18. august 2010

Jes Brinch, kunstner: Væk med flaget, væk med asylansøgninger, væk med nationalstaterne,

Det lykkedes ikke helt Michael Elmgreen, at tage ‘Europe Rediscovered’ og ‘Kulturby 96’ som gidsler i hans kamp for at legitimere Antifascistisk Aktion. Han blev dog ifølge Politiken (26/10-94) “kraftigt bakket op” af de to øvrige danske deltagere, Lars Bent Petersen og Jes Brinch. Sidstnævnte var gæst i lørdagens P1 Morgen, hvor han som et led i et filosofisk eksperiment blev bedt om at lege Gud.

  • 14/8-10 P1 Morgen – Vor tids udfordringer set fra oven (Jes Brinch).
  • Mikkel Clausen, P1: Jes Brinch, du er nu ude i rumkapslen, du har overblik over vores klode. Du kigger ned på vores verden, du har joysticket i hånden, du kan med et enkelt ryk ændrer udsyn, og du kan også sende en laserstråle afsted, og få noget til at forsvinde. Du kan også få nye ting til at opstå. Eller du kan få gamle ting tilbage igen. Jeg giver dig magten nuover den klode vi har. Du har kritiseret forskellige ting, mellem forskellige kulturer. Nu har du magten til at lave om på det. Hvad ville du gøre?

    Jes Brinch, kunstner: Altså, først og fremmest ville jeg fjerne nationalstaterne. Det ville nok være nummer et, og så ville jeg hæve uddannelsesniveauet overalt. Det tror jeg virkelig er vejen frem.

    Mikkel Clausen: Hvorfor vil du fjerne nationalstaterne?

    Jes Brinch: Jamen fordi det fører til pseudo-konflikter, jo.

    Mikkel Clausen: Altså, du vil opløse begrebet nationalitet. At der er et land med en bestemt…

    Jes Brinch: Ja, nu er vi ikke længere danskere, vi er bare mennesker. Hele flokken. Sådan er det.

    Mikkel Clausen: Så væk med flaget, væk med…

    Jes Brinch: – Ja, for fanden.

    Mikkel Clausen: Og grænseovergangen, den er selvfølgelig allerede fjernet.

    Jes Brinch: Væk med passet, væk med paspolitiet, væk med visumansøgning, væk med asylansøgning – men alle nationalstater, det jo ikke kun den danske jeg ville fjerne, det var hele lortet på en gang ik’.

    (Jes Brinch i Den 11. Time, DR2, 5. september 2007)

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/17120/trackback

    37 Comments »

    1. Sådan som jeg læser Jes Brinchs udtalelser (har ikke hørt programmet), så taler han om hvad han ville lave om, for at menneskeheden kunne leve i en ideel verden. Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at nationalitet (og etnicitet) gennem tidens løb har skabt mange krige, mange lidelser, megen nød. Skulle man derfor “starte forfra” ville det være et oplagt sted at starte.

      At det selvfølgelig ikke er en god – eller gennemførbar – idé nu tror jeg godt Jes Brinch er klar over, upåagtet hans status som verdensfjern kunstner.

      Kommentar by Fish out of Water — 18. august 2010 @ 13:13

    2. Til fiss(k)en:
      Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at mænds voldelige (og konkurrencebetonede) natur gennem tidens løb har skabt mange krige, mange lidelser, megen nød. Skulle man derfor “starte forfra” ville det være oplagt at starte med at afskaffe manden.

      Kommentar by Kim Poulsen — 18. august 2010 @ 13:26

    3. -> Fish out of water

      Nationalstatsbegrebet er ikke opstået ud i det blå, og det første der ville ske hvis man opløste nationalstaterne og startede fra status quo, varat ‘menneskene’ atter opdelte sig efter kulturelle normer og traditioner. Det er der intet som helst odiøst i, sådan fungerer det. Man kan selvfølgelig undertrykke det kulturelle aspekt i en vis periode, men undertrykkelse var ikke Brinchs overordnede intention, han ville frigøre mennesker og skabe harmoni. Det har ingen gang på jord, ikke engang i teorien.

      Kommentar by Kim Møller — 18. august 2010 @ 13:29

    4. Igen spørger jeg mig selv, hvorfor i Himlens navn omverdenen skal belemres med en “kunstners” politiske synspunkter? Hvad rager det mig? Hvorforså ikke også spørge en skomager, en tandlæge eller en låsesmed??

      Kommentar by Claus Kvist Hansen — 18. august 2010 @ 14:55

    5. Kim kik forbi: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1392597.ece

      Kommentar by Anonyminus — 18. august 2010 @ 15:02

    6. @Kimpo: Det er da oplagt at skabe alle éns ja. Hvis du kigger på mindre udviklede kulturer rundt om i dyrelivet, så er det tydeligt at inklusion giver færre stridigheder end ekslusion. Husk lige vi taler generelle betragtninger og ikke løsningsmodeller, ikke?
      At jeg i øvrigt nu er blevet udnævnt til en fisse, er alligevel et fremskridt fra et løgnagtigt, klamt svin :)

      @Kim Møller: Vi er da helt enige om at det er totalt utopi, det skriver jeg jo også. Manden er en drømmer, men man kan godt drømme og trods alt stadig have LIDT realitetssans. Det håber jeg han har.

      Kommentar by Fish out of Water — 18. august 2010 @ 15:05

    7. @ Fisk

      Der er næppe siden enevældens tid i Europa konstateret konflikter og krige der ene og alene havde deres udspring i “nationalstaten” eller “nationale” interesser.

      Snarere beror alle på ressourcemæssige overvejelser og/eller magthaveres sikkerhed samt ikke mindst underliggende etniske eller religiøst gnidninger.

      Nationalstaten er en historisk overbygning på etniske, religiøse og ikke mindst geografiske fællesskaber men først og fremmest VÆRDIfællesskaber.

      Vi ville ikke blive mere eens med nationalstaternes fald. Vi ville blive mere fragmenterede.

      Hans vrøvl er et klassisk eksempel på, når de store universalismer (liberalisme, socialisme) møder en idemæssig blankocheck – ‘hvad nu hvis…?’ – og resultatet er decideret urigtigt.

      Ganske som vanligt. Det gælder ikke kun kunstnere (hvad er HANS forudsætning for at have interessante og sagkyndige holdninger til samfundsforhold, han er jo kunstner og dermed formidler) men også erkendte kapitalister, såsom Samuelsen, som er mere end en småle blåøjet.

      Kommentar by kbh — 18. august 2010 @ 15:05

    8. Claus Kvist Hansen, kunstnere, uanset hvor verdensfjerne eller -nære de måtte være, har jo altid betragtet samfundet og skabt deres kunst med udgangspunkt i dette, hvad enten vi taler om skagensmalerne eller Jens Jørgen Thorsen.

      At de fleste af dem så i dag udelukkende lever, ikke af deres talent, eller enkelte kuriøse velgøreres bidrag, men derimod af vores andres skattekroner, er en anden historie…

      Kommentar by Fish out of Water — 18. august 2010 @ 15:08

    9. Det er da fint at vores samfund kan rumme et par venstrerabiate og endda sikre dem et behageligt liv som “kunstnere” – så slipper de også for al det trælse arbejde.

      Ham Jes Brinch har tilsyneladende Kunstakademiet som uddannelse. Syv år.
      Er der nogen der ved hvad de lærer. Jeg mener, hans største værk er at brænde biler af på kgs. nytorv.

      Hvad skulle vi stille op uden den slags folk. Og hvor er det dog oplagt at invitere ham ind til DR og der lade ham fortælle hvad han har af ukvalificerede meninger om alt muligt. Det kan da kun blive knaldgod radio.

      Kommentar by Superman — 18. august 2010 @ 15:09

    10. Det er dog i øvrigt betænkeligt, at en mand som vil skabe et “ideelt” (deres ordvalg) indkluderer at man skal AFSKAFFE et begreb.

      Man kan kun gisne hvad han så ville gøre med folk der var uenige, altså folk der synes nationalstaten egentlig er meget handy.

      Han har sikkert en lejr, en anstalt eller en institution til folk som Møller, Poulsen og jeg selv. Til genopdragelse, selvsagt.

      ‘Ring a bell ?

      Kommentar by kbh — 18. august 2010 @ 15:09

    11. Jeg er da ligeglad om kunstere af enhver art betragter samfundet og skabt deres kunst i det lys.

      Parkeringsvagten uddeler jo også bøder efter en betragtning af samfundet.

      De er komplet irrelevante som sådan.

      Det er langt mere interessant at høre hvad en stud.scient.pol på 2. år, en økonom, en antropolog, en sociolog, en jurist, en psykolog men for den sags skyld også en succesfuld autodidakt leder har at sige om menneske og samfund. De har i det mindste en relevant teoretisk og empirisk ballast at bidrage med.

      Dette radioshow handler ikke om andet end at hive en håndsfælle ind foran mikrofonen og så give en intellektuel frispilning af værste 68’er skuffe med opstartsmantraet “hvad synes du selv?”

      Hvordan der er relevant for public service radio – det bedes du sgu selv redegøre for.

      Kommentar by kbh — 18. august 2010 @ 15:38

    12. Hørte interviewet.
      Jes Brinch er forskruet men ærlig. Han er jo kunstner, fornemste opgave er abstraktion. At forholde sig til
      Studieværten var virkelig slem at høre på i sin helt klare metode og mission.

      Det er paradoksalt at “den frie kunst” i fire demokratiske Dk ofte styres skarpt af de politikere eller politisk udpegede som uddeler støtte kroner.
      Som et forfriskende pust i kunstverdenen ses Uwe Max Jensen.
      Imo et af de helt store talenter pt.
      Han er også journalist og vistnok tilknyttet sappho.dk .

      I interviewet med Jes BRinch er exempel på den kunst Uwe Max Jensen repræsenterer. Uwe er tidligere blevet bedt om at komme med noget provokerende til en temaudsendelse på DR.dk.
      Uwe’s bidrag består af han kort siger opgaven i grunden er urimelig og at det mest provokerende nok vil være stilhed så han nægter hermed at bidrage mere til udsendelsen!…………stilhed og kun en forvirret DR journalist høres.

      Det er genialt, lol.

      En googling førte mig til denne blog som jeg formoder er Uwe’s.
      Sjovt nok linker bloggen netop tilbage til denne blog og behandler relateret emne:
      http://blog.kunstavisen.tekstur.dk/index.php/uncategorized/michael-elmgreen-%C3%B8nsker-pressefriheden-begr%C3%A6nset/

      Kommentar by poul sørensen — 18. august 2010 @ 15:50

    13. Yes! væk med de afskyelige grænser! Yes! væk med det hele!
      For så bliver vi alle lige! og muslim pigerne smider affaldssækken, nyttårshatten wanvid pedersen forkaster sin forstenede tanke om ummahens udbredelse, lammene klapper løverne, vi behøver ikke mere låse vores døre, AFArt fascisterne slår ikke andre mennesker mere, der gratis brød hos bageren, osv..osv.. fortsæt selv med mere blondine dum, blåøjet naiv politikkens anita Bad bundegaard naivitet stupiditeter.
      Der MÅ sgu være en grænse! for bundløse naive udtalelser!

      Kommentar by li — 18. august 2010 @ 15:55

    14. At fjerne nationalstaterne ville kræve en global og total magtorganisation, der kunne opretholde ro og orden, så folk ikke rejste rundt evt pga af sult i flok og stjal, voldtog og myrdede. Hvor skulle denne magtorganisation komme fra? Verdensrummet? Eller hvis verden uden nationalstater – pling – indtraf, ville det være nødvendigt, at slutte sig sammen i væbnede enheder omkring sin bolig for at forsvare sig mod indtrængende folk, der rejste rundt og evt pga af sult og i flok stjal, voldtog og myrdede. Og så har vi den jo igen: Nationalstaten. Det ville godt nok kræve nogle kampe inden det nye verdenskort kom helt på plads og måske ville verdens samlede befolkningstal blive reduceret betragteligt undervejs? Man tør slet ikke tænke på, hvordan der så ville blive regeret og med hvilke midler! Det bliver noget mere uhyggeligt end ‘Palle alene i verden’, er jeg bange for?

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 18. august 2010 @ 16:22

    15. Enig med anti-marx usv.

      Jes Brinch har iøvrigt sikkert fået noget offentlig støtte, han har fået en uddannelse på en offentlig uddannelsesinstition, taletid i et offentligt medie. Hvad fortæller det jer?

      Off-topic and so what:

      http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/32967702/

      Nu er det hele Venstres skyld (!):-(

      “Beskyldt af Venstre for at være skattespekulant”. Har hun ikke selv noget ansvar? Styrer Venstre medierne? Hvordan i alverden har man i Socialakrobatiet kunnet vælge sådan en idiot til leder?

      Hvis jeg var noget i Venstre ville jeg tage til genmæle.

      Kommentar by Sigwar — 18. august 2010 @ 18:00

    16. Sådan et naivt fjols må have gået for lang tid på et dansk universitet…

      Kommentar by Jern Henrik — 18. august 2010 @ 18:01

    17. Imagine there’s no countries
      It isn’t hard to do
      Nothing to kill or die for
      And no religion too
      Imagine all the people
      Living life in peace

      Sværmerisk idealisme er intet nyt. Lennon får længere line hos mig fordi han trods alt var en stor kunstner, og melodien her er jo fantastisk. Men krumme tæer, det gør man selvfølgelig.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. august 2010 @ 19:51

    18. Det ville unægteligt være en del nemmere at afskaffe Jes Brinch, men tror nu desværre at EU er kommet ham i forkøbet.

      Kommentar by Morten O. — 18. august 2010 @ 20:25

    19. “Altså, først og fremmest ville jeg fjerne nationalstaterne”

      Grænsen er allerede fjernet og ukontrollerede horder strømmer til landet. Saa det næste skridt kunne jo passende være nedlæggelse af det statskontrollerede DR og nationalstatens støtte til “kunsnere”. Flaget kan de saa pisse paa for egen regning.

      “be careful what you wish for, lest it come true”,

      Kommentar by marius — 18. august 2010 @ 20:36

    20. Vi bliver præsenteret for lidt af hvert gennem tiden.
      Dette er dog den største klaphat jeg indtil dato er
      støt på,- guderne må vide hvad geniet har kostet DK
      i skolepenge etc.etc.??
      Typisk for DR(DDR) at give sådan et kvaj “sendetid”
      for at ævle løs om sådan en snot!!
      bernadotte//blogspot//mening.com
      18.8 2010

      Kommentar by erik pedersen — 18. august 2010 @ 20:37

    21. Rettelse:
      En sådan omgang snot.***
      bernadotte
      18.8 2010

      Kommentar by erik pedersen — 18. august 2010 @ 20:39

    22. Giv mig en skalpel og en hurtig instruktion i, at foretage det hvide snit… og kom så med ham!

      Kommentar by Ab initio — 18. august 2010 @ 22:15

    23. Inden vi beskylder nationalstaterne for alverdens ulykker så tror jeg at vi skal kigge på det absolut væsentlige argument ovenfor af “anti-marx anno dazumal” og måske krydre det med lidt spekuleren over hvordan krig og vold ville tage sig ud uden nationalstater skabt af mænd.

      Mit postulat er at Nationalstater skaber den mest fredelige verden der er mulig. Alle matriarkater hører hjemme i stenaldersamfund og kan ses den dag idag.

      Kommentar by Ragnar — 18. august 2010 @ 23:32

    24. Det er lidt sjovt. På billedet kan man slet ikke se hash tågerne og at han er bankeskæv.

      Kommentar by Santor — 19. august 2010 @ 01:15

    25. Det største problem er ikke at manden er en nar. Det store problem er, at et skatteyder tvangs finansieret medie ikke viser andet end fantaster og klaphatte, bare de har DDR’s rigtige røde mening. Hvis vi skal have en chance for at stoppe promoveringen af disse galninge, og undgå at det er sådanne tosser som hele tiden sætte den politiske dagsorden, så er vi nødt til at starte en dansk udgave af Fox News, hvor man i modsætning til idag kan møde danskere som ikke har sniffet hjernen væk eller lider af røde tvangstanker.

      Kommentar by Fritz — 19. august 2010 @ 06:49

    26. #4:

      Fordi DR KENDER diise kunstneres politiske ståsteder, som på den måde bliver platform for DR’s(her er P1 i særklasse) politiske propaganda.

      Det er helt selvklart, at man spørger sig selv gang på gang: hvorofr spørges kunstneren, skuespilleren eller musikeren altid? Hvda gør dem til eksperter? Hvad gør deres holdninger mere interessante end andres? etc. etc.

      Kommentar by Cicero — 19. august 2010 @ 08:45

    27. Der blev verden lige en anelse tungere.
      Hilsen Atlas.
      Skal de være gale?

      Kommentar by ivan johansen — 19. august 2010 @ 12:12

    28. Fritz; “Hvis vi skal have en chance for at stoppe promoveringen af disse galninge, og undgå at det er sådanne tosser som hele tiden sætte den politiske dagsorden, så er vi nødt til at starte en dansk udgave af Fox News, hvor man i modsætning til idag kan møde danskere som ikke har sniffet hjernen væk eller lider af røde tvangstanker.”

      Helt enig, vi mangler noget Dansk Nationalt i den retning. At danskere holder på deres ret til fædrelandet er ikke racisme det ejendomsret som kommer med indfødsretten. Det er den de røde vil have skudt hul i!

      Kommentar by Ragnar — 19. august 2010 @ 15:10

    29. Prøv at læse interviewet med tossen på kunstavisen.nu

      Det er helt grotesk, og hykleriet er af et omfang så man griner.

      Men heller ikke der er der tilsyneladende nogen tradition for kritiske spørgsmål. Bare den sædvanlige leflen.

      Kommentar by Superman — 19. august 2010 @ 16:45

    30. Til en kunstner, der ikke ville kunne finde ud af det, hvis han ikke netop levede i en nationalstat.

      Vi kan ikke enes i familien, vi kan ikke enes i opgangen, blandt ligusterhække, mellem kommuner eller landsdele.
      Jes Brinch er ikke rigtig klog.
      Nationalstater er ikke årsag til krig. De holder styr på tingene i et område. Ufreden mellem nationer stammer fra ufreden mellem dig og mig, i familien, mellem naboer, købsteder, kommuner, landsdele og grådige mennesker, der ikke kan få nok. Ofte i kampen om knappe ressourcer. Nationalstater er hårdt tilkæmpede samfundskonstruktioner, hvis fornemste opgave er at holde styr på tingene i et geografisk område. Der, hvor de fungerer bedst, udkonkurrerer de alle andre samfundskonstruktioner, på velstand, infrastruktur, produktion, kultur, kunst og mentalt overskud. Fejlslagne stater og folkeslag helt uden stat eller nation kan ikke finde ud af nogetsomhelst og fungerer rent ud sagt ad helvede til. De kan måske som det ypperste mande sig op til at give alle andre skylden for deres ulykke, slå hinanden ihjel og opfordre til had mod alle, der godt kan finde ud af at lægge fornuftige planer for fremtiden og holde sig til dem.

      Med venlig hilsen

      Kommentar by Emeritus — 19. august 2010 @ 21:21

    31. Til en kunstner, der ikke ville kunne finde ud af det, hvis han ikke netop levede i en nationalstat.

      Vi kan ikke enes i familien, vi kan ikke enes i opgangen, blandt ligusterhække, mellem kommuner eller landsdele.
      Jes Brinch er ikke rigtig klog.
      Nationalstater er ikke årsag til krig. De holder styr på tingene i et område. Ufreden mellem nationer stammer fra ufreden mellem dig og mig, i familien, mellem naboer, købsteder, kommuner, landsdele og grådige mennesker, der ikke kan få nok. Ofte i kampen om knappe ressourcer. Nationalstater er hårdt tilkæmpede samfundskonstruktioner, hvis fornemste opgave er at holde styr på tingene i et geografisk område. Der, hvor de fungerer bedst, udkonkurrerer de alle andre samfundskonstruktioner, på velstand, infrastruktur, produktion, kultur, kunst og mentalt overskud. Fejlslagne stater og folkeslag helt uden stat eller nation kan ikke finde ud af nogetsomhelst og fungerer rent ud sagt ad helvede til. De kan måske som det ypperste mande sig op til at give alle andre skylden for deres ulykke, slå hinanden ihjel og opfordre til had mod alle, der godt kan finde ud af at lægge fornuftige planer for fremtiden og holde sig til dem.

      Med venlig hilsen

      Kommentar by Emeritus — 19. august 2010 @ 21:21

    32. Til en kunstner, der ikke ville kunne finde ud af det, hvis han ikke netop levede i en nationalstat.

      Vi kan ikke enes i familien, vi kan ikke enes i opgangen, blandt ligusterhække, mellem kommuner eller landsdele.
      Jes Brinch er ikke rigtig klog.
      Nationalstater er ikke årsag til krig. De holder styr på tingene i et område. Ufreden mellem nationer stammer fra ufreden mellem dig og mig, i familien, mellem naboer, købsteder, kommuner, landsdele og grådige mennesker, der ikke kan få nok. Ofte i kampen om knappe ressourcer. Nationalstater er hårdt tilkæmpede samfundskonstruktioner, hvis fornemste opgave er at holde styr på tingene i et geografisk område. Der, hvor de fungerer bedst, udkonkurrerer de alle andre samfundskonstruktioner, på velstand, infrastruktur, produktion, kultur, kunst og mentalt overskud. Fejlslagne stater og folkeslag helt uden stat eller nation kan ikke finde ud af nogetsomhelst og fungerer rent ud sagt ad helvede til. De kan måske som det ypperste mande sig op til at give alle andre skylden for deres ulykke, slå hinanden ihjel og opfordre til had mod alle, der godt kan finde ud af at lægge fornuftige planer for fremtiden og holde sig til dem.

      Med venlig hilsen

      Kommentar by Emeritus — 19. august 2010 @ 21:21

    33. Til en kunstner, der ikke ville kunne finde ud af det, hvis han ikke netop levede i en nationalstat.

      Vi kan ikke enes i familien, vi kan ikke enes i opgangen, blandt ligusterhække, mellem kommuner eller landsdele.
      Jes Brinch er ikke rigtig klog.
      Nationalstater er ikke årsag til krig. De holder styr på tingene i et område. Ufreden mellem nationer stammer fra ufreden mellem dig og mig, i familien, mellem naboer, købsteder, kommuner, landsdele og grådige mennesker, der ikke kan få nok. Ofte i kampen om knappe ressourcer. Nationalstater er hårdt tilkæmpede samfundskonstruktioner, hvis fornemste opgave er at holde styr på tingene i et geografisk område. Der, hvor de fungerer bedst, udkonkurrerer de alle andre samfundskonstruktioner, på velstand, infrastruktur, produktion, kultur, kunst og mentalt overskud. Fejlslagne stater og folkeslag helt uden stat eller nation kan ikke finde ud af nogetsomhelst og fungerer rent ud sagt ad helvede til. De kan måske som det ypperste mande sig op til at give alle andre skylden for deres ulykke, slå hinanden ihjel og opfordre til had mod alle, der godt kan finde ud af at lægge fornuftige planer for fremtiden og holde sig til dem.

      Med venlig hilsen

      Kommentar by Emeritus — 19. august 2010 @ 21:21

    34. Til en kunstner, der ikke ville kunne finde ud af det, hvis han ikke netop levede i en nationalstat.

      Vi kan ikke enes i familien, vi kan ikke enes i opgangen, blandt ligusterhække, mellem kommuner eller landsdele.
      Jes Brinch er ikke rigtig klog.
      Nationalstater er ikke årsag til krig. De holder styr på tingene i et område. Ufreden mellem nationer stammer fra ufreden mellem dig og mig, i familien, mellem naboer, købsteder, kommuner, landsdele og grådige mennesker, der ikke kan få nok. Ofte i kampen om knappe ressourcer. Nationalstater er hårdt tilkæmpede samfundskonstruktioner, hvis fornemste opgave er at holde styr på tingene i et geografisk område. Der, hvor de fungerer bedst, udkonkurrerer de alle andre samfundskonstruktioner, på velstand, infrastruktur, produktion, kultur, kunst og mentalt overskud. Fejlslagne stater og folkeslag helt uden stat eller nation kan ikke finde ud af nogetsomhelst og fungerer rent ud sagt ad helvede til. De kan måske som det ypperste mande sig op til at give alle andre skylden for deres ulykke, slå hinanden ihjel og opfordre til had mod alle, der godt kan finde ud af at lægge fornuftige planer for fremtiden og holde sig til dem.

      Med venlig hilsen

      Kommentar by Emeritus — 19. august 2010 @ 21:21

    35. Beklager. Jeg kan s’gu’ ikke gøre for, at min kommentar ankom fire gange. Adgangen til tråden var låst.
      Antallet af gange, jeg forgæves forsøgte at trykke på ‘Sig det’ svarer til antallet af dubletter.
      Så forlod jeg computeren for at se fjernsyn….Dette blev resultatet.

      Med venlig hilsen

      Kommentar by Emeritus — 19. august 2010 @ 23:42

    36. Kære Emeritus jeg har læst dit indlæg med stor fornøjelse hele fire gange. Skulle vi mødes engang giver jeg gerne en dansk øl!

      Kommentar by Ragnar — 20. august 2010 @ 15:27

    37. […] Jes Brinch, kunstner: Væk med flaget, væk med asylansøgninger, væk med nationalstaterne, […]

      Pingback by Dansk kunstner globaliseret i Malmø « Snaphanen — 7. januar 2013 @ 07:00

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper