12. oktober 2010

TV-avisen i Gellerup: To smadrede bilruder og stjålet taske, truende arabere og et cykeltyveri

TV-avisen sætter for tiden fokus på ghettoerne i et tema kaldet Det Andet Danmark. I mandagens sene udgave var emnet parallelsamfund og kvarterløftsprojekter i Gellerupparken, og det blev en ganske underholdende affære. Først lidt fra det indledende interview med Gellerupparkens beboerformand – Interview med… Helle Hansen, Beboerformand i Gellerupparken.

Steffen Kretz, TV-avisen: … men også problemer med kriminalitet i det hele taget, og lovløshed, der hersker i ghettoerne siger blandt andet regeringen. Er det god ide at gribe ind over for det Helle Hansen?

Helle Hansen, beboerformand: Altså, jeg bor jo ude i Gellerupparken, som bliver kaldt en ghetto, men jeg oplever det som et godt sted at bo. Og i min dagligdag, der er det ikke sådan, at jeg oplever en masse kriminalitet. Jeg ved der foregår noget, men jeg får også at vide af vores politi, at det ikke er mere end det der foregår andre steder i byen. Så det er jo lidt hvordan det nogle gange bliver fremstillet i medierne.

Umiddelbart herefter et indslag fra Gellerupparken, hvor en planlægningschef fra Århus Kommune viste rundt – Mange penge spildt på Ghettoer

Steffen Kretz, TV-avisen: Kommunerne har brugt store summer på at bekæmpe kriminalitet og arbejdsløshed i ghettoen, men som vi skal se nu, så er det langtfra lykkedes. I Gellerup har man for eksempel brugt over 100 mio. kroner på at trække folk i arbejde, og tiltrække flere resourcestærke danskere til området, sænke kriminaliteten, men lovløsheden hersker stadig, og det mærkede vi, da vi besøgte bydelen i dag.

Gry Hoffmann, DR: Per Jensen viser rundt i Århus-bydelen Gellerup. Nærmere bestemt, så viser han hvad 138 mio. er brugt på.

Per Jensen, planlægningschef: Vi er kravlet op på Hasle Bakker, hvor vi har en fremragende udsigt over hele Århus, hvor vi kan se Gellerup.

Gry Hoffmann: Den kunstige bakke skal fungere som et rekreativt område, og det er en af de ting som er betalt af det dyre støtteprojekt Urban II, et projekt der skulle løfte bydelen.

Per Jensen: Her har vi Globus 1, det er finansieret af Urban-midler, og det er et aktivitets- og fritidscenter for områdets beboere.

Gry Hoffmann: Gellerup er ikke det eneste boligområde der har fået hjælp til kvartersløft. DR Nyheder har spurgt ni kommuner om hvor mange støttekroner der bliver brugt i de socialt belastede boligområder. I de her kommuner bliver der til sammen brugt flere hundrede millioner kroner på at løse problemerne i ghettoerne. Tilbage til Gellerups prestigeprojekt Urban II. Her var formålet blandt andet, at få flere mennesker i job.

Per Jensen: Altså vi må sige, overordnet, at så er det ikke gået så godt som vi har håbet på. Der har nok været den effekt, at når folk er kommet i arbejde, så er de også flyttet fra Gellerupparken.

Gry Hoffmann: Og i dag er over halvdelen af beboerne i den arbejdsdygtige alder stadigvæk på overførselsindkomst.

Per Jensen: – beklageligvis.

Gry Hoffmann: På papiret er kriminaliteten faldet, men da DR kom forbi, fik vi smadret en rude og stjålet en taske.

Per Jensen: – og det er jo skidetræls. Og andet er der ikke at sige til det. Det kan jo desværre også ske i andre steder af byen.

Gry Hoffmann: Men det sker igen, da vi har skiftet bil, og skal fortsætte vores interview.

Gry Hoffman (ophidset): Jamen han har smadret den igen.

Gry Hoffmann: En bagrude bliver smadret, mens vi står ved siden af.

Per Jensen: Nu kom lige det dybt kriminelle segment her.

Gry Hoffmann: Vi kører lidt væk for at se på skaderne.

Per Jensen: Jeg vil da sige, at de oplevelser vi har haft her, det bestyrker mig da meget i, at der skal ske nogle ganske radikale ændringer her ude i området.

Gry Hoffmann: – for hvis man ser herovre, så mangler der jo noget herovre, hvad er det der mangler?

Per Jensen: Der mangler en cykel.

Gry Hoffmann: Hvad var det for en cykel?

Per Jensen: Ja, det var min egen. Det var selvfølgelig også letsindigt at stille den der. Jeg kan jo trøste mig med at de ikke kører med hjelm på herude, så den er her endnu.

Oploadet Kl. 05:50 af Kim Møller — Direkte link57 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/18875/trackback

57 Comments »

  1. Sikke et dejligt ‘Marianne Jelved Samfund’

    anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 12. oktober 2010 @ 06:27

  2. Efterfølgende blev Rådmand Laura Hay (V) interviewet. Hendes forslag til at modvirke kriminelle parallelsamfund i Gellerup: et informationsmøde! Hvorfor har man ikke tænkt på det noget før?

    Kommentar by Claus Kvist Hansen — 12. oktober 2010 @ 06:40

  3. Mon ikke Helle Hansen, er fra enhedsliste segmentet, som selvom hun blev kulturberiget af 5 kulturberigere, med dårlig smag ikke ville kunne opleve en masse kriminalitet.

    Og det er da rart vi endnu har spildt 138 mill. på ingenting. Alt det pis med øse penge ud på kurser der skulle forbedre kulturberigernes arbejdsmarkeds muligheder er splid af penge, de arbejdspladser er forlængst flyttet til kina, efter ihærdig arbejde af vores politikkere.

    Det er et beskæftigelscirkus, med kun et formål at beskæftige en masse mennesker som direkte arbejder i beskæftigelsesindustrien.

    Kommentar by hans L — 12. oktober 2010 @ 07:00

  4. Per Jensen, planlægningschef får stjålet sin cykel :-D :-D

    “Ja, det var min egen. Det var selvfølgelig også letsindigt at stille den der”

    Han kan bare kigge efter den hos de etniske cykelhandlere i byen :-D :-D

    Kommentar by tavsen — 12. oktober 2010 @ 07:08

  5. Parallelsamfund så det basker:
    http://lokalavisen.dk/ghetto-outlawz-ishoej-vi-er-gadesoldater/20101011/artikler/101019854/

    Kommentar by Hertz — 12. oktober 2010 @ 07:41

  6. Ghetto Outlazs gruppen hader politiet af den grund at de er de eneste der for nuværende står i vejen for den beserkergang disse “gadesoldater” så inderligt drømmer om at begå mod den danske forsvarsløse befolkning.

    Kommentar by Jacob Andersen — 12. oktober 2010 @ 08:09

  7. Så kunne man ingen her til morgen høre en socialist (Søvndal) fortælle om hvordan andre skal flytte til ghettoen. Som det er sædvane for den type sociale mennesker, så gælder det naturligvis ikke ham selv.

    Ikke overraskende var ghettoerne VKO’s skyld – uanet at det er Sønvdal og hans slæng der har skabt grundlaget. Hukommelsen er ligeså kort som IQ’en er høj hos politikere.

    Skal vi vædde en Lire på at “løsningen” bliver at poste flere milliarder kroner i ghettoerne, indføre positiv særbehandling for de fremmede og plukke de arbejdende danskere endnu mere ?

    Jeg venter spændt på hvornår forslaget om tvangsindflytning af hvide danskere til ghettoerne dukker op fra en eller anden ekspert eller venstrefløjspolitiker (nogenlunde det samme). Det har jo allerede været fremme at deportere visse landsbybeboere til byerne.

    Kommentar by Boo — 12. oktober 2010 @ 08:13

  8. Man skulle tro det var ondskabfuld satire.

    Kommentar by FriKapitalist — 12. oktober 2010 @ 08:23

  9. Den danske civilbefolkning kan vist godt begynde at ruste sig til fremtidens opgør med kulturberigelsen, politikerne aner overhovedet ikke hvad de skal/kan stille op. Massive hjemsendelser er den eneste vej til en fremtidig fredelig sameksistens, men der er kun et parti der vil gå den vej, og de har jo desværre ikke 90 mandater endnu. Imens bruger vi da bare nogle flere milliarder på at holde liv i ghettoerne, imens vi samtidig lukker flere skoler og hospitaler.

    Danske skatteydere er tykt til grin.

    Kommentar by Morten Olsen — 12. oktober 2010 @ 08:24

  10. Gry Hoffmann: – for hvis man ser herovre, så mangler der jo noget herovre, hvad er det der mangler?

    Per Jensen: Der mangler en cykel.

    Gry Hoffmann: Hvad var det for en cykel?

    Per Jensen: Ja, det var min egen. Det var selvfølgelig også letsindigt at stille den der. Jeg kan jo trøste mig med at de ikke kører med hjelm på herude, så den er her endnu.

    Kosteligt! K O S T E L I G T :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. oktober 2010 @ 08:33

  11. Herlig artikel. Har selv boet i “Gellen”, men måtte flygte. Spørgsmålet er så, hvor i Danmark indfødte danskere, der bliver forfulgte og terroriseret pga. etnicitet og religion, kan søge asyl.

    Kommentar by Peter Hansen — 12. oktober 2010 @ 08:36

  12. Jeg synes at have set dette indslag tidligere…

    http://www.youtube.com/watch?v=zciiuMLh9_M ;)

    Kommentar by Zonka — 12. oktober 2010 @ 08:37

  13. Jeg skreg af grin.

    Kommentar by NielsC — 12. oktober 2010 @ 08:48

  14. Kultur i voldsmose hvor enhedsliste og forkæmper for multikulturen nu også mærker hvad han har kæmpet for. http://www.tv2fyn.dk/article/258268?autoplay=1

    Kommentar by søren — 12. oktober 2010 @ 08:52

  15. En DR-medarbejder møder den virkelighed hendes medie i så mange år har kæmpet en brav kamp for at få indført i DK. Men hvorfor arrangerer de ‘gode kræfter’ i Århus ikke bare et fakkeltog mod vold og kriminalitet?? En sådan ‘manifestation’ vil da helt klart få de ‘utilpassede unge’ til at få dårlig samvittighed, og stoppe deres hærgen.

    Kommentar by JensH — 12. oktober 2010 @ 11:16

  16. jakob Holdtdaheltkæft! hvem har konstrueret denne ikke eksisterende muhammedaner ghetto?

    Kommentar by li — 12. oktober 2010 @ 11:24

  17. Synes at huske der var diskussion om nedlæggelse af DDRs satire enhed?

    I hvert fald kan roligt nedlægge den. Med indslag som dette er en særlig afdeling for satire helt overflødig.

    Og noget andet: SSf vil øge politistyrken med 200 mand, mk. Tænker de ikke? not. Tager vi højde for, at arbejdstiden 7,5 timer pr dag, sygdom, efteruddannelse osv, så er der i bedste fald taler 50 mand ekstra konstant. Med 30 ghettoer er det 1,6 mand pr. ghetto.

    Kulturberigerne får vist ikke problemer med at finde tidspunkter hvor berigelsen kan foregå.

    Kommentar by anonym — 12. oktober 2010 @ 11:29

  18. Globus 1.

    Her trænede Karim Sørensen kampsport. Karim Sørensen var den ene af de tre mænd, der i 2008 havde planer om at slå Kurt Westergaard ihjel.

    Kommentar by . — 12. oktober 2010 @ 11:57

  19. >16
    Du tænker vel på SSf forslaget her:
    http://jp.dk/indland/indland_politik/article2211548.ece

    Hvis ikke det bliver `dialogpolis´ kan 1½ mand per ghetto gøre en stor forskel. Det er en konstant patruljevogn i hver 24/7. Og det er da bedre end de sædvanlige forslag om facadeforskønnelse og ungdomsklubber, som de røde tosser plejer at stille op med.

    Udgangsforbud lyder også lidt fornuftigt, det skulle bare være fra kl. 20 og aldersgrænsen være 15.

    Kommentar by Hertz — 12. oktober 2010 @ 12:04

  20. Der er efterhånden “Mogens Jensen Festival” året rundt ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 12. oktober 2010 @ 12:28

  21. Klassisk post! Absurd multikulturel komik udspiller sig live :D

    Kommentar by Marius — 12. oktober 2010 @ 12:38

  22. “Det var da også letsindigt at stille den der”.

    En ganske interessant bemærkning, der beviser at planlægningschef Per Jensen i bedste fald er en hykler. Specielt når han tidligere siger, at det også kunne ske andre steder, at lømler smadrede 2 biler i træk. Bemærkelsesværdigt er det også, at intifadisterne er så sikre på at det er konsekvensløst, at de gør det for rullende kameraer.

    Kan jeg så også som givet gå ud fra, at hvis jeg tager min cykel og kører hen på Gersonsvej, eller for århusianere hen på Skåde Bakker, så skal jeg slet ikke blive forbavset, hvis den er væk, når jeg kommer ud efter at have beset min bekendts nye græsplæne i 5 minutter?

    Det er ufatteligt, at mennesker som Gry Hofman og Per Jensen m.fl. foruden at være argumentresistente også mangler evnen til at iagttage, drage en konklusion af det iagttagne og lade den efterfølge af handling. I sandhed en beklagelig mangel hos mennesker der føler sig lidt bedre end de fleste andre.

    Kommentar by Hans Jensen — 12. oktober 2010 @ 12:41

  23. Det er en fantastisk kommentar, den der “Det var da også letsindigt at stille den der”. Jeg lå flad af grin.

    Ja, det er da helt klart din egen fejl du stiller en cykel et sted. Naturligvis er den neglet 20 minutter efter. Og naturligvis får bilerne smadret deres ruder og tasker bliver stjålet. Det er da også “letsindigt” sådan at begive sig ind i umma’en.

    Kommentar by Fish out of Water — 12. oktober 2010 @ 13:00

  24. Det er som at opleve Marianne Jelved på Speed og LSD?

    Per Jensen: Her har vi Globus 1, det er finansieret af Urban-midler, og det er et aktivitets- og fritidscenter for områdets beboere.

    Gry Hoffmann: – for hvis man ser herovre, så mangler der jo noget herovre, hvad er det der mangler?
    Per Jensen: Der mangler en cykel.
    Gry Hoffmann: Hvad var det for en cykel?
    Per Jensen: Ja, det var min egen. Det var selvfølgelig også letsindigt at stille den der. Jeg kan jo trøste mig med at de ikke kører med hjelm på herude, så den er her endnu.

    :) Laughing to Keep from Crying :(

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 12. oktober 2010 @ 13:57

  25. Mon ikke det er cykeltyveriet man kan se ske i baggrunden, da Per Jensen når toppen af bakken først i indslaget?

    Kommentar by Jegindo — 12. oktober 2010 @ 13:57

  26. Her er linket til det andet indslag med Per Jensen:

    http://geo.dr.dk/findLocation/?id=377866&ListType=nyheder&location=None&uri=http://www.dr.dk/extention/playWindowsMediaODP.aframe&bitrate=high

    Kommentar by Festabe — 12. oktober 2010 @ 14:07

  27. God humor..he,he..
    De er gale.. allesammen.

    Kommentar by ivan johansen — 12. oktober 2010 @ 14:07

  28. Hvilken verden lever beboerformand Helle Hansen i ?

    Fra Århus Stiftstidende :
    Tilbage i 2008 var det ellers fremme, at Brabrand Boligforening og Gellerupparken ville have lov til at tv-overvåge hele området. Men det har aldrig været aktuelt, fastslår Helle Hansen.

    »Vi havde et ønske om at få lov til at overvåge vores containergårde, fordi vi havde et problem med folk, der kom og smed deres skrald«.

    Hun tilføjer, at hun nu vil undersøge muligheden for netop at overvåge containergårde, mens resten af Gellerupparken indtil videre er fredet.

    »Så meget kriminalitet sker der slet ikke herude«, siger Helle Hansen.

    http://stiften.dk/article/20101008/AAS/710089935/1002/rss-section

    Kommentar by Ukendt Person — 12. oktober 2010 @ 14:09

  29. Hvilken verden lever beboerformand Helle Hansen i?
    http://www.youtube.com/watch?v=s27Oq5ot0ZI

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 12. oktober 2010 @ 14:23

  30. Helle Hansen: “Jeg ved der foregår noget, men jeg får også at vide af vores politi, at det ikke er mere end det der foregår andre steder i byen. Så det er jo lidt hvordan det nogle gange bliver fremstillet i medierne.”

    Per Jensen: “- og det er jo skidetræls. Og andet er der ikke at sige til det. Det kan jo desværre også ske i andre steder af byen.”

    Ja, klart. Gellerup er bare ligesom “andre steder i byen”.
    Hvad er det de vil sige tosserne?

    Kommentar by Hr. Snusk — 12. oktober 2010 @ 14:28

  31. Ved 0:34 har han en fremragende udsigt over sin hastigt forsvindende cykel.

    Kommentar by holger — 12. oktober 2010 @ 14:33

  32. Helle Hansen virker tydeligvis inspireret af komiske Ali !!!

    Kommentar by Traveren — 12. oktober 2010 @ 14:40

  33. Jeg morede mig kosteligt, da jeg så den udsendelse. Helle Hansen mindede mig om Komiske Ali, da hun kaglede løs om, at Gellerupparken var et dejlig sted at bo, og at det slet ikke var så slemt. Eneste forskel var bare at, Komiske Ali virkede mere overbevisende, da de amerikanske kampvogne kom rullende i baggrunden.

    Helle Hansen lignede virkelig en, der godt ved, at hun står og fyrer en masse vrøvl af, som ingen køber længere. Det må være svært, at se sin livsløgn krakelere….

    Kommentar by Frederik — 12. oktober 2010 @ 14:45

  34. -> Holger

    Godt set. Jeg laver en postering der illustrerer hans gode udsigt over tyveriet senere i dag.

    Kommentar by Kim Møller — 12. oktober 2010 @ 15:00

  35. Som sædvanligt rigtige gode kommentare af folk som ikke bor i eller i nærheden af disse områder. Genial blog!

    Kommentar by Michael Larsen — 12. oktober 2010 @ 15:38

  36. -> #34 Michael Larsen

    Nej, men vi skal leve med al den vold og kriminalitet, som udgår fra disse ghettoer. Dertil kommer, at vi som skatteydere skal poste en masse penge nytteløst i disse områder. Men det sidste argument har du nok ikke forståelse for vil jeg tro. Det forudsætter man har et arbejde.

    Kommentar by JensH — 12. oktober 2010 @ 16:08

  37. De politikere, der er skyld i alt dette, burde vi jage gennem gaderne ligesom i 1945, som de landssvigere de er.

    Borgerkrigen kommer – spørgsmålet er hvornår?

    Det er en skændsel for demokratiet, at befolkningen aldrig er blevet spurgt om importen af muslimer.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 12. oktober 2010 @ 16:35

  38. #23. LSD var nu en meget stor oplevelse, for de der kunne magte det, de nævnte er ikke i den kategori ;)

    #34.”Michael Larsen”. Der begynder du godt nok at blive lidt mere krampagtig end sædvanlig.
    Hvad i himelens riger og lande bygger du den let købte “prut” på?
    Jeg har en formodning om at ret mange af de faste komentatorer og læsere har en fortid i et socialdemokratisk samfundssyn/opvækst men med intelektet som forstyrrende “balast”, langsomt er kommet til den erkendelse at der er visse grund spørgsmål man må gøre op.
    Bla. fædrelandskærligheden, dvs. tilknytningen til den stump land der hedder Danmark, med tilhørende historie.
    Hensynet til vore nære, dvs. vor familie, vore gamle og vore plejekrævende, skal det skiftes ud til fordel for en bevistløs forsørgning af tilfældigt tilflyttede 3verdens statsborgere?
    En stadig voksende forsørgerbyrde af 3 verdenslandes statsborgere,herunder en stigende ulandsafgift, betalt af en stadig svindende andel af erhvervsaktive arbejdsduelige og villige, danske skattebetalere?

    Kommentar by PBr. — 12. oktober 2010 @ 16:57

  39. #34 Michael Larsen.

    Jeg bor gudskelov nogle km fra Taastrupgaard, men det er f…. kun lidt bedre end at bo i Taastrupgaard. Vi mærker islambyrden alle steder.

    Iøvrigt er det et globalt problem.

    Alle 5,5 mia. ikke-muslimer har Islam som kollektivt problem og de 1,5 mia. muslimer er selv Islams første ofre!!!

    Kommentar by Sigwar — 12. oktober 2010 @ 17:02

  40. #9 Morten Olsen:

    Massive hjemsendelser er den eneste vej til en fremtidig fredelig sameksistens……, Danske skatteydere er tykt til grin.

    Alle såkaldte “Politikere” står på nakken af hinanden, fyldt med ideer om hvordan Ghettoproblemerne skal løses, og alle har allerede lagt “snabelen” til rette i statskassen, uden blusel lægger de ikke skjul på at Kvarterløfterne vil koste penge, mange penge ikke bare håndører men milliarder til de foreløbigt udnævnte 29 statsautoriserede Ghettoer på listen der sikkert inden der kommer gang i kvarterløftene allerede vil være øget med et anseligt antal.

    – den eneste løsning der af alle normalt tænkende Danskere vil kunne gøre en forskel er den af dig skitserede, nemlig fjernelse af de uintegrerbare Muhamedanere, bare råbet “Danskersvin” burde være nok til at vekommende og hans familie blev kaldt til en alvorlig samtale hos politiet for at få at vide at det vil få alvorlige konsekvenser hvis den jargon fortsætter, og selvom familien har været her i mange år er der stor sandsynlighed for at der stadig skal bruges tolk i en sådan samtale.

    Så SKAL der være konsekvens næste gang – men er der nogen der tør..??

    Kommentar by Cantor — 12. oktober 2010 @ 17:05

  41. Hvis ikke det er fordi det er så alvorligt, var det faktisk et ganske morsomt indslag.
    Jeg er desværre bange for at løbet er kørt, og at det lige så stille vil blive som i forstæderne til Paris, eller i Engelske Bradfort.
    En lille gnist og det eksploderer.
    Jeg tror det er helt ligegyldigt hvor mange penge og hvor meget good Will vi øser ud over disse områder, så bliver resultatet kun en forværring. Flere og flere danskere flytter p.g.a. presset, se f.eks Vollsmose hvor danskernes biler brændes af, jamen så flytter de da.
    Det blev også nævnt i indslaget at når nogen fik arbejde og lidt økonomi så flyttede de fra området, og hvem ville ikke det?
    Husk Bombemanden fra Time square sagde i retsalen, at krigen mellen muslimer og den vestlige verden først lige er begyndt! Gys!

    Kommentar by Andreas — 12. oktober 2010 @ 17:30

  42. Ved nærmere eftertanke så er analogierne måske egentligt meget mere relevante end vi bryder os om at tænke på.

    Alt imens godhedsindustriens forkyndere står foran et kamera og hævder at alt går planmæssigt med et mindre strategiske tilbagetog, så siger virkeligheden i baggrunden noget helt andet.

    Kommentar by anonym — 12. oktober 2010 @ 17:47

  43. Og hvem skal betale for alt det her?
    Det vil jeg satme ikke !

    Kommentar by Spinner — 12. oktober 2010 @ 18:12

  44. http://www.youtube.com/watch?v=E1mR8ZakiD4

    Kommentar by PBr. — 12. oktober 2010 @ 18:20

  45. Lidt mer fra vor kultur skat, skat,Titties and Beer

    http://www.youtube.com/watch?v=441-Vnv7cRY

    Kommentar by PBr. — 12. oktober 2010 @ 18:24

  46. Det værste er næsten, at S-SF prøver at fremstille det som værende VKO’s skyld det hele, og nu skal de nok ordne sagerne. De, som om nogen, er ansvarlige for det morads, vi er endt i.

    Kommentar by Ciska — 12. oktober 2010 @ 18:57

  47. “Ja, det var min egen. Det var selvfølgelig også letsindigt at stille den der”

    Never mind – det er kun en cykel. Bekymre dig i stedet om, at du er ved at have dit land stjaalet fra dig, fordi du har været saa letsindig at stemme paa indvandrevenlige partier.

    Kommentar by marius — 12. oktober 2010 @ 19:05

  48. Jamen Helle og Villy dog. 200 ghettobetjente vil da provokere til mere kriminalitet og eskalere radikaliseringen af ellers moderate tilhængere af fredens religion. Men de skal måske bare gå rundt som legeonkler og stå for udlevering af sten?
    Hvor skal merudgiften til forslaget komme fra?

    Kommentar by Menig 442 — 12. oktober 2010 @ 20:00

  49. Har jeg mon ikke stadig en kommentar i spamfilteret ?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. oktober 2010 @ 21:33

  50. -> Morten

    Kommentaren røg uvist af hvilken årsag direkte i spamfilteret, ikke i moderationsbakken. Hermed flyttet og godkendt.

    Kommentar by Kim Møller — 12. oktober 2010 @ 22:14

  51. Jeg er efterhånden ved at blive en smule mere fortrøstningsfuld. Det ulmer i hele Europa – selv dele af eliten er ved at have fået nok. Går der først hul på bylden i et land, vil vi snart se flere følge efter med hårde straffe og udvisninger. Det er blot som om ingen vil være de første.

    Kommentar by Danskeren — 13. oktober 2010 @ 03:53

  52. ->37

    ‘Det er en skændsel for demokratiet, at befolkningen aldrig er blevet spurgt om importen af muslimer.’

    Det har du jo ikke ret i.

    Hvis du ser på meningsmålingerne støtter et flertal af danskere de politikere der ønsker sådan et samfund. En stemme på alle andre partier end DF er en stemme for en fortsættelse og forværring af de nuværende tilstande, og jeg er end ikke sikker på at DF vil gennemføre det der skal til, hvis de fik absolut flertal. Skulle DF en dag imidlertid kunne mønstre et flertal, er jeg også sikker på at Danmark vil blive mål for internationel boycut, blokade og fordømmelse.
    Kampen mod islam kan næppe vindes af den demokratiske vej. Dertil er der for mange ubegavede stemmekvæg. Kampen kan heller ikke vindes via den krigeriske vej, dertil kan du ikke mønstre en tilstrækkelig stor styrke. Kampen kan (nok) kun vindes som det skete i Sovjet, nemlig at systemet rådner indefra og falder sammen.

    Kommentar by Boo — 13. oktober 2010 @ 08:17

  53. Var der nogen som så Naser Khader på TV i går, hvor han debatterede ghettoproblemerne? Han lignede en mand, som er ved at give op.

    Han talte om at der skulle ressourcestærke beboere ind lige efter et indslag med en ung dansk kvinde, som havde opgivet ghettoen (Mjølnerparken) og lige efter et andet indslag om en svensk undersøgelse, som havde dokumenteret at indflytning af flere ressourcestærke beboere ikke løste problemerne. Til sidst kaldte han S-SF forslaget for “konstruktivt”.

    Hele den politiske elite og den herskende politiske ideologi har spillet fallit. De har ingen løsninger.

    Der er kun én løsning og med reference til Danskeren #51 så er den åbenlys, men ingen tør sige det højt.

    REPATRIERING!

    Folk skal ikke bare kunne sættes ud af deres lejligheder, hvis de laver ballade eller udvises, hvis de laver grov kriminalitet eller repatrieres frivilligt mod en pose penge.

    Det som skal til er det vi alle tænker, men som ingen politikere og journalister vil sige højt.

    De belastede skal sendes ud – ganske enkelt og uden hensyn til om de vil eller ej.

    Hvis man kan lave et pointsystem for indvandring og familiesammenføring (Canada har det og Danmark overvejer det) – så kan man da også lave et pointsystem for repatriering.

    Udenlandsk baggrund + kriminel fortid + nul tilknytning til arbejdsmarkedet = repatriering.

    Punktum.

    Kommentar by Sigwar — 13. oktober 2010 @ 09:18

  54. Alle hyler op om repartiering, hjemsendelse og så videre. FAKTUM er jo, at Danmark end ikke evner at holde udviste kriminelle fra dørerne.
    Hvordan helvede skulle man så kunne gøre noget af ovenstående ?

    Kommentar by Tolder — 13. oktober 2010 @ 22:51

  55. I Frankrig bruger man militærfly for at tvangsudsende perkersvinene. Og de bliver lagt i lænker og evt. bedøvet, hvis de gør modstand.
    Problemet er at de kommer tilbage igen efter et par år, fordi vi har åbne grænser i EU.

    Kommentar by Kenneth P — 14. oktober 2010 @ 09:48

  56. Det er fornuftigt at få sendt de kriminelle udlændinge(flertallet af dem er fra lande i mellemøsten og nordafrika) ud af landet efter overstået straf. Det vil mærkbart forbedre de danske borgeres sikkerhed. Ligeledes bør staten genindføre bevogtningen af grænserne.

    Kommentar by Jørgen — 14. oktober 2010 @ 20:03

  57. Ja, ham Per Jensen står da vist til dummebøde.. ;o)
    Det er ikke studenterhuen, der trykker.

    Kommentar by Pinstripe — 18. oktober 2010 @ 16:51

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper