slaverne i Dansk Vestindien. Det ville være passende hvis Villy Søvndal og Ole Sohn sagde undskyld, mens det ville være patetisk, hvis jeg gjorde det. Det moralske overtag, som du nævner venstrefløjen føler, er et resultat af en dybest set religiøse tro, marxismen. Den kommer de aldrig af med. Derfor hyldede Ole Sohn 50-års dagen for DDR med kammeraterne med udsigt til muren og dødszonen rundt om Berlin. Derfor kan Mette Frederiksen sende sit barn i privatskole og Helle Thorning-Schmidt kan sende sine i privatskole og sammen med sin mand benytte skatteunddragelsesmetoder på den forkerte side af loven – men de har alle stadig deres marxistiske barnetro. Hvis de mister den, er de ingenting.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 12. august 2010 @ 16:15

  7. Anti-marx etc. er på rette spor. Kolonitiden ville ingen huske for noget dårligt, hvis ikke “nogen” havde fået at vide, at den var forkert.

    Der er tale om ren ideologi, hvor tildeling af skyld er et rødt kampmiddel.

    Hvis man er en hvid mand er man skyld i alt ondt i hele verden. Glemt i regnskabet er, at der blev bygget en næsten verdensomspændende højteknologisk civilisation i pauserne.

    Kommentar by Sigwar — 12. august 2010 @ 18:40

  8. Det er aldrig fornuftigt at tage skylden for noget som ikke ens skyld, men man bør, efter min mening lære af sine fejl. Hvis vi skal sikre en verden i fred, så er det vigtigt at vi viser mellemfolkelig respekt for andre folkeslag.

    Jeg synes et meget godt eksempel på at det virker, er Poul Engbergs (gammel højskolemand) anerkendelse af de færøske folks undertrykkelse af danskerne. Færøernes er, til tider, blevet behandlet dårligt af danskerne. Med en anerkendelse af dette, fik vi faktisk vundet mange færøske borgere over på Danmarks side.

    En anden fordel ved at forstå de forfærdelige handlinger de gamle kolonimagter gjorde ved andre folkeslag rundt omkring i verden, er at det har holder mange af kolonimagterne nede. De er demoraliserede.

    Det er der sådan set ingen nyhed i, sagen er bare den, at et af de få lande som klarede sig fri af kolonitiden med nogenlunde ren straffeattest er Danmark. Det er en af de grundlæggende årsager til at folk lytter så meget til os. Vi er den moralske stemme.

    Det skal vi selvfølgelig forholde os til i den internationale debat. Vi er anerkendte for at have rene hænder, derfor er det selvfølgelig også vigtigt at vi holder tungen lige i munden når vi entrerer i det internationale spil i opposition til Islam.

    Vi skal passe meget på med ikke at sætte den politiske kapital til som vores forfædre møjsommeligt har opbygget.

    Det forstår de nuværende politikere ikke rigtigt, men det forstår nogle få af de politiske debattører heldigvis.

    Og denne magt er en meget væsentlig international magt, det så vi ved Mohammedkrisen. Mohammedkrisen var den hændelse der styrkede kampen imod Islam mest. Den var langt mere effektiv en Afghanistan og Irak krigen. Det var fordi at Danmark kunne bruge sin rene straffeattest imod Islam.

    Der er, i Danmarks tilfælde, ingen tvivl om at Islam er aggressoren og Danmark ofret. Hermed vendes offerperspektivet om, det er ikke længere vesten der agressoren og den tredje verden der er ofret.

    Denne moralske magt er afgørende for Vestens fremtid. Det spil vi og jeg spiller er langt større end bare lille Danmark. Danmark er uvæsentlig i det store spil, fem millioner mennesker er for ingenting af regne med resten af verden, men Danmark har muligheden for at vende moralen i vesten, således at vesten finder selvtilliden igen.

    Det er derfor der er så meget fokus på Danmark, og det er derfor sådan nogle som Anders og jeg bliver ekstremt interessante for resten af vesten.

    Det har det dansk politiske system og staten generelt bare ikke helt forstået endnu. De ser os stadig i et udelukkende lokalt perspektiv.

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 13. august 2010 @ 10:27

  9. Kolonitiden, som du kalder det, er en historisk epoke i den europæiske historie, hvor der var tale om europæiske kongeriger med enevældige konger, der oplevede, at de var udvalgte af gud. Mange af undersåtterne troede formodentlig på det? Det ved vi ikke så meget om, da der ikke var demokrati (med England som en mulig undtagelse?). At vurdere kolonitiden på en moralsk vægt med gode og onde nationer og folk har ikke rigtig relevans idag. Propagandister – hovedsageligt af marxistisk observans – har forsøgt sig i den genre, men de bruger en facitliste, de har fået udleveret og har ikke et moralsk ærinde. De folk de opdagelsesrejsende mødte, havde ikke modstandskraft mod selv de mest banale sygdomme og denne mangel på immunitet var både de og vesterlændingene uvidende om, men den decimeredebefolkningerne kolossalt. Det var der ingen, der var skyld i – det kom med kontakten. Som tidligere nævnt har vesten så senere ved at overføre medicinsk viden, teknologisk know-how osv bragt de tilbagestående lande, de opdagede og erobrede, et kæmpeskridt fremad. Som nævnt blandt andet reduceret dødeligheden ved at indføre vestlig viden om epidemiske sygdomme, vaccinationer osv. De har så i anden omgang medført en enorm befolkningseksplosion, hvor verdens befolkning er 10-doblet og det er hovedsagelig sket udenfor den vestlige verden og det er måske den reelle baggrund for mange af de problemer, vi har idag med civilisationernes stigende indbyrdes fjendtlige holdninger og ikke mindst den stigende migration fra fattige overbefolkede til rige vestlige lande med stabil befolkning eller befolkningstilbagegang. Siden kolonitiden har der været en enorm materiel og vidensmæssig overførsel fra vesten til den øvrige verden, simpelthen fordi, det har været efterspurgt i alle kroge af verden og der er mange flere ting fra den vestlige kultur, de gerne vil have. Så det totale regnskab for ‘kolonitiden’ er mere kompliceret end demagogerne med Marx og Lenin i hånden giver det udseende af. Jeg for min del føler derfor ingen skyld over kolonitiden. Den har været der og bragte verden fremad.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 13. august 2010 @ 16:39

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper