11. september 2010

Den hellige Koran (et sted i Danmark), 11. september 2010

Tilsendt undertegnede. Til minde om ofrene for Koran-baseret terrorisme.

Screencaps.

Video. Kopi: Bubblare.

Opdate. Endnu en Koran-afbrændingsvideo.

(Tundra Tabloids, 11/9-10: Man burns Koran page at a time at NYC 9/11 demonstration)

Oploadet Kl. 11:38 af Kim Møller — Direkte link162 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/17671/trackback

162 Comments »

  1. Smuk musik!
    Hvorfor er det dog ikke flagafbrænderne, der har fået ide’en med at tilføje musik til seancerne?

    Kommentar by L. johs — 11. september 2010 @ 11:58

  2. …. tæller minutterne til næste denial of service angreb

    Kommentar by kbh — 11. september 2010 @ 12:09

  3. Og når man så sidder og kigger på billederne, så kan man spekulere lidt over, at der er folk der vil dræbe pga. den bog.

    Personligt har jeg brugt den Bibel, der blev husstandsomdelt i midten af 90’erne, til optænding i min brændeovn. Hvis jeg havde en Koran ville jeg gøre mere ud af det, end bare nogle sider af gangen. Noget større og mere festligt :-)

    Kommentar by Peter R — 11. september 2010 @ 12:33

  4. Jeg har tyndet ud i templaten, så de efterhånden almindelige problemer skulle være mindre hyppige.

    Kommentar by Kimpo — 11. september 2010 @ 12:34

  5. Det bliver spændende det her… Gad vide om Anders Fogh nu også snart nævner Uriasposten i sin facebook update :-)

    Kommentar by MCF — 11. september 2010 @ 12:43

  6. >- MCF

    Ja, man skal nok ikke regne med at Fogh fordømmer den mislykkede terroraktion på Israels plads. Men det var jo også KUN danskere der ville blive sprængt i luften.

    Kommentar by Morten P — 11. september 2010 @ 12:59

  7. I Det Hvide Hus kæmpes der i dette øjeblik for at finde dit telefonnummer, Kim…

    Kommentar by Axel — 11. september 2010 @ 13:03

  8. @ Axel: Hahaha…

    Kommentar by MCF — 11. september 2010 @ 13:06

  9. Der er bare lige det …..

    Det er kun den arabiske Koran der er ‘hellig’.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 11. september 2010 @ 13:47

  10. :D

    Detta får jag nog lov att ta och låna till min blogg.

    Ha en trevlig helg och håll er borta från terroristerna!

    Mvh

    /FS

    Kommentar by Fröken Sverige — 11. september 2010 @ 13:55

  11. Mit gæt vil være, at denne artikel og tilhørende video vil vække meget stor opmærksomhed i landets medier og måske også senere i udlandet.

    Kommentar by Jan Christensen — 11. september 2010 @ 13:55

  12. Er det ikke bare kunst?

    Kommentar by Liva — 11. september 2010 @ 14:01

  13. Meget vellykket afbrænding, hvor siderne ligesom vender sig selv. Musikken er Stéphane Grappelli og Django Reinhardts udgave af “la Mer”.

    Kommentar by Crass Børsting — 11. september 2010 @ 14:02

  14. Koranen har ret store og tykke sider..

    De er godt absorberende og ikke så hårde…

    Kommentar by Erik — 11. september 2010 @ 14:02

  15. -> Jan

    Hvis tørklædet er 30 gram stof, så må Koranen være 800 gram papir. Deres tabu – deres problem.

    Kommentar by Kim Møller — 11. september 2010 @ 14:03

  16. Multiberigelse:
    http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1407261.ece

    Kommentar by tommy — 11. september 2010 @ 14:04

  17. Sweet :)

    Kommentar by J B — 11. september 2010 @ 14:04

  18. Her med engelske undertekster.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 11. september 2010 @ 14:09

  19. #7. Axel

    I Det Hvide Hus kæmpes der i dette øjeblik for at finde dit telefonnummer, Kim…

    Kommentar af Axel — lørdag 11. september 2010 @ 13:03

    Skulle det være Obama selv, der ringer, så hils ham og sig, at han er en stor løgnhals, der selv siger, han er kristen, men i virkeligheden en latterlig skabsmuslim.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 11. september 2010 @ 14:20

  20. -> Falkeøje

    Nej. Jeg har en række ultimative krav. Kræver blandt andet at AGF overtager Brøndbys plads i Superligaen.

    Kommentar by Kim Møller — 11. september 2010 @ 14:22

  21. 15, Kim: Det var såmænd bare en formodning om eventuelle reaktioner. Jeg ville ikke selv have gjort det, men jeg kritiserer dig ikke. Jeg skriver blot, at jeg tror, det vil vække en del opmærksomhed. Som Lars Findsen på Crack skriver, er det dog meget muligt, at muslimerne kun bliver stødte for alvor, når der er tale om en arabisk udgave.

    Kommentar by Jan Christensen — 11. september 2010 @ 14:27

  22. P.S: I Sverige er en politiker fra Sverigedemokraterna blevet mishandlet af personer, der åbenbart har tilknytning til AFA. De har bl.a. skåret/brændt et hagekors i panden på ham: http://kortlink.dk/852s

    Kommentar by Jan Christensen — 11. september 2010 @ 14:31

  23. CO2-neutral oxidation af biomasse … er der overhovedet noget at komme efter?

    Kommentar by Axel — 11. september 2010 @ 14:45

  24. Kunne man forestille sig, at det med tiden bliver en “dille” at uploade koranafbrændinger på youtube?

    Kommentar by naturret (islamofob) — 11. september 2010 @ 14:55

  25. Hvad sker der med Bibler i Saudi Arabien?

    Kommentar by pk — 11. september 2010 @ 15:02

  26. Så ruller bolden.
    Tror folk saudierne lægger biblerne ind på et stort lager eller hvad?
    Det er bare papir med en masse vrøvl på.

    Kommentar by poul sørensen — 11. september 2010 @ 15:19

  27. Er det mon værre end at drage til Danmark, lave en bombe og springe et HELT lokum i stykker på et lille hotel?
    Stakkels mand! Oveni skulle han ligge til parade i regnen, ramt af egen bombe, i mange timer.
    Hvor heldig har man lov at være?

    Mon ikke den uheldige mand havde været lykkelig, havde han haft et sådan lille bål at lune sig ved i de mange timer i Ørstedsparken?

    Kommentar by L. johs — 11. september 2010 @ 15:35

  28. Jeg tror ikke, det får den store opmærksomhed. Så noget lign på tube’en for længe siden – fandt det ved et tilfælde

    Kommentar by Hans — 11. september 2010 @ 15:36

  29. Youtube har fjernet videoen med afbrændingen af den lortefarvede “hellige” koran.

    Kommentar by morlille — 11. september 2010 @ 15:39

  30. Herligt :-)
    Dejlige billeder at se på, de varmer mig især fordi jeg brænder for sagen med at bekæmpe idiotien og ideologien iSLAM.
    Faktisk burde alle iSLAM kritikere brænde en koran idag, så Fjolset anders og imam hussein obama fik travlt med at irettesætte os alle.

    Forøvrigt har jeg afbrændt flere sider fra skodranen i år på Sct Hans bålet. Da jeg om formiddagen luftede min vantro hund, så stoppede jeg flere udrevne sider fra skodranen ind i det officelle Sct. Hans bål, som jeg om aftenen kunne nyde endnu mere, dejlig fornemmelse, kan kun anbefales.

    @ 24 naturret (islamofob) tak for en god ide, jeg vil tage “dillen” til mig og vil købe koranen på arabisk og brænde den af mens jeg filmer det og så uploade min koran afbrænding.

    Kommentar by li — 11. september 2010 @ 15:41

  31. -> Morlille

    Den er online nu, men kan da godt være jeg skal oploade flere steder.

    Kommentar by Kim Møller — 11. september 2010 @ 15:41

  32. “Den helt ægte ironi kan findes ved, at den 9/11 vil Islamic Center of Northeast Florida uddele gratis eksemplarer af Koranen for at lære andre om deres religion. Du er vel klar over, at hvis man gjorde det samme med bibler i næsten alle muslimske lande, da ville man blive arresteret, torteret eller dræbt. Men må lade muslimerne at de virkelig har sans for humor. At uddele Koraner den 9/11 er som hvis nazisterne samtidig gav en kopi af Mein Kampf til de jøder som skulle i brusebad. Jovist muslimer har humor.”

    Således skriver Bernie Planck på sin blog.
    http://synopsis-olsen.blogspot.com/2010/09/bibler-brndes-hver-dag-af-muslimer.html

    Kommentar by synopsis-olsen — 11. september 2010 @ 15:54

  33. li, uanset om du vil købe en Koran for at brænde den eller rulle dine egne tamponner, så tænk på at en del af pengene går til formål vi ikke bryder os om.

    Kommentar by Peter R — 11. september 2010 @ 15:57

  34. Nogen der kender et sted, hvorfra en miniature udgave (på arabisk) kan hentes?

    Det er trods alt mest økonomisk, at printe selv. Desuden har 1 – 5 ark A4 den fordel, at det er praktisk i forbindelse med optænding; levende lys, havegrill osv.

    Problemet med, at købe koraner til formålet, er som det påpeges, at man samtidig støtter de forkerte, f.eks. kristofoberne i gypten & paki, disse modbydelige kulturracister.

    Kommentar by anonym — 11. september 2010 @ 16:09

  35. @33 Peter R
    Det kan du jo have ret i, men det ville jo bare være en bjørn elmesygepåkvisten nano brøkdel af alle de penge saudi-barbarien poster i opførsler af terrorist udklæknings moské anstalter i alle Europæiske lande.
    Så jeg køber altså en arabisk koran til mit formål.
    Men ellers tak for et god ide, det der med tamponen :-) jeg kunne måske vise en masse ting skodranens sider kunne bruges “fornuftigt” til FØR afbrændingen, bl.a din ide med tamponer og folde en side som hundelorte opsamler osv

    Kommentar by li — 11. september 2010 @ 16:14

  36. Nu, lørdag d. 11-9-10 forlyder det i 16.00 pressen, at den amerikanske præst har lovet i TV og radio, at han aldrig nogensinde vil brænde en Koran af.
    Han er helt sikkert blevet kyst fra vid og sans af en muslimsk præsident.

    Lad os i den vestlige Verden tage hans sag op og brænde, skænde og gøre alverdens ting ved den skide Koran.
    Tænk på alle de forbrydelser og skændsler, der er begået i Allahs navn.
    Og skulle muslimerne ikke holde ord og alligevel bygge en Moské tæt på Ground Zero, så lad det være signalet til en kontinuerlig skændsel af deres hellige bog.

    Vi vil se muslimerne gå helt i opløsning af raseri.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 11. september 2010 @ 16:19

  37. Mere multiberigelse:
    http://jp.dk/indland/krimi/article2180003.ece

    Kommentar by tommy — 11. september 2010 @ 16:34

  38. Bad news from Sweden today:

    A young municipal representative, David, of the party Sweden Democrats in Malmö was yesterday night kiddnapped by two arabic speaking youths. They forced him to let them in to his apartment.Where they tortured him, beat him and abused him for twenty minutes.

    They also CUT out a SWASTICA in his forehead with a knife.

    Before they left they also stole his computer and money.

    All this because David is a strong guy that dares to criticise islam.

    David was also knife-attacked by masked persons in March this year. And he is always using a protectionwest and protectionspray when he moves around in Malmö. Yesterday he just left his apartment to get rid of some garbage, and the attackers was waiting outside his house.

    After the attack in March, David kept on with his hard work for Sweden Democrats. After yesterdays attack, he doesn´t know if he can do it any more. David is now hiding in a secret location.

    /FS

    Kommentar by Fröken Sverige — 11. september 2010 @ 16:39

  39. Tryk koranen som toilet papir!
    Tryk muhammed tegningerne som kalender!

    Kommentar by Goofy — 11. september 2010 @ 16:54

  40. Ja, her venter toget ikke på at nogle muslimer skal bede.
    http://www.youtube.com/watch?v=GGBowP5uAMQ

    Kommentar by Peter — 11. september 2010 @ 17:08

  41. Se lige denne her video:

    http://www.youtube.com/watch?v=SD0K9R38lmo

    Den er ganske underholdende :-)

    Kommentar by naturret (islamofob) — 11. september 2010 @ 17:10

  42. endnu mere multiberigelse

    http://lokalavisen.dk/16-aarig-fraroevet-jakke-af-drengebande-/20100911/artikler/100919883

    Kommentar by tommy — 11. september 2010 @ 17:18

  43. Jeg har ingen Koran, og ligefrem at gaa ud at købe en bare for at brænde den, er vel at overdrive.
    Men for nogle aar siden fandt jeg nogle ruller med profetgrønt toiletpapir i en blandet landhandel i det østlige Estland og slæbte en større portion med hjem.
    Paa særlige dage hænger jeg en rulle op.
    Hvis tankepolitiet – eller Anders Fogh – skulle komme forbi, siger jeg bare, at det er fordi vi er ved at overgaa til grøn livsstil!

    Kommentar by Lars Otto Kristensen — 11. september 2010 @ 18:10

  44. Ja, hvorfor ikke? Nu har vi oveni fået egen “lokumsbomber”, så hvorfor ikke holder hele “musikken” i samme rum?

    Kommentar by L. johs — 11. september 2010 @ 18:27

  45. Jeg er som regel ganske enig i mange af de indlæg der kommer her på bloggen – men sku vi ikke blive enige om, at det er en dum ide generelt at brænde bøger? Det giver virkelig nogle uheldige associationer.
    Lad nu bare bøger være bøger og lad os bruge tid på at diskutere konkrete problemer i stedet…

    Kommentar by Anders Schultz — 11. september 2010 @ 18:31

  46. -> Anders

    Jeg er som du nok forstår uenig. At afbrænde 800 gram papir i en fredelig protest mod radikale islamister, der ikke skal have held til at påtvinge Vesten sine absurde normer, er en fin lille happening. Den dag islamister ikke truer med vold hver gang deres tro udfordres af simpel religionskritik, så er det selvfølgelig en unødvendig handling.

    Associationen rører mig ikke mere end plakater fra Internationale Socialister, der postulerer at muslimer er “vor tids jøder”.

    “I do not resent criticism, even when, for the sake of emphasis, it parts for the time with reality.” (Winston Churchill)

    Kommentar by Kim Møller — 11. september 2010 @ 19:15

  47. @ Anders

    Hvis der kommer voldelige reaktioner på at brænde 1 bog (ud af et 2 cifret millionantal i omløb på verdensplan) som en symbolsk handling, ikke for at udrydde alle kopier, så er Møller vindiceret og du er til grin.

    Dine associationer er just det – associationer. At du spiller Goodwin-kortet er sølle, men bare rolig; Vi er vant til det :-)

    Men for at besvare dit indlæg:

    Virkeligheden trænger sig på, måske ikke i Kartoffelrækkerne, Hellerup eller hvor du nu bor, men ikke desto mindre:

    http://ekstrabladet.dk/112/article1408622.ece

    Kommentar by kbh — 11. september 2010 @ 19:33

  48. 45

    “Det giver virkelig nogle uheldige associationer.”

    Er det måske dig der hænger fast i din form for associationer?

    Kommentar by Liva — 11. september 2010 @ 19:35

  49. fuck de islamiske fascister !

    Kommentar by l. olsen — 11. september 2010 @ 19:54

  50. Det er smuk at se sådan noget inhumant rædselslitteratur blive brændt af !!

    Det kan jeg godt li..

    Kommentar by Casper Nielsen — 11. september 2010 @ 20:04

  51. Anders:

    Folkebibliotekerne brænder årligt titusindvis af bøger. Samme gælder antikvariater.

    Mig bekendt er hverken folkebiblioteker eller antikvariater endnu begyndt at hverken brænde eller gasse mennesker.

    Kommentar by Henrik — 11. september 2010 @ 20:06

  52. Den hellige koran et helligt sted i Danmark.

    Kommentar by pk — 11. september 2010 @ 20:28

  53. 45. Anders.

    At brænde koranen er ikke det samme som at brænde bøger.

    Når koranen brændes er det som symbolet for en totalitær krigsideologi der giver kultens medlemmer carte blance til at bekrige og undertrykke anderledestænkende.

    Kommentar by DanskeriTN — 11. september 2010 @ 20:31

  54. Brænd alverdens fucking lorte koraner…..

    Det kan kun gå for langsomt…..

    Kommentar by mea culpa — 11. september 2010 @ 21:31

  55. Først vil jeg opfordre alle til et minuts stilhede, for alle der måtte lade livet den 11/9 i Worldtrade center.
    dernæst vil jeg opfordre alle til at støtte afbrændingen af den svinske Koran, havde jeg en ville den blive brændt indhyldet i Danish Bacon

    Kommentar by møgungen — 11. september 2010 @ 21:40

  56. @ Kbh: Goodwin-kortet, som du siger, handler om nazister og jeg har da ikke nævnt nazister med ét ord.
    Bøger er blevet brændt lige så længe de er blevet trykt, hvilket betyder langt længere tilbage end 30’ernes Tyskland.
    Og jeg formoder, at når du skriver, at jeg bor i Kartoffelrækkerne eller Hellerup, så er det fordi du antager at jeg er en venstreorienteret kulturradikal. Jeg bor på Nørrebro. Lagde du slet ikke mærke til, at jeg – som det første – skrev, at jeg som udgangspunkt er enig i mange af bloggens indlæg? Hvorfor du bruger den tone overfor mig er jeg lidt forvirret over. Jeg kan bare ikke lide at man brænder bøger.

    @Liva: Jeg forstår ikke helt hvad du mener men se mit svar til Kbh ovenover.

    @Henrik: Det er jo af lidt andre årsager bibliotekerne brænder bøger. Det er jo ikke en politisk manifestation.

    Kommentar by Anders Schultz — 11. september 2010 @ 21:58

  57. meget smukt ukrudt´s bål du har lavet der.. oven i købet har du brugt en ukrudt´s brænder til at nedkæmpe det skidt som man rigtig gør sådan.

    jeg har desvære selv arbejdet rigtig meget i denne her uge så jeg har desvære ikke selv haft tid til at få købt en koran jeg kunne brænde af i dag.

    men jeg køber en i næste uge og gemmer den til når der skal tændes op i brænde oven..

    der skal naturligvis tages billedere af det som evig minde..

    Kommentar by kasper jørgensen — 11. september 2010 @ 21:59

  58. […] i panden på sverigedemokrat Gemt under: Politik — Egtvedpigen @ 22:01 Kommentar fra Uriasposten: Bad news from Sweden […]

    Pingback by Muslimer snittede et hagekors i panden på sverigedemokrat « Hodjanernes Blog — 11. september 2010 @ 22:01

  59. How nice. Side by side. I love it :-D

    Kommentar by Neuhammer — 11. september 2010 @ 22:43

  60. @Anders Schulz
    “jeg kan bare ikke lide at man braender boeger” … var det ikke dig der efterlyste at vi sku’ “diskutere konkrete problemer” ….hvor er diskutionen henne ? Du vil jo bare sige “det kaaaan man da ikke” 15000 gange … hvis du er interresseret i at blive taget alvorligt som debatoer maa du foerst kende kildematerialet : laes Hirsi Ali, Bruce Bower, Mark Stein ,Spencer, Caroline Glick osv , sa kan vi maaske diskutere paa et fornuftigt nivau bagefter..
    Ole Burde Ashkelon

    Kommentar by Ole Burde — 11. september 2010 @ 23:13

  61. Anders Schultz:

    “Det er jo af lidt andre årsager bibliotekerne brænder bøger. Det er jo ikke en politisk manifestation”.

    Så er du ovre i motiv-bedømning, som jeg personligt synes er mere problematisk. Hvorfor er det værre at man brænder en bog som politisk manifestation end at man brænder den fordi man ikke har plads?

    Jeg kunne se balladen, hvis der var tale om at man brændte en antik koran, men det her er en hyldemetervare fra den lokale Bilka. Hvor er problemet?

    Muslimers evindelige krænkelse har jeg undret mig over længe. Det er da en noget vattet gud, de har, når de sådan hele tiden er nødt til at forsvare ham. Kan han ikke klare det selv?

    Hvis de faktisk troede at deres gud var en sand gud frem for et tankegespenst skabt af en lallende idiot i en hule uden for Mekka, ville de så ikke bare grine i skægget og godte sig over, at den vantro pyroman meget snart kommer til at brænde i helvede selv?

    Kommentar by Anonym — 11. september 2010 @ 23:29

  62. På denne 11. september bør vi ikke glemme billederne af jublende pestilensere i København der fejrede terrorangrebet i NY.

    Islamisterne er ikke engang de værste. De værste er socialisterne og pladderhumanisterne, for uden deres ækle kulturforrædderi, ville islam blot være en primitiv religion i primitive ulande.

    Jødedom, kristendom og islam – samme mellemøstlige lort, forskellig indpakning.

    Kommentar by Tolder — 11. september 2010 @ 23:35

  63. OT
    Nyeste vanvids forslag fra de Radigale.
    Udlændinge skal have krav på tolke!
    http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/09/11/191351.htm

    Kommentar by Ciska — 11. september 2010 @ 23:42

  64. Det er ret uhyrligt creepy spændende hvad der vil ske efter dette. I de muslimske lande kan imamerne bilde menighederne alt muligt ind og har vist inden fyren fra Florida opgav, allerede postuleret at den var afbrændt. Islam elsker hysteri.

    Islam har en verdenshær af vildledte analfabetiske hysteriske muslimer, som de kan lyve til oprør, når det passer dem.

    Man kan jo spørge sig selv, hvad “verdenssamfundet” egentligt har tænkt sig at der ville/skulle ske hvis der aldrig var kommet en konfrontation mod islam? – Tror de virkeligt at problemet med islams aggressive invasion går væk af sig selv, hvis vi bare beroliger alle hele tiden?

    Eller er det bare fordi krig er “bad for business”?

    Nu er den brændende koran hoppet ud af busken, og måske er det rigtigt at jo tidligere islam bliver konfronteret og konflikten tændes, jo mindre slem bliver krigen.

    Måske er det det mest fornuftige, der er gjort siden 9/11 2001.

    Men islam kan også vælge at lave lidt chikane-oprør og ellers dæmpe ned. Så længe vi ikke har en målrettet stålsat grænsesætning for islam, så vil det være islam der styrer begivenhederne. Dette er meget meget skidt.

    Når jeg tænker på socialisterne og DDRs syge vinklinger og muslimernes hysteriske kræve-perverterethed, der ser vesten som et plyndre/voldtag-ta-selv-bord, så tænker jeg at verden er besat af dumhed. Dumhed hævner sig.

    Med oliekrise, med økonomisk tumult, med Kinas boligboble, med islams verdensinvasion, med pap-mænd som Obambi og Lars Løkke osv., som statsledere, så er krigen grydeklar, så at sige.

    Man kan høre manden med leen slibe stålet, swishhh swishh swishh…

    Kommentar by Julie P. — 12. september 2010 @ 00:08

  65. 62 “Islamisterne er ikke engang de værste. De værste er socialisterne og pladderhumanisterne, for uden deres ækle kulturforrædderi, ville islam blot være en primitiv religion i primitive ulande.”

    Lige præcis.

    Tak til de kulturradikale for at køre de bedste samfund verden nogensinde har oplevet i grus.

    Kommentar by DanskeriTN — 12. september 2010 @ 01:27

  66. Små børn, små glæder…

    Kommentar by raapil — 12. september 2010 @ 06:42

  67. Fabelagtigt!

    Kommentar by P Merckel — 12. september 2010 @ 08:44

  68. @ Ole Burde: Jo, jeg vil gerne diskutere konkrete problemer, men nu handler denne tråd altså om at brænde bøger. Denne tråd, ikke andet. Det er det, jeg har jeg kommenteret.
    Jeg kan så foreslå dig at læse Bradburys Fahrenheit 451 eller Ecos I rosens navn.
    At brænde bøger er det ultimtive intellektuelle nederlag og det må vel også betyde noget for dig, der – i modsætning til flere andre – kan finde ud af at skrive mere end blot derogativer.

    @Anonym: Egentlig fortjener du ikke et svar, eftersom du er anonym, men fred nu være med det.
    Naturligvis er det værre at brænde en bog af politiske årsager end fordi man ikke har plads. Når man brænder den af politiske årsager, så har man givet tabt overfor bogens indhold og hengiver sig til hjernedød destruktion. Det er et nederlag for ham der brænder bogen og en sejr for ham der ikke vil se den brændt.
    Og ja, det ville være trist at brænde en antik koran, idet den har værdi som artefakt og hører til på et museum. Men i princippet er det jo ligegyldigt om den er antik eller ej: Det er stadig et totalt nederlag.
    Og så kører du løs om noget med Muslimers krænkelser, hvilket jeg – og som jeg har berørt nu to gange – principielt er enig i. Det har bare intet at gøre med min initiale pointe, som netop er, at det at brænde bøger ikke tjener noget formål og blot demonstrerer den totale overgivelse og intellektuelle underlegenhed hos den person, der brænder bogen.

    Kommentar by Anders Schultz — 12. september 2010 @ 09:04

  69. @ Anders

    Det største intellektuelle nederlag er IKKE at brænde bøger. Det er derimod at undgå debatten om de konkrete problemer med henvisninger til moralske over- og underliggere.

    Touché.

    Min flabede henvisning til din formodede bopæl var just det. Men den fangede du desværre ikke.

    Din argument er papirtyndt; Du sætter et postulat op om bogafbrænding principielt og så nægter du at forholde dig til det bagvedliggende – du har allerede sat målstolpen for (noget af) debatten på en absolut tese (som er helt subjektiv for dig) og resten nægter du at forholde dig til – allerede fordi folk der brænder bøger er “underlegne”.

    Anders, du er er jo intellektuelt underlegen. Og det er ret sjovt at du ikke selv kan se det men blot knævrer derud af på samme fortsatte præmis, som kun du og ingen andre anerkender.

    Anders, folk der (symbolsk) brænder een bog er ikke intellektuelt underlegne. Det er derimod de mennesker, der mener at en sådan handling legitimerer vold. Og her er VORES præmis noget vi konservative kalder “civilisationen”.

    Tyg lige på den inden du svarer igen, ok ?

    Kommentar by kbh — 12. september 2010 @ 09:32

  70. Det er imponerende så længe der er ild i det lille bål. Og så formår ilden nærmest at vende sider. Som om der er en der vender siderne ved hjælp af ild. Det skaber en stemning af hygge ved en pejs i et gammelt herreværelse.

    68

    Anders

    Kan du se om det faktisk er et religiøst indhold der er i bogen? Jeg kan se at det står på forsiden. Men jeg kan ikke se hvad der følger derefter? Kan du? Hvorfor så sikker på at bogen er religiøs? Og ikke blot en bog bestående af blanke stykker papir der er limet en bestemt forside på.

    Kommentar by Liva — 12. september 2010 @ 10:02

  71. Recently, the artist Charles Merrill burned an expensive Koran to make a statement against Muslim views against homosexual behavior. He burned an expensive copy of the Koran that had been bequeathed to him by his late wife, Evangeline Johnson Merrill, who received it from the late King of Jordan in 1950s. The tome had a value of approximately $60,000.

    Det hele handler selvfølgelig om hvem der brænder Koranen.

    Da en homo-artist brændte en kostbar antik Koran, som protest mod homofobi var der intet ramaskrig. Det var i 2007.

    Artist Burns Koran to Make Gay Rights Statement

    For hvem som endnu ikke har set Mark Steyns meget stærke optræden i Deadline i aftes:

    Mark Steyn on Danish TV: European elites drew wrong conclusions after WWII

    Bemærk at det som Mark Steyn siger faktisk svarer meget godt til det jeg selv har sat fokus på meget længe. Læg også mærke til at både Steyn og Sarrazin overskrider den grænse hvor mange danske patrioter stadigvæk står og tøver; Anden Verdenskrig – vores genetiske arv, etc.

    Kommentar by Balder — 12. september 2010 @ 10:04

  72. @Kbh: Som udgangspunkt tager jeg det ikke så tungt, at en person, der under dække af anonymitet, taler så voldsomt ned til en person, der står frem ved navn:o) Om jeg er intellektuelt underlegen er da en mulighed – men jeg står dog ved mine udsagn.
    Jeg kan tilføje, at der er ganske mange mennesker – herunder også mennesker af anerkendt intellektuel storhed og uden pladderhumanistiske, ventreorienterede holdninger – der deler min overbevisning om ikke at brænde bøger.

    Din flabede henvisning til min bopæl er uden betydning, eftersom jeg bor i Nordvest og ikke i nogle af de for dig kompromitterede steder.
    Jeg tager gerne en debat om konkrete problemer, men du vil nok opdage, i vi mange henseender omkring Islams betydning for den vestlige verden er ganske enige – en pointe jeg forsøger at få igennem for nu 3. gang. Denne tråd starter med en film af en bog, der bliver brændt og det kommenterer jeg.

    Folk, der symbolsk brænder en bog, har givet tabt overfor bogens indhold og har valgt at forsøge at destruere den. Men netop i kraft af den handling at brænde bogen, så vil bogens ideer og budskaber vinde flere læsere og sympati.
    Hvis man vil vinde over en bog, der har ubehageligt eller usympatisk indhold, så må man påvise den pointe og miskreditere bogen – ikke brænde den.

    Kommentar by Anders Schultz — 12. september 2010 @ 10:05

  73. 44

    “Hvis man vil vinde over en bog, der har ubehageligt eller usympatisk indhold, så må man påvise den pointe og miskreditere bogen – ikke brænde den.”

    Ja, det er netop det alt for mange vestlige politikere og samfundsdebattører bare har så pokkers svært ved. Men forhåbentligt kan det blive bedre efterhånden.

    Og se; nu er du kommet på banen ved at Kim har vist den lille film på sin blog. Det er ikke så ringe endda.

    Kommentar by Liva — 12. september 2010 @ 10:10

  74. 44 skulle være 72

    Kommentar by Liva — 12. september 2010 @ 10:11

  75. Koranen er en smuk bog, til man åbner den.

    En positiv forestilling om afbrænding er “forfængelighedens bål”, hvor man gør sig af med kære ejendele, der binder en til det jordiske. Man kunne sagtens forestille sig en kristen person, der brænder sin bibel på et forfængelighedens bål for at gøre sig fri af denne rekvisit og dermed blive en endnu bedre kristen.

    I religionsfrihedens navn vil jeg have lov til at udfolde min religiøsitet kaldet ateisme, hvis grundtanke er afstandtagen fra religion herunder slammet. Det er nærliggende for et vestligt menneske at sige: kristendommen er min religion, og jeg forholder mig til den – det fører til, at jeg bliver ateist. Når islam stikker sin beskidte røv op i næsen på mig midt på gaden, må jeg vel forholde mig til den på samme måde og sige: Islam er MIN religion, sådan og sådan har jeg det med den.

    Herunder at “Den Store Korøveri” også er MIN bog, og hvis jeg vil brænde den af rituelt, så må det komme ind under retten til at udfolde min religion.

    Kommentar by Nils — 12. september 2010 @ 10:25

  76. @Liva: (70) Nej, bevares, jeg kan ikke se om der er religiøst indhold i bogen. Men hvis ikke der var, så var den lille afbrænding jo værdiløs, også for de personer, der udfører afbrændingen. Så jeg lægger til grund, at det er en fuld udgave af den religiøse tekst.

    Kommentar by Anders Schultz — 12. september 2010 @ 10:26

  77. Ikke meget nyt fra oppositionen:
    Anders Schulz (hedder du virkelig det, får vi også din adresse og cpr-nummer, og har det virkelig betydning for om du er værd at lytte til?) overvurderer vist sig selv.
    Raapil er som sædvanlig først og fremmest en tøsedreng.

    Kommentar by Kimpo — 12. september 2010 @ 10:28

  78. @Nils (75): Du skriver, at man sagtens kunne forestille sig positive, befriende og personlige grunde til at brænde en bog. Jo, det er der bestemt. Men det er der jo ikke tale om i dette tilfælde, vel?
    Og Nils, du må gøre lige havd du vil og brænde alle de bøger du vil. Det har jeg aldrig sagt, at du ikke må. Jeg har sagt, at når du brænder en bog, så opnår du den modsatte effekt af den du forsøger at opnå.

    Kommentar by Anders Schultz — 12. september 2010 @ 10:31

  79. @Kimpo: Nu prøver jeg for 4. gang i denne debat at forklare, at jeg ikke er oppositionen. Jeg er enig i mange af de indlæg der er her på bloggen.
    Min pointe er, at hvis man brænder en bog, så legitimerer man bogens indhold.

    Kommentar by Anders Schultz — 12. september 2010 @ 10:34

  80. Her er et par åndelige krykker til AS:
    Symboler og grænsedragning. [mon AS nogensinde har hørt om hvordan man opdrager børn?]

    At brænde bogen er også at miskreditere den og det den repræsenterer. Det er et budskab fra civiliserede mennesker til uciviliserede i det sprog de uciviliserede forstår.

    Jeg tror sådan set godt DU forstår det. Jeg tror bare ikke du har nosser til at bakke op. Du er simpelthen angst og shopper tryghed ved at gå islams ærinde offentligt. Du er en tøs uden de kvaliteter en tøs normalt har.

    Kommentar by Kimpo — 12. september 2010 @ 10:38

  81. @Kimpo: Jeg formoder, at AS hentyder til mig.
    Jeg forsvarer aldrig Islam, hverken privat eller offentligt. Jeg forsvarer dog gerne ytringsfrihed og religionsfrihed og går ind for individuelle frihedsrettigheder og generelt liberale tanker.
    Men miskrediterer ikke en bog ved at brænde den. Så bringer man derimod fokus, interesse og værst af alt, sympati.
    Men ok, så må jeg være en tøs, men så er jeg i det mindste en tøs, der har fået en god opdragelse og har lært hvordan man taler til andre ordentlige mennesker:o)

    Kommentar by Anders Schultz — 12. september 2010 @ 10:47

  82. @Kimpo: Folk der ofte omtaler andre mænd som homoer, tøser osv. er mænd, der sandsynligvis selv bærer et homo-gen i sig. Man projicerer ud på andre, hvad man ikke vil erkende i sig selv.

    Prøv Gay Pride næste år og se, om der er noget der tænder. Piger kan du jo ikke rigtig med, så det er nok her, hunden ligger begravet.

    Kommentar by raapil — 12. september 2010 @ 10:50

  83. @Kimpo, Raapil og de andre: Tak for snakken.
    Nu bliver det for primitivt…

    Kommentar by Anders Schultz — 12. september 2010 @ 10:52

  84. @ Anders Schultz

    “Men netop i kraft af den handling at brænde bogen, så vil bogens ideer og budskaber vinde flere læsere og sympati.”

    Hvis man brænder Mein Kampf, så bliver der flere nazister?

    Når saudi araberne brænder bibler, så bliver der flere kristne?

    Jeg tror ikke rigtig på dit argument.

    “Hvis man vil vinde over en bog, der har ubehageligt eller usympatisk indhold, så må man påvise den pointe og miskreditere bogen – ikke brænde den.”

    Tja, det lyder jo fint, men igen er du banal.

    Man miskrediterer koranen ved at brænde den. Men man gør også noget, der er vigtigere. Man påpeger, at der ikke er tale om en hellig bog, der skal nyde en særlig respekt. Koranen er en bog som alle andre, og derfor kan folk brænde deres eksemplarer, hvis de har lyst. Det er en meget vigtig pointe. En helt altafgørende pointe. Og det er den vigtigste pointe i forbindelse med en koranafbrænding. Bogen har IKKE krav på særlig respekt. Det understreger man ved at brænde den.

    Men derfor skal man selvfølgelig ikke forsømme samtidig at påpege koranens fascistiske indhold. Det er klart.

    Kommentar by ølvom — 12. september 2010 @ 11:04

  85. Mon ikke den lille bitte falske betvivler “papir lap fra Rådhuspladsen med opfordring til vold” raapil skulle stikke piben ind, og så springe ud fra skabsmuslim pladsen, hvis småt kørende raapils teori om projicering holder vand!

    Kommentar by li — 12. september 2010 @ 11:11

  86. Jow, AS:
    Du forsvarer islam af al kraft i denne tråd ved at forsøge at miskreditere en provestlig, assertiv og pædagogisk genistreg. Du forsøger at tæmme islammodstanden, så den holder sig i de politisk korrekte former, der på de fleste muslimer ingen virkning har. Du forsøger at tale fred, når der er brug for krig. Du er trådens Chamberlain og jeg er ikke i tvivl om, at du kan se det, når du tænker dig lidt mere om.

    Kommentar by Kimpo — 12. september 2010 @ 11:15

  87. Lad mig spørge – igen, igen:

    Hvorfor er det at vestlige politikere og langt de fleste samfundsdebattører stadig ikke officielt vil tage afstand fra de helt klart horrible ting, der står i koranen; de horrible ting der står, at der skal gøres mod anderledes tænkende/troende og homoseksuelle mennesker og mod religiøst opdragede der ønsker at forlade koranens tankesystem, forbud og påbud?

    Koranen tages jo særdeles meget alvorligt når der oprettes bederum på vestlige universiteter og på arbejdspladser og der fastes og bedes i arbejdstiden og i skoler og indføres halal slagtning af vore dyr og bygges stormoskeer (også nær ground Zero måske) og når politikere fejrer ramadanfest på Christiansborg.

    Vestlige politikere og samfundsdebattører MÅ og SKAL tage stilling til koranens horrible indhold før eller senere. Også på det felt tage bogen seriøst. Særligt fordi det er vestlige politikere der lige nu indfører bederum, halalslagtning og stormoskeer i Vesten.

    Religionsfrihed er også retten til at kritisere religion – evt. tage afstand fra helt urimelige religiøse påbud og forbud og fordomme.

    Kommentar by Liva — 12. september 2010 @ 11:15

  88. Endelig skete der noget. Kan vi ikke håbe på at dette er den spæde start til meget mere? Til noget meget større? Til vækkelsen af resten af befolkningen? Jeg gider ikke alle de fine indlæg om nuancer ved at brænde det ene eller det andet. “Den anden side” holder sig ikke for gode!Jeg er helt klar til at sænke mig til deres niveau, og både brænde bøger, flag og meget andet. Kan I lige se en skrigende folkemængde på Rådhuspladsen, der hujende og grinende brænder Iranske flag og måske lige løse problemet med den Saudiske ambasade i Gentofte Kommune?
    Mere fut i fejemøget, tak.

    Kommentar by Carsten Larsen — 12. september 2010 @ 11:20

  89. Jeg skrev i et tidligere indlæg, at jeg troede, denne artikel og ikke mindst videoen ville vække stor opmærksomhed i de danske medier. Her til morgen/middag kan jeg konstatere, at Uriasposten ikke er nævnt noget sted i artikeldatabasen, Infomedia, de sidste syv dage. Jeg tog altså fejl – indtil videre, i hvert fald.

    Kommentar by Jan Christensen — 12. september 2010 @ 11:31

  90. -> Jan

    Jeg har talt med en journalist for et større dagblad, men der kommer næppe noget i MSM. Det er helt fint med mig. Der er trods alt vigtigere emner.

    Kommentar by Kim Møller — 12. september 2010 @ 11:53

  91. Heldigvis har vi ikke dødsstraf eller andre former for afstraffelse hvis vi brænder bøger af her i landet, denne straffrihed eksistere ikke i muhammedanerlandene, her piskes mennesker hvis de uforsigtigt har glemt deres koran på toilettet og derved vanæret! skodbogen og naturligvis!! dømmes de til døden hvis de brænder den hellige! koran af.
    Det syntes jeg ikke er en civiliseret måde at opfører sig på, faktisk ret primitivt at slå et menneske ihjel pga af en dum menneske skrevet pervers skodbog som koranen.
    Det primitivt at beskytte bøger fra afbrænding.
    Det faktisk intellektuelt Erasmus dumt at argumentere for ophøjelsen af 800g fortrinlig afbrændnings matriale, som værende noget specielt “finere” ubrændbart.
    Det næste bliver vel, det intellektuelt dumt symbolsk at brænde de 300g kvindeundertrykkende tvangs hovedaffaldssække af.

    Kommentar by li — 12. september 2010 @ 11:58

  92. Bogafbrænding og ytringsfrihed

    Med Mark Steyns ord om europæiske eliter som trak den forkerte konklusion efter Anden Verdenskrig i baghovedet:

    Der synes at opstå en særlig beklemt og benovet stemning når emnet er bogafbrænding, selv om det set fra en rationel synsvinkel ikke er andet end det giver sig ud for; afbrænding af nogle stykker skrevet tekst. Afbrændingen er et symbol som regel en protest mod noget i teksten eller mod dens forfatter som afbrænderen ikke kan lide.

    Det særlige ved den aktuelle diskurs om bogafbrænding, er at afbrænding af bøger er blevet til et symbol for nazismen. Givetvis ganske ufortjent, der har sikkert fundet masser af bogbrændinger sted alle mulige steder til alle mulige tider.

    Fanatiske Jøder i Israel brænder med jævne mellemrum Evangeliet af, de nuværende tyske magthavere brænder masser af bøger af (i dag), og det gør de i en del vestlige lande. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men som sagt nazisterne har ikke opfundet og heller ikke eneret på bogbrændinger.

    Men hvor man godt kan få taletid og en nogenlunde sober debatmodstander når man vil diskutere skyld og ikke skyld samt antallet af massakrerede ved den tyrkisk / armenske konflikt, uden at skeptikere bliver udskreget for det værste, er der en undtagelse når det gælder ‘holocaust’, og i visse lande alt hvad der har med anden verdenskrig at gøre, som det fremgår fra eksemplet med Erika Steinbach.

    Hvis den rationelle analytiske tilgang til et emne ikke skønnes at vil give de på forhånd fastlagte vedtagne resultater, skrottes den rationelle intellektuelle analyse til fordel for ophidset emotionel forargelse (sammenlign muslimers reaktion på Koranafbrænding).

    Som én mand styrter hele ulvekoblet derunder pressen sig på synderen og pådutter ham eller hende slægtskab med alverdens værste bødler og ideologier. Det slog fejl i tilfældet Sarrazin. Og det ser ud til at slå fejl i tilfældet Erika Steinbach.

    Forargelsesvåbnets styrke rakte lige pludseligt ikke, det før så uindtagelige sandslot styrtede i grus, og lod en række bagmænd og medløbere stå uden bukser på. Måske er forargelsesvåbnet helt på vej ud? Det må vi håbe, for som oftest i livet indeholder de områder som er særlig følsomme, problematiske og tabubelagte også den løsning vi så ivrigt søger efter.

    Det samme gælder med hensyn til bogafbrændinger. Nazisterne brændte bøger af; ergo er bogafbrændinger nazistiske = ‘det er vi alle sammen enige om på europæiske moralsk niveau er det værste nogensinde siden Metusalem og kan ikke sammenlignes med nogen andre former for ondskab’.

    Man styrer os ved hjælp af indpodede pavlovianske reflekser. Husker du ham i Clockwork Orange som forsøgtes ‘omprogrammeret’ til at slippe sin kriminelle og ondskabsfulde natur?

    Vi har alle sammen været udsat for lignende behandling i mindre spektakulær, men ikke mindre virkningsfuldt format, hvilket er ofte meget svært at erkende for en selv.

    Det er vigtigt at huske som nationaltsindede, at vi ikke behøver nogen som helst løgne, historier eller skønmalerier, for at forsvare vores sag. Vi er så heldig stillet, at vi er bedst tjent med at få sandheden om alting frem. Intet som er sand, kan være til skade for vores sag.

    Kommentar by Balder — 12. september 2010 @ 13:08

  93. Anders Schultz:

    “Naturligvis er det værre at brænde en bog af politiske årsager end fordi man ikke har plads”.

    Der er vi ikke enige. Afbrænding pga pladsmangel er udelukkende destruktivt. Gør man det af politiske årsager er der i det en produktiv handling. Om den så også er konstruktiv kan selvfølgelig debatteres.

    “Når man brænder den af politiske årsager, så har man givet tabt overfor bogens indhold og hengiver sig til hjernedød destruktion”.

    Det burde egentlig gå op for dig, at du tager fejl. Hjernedød destruktion er, hvis du udelukkende gør det for at ødelægge bogen – afbrænding pga pladsmangel. Her er hjernen i aktion – alene det at der er optaget en video af det viser, at projektet går ud over bare at destruere en bog.

    “Det er et nederlag for ham der brænder bogen og en sejr for ham der ikke vil se den brændt”.

    Det kan du jo ikke udtale dig om, da du ikke kender mandens (eller kvindens) ræsonnement, hvad han eller hun vil opnå. Hvis vi nøjes med at forholde os til DIN vinkel (“give tabt overfor bogens indhold”), så holder dit argument kun, hvis vi levede i en verden hvor mennesker alle var rationelle skabninger, der kunne overbevises om koranens modbydelighed ved, at man citerede fra den. I virkelighedens verden kan du smide koran-citater i tusindvis efter en muslim (eller rød politiker), uden at det bider.

    Bogens indhold er i en sådan situation ligegyldigt, det eneste der gælder er personens forhold til den. Hvem lider af intellektuel underlegenhed i en sådan situation?

    Kommentar by Henrik — 12. september 2010 @ 13:09

  94. 89
    Det er fordi, det ikke er grebet “helt rigtigt” an?

    Har lige set en gammel video af flagafbrænding.
    Her går man først på flaget,
    tørrer sine sko af på det,
    slår på det med sin sko.
    Først derefter sætter man bål til…..
    Hmmmm….

    Kommentar by L. johs — 12. september 2010 @ 13:09

  95. Husk nu at gemme nogle af selvmordsmanualerne til det bliver koldt, så skåner vi også miljøet, så slår vi to lor..Øhh fluer med et smæk.

    Kommentar by Fritz — 12. september 2010 @ 13:52

  96. ->89, 90

    Der er løbende eksempler på Koranskændinger på YouTube og andre steder, uden at det fører til optøjer og vold. På samme måde som der altid er Muhammedtegninger på utallige blogs og hjemmesider.

    Det ser ud som om at et kriterium for en Motoon-lignende begivenhed er 1) at smæderiet foregår i traditionelle trykte eller elektroniske medier, måske fordi det derved får et mere ‘officielt’ skær end på en blog osv., og 2) at der er en identificérbar afsender der måske endda har annonceret det i forvejen (præsten i Florida, udgivelsen af Roses bog osv.).

    I og med at vi taler om infantile og letantændelige temperamenter er det dog nok ikke betingelser der er mejslet i beton, men dette ligner en tendens.

    Og for nu lige at lyde konspiratorisk og 100% udokumenteret:

    Mon ikke godt man kan antage at dagbladenes ledelser ligger i ‘løbende dialog’ med PET og andre om frivilligt at afstå fra viderebringelse af information der kunne skabe en ’situation’, som f. eks. flytning af en rent internetbaseret begivenhed over i de traditionelle medier?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. september 2010 @ 14:05

  97. Jeg ved ikke om dette har været fortalt i medierne i dag, men der foregik faktisk en Koranafbrænding ved Ground Zero i går:

    h t t p ://www.youtube.com/watch?v=oRcUdruhgyw&feature=player_embedded

    The Daily Mail nævner det, men bringer IKKE billeder. Derimod bringer de billede af afbrænding af Stars & Stripes:

    h t t p ://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1311119/9-11-time-protest-division-Anger-victims-families-anniversary-overshadowed-mosque-Koran-burning-row.html

    Er det ikke situationen i en nøddeskal?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. september 2010 @ 14:13

  98. Det er omstændighederne, der gør en koranafbrænding til noget særligt, og at det sker anonymt i nattens mulm og mørke kan næppe interessere medierne. Omend det kan være en begyndelse for de kredse, der går ind for autodaféer.

    Præsten i Florida ligger, så vidt jeg ved, inde med flere hundrede koraner, som han ønskede at futte af, mens han bevogtede bålet med ladte skydevåben, som var parat til at bruge mod andre mennesker. Havde det stået til mig, skulle han have haft lejlighed til at løbe linen ud under politibevogtning, så at han ikke skadede andre.

    Præstens groteske kampagne fik imidlertid vinger, da de kendte blev bange og sagen dermed ramte forsiderne i flere dage, hvilket var langt mere, end den fortjente. Så det symbolpolitiske mål må da siges at være blev nået blot med et indtil videre patetisk resultat.

    Hvad “eliten” aldrig synes at være opmærksom på er, at der i folkedybet findes mange, som føler sig så udfordret af islam og politikernes konfliktsky optræden ift. islam, at det nemt kan føre til mange spontane koranafbrændinger i de kommende år.

    For mig kan man brænde alle de koraner og bibler, man har lyst til, blot man ejer dem selv. En koran har ikke automatisk ret til at blive respekteret som hellig, men her afholdes ingen koranafbrænding, autodaféer, for dels vil jeg aldrig besudle min pejs eller græsplæne med så meget som et bittelille atom, der kan føres tilbage til islams hellige skrifter, og delv brænder jeg i det hele taget ikke bøger.

    Men jeg læser dem mere eller mindre gerne og opfordrer alle sura-kyndige til at bombardere debatten med deres viden, så at mange flere får øjnene op for det voldspotentiale som koranen er stoppet med, og som altid vil være der.

    Kommentar by Mette — 12. september 2010 @ 14:26

  99. @ Jan Christensen

    Denne sag rammer næppe mainstream, da det mulge terrorangreb mod Jyllands-Posten i Viby J naturligvis har større prioritet. Dermed er kvoten for islam for de næste par dage sandsynligvis opbrugt.

    Kommentar by Spandauer — 12. september 2010 @ 15:18

  100. @ raapil / Lars Pilegaard

    Vil du ikke nok holde din homofobi for dig selv? Din hadefulde mistænkeliggørelse af homoseksuelle er der ikke mange, der bifalder her på Uriasposten.

    Kommentar by Spandauer — 12. september 2010 @ 15:20

  101. @ Anders Schultz

    For mig at se virker du som en selvsmagende stodder.

    Du bryster dig af, at du skriver under eget navn. Men det, du skriver, er inderligt ukontroversielt. Du påstår, at du går ind for kritik af islam, men denne kritik indbefatter altså ikke afbrænding af koranen. Noget, der ellers er fuldt lovligt. Din position minder mig om de mange, der siger: Jeg går ind for ytringsfrihed, men…

    Og så smutter du, når debatten bliver lidt hed. Helt ærlig, Anders! Det er bare ikke godt.

    Kommentar by Spandauer — 12. september 2010 @ 15:28

  102. @ raapil / Lars Pilegaard

    Du hylder frihedsrettighederne – bortset fra homoseksualitet – men hvorfor er det så ikke i orden at brænde koranen?

    Kommentar by Spandauer — 12. september 2010 @ 15:30

  103. @ Mette

    “Hvad “eliten” aldrig synes at være opmærksom på er, at der i folkedybet findes mange, som føler sig så udfordret af islam og politikernes konfliktsky optræden ift. islam, at det nemt kan føre til mange spontane koranafbrændinger i de kommende år.”

    Dette er islams egentlige problem. Den menige dansker/vesterlænding har ingen respekt for islam eller koranen. Og hvorfor skulle man også respektere en bog, der er åbenlyst fascistisk? Den eneste grund til, at danskere/vesterlændinge i hobetal ikke tegner Muhammed, brænder, pisser eller skider på koranen, er den begrundede angst for repressalier.

    Kommentar by Spandauer — 12. september 2010 @ 15:41

  104. @ Kimpo

    “At brænde bogen er også at miskreditere den og det den repræsenterer. Det er et budskab fra civiliserede mennesker til uciviliserede i det sprog de uciviliserede forstår.”

    Det er korrekt. Koranafbrænding er ikke bare nødvendig grænsedragning. Det er også en form for håndfast pædagogik.

    Kommentar by Spandauer — 12. september 2010 @ 15:46

  105. @ Anders Schultz

    “@Anonym: Egentlig fortjener du ikke et svar, eftersom du er anonym, men fred nu være med det.”

    Hvorfor fisker du på Wiliam Jansen maner efter folks identitet? Hvad skal du bruge disse oplysninger til?

    Kommentar by Spandauer — 12. september 2010 @ 16:04

  106. @ Anders Schultz

    “Din flabede henvisning til min bopæl er uden betydning, eftersom jeg bor i Nordvest og ikke i nogle af de for dig kompromitterede steder.”

    Boede du ikke på Nørrebro?

    Kommentar by Spandauer — 12. september 2010 @ 16:16

  107. Ah, man bliver jo helt VARM om hjertet og føler trang
    til at bryde ud i sang til denne klassiker:

    “Laaaa vææææææærrrrrrr –
    jeg kan – slet ikk’ laaa vææærrrrr –
    for den varmer mine tæææææærrrrrrr ….”

    Ja, så mangler vi jo bare skumfiduserne ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 12. september 2010 @ 16:17

  108. Burn motherfucker burn, satte jeg på og nød billederne dertil.

    Kommentar by Peter — 12. september 2010 @ 17:10

  109. Vedr. ‘Mr. 167’ Raapil:

    Bemærk at han stort set kun viser sig her når der debatteres ‘farlige’ emner. Så kommer han pilende for at udøse sin hellige forargelse, selv om han ikke lukker munden på en eneste af denne grund. Små børn, tja. Raapil sidder nok selv på den forkerte side af skolebænken.

    h t t p ://www.palestinefacts.org/images/mideast-night-sat.jpg

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. september 2010 @ 18:01

  110. […] 12. september 2010 – den fremragende blog, Uriasposten, har fået en video tilsendt med endnu en koranafbrænding: Den hellige Koran (et sted i Danmark), […]

    Pingback by Video: Koranafbrænding ved Ground Zero « Veritas Universalis — 12. september 2010 @ 20:28

  111. Godt indlæg Uriasposten. Godkendt

    Kommentar by POP — 12. september 2010 @ 21:00

  112. @ Raapil

    Jeg forstår ikke rigtig dine kommentarer her. Hvad vil du egentlig opnå?

    Kommentar by ølvom — 12. september 2010 @ 21:38

  113. Bravo, hvor er i dog dygtige, håber i er stolte af jer selv

    Kommentar by BumBumbambo — 12. september 2010 @ 23:38

  114. Lad mig nu fortælle hvorfor jeg gjorde det!

    Det var simpelthen fordi jeg følte afmagt over, at de 57 OIC lande har bestemt sig for at regere verden fra nu af. 1 uge af gangen. I sidste uge var det Indonesien. Hvem det bliver i næste uge må vi vente med at se.

    Årsagen er at alle vore store ledere leverer taktstokken til den islamiske agenda, hver gang de bliver pressede af islamkritik!

    Når 50 rednecks og en psykopatforklaret lommeprædikant, kan få Indonesien og Iran klædt i førertrøjen, af Obama Hussein, Merckel, Clinton, Anders Fogh med flere, så er det da på tide at brænde koranen, tænk når der bliver borgerkrig og islammodstanderne finder en koran i mit hus, så bliver jeg hængt som forrædder.Hvad der er værre er jo, at hvis islamisterne og deres sturmtropper kommer først, så bliver jeg halshugget fordi jeg er en kuffer og at der står grimme ting i margen!

    Jo jeg er en looser. Jeg skulle ikke have filmet hændelsen selvfølgelig, men tænk om nogle af de to grupper mødte op og vidste at jeg var i besiddelse af en koran og de ikke kunne finde den? Da ville de jo splitte huset ad. Nu kan jeg dokumentere at jeg brændte den af, med en gasflamme fra en sådan der, som man brænder mælkebøtter, tidsler og andre ukrudtsplanter med. Det gik ret hurtigt , og jeg kan derfor anbefale metoden, hvis nogen har Maos den Lille Røde, Karl Marx’ Das Kapital eller andre bøger, der ikke længere hører hjemme på hylderne!

    Muslimerne skider jo på hvilke bøger vi brænder, de bliver jo fornærmede og går mand af huse alligevel – øh så jeg forresten ikke muslimerne (pakistanere) for mange år siden brænde Sahlman Rushdies bog “De Sataniske Vers” i Oslo?

    Nå men den er så heller ikke hellig!

    Tak for denne uge!

    Forøveren…..

    Kommentar by DET VAR MIG — 12. september 2010 @ 23:52

  115. 83

    Anders

    “Nu bliver det for primitivt…”

    Okay, har du læst hvor primitivt og ekstrem modbydeligt noget af det der står i koranen er? Har du?

    Kommentar by Liva — 13. september 2010 @ 11:06

  116. @ BumBumbambo

    Hvad er der galt i at brænde koranen? Indholdet er fascistisk og racistisk.

    Kommentar by Spandauer — 13. september 2010 @ 11:35

  117. Af BT fremgår det i dag at en gut i Australien har røget en eller anden form for tobak i sammenrullede sider fra henholdsvis koran og bibel. Han lagde det på youtube, som så fjernede det. BT viser – som youtube – ikke billeder af mandens ryge happening.

    Kommentar by Liva — 13. september 2010 @ 12:40

  118. 117

    Beklager meget. Der skulle have stået Ekstrabladet i stedet for BT.

    “En australsk advokat har revet sider ud af Biblen og Koranen og røget dem i en video, der blev lagt ud på Youtube og derefter blev fjernet igen.”

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1409470.ece

    Ekstrabladet tør ikke hvor andre tier, men indretter sig efter religiøse tabuer.

    Kommentar by Liva — 13. september 2010 @ 12:49

  119. @spandaur, er din hjerne lige så blød?

    Kommentar by BumBumbambo — 13. september 2010 @ 17:19

  120. @ BumBumbambo

    Bummelum.

    Kommentar by Spandauer — 13. september 2010 @ 21:24

  121. Et smukt syn :-)

    Kommentar by Hende — 13. september 2010 @ 22:12

  122. Wow, for at sige, at det er dumt at brænde bøger af – alle bøger ligegyldigt hvilken – bliver jeg kaldt en “selvsmagende stodder” der “fisker efter folks identitet på Wiliam Jansen maner”…jøsses:o)

    Kommentar by Anders Schultz — 13. september 2010 @ 23:10

  123. som et stykke wienerbrød, ja

    Kommentar by BumBumbambo — 13. september 2010 @ 23:29

  124. @ Anders Schultz

    Kom dog ind i kampen med argumenter fremfor at spille tøsefornærmet.

    Kommentar by Spandauer — 14. september 2010 @ 01:50

  125. @ BumBumbambo

    Bimmelim.

    Kommentar by Spandauer — 14. september 2010 @ 01:51

  126. @Spandauer: Det er helt ok at brænde koranen. Jeg forstår bare ikke jeres orgasmiske begejstring for det. Deraf kommentaren: Små børn…

    Til gengæld forstår jeg, at det er ikke er sjovt for det officielle USA, der har et imperie at passe, at en præst render og generer de mennesker, som USA påstår at ville hjælpe. Men hvad – det er jo USAs problem.

    Og: Nej, jeg er ikke homofob.

    Kommentar by raapil — 14. september 2010 @ 16:28

  127. Våd spandaur med creme i hjernen. Det godt der er noget der ka´få den til at gå på dig lille menneske, best wishes from me

    Kommentar by BumBumbambo — 14. september 2010 @ 20:42

  128. Hør jer små fuckers. i er virkelig klamme. der virkelig ingen respekt for islam. og alt det lort de skriver omkring hvad der står i hvilken sura og vers. det løgn. skyd jer selv. i brænder koranen af idag, imorgen brænder i for sindsygt i helved

    Kommentar by Ali — 15. september 2010 @ 22:57

  129. VED I HVAD! FUCK JER ALLESAMMEN. FUCKING FUCKHOVEDER, DØ I HELVEDE MEDJER.. MÅ GUD STRAFFE JER! QURANEN SKAL NOK VISE JER, DET NÅR I RYGER I HELVEDE FUCKING IDIOTER.. PRØV AT RESPKETER OG ACCEPTERE ANDRES RELIGIONER.. ISTEDET FOR AT HAVE PISSE ONDT I RØVEN OVER AT ISLAM ER DEN SANDE RELIGION..

    Kommentar by muslim — 16. september 2010 @ 21:34

  130. Jeg Forstår ikke at I blander Islam og terro sammen, det viser bare for udvidne I er.
    Islam har INTET med terro og gøre, dette som foregik 11. sep. har HELLER IKKE noget med islam og gøre.
    I lytter blåt til mediaerne som hjerne vasker jer.Hvis der imorgen bliver sagt det at “sundt” og hoppe ud fra 3 sal i mediaerne, skal det ikke undre mig, at en del jer gøre det.
    Hvad med I alle undersøger hvad Islam handler om før I begynder og brænde Koranen?

    En ting skal I lige mindes på, at Jihad er det samme som I kristne OS har som I kalder korstogt, det er det samme princip bag det.
    Men som I så nok efter dette gætte at DERFOR ER 11.sep IKKE JIHAD men blot terro. bare pga. nogle sindsyge mennesker giver Islamen skyld, tror I alle på det?

    Jeres sjæle kommer til at brænde i helved, det fint I ikke tror på det, da det er det som skillers os fra jer.

    Kommentar by khaber — 16. september 2010 @ 22:03

  131. Jeg Forstår ikke at I blander Islam og terro sammen, det viser bare for udvidne I er.
    Islam har INTET med terro og gøre, dette som foregik 11. sep. har HELLER IKKE noget med islam og gøre.
    I lytter blåt til mediaerne som hjerne vasker jer.Hvis der imorgen bliver sagt det at “sundt” og hoppe ud fra 3 sal i mediaerne, skal det ikke undre mig, at en del jer gøre det.
    Hvad med I alle undersøger hvad Islam handler om før I begynder og brænde Koranen?

    En ting skal I lige mindes på, at Jihad er det samme som I kristne OS har som I kalder korstogt, det er det samme princip bag det.
    Men som I så nok efter dette gætte at DERFOR ER 11.sep IKKE JIHAD men blot terro. bare pga. nogle sindsyge mennesker giver Islamen skyld, tror I alle på det?

    Jeres sjæle kommer til at brænde i helved, det fint I ikke tror på det, da det er det som skillers os fra jer.

    Kommentar by khaber — 16. september 2010 @ 22:07

  132. LUDER UNGER I KOMMER TIL AT BRÆNDE I HELVED ALLE SAMMEN! Lær det vi har overtaget jeres land .. Hvad kan I gøre INTET !!! bare fordi at i brænder koranen BETYDER DET IKK AT VI SÅ KOMMER TIL AT GLEMME KORANEN. FOR KORANEN HAR VI I VORES HJERTE! OG TRO MIG I ALLE FUCKING KLAMME UNGER KAN SE HVAD DER VENTER JER!! FOR DER VENTER KUN HELVED, I BLIVER BRÆNDT LEVENDE JERES FUCK HOVEDER! FÅ JER ET LIV, I HAR JO INTET AT LAVE SIDEN I GØRE SÅDAN NOGET??!! OG BARE HER I DENNE VERDEN BLIVER JERES LIV TRIST OG FUCKT UP!(HVILKE DET ER I FORVEJEN FOR ELLERS HAVDE I IKKE GJORT SÅDAN NOGET)!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEG VIL BARE SIGE .. VI ER KOMMET HER TIL DANMARK .. HAR DET RIGTIGT GOODT .. OG HAR SÅDAN SET OVERTAGET JERES LAND.. LAVET OM PÅ JERES REGLER .. (YTRINGSFRIHEDEN ) .. jAAH IDIOTEN LAVEDE DEN TEGNING .. MEN HANS LIV VIL VÆRE I FARE FOR EVIGT OG ALTID .. NEEJ HVOR FIK HAN DOOG MEGET UD AF DET ?? .. OG I KAN IK GØRE EN SKIIIID VED DET .. I MÅ BARE LEVE MEDD DET .. OM I SÅ HAR LYST ELLER EEEJ .. .. OG I KAN IKKE ENGANG KOMME TIL AT RØRE VORES JORD.. I MÅ IKKE KOMME IND TIL VORES LAND HVIS I IKKE BÆRE ET TØRKLÆDE .. VI ER KOMMET HER TIL DANMARK HAR TÆRKLDE PPÅ .. OOG GÅR MED BURGA .. OG I KAN INTET SIGE TIL DET ..FAT DET HVAD END I VIL GØRE .. HAR DE MUSLIMSKE BRØDRE OG SØSKENDE ALLEREDE VUNDET OVER JER .. VI HAR MAGTEN SÅDAN ER DET BARE .. LEV MED DET .. ELLER BEGÅ SELVMORD .. SOM DE FLESTE HAR GJORT .. BEGRUND AF LYKKEN IKKE FINDES I JERES( DANSKER) LIIIV !!!!

    NYYD JERES LIV SÅ LÆNGE I KAN .. FOR DET KOMMER I TIL AT VARE LÆNGE .. !!!!

    Kommentar by Medina — 16. september 2010 @ 22:53

  133. Helt ærlig – hvor latterlige er i ? hvad har i ondt i hjertet over? kan i ikke se det for jer selv, det ændre ikke på noget ved at I brænder den hellige QURAN af .. I viser bare hvor svage i er.. bare fordi i ingen respekt har for jeres egen religion, er det ikke ens betydning med i skal gøre vores fortræd selvom, i ikke kan .. i er bare nogle urene, beskidte usle mennesker som er vantro..
    Ud med den racisme, for vi kan ikke bruge den til noget som helst, det er jer der brænder i helevede og ikke os..
    Det burde ikke at være et problem om man er Muslim eller Kristen.Om man hører på Imam eller Præsten. Det er os indvandre der bliver beskyldt for terrorisme, det os der bliver udsat for had og racisme. Det er bare nogle mennesker, som misbruger quranens hellige tekster? hvad med at vokse op? det ville være en god ide. I ved ikke noget som helst om Islam, så hvorfor brænde quranen af.. det ændre ikke på noget som helst, det hjælper bare på at vi bliver stærkere og kæmper for vores religion, fordi jeres had til Islam rør os overhovedet ikke.

    Kommentar by LAMA! — 16. september 2010 @ 23:09

  134. Sååååååå kom de væltende – analfabetiske, klynkende og truende i en uskøn pærevælling. De kan ikke skjule hvem de er og hvad de står for. Det er da sjovt. Kunne man forestille sig Babba Bubba & Khaber & Dalai Lama komme her og lægge et velargumenteret, velskrevet, sobert indlæg hvor de fremlægger gode argumenter for at 1) deres religion virkelig er fredens religion, og 2) erkender at jihadister/terrorister i egen forståelse er gode muslimer, og begrunder deres handlinger med de samme tekster som de selv anser for hellige, og at dette er et reelt problem?

    Nej, det er lige netop det de ikke kan. Truslerne, klynkeriet og flæberiet, neanderthalsproget og selvmodsigelserne (hvorfor kommer de her op hvis vi er så slemme?) er noget de er syltet ind i, og deres indavlede hjerner rækker ikke til at præsentere lidt bluff og taqiyya. Huleboere fra det arabiske helvede. Ikke engang holde lav cigarføring i erkendelse af dette evner de – infantile, impulsive herrefolksaspiranter som de er.

    Reality check:

    1) I er her kun fordi et flertal af danskerne accepterer jer. I er ikke stærke. I er pispotsvage. Big bad kuffar kunne sende jeres behårede numser hjem til Allat i helvede, fordi big bad kuffar sidder på det tunge skyts en rum tid endnu. Men bliv endelig ved med at afsløre hvem I er, det får kun flere danskere til at vågne op.

    2) I kommer her op til os. Ikke omvendt. Dette siger alt.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 16. september 2010 @ 23:53

  135. Kære Lars Findsen På Crack (islamofob)
    Det sjovt at du vender rundt på mine ord. for jeg har IKKE sagt at “jihadister/terrorister i egen forståelse er gode muslimer”
    I kender intet til Jihad, Jeg prøvede derimod at fortælle at 11.sep har INTET med jihad og gøre ;)

    Kommentar by khaber — 17. september 2010 @ 17:53

  136. Hallo du der Lars? hva spiller du sej for? fik du ondt i hjertet kæreven.

    Kommentar by LAMA — 17. september 2010 @ 22:58

  137. ->135

    “for jeg har IKKE sagt at “jihadister/terrorister i egen forståelse er gode muslimer””

    Ehhhh …. jeg skrev:

    Kunne man forestille sig Babba Bubba & Khaber & Dalai Lama komme her og lægge et velargumenteret, velskrevet, sobert indlæg hvor de fremlægger gode argumenter for at 1) deres religion virkelig er fredens religion, og 2) erkender at jihadister/terrorister i egen forståelse er gode muslimer, og begrunder deres handlinger med de samme tekster som de selv anser for hellige, og at dette er et reelt problem?

    Nej, det er lige netop det de ikke kan”.

    OK, jeg har en tendens til at skrive lidt lange sætninger, så det er vel ikke så sært at du med din pizzadanske baggrund ikke helt fangede pointen.

    Jeg prøver igen:

    Du og dine medmuhammedanere kommer anstigende på denne her med denne ulidelige blanding af trusler, offerklynkeri og herrefolksmentalitet, i stedet for at erkende at kuffar afskyr islam fordi der er nogle helt reelle problemer forbundet med denne månegudsreligion.

    Men refleksion og selvkritik, Khaber bin Jaild, er jo ikke noget muhammedanere forstår. Beklager jeg ikke kunne skrive det på pizzadansk: WOLLA FUCK JEG KNEPER DIN MOR!!!, osv.

    Og ved du hvad: Rend mig i røven med dit “I kender intet til jihad”. Tror du virkelig det er sådan det foregår? Tror du virkelig at nogen vil tage dine ord til efterretning og lukke øjnene for det vi læser og hører om fra hele verden hver eneste dag? Sweet dreams.

    Pointen som du ikke fattede er, at de jihadister som vi kuffar er så pissehamrende trætte af, SELV opfatter sig som gode muslimer.

    Jeg tror det er din evne til abstrakt tænkning der halter: Du forstår ikke at udsagnet ‘jihadister opfatter sig selv som gode muslimer’ ikke er det samme som ‘kuffar tror at terrorister/jihadister er gode muslimer’. Den slags tænkning kræver dog nok at man ikke har siddet det halve liv og rokket frem og tilbage mens man savlede over Koranen.

    Svar mig lige på en ting, khaber:

    Er kuffars liv lige så meget værd som muslimers, og hvis ja, hvor i Koranen / ahadith / sira finder du belæg for det?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 17. september 2010 @ 23:27

  138. Haha Lars Du kan sige så mange ting som du har lyst det ændre ikke på det du har sagt og det jeg har sagt ;)
    så må vi se om folk kan åbne øjne og se hvem der har ret…

    Kommentar by khabar — 19. september 2010 @ 00:55

  139. Jeg lagde ikke mærke til du havde et spørsmål til mig Lars!

    I Quran’en står der at alle mennesker er efterkommere af samme to personer. Som I kalder Adam og eva.
    Og det fortæller at, (hvis man forstår det) at alle mennesker er lige og er lige værd, for vi stammer fra de samme allesammen. ;)

    Kommentar by khabar — 19. september 2010 @ 01:13

  140. jeg sidder her og læser alle de dejlige kommentarer i latterlige mennesker kommer med. i er en flok uvidende mennesker der er bange. i er bange for alt. ikke kun islam men også selve kristendommen. i danskere har ikke noget liv end smøger og bajere, så hold jer til det.

    jg har ikke engang gidet læse alle jeres kommentarer, synes det for latterligt og til grin. bare det at jeg skriver på dette indlæg, gør at jeg tænkr at man burde lade jer skrive hvad i vil, og ikke blande mig, kun grine af jer dumme mennesker. terrorisme? gad vide hvor det kommer fra. i er selv en flok vikinge med ikke noget land, kend til jeres baggrund, røvere hele bundtet. hvem var detlige der tvang folk til at blive kristne, og hvor var det lige alt drab stammede fra. læs jeres egne bøger først eller læs historie. men nå nej jeres historiebøger bliver jo også censureret jeg flover mig over at være dansk, derfor jeg kalder jer for danskere. i er en flok bange uduelige mennesker, der er i stand til at overlade jeres land til fjender som nazister bare så i har det godt. i burde stadig have været under tyskerne. det fortjener i.

    jeg holder af biblen det gamle testamente og koranen. men hvad gør i. for jer betyder intet noget, kun at i kan spise og ryge og drikke

    fuck jer, skam jer og jeg glæder mig til at se jer i helvedes ild, for det er der i hører til. livet på jorden er alt for kort, gad vide hvad der kommer efter??????????? jeg ved det, men ved i det???????????????? held og lykke

    Kommentar by uzmah — 20. september 2010 @ 22:56

  141. ->140

    Gå du nu ned på din fætters pizzeria og gør dejgen klar til i morgen. Skrive dansk kan du ikke. Måske fordi du ikke er dansk, men bare opholder dig i vores rige og velstående land, fordi de muslimske taberkulturer ikke kan frembringe så attraktive samfund.

    Reality check:

    Du og dine bevæger jer til de foragtelige og beskidte kuffars lande – ikke omvendt. Dette siger alt. Du klynker og jamrer som din mor gjorde dengang din far gjorde hende gravid, men faktum er: Du er her, og du kan ikke undvære os.

    Ikke så sært at denne uafviselige realitet gør funktionelle analfabeter som dig så aggressive når I skriver. Det er ligegyldigt om det er på danske blogs eller f. eks. engelske, stilen er den samme overalt, således f. eks. din aggression når du “glæder dig til at se os i helvedes ild”, hvilket afslører hvor ydmyget du er af at skulle tigge penge af kuffar.

    Hvad siger denne skadefro om din religion? Og du fatter det ikke selv – refleksion er ikke ligefrem noget man opdyrker i de ørkenhuller du og dine kommer fra.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 21. september 2010 @ 00:31

  142. Lars Findsen På Crack (islamofob
    du ved ikke en skid, du ved ikke hvad ordet JIhad betyder!! hvad med at klappe i,og prøve at høre andet end det du selv vil og kan holde ud at høre! Begrebet Jihad bliver tit misforstået pga, jeres manglende kendskab til dets betydning. I tror at i på forhånd ved det og kender alle aspekterne af Jihad. Mange tror at Jihad er hellig krig, som er til for at udrydde de vantros eksistens.
    Ordet Jihad kan oversættes til “anstrengelse” eller “bestræbelse”.
    Vi muslimer mener ,at dette liv er en test samt en bro til det næste liv, er det derfor en selvfølge, at det menneske, som oprigtigt tror på Gud, vil være nødsaget til at anstrenge sig i dette liv og dermed benytte sig af af Jihad(anstrengelse) du ved kræftedeme ikke en skid.. så det bedst at bare holde din kæft lukket søde ven..

    Kommentar by LAMA — 22. september 2010 @ 19:26

  143. Jeg syntes du nævnte Pizzaria nogle gange i mellem, i dine kommentar længere oppe.. du har vist lidt ondt i num’ern over at vi har overtaget danmark! I KAN IKKE EN SKID. I KAN IKKE ANDET END AT SIDDE FREDAG AFTEN MED SPRUT, HASH OG KOKAIN OG DRIKKE JER STIVE. MEN DET HAR JO OGSÅ VIST HVOR MANGE HJERNECELLER DER ER BLEVET DRÆBT HOS JER .. ISÆR DIG, FORDI DU HAR INGEN HJERNE TILBAGE..

    Kommentar by LAMA — 22. september 2010 @ 19:30

  144. haha hvor er i sjove..
    Hvis I kristne ikke var bange for os muslimer havde i slet ikke gået op i vores hellige religion ” ISLAM “.
    Har i overhovedet læst jeres kommentar?
    det eneste i gør, er at snakke om vores religion, fordi i misunder vores religion. KUN fordi vi har overtaget verden. Hvis vi ikke havde overtaget verden med islam, havde i slet ikke gået op i at brænde vores hellige koran.
    i havde slet ikke snakket om islam hvis i ikke havde ondt i røven, men desværre havde i for ondt.
    I skriver og skriver bag en fucking klam computer skærm, men hvad gør I, i virkeligheden? ikke en skid,
    HELE VERDEN ER BANGE FOR OS MUSLIMER fordi I ved vi kan gøre alt, derfor fik den amerikanske præst ikke lov til at brænde koranen,KUn fordi hele verden kender til os muslimer og self ville der komme en konsekvens.
    I må hygge jer med jeres koran brændinger og jeg glæder mig til at se hvor langt i kommer, fordi i kommer heller ikke langt med det.
    I får den jo hådt tilbage haha:D
    HAVE FUN NØRDER

    Kommentar by Mursi — 22. september 2010 @ 19:48

  145. @ muslim

    Islam er ikke den sande religion. Islam er kætteri.

    Kommentar by peter pelikan — 23. september 2010 @ 11:49

  146. @ Medina

    Din kommentar er helt fin.

    Muslimer har, som du påpeger, al for megen magt i Danmark. Det skal der laves om på. Vi vil have et Danmark tilbage, hvor religiøse mørkemænd og -kvinder fra fremmede fjerntliggende lande ikke bestemmer, hvordan vi skal opføre os i vores eget land.

    Kommentar by peter pelikan — 23. september 2010 @ 11:55

  147. @ uzmah

    Selvfølgelig er vi bange for islam. Har vi grund til andet end at være bange for og foragte en religion, hvis mål det er at gøre os til andenrangsborgere i vores eget land?

    Kommentar by peter pelikan — 23. september 2010 @ 12:03

  148. @ LAMA

    Jeg synes ikke, at du anstrenger dig (jihad?) med at skrive pænt til Lars. Hvordan skal vi så kunne tage dig alvorligt?

    Kommentar by peter pelikan — 23. september 2010 @ 12:06

  149. @ Mursi

    Jeg er ikke misundelig på islam. Jeg synes, at islam er noget lort. En racistisk lovreligion, der gør forskel på mænd og kvinder, muslimer og ikke-muslimer. Den slags racisme kan jeg ikke bruge til noget.

    Så skriver du, at muslimer styrer hele verden. Spis brød til.

    Jøderne styrer Israel. De er ikke ret mange mennesker i Israel. Men araberne kan ikke gøre en skid ved det. Hver gang araberne har forsøgt at knægte Israel og smide jøderne i havet, har araberne fået røvfuld.

    Så hvad er det egentligt, I styrer?

    Ikke ret meget. I har det meste i munden.

    Kommentar by peter pelikan — 23. september 2010 @ 12:13

  150. Engang imellem kan et reality check være nødvendigt for at sætte tingene på plads:

    Dette er Danmark. Hvad danskere giver udtryk for i deres eget land er ikke noget som et par indavlede gedekneppere fra en taberkultur skal stikke snotten i.

    Der er ikke nogen der har “overtaget” noget som helst. Disse primater opholder sig kun her fordi et politisk flertal accepterer dem. Vi kunne lukke for vand, varme, bistandshjælp, el og renovation hvis vi ville, og vores politimyndigheder kunne sætte en stopper for sjakaladfærden med den rette opbakning. I tager det for givet at denne accept, som I tolker som svaghed, vil fortsætte. Big mistake.

    Muslimer vil gerne have adgang til vores samfund – ikke omvendt. Følg fødderne. Dette siger alt.

    Hver gang muslimer går amok i frådende raseri over kuffar bekræfter de kun alle vores opfattelser. De er fanget i et umuligt paradoks: Ude af stand til at sælge deres herrefolksreligion til andre end svage kvinder eller straffefanger – fordi alle andre godt kan se at den er udtryk for primitiv ondskab og menneskeforagt. Hvem vil købe en middelalderlig ørkenreligion der vil gøre folk til slaver og afskaffe den frihed der gør vores samfund så attraktive. Da ikke kuffar der tager frihed for noget givet.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 23. september 2010 @ 13:00

  151. hej allesammen
    synes måske det at brænde en bog af er lidt langt ude, er det ikke som at pisse i bukserne for at hjælpe på tørken i afrika? glem det, hvorfor ikk bare lade folk ha deres egen tro. det kan da godt være at man ikke er enig, men hey det er der jo ingen der er hele tiden. og måske skulle muslimerne også tage at følge det råd, jeres religion er jo ikke den eneste sande religion i hele verden. tror heller ikke at hele verden er bange for muslimer, tror bare at verden synes at det er vildt at et “folk” kan skabe så meget had og vold omkring sig. måske i mangler positiv opmærksomhed. og der vil jeg gerne være den første til at række en hånd frem og give jer et klap på skulderen. de muslimer jeg kender er nogen rigtig flinke mennesker, ros til dem. kan ikke lige komme på mere, men måske andre kan. kom nu, ros til alle så bliver vi glade. knus…

    Kommentar by inge — 23. september 2010 @ 13:36

  152. Kun Allah straffer med ild, og intet sker uden Allahs vilje.

    Siger muslimerne. Ergo er der intet – absolut intet – at hidse sig op over.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 23. september 2010 @ 20:52

  153. Til muhammedanerne i denne tråd..

    Hvis i starter med, at læse korrektur på jeres egne indlæg og lærer at beherske sproget dansk, så tager vi den derfra.

    HVIS i engang lærer at beherske det danske sprog.

    Og nu vil jeg tænde op i pejsen..

    Kommentar by naturret (islamofob) — 23. september 2010 @ 23:15

  154. @ inge

    “kom nu, ros til alle så bliver vi glade.”

    Du har ret, inge. Ros til dig. Og ikke mindst ros til afbrænderen af den hadefulde koran.

    Kommentar by dell — 24. september 2010 @ 20:16

  155. jeg synes bare i skulle til at tage jer sammen? en dag kommer i til at fortryde i har sagt/gjort alt dette.. LARS! DU ER BARE FOR MEGA NEDEREN MINVEN;) du spiller total klog, uden at vide noget som helst..

    Kommentar by LAMA — 25. september 2010 @ 00:49

  156. Og hvad var det jeg skrev i #134? Lama & Co. kan ikke

    “lægge et velargumenteret, velskrevet, sobert indlæg hvor de fremlægger gode argumenter for at 1) deres religion virkelig er fredens religion, og 2) erkender at jihadister/terrorister i egen forståelse er gode muslimer, og begrunder deres handlinger med de samme tekster som de selv anser for hellige, og at dette er et reelt problem?

    Nej, det er lige netop det de ikke kan”.

    Wolla, Dalai Lama, det er et alvorligt problem som du og dine ikke kan overvinde. I har bare ikke den mentale abstraktionsevne der gør at I kan udforme et velargumenteret indlæg der gør indtryk på kuffar. I er syltet ind i jeres egen førmoderne herrefolkskultur, og det slår igennem i jeres udgydelser, som ender med at bekræfte os i vores opfattelse. Der er bare ikke noget du kan gøre ved det, Dalai Lama.

    Se nu #155:

    1) Trusler – jeres ‘kultur’ eksisterer kun i kraft af trusler.

    2) Storskrydende påståelighed: “uden at vide noget som helst”. Hvorfor ikke påpege bare en eneste fejl i det jeg har skrevet? Fordi du ikke kan.

    Og så har jeg ikke nævnt den lille hurdle som bling/neanderthalsproget udgør. Det er lidt svært at få kuffars rezpekt når man kun kan udtrykke sig på pizzadansk. Du ved, Dalai Lama, hos os kuffar er respekt noget man gør sig fortjent til – ikke noget man kan true sig til.

    Wolla, prøv lige at se denne her video af en stening. ‘Pragtfuld’ kultur I kommer fra:

    h t t p://www.liveleak.com/view?i=f7f_1285099569

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 25. september 2010 @ 01:39

  157. @ LAMA

    Jeg fortryder allerede. At vi har lukket en hadefuld og fordomsfuld person som dig, der hidser sig op over lidt papir, ind i landet. Hvis det stod til mig skulle en trusselsmager som dig smides ud af Danmark på røv og albuer.

    Kommentar by ølvom — 26. september 2010 @ 20:07

  158. Hvis ikke snart vi, de oprindelige befolkninger i Danmark og Europa iøvrigt, griber fat om nældens rod og rykker den op! så vokser den os over hovedet…Føler allerede den brænder mig i nakken!

    Kommentar by Jesper J. — 29. september 2010 @ 20:01

  159. http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/28978801/?ss

    Synes Lige i alle skal se det link ;)

    Kommentar by khabar — 4. oktober 2010 @ 22:22

  160. […] http://www.uriasposten.net/archives/17671 FRA SAMME SKRIBENT Ikea censurerer Pussy RiotGefionspringvandets far hædres med fodrejseMads Brügger kritiserer danske intellektuelle for støtte til pakistansk sharia-lederLars Vilks besøger SkanderborgDocumenta sætter publikumsrekordJohanne Schmidt-Nielsen bekæmper duer med plastikugleDen utrolige historie om ordet tjald’s færøske oprindelseVagina Painting vs. Penis PaintingNicolai Wallner bitcher over SuperkilenEn usandsynlig helt OM SAMME EMNER Charlie Hebdo: Muhammed is no good Asmaa forstår Muhammed-tegning Om medier Analyse af: Musiksmag på sociale medier Vilks håner overfaldsmænd INDLÆG VIA RSS  Abonner på indlæg /* […]

    Pingback by Medier bør offentliggøre Muhammed-tegninger hver dag - DenFri — 24. september 2012 @ 11:39

  161. Velkommen falkeøje igen
    det er ellers lang tid siden du har skrevet her inde.
    Nok en 3-4 år siden.
    Og sidst jeg mindes skulle du være en 43 model jeg er stadig en model 46.
    Du kender en del mere til WW2 end jeg.

    Kommentar by Sindsro — 31. marts 2018 @ 12:41

  162. Mursi
    Du er lidt af en fjolse indavls ideoligien.
    Når du er så skråsikker at vi er bange for Islamtumperne, hvorfor har i så ikke vundet krigen.?
    Den har nu varet i præsis 1396 år, hvorfor har i ikke vundet den, selv om vi i vesten med vores elendige politikere sidder med fingrene i røven.
    Du kan være ganske rolig. Vi venter på jer.! :)

    Kommentar by Sindsro — 31. marts 2018 @ 12:50

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper