30. oktober 2010

Ekstra Bladet: Charlotte Johannsen ‘har kontakt til den voldelige del af venstrefløjen… Redox’

Det er godt der (trods alt) findes medier der ser hykleriet. Fra dagens udgave af Ekstra Bladet – Nazi-jægerens voldelige venner (ikke online).

Den 22-årige forfatter Charlotte Johannsen, der gik undercover i det nynazistiske miljø i Århus, har kontakt til den voldelige del af venstre-fløjen, nemlig research-kollektivet Redox. Det fortæller kilder i det ekstremistiske, venstreorienterede miljø til Ekstra Bladet.

Forleden fortalte Charlotte Johannsen til flere medier, hvordan højrefløjen tæver løs på venstrefløjens aktivister. Episoder, der også er skildret i hendes bog ‘ Forklædt som nazist’. Men knytnæverne sidder tilsyneladende også løst hos den ekstreme venstrefløj…

1. marts i år blev en ung mand varetægtsfængslet i en sag, der handler om vold mod højreorienterede, ulovlig registrering og dataindbrud.

Ifølge Ekstra Bladets oplysninger tilhører manden Redox – en gruppe, der har dedikeret deres liv til at holde øje med den yderste højrefløj og nynazister. Men Redox kædes af flere også sammen med det voldelige tæskehold, Antifascistisk Aktion (AFA).

Mere.

“Ekstra Bladet har forgæves forsøgt at få fat i Charlotte Johannsen, men hun ønsker kun at svare på e-mail.” (EB, 30. oktober 2010: Jeg kender ikke noget til AFA)

“Jeg kan slet ikke høre dig. Prøv at sige det en gang til. Hallo? En gang til?” (Ekstra Bladet, 30. oktober 2010: Jonas Jensen. Redox)

Oploadet Kl. 14:18 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/19584/trackback

32 Comments »

  1. Det er lidt sjovt det fokus der nu er på Charlotte. Skal der nu osse bruges et år eller mere på det? som med andre der har været i medierne? Det tror jeg nok der bliver plads til. Typisk.

    Kommentar by Kaja — 30. oktober 2010 @ 16:11

  2. Sjovt som Charlotte pludseligt kun vil svarer via mail (redox – naturligvis) til EB, når hun tidligere på ugen gerne ville snakke med EB, ja, hun var ligefrem her, der og alle vegne.

    Opmuntrende at der stadigt findes kritiske journalister i andedammen.

    Kommentar by Coolio — 30. oktober 2010 @ 16:39

  3. Kaja, pladsen bruges fordi Charlotte tilsyneladende ikke har været videre ærlig med at beskrive sin baggrund og sin egen indstilling. Hun har ikke sagt sandheden, den er ret interessant at få frem…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 30. oktober 2010 @ 16:50

  4. @ Kaja

    Der er indtil videre brugt mindre plads her på at fokusere på den sande Charlotte, end medierne gav den falske Charlotte til “hendes” bog.

    Hvilken kan du bedst lide – den sande eller den falske Charlotte ?

    Nårh nej. Du kommmer nok kun med een kommentar og så er du væk igen.

    Kommentar by kbh — 30. oktober 2010 @ 18:01

  5. Kaja – som vi nok ikke ser igen.

    Chalotte er som person uinteressant og det er hendes infiltration af nogle pigmentfikserede tosser også. Og vil også være det, hvis det skulle vise sig hun har haft gang i en mod-infiltration af nogle andre pigmentfikserede tosser.

    Den virkelig spændende historie ligger i at ledelsen på DR og Information tilsyneladende er komplet ligeglade med om deres skrivende og mikrofonholdende glædespigers journalistiske integritet. På Information har man taget skridtet fuldt ud og lader AFA/REDOX folk arbejde under Information cover. Hvilket naturligvis smitter af af på de øvrige medarbejderes troværdighed.

    Kommentar by Anonym — 30. oktober 2010 @ 18:48

  6. Så fik hun sine 15 minutters berømmelse.
    Som ældre har jeg ondt af, at unge mennesker bliver brugt. Det vil jo forfølge hende.

    Kommentar by boppo — 30. oktober 2010 @ 20:05

  7. Efter det fremlagte lader det ikke til, hun er blevet brugt. Jeg kan ikke tro, man bare “kommer til” at blive medlem af Rød Ungdom “på grund af det sociale”. Hvis den undskyldning kan bruges om Rød Ungdom, så kan den også bruges om DNSB.

    Kommentar by Henrik — 30. oktober 2010 @ 20:44

  8. Henrik
    Joh, hun er blevet brugt. Hvordan kan du sige det modsatte?

    Kommentar by boppo — 30. oktober 2010 @ 23:20

  9. Lidt uden for emnet og så måske ikke.
    Ser lige nu “Debatten”.
    Jan Øberg.
    Vor herre bevares.
    Clement gør sit yderste. Men hvad hjælper det?
    Jeg fatter ikke en mand som Jan Øberg.

    Kommentar by boppo — 30. oktober 2010 @ 23:44

  10. 8. Boppo

    “Joh, hun er blevet brugt. Hvordan kan du sige det modsatte?”

    Spar mig for dette vås. Har hun ikke haft retten til selv at vælge? Dette kaldes eksistentialisme.
    Alle hendes handlinger bunder ud i forsætlig vilje. Hvis du er uenig med dette, så må visse venstreorienterede miljøer kategoriseres i “same shit” som islamiske miljøer. Altså man er tvunget til en vis holdning.

    Knyt sylten.

    Kommentar by naturret (islamofob) — 31. oktober 2010 @ 00:31

  11. Hvis du er uenig med dette, så må visse venstreorienterede miljøer kategoriseres i “same shit” som islamiske miljøer. Altså man er tvunget til en vis holdning.

    Det er de sådan set også, hvis jeg er enig…

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 31. oktober 2010 @ 02:07

  12. Kom lige til at tænke på denne: http://hodja.wordpress.com/2006/07/31/vi-t%c3%a6sker-nazister/

    Kommentar by Hodja — 31. oktober 2010 @ 02:39

  13. 1

    Kommentar by 1 AND 'NS='ss — 31. oktober 2010 @ 04:30

  14. 1 OR X=’ss

    Kommentar by 1 — 31. oktober 2010 @ 04:30

  15. Ballade ved ungdomshustomten på Nørrebro i nat:
    http://jp.dk/indland/krimi/article2230542.ece

    …Der er nogle, der løber rundt med nogle jernkæder og har slået ud efter nogle andre…

    Kommentar by Hertz — 31. oktober 2010 @ 10:16

  16. 9.boppo

    Øberg, det er fredsforskeren, ikke ?

    Det var kanon-morsomt at iagttage ham for han kunne slet, slet ikke udholde at se på de der imødegik ham !

    Jeg er stensikker på, at han var vandret ind til denne direkte udsendelse med den forvisning om, at NU skulle han ind og hyldes- idet alle nok var enige med ham om at det var en fejl med den krig og det eneste rigtige var at handle som hans forskning og tankegang sagde der skulle gøres.

    Manden havde direkte ondt ved at være i nærheden af hans modstandere – og det at han ikke engang drejede hovedet i retning af dem han talte til og som talte til ham……det var næsten en fysisk oplevelse at opleve dette lille skuespil!

    Kommentar by Vivi Andersen — 31. oktober 2010 @ 14:59

  17. Og forresten, den militær person der deltog var helt fin :

    de forskellige deltagende politikere der offentligt stod og pillede navler og talte en masse om en helt masse de ikke havde kendskab til !

    Jeg må sige jeg nød det !

    UNDSKYLD for dette OT !

    Kommentar by Vivi Andersen — 31. oktober 2010 @ 15:01

  18. >>Vi er stolte af at have samarbejdet med Charlotte Johannsen, og mener at Charlotte Johannsens bog giver læseren et helt unikt indblik i miljøet omkring den ekstreme højrefløj i Århus. Charlotte Johannesens arbejde har givet os i Researchkollektivet Redox et uvurderligt kig ind i den organiserede højreekstremisme i Smilets By, og vi glæder os til at følge hende i den offentlige debat den kommende tid.<<

    Der er hverken fra Redox' eller Charlottes side lagt skjul på, at Charlotte Johansen og Redox har samarbejdet under bogens tilblivelse. Sæt jer ordentligt ind i tingene, inden i lader jere højreorienterede fantasier tage overhånd.

    Hvornår kommer Kim Møllers gennemgang af højreorienteredes raseren af danske fodboldstadions?? Rockernes medvirken i bandekrigen?? Hvornår kommer der blot en smule nuancering i Kim Møllers journalistiske arbejde??

    Kommentar by Carsten Holbeck — 31. oktober 2010 @ 15:32

  19. @Carsten Holbeck

    Kim Møller er ikke journalist. Derfor er han ikke forpligtet til at skive om rockere og hooligans

    Kommentar by Baroh — 31. oktober 2010 @ 15:53

  20. Carsten Holbeck:

    Nu vi snakker om at sætte sig ind i ting før man åbner kæften:

    Ekstra Bladet påpeger, at Charlotte Johansen har arbejdet sammen med/været en del af den voldsberedte del af venstrefløjen. Kan du nævne noget som helst andet medie, der har påpeget det?

    Kan du bringe et citat fra Redox, hvor de indrømmer, at de og/eller deres samarbejdspartnere skam jævnligt tæsker nazister?

    Hvis ikke, hvorfor er du overhovedet i kommentarsporet på dette indlæg?

    Kommentar by Henrik — 31. oktober 2010 @ 16:04

  21. -> Carsten Holbeck

    Mener du ikke det er problematisk, at bogen er skrevet i samarbejde med en venstreradikal organisation der udøver vold på politiske modstandere?

    “Hvornår kommer Kim Møllers gennemgang af højreorienteredes raseren af danske fodboldstadions??”

    Det sker stort set aldrig. Hvis det skete, så kunne du læse det i aviserne.

    “Rockernes medvirken i bandekrigen??”

    Har skrevet en del om det. Forleden skrev jeg om en dansk-libanesisk AK81’er og brutaliteten der hersker i de kredse: http://www.uriasposten.net/archives/18858

    Har hørt fra pålidelige kilder, at HA’ernes store fest i Århus sidste weekend inkluderede en stor del dansk-tyrkere. Den tyrkiske forbindelse har jeg også tidligere skrevet om: http://www.uriasposten.net/archives/16934

    “Hvornår kommer der blot en smule nuancering i Kim Møllers journalistiske arbejde??”

    Uriasposten er et korrektiv til en skævvreden presse, og det afspejler sig selvfølgelig i emnevalg. Jeg har ikke desto mindre, skrevet en del posteringer der nuancerer det gængse mediebillede. Det være sig som i ovenstående eksempel, det ikke-racistiske HA, men også fokus på det forhold at, at højreradikale White Pride ikke kun har overfaldet politiske modstandere, eller det faktum at venstreradikale Antifascistisk Aktion også overfalder ikke-militante fra højrefløjen – eksempelvis undertegnede.

    Prøv at se lidt indad. Jeg husker P77 forsøgte at associere SIAD med DNSB, fordi der under en SIAD-demo opstod håndgemæng mellem de to grupper.

    Kommentar by Kim Møller — 31. oktober 2010 @ 16:48

  22. @ holbeck

    Fuck redox, de prædiker for de omvendte.

    Problemet er at massenedierne netop ignorerede forbindelsen mellem “svømmepigen” og en erklæret voldelig politisk organisation.

    Jeg ved godt politisk debat er tung når man som dig ikke er den skarpeste kniv i skuffen men PRØV i det mindste at følge med ; gerne ved at læse hele indlæg indenfor kontekst før du tager en tår af natpotten og derefter taster løs, ok ?

    Kommentar by Kbh — 31. oktober 2010 @ 17:18

  23. ->Vivi: Det var smukt. Helge Adam Møller i topform og senere suppleret af messedrengen. De slagtede Øberg som det åndeligt bevægelseshæmmede fossil han er.

    Kommentar by Kim Poulsen — 31. oktober 2010 @ 17:55

  24. @Vivi. Normalt ser jeg ikke den udsendelse, men jeg dumpede ind ved et tilfælde, og jeg blev hængende. Spørgsmålet er egentlig hvorfor mennesker som Øberg har så stor magt. De er jo ret nemme at pille fra hinanden. Det samme gælder hele godhedsindustrien, de har kun magt, fordi vi tror, vi skal være bange for dem. Mao havde et godt ord for dem, papirtigre.

    Kommentar by Hans Jensen — 31. oktober 2010 @ 18:55

  25. Carsten Holbeck kender jeg inde fra Danmarks Løver.
    Fint at han også læser Uriasposten. ;) ;) ;)

    Kommentar by Spinner — 31. oktober 2010 @ 21:48

  26. Uriasposten tør hvor mainstream medierne tier – eller nå, det gør de så ikke…

    Kommentar by Polyb — 31. oktober 2010 @ 23:42

  27. Jeg læser så mænd ikke Uriasposten som andet end tidsfordriv. Budskabet forekommer en smule ensidigt og lidt bøhmandsangst, fjendebillederne hober sig op, og det giver jo alt i alt et indtryk af en ikke ringe indeklemthed.
    Tja, der er da voldelige elementer på venstrefløjen, – det er der så sandelig også på højrefløjen, – sådan er fanatiske og dogmatiske mennesker vel. Det har vi politiet til at tage sig af.

    Kommentar by Carsten Holbeck — 1. november 2010 @ 00:16

  28. ->26

    Fantastisk kommentar. Her er min oversættelse: ‘På den ene side og på den anden. Sådan er der jo så meget. Tja tja bum bum. Det ene eller det andet, det kan være lige slemt’.

    Fascinerende “tidsfordriv” ham Carsten har! Man må da ikke håbe han nogensinde kommer til at kede sig.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 1. november 2010 @ 00:31

  29. Du er da en klaphat Carsten Holbeck. Hvor på disse sider ser du støtte til fodboldbøllefjolserne, White Pride elelr lignende? At Kim Møller vælger at skrive om ventrefløjens voldsbøller skyldes vel udelukkende at ingen andre medier gør det. Pressen er anderledes ivrig hver gang de skal fremmane det højreorienterede spøgelse.

    Kommentar by Boo — 1. november 2010 @ 15:43

  30. 26.Carsten Holbeck.

    “Bøhmandsangst, ensidig, fjendebilleder der hober sig op, en ikke ringe indeklemthed – og Uriasposten læses som, skam få dem der tænker ilde derom,som tidsfordriv.

    Selvom niveauet skulle være Jysk, så er det jo, for en vaskeægte Jyde, næsten altid svært at få øje på, selvom det er nogle ganske spændende,bøhmandsangste indlæg med herligt ensidige fjendebilleder
    der er stakket op som hølæs hvor ophold midt i det hårdt stakkede hø, ville opleves indeklemt.

    Tidsfordriv på en konstruktiv måde er en nødvendighed under opholdet midt i stakken – man kan jo ikke bevæge sig, vel, så man bliver nødt til at fordrive tiden indtil læsset bliver væltet, med det man kan foretage sig, nemlig at tænke !

    Dogmatiske og fanatiske mennesker, tjoe, de der er det har det vel som Jyderne : svært ved at se de selv, æ bæ buh, er det !?

    Nøj, hvor det er normalt og kedsommeligt !

    Kommentar by Vivi Andersen — 2. november 2010 @ 04:51

  31. […] ”Jonas Jensen” fra Redox med gruppens samarbejde med Antifascistisk Aktion, kunne han pludselig ikke høre. Og Charlotte Johannsen ville pludselig kun lade sig interviewe per […]

    Pingback by Charlotte Johannsen – Hvad og hvem drev hende? « Junikredsen — 2. november 2010 @ 09:48

  32. […] Uriasposten 30 oktober 2010 – Charlotte Johannsen ‘har kontakt til den voldelige del af venstrefløjen… Redox’ […]

    Pingback by Holland: Ny PET-rapport - Venstrefløjen meget farligere end højrefløjen » Balder Blog — 3. november 2010 @ 12:29

RSS feed for comments on this post.