23. september 2010

Pia K. om overfald (1998): “De ville have slået mig ihjel, hvis de havde fået fat på mig.”

Længere interview med Pia Kjærsgaard på Jyskebank.tv, hvor hun er gæst i Qvortrups Herreværelse. Særligt interessant er hendes beretning om den 2. februar 1998, hvor hun blev angrebet af Antifascistisk Aktion på Nørrebro. Fra Pia Kjærsgaard (DF): De ville slå mig ihjel.

Pia Kjærsgaard: Det er en følelse man har svært ved at overgive til andre, for man ved det kun når man selv står i det… Det var en forfærdelig oplevelse… Selvom det efterhånden er ved at være nogle år siden, så er det ikke en oplevelse man kommer 100 procent over. De ville have slået mig ihjel, hvis de havde fået fat på mig. Det var jeg helt bevidst om, da jeg stod der oven på banken. Jeg vidste, at hvis de brød igennem døren, så ville de som minimum tæve mig. Men de ville også have slået mig ihjel. Ikke individuelt, men som en massepsykose… Det var jo et stort køkken, jeg røg op i, bankens køkken jeg røg op i. Jeg var helt alene, og da jeg kunne høre al den larm, og ikke rigtig vidste om de var inde i banken, så kikkede jeg i en køkkenskuffe, og så tog jeg en køkkenkniv, og tænkte, at hvis de kommer ind, så får de mig i hvert fald ikke uden kamp…

(Jyskebank.tv, 17. september 2010)

Oploadet Kl. 20:28 af Kim Møller — Direkte link13 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/18148/trackback

13 Comments »

  1. Er det mig der husker forkert,eller blev hun ikke også forsøgt overfaldet i Tyskland engang?

    Kommentar by Spinner — 23. september 2010 @ 20:57

  2. Heldigvis lykkedes det ikke for de militante venstre ekstremister!
    Vederfølner har en god artikel om dengang de blandt andet overfaldte Kim fra denne blog.

    http://www.modstand.nu/artikler/2010-02-09/venstreekstremistisk-demonstration-og-overfald

    Kommentar by Patrioten — 23. september 2010 @ 21:15

  3. Spinner:

    Jo, hun blev også overfaldet af danske autonome i Flensborg ca år 2000. Hun var inviteret til at tale ved det danske mindretals årsmøde.

    Kommentar by Henrik — 23. september 2010 @ 21:58

  4. Jeg er 100% solidarisk med Pia Kjærsgaards ret til at gå på gaden i fred.

    Junikredsen er bare en serie påstande med usikker eller fraværende dokumentation. Kim, du er så meget bedre end dem, og de fortjener ikke dit blå stempel.

    Kommentar by WilliamJansen — 23. september 2010 @ 22:07

  5. @Henrik: Tak,kunne mindes det svagt.
    Går dog også ud fra der var tyske autonome med?
    De har også røde tosser dernede,i tonsvis,desværre

    Kommentar by Spinner — 23. september 2010 @ 22:08

  6. Der har formentlig også været tyske autonome, jeg synes bare at jeg kan huske, dem der overfaldt (eller forsøgte at overfalde) Pia K. var danske. De (Pia K. & Co) søgte vistnok tilflugt i en guldsmedeforretning. Guldsmeden gad ikke blandes ind i det, og forsøgte at tvinge dem ud til pøbelen.

    Kommentar by Henrik — 23. september 2010 @ 22:13

  7. Jeg siger Tak igen.

    Kommentar by Spinner — 23. september 2010 @ 22:46

  8. Har man hørt nogle lignende eksempler på det modsatte?
    – altså hvor højreorienterede unge går til angreb på venstreorienterede politikere (eller forsøg derpå)?

    polyb har sikkert et es gemt i ærmet.. naturligvis i form af en analogi, hvor dennes handlingsforløb ingenlunde kan stå proportionelt til trådens emne.

    Kommentar by naturret (islamofob) — 23. september 2010 @ 23:44

  9. Tak til William Jansen for hans storsind: han vil give Pia Kjærsgaard ret til at gå på gaden!

    Kommentar by Frode Fredegod — 24. september 2010 @ 07:35

  10. så tog jeg en køkkenkniv, og tænkte, at hvis de kommer ind, så får de mig i hvert fald ikke uden kamp…

    og overskriften på Information og andre “neutrale” og “lødige” aviser kunne så lyde: Pia K. bevæbner sig og truer anti-fascister på livet!!!!

    Kommentar by Vantroende — 24. september 2010 @ 08:01

  11. @ Frode Fredegod, du skriver: Tak til William Jansen for hans storsind: han vil give Pia Kjærsgaard ret til at gå på gaden!

    WJ: Jeg vil sætte mit eget navn bag den ret. Det er mere end du vil.

    Det kaldes solidaritet. Google it!

    Kommentar by WilliamJansen — 24. september 2010 @ 09:10

  12. @ William Jansen

    Du fedter for Kim Møller ved at nedgøre andre.

    Kommentar by dell — 24. september 2010 @ 20:22

  13. Godt interview, selvom der ikke rigtig er noget nyt. Men charmerende og lattermild, det er Pia K. Selv efter de mange år med Roald Als, Politiken og de autonome i halen. Så meget styrke og overskud – og sødme – i sådan en lille politiker kvinde med så mange år i stiv kuling i dansk politik. Det gør altså noget af en kvinde. :)

    Kommentar by Liva — 25. september 2010 @ 09:08

RSS feed for comments on this post.