24. september 2010

Homoseksuel forfatter på Vesterbrogade: Først slået ned af tyrkere, herefter røvet af iranere

Han er gift med DR’s underholdsdirektør, medlem af Danmark Forfatterforening og færdes i meget venstreorienterede kredse. Kronik af homoseksuelle Tomas Lagermand Lundme, der to gange samme dag overfaldes af indvandrere, og herefter revser Dansk Folkeparti.

Fra Politiken – Fysisk vold må ikke mødes af stilhed.

“Jeg har gjort en ting, der er yderst strafbart i Danmark. Jeg er mig selv. Eller rettere, jeg var mig selv. Og det i fuld offentlighed.

For nu gør jeg det ikke mere. Holder min mand i hånden på gaden. Manden vil egentlig stadig gerne, men jeg synes, det bliver sådan noget klister. Det er det, jeg siger. Det er ikke det, jeg mener. Inderst inde. Jeg er nemlig blevet bange.

Hvis jeg skal overtales, skal jeg i hvert have drukket lidt. Og så gider jeg godt. Men vi slipper altid hinandens hænder, hvis vi støder ind i en gruppe på mere end to, fordi man aldrig ved, hvad man får i hovedet efterfølgende. Jeg er ligeglad med alle de verbale ord-udladninger – dem har jeg prøvet så tit – men er ikke så vild med de fysiske. Det har et møde resulteret i. Et møde, der blev lidt mere end fysisk.

Jeg blev slået ned for halvandet år siden midt på Vesterbrogade… Jeg havde været ude den aften på Centralhjørnet og set Melodi Grand Prix. Og jeg var så smuttet hjem hen ad klokken tre – alene – fordi manden var et eller andet sted i Jylland i en eller anden sportshal for at producere showet til hele DK – og så skete det.

Jeg kan ikke huske så meget af det. Andet end der pludselig kom tre løbende bag mig, og det gik stærkt. Jeg blev pandet ned, de rodede i mine lommer, jeg lå på asfalten. De sparkede mig i ansigtet, jeg flækkede min læbe og fire tænder…

De havde ikke taget min pung, de havde ikke nået det. Jeg blødte ret kraftigt …Og så gik jeg op. Og det var først i spejlet, jeg godt kunne se, at det vist ikke helt var i orden.

Jeg gik igen ned på gaden, men har noget med taxaer og fremmede folk, så turde ikke rigtig tage en vogn. Jeg fik fat i manden på mobilen. Han fik mig overtalt. Jeg prøvede at stoppe et par, men de ville ikke have mig med, fordi jeg blødte så meget…

Den eneste bil, der stoppede og ville have mig med, var en pirat-taxa…. Manden fra bilen sagde, han ville hjælpe mig. Han virkede flink. Han ville køre mig til skadestuen på Rigshospitalet… Så jeg gik med ham. Vi satte os ind i hans bil. Jeg slukkede mobilen. Han kørte. Og så skete det!

På næste gadehjørne stod to af hans venner ind i bilen. Stemningen skiftede med det samme. Og så truede de mig til at udlevere min dankortkode. Og så brugte vi en time, hvor de kørte rundt og hævede på mit kort, mens jeg sad med en mand på bagsædet, der jævnligt prøvede at strangulere mig, fordi jeg prøvede at stikke af første gang, bilen holdt inde ved et hæveautomat.

Heldigvis blødte jeg så meget, at han var lidt bange for at røre mig. Og et eller andet sted var de fine mennesker, de tre fra Iran, fordi de havde et lille hjerte, der blev fisket op, da blodet blev ved. Så de satte mig til sidst af på Trianglen – uden min pung og dankort – og så gik jeg omtåget og forvirret og storblødende og stortudende mod Rigshospitalet.

[…]

På politistationen dagen efter var de nu ellers fine nok… De ville gerne skubbe sagen, så den var lidt nemmere i forhold til deres statistikker. Så det hed sig, at jeg var blevet overfaldet af tre 2.g’ere, der havde fulgt efter mig fra Centralhjørnet, fordi de har noget mod bøsser.

Jeg prøvede, at argumentere imod. Sige, at de havde overfaldt mig nede ved døgn-apoteket, fordi de troede, jeg havde været derinde og købe et eller andet spændende medikament, som de så kunne overdrage til anden part i kraft af en klækkelig betaling. Den bande havde politiet godt hørt om. Men det var 2.g’ere, ikke? Jeg nikkede. Det var jo rigtigt nok. Altså at de var fra Tyrkiet eller noget…

Politiet var meget på at skubbe historien over i noget racistisk. Så var det nemmere at håndtere. Jeg ville igen sige, at sådan var det ikke. At jeg ikke følte, jeg var blevet overfaldet grundet min seksualitet. Men så spang læben op. Og jeg holdt mund.

[…]

Da sårene så småt begyndt at hele… hørte min familie om overfaldet… Og så kan man sige, at de kom på banen. Hele den familie fra Amager, der aldrig har bekendt den slags kulør. Nu blev den farvet… Det var underligt at opleve. At en familie, jeg respekterer for deres værdier, pludselig blev Dansk Folkeparti og talte om strengere straffe og fik sådan nogle små, arrige øjne, der bare så griserødt.

Apropos.

“… bøsser og lesbiske skal være mere synlige, åbne og parate til de små slag, hverdagslivet kan give dem.” (Tomas Lagermand Lundme, Politiken, 24. marts 1999)

Oploadet Kl. 11:49 af Kim Møller — Direkte link73 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/18221/trackback

73 Comments »

  1. Det er så sørgeligt. Mennesker som Tomas Lagermand Lunde vil en dag stå med løkken om halsen og fortælle deres bødler at de undskylder for den racisme, bødlerne er blevet udsat for, og som jo er den direkte årsag til pågældende situation.

    Kommentar by Fish out of Water — 24. september 2010 @ 11:58

  2. De er gale de masochister…

    Kommentar by ivan johansen — 24. september 2010 @ 12:03

  3. en, to tre ydmnygelser. Den tredje er selvydmygelsen.

    “Forfatter” ? Han kan jo ikke skrive.

    Kommentar by wied — 24. september 2010 @ 12:07

  4. Manden har tydeligvis ikke fattet noget som helst …

    Kommentar by Peter R — 24. september 2010 @ 12:12

  5. Helt klart en person med peter mygindsyndrom.

    Kommentar by li — 24. september 2010 @ 12:13

  6. li #5

    Helt enig. Sagens kerne er at han og Peter Mygind er etnomasochister.

    Etnomasochister er nogle, der føler tilfredsstillelse eller som synes det er i orden, at deres eget folk bliver slået, mishandlet og udnyttet.

    Dette relateres så til egen situation således at selv ikke personlige overfald og angreb fra 2g’eres side synes at påvirke deres synspunkter.

    Kommentar by Sigwar — 24. september 2010 @ 12:24

  7. -> Li

    hep !
    Mygindsyndrom er et vanvittigt godt begreb !

    Kommentar by Vantroende — 24. september 2010 @ 12:56

  8. Overfaldsmændene må åbenbart have ramt Tomas Lagermand Lundmes hjerne.
    Det må da kaldes sort uheld, at de har kunnet ramme et så lille sted.

    Kommentar by Binee — 24. september 2010 @ 13:00

  9. Hahahahahaha.. den historie er mildt sagt lattervækkende. Formodentligt vil Lagermand selv kunne se det om nogle år :D

    Kommentar by Marius — 24. september 2010 @ 13:33

  10. Apropos Iranere:

    Ahmadinejad rakte uventet hånden ud til resten af verden, da han talte i FN – og…:

    http://news.yahoo.com/s/csm/20100921/ts_csm/327178

    Med venlig hilsen

    Kommentar by Emeritus — 24. september 2010 @ 13:49

  11. kan man nu stole på, at han har så gode “kulturelle kompetencer”, at det virkelig VAR iranere ? Det er ikke de værste røvere i København.

    “Og et eller andet sted var de fine mennesker, de tre fra Iran.”

    Kommentar by wied — 24. september 2010 @ 13:52

  12. Og så når forfatteren lige at tage afstand fra sin egen familie, fordi de bliver arrige, da de hører om overfaldene.
    Personen er komplet idiot.

    Kommentar by Gunnar Biering — 24. september 2010 @ 14:32

  13. Hele historien viser blot, at de helt ind til benene er gennemsyret af at opføre sig korrekt. Nærmest hjernedøde. Jeg håber idioten bliver slået ned igen – han fortjener det. Ingen humanisme og medlidenhed herfra. Sorry.

    Kommentar by Machiavelli — 24. september 2010 @ 14:44

  14. Den gode mand bør psykoanalyseres.
    Dernæst bør der tages skridt til at anklage de tåber, der gennem hans opvækst har hjernevasket idioten.
    Profilen passer ellers godt nok på Politikens læsere.
    Hør nu her, Tomas: “Det var i virkeligheden din afstumpede familie, med DF-tilbøjeligheder, der havde arrangeret overfaldene på dig, således at dine stakkels, kære muslim-venner blev stillet i et dårligt lys”.
    Prøv den. Pølletiken trykker det gerne

    Kommentar by Ramses-2 — 24. september 2010 @ 14:50

  15. Udenfor pædagogisk rækkevidde, han er sit eget offer. Man bør ikke have medfølelse med ham, og den dag de stikker en kniv i ham, vil han sige undskyld.

    Kommentar by Hans Jensen — 24. september 2010 @ 14:54

  16. Hvad er der galt i Danmark ?

    Thomas er det sødeste fineste menneske og en meget stor forfatter.
    Det kan monsterne selvfølgelig ikke vide, men hvad ved de også om andet end penge vold og menneskeforagt.
    Det eneste vi andre kan gøre er at udtale vores egen foragt for dem og deres tarvelige kriminalitet og så håbe for Thomas at se ikke også har dræbt hans tillid til tlværelsen. Hvad det absolut ikke tyder på når han i dette vanvittige voldsorgie kan bevare det klare overblik og skelne mellem sexisme og racisme. Godt gået – bare hold ud Thomas !

    Kommentar by Finn Lerkenfeld — 24. september 2010 @ 14:57

  17. De eneste mennesker, der reelt står imellem Thomas og galgen, er de mennesker, han har lært at se ned på.

    Samfundet har tilsyneladende lavet en ualmindelig effektiv »antiracistisk« omstrukturering af mandens tankebaner. Det er som om, en lille advarselsklokke bimler i hr. Lagermands hjerne, hver gang nogen så meget som hvisker ‘etnicitet’.
    Hvor Pavlovs hunde begyndte at savle ved lyden af klokken, begynder Thomas reflektorisk at se sig om efter Dansk Folkeparti…

    Kommentar by Egtvedpigen — 24. september 2010 @ 14:57

  18. -Først slået ned af tyrkere, herefter røvet af iranere-
    Så er der måske en Gud alligevel hahaha…

    Kommentar by Fritz — 24. september 2010 @ 15:07

  19. Ha, ha Fritz, det ultimative gudsbevis!

    Kommentar by Slyrgraff — 24. september 2010 @ 15:14

  20. Blev taxa chaufføren ikke anmeldt? Eller var det en pirat?
    Er der ikke kamera i hæve automaten?
    Ellers er det bare at trykke forkert kode tre gange, så automaten snupper kortet. Så er det ovre med at hæve på det. Og så tage de tæsk det nu giver at have lukket kortet.

    Kommentar by Peter — 24. september 2010 @ 15:27

  21. Hvilket parti har han stemt på…??

    Kommentar by EGON — 24. september 2010 @ 15:36

  22. Tag ikke fejl, hvis/når en dag en terrorbombe går af i Danmark, med adskillige dræbte og kvæstede, så vil hadet skylle mod DF fra de mennesker der “tænker” som Tomas Lagermand Lundme (Mygindsyndrom).

    Jævnfør Jens Blauenfeldt mfl.’s reaktion på terrorangrebet på WTC 11/9.

    Kommentar by PBr. — 24. september 2010 @ 15:45

  23. Emeritus:
    Det er første gang at fiksion er blevet til realitet, det er fasinerende og skræmende, mit bud var inden jeg havede læst færdig…. Israel.

    Per N.

    Kommentar by Per — 24. september 2010 @ 15:56

  24. => 18 og 19

    Jeg griner stadigvæk :-D
    Tak fordi i reddede min weekend

    Mvh. Vigilius Hafniensis

    Kommentar by Vigilius Hafniensis — 24. september 2010 @ 16:08

  25. Lerkenfeld : Jamen, han er da sikkert sød, men det er ikke pointen. Der foregår en forfølgelse af og vold homoseksuelle, vi ikke har oplevet før, og alle – både politiet og de homoseksuelle – ved hvem der står for den. (Hvis ikke man ved det, kan man man se den hidsige diskussion der foregår i miljøet på diverse homodebatsites).

    Jeg kan ikke se, hvordan man kan kalde sig “kunstner”, og så ikke vil se virkeligheden i øjnene og skrive om den. Er det fordi han hovedsageligt skriver børnebøger ?

    Kommentar by wied — 24. september 2010 @ 16:11

  26. …gerningsmændene er jo så søde, de er fra Iran…

    Kommentar by Jern Henrik — 24. september 2010 @ 16:23

  27. Det er jo totalt usammenhængende – han starter med at skrive, at han ikke tør holde manden i hånden længere, hvorefter han nægter at overfaldet har noget med seksuel orientering at gøre.

    Hvis han så i det mindste argumenterede for at det havde noget med gerningsmændenes racisme at gøre. Men nej, overfaldet skyldes “racismen” hos DF, politiet, hans egen familie, samfundet…

    Af flere grunde en medlidenhedsvækkende person.

    Kommentar by Signe — 24. september 2010 @ 17:02

  28. “Forfatter” ? Han kan jo ikke skrive.

    Hjælpeløst sprog

    Hjælpeløst menneske

    Kommentar by tavsen — 24. september 2010 @ 17:14

  29. Ikke grine, ikke grine..

    :D :D :D

    Samme type (psykopat) som bøsse-aktivisten Peer Aagaard i øvrigt!

    Kommentar by Poul-Erik Jørgensen — 24. september 2010 @ 17:40

  30. En uskøn sammenblanding af Stockholmsyndrom og Mygindsyndrom (Mygindsyndromet er iøvrigt spot on!)

    Kommentar by Nosferatu — 24. september 2010 @ 17:52

  31. Stakkels betamand. Hvis han var blevet voldtaget af dem, ville hans Stockholmsyndrom nok udarte sig i en konvertering!

    Det sidste nye inden for voldtægter. Homoseksuel massevoldtægt :
    “235 kvinder, 52 piger, 13 mænd og tre drenge blev udsat for systematisk massevoldtægt af rebellerne i 13 landsbyer i Walikale-regionen i Nordkivu-provinsen.”

    http://politiken.dk/udland/ECE1067814/massevoldtaegt-endte-med-303-ofre/

    Kommentar by Professor i interkulturel dialog og gangbangning ved Rosenvang Universitetscenter — 24. september 2010 @ 17:59

  32. Det kan da godt være at den homoseksuelle gut ovenfor ikke mener at der er noget problem, selv han er blevet overfaldet. Men det handler ikke kun om ham. Vestlige samfund ser nu bl.a. sådan her ud og han skal da ikke få lov til at mene at der intet problem er – selvom han skriver at han nu er bange for at gå hånd i hånd med sin kæreste… i Danmark anno 2010.

    Norsk religiøs ansvarlig for et netsted siger angiveligt sådan her:

    ”- Homofili praksis er utvilsomt en synd. All seksuell omgang utenfor ekteskapet er en synd, fastslår han overfor Dagbladet.

    Den islamske forstanderen erkjenner at også muslimer kan være homofile, noe han ser på som et problem.

    – Av flere grunner. Alle avvik er et problem, og homofili er et avvik. Det er det ikke tvil om. I medisinsk forstand er alle avvik sykdom, sa Ghozlan i artikkelen.” (Norge 2008)

    h t t p://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/12/523647.html

    Et homoseksuelt par skriver om en oplevelse i en restaurant i Norge:

    ”En lørdag i mars besøkte vi et arabisk spisested på Grønland i Oslo. Der opplevde vi at noen av gjestene reagerte sterkt negativt på oss. Flere personer kastet sinte blikk på oss da vi kom inn av døren, de hvisket sammen – enkelte reiste seg til og med opp og gikk!
    Vi opplevde dette som en tydelig markering og protest mot oss. Det var fullt på restauranten, og vi ble tildelt plasser ganske tett inntil nabobordet. Da opplevde vi diskrimineringens sanne vesen.
    Idet vi nærmet oss bordet vi ble tildelt, gikk to gjester i sinne. Den siste ved nabobordet spiste maten i rasende fart og gikk sint ut. Robberstad var på forhånd blitt advart om at folk kanskje kom til å reagere når de så oss sammen, men har noen rett til å oppføre seg slik mot oss selv om vi ikke tilhører deres etniske gruppe? ” (Norge 2008)

    h t t p://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2325722.ece

    Sådan skriver mandlig koran dyrker på religion.dk om homoseksualitet:

    ”En mand (eller kvinde), der føler sig tiltrukket af det samme køn, må lade hjernen styre hjertet og kontrollere disse følelser på en måde, så de ikke skaber problemer for ham/hende og senere måske for samfundet.

    Med andre ord: man kan ikke gøre for, at man føler sig homoseksuel og tiltrukket af personer med samme køn, men man kan gøre noget for ikke at udleve denne følelse.

    Homoseksuelle mennesker må – akkurat som ugifte mennesker – kontrollere deres følelser, selv om det bestemt ikke altid er nemt.

    (…)

    Muslimer, som ikke kan smide deres homoseksuelle præferencer væk, må om nødvendigt leve deres liv i cølibat, idet islam ikke tillader ægteskab mellem samme køn og ej heller seksuelle forhold mellem ugifte individer.” (Danmark 2009)

    h t t p://www.religion.dk/artikel/333513:Bedste-blogindlaeg—-Homoseksuelle-maa-kontrollere-deres-foelelser?page=3

    ”Homoseksuelle i hovedstaden har det seneste år hver tredje dag anmeldt, at de er blevet udsat for vold eller hån p.g.a. deres seksualitet.

    (…)

    ”Det er især indvandrere, der udsætter de homoseksuelle for vold og hån, oplyser Landsforeningen for Bøsser og Lesbiske.” (KBH 2009)

    h t t p://www.180grader.dk/nyheder/Homoseksuelle_i_K_benhavn_rapporterer_vold_og_forh_nelser_hver_tredje_dag.php

    Metroselskabet fjerner reklamefilm fra Københavns metro, hvor to mænd kysser. (KBH 2009)

    h t t p://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/16/141421.htm

    Religiøst fodboldhold nægter at spille mod et hold hvor nogle af spillerne er homoseksuelle.

    “Vores hold består af praktiserende muslimer, og det strider mod vores principper at spille mod jer,” lød beskeden i en mail, da en muslimsk fodboldklub i Paris i weekenden nægtede at spillede mod et hold, hvor nogle af spillerne er homoseksuelle. (Paris 2009)

    h t t p://jp.dk/udland/europa/article1841467.ece

    ”I början av november höll gaystudentföreningen Skeivt Forum en debatt om islam och homosexualitet med bland annat en representant för Islamisk råd i Norge.
    Under debatten och i efterföljande mediabevakning har Islamisk råd vägrat att avstånd från de dödsstraff för homosexuella handlingar som utdöms i Iran.” (Norge 2007)

    h t t p://www.qx.se/nyheter/artikel.php?artikelid=5685

    ”Jeg blir sint når jeg ser bildet av at de holder hender. Jeg liker det ikke, for det strider mot vår kultur.

    – Synd å se

    Aslam er opprinnelig fra Pakistan, men har bodd i Norge i ti år. Han mener nordmenn bør innrette seg på Grønland og la være å vise offentlig at de er homofile eller lesbiske.

    Grønland er et flerkulturelt miljø hvor det blir mange som ikke liker homofile, og da bør de ikke holde hender. Her går vi på gata med koner og barn, og da er det synd å se slike ting.”

    (…)

    “Ideelt sett skulle homofili vært forbudt å praktisere offentlig i dette området, men det er ikke opp til oss å bestemme, sier 50-åringen.” (Oslo 2009)

    h t t p://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter/innenriks/vold/hatkriminalitet/7723180/

    „Mehrere Tage nach einem Überfall auf mehrere homosexuelle Männer im Tiergarten liegt eines der Opfer noch immer im künstlichen Koma. Der 48-Jährige habe bei der Attacke in der Nacht zum Montag schwere Kopf- und Gesichtsverletzungen erlitten, teilte das Anti- gewaltprojekt Maneo am Freitag mit.“ (Berlin 2008)

    h t t p://www.berlinonline.de/berliner-zeitung/archiv/.bin/dump.fcgi/2008/0816/berlin/0109/index.html

    ”Tyrkisk familieminister har kaldt homoseksualitet for en ’sygdom’. Dansk Folkeparti kritiserer, at hun er inviteret til Ramadan-middag på Christiansborg.” (Danmark 2010)

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1401451.ece

    Fhv. imam og koran dyrker skriver sådan om homoseksualitet til en religiøs mand der er utilfreds med at have en homoseksuel bror.

    ”Vi mennesker er skabt med et formål og vi er skabt med henblik på at søge det andet køn i et organiseret halal forhold. Jeg har tidligere givet et udførligt svar om homoseksualitet til religion.dk, så jeg håber, at de vil hjælpe dig med at videresende svaret til dig.

    Jeg vil i denne sammenhæng også gøre dig opmærksom på, at hvis du skulle opleve fiasko med at overbevise din bror, så må du endelig ikke opgive håbet og din bøn til Allah.” (Danmark 2009)

    h t t p://www.religion.dk/artikel/340257:Spoerg-om-islam—-Min-bror-siger–homofili-ikke-naevnes-i-Koranen

    ”Tre gange på et halvt år er store vinduer blevet smadret i Lambdas café i Brogade. Lambda er nu i gang med at installere video-overvågning
    Odense: For et halvt år siden åbnede Lambda en ny café i Brogade. Siden åbningen har caféen tre gange oplevet at få smadret vinduer.

    Én gang er der blevet smidt en cykel ind gennem et vindue efter lukketid. En anden gang var ruden smadret med en ukendt genstand. Tredje gang blev der fra en forbikørende bil smidt en flaske ind gennem ruden, mens der var mennesker til stede i caféen. Ingen kom dog til skade.” (Odense 2009)

    h t t p://www.fyens.dk/article/1208280:Odense–Cafe-for-homoseksuelle-chikaneret

    Imam inviteret til at tale på Nørrebro.

    ”Arrangementet der har titlen “From Gang Member to conscious muslim” har til formål at få unge ud af kriminalitet og bandekrig. Men Khalid Yasin er kendt for rabiate udtalelser om dødsstraf til homoseksuelle, og om muslimske mænds ret til at slå deres koner. Desuden mener han at både AIDS-epedimien og terrorangrebet 11. september er amerikanske sammensværgelser.” (KBH 2010)

    h t t p://www.bt.dk/danmark/han-mener-boesser-skal-doe-og-kvinder-taeskes

    ”Bøsser og lesbiske i Danmark må finde sig i alt fra tilsvininger til egentlig vold. Det viser tallene fra Københavns Kommune, hvor borgerne siden juni har kunnet registrere tilfælde af diskrimination på kommunens hjemmesiden.
    På mindre end tre måneder er der kommet 272 indberetninger, og over halvdelen handler om verbale og fysiske overgreb på homoseksuelle. ” (2008)

    h t t p://www.berlingske.dk/article/20080918/danmark/80918127/

    “Two sensitive subjects have crashed into each other in Berlin, with a row over an article in a German Arabic language magazine warning readers that shaking the hands of gay men can transmit diseases.” (Tyskland 2008)

    h t t p://www.thelocal.de/13715/20080815

    ”Ideelle organisasjoner slår alarm og frykter for livene til homofile innvandrere som tvangssendes til foreldrenes hjemland, skriver Dagsavisen.
    I hjemlandene skal ungdommene «bli heterofile» ved hjelp av koranlesning og tvangsekteskap. Blant disse ungdommene er en gutt i slutten av tenårene. Nå er han et sted i Midtøsten. Foreldrene har tatt fra ham passet og plassert ham hos en imam for å lese Koranen.” (Norge 2007)

    h t t p://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2107934.ece

    Norsk religiøs mand med navnet Mohammad mener angiveligt at homoseksuelle skal henrettes. Det er at læse i en norsk avis:

    ”I dag sier han i et intervju med Klassekampen at han støtter de islamistiske opprørerne al-Shabaab i Somalia, som nylig steinet en mann til døde.

    — Etter det jeg kjenner til, var den personen homofil, og det er den straffen han da fortjener. Det er det standpunktet enhver muslim er påtvunget gjennom sin religion, sier 24-åringen fra Larvik til Klassekampen.” (Norge 2010)

    h t t p://www.dagbladet.no/2010/02/16/nyheter/homofili/innenriks/homofobi/politikk/10429716/

    ”Politiet i Oslo ser alvorlig på at et homofilt par ble overfalt av en mann av utenlandsk opprinnelse på Grønland i Oslo.
    Det var søndag 9. august at paret var på vei hjem om kvelden etter konsert og middag i Oslo sentrum. De gikk hånd i hånd langs veien like ved der de bor på Grønland.

    – Plutselig kom det en mann i 40-årene bort til oss, unnskyldte seg og spurte om vi snakket norsk. Deretter spurte han «hva er det for noe?» mens han pekte på hendene våre, sier Anders (24) til Dagbladet.” (2009)

    h t t p://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=570403

    Homoseksuel Reality deltager truet og forfulgt.

    ”– Det mest ubehagelige var, da tre indvandrere drenge løb efter mig. Jeg måtte bare spænne, fordi jeg ikke ville have nogle slag i nakken eller ansigtet. Jeg skal jo passe på mit ansigt, fortæller Patrick, der måtte forlade hotellet ved sidste parcermoni.” (2010)

    h t t p://ekstrabladet.tv/flash/article1327073.ece

    ”Frelsens Hærs Ungdom i Norge mister statsstøtten næste år, fordi de nægter homoseksuelle at blive soldater i frelserhæren.” (2008)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/307569:Kirke—tro–Teologi-koster-statsstoette

    ”Det blev ikke lutter fest og farver, da den første homofestival i Bosniens historie onsdag blev skudt i gang i landets hovedstad, Sarajevo. Knap var åbningsceremonien afsluttet, før voldsmænd overfaldt flere deltagere. I alt otte personer kom til skade. Kun et massivt politiopbud forhindrede mere vold, og betjentene måtte beskytte festivalsdeltagerne fra grupper af mennesker som råbte “Dræb bøsserne” og “Allahu akbar” (muslimsk udtryk, som på arabisk betyder Gud er stor, red.).” (2008)

    h t t p://jp.dk/udland/europa/article1448137.ece

    ”Søndag eftermiddag aftalte to mænd at mødes i den enes lejlighed på Nørrebro i København for at drikke sammen og have lidt hyggesex. Men noget gik galt, og den ene – en 23-årige muslimsk mand – endte med at tildele sin 63-årige hyggeven mere end fem slag i hovedet med en whiskyflaske, så han mistede halvanden liter blod.” (2010)

    h t t p://ekstrabladet.dk/112/article1382032.ece

    ”’Fucking lebber’ I retten fortalte kvinden, hvordan tre mænd var kommet hen til hende. Først ville de bare nasse en smøg, men pludselig gik den ene af dem amok. Han tog fat i kvindens hår og trak hende omkuld på jorden og slæbte hende ind i en opgang.
    – Han satte sit knæ i min mund og holdt mig fast, mens han lagde vægt på, så det begyndte at knase. Jeg blev rigtigt bange, jeg troede de ville dræbe mig, fortalte kvinden.
    Hun blev også både spyttet og sparket, indtil et par kvinder kom løbende inde fra caféen og hjalp hende.
    Der er ikke meget tvivl om motivet til det pludselige amokløb. ‘Fucking lebber, I er så klamme’, råbte gerningsmanden.” (Vesterbro, KBH 2010)

    h t t p://ekstrabladet.dk/112/article1409725.ece

    Koran opdraget mand lever dobbeltliv i Danmark

    ”- Jeg kan ikke tro på en religion, der fordømmer den, jeg er.

    Sådan siger 23-årige Ahmad fra Århus om islam. Han er opvokset med islam, og hans familie praktiserer religionen. Men Ahmad er homoseksuel, det er en synd ifølge Koranen, siger han selv – derfor kan han ikke tro på det.

    – Hvis jeg bliver spurgt, om jeg er muslim, ved jeg ikke, hvad jeg skal sige. Jeg er splittet, fordi homoseksualitet er forbudt, og jeg synes, at det er hyklerisk, hvis jeg er homoseksuel som troende, siger han og tilføjer, at islam er den religion, der giver mest mening for ham.

    Ahmad er af kurdisk oprindelse og har boet det meste af sit liv Danmark, han læser på universitetet og har to yngre søstre. Det, at han er den eneste søn, gør det endnu vigtigere for Ahmad, at det ikke bliver opdaget, at han er bøsse.” (2009)

    Navnet Ahmad er opdigtet af avisen.

    h t t p://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090728/AAS/979713574/1010/net2

    ”En 29-åring sammen med sin 23 år gamle kamerat ble natt til søndag overfalt og banket opp av to ukjente menn utenfor utestedet “Naken” i Pilestredet i Oslo.
    De to homsene ble både slått og sparket av gjerningsmennene ved utestedet som har mange homofile og lesbiske blant gjestene. ” (2008)

    h t t p://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1440048.ece

    Homoseksuel politiker overfaldet og tæsket af en flok mænd

    ”Svensk politiker slått ned i Stockholm

    Politikeren fra Centerpartiet skal ha blitt sparket i hodet.

    Den svenske politikeren Fredrick Federley fra Centerpartiet ble onsdag kveld slått ned utenfor sin bolig sør i Stockholm, melder svenske nettaviser.

    Federley (32) ble ifølge øyenvitner angrepet av fire menn, som blant annet sparket ham i hodet. Han er ført til sykehus i ambulanse. ” (2010)

    h t t p://www.dagbladet.no/2010/09/15/nyheter/utenriks/vold/politikere/homofili/13417288/

    Kommentar by Liva — 24. september 2010 @ 18:00

  33. Homoseksuelle Rasmus fortæller om da han blev tæsket i Studiestræde.

    “”De råber ord som bøsserøve og bøssesvin ud af vinduerne, og jeg noterer nummerpladerne, mens nogle andre går ind på Masken for at få baren til at ringe 112. Nogle af ballademagerne hopper ud af bilerne, og jeg forsøger at tale dem ned. De har anden etnisk baggrund, og jeg forsøger at overbevise dem om, at der skal være plads til alle, og at de skader deres egen sag, når de kommer med den her negative attitude.”
    Rasmus formår dog ikke at tale fornuft til de unge mænd, men får i stedet for en hård knytnæve i ansigtet, og han bliver slået bevidstløs.” (København 2010)

    h t t p://www.out-and-about.dk/visnyhed.asp?id=1889

    Kommentar by Liva — 24. september 2010 @ 18:20

  34. Hey, det er jo bare kultur-berigelse.

    Kommentar by Den blåøjede Ulv — 24. september 2010 @ 18:23

  35. Hvor dum kan man egentlig tillade sig at være?
    Hans familie og venner har da endelig forstået
    alvoren i lille Danevang,eller måske ikke?
    Hvis han kan jo fortsætte sine gåture når hans
    læber er på plads.
    What a moron.
    bernadotte
    24.9 2010

    Kommentar by erik pedersen — 24. september 2010 @ 19:23

  36. Rettelse:
    Han kan fortsætte sine gåture skulle der stå,
    når læberne er fit for fight igen.!!!!!!
    bernadotte
    24.9 2010

    Kommentar by erik pedersen — 24. september 2010 @ 19:26

  37. Min homoseksuelle fætter oplevede for mange år siden at blive stenet på Nørrebro til Gay Pride Parade.

    Han tilslutter sig naturligvis stadig til Mygindismen, og kan ikke få nok af indvandrere.

    Jeg forstår det ikke.

    Kommentar by Kenny Starfighter — 24. september 2010 @ 20:10

  38. Nå kidnapningen af ham danskerne de kørte tur med var altså DR’s underholdsdirektør´s bøsse kæreste . . . .

    Nej den gider jeg slæt ikke kommenterer . . .

    God Weekend Kim og tak endnu engang for smuk udført arbejde . .

    Kommentar by Kristian L — 24. september 2010 @ 20:13

  39. Manden kan jo ikke åbenbart ikke lægge to og to sammen

    Kommentar by Spinner — 24. september 2010 @ 20:16

  40. @37

    “Mygindismen”

    Det er jo præcis det den nye trend hedder . . . .

    Kommentar by Kristian L — 24. september 2010 @ 20:17

  41. Tomas Lagermand Lundme tudede for nylig over det svenske valgresultat. Han vil ikke fatte det.

    Kommentar by dell — 24. september 2010 @ 20:51

  42. @ li

    Du er fantastisk.

    “peter mygindsyndrom”.

    LOL

    Kommentar by dell — 24. september 2010 @ 20:54

  43. @ Kim Møller og andre

    En interessant lille detalje:

    Gay Pride Parade 2010 gik i modsætning til andre år ikke over Nørrebro i år.

    Hvorfor mon?

    Kommentar by dell — 24. september 2010 @ 21:08

  44. “Thomas er det sødeste fineste menneske…”

    Ja, Thomas er sikkert “sød”. Og deri ligger netop problemet. Medmindre vi igen naar det stade, hvor det er en fornærmelse at kalde en mand “sød”, er der ikke meget haab for vores civilisation. Et samfund kan overleve fint hvis kvinder, børn og dyr er “søde’, men ikke med generelt søde, bløde feminiserede mænd.

    Kommentar by marius — 24. september 2010 @ 21:37

  45. “Det var underligt at opleve. At en familie, jeg respekterer for deres værdier, pludselig blev Dansk Folkeparti og talte om strengere straffe og fik sådan nogle små, arrige øjne, der bare så griserødt” Manden er jo en rablende gal dansker-RACIST!

    Kommentar by ReligionForbudt — 24. september 2010 @ 22:11

  46. Det er godt nok en sød samling kommentarer vi har på denne side. Men det er ok. Den mand er sgu for dum.

    Kommentar by EH — 24. september 2010 @ 23:44

  47. jesus har ikke levet forgæves…

    Kommentar by mb — 25. september 2010 @ 03:14

  48. 41.Dell

    Var det ham med det lyse hår, krøller og smokingjakke ?

    Kommentar by Vivi Andersen — 25. september 2010 @ 05:24

  49. >47 mb: “jesus har ikke levet forgæves…”

    Jesus har levet.

    Men spørgsmålet er rettelig dette

    “jesus har ikke levet forgæves…”

    Kommentar by ReligionForbudt — 25. september 2010 @ 05:38

  50. Når han kommer igen, for at skille vandene, skille fårene fra bukkene så at sige, bliver det ikke mindre end en smal sag for ham.

    Kommentar by ReligionForbudt — 25. september 2010 @ 05:42

  51. Han skal bare se efter hornene i panden.

    Kommentar by ReligionForbudt — 25. september 2010 @ 05:43

  52. Jeg kender også nogle bøsser som er blevet overfaldet, og har de sammen reflektioner som vores ven her. Jeg tror desvære at naiviteten angsten for ikke at tilhøre det “gode” selskab er sat i religiøst system. Disse mennesker vil nok ikke indse virkeligheden før de bliver ført op i byggekranen.

    Kommentar by Hans L — 25. september 2010 @ 07:38

  53. 46

    Måske er han ikke dum, men rigtig grum… på andres bekostning.

    Kommentar by Liva — 25. september 2010 @ 08:49

  54. li

    Du kan bare noget med sprog. :)

    Kommentar by Liva — 25. september 2010 @ 08:51

  55. @ Vivi Andersen

    Nej, det var ikke ham, du refererer til.

    Tomas Lagermand Lundme “tudede” på skrift over det svenske valgresultat.

    Kommentar by dell — 25. september 2010 @ 09:56

  56. E H nr 46
    En sød samling fakta.

    Kommentar by gravballemanden — 25. september 2010 @ 09:59

  57. #52, Hans L. Nej det eneste de vil fatte er at de skal dø. Men de vil til sidste hjerteslag mene at, det er DF og “tonen i debatten” og “danskernes racisme” der er de egentlige årsager til at det kunne komme så vidt.

    Kommentar by Peter R — 25. september 2010 @ 10:05

  58. Det er jo en slags darwinisme i praksis;

    Man bliver ved med at benægte livets årsagssammenhænge, og gennem manglende erkendelse af de kausalkæder der påvirker eens live skubber man dem fra een der vil redde een imens man forsøger at forsvare sine voldsmænd.

    Jeg har ikke det fjerneste imod bøsser (jeg savner dog den gamle Heaven bar på Kompagnistræde) men jeg har en del imod denne “forfatter” specifikt – ikke fordi han har en eller anden seksualitet men fordi han er en idiot.

    Heldigvis er hans opfattelse af verden subjektiv hvorimod Darwins mekanismer er et faktum. Der kommer kun een vinder ud af dén ligning.

    Kommentar by kbh — 25. september 2010 @ 10:42

  59. Wow, 58 kommentarer. Må indrømme jeg ikke har læst dem, men jeg håber I kan bære over med mig hvis jeg gentager noget der allerede er blevet sagt.

    Kan det tænkes at han fik bank ikke så meget fordi han er bøsse, men fordi han er et modbydeligt røvhul og havde fortjent det? Men det kan jo nok ikke ses på ham…

    Hvor bliver hans fordomsfulde og nedsættende omtale af politiet (og Bilka og Faxe Ladeplads og DFs vælgere) anset for god tone?

    Kommentar by Vagn Henning — 25. september 2010 @ 10:51

  60. “Jeg gik igen ned på gaden, men har noget med taxaer og fremmede folk, så turde ikke rigtig tage en vogn.”

    Og så sætter han sig ind i en pirattaxa :-D :-D :-D

    Kommentar by tavsen — 25. september 2010 @ 11:27

  61. Tomas Lagermand Lundmes reaktion er endnu et argument for den amerikanske ‘don’t ask, don’t tell’ politik overfor homoseksuelle i hæren.

    DR havde faktisk allerede glædet os med at fortælle at reglen nu var blevet afskaffet, men det sidste jeg hørte var at forlaget til at ophæve reglen var blevet forkastet.

    Kommentar by Balder — 25. september 2010 @ 11:53

  62. Hadet til DF er åbenbart større end hadet til overfaldsmændene, og angsten for at ikke at være i det gode selskab er åbenbart også større end angsten for overfaldsmændene.

    Kommentar by Andreas — 25. september 2010 @ 12:25

  63. Til PerN (23)
    Sikke dog en lang tråd. Hovedemnet er åbenbart meget populært. Dette, PN, er derimod banebrydende.
    Hold øje med Symantec og Langner i sagen om cyberspace-missilet Stuxnet. Især Symantec mener i løbet af meget kort tid at være i stand til at offentliggøre både Stuxnets opbygning, mål, (hensigt), og hvem afsenderen er!

    Ud af de mere end 60.000 industrielle og andre ‘værker’, som er ramt af Stuxnet – herunder atomkraftværker og andre atominstallationer, er langt hovedparten koncentreret omkring de iranske atomfaciliteter. Pakistan, Indien og andre fjernøstlige stater deler nogle få procent. Stuxnet er også fundet i selveste USA.

    Men interessant ved missilet er jo adressen, at den først går ind og overtager, når ‘nøglen’ passer i låsen! Der er dog meldinger om, at den meget omfattende ormekode kan virke forstyrrende, selv om nøglen ikke passer i låsen.

    Det er især bekymrende, at ormen ret ubesværet er hoppet fra det globale net, alle er koblet op på til de lukkede kredsløb.

    Det nye sikkerhedsproblem for alverdens regeringer er, at Stuxnet har åbnet et helt nyt kapitel i cyberkrigens historie – for ikke blot arbejder ormen på egen hånd og kontrollerer den industrielle facilitet, den overtager, men den beslutter også, hvornår faciliteten skal ødelægges fysisk. Ormen tjekker formentlig med det som formål tilstanden omkring sig hvert femte sekund. Formentlig af hensyn til opdagelse eller anden forudset trussel. Det må formodes, at ormen starter destruktionen af det udvalgte mål, når målet bliver livsfarligt for afsender, eller ormen bliver opdaget. Men det ved vi snart meget mere om.

    Det, der skulle ske, er nok sket, for ormen er først officielt blevet opdaget i juni-juli, men har huseret uforstyrret i cyberspace det meste af et år nu (hm, hvor ved man det fra!). Microsoft har netop lukket fire huller, som den smutter igennem, når den spreder sig. Alt for sent.

    Langner i Tyskland gætter som du på, at Israel eller USA er afsenderen. Ingen andre formodes at være i stand til at arbejde på så højt niveau. Ingen israelske kraftværker eller andre komplekse installationer har meldt om noget Stuxnet-angreb. Det kunne være en indikation af, hvem afsenderen måske nok er.

    Med venlig hilsen

    Kommentar by Emeritus — 25. september 2010 @ 13:14

  64. Emeritus:

    Langer virker til at være overordentlig comptent efter hvad jeg kan læse, jeg har misset Symantec men det giver mening at de er med her, deres store produkt er jo virus fanger, jeg vil gå tilbage til artiklen og søge videre i viden tråde derfra.
    Du har ret i at tråden er lang her, komentaterne syntes åbenbart at et overfald og reaktion fra offer er vigtigere end et af det helt store cyber gennembrud er opdaget i vores livstid, ikke at der er noget galt i det, men jeg har altid været stor science technology fan

    Venligst Per N.

    Kommentar by Per — 25. september 2010 @ 14:40

  65. @63 & 64
    Nu er jeg ikke den store programmerings haj, men jeg har da været på kursus i programmering af Siemens S7, og har lavet en del idriftsætning på dem sammen med mere kompetente folk.

    Min umiddelbare vurdering, er at det er en and. Jeg mener ikke man kan ændre programmet i dem, når de først står i “run”. Så skal man fysisk flytte en omskifter for at de kan lade sig gøre.

    Og at designe et program, der kan ødelægge en vilkårlig industriel proces, lyder også uendeligt komplekst på mig.

    Kommentar by Kenny Starfighter — 25. september 2010 @ 16:09

  66. Til Kenny Starfighter og PerN:
    Microsoft tager Stuxnet dødalvorligt. Symantec og Siemens også.

    http://www.cbsnews.com/8301-501465_162-20017507-501465.html

    http://www.symantec.com/connect/blogs/stuxnet-introduces-first-known-rootkit-scada-devices

    http://epn.dk/teknologi2/computer/sikkerhed/article2143309.ece

    Med venlig hilsen

    http://www.stuxnet.net/

    http://www.langner.com/en/

    Kommentar by Emeritus — 25. september 2010 @ 18:53

  67. Som en sidste i dag, er træt, en af de første tanker jeg havde efter at havde læst artiklen var, at snart vil vi læse om at det er en and eller at store nedtoninger af missilet virkning og muligheder, hvad der er hvad, får vi så se, men det er en fasinerendene tanke.

    Venligst Per N.

    Kommentar by Per — 25. september 2010 @ 20:08

  68. Jeg glemte at tilføje, når vi tænker tilbage fx. de sidste 30 år, så var den edb-chips-nana teknologi-internet ect, betragtet som stort set som fiktion, jeg husker tydelig filmen TRON som der nu er lavet en nr. 2.

    Venligst Per N.

    Kommentar by Per — 25. september 2010 @ 20:21

  69. Nu er han ganske vist voldsoffer og har ret til at være forvirret og såret. Men han har i sit professionelle virke været særdeles politisk. Er vist nærmest prototypen på en dansk venstreorienteret kunstner, der blander følsomhed, naive holdninger, politisk engagement og kunst. Opvækst i bofællesskab med to vensteorienterede aktivistforældre. Hans hørespil kan godt være talentfulde, men han er også gift med DR’s underholdningschef. Samt modtager af en masse statslige legater.

    I kronikken skriver han ikke at han er medlem af Enhedslisten, men det står på hans hjemmeside: http://www.tomasll.dk/drb.htm

    Se også mine nyeste kommentarer under kronikken i Politiken, der er links til kilder.

    Jeg troede først han var dybt forvirret og uden indsigt i samfundet. Men han forsøger vist snarere bevidst at manipulere og lave politiske fjendebilleder for at få sin verden til at hænge sammen.

    Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 25. september 2010 @ 21:22

  70. Til PerN og Kenny Starfighter.
    Seneste nyt om Stuxnet fra igår:

    YahooNews – citat:
    By Mark Clayton – Fri Sep 24, 3:57 pm ET

    ‘…Bushehr is the one target that might be worth the cost.” (Langners teori m. a.)
    Not so fast, says Frank Rieger, a German researcher with GSMK, a Berlin encryption firm that has been helping governments on the Stuxnet case, who is familiar with the internal architecture of Stuxnet. His theory is that Stuxnet’s target is a different facility in Iran: Natanz.
    The Natanz nuclear centrifuge facility is widely condemned as a nuclear weapons threat. It currently produces low-enriched uranium for power plants, but nonproliferation experts it could be converted to produce highly enriched uranium fuel for use in nuclear weapons.
    Two things in particular may make Natanz a more likely Stuxnet target, Mr. Rieger says.
    • Stuxnet had a halt date. Internal time signatures in Stuxnet appear to prevent it from spreading across computer systems after July 2009. That probably means the attack had to be conducted by then – though such time signatures are not certain.
    • Stuxnet appears designed to take over centrifuges’ programmable logic controllers. Natanz has thousands of identical centrifuges and identical programmable logic controllers (PLCs), tiny computers for each centrifuge that oversee the centrifuge’s temperature, control valves, operating speed, and flow of cooling water. Stuxnet’s internal design would allow the malware to take over PLCs one after another, in a cookie-cutter fashion.
    “It seems like the parts of Stuxnet dealing with PLCs have been designed to work on multiple nodes at once – which makes it fit well with a centrifuge plant like Natanz,” Rieger says. By contrast, Bushehr is a big central facility with many disparate PLCs performing many different functions. Stuxnet seems focused on replicating its intrusion across a lot of identical units in a single plant, he says.
    Natanz also may have been hit by Stuxnet in mid-2009, Rieger says. He notes that “a serious, recent, nuclear accident” was reported at that time on WikiLeaks, the same organization that recently revealed US Afghanistan-war documents. About the same time, the BBC reported that the head of Iran’s nuclear agency had resigned.
    Lending some credence to the notion that Stuxnet attacked more than a year ago, he says, is the International Atomic Energy Agency’s finding of a sudden 15 percent drop in the number of working centrifuges at the Natanz site. Rieger posted that data on his blog….’

    Med venlig hilsen

    Kommentar by Emeritus — 25. september 2010 @ 21:50

  71. Ødelagde de mon også mandens hjerne?
    Han lyder ganske “lost”!

    Kommentar by L. johs — 26. september 2010 @ 19:55

  72. Emeritus:
    Hvis du stadig hænger på! jeg har ikke læst det endnu og det kan være at det er skrevet før men.. bare for at vise at misilet er ved at dukke op andre steder.

    http://www.theblaze.com/stories/computer-attacks-linked-to-wealthy-group-or-nation/

    Venligst Per N.

    Kommentar by Per — 27. september 2010 @ 14:08

  73. […] Den store indvandrer, der trues med skruetrækker i programmet, er den 48-årige Jacob Nico, der lever som dørmand, og stod for sikkerheden under Copenhagen Pride. Han er omkring 195 cm høj. Hvis indvandrere antaster en fyr som ham, hvad sker der så ikke med to små, mindre robuste bøsser, hvis de går samme sted to gange om ugen. (Se også Homoseksuel forfatter på Vesterbrogade: Først slået ned af tyrkere, herefter røvet af iranere.) […]

    Pingback by Hvem terroriserer egentlig homoseksuelle i Danmark ? « Snaphanen — 6. oktober 2011 @ 19:05

RSS feed for comments on this post.