12. august 2010

Det tilslørede folkemord: “… ingen efterkommere fra slaver i den arabiske verden.”

Henrik Gade Jensen anmeldte for et par uger siden en bog om arabisk slavehandel af Tidiane N’Diaye, og bemærker i den anledning et misforhold i det Store Danske Encyklopædi. Fra Jyllandsposten – Den arabiske slavehandel (24/7-10).

“Den atlantiske slavehandel fra Afrika er velkendt gennem bøger og film, men slavehandlen østpå til den arabiske verden er mere ukendt. Det forsøger den fransksenegalesiske antropolog og muslim Tidiana N’Diaye at råde bod på med sin bog “Det tilslørede folkemord”.

Mens den europæiske slavehandel begrænsede sig til et par hundrede år i 1700-og 1800-tallet, har den arabiske slavehandel fundet sted siden 700-tallet og helt ind i det 20. århundrede…

17 mio. mennesker har ifølge N’Diaye mistet livet som følge af slaveriet, men ofrenes antal er sikkert langt større. Slavetransporterne fra Nordafrika og Østafrika, fra Timbuktu og Zanzibar, havde mange ofre på lange dødsmarcher ud af Afrika, tre ofre for hver slave, der nåede frem, vurderer N’Diaye. Dernæst fulgte før videresalg for mændenes og drengenes vedkommende kastration, som igen medførte stor dødelighed som følge af infektioner (kun en fjerdedel overlevede ifølge N’Diaye)…

De kvindelige slaver blev brugt dels som tjenestefolk, dels som elskerinder. I 1856 berettede en antislavery reporter, at i Konstantinopel havde enhver hæderlig mand flere afrikanske elskerinder. Samtidig var der få blandede børn, fordi de fleste blev ombragt… Der er i dag ingen efterkommere fra slaver i den arabiske verden, ingen diaspora.

Bogen går også i rette med tidligere og kendte fremstillinger af Afrikas historie, der kun fokuserer på den transatlantiske slavehandel , ligesom det f. eks. også er tilfældet med Den Store Danske Encyklopædi.

(Store Danske Encyklopædi: 8-13 mio. vestpå med tykke pile, 17 mio. østpå med tynde)

Mere.

  • 14/6-08 Hodjas blog – Den islamisk-arabiske slavehandel (interview med Tidiana N’Diaye).
  • Oploadet Kl. 21:55 af Kim Møller — Direkte link48 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/16908/trackback

    48 Comments »

    1. Det er en herlig anmeldelse fra Henrik Gade’s hånd af det der lyder som en tiltrængt bog. Encyklopædi-folkene må efterhånden hade ham, han var trods alt en af hovedmændene bag den kritik der blev rettet mod det ved udgivelsen, og som tvang dem til at ændre i skønmaleriet af socialismen/kommunismen.

      Kommentar by Superman — 12. august 2010 @ 22:04

    2. Arabisk slavehandel gik til Amerikaerne, mens europæisk slavehandel gik til Arabien?!? Enten forstår jeg ikke grafikken, eller også er nogen kommet til at bytte om på farverne.

      Kommentar by info — 12. august 2010 @ 22:44

    3. […] har også en aktuel post om slaveri. Skriv en […]

      Pingback by DanMarx Radio opper sig – måske? « Hodjanernes Blog — 12. august 2010 @ 22:55

    4. ‘Elskerinder’ = sexslaver.

      Familier blev sendt til amerika. Hovedsageligt kvinder til de arabiske lande. Familierne i amerika fik børn. Børnene i de arabiske lande blev ausradiert.

      11 millioner til amerika, heraf 5% til det nuværende USA. Masser af efterkommere i dag.

      Måske 140 millioner til de arabiske lande, hvoraf 85% døde/myrdedes under transporten. Man antager at 28 millioner nåede frem. Ingen overlevende efterkommere i dag.

      Kommentar by Hodja — 12. august 2010 @ 23:14

    5. Hvad antropologen siger, er forkert.

      Der er mange efterkommere fra de kvindelige negerslaver.

      Martin Richards : Extensive Female-Mediated Gene Flow from Sub-Saharan Africa into Near
      Eastern Arab Populations.

      “Several lines of evidence suggest that most of this gene flow probably occurred within the
      past ∼2,500 years. In contrast, there is little evidence for male-mediated gene flow from sub-Saharan Africa in Ychromosome
      haplotypes in Arab populations, including the Hadramawt. Taken together, these results are consistent
      with substantial migration from eastern Africa into Arabia, at least in part as a result of the Arab slave trade, and
      mainly female assimilation into the Arabian population as a result of miscegenation and manumission.”

      Kommentar by Bekæmp FN og EU — 12. august 2010 @ 23:19

    6. Sjovt nok har jeg lige set den her youtube video om efterkommere af sorte slaver i Irak.

      http://www.youtube.com/watch?v=5Y42AyGpno4&feature=related

      Kommentar by Lavard — 12. august 2010 @ 23:44

    7. Det interessanteste ved beretningerne er ikke tallene, men den omstændighed, at det, der har givet anledning til anklagerne mod “de hvide”, slet ikke er, at “vi” har gjort noget uhyrligt, som andre ikke har gjort.

      Det er derimod, at vi har sagt undskyld.

      Den skam og ydmygelse, vi påførte “de overvundne”, da vi, deres beundrede betvingere, fornedrede os selv og dem ved at begynde at undskylde vores triumfer og mægtighed, kan de ikke tilgive os.

      – – –

      Kommentar by Morten - - - — 13. august 2010 @ 00:47

    8. >7

      Netop.

      For europæere, er det delvis kutyme at sige undskyld for tidligere generationers gerninger. Aldrig for islam.

      Venstrefløjen, som jo perverterer alt hvad den kommer i nærheden af har udlagt det til:

      “Vesten skal føle skam over sin egen eksistens og sige undskyld for at eksistere, hade sig selv offentligt og give alt hvad den har til hvem der gerne vil have det.”

      “Islam skal aldrig anklages for noget, fordi dette med mord, vold, slaveri, brutalitet og nazisme, – jo er deres etnisk-kulturelle NATUR! – som vi naturligvis ikke må anfægte, men tværtimod elske og bære over med i mangfoldighedens navn”.

      Venstrefløjens giganthykleri har ingen ende og kender ingen nedre grænse. Stop dem.

      Kommentar by Julie P. Kantoft — 13. august 2010 @ 01:02

    9. -> Info

      Overvejede længe om jeg skulle blogge grafikken på grund af den forkerte tekst. Den europæiske slavehandel var selvfølgelig den transatlantiske, der gik vestpå fra Afrika styret fra Europa. Den arabiske gik nord på, men ikke til Europa.

      Kommentar by Kim Møller — 13. august 2010 @ 08:14

    10. Den eneste forskel på hvide og muslimer er, at hvide forkastede slaveriet på nogle få årtier, og med over 600000 døde i Borgerkrigen i USA, mens det tog mere end tusind år for islam officielt at gøre det samme, og reelt set kun i ord, når man tænker på de slavelignende forhold asiatiske arbejdere lever under i arabiske lande, og kun efter voldsom pres fra vestlige lande.

      I Irak er der som nævnt ganske rigtigt efterkommere efter sorte. De bor i den nedre del af Irak og tillod sig at gøre oprør ca år. 870, man mener at halvdelen af befolkning i Basra udgjordes af sorte. Deres forhold er utroligt ringe i dag.

      Saudiarabien forkastede slaveriet i 1962, sådan formelt.
      Så sent som 2009 skrev Sheikh Saleh Al-Fawzan, et medlem af senior rådet for Wahhabi gejstlige der er ansvarlige for at skrive saudiske skolebøger “Slaveriet er en del af Islam. Slaveriet er en del af jihad og jihad vil bestå sålænge der er Islam. Det er ikke fjernet.”

      Ifølge http://www.christianaction.org.za/articles_ca/2004-4-TheScourgeofSlavery.htm blev der …”importeret ca. 11 millioner sorte slaver Vestpå.
      95% gik til Syd- og Mellemamerika, hovedsagelig til portugisiske, spanske og franske besiddelser. Kun 5% af slaverne kom til USA.

      Imidlertid er mindst 28 millioner afrikanere blevet holdt som slaver i den muslimske del af Mellemøsten. Mindst 80% af de som blev tilfangetaget af muslimske slavehandlere regner man med døde før de nåede slavemarkederne, man mener at dødsraten fra de 14 århundreder med muslimske slavetogter til Afrika kan have kostet op til 112 millioner døde. Når man dertil lægger det antal som blev solgt på slavemarkederne er det samlede antal af afrikanske ofre gennem Trans Sahara og den østafrikanske slavehandel muligvis så højst som 140 millioner mennesker.”

      Flere detaljer kan ses her:
      http://synopsis-olsen.blogspot.com/2010/01/islam-og-slaveri.html

      Kommentar by synopsis-olsen — 13. august 2010 @ 08:49

    11. Weekendavisen har i dagens kulturtillæg en artikel om den slavehandel der foregik med ca. 1 million tilfangetagne europæere i perioden 1500- 1830. DR2 sender dokumentarserien “Hvide slaver, muslimske pirater” på følgende søndage: 15-22 og 29 august kl. 21.50

      Kommentar by mb — 13. august 2010 @ 08:51

    12. 7 & 8 ->

      At vestlige ledere har udtrykt skyld og undskyldt overfor slavernes efterkommere ligger vel meget godt i tråd med den kristne tradition. Der svælges vel meget i denne undskyldningsindustri. Oftest er det venstreorienterede, der hænger fast i hvad de opfatter som det borgerlige samfunds fejl og mangler – og på den led politiseres et eventuelt skyldsspørgsmål og bliver for denne gruppe et udtryk for strategi frem for reel medfølelse.

      Dernæst – hvis man til sammenligligning fremdrager den arabiske slavehandel skal man ikke forvente erkendelse af skyld endsige skam – det ligger ikke indenfor islam selvforståelse at have nogensom helst medlidenhed med sine ofre og da slaveri (forstået som frarøvelse af den personlige frihed) er sanktioneret af koranen, hadith og sira vil afstandtagen fra denne adfærd være blasfemi.

      Slaveriet pågår til stadighed. Nu om dage hedder det trafficking. I sin bog “Bag arabiens slør” fra omkring 1960 nævner Jørgen Bitch at i Frankrig alene forsvinder 13000 kvinder og at mange af disse ender i arabiske haremmer – foruden de kvinder der gennem “giftermål” med arabere ender samme sted.
      Men på den anden side så er Jørgen Bitch jo ikke forsker og højlært som Jørgen Bæk Simonsen…….Vel.

      Kommentar by Limewoody — 13. august 2010 @ 08:54

    13. Vi skal heller ikke glemme de slaver som snylte kulten kastrerede, det er ikke noget der bliver råbt op om.

      Kommentar by Fritz — 13. august 2010 @ 09:59

    14. -> mb

      Første afsnit handler om Hark Olufs. En interessant historie, men lidt OT i forhold til problematikken om arabisk slavehandel, der ligesom den vestlige bør anskues mere overordnet.

      Kommentar by Kim Møller — 13. august 2010 @ 11:04

    15. Store Danske Encyklopædi kan man da slet ikke sætte sin lid til. Tendentiøs grafik og fejl i grafikken. Hvor ringe kan det blive?

      Men Jørgen Bæk Simonsen har jo også været inde over Store Danske Encyklopædi.

      Kommentar by Spandauer — 13. august 2010 @ 11:13

    16. @ Kim Møller

      Der kommer også et program søndag aften på DR2 om emnet.

      Kommentar by Spandauer — 13. august 2010 @ 11:16

    17. http://hodja.wordpress.com/?s=hark+olufs

      Kommentar by Hodja — 13. august 2010 @ 11:38

    18. Det er JP, der har byttet om på Arabisk og europæisk i den forklarende tekst – i Encyklopædien vises den samme grafik (som altså er misvisende i forhold til den arabiske slavehandels omfang), men med korrekt farve-beskrivelse.

      Kommentar by Thomas — 13. august 2010 @ 13:07

    19. -> Thomas

      Tak for informationen.

      Kommentar by Kim Møller — 13. august 2010 @ 13:10

    20. Desværre har jeg ikke mulighed for at se den danske encyklopedi, og således kan jeg ikke se, om der er artikler eller grafik om muhammedanernes slavehentning fra Europa. Kommentar nr. 11 her på bloggen nævner en artikel i Weekendavisen i dag 13/8 om ”Hvide slaver” i en periode 1500-1830 samt kommende programmer i DR.

      Piratskibe fra de muslimske lande nåede som bekendt højt op i Atlanterhavet og hjemførte bl.a. slaver fra Island, men der foregik også stadige strandhugster af saracenere på de sydeuropäiske kyster, og de har da givetvis fundet sted fra meget tidligere tid end år 1500. Alene den brutale erobring af Byzans i 1453 må have givet et pænt antal slaver og de mange erobringstog op i Europa ligeså. Det drejer sig givetvis om millioner, – hvor mange?

      Gertrud

      Kommentar by Gertrud Galster — 13. august 2010 @ 14:19

    21. Dr. Livingstone (I presume) gjorde et stort arbejde for at begrænse det islamiske slaveri i Østafrika. Han skønnede, at der kom 25 millioner frem til slavemarkederne. Der var 1 ud af 5, som nåede frem. Dvs. 125 millioner døde sorte islamiske slaver på 1400 år.

      Kommentar by Tim Pallis — 13. august 2010 @ 14:40

    22. Grafikken er jo i sig selv et eksempel på den historie forfalskning der pågår. Omend et der bør gennemskue umiddelbart.

      Måske den slags skal omtales som en “Bæk Simonsen”

      Kommentar by anonym — 13. august 2010 @ 15:25

    23. Kvinder vil ha mørke mænds sæd

      overskrift lavet om til:

      Sædbanker mangler mørke mænds sæd
      13. aug. 2010 13.43 P3Nyheder

      Mange kvinder drømmer om at møde en “tall dark stranger”. Og noget tyder på, at det ikke kun er ude i virkeligheden, at de mænd er efterspurgte.

      I sædbankerne er der nemlig stor efterspørgsel på sæd fra afrikanske, asiatiske og arabiske mænd.

      Efterspørger udenlandsk sæd
      – Dem vi søger, er dem, der er af anden etnisk oprindelse end dansk. For dem har vi for lidt af, siger han.

      Derfor siger sædbankerne ifølge Newspaq nej til dråber fra etniske danskere. Og det er på ingen måde diskriminerende, mener de selv.

      – Vores opgave er, at have alle farver i paletten, siger Ole Schou.

      Opretter sædbank i Afrika
      For at få paletten fyldt har Cryos nu åbnet en sædbank i Indien og arbejder på det samme i Afrika.

      – Der er ikke en ordentlig sædbank i Afrika, og det er næsten ikke til at opdrive en sort donor i den vestlige del af verden, siger han.

      Det kan betyde, at betalingen for mørke mænds sæd skal hæves.

      – Det kan blive nødvendigt, og i sidste ende, så er det jo et spørgsmål om efterspørgsel, fortæller Ole Schou.

      http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2010/08/13/130608.htm

      Kommentar by Petersen — 13. august 2010 @ 15:29

    24. -> Petersen

      Har lige oploadet en post med samme vinkel, helt uden at have set din kommentar… Det er jo også en vanvittig vinkel.

      Kommentar by Kim Møller — 13. august 2010 @ 16:12

    25. At et sådant program overhovedet kan komme på DR nu, fortæller trods alt en hel del om, at tiderne for alvor er skiftet – eller at de er ved det. Det var næppe kommet på skærmen for bare 5-10 år siden – eller tidligere – enten på grund af politisk korrekthed og ren og skær berøringsangst over for vore “kulturberigere” og deres “ædle kulturer” – eller pga. den udbredte oikofobi blandt journalister og ledere i DR imod alt dansk og danskerne i almindelighed, samt den megt udbredte, naive og komplet idiotiske opfattelse i dsse selvgode, “kreative” kredse om, at kun hvide mennesker kan være racister.

      Det skal blive yderst interessant at se, hvordan man har tænkt sig at
      gribe denne (bevidst?) fortrængte del af slaveriets uhyggelige historie an – og om man har tænkt sig at springe nogle af de værste
      episoder over (fx. bygningnen af paladset i Marokko vha. hvide slaver )- og hvad alle de politisk korrekte gloriepudsere og oikofober siger
      til, at der pludselig – langt om længe – kommer et mere nuanceret lys på denne næsten ukendte del af slaveriets histori, som man i de kulturradigale kredse ellers elsker KUN at påføre ALLE NULEVENDE DANSKERE og andre vesterlændinge evig skyldfølelse for, skønt de eller deres familier næppe nogensinde har tjent en eneste krone på den handel – sandsynligvis nedstammer LANGT DE FLESTE danskere i høj grad selv fra familier, der i vid udstrækning var stavnbundne hoveribønder /slaver i DK – og før det vornedskabet på Sjælland og øerne – under meget kummerlige og voldelige forhold i nogenlunde den samme tidsperiode. ( til 1789 mht. stavnbåndet – og sikkert lidt til i nogle egne … )
      Den historie kunne det også være meget interessant at få belyst nærmere, DR – kan vi mon så også kræve at få erstatning, DR? ;-)

      Er dette et program, som DR selv har produceret?

      Kommentar by Bjovulf — 13. august 2010 @ 21:39

    26. (Store Danske Encyklopædi: 8-13 mio. vestpå med tykke pile, 17 mio. østpå med tynde)

      Det er hvad der kendetegner god propaganda.

      Kommentar by Lars H — 13. august 2010 @ 21:47

    27. http://www.dr.dk/DR2/Artikler/Den+glemte+historie+om+hvide+slaver.htm

      Den glemte historie om hvide slaver

      En million europæere blev over en periode på 300 år fanget og slavebundet af muslimske pirater. Heriblandt var 4-5.000 fra Skandinavien.

      Rigsarkivet i København gemmer på et brev fra en tilfangetagen sømand. Brevet er sendt fra Algier i 1710 og beder om hjælp til at komme hjem.

      Den danske sømand var ikke alene. Omkring en million [!!!] europæere blev i sin tid fanget af muslimske pirater og solgt videre på slavemarkeder.

      Skibskapringer, hvor hele besætninger blev taget til fange, fandt sted fra 1500-tallet og frem til 1830’erne. Det var en del af den krigstilstand, der herskede i Middelhavet mellem det kristne Europa og de muslimske søfartsnationer i Nordafrika.

      – Kapringerne blev for den islamiske verden set som en del af en Jihad mod Europa. [!!!!! *)] Slaverne var altså formelt set krigsfanger, men blev reelt behandlet og solgt som slaver, fortæller Martin Rheinheimer, historiker ved Syddansk Universitet, i den nye DR2-serie ‘De hvide slaver’.

      ….

      *) Det er vist ikke lige hver dag, man ser den slags negative udtryk om “fredens” religion anvendt på DR – gad vide, hvor længe den
      (u)ansvarlige programmedarbejder overlever på DR – han/ hun må da mindst stå til en længerevarende kammeratlig samtale nu :D

      Kommentar by Bjovulf — 13. august 2010 @ 21:52

    28. Ifølge David Duke skulle en lang række af slavehandlerne til USA være jøder.

      http://www.davidduke.com/general/since-white-people-are-routinely-condemned-for-200-years-of-slavery-in-america-why-are-jews-not-condemned-for-their-leading-role-in-slave-trade-over-the-last-2000-years_3738.html

      Kommentar by Lars H — 13. august 2010 @ 21:54

    29. David Duke er en psykopat. Bare det at han sætter “hvide mænd” op overfor “jøder” siger alt om hans syn på tingene. En jøde i de store europæiske handelsbyer i 1800 tallet var ligeså hvid som enhver anden portugisisk, spansk eller italiensk mand.

      Han gør det bevidst til noget sensationelt som helst ikke må tales om, men kommer ikke ind på det faktum, at slavehandlen blev styret af mænd i magtfulde positioner i handelslivet. Og i 1700-1800 tallets Europa var det ofte jøder der havde driftige forretninger og det var helt naturligt at de skulle finde nye indtægter over atlanten. Præcis som en kristen forretningsmand med overskæg ville gøre det.

      Duke kunne ligeså godt skrive det sensationelle om at “slavehandlen blev styret af mænd med overskæg”. Det ville være ligeså relevant og banebrydende.

      Kommentar by Michael Jensen — 13. august 2010 @ 23:10

    30. 29.Michael Jensen

      ” David Duke er en psykopat.” og det VED Michael Jensen – men hvorfra ?

      Duke´s lægejournal eller hvad ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 14. august 2010 @ 00:19

    31. Hej Michael Jensen. David Duke omtaler i sin bog jøder som “hvide”, så du gengiver desværre falske rygter og fordomme.

      Men jeg kan ikke se hvorfor jøder skal gøres til syndebukke for den brøde, hvide amerikanere gjorde mod deres egen nation og stakkels afrikanere med den transatlantiske slavehandel.

      Men ADL og jødiske intellektuele osv skal have det faktum smidt i hovedet, at jøder også var meget aktivt deltagende , når de forsøger at indgive uskyldige vesterlændinge en kollektiv skyld for noget, de ikke har begået.

      Kommentar by Bekæmp FN og EU — 14. august 2010 @ 00:36

    32. “David Duke er en psykopat.” og det VED Michael Jensen – men hvorfra ?

      Duke´s lægejournal eller hvad ?

      Ja ;)

      “David Duke omtaler i sin bog jøder som “hvide”, så du gengiver desværre falske rygter og fordomme.”

      Ok. Det har jeg så aldrig hørt om. Jeg har kun hørt at han laver den klare adskillelse. Men jeg tror da på dig. Personligt nægter jeg at have noget som helst med den mand (psykopat ;) ) at gøre. Han skræmmer mig mere end selv den mest rablende rabiate imam der står og råber om død og ødelæggelse. Og hvorfor så det? Jo, fordi han altid er rolig, selv når han kommer med sine mest syge tanker. DET er skræmmende.

      Kommentar by Michael Jensen — 14. august 2010 @ 00:55

    33. -> Bjovulf

      Kapringerne blev for den islamiske verden set som en del af en Jihad mod Europa. [!!!!! *)] Slaverne var altså formelt set krigsfanger, men blev reelt behandlet og solgt som slaver, fortæller Martin Rheinheimer, historiker ved Syddansk Universitet, i den nye DR2-serie ‘De hvide slaver’.”

      Yderst interessant – den vinkel husker jeg virkelig ikke. Jeg havde Rheinheimer i flere fag, og husker hans antipati mod Samuel P. Huntington, og det at han betegnede sig selv som indvandrer. Manden lærte dansk på rekordtid, og kunne vist otte sprog.

      Kommentar by Kim Møller — 14. august 2010 @ 01:02

    34. Enig med Michael. David Duke er tidligere Klanleder. Hvad han end måtte frembringe af historisk forskning, så kan det ikke stå alene.

      Kommentar by Kim Møller — 14. august 2010 @ 01:04

    35. #33 Aha, mange tak ;-)

      Ja, det er jo ikke lige den indgangsvinkel, man er mest vant til fra den slags kredse – spændende. Hvem ved – måske har han nået at få
      læst op på Bernard Lewis “What Went Wrong?” og de andre vigtige værker på området samt genlæst Huntington i mellemtiden? Der kom også et par meget omtalte bøger om dette specifikke emne for 2-3 år siden.

      Måske er der ligefrem ved at indfinde sig en ny realisme i VISSE uni-kredse til erstatning for den ellers så udbredte “kultur-relativisme med hovedet under armen” og den mere traditionelle oikofobi?

      Meget imponerende – det kan altså faktisk lade sig gøre at lære dansk :D Hvor er han fra?

      Kommentar by Bjovulf — 14. august 2010 @ 06:00

    36. Bemærk lige DRs link til satire-siderne ude til venste på den samme side – et Dannebrog, der er i stor fare for at blive futtet af af et tændt stearinlys, godt hjulpet på vej af en blæser (vist nok). Mon man turde at gøre det samme med en koran eller et andet muslimsk ikon?

      Tankevækkende – men danskerne kan man åbenbart byde alt.

      http://www.dr.dk/DR2/Artikler/Den+glemte+historie+om+hvide+slaver.htm

      OT Anne Grethe Bjarup-Riis slår til igen-igen. Nu mere åndsforsnottet
      end nogensinde. Hvem fanden har dog fundet på at give hende en blog på EB???

      http://ekstrabladet.dk/nationen/article1388766.ece

      Kommentar by Bjovulf — 14. august 2010 @ 06:17

    37. Det får ikke nogen til at fremstå som upartisk ved at være med i den slags politiske bevægelser/sekter. Også selvom 15 % af den mandlige befolkning var med i klanen på dens højdepunkt og de fleste henrettede var kriminelle.

      Men det han skriver om slaveriet er værd at læse, for det er ikke fejlbefængt. (Også selvom den “psykopatiske rolighed” kan virke lidt skræmmende.)

      Kommentar by Bekæmp FN og EU — 14. august 2010 @ 11:06

    38. Har man ikke set blåøjede farvede?
      Har man ikke set albino negre?
      Blev der ikke i bibelen smadret byer, netop pga. at man bollede i flæng på kryds af alle hudfarver?

      Kommentar by Goofy — 14. august 2010 @ 18:14

    39. At Duke skulle være psykopat er jo noget pjat at påstå. Man kan så naturligvis være uenig i det relevante i, at påpege at jøder i stort omfang havde med slaveri at gøre. Jeg har fornemmelsen af at Duke bruger det, fordi den hvide mand gang på gang bliver gjort ansvarlig for slaveriet, hvilket særligt jødiske liberals gør sig til talsmand for. Han er simpelthen blevet godt og grundigt træt af de bedrevidende jøder, som gang på gang skal undergrave Konservative vestlige dyder.

      At Duke ikke snakker om den muslimske slavehandel er en stor, stor fejl.

      Kommentar by Lars H — 14. august 2010 @ 19:36

    40. At ordet “psykopat” blev hevet frem, skal jo for himlens skyld ikke tages bogstaveligt. Jeg kunne også have sagt “nar” eller “idiot”.

      Men jeg havde ærlig talt aldrig troet, at David Duke skulle blive forsvaret af brugerne på Uriasposten. Hvad bliver det næste? Jonni Hansen? Louis Farrakhan?

      “Jeg har fornemmelsen af at Duke bruger det, fordi den hvide mand gang på gang bliver gjort ansvarlig for slaveriet

      Den hvide mand VAR ansvarlig for det transatlantiske slaveri (bl.a. sammen med de sorte høvdinge der hjalp dem med at fange slaverne…). Jeg ved virkelig ikke hvordan det skulle kunne ses på anden måde. Men en europæisk jødisk forretningsmand i 1800 tallets Portugal, Spanien, Italien eller Frankrig var ligeså hvid som enhver anden portugisisk, spansk, italiensk eller fransk forretningsmand. Det er det der er problemet med Dukes skriblerier.

      Duke er notorisk jødehader, og hans adskillelse af “hvide” og “jøder”, når vi taler om slaveriets bagmænd, er forrykt. Han gør det til en del af jøde-konspirationsteorierne, som om det var en del af “deres” overordnede plan. Det er ren nazipropaganda.

      Kommentar by Michael Jensen — 15. august 2010 @ 01:29

    41. ” Men en europæisk jødisk forretningsmand i 1800 tallets Portugal, Spanien, Italien eller Frankrig var ligeså hvid som enhver anden portugisisk, spansk, italiensk eller fransk forretningsmand. Det er det der er problemet med Dukes skriblerier.

      Duke er notorisk jødehader, og hans adskillelse af “hvide” og “jøder”

      Nu må du ikke angriber termerne i stedet for argumenterne.

      Jødedommen er primært en etnoreligiøs folkegruppe, og ikke en “race”.

      Det er kun dig, som part out vil diskutere hvem der er “hvide” og hvem der ikke er. Det er ikke engang en den af den argumentation, David Duke benytter sig af i sin bog. (Men hvis vi absolut skal diskutere det, så brug ordene kaukasisk eller europid, og ikke “hvid”, som er en mere uhåndterlig definition.)

      Du har endnu ikke vist hvorfor det er forkert, at jøder havde en rolle i slavehandlen, samt hvorfor det er amoralsk at påpege dette (ekspeltvist overfor jødiske organisationer med kollektiv skyld på dagsordenen).

      Kommentar by Bekæmp FN og EU — 15. august 2010 @ 10:18

    42. Husk at se udsendelsen i aften på DR2 21:30 om arabisk slaveri.

      Kommentar by Lars H — 15. august 2010 @ 17:09

    43. “Jødedommen er primært en etnoreligiøs folkegruppe, og ikke en “race”.”

      Jeg har da på overhovedet intet tidspunkt påstået andet. Hvor i alverden ser du det?

      “Det er ikke engang en den af den argumentation, David Duke benytter sig af i sin bog.”

      Jeg har ingen interesse i at læse hans bog. Jeg taler om det han bl.a. skriver i det link der blev sat herind:

      “The White race is to be condemned in the liberal press for having had slaves over a 150 years ago in the United States. Why are the Jewish people not condemned for their leading role in the slave trade over the last 2000 years?”

      Når vi taler om slavehandlens bagmænd, så er der ligeså lidt forskel på “the white race” og “the jewish people”, som der ville være på “the white race” og “the catholic people”.

      “Du har endnu ikke vist hvorfor det er forkert, at jøder havde en rolle i slavehandlen, samt hvorfor det er amoralsk at påpege dette”

      Nu påstår du igen noget. Har jeg sagt at rollen er forkert? Nej, tværtimod. Jeg har heller ikke antydet at det er amoralsk at påpege det. Jeg har påpeget problemet i den måde Duke gør det på, fordi det burde være tydeligt for enhver hvad han baserer sine teorier på. Han kunne sikkert godt skrive om vikingernes slavehandel, uden at komme frem til at den foregik på baggrund af skandinavernes generelle livssyn, eller den transatlantiske slavehandel, uden at komme frem til, at den var forankret i det amerikanske folks generelle livssyn. Men den slavehandel som tilfældigvis havde jødiske bagmænd (af helt logiske grunde, som jeg har påpeget), er “jødisk slavehandel”.

      Kommentar by Michael Jensen — 16. august 2010 @ 01:36

    44. ” Har jeg sagt at rollen er forkert? Nej, tværtimod. Jeg har heller ikke antydet at det er amoralsk at påpege det ”

      Endelig har du nået til en forståelse, hvor vi er enige.

      Tak for diskussionen.

      PS. jeg er ret sikker på du kan sætte lighedstegn mellem “white” og “WASP” i denne sammenhæng ordet bruges.

      Kommentar by Bekæmp FN og EU — 16. august 2010 @ 13:51

    45. “Endelig har du nået til en forståelse, hvor vi er enige.”

      Jeg har ikke endelig nået noget. Det er dig der har tillagt mig en holdning jeg på intet tidspukt har givet udtryk for. I mit første indlæg skriver jeg klart og tydeligt, at det var helt naturligt at også jødiske mænd stod bag slavehandlen, og alligevel sagde du til mig: “Du har endnu ikke vist hvorfor det er forkert, at jøder havde en rolle i slavehandlen”. Jeg har aldrig påstået at det var forkert. Mit problem har helet tiden været med Dukes måde at fordreje tingene på og nå konklusioner der er præget af hans egne vanvittige teorier.

      Men godt at vi er enige ;)

      Kommentar by Michael Jensen — 16. august 2010 @ 15:25

    46. Muslimske holder stadig slaver. Slavery Investigation by Cindy Castano. TruthTube.Tv. Ikke for folk med svage nerver!
      http://www.truthtube.tv/play.php?vid=1805

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 17. august 2010 @ 18:15

    47. nul :)

      Kommentar by josefine — 27. februar 2013 @ 15:02

    48. unskyld bare for sjovt meget spaende :p

      Kommentar by josefine — 27. februar 2013 @ 15:03

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper