27. november 2010

Offentligt finansieret pilgrimsrejse til Mekka

Hver fjerde flypassager “på et fly fra Saudi Arabien” var på offentlig forsørgelse, forklarer Ritzaus Bureau tørt. Det pågældende fly kom fra Jeddah, Mekkas lufthavn, og en hel del tilvandrede muslimer fik således en offentligt finansieret pilgrimsrejse.

Verden ifølge DADK har mere – Overblik over lufthavs-razziaer (let redigeret).

“Så skete det igen. Endnu en lille stikprøve i Københavns Lufthavn (26.11.2010) dokumenterer en omfattende rejseaktivitet blandt herboende indvandrere, som er på kontanthjælp, dagpenge, sygedagpenge mv. Samtidig dokumenteres endnu en gang en massiv ulovlig pengestrøm ud af landet, penge der fragtes til hjemlandene af “fattige” indvandrere med snabelen dybt nede i det danske velfærdssamfund.

91 mistænkes efter dagens kontrolaktion / razzia for socialt bedrageri. Af dem var 87 med et fly fra Mekka. Nogle havde været i udlandet i op til et år… Der er et klart mønster…

28.10.2010 BT
Under beskyttelse fra politiet i lufthavnen gennemførte Arbejdsdirektoratet tilsyn ved en række flyafgange til Syrien og Tyrkiet. I alt 261 personer blev tjekket og ud af dem bliver der nu rejst sager mod 63.

Det er en socialbedrageri-procent på 24%

14.10.2010 Politiken
Passagerer fra 6 fly der ankommer fra Syrien og Tyrkiet tjekkes for sociale forhold. »Under razziaen blev 600 passagerer tjekket. 72 af dem modtog kontanthjælp eller dagpenge uberettiget, og de bliver derfor mistænkt for socialt bedrageri«, fortæller Peter Hove, kontorchef i Arbejdsdirektoratet.

Det er en socialbedrageri-procent på 12%

29.09.2010 Ekstra Bladet
Stikprøvekontrol i Københavns lufthavn – 120 personer undersøges, 25 viser sig ulovligt at modtage kontanthjælp eller dagpenge. – Vi kontrollerer bredt, men vi ser et vist mønster i, at de sociale bedragere kommer fra rejsemål, hvor man opholder sig i længere tid, bl.a. Thailand og Tyrkiet, siger kontorchef i Arbejdsdirektoratet, Peter Hove

Det er en socialbedrageri-procent på 21%

30.06.2010 Skat.dk
Ved en kontrol af 5 fly på vej til Kayseri i Tyrkiet medbragte 79 personer 2,7 mio. kroner i kontanter. 180 personer blev undersøgt, 79 af passagererne havde hver over 8.000 kroner med i kontanter. Sammenlagt medbragte “feriegæsterne” 2,7 mio. kroner. Fire af passagererne havde mere end 10.000 euro på sig – uden at have angivet udførslen. Disse sager blev overgivet til politiet. Ud af de 79 passagerer med de mange kontanter var der seks kontanthjælpsmodtagere, to på dagpenge, seks på S.U., ni på sygedagpenge, 17 på pension, mens de øvrige var lønmodtagere eller selvstændige. I alt var der 39 personer, hvor der ikke var sammenhæng mellem deres indtægt og kontanter, som de havde på sig.

Det er en socialbedrageri-procent på 44%

Gennemsnitlig socialbedrageri-procent ved kontrolaktionerne rettet imod fly til og fra mellemøstlige destinationer : 25%

Altså med andre ord – stikprøvekontrollerne viser, at hver fjerde der rejser fra Danmark til mellemøstlige lande, enten begår socialt bedrageri eller fører penge ulovligt ud af landet.”

Oploadet Kl. 05:03 af Kim Møller — Direkte link68 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/20506/trackback

68 Comments »

  1. Arh… Fem stikprøver er ikke så mange at basere så bastant en konklusion på. Og det er jo heller ikke fuldstændigt tilfældigt udvalgte flyafgange mellem Danmark og de pågældende lande. Mindst et af flyene er udvalgt på baggrund af et tip om, at der ville være særligt mange bedragere på dette fly. Og så er der den bias, der ligger i, at disse fem tilfælde har været grelle nok til, at blive beskrevet i medierne. Man må gå ud fra, at det er de værste tilfælde, vi hører om, og ikke et repræsentativt udsnit.

    Ikke at jeg ikke tror, at der er et stort problem, og ikke at jeg ikke er forarget over at folk bedrager vort samfund på den frække måde. Men jeg tror ikke, at de fem artikler kan bære den fremhævede konklusion. Ikke uden yderligere argumentation i al fald.

    Kommentar by Scarlet P — 27. november 2010 @ 06:52

  2. Sådan lever vi i Jelved land.

    Kommentar by Pk — 27. november 2010 @ 07:07

  3. Politikerne har for længe siden haft adgang til udstyr, der kunne holde styr på både ud- og indrejsende kulturberigere. Spørgsmålet er bare hvorfor politikerne ikke ville indføre teknologien:

    http://fremskridtdk.wordpress.com/2009/03/13/fagre-nye-fingeraftryksteknologi/

    Herudover har vi jo alle – startende for nogle år siden – været vidende til denne ud- og indrejseseance. Til stor forundring for brede dele af befolkningen forholdt politikerne sig også passivt dengang:

    http://fremskridtdk.wordpress.com/2008/09/07/forskel-pa-fisk-i-danmark/

    Kommentar by Karsten Lund — 27. november 2010 @ 07:07

  4. Ja der findes også teknologi der kan genkende ansigter på overvågningskameraer. Så kan man have en stryke der er døgnbemandet og ligeså snart man får genkendt en af de gamle kendinge slår man til.
    Straffen bør være at lukke kassen og hurtig udvisning.

    Kommentar by odins bror — 27. november 2010 @ 07:11

  5. Ifølge islamisk trossamfunds hjemmeside skal muslimer kun foretage islamisk pilgrimsfærd (hadj), hvis de har råd til det.
    ”At have råd vil i denne forbindelse sige, at man selv skal kunne betale de udgifter, der måtte være forbunden med at rejse uden først at skulle låne penge, og at man, når man forlader sin hjemby for at begive sig ud på sin Hadj, i øvrigt er totalt gældfri.”
    På samme hjemmesige hedder det:
    ”Endelig er en perfekt udført Hadj som en renselse af det enkelte menneske. Man vender således tilbage fra sin Hadj, ren og syndfri, som den dag man blev født.”
    Det kan således diskuteres, om hadj er gyldig, hvis man samtidig snylter på det danske samfund.
    Da der i forvejen er samarbejde med Saudi-Arabien kunne man måske formå dette land til ikke at udstede pilgrimspas til personer, der skal stå til rådighed for det danske arbejdsmarked. Saudi-Arabien er vel også interesseret i at forsvare islams omdømme?

    Kommentar by elefanten — 27. november 2010 @ 07:26

  6. Scarlet, du gætter og tror en hel masse. Der ER ikke flere tal end disse 5 aktioner. Årsagen er, at det nu bliver meldt ud hver gang – eftersom det i sensommeren officielt blev besluttet at gøre kontrolaktionerne til en permanent øvelse. Det skete efter nogle “forsøg” i maj hvor man bla. udover Kbh også gæstede Billund og Esbjerg. Det har været en stor succes fra starten. I alt er der udført 8 aktioner, dvs 3 mindre aktioner før det blev permanent, dvs omtrent i maj måned. I dag er det så kommet på linie med, når SKAT vil lave en aktion imod gule plader o.lign.

    Ydermere er det et led i regeringens (og i øvrigt Folketingets) forstærkede indsats imod socialt bedrageri, der som du kan læse i skat-linket blev annonceret allerede i forsommeren. Man har dog vedtaget, pga de ensstemmende og ret groteske resultater i Kbh at det slet og ret bliver på permanent basis. Den forstærkede indsats fungerer på en række fronter, ikke blot politirazziaer i lufthavnen – en lang række kommuner har siden august annonceret hvilke initiativer de vil realisere – du kan nemt finde meddelelser på nettet fra her i efteråret fra mindst 30 forsk. kommuner. Og du vil kunne læse en række jobopslag hvor man simpelthen søger medarbejdere til præcis den øgede indsats imod socialt bedrageri. Der er ikke så meget trylleri over hvorfor jeg nævner lige disse 5 aktioner, og hvorfor det kun er disse 5 aktioner der kan nævnes.

    De 5 artikler KAN bære konklusionen, for de ER i sig selv konklusionen. Det er materialet. Og nej, det er ikke passagererne fra tilfældige destinationer man tjekker, men dem hvor man ved der er størst chance, naturligvis. Jeg citerer netop Peter Hove fra Arbejdsdirektoratet der siger “Vi kontrollerer bredt, men vi ser et vist mønster i, at de sociale bedragere kommer fra rejsemål, hvor man opholder sig i længere tid, bl.a. Thailand og Tyrkiet”. Det giver nok ikke så meget udbytte at tjekke samtlige flypassagerer fra Schweiz, f.eks.

    I øvrigt, husker du i øvrigt i 2006, da Danmark evakuerede 6.000 (!!!) “danske statsborgere” fra Libanon? 6.000? Det er altså mange mennesker, der sådan befinder sig på et givent tidspunkt i Libanon, endda i en krigssituation. Det gør jo Libanon til blandt de absolut største feriemål for “danskere”, selvom ingen vel nogen sinde har set en annonce for “Billigferie til det eksotiske Beirut” eller lignende. DF foreslog dengang man lige så godt kunne undersøge deres sociale forhold i samme hug (når nu flere af de evakuerede viste sig at være udvist for bestandig fra Danmark) – men fyda nej – det kunne man virkelig ikke tillade sig – skulle de kontrolleres “bare fordi de havde været på ferie i Libanon”? Alle velmenerne var på plads. “Skulle de straffes dobbelt, først krig – så stigmatisering?” osv osv.

    Der må være grænser for tossegodheden.

    Kommentar by dadk — 27. november 2010 @ 07:49

  7. Mon ikke denne trafik har foregået i årevis? og hvad kan man straffe folk med som modtager sociale ydelser? Kan man give dem en bøde?, kan man fratage socialhjælp? kan man sætte folk i fængsel? Venstrefløjens løsning er flere gademedarbejdere!.

    Kommentar by Hans L — 27. november 2010 @ 08:35

  8. Personer der modtager offentlig understøttelse må nu engang godt rejse, selv med mange penge.
    Forholdene skal selvklart være lovlige uanset der er tale om rejsende eller ej, er forholdene tvivlsomme kan der rejses tiltale og dom kan eventuelt falde.

    Et stort antal mistænkt for overtrædelser af love og bestemmelser er nu engang ikke i alle tilfælde lig et stort antal også bliver dømt for overtrædelser.

    At hr. Møller under fire eksempler skriver “Det er en socialbedrageri-procent på nn%” er således sært, det er kun sprogligt, indholdsmæssigt korrekt såfremt der var tale om omtale eller beskrivelse af afgjorte sager. At alle sagerne er endelig afgjorte kan jeg ikke selv se.

    Min konklusion er derfor at hr. Møllers formuleringen i gåseøjne er forkert, det ville være mere korrekt at skrive:”Der var mistanke om socialbedrageri for nn% af passagernes vedkommende”.

    Kommentar by Peter Buch — 27. november 2010 @ 09:06

  9. Intet nyt under solen. De er næsten alle fulde af fup.
    Hvad er procentandelen af muslimer som:

    1) aldrig har været involveret i kriminalitet.
    2) ikke er på offentlig forsørgelse
    3) som aldrig har været involveret i socialt bedrageri
    4) som aldrig har været involveret i asylfup eller kædeindvandring
    5) som aldrig har været involveret i terrorisme eller haft sympati for terrorisme,
    6) som aldrig har været involveret i familiær mutilering som tvangsægteskab eller kvindelig omskæring
    7) som aldrig har udført hverdags-djihad ved at stille krav til ikke-muslimer om en bestemt adfærd hos ikke-muslimer eller bestemte særrettigheder til muslimer

    Er vi på et éncifret eller tocifret procental?

    Kan razziaresultatet så overraske?

    Kommentar by Sigwar — 27. november 2010 @ 09:14

  10. Kan svagt mindes noget on en masse “danskere” som skulle reddes fra Sydlibanon da IDF pludselig dukkede op i landskabet. Dengang havde det hverken statslig eller kommunal interesse, i at undersøge, hvordan det hang sammen, at overraskende mange danske opholdt sig i Hezbollah kontrolleret område. Ja, man var næsten racist/nazist for at bringe spørgsmålet på bane.

    Kommentar by Sailor — 27. november 2010 @ 09:21

  11. @Peter Buch

    Selvom de næppe nogensinde bliver dømt (blev Irak-svindlerne det?) jamen så er det socialt bedrageri. Og det har foregået i over 25 år, hvor deres lejligheder har stået tomme, mens de opholdt sig i hjemlandet. Men hvis du ikke bor i boligblok, kan du selvfølgelig ikke vide noget om det.

    Heldigvis har vi fået en dygtig beskæftigelsesmininister. Kl. 15 kom der nyhedsmail fra hende

    “Beskæftigelsesminister Inger Støjberg var med på tilsynet og glæder sig over, at lufthavnstilsynet netop bliver styrket med den aftale, som regeringen for nylig indgik med Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne”

    Fuldt forståeligt medierne prøvede at svine hende til i starten, fordi hun havde tilladt sig at holde tale hos det norske Fremskridtsparti. En borgerlig politiker, der mener noget og samtidig er dygtig, skal selvfølgelig jagtes. Den brøde er langt større end socialt svindel

    Kommentar by tavsen — 27. november 2010 @ 09:27

  12. Svindelen er temmelig omfattende. Her et lille udpluk fra de sidste par måneder

    Hvert år uddeler stat og kommunerne omkring 15,3 milliarder kroner ud til syge danskere. It-overvågning af pjæk sparer 315 millioner kroner.
    Tema: Kommunerne er på vej med et nyt it-overvågningsværktøj, der skal fange pjækkere på sygedagpenge. Læs her, hvordan systemet virker og om besparelserne på over en kvart milliard kroner.
    http://www.computerworld.dk/art/101384 16-09
    ——

    http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/news.asp?id=51007 21. sep. 2010
    Københavns Kommune intensiverer nu kontrollen med privatansatte hjemmehjælpere.

    Det forklarer sundheds- og omsorgsborgmester Ninna Thomsen (SF), efter at Odense Kommune har afsløret massiv snyd i primært Odense-bydelen Vollsmose.
    —–

    http://lokalavisen.dk/truckere-fik-skattesmaek-17-udlaendinge-anholdt/20100929/artikler/100929081/1052 28. september 2010
    17 personer fra Ghana, Pakistan, Vietnam og Somalia står til udvisning og indrejseforbud, efter at de blev knaldet i en større skatteaktion mod vognmandsbranchen.

    http://www.sn.dk/Afsloering-Sort-rengoering-paa-skoler/Helsingoer/artikel/87446 07. oktober 2010
    Helsingør: Rengøringsgiganten Forenede Rengøring blev i sidste uge afsløret i bruge to kriminelle underleverandører til rengøringen på skoler og institutioner i Helsingør Kommune. Kontrol afslørede illegal arbejdskraft og sort arbejde. Det skriver Frederiksborg Amts Avis torsdag

    http://ekstrabladet.dk/112/article1444031.ece 3 nov 15:27
    En pakke fra Tyrkiet, der blev opsnappet i den danske told i september, indeholdt 9600 falske to-zoners klippekort til en værdi af 1,3 millioner kr.

    Kommentar by tavsen — 27. november 2010 @ 10:13

  13. Plyndringerne af danskernes surt optjente skattekroner fortsætter ufortrødent, oveni hatten med EU’s velsignelse. Bordet er dækket op, kun et spørgsmål om at rejse hertil og tage for sig af retterne.

    Tyrkere kommer nemmere ind i landet

    http://jp.dk/indland/article2259246.ece

    Kommentar by Morten Olsen — 27. november 2010 @ 10:19

  14. Venstrefløjen kan stolt læne sig tilbage og konstatere, at deres mål, nemlig at gøre Danmark til socialkontor for den muslimske verden, er gået i opfyldelse.

    PS. Vi mangler lige at høre historien på DDR, men det er nok kun et spørgsmål om tid…

    Kommentar by Jern Henrik — 27. november 2010 @ 10:29

  15. Informations læsere har det ikke godt med det her:

    http://www.information.dk/telegram/252085

    Kommentar by BE — 27. november 2010 @ 10:41

  16. I JPs udgave (http://jp.dk/indland/krimi/article2259230.ece) er der lidt ekstra krydderi:
    `- Da vi vidste, at nogle af dem, som var med den her maskine, hører til blandt dem, der er overrepræsenteret på de ankomster, vi hidtil har kontrolleret, var det nærliggende at kigge lidt nærmere på det, siger Pete Andersen Hove.´ (fra Pensionsstyrelsen)

    Så kan det ikke siges så meget klarere og stadig blive trykt i en dansk avis. Det han siger er jo at: `Vi har set, at muslimer lyver og bedrager, så vi besluttede at checke flyet fra Mekka.´

    Kommentar by Hertz — 27. november 2010 @ 10:52

  17. Fly lander i Kastrup med pilgrimme fra Mekka. Hver fjerde er på dansk understøttelse. Er der nogen, der er overraskede? Forhåbentlig ikke, for så har de sovet i timen? Hvad er det fup-flygtninge og familiesamførte indvandrere søger i Danmark? Det danske vejr :)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 27. november 2010 @ 11:45

  18. http://www.fyens.dk/article/610081:Odense–Raadmand–Indvandrere-snyder-stort 06. marts 2006
    —-

    og danskerne stemmer fortsat på multietnisk samfund, så de får det, som de ønsker
    http://www.bt.dk/krimi/bande-har-misbrugt-forsikringsoplysninger 25. november 2010

    og danskerne handler fortsat hos de multietniske

    http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/11/25/150653.htm 25. nov. 2010
    Skat har ved tidligere kontrolbesøg hos grønthandleren konstateret overtrædelser af faktura- og regnskabsbestemmelserne og har i disse tilfælde kvitteret med bøder på i alt 20.000 kroner.

    Grønthandleren har heller ikke ført logbog over ansatte i forretningen. Byretten idømte ejeren en bøde på 67.000 kroner og en frakendelse af retten til at drive virksomhed i et år. Østre Landsret har stadfæstet bøden og forlænget frakendelsen til to år………
    —–

    en slikhandler fra Nørrebro frakendt retten til at drive lignende forretning i et år og idømt en bøde på 100.000 kroner.
    http://www.berlingske.dk/koebenhavn/groenthandler-doemt-til-lukke-forretning 21. april 2010
    —-

    Mon ikke det er samme grønthandler? Uhyrligt megen tid systemet bruger på dem

    Kommentar by tavsen — 27. november 2010 @ 11:46

  19. tavsen

    Det er som jeg forstår eller fortolker eksisterende forhold, love og bestemmelser ikke forbudt at rejse, endda eksempelvis med betydelige beløb, selv om man modtager offentlige ydelser. Overtrædelser af love og bestemmelser kan nu engang straffes i henhold til gældende love og bestemmelser.

    Din ytring: “Selvom de næppe nogensinde bliver dømt (blev Irak-svindlerne det?) jamen så er det socialt bedrageri.”, er vist kun din egen ønsketænkning eller definering af hvad socialt bedrageri er.
    -Socialt bedrageri- har som andre begreber dels en saglig del der skal være opfyldt for at defineringen holder, dels en sproglig, hvor anvendelsen af begrebet med hensyn til opfyldelse af det saglige ikke nødvendigvis behøver være opfyldt, det er set herfra udelukkende den “løse formulering”, den sproglige anvendelse “DET ER en socialbedrageri-procent på nn%”, (min fremhævelse), jeg finder ganske forkert, når dom ikke er faldet i sagerne. Der er nu engang tale om mistanke om socialt bedrageri, ikke afgjorte sagers resultat i nævnte procenttal af passagererne.

    Kommentar by Peter Buch — 27. november 2010 @ 12:33

  20. Jeg tror, at det er en del af et større problem. Jeg hører lige nu Netværket på P1, hvor de også er igang med at plyndre de offentlige kasser med Danmarks Radio som trofast markedsføringsorgan! På en måde er de muslimske bistandshjælpsmodtagere på pilgrimsrejse til Mekka måske ikke særlig dårligt integrerede :) Parolen tag selv af kassen og lad de andre betale, er udbredt blandt alle :(

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 27. november 2010 @ 12:43

  21. @ dadk, kommentar nr. 6: Det, jeg siger er, at det foreliggende materiale ikke kan bære konklusionen. At vi ikke har de fuldstændige data til rådighed, betyder ikke, at vi kan konkludere hvad som helst ud fra de få tal, vi har. Som sagt er jeg helt enig i, at det er forargeligt at den slags bedrag sker. Men det berettiger jo ikke uriasposten til tvivlsomme konklusioner. Tallet 25% er dybest set grebet ud af luften, og der er ingen grund til at give “de anstændige” grund til at angribe vores troværdighed. Problemet er rigeligt stort, der er ingen grund til at overdrive det, så skyder man sig selv i foden ved at undergrave sig selv.

    Kommentar by Scarlet P — 27. november 2010 @ 12:47

  22. Det er jo også skatteunddrageren Gucci-Helles parole: Tag selv af kassen og lad de andre betale :) Men lad os tales ved, når kassen er tom efter Rød Bloks hærgen! Som Margaret Thatcher engang sagde: “The problem with socialism is that eventually you run out of other people’s money” :)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 27. november 2010 @ 12:56

  23. Fortsat: For at kunne konkludere:

    “Altså med andre ord – stikprøvekontrollerne viser, at hver fjerde der rejser fra Danmark til mellemøstlige lande, enten begår socialt bedrageri eller fører penge ulovligt ud af landet.”

    skal man bygge på stikprøver, der er helt tilfældigt udtaget blandt de mennesker, der rejser fra Danmark til de pågældende lande. Hvis man foretager stikprøven blandt de mennesker, man har størst grund til at tro er bedragere, vil man få en bias, og nå frem til en bedrager-andel, der er større end i den generelle population af rejsende.

    Hvordan er du i øvrigt nået frem til de 25%? Er det et vægtet gennemsnit ud fra antallet af passagerer i de fem prøver, eller?

    Kommentar by Scarlet P — 27. november 2010 @ 12:57

  24. Velfærdssamfundet går på krykker i Ålborg og på RUC :) Vi kommer ikke ud af den accelererende bankerot, før velfærdssamfundet bliver afskaffet og folk igen selv skal arbejde for føden! :)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 27. november 2010 @ 13:03

  25. ->Scarlet P. Jeg tror du har fået stikprøver galt i halsen. “Endnu en lille stikprøve i Københavns Lufthavn (26.11.2010)” betyder i min bog at man tilfældigt har valgt at undersøge alle på er fly fra Saudiarabien – netop fordi man ikke forventer så mange socialsnydere på flyet fra Stockholm? Der er jo ikke tale om en videnskabelig undersøgelse, men om indsats mod socialbedrageri. En videnskabelig undersøgelse kunne nemt gennemføres, men den kunne aldrig blive finansieret pga politisk korrekthed i forskningsverdenen, hvor der i samfundsforskning sidder afdankede marxister og deres papegøjelakajer. Det vil dog være svært for de politiks korrekte papegøjelakajer at tale problemet væk med de af Told&Skat gennemførte kontroller?

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 27. november 2010 @ 14:28

  26. Ha, den køber jeg ikke. 25% er alt alt for lidt. Det er nærmere 100%. de 75% snyder bare på måder som ikke er blevet opdaget.

    Kommentar by mea culpa — 27. november 2010 @ 15:28

  27. Ja, resten flyver over Hamborg, Berlin og Amsterdam osv

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 27. november 2010 @ 15:36

  28. Kære anti-marx anno dazumal.

    Kontrollen af fire flyafgange i går (fredag), er ifølge Jyllands Posten foretaget på baggrund af et tip fra Saudi Arabiens ambassade om, at der ville være specielt mange pilgrimsrejsende ombord på disse fly. Altså er mindst en af de stikprøver, som indgår i dadk’s “undersøgelse” ikke tilfældigt udvalgt. Hvorvidt de fire andre kontroller er tilfældige, og hvorvidt der er foretaget flere kontroller end disse i alt fem, står ikke klart for mig, så det vil jeg ikke udtale mig om.

    Under alle omstændigheder:

    Udsagnet

    “Gennemsnitlig socialbedrageri-procent ved kontrolaktionerne rettet imod fly til og fra mellemøstlige destinationer : 25%”

    kan være rigtigt nok, forudsat at det er underforstået at der kun er tale om de fem kontroller, der er linket til, og at dadk’s udregning er korrekt. Men man kan ikke derudfra slutte:

    “stikprøvekontrollerne viser, at hver fjerde der rejser fra Danmark til mellemøstlige lande, enten begår socialt bedrageri eller fører penge ulovligt ud af landet”

    Dette andet udsagn forudsætter nemlig, at stikprøverne er tilfældigt udtaget blandt de rejsende fra Danmark til mellemøstlige lande. Undersøgelsens troværdighed afhænger i øvrigt også af, at stikprøvernes størrelse og antal står i fornuftig proportion til det samlede antal rejsende.

    Jeg synes at problemet er grelt nok i forvejen. Denne form for pseudostatistik er ikke nødvendig, men snarere en direkte indbydelse til de anstændige om at skyde hele debatten ned.

    Kommentar by Scarlet P — 27. november 2010 @ 15:41

  29. Fortsat: Her er linket til JP:

    http://jp.dk/indland/krimi/article2259230.ece

    og st citat:

    “- Da vi vidste, at nogle af dem, som var med den her maskine, hører til blandt dem, der er overrepræsenteret på de ankomster, vi hidtil har kontrolleret, var det nærliggende at kigge lidt nærmere på det, siger Pete Andersen Hove. ”

    Som du siger, anti-marx, er det ikke en videnskabelig undersøgelse, der er tale om, og materialet kan derfor ikke bære den form for konklusioner, som dadk gør sig. Og det var sådan set min pointe.

    Kommentar by Scarlet P — 27. november 2010 @ 15:44

  30. Som bistandsmodtager har man i princippet tid nok til at rejse.
    Hamburg er en hel del billigere at flyve fra, end Kastrup/Billund.
    Mon ikke det ville vær en god idé at kontrollere dér?
    Shengen og Mastrichtaftalen kunne måske undtagelsesvist være en fordel for Told/Skat?

    Kommentar by mb — 27. november 2010 @ 16:21

  31. Der er kludder i procentberegningerne. Jeg er ikke ekspert, men man kan ikke bare lægge procenterne sammen og dividere med antallet af stikprøver. De 600 (12%) udgør over halvdelen af jeres datamateriale og skal derfor vægtes højere. For god orden og troværdigheds skyld.

    Kommentar by Erling — 27. november 2010 @ 16:42

  32. Jeg er da ligeglad med om de kalder det stkprøver eller hvad. Kald det for eksempel det, det er – razzia. Og gerne flere af dem.

    Kommentar by Hodja — 27. november 2010 @ 16:57

  33. Hodja, hvis det er mig, du henvender dig til, så har jeg flere gange gentaget, at jeg synes at det er skammeligt, at Danmark bliver udnyttet på den måde. Men uanset om man taler om kontroller, stikprøver eller razziaer, så kan man ikke drage de konklusioner, som dadk kommer frem til, på baggrund af det materiale, han/hun refererer til.

    Kommentar by Scarlet P — 27. november 2010 @ 17:04

  34. Erling: Ja, det er den ene ting.

    Den anden ting er, at selv om man regnede et korrekt vægtet gennemsnit ud, så ville man ikke kunne drage konklusioner om den generelle flypassager mellem DK og mellemøsten ud fra de undersøgte personer, idet disse ikke er repræsentativt udvalgt, men (i hvert fald for nogles vedkommende) kommer fra flyafgange, der forventes at indeholde særligt mange bedragere.

    Og den tredie ting er, at selvom man havde et datamateriale med tilfældigt udvalgte passagerer til rådighed, så skal materialet stadigvæk have en vis størrelse i forhold til det samlede antal af passagerer, for at undersøgelsen har vægt.

    Som Hodja siger, er det ikke en videnskabelig undersøgelse, derfor bør man ikke drage videnskabelige konklusioner ud fra den.

    Kommentar by Scarlet P — 27. november 2010 @ 17:10

  35. Rettelse: Som anit-marx anno dazumal siger

    Kommentar by Scarlet P — 27. november 2010 @ 17:14

  36. Det skulle lige have været en dansker. Uha, Uha.
    Følg da endelig op på hvad, der sker med de implicerede. Ikke en skid!

    Gad godt vide, hvem de har til og møde op på kommunen hver 3 måned og på kursus. For de skal vel indkaldes og beskæftiges som almindelige danskere, der er på støtten.

    Og få så indført en scanning af pas i lufthavnene. En stregkode i passet kan afsløre al ting på en skærm sekunder efter. Hold bare lige passet hen over en stregkode læser. Om passet er stjålet, rejse veje, eftersøgt osv.
    Allerede ved booking kan man tjekke personen, men man vil nok ikke belaste fly selskabet og få deres liste til flyet. Booking navn og navn på passet skulle da helst passe sammen.

    Og hvis de står ved pas skranken og har foretaget sig noget ulovligt, hvorfor så lukke dem ind i landet igen? Ud som retur gods.
    Men de fleste har jo nok dansk pas!

    Så tjek hvert fly, der lander. Der er arbejdsløse nok til at uddanne til pas kontrollører.

    Kommentar by Goofy — 27. november 2010 @ 17:15

  37. Jeg stod i kø i Kvickly, her lørdag eftermiddag ved kiosken.
    Ekspedienten havde et længere ævleri med en ældre mandelig uartikuleret tyrker, der ville købe et buskort – gældende fra på mandag – og ville komme og betale på tirsdag…

    Ekspedienten var ulta langmodig, forklarede og forklarede, at
    det kunne ikke lade sig gøre… Tyrken blev ved og ved, til stigenden
    irritation for os køen.

    Men bazaren var lukket for lusk… He, he…

    Kommentar by Sune — 27. november 2010 @ 17:23

  38. @37
    Og imens ekspedienten og kunder er optaget af debatten, render kællingen og børnene rundt og tømmer folks lommer, bæreposer, kurve, vogne og alt, der ikke er boltet fast.

    Kommentar by Peter — 27. november 2010 @ 17:29

  39. Jeg gider ikke betale skat længere!

    Kommentar by Andreas — 27. november 2010 @ 18:17

  40. De har taget røven på os,i mange år nu !

    Kommentar by Spinner — 27. november 2010 @ 18:54

  41. Og jeg mindes barndommens “Ali Baba og de fyrretyve røvere”

    Kommentar by L. johs — 27. november 2010 @ 20:05

  42. @ erling, #31
    “Der er kludder i procentberegningerne. Jeg er ikke ekspert, men man kan ikke bare lægge procenterne sammen og dividere med antallet af stikprøver. De 600 (12%) udgør over halvdelen af jeres datamateriale og skal derfor vægtes højere. For god orden og troværdigheds skyld.”

    Det handler om procentandelen af dem der sigtes eller mistænkes ved hver kontrolaktion – det er ikke en “statistik” relativ ift antallet af flypassagerer eller hvor mange fly der flyver til og fra Kastrup, men hvor mange der knaldes ift hvor mange der kontrolleres. Det fremgår krystalklart af min pointe : “Gennemsnitlig socialbedrageri-procent ved kontrolaktionerne rettet imod fly”, dvs rettet imod nogle bestemte fly og dets passagerer, ikke ift en bestemt sum af f.eks passagerer. I øvrigt kunne man også indvende, at der kontrolleres forskellige forhold – ved udrejse er der jo også kontrolleret hvor mange penge folk havde med sig, de 44%. Naturligvis kan man lægge procenter sammen i det her tilfælde, der handler om fangsten per kontrolaktion ift socialt bedrageri.

    Det svarer til overskrifter som “hver fjerde butik oplever en stigning i butikstyverier”, hvor man tager udgangspunkt i den enkelte butiks rapportering, og ikke i hvor mange kunder hver butik har hver især, i forhold til hinanden. Her kunne man så, som dig, sige – nåja, men den store Føtex med 10.000 kunder om dagen siger de ikke oplever en stigning, og det skal man så sætte ift de 5 nærbutikker der har 300 kunder om dagen som siger de oplever en stigning. Problemet er blot, at butikstyverierne og stigningen af dem jo vil være et faktum i virkeligheden, uanset hvad, også selvom man tryller stigningen væk ved at udligne med den store butik.

    Kommentar by dadk — 27. november 2010 @ 21:45

  43. @ Scarlet,
    “Som du siger, anti-marx, er det ikke en videnskabelig undersøgelse, der er tale om, og materialet kan derfor ikke bære den form for konklusioner, som dadk gør sig”

    Hvem påstår det er en “videnskabelig undersøgelse”? Det var dog et mærkværdigt kriterie. Det er et gennemsnit af den andel af passagerer der er sigtet eller mistænkt for socialt bedrageri ifb politiets razziaer. Det står vel helt klart, at SKAT/politiet heller ikke går frem ud fra en videnskabelig metode når de kontrollerer folk, men empiri! Dvs, som dit eget link til jp.dk viser – “the usual suspects”.

    Kommentar by dadk — 27. november 2010 @ 21:52

  44. @Peter Buch

    jo det er forbudt at rejse ud af landet. Så det ER socialt bedrageri.

    Socialdemokratisk socialminister Henrik Dam Kristensen udtalte for 10 år siden, da der også var afsløringer af den slags. At loven skulle moderniseres, så de ferier kunne blive lovlige, men der kom et valg i vejen ;-)

    https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.aspx
    Du kan ikke holde ferie, når du modtager kontanthjælp. Du skal stå til rådighed, så du med dags varsel kan tiltræde et job eller modtage et tilbud om aktivering. Der er dog mulighed for, at du kan opholde dig andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel.

    Du kan frit medtage op til 75.000, men hvor mange mennesker på overførselsindkomst kan præstere det???

    Kommentar by tavsen — 27. november 2010 @ 22:15

  45. @ 24:

    “Vi kommer ikke ud af den accelererende bankerot, før velfærdssamfundet bliver afskaffet og folk igen selv skal arbejde for føden”

    100% rigtigt. Og jo før det bliver afskaffet desto bedre.

    Dette burde paa en eller anden maade bankes ind i hovedet paa folk. ARBEJD for føden. TJEN dine penge. Sæt tæring efter næring. There’s no such thing as a free lunch.

    Kommentar by marius — 27. november 2010 @ 22:16

  46. Gadebander hvidvasker udbytte fra salg af stoffer gennem Danske Spil. S kræver handling 30. mar 2008
    http://politiken.dk/indland/article488742.ece

    Hvidvasksekretariatet har i 2007 haft travlt som aldrig før på grund af ny lov, hvor kundeforhold skal overvåges. 11. januar 2008
    http://www.berlingske.dk/article/20080111/danmark/801110356/

    Hvidvask: Indberetninger sætter rekord 29-01-09
    http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=20105497
    —-
    Hvidvask slår alle rekorder 10.06.10
    http://epn.dk/samfund/article2094668.ece

    Kommentar by tavsen — 27. november 2010 @ 22:23

  47. 4. januar 2005, hvoraf det fremgår, at Københavns Politi har beslaglagt mere end 30 mio. kr. i løbet af to år
    http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/20042/spoergsmaal/S2245/index.htm
    —–
    31.10.03 – Store pengebeløb beslaglægges
    Den såkaldte terrorpakke har siden 1. januar givet Told og Skat mulighed for at beslaglægge beløb på vej ud af landet på over 110.000 kroner, hvis man ikke kan dokumentere, hvor pengene stammer fra. Siden loven trådte i kraft har Told & Skat i samarbejde med politiet beslaglagt over 20 millioner kroner, hvoraf langt de fleste er beslaglagt i Københavns Lufthavn. Politiet mener, at en del af pengene skulle bruges til terror-formål i udlandet.
    (DR 1 TV-avisen, Oktober 2003 / 31 10 2003 / )
    http://www.cph.dk/cph/dk/presse/cph+i+medierne/2003/oktober.htm

    Ifølge Verdensbanken blev op mod 10 milliarder kroner i 2006 overført fra indvandrere i Danmark til udlandet 5. januar 2008
    http://www.berlingske.dk/article/20080105/danmark/701050057/

    Kommentar by tavsen — 27. november 2010 @ 22:25

  48. Som udgangspunkt vil det nok være klogt at vogte sig for muslimerne generelt. De er vant til fusk snyd og løgn – det er en del af deres kultur. Og når man lægger alt det had som imamen prædiker hver fradag i moskeen, og det had som Pia K udgyder og den generelle konspiratoriske holdning mulsimer har til irak og afghanistan-krig at det er et kristent korstog, ja så må man nok indse at muslimen snyder og fusker uden de store samvittighedskvaler.

    Med hensyn til statistik så tror jeg også at 25% er i underkanten. Lad os med sindsro fastslå mindst halvdelen, hvis ikke mere. Det vil ikke være nogen overdrivelse. Og det er jo ikke bare rejser de snyder med. Det hjemlige snyd og bedrag og den danske nationalsport skattesnyd, er de nok heller ikke ueffne til. Læg dertil tyveri indbrud og narkohandel.

    Ja luk kassen i og hvis det er muligt udvisning for bestandigt.

    Og her op til julen lad os glæde os over lidt mere kulturberigelse:

    http://ekstrabladet.dk/112/article1459431.ece

    Kommentar by odins bror — 27. november 2010 @ 23:12

  49. Hvor mange flere perkere kan der komme afsted til Mekka på skatteborgernes regning for de 12 minutter ekstra arbejde, danskernes kommende kammerat-statsminister forlanger ?

    @41
    Jeg mindes barndommens (relativt) perkerfrie Danmark og jeg mindes ungdommens år, hvor de røde og radikale svin lagde grunden til Danmarks ødelæggelse.

    Kommentar by Tolder — 27. november 2010 @ 23:29

  50. Scarlet P

    Kan du ikke kneppe fluer et andet sted.

    Kommentar by . — 27. november 2010 @ 23:29

  51. tavsen

    Jeg kunne som ( for tiden tidligere) modtager af offentlige ydelser, specifikt dagpenge godt have taget nævnte lovlige beløb med på rejse, ferie afholdt efter reglerne, eller afmeldt mig som modtager af ydelser såfremt der havde været tale om kontanthjælp og jeg ville rejse. Jeg tror ikke jeg er specielt usædvanlig i den sammenhæng, med venner og bekendte hvoraf nogle har midler de kunne tænkes at ville overlade mig.

    Mit råd- få flere venner og bekendte.

    Kommentar by Peter Buch — 28. november 2010 @ 00:07

  52. Jeg oplever dette snyd som krænkende.

    Og det gør jeg af flere årsager hvoraf den ene er, at jeg er omtrent sikker på dette snyd ikke får konsekvenser for de involverede.

    Dengang for ca. 3 år siden, hvor Danmark skulle hente omkring 6.000 ferierende flygtninge/indvandrere ” hjem” til Danmark fra Libanon fik det IKKE konsekvenser for socialbedragerne iblandt de 6.000.

    Derimod kostede det os, danskere adskillelige millioner af vores skattekroner.

    Gang efter gang må vi opleve at disse muslimer slipper godt fra hvad vi andre ville blive straffet for hvis vi foretog os de samme handlinger!

    Og så er det ligemeget om det er intimideringer vi får smidt i hovederne, at blive truet på livet, omtalt som svin, ludder, bestjålet o.s.v.

    Alene teksterne i de islamiske skrifter, herunder koranen er i den grad fornærmende.

    Samtidig skal vi betale for disse behøvlede, udannede mennesker kan eksistere.

    Ærlig talt – NU må myndighederne snart til at tage affære – for HVIS DE IKKE får gang i at udøve justits og retfærdighed, jamen så bliver dette opfattet som ligegyldighed overfor os, danskerne, og så begynder folk selv at tage affære.

    Vi, nogle af os, vil IKKE finde os i ret meget mere !

    Vi er blevet trådt på og svinet til menneskeligt som økonomisk og det vil vi ikke fortsat finde os i.

    NOK ER NOK !

    Kommentar by Vivi Andersen — 28. november 2010 @ 00:11

  53. Prøv lige at læse Snaphanen, om snyd med handikap pleje, mon ikke man kan finde de samme tricks anvendt i DK. man mindes Poul Schlutter – Konservativ.
    “Indvandrerne kommer til os med alt det, vi har brug for: Solide familieværdier, sunde indstillinger i retning af, at man skal yde, før man kan nyde – samt en stærk trang til at etablere selvstændige virksomheder.

    Kommentar by Hans L — 28. november 2010 @ 08:42

  54. @Peter Buch

    Nej, hvis du kan præstere 75.000, er du ikke berettiget til bistandshjælp.

    Hvis du søger bistandshjælp og har 75.000 stående på kontoen, hvad tror du så, svaret vil være????

    Kom igen, når du har brugt dem. Sådan lyder beskeden til danskerne.

    Mon ikke det er grunden til, at de fleste har omkring 8.000 med sig på rejsen. De kender udmærket grænseværdierne

    Kommentar by tavsen — 28. november 2010 @ 08:47

  55. dadk: Der er ingen, der har sagt, at der er tale om en videnskabelig undersøgelse, tværtimod. Men de konklusioner, du drager ud fra tallene, kræver en videnskabelig undersøgelse. Når du skriver:

    “Altså med andre ord – stikprøvekontrollerne viser, at hver fjerde der rejser fra Danmark til mellemøstlige lande, enten begår socialt bedrageri eller fører penge ulovligt ud af landet”

    så er det simpelthen forkert, eller i al fald noget, som ingen kan vide noget om, indtil der er lavet en rigtig undersøgelse.

    Jeg synes at Kim Møller, der ofte kritiserer andre medier for at fordreje realiteterne, burde være hævet over den form for uredelighed, uanset det gode formål. Desuden kan det give bagslag på længere sigt, fordi den slags påstande, som du fremfører, er så uendeligt nemme at tilbagevise.

    Hvorfor ikke bare nøjes med at konstatere, at der er alt for mange, der bedrager samfundet, og så fremlægge de fem eksempler? Hvorfor undergrave sin egen troværdighed ved at hæfte en procentdel på, som er grebet ud af luften?

    Kommentar by Scarlet P — 28. november 2010 @ 09:18

  56. tavsen

    Som jeg læser reglerne er beløb over 10.000 kr. midler, der skal bruges før bistanshjælp, rejsende eller ej, kan tildeles.
    Medtages over 10.000 Euro ud af Danmark skal beløbet anmeldes.

    Samme beløbsgrænse, de 10.000 kr. findes ikke for dagpengemodtagere, Om der eksisterer beløbsgrænser for hvor stort beløb rejsende sygedagpengemodtagere, su-modtagere eller pensionister må medtage, under forudsætning af at beløb over 10.000 Euro anmeldes når Danmark forlades, ved jeg ikke. Umiddelbart tvivler jeg på det.

    Oplys mig venligst såfremt flere fakta forefindes i min store uvidenhed.

    Kommentar by Peter Buch — 28. november 2010 @ 09:32

  57. Man kunne måske – og kun måske – forbedre en i tråden omtalt troværdighed ved i teksten “….rettet imod fly til og fra mellemøstlige……” at substituere ‘fly’ med ‘transportapparater’?

    Kommentar by Sven Jensen — 28. november 2010 @ 10:29

  58. Skal det ikke også lige med i regnestykket, at disse snyltere som bliver taget i disse razziaer, med rimelig sandsynlighed kalkuleres som “fattige” når godhedsindustrien foretager sine fattigdomsberegninger?

    Kommentar by Cicero — 28. november 2010 @ 11:21

  59. Ja men jeg er alligevel imod Stasi (stikker) og kontrolsamfundet. Den potentielle mistænkelige af danske borgere fremmer ikke menneskeligheden. DDR ville have været misundelig. Man skal opføre sig ordentligt. På menneskeplan og myndighedsplan. Velfærdssamfundet har fremtvunget krisen, og det er i krisetider, man skal holde fanen højt. .

    Kommentar by Machiavelli — 28. november 2010 @ 12:23

  60. @Scarlet,
    Der er ingen, der har sagt, at der er tale om en videnskabelig undersøgelse, tværtimod.
    Nej – det er sgu da for pokker mig der har fabrikeret skidtet. Det er dig der begynder kræve at noget skal være begrundet “videnskabeligt”. Kører du bevidst i ring, eller har du bare tabt tråden?

    Men de konklusioner, du drager ud fra tallene, kræver en videnskabelig undersøgelse.

    Siger du, men du har ikke begrundet det, trods opfordring. I øvrigt er det det rene pjat – alle “konklusioner” kræver en “videnskabelig uncdersøgelse”, hvis jeg nu havde skrevet : Ja, men det siger ikke noget om, hvor mange indvandrere der REELT er sociale bedragere, ja – så ville du vel også have krævet en “videnskabelig undersøgelse”, for hvorfra vil jeg kunne vide, at snittet af de 5 kontroller ikke afspejler virkeligheden temmelig præcist?

    Altså med andre ord – stikprøvekontrollerne viser, at hver fjerde der rejser fra Danmark til mellemøstlige lande, enten begår socialt bedrageri eller fører penge ulovligt ud af landet

    For det viser stikprøvekontrollerne – jeg skriver at stikprøvekontrollerne viser det, for det er det de viser. De viser ikke noget andet – der er ikke grund til at konkludere noget helt andet, end det stikprøverne eller kontrollerne viser. Forstår du det snart? Det er jo ikke det samme som at det nødvendigvis er et 100% retvisende billede, eller er udtryk for noget videnskabeligt – som du vist er den eneste om at misforstå, stikprøvekontrollerne viser det, som jeg skriver herover – de viser ikke noget andet. At skrive hver fjerde, eller “mere end hver femte”, som mange aviser gør, er præcis det samme som at skrive 25%.

    så er det simpelthen forkert, eller i al fald noget, som ingen kan vide noget om, indtil der er lavet en rigtig undersøgelse.

    Det jeg skriver er det mest sande, ift det vi ved nu – det er det de 5 stikprøvekontroller viser os. Det kan være tallet bliver ændret, lavere eller højere, når vi om et par måneder antagelig har 10 stikprøvekontroller, og det kan være at en “rigtig undersøgelse” (hvad du så mener med det) vil vise noget andet, men indtil dato er det jeg er inde på, det vi har. Og det er fuldt tilstrækkeligt. Det er ligesom de 3 kontroller i prøveperioden i maj, der førte til 189 sigtelser – det var IKKE en “videnskabelig undersøgelse”, men det var rigeligt til at gøre ordningen permanent, og sørme om ikke successen fortsætter – også selvom de tre test ikke var “videnskabelige”. Så du ser, selvom noget ikke er baseret på en “videnskabelig undersøgelse” kan det faktisk godt være rigtigt, og måske endda bruges til noget fornuftigt.

    Nå, ikke mere herfra – du VIL sikkert bare ikke forstå det, og jeg orker ikke at blive trukket rundt i manegen som en cirkushest. Du er velkommen til at skrive på min blog, hvor teksten oprindeligt blev postet – så skal jeg gerne levere nogle lidt længere og mere dyberegående svar.

    Kommentar by dadk — 28. november 2010 @ 13:55

  61. Lad os da igen betragte materialet.
    Først eksemplet fra:
    28.10.2010
    I alt 261 personer blev tjekket og ud af dem bliver der nu rejst sager mod 63. Det er en socialbedrageri-procent på 24%.

    Nej, det er ej, DET ER, at der er mistanke om socialbedrag for 24% af passagernes vedkommende. Sagerne forekommer ikke afgjort som jeg læser teksten, hvilket er ensbetydende med at “DET ER (min fremhævelse) en socialbedrageri-procent på 24%.”, sprogligt ikke forsvarligt kan benyttes, da der konstrueres en konklusion for noget endnu ikke afgjort.

    14.10.2010 eksemplet. 600 passagerer tjekket. »72 af dem modtog kontanthjælp eller dagpenge uberettiget, og de bliver derfor mistænkt for socialt bedrageri«, fortæller Peter Hove, kontorchef i Arbejdsdirektoratet.
    Sagerne forekommer mig ikke afgjort, “de bliver derfor mistænkt…”, hvilket medfører at der udelukkende er mistanke om socialbedrageri for 12% af passagernes vedkommende. Der er heller ikke i dette tilfælde tale om noget i teksten oplyst der berettiger anvendelse af udsagn indeholdende en konstatering som, “Det er en social-bedrageri procent på 12%”. Hvilket heller ikke synes mig at forekomme for eksemplet fra 30.06.2010.

    Kommentar by Peter Buch — 28. november 2010 @ 17:04

  62. Tidligere kommentarer ved søgning på navn + Uriasposten:

    http://www.uriasposten.net/archives/15817
    http://www.uriasposten.net/archives/17763
    http://www.uriasposten.net/archives/18819

    Om der er tale om ond tro, overlader jeg til den ærede læser at afgøre.

    Kommentar by Peter Buch — 28. november 2010 @ 22:46

  63. kommentar 62 skulle være sat efter 63, det er jo en kommentar til 63, sendt efter jeg så 63.

    Kommentar by Peter Buch — 28. november 2010 @ 22:48

  64. Har Scarlet P tidligere kommenteret på Uriasposten? Kommenterer hun eventuelt i ond tro?

    Kommentar by . — 28. november 2010 @ 23:01

  65. Af en eller anden grund er kommentar 62 havnet før kommentar 64.

    Kommentar by Peter Buch — 29. november 2010 @ 10:01

  66. @ Peter Buch

    Tak.

    På den skitserede baggrund synes det ikke sandsynligt, at Scarlet P er drevet af ond tro. På den anden side er der jo ikke tale om en videnskabelig undersøgelse. :-)

    Kommentar by . — 29. november 2010 @ 12:32

  67. af.
    Velbekomme.

    Det jeg synes er sært er, at hr. Møller ikke omformulerer konstateringen at der er så og så mange procent social-bedragere, når der jo reelt “kun” er tale om mistænkte. Det kræver kun få ords ændring at sætte en korrekt formulering ind.

    Kommentar by Peter Buch — 29. november 2010 @ 12:40

  68. Peter Buch, det synes jeg også er sært.

    Jeg kan se, at det er blevet debatteret, hvorvidt jeg er i ond eller god tro, når jeg kritiserer den vildledende brug af statistik i ovenstående blogindlæg. Svaret er, at jeg såmænd bare forsøger at lære jer tosser lidt om statistik, så i ikke en anden gang behøver at skyde jer selv så kraftigt i foden. Og grunden til, at jeg gør det, er, at jeg synes det er ærgeligt, at budskabet, som jeg i bund og grund er enig i, kommer til at virke utroværdigt.

    Det er i forvejen alt let for de stuerene og anstændige at afskrive kritikerene af multikulturen som uvidende landsbytosser. Der er ingen grund til ligefrem at opmuntre dem.

    Kommentar by Scarlet P — 3. december 2010 @ 13:13

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper