12. oktober 2010

“Vi har en fremragende udsigt over hele Århus”, sagde kommunalchefen (og væk var cyklen)

Jeg overså det i første omgang, men TV-avisens indslag fra Gellerup mandag aften, var komisk på en meget illustrativ måde. Tidligt i indslaget, ser man planlægningschef Per Jensen klatre op på Hasle Bakker, hvor han nyder “den fremragende udsigt over hele Århus”, og i det fjerne – en fyr der i hast forlader området på hans cykel.

Slutteligt i indslaget, erklærer Per Jensen, at det jo nok var “lidt letsindigt at stille den der”. Problemet var således ham selv, ikke fyren der stjal cyklen. Reelt siger han, at beboerne i Århus Vest (læs: muslimer) ikke har en fri vilje. Lidt ligesom en hund der tager en bøf fra tallerkenen på sofabordet, mens ejeren henter saltet. Det er ikke hundens skyld, den fulgte blot sine instinkter.

Mere om indslaget i en tidligere postering her. Direkte link til TV-avisen her.

Opdate.

  • 13/10-10 Jyllandsposten – Integrationschef fik syn for sagen.
  • “For at fuldende billedet blev også Per Jensens cykel , som han havde parkeret og låst ved Hasle Bakker, stjålet.”

    Oploadet Kl. 19:00 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/18908/trackback

    33 Comments »

    1. Nemesis har slået til.

      Kommentar by Goofy — 12. oktober 2010 @ 19:10

    2. Muahahahahah!!!!

      Kommentar by Nosferatu — 12. oktober 2010 @ 19:13

    3. Per Jensen er en sand kristen. Smæk mig på den anden kind. Det skal blive interessant at se, om regeringen har indset alvoren i deres kommende ghetto-indgreb. S-SF ´s 200 betjente er til at græde over.
      http://jp.dk/indland/indland_politik/article2211940.ece

      Kommentar by wied — 12. oktober 2010 @ 19:18

    4. Tyven var
      skam et hæderligt,
      samt humant medmenneske.
      Se selv, han lod hjelmen ligge.
      En rigtig klog tyv, havde da
      taget hele molevitten.

      Kommentar by ReligionForbudt — 12. oktober 2010 @ 19:29

    5. Wied:

      Talemåden om at vende den anden kind til betyder ikke nødvendigvis det du – og stort set alle andre kristne – tror (fra wikipedia):

      Literal interpretation
      A literal interpretation of the passages, in which the command refers specifically to a manual strike against the side of a person’s face, can be supported by reference to historical and other factors.[1] At the time of Jesus, striking someone deemed to be of a lower class with the back of the hand was used to assert authority and dominance.[2] If the persecuted person “turned the other cheek,” the discipliner was faced with a dilemma. The left hand was used for unclean purposes, so a back-hand strike on the opposite cheek would not be performed.[3] The other alternative would be a slap with the open hand as a challenge or to punch the person, but this was seen as a statement of equality. Thus, by turning the other cheek the persecuted was in effect demanding equality.

      Kommentar by Henrik — 12. oktober 2010 @ 19:46

    6. Imamens cykel er der ingen af de utilpassede unge som tør stjæle
      -Respekt for deres politiske diktator :-D

      Kommentar by HelgeD-H — 12. oktober 2010 @ 19:49

    7. En sand filmperle !

      Kommentar by Claus Kvist Hansen — 12. oktober 2010 @ 20:01

    8. Sådan “Muhammed” go perker , tag den dummer danskers cykel og to måneder kommer han og renoverer din lejlighed og bygger børnehave v.7.0 på brandtomten . Vel vidende at kun Islamiske torturhuse , ups KULTURhuse opfylder sharia lovgivningens brandkrav . . . .

      Kim Øller for president ! ;)

      Kommentar by Kristian L — 12. oktober 2010 @ 21:00

    9. HAHAHAHAHAHAHA………SIKKE DOG ET BÅTHORN.

      Kommentar by Fritz — 12. oktober 2010 @ 21:45

    10. HAHAHAHA FUCK EN SKINKE – SÅDAN EN BONDETAMP AF EN SOCIALDEMOKRAT. SÅ KAN DU FANDEME LÆRE DET.

      Kommentar by HCB — 12. oktober 2010 @ 21:48

    11. Damn, næste gang jeg går en tur i Hasle Bakker, og ser en mand med en rød cirkel omkring sig, skal jeg nok sikre min cykel er låst!

      Det er næsten som om han helt nonchalant vinker farvel til cyklen på det midterste billede.

      Ramt af virkeligheden. Sweet.

      Kommentar by Kenny Starfighter — 12. oktober 2010 @ 22:14

    12. “Imamens cykel er der ingen af de utilpassede unge som tør stjæle”

      Det er sjældent at se en muslim på cykel. Ingen streetrespect i det.

      Per Jensen’s stjålne cykel kan købes i fætterens cykelhandel. Det er kun østeuropæerne, der bruger arbejde på at eksportere stjålne cykler :-D :-D

      Der har lige været en lastbil, der blev stoppet.

      Stjålne barnevogne bruges også her i landet. En dag jeg skulle med S-toget, var 3 tørklædekvinder i gang med at slæbe en barnevogn op på perronen. Et kort øjeblik var jeg ved at tilbyde min hjælp, men jeg bryder mig ikke om at røre ved tyvegods.

      Da jeg kom tilbage 2 timer efter, var barnevognen blevet efterladt. Åbenbart ikke umagen værd at slæbe den op, der fandtes nok en anden et andet sted. Lidt mere tilgængeligt :-D :-D

      Jeg har sågar set en ung muslim fragte en barnevogn hjem i en Føtexvogn. Hjulene har nok været låst. Uforskammet

      Kommentar by tavsen — 12. oktober 2010 @ 22:15

    13. Lol, man kan tydeligt se at både journalister og kommunens folk ingen erfaring har med sådanne områder.
      Sådanne kommunale medarbejdere har ingen chance for at løse problemerne.
      De vil bare spilde en bunke projket penge og miste deres private cykler.

      Kommentar by poul sørensen — 12. oktober 2010 @ 22:29

    14. Pamper… Vi skatteydere skal vel betale hans nye cykel? Det er faktisk værd at følge op på. Han kan vel umuligt kræve forsikring? Eller vil han forsøge alligevel?

      Kommentar by Xylofon — 12. oktober 2010 @ 22:39

    15. Sagen siger alt om Århus Kommunes holdning til Gellerup, men forhåbentlig bliver chefen til grin på sin arbejdsplads den næste uges tid.
      Og så er sagen jo den bedste reklame for Hasle Bakker, skal du have noget stjålet, så gå en tur der. Hvorfor ikke bare asfaltere det hele.

      Kommentar by NielsC — 12. oktober 2010 @ 22:46

    16. Hvem har givet organisationer som SOC,SF, de gale og ehl.
      retten til at importere muslimer for at ødelægge danskeres land og livskvalitet?
      Er det nok, her i Danmark, at være politiker og så havde retten til at ødelægge andres menneskers liv og fremtid?
      Hvem har givet dem den ret?

      Kommentar by pk — 12. oktober 2010 @ 23:13

    17. Husk din sniper riffel næste gang du besøger Gellerup …

      =^..^=

      Kommentar by fido — 13. oktober 2010 @ 00:47

    18. ROFLMAO :D :D :D

      Godt spottet! – jeg må se selv indslaget igen.

      Kommer den slags lyssky aktiviteter mon også ind under begrebet “re-cycling”? :D

      Kommentar by Bjovulf — 13. oktober 2010 @ 03:51

    19. I P1 her til morgen kunne man høre politidirektøren for København, Johan Reimann, udtale at der ikke er nogen Gettoer i hans distrikt, og at problemerne i de belastede områder skyldes socio-økonomiske faktorer og ikke kriminalitet.

      De ekstra betjente mente han ville være en dårlig ide, da det ville sende forkerte signaler.

      Tonen i debatten etc….

      Vi har vids at gøre med en seriøs kandidat til årets “komiske Ali”

      Hvor finder de disse mennesker?

      Kommentar by Træt — 13. oktober 2010 @ 07:00

    20. Har liget set indslaget gennem linket. Ja, cyklen blev stjålet – men hvad med ruderne der blev knust ad to omgange i DR-bilen, samt det stjålne udstyr?

      Kommentar by Johnson — 13. oktober 2010 @ 07:21

    21. 200 betjente, 12 min mere om dagen, der er ingen ende på hvor let løsninger er når man er socialdemokrat.

      Medens vi stadigt venter på Frank Jensens store plan, som må være meget omfattende siden den ikke er fremkommet endnu.

      Mon ikke det er en plan som koster skatteryderne en masse penge og resulteterne udebliver. Men planen kommer sikkert til at forgylde pamper vennerne.

      Kommentar by Hans L — 13. oktober 2010 @ 07:34

    22. Nu skal vi heller ikke dømme ham for hårdt. Det er vel ikke mange der regner med at han kan beholde sin ledende stilling i det offentlige hvis han går ud og siger sandheden. Det er ikke kun Tyskland der har “berufsverbot” for folk der siger ubekvemme sandheder.

      Politibetjente med karrieredrømme ved også at der er sandheder der skal benægtes, hvis der skal avanceres.

      Kommentar by Asger Nielsen — 13. oktober 2010 @ 09:18

    23. -> Johnson

      Jeg har lavet udførlig gennemgang af indslaget i sin helhed. Se link i den post du kommenterer.

      Kommentar by Kim Møller — 13. oktober 2010 @ 09:19

    24. #19, Træt. Hørte også indslaget. Det var syret. Iflg. Johan Reimann vil ingen folk flytte til ghettoerne FORDI politikerne kalder disse områder for ghettoer. Det er altså politikernes sprogbrug, der er det virkelige problem.

      Kommentar by Hr. Snusk — 13. oktober 2010 @ 16:01

    25. #23, Kim Møller – tak, nu fik jeg det hele med!

      Kommentar by Johnson — 13. oktober 2010 @ 16:52

    26. #17.”Husk din sniper riffel næste gang du besøger Gellerup “…

      ????

      Kommentar by PBr. — 13. oktober 2010 @ 17:32

    27. Altså, stakkels per jensen, han skal for åben skærm indrømme, det hans egen skyld han efterlod sin cykel i et af Danmarks mest attraktive konstruktive områder! (for ikke at miste sit job og få Zinke Stamptisterne efter sig og ikke mindst de krænkede muhammedaner) og tilmed miste forsikringsudbetalingen for sin cykel, fordi han selv har indrømmet han handlede uforsigtigt og dermed fri gøre forsikringsselvskabet for at udbetale erstatning og ikke nok med alt dette, så bliver per jensen nødt til at tage den kulturberigende bybus hjem, hvor cykelhjelmen ikke kan beskytte hans tandsæt, når de kulturberigende passagere lige skal afrette den vantro per jensen. Stakkels per jensen!!

      Kommentar by li — 13. oktober 2010 @ 17:44

    28. SMID muslimer hjem så der er omkring 100.000. Det skal være dem der gider at arbejde. Hvis arbejdskraft mangles importer fra asien….FOR FANDEN hvor svært kan det være????

      Kommentar by tim — 13. oktober 2010 @ 23:10

    29. Det er edernaeme god humor, det der!

      Bagdad Bob: Be assured, Baghdad is safe, protected.

      Kommentar by Thomas Rimmer — 13. oktober 2010 @ 23:42

    30. At se Per Jensen på Hasle Bakker er s.. bedre end at se Jan Elhøj i “Bob besøger byer”.

      Kommentar by Sigwar — 14. oktober 2010 @ 12:34

    31. Ak ja, “Der var engang et yndigt land”.

      Kommentar by Nebo — 15. oktober 2010 @ 06:22

    32. Ord er overflødige. Fantastisk udsigt. Nu komplet med cykeltyveri, suk for en naiv idiot.

      Kommentar by Frodig giftet — 18. oktober 2010 @ 14:54

    33. Jeg ville jo foreslå, at man sætter hjemmeværnet ind med skarp ammunition.

      Kommentar by Pinstripe — 18. oktober 2010 @ 16:44

    RSS feed for comments on this post.