30. november 2010

Årets Kulturafvikler 2010: Mogens Jensen

Yderst velfortjent, skulle jeg mene. Fra Eticha – Mogens Jensen blev ”Årets Kulturafvikler”.

Prisoverrækkelsen er berammet til at foregå på Galleri Draupner søndag den 5. december klokken 11:00. Vejret kan dog ændre på disse planer. Den hvide sne og den medfølgende storm, der ser ud til at vare hele ugen gør, at vi ser tiden lidt an, og med vejrudsigten foran os, først da tager vi endelig beslutning om gennemførelsen af arrangementet.”

Mogens Jensen om DR, nynazistisk homofobi og tankefrihed indenfor Islam…

“Nødvendigt at styrke DR” (19. november 20009, S-dialog)

“Jamen, jeg synes den her film giver grundlag for at få justitsministeren til at undersøge hvor stærkt forankrede de nynazistiske miljøer er i Danmark… og er de implicerede i nogle af de mange hatecrimes vi nu ser, desværre, i stigende omfang dukke op, særligt i de større byer i Danmark.” (7. april 2010, Uriasposten)

“Et andet vigtigt udgangspunkt for forståelsen af islams rolle i Europa er, at islam, jødedommen og kristendommen alle er udsprunget af den abrahamiske religion og dermed har samme historiske og kulturelle rødder og anerkender de samme grundlæggende værdier som værdien af menneskets liv og værdighed, muligheden for og friheden til at udtrykke tanker, respekt for andre og andres ejendom, betydningen af social velfærd samt respekten for lov og ret.” (23. juni 2010, Jyllands-posten)

Oploadet Kl. 03:39 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/20569/trackback

16 Comments »

  1. Meget velfortjent pris til en forkæmper for islamisme og islamisk kolonisering af Danmark og Europa.

    Kommentar by Peter Jensen — 30. november 2010 @ 09:59

  2. Helt fortjent, efter kronikken i JP denne sommer.
    Aldrig har man læst en kronik der i den grad bar præg af himmelråbende naivitet. Da jeg læste den troede jeg simpelthen ikke at manden var alvorlig!

    Kommentar by Andreas — 30. november 2010 @ 11:28

  3. Skulle man sige tilykke eller udtrykke en svag forhåbning om at manden enten indser og begræder sit forræderi, eller tager konsekvensen og et tov med ud i laden.
    Hvis ikke for fædrelandet ( hvilket det ikke ville være i hans sted), så for den lokale imam.

    Kommentar by J B — 30. november 2010 @ 13:02

  4. Manden er et eksempel på, at aben skulle været blevet i træerne.

    Særlig disse sætninger får taknemlighedens tårer frem i øynene.

    ..anerkender de samme grundlæggende værdier som værdien af menneskets liv og værdighed, muligheden for og friheden til at udtrykke tanker, respekt for andre..”

    Det er helt rigtigt tænkt, det lyder lige præcis som den måde vore muslimske imamer tænker. Han ser tung ud, vi må ikke håbe på at hans venner overtager magten i hans levetid.

    Kommentar by Machiavelli — 30. november 2010 @ 13:08

  5. Netværket Eticha? Hvem?

    Der er også altid nogle sjove mennesker der opstiller sjove partier til kommunalvalgene her i byen. Det bliver sjældent bemærket, og da slet ikke taget seriøst.

    Kommentar by Polyb — 30. november 2010 @ 13:29

  6. @5
    Det var jeg ikke klar over. Hvilket parti stiller du da op for, Polyb?

    Og tillykke til Mogens. Godt gået gamle dreng!

    Kommentar by Kenny Starfighter — 30. november 2010 @ 16:28

  7. Hvad ved Mogens Jensen om Islam ?
    En typisk rød klaphat.

    Kommentar by Spinner — 30. november 2010 @ 16:33

  8. Hvad ved Nogens Jensen om noget som helst? Tiden synes at være til: Jo mindre indsigt og vid- jo højere chance er der for at gøre politisk karriere! Kvalifikationer er totalt og aldeles fraværende! En form for luksuriøs erstatning for kontanthjælpen udformet til samfundets allerstørste nullerter!

    Kommentar by morlille — 30. november 2010 @ 16:45

  9. Kan I huske denne her af Mogens Jensen – det er gengivet på Uriasposten i 2010.

    ““Han [Per Stig Møller, red.] skal først og fremmest bistå Zentropa og Sussanne Bier med at få forklaret, at den her film ikke har et antimuslimsk indhold.” (Mogens Jensen, Socialdemokraterne; P3 Nyheder, 6/1-10)”

    Og så er der islam ivrige Jensens (S) noget aparte forhold til grisetegninger uha uha:

    “Der er jo f. eks ingen tvivl om, at toppen kunne være taget af Muhammed-krisen, hvis det dengang var lykkedes at modgå spredningen af de grisetegninger, der blev brugt til at misinformere om de rigtige Muhammed-tegninger.” (Danmark 2010)

    h t t p://jp.dk/opinion/breve/article1967561.ece

    Kommentar by Liva — 30. november 2010 @ 17:20

  10. #6 Kenny.

    Polyb har sikkert en lang glorværdig politisk karriere bag sig.

    Jeg ville gætte på indsats i Hampepartiet (vurderet ud fra de mange skæve indlæg) eller Minoritetspartiet (som ud fra stemmetallet virkelig har levet op til sit navn).

    Kommentar by Sigwar — 30. november 2010 @ 17:22

  11. Mogens Jensen (Socialdemokratiet):

    “VÆRDIDEBATTEN raser i disse år. Fordi sådan nogle som mig har brugt alt for lidt energi på at tage del i denne værdidebat, er den i dag styret af mennesker, der intet fremadrettet har at sige i diskussionen om, hvad det vil sige at være dansk:

    Dansken er køn og kristen.

    I går er et dejligt land, i morgen er ikke andet end forfald.

    USA er bedre end Europa, mænd er bedre end kvinder, og missionærstilling er bedre end ligestilling.

    Fik man som udlænding oversat værdidebatten, som den har tegnet sig gennem et lille årti, ville man undres over, at det land, der før har været kendt for sin progressive indstilling til livet, i dag abonnerer på værdier, der hører Vatikanet og Vagttårnet til.

    Der er brug for at tale Rom midt imod.

    Borgerlig bagudskuen

    Mange siger, vi er et homogent land. Jeg vil hellere sige, at Danmark er et homo-land” (Danmark 2008)

    h t t p://jp.dk/meninger/breve/article1332351.ece

    Et homoland hvor homo’er nu i stigende grad chikaneres af tilvandrede og efterkommere..

    Hvad gør vi nu, lille du… Mogens Jensen (Socialdemokratiet)?

    Kommentar by Liva — 30. november 2010 @ 17:45

  12. Polyb er en af Mogens Jensens trofaste støtter, de har samme intellekt og vid.

    Mogens Jensen er også en varm fortaler for at licensen skal indkræves via skatten. De der kan tænke, og derfor tjener mest og derfor hader DR’s løgne mest, skal selvfølgelig betale mest for det de helst vil være fri for.

    Hvilket EU job har Mogens i kikkerten, Morten Kjærums? Han kan umuligt skrive en kronik som den i sommer, fordi han mener det.

    Kommentar by Hans Jensen — 30. november 2010 @ 17:49

  13. Jeg husker tydeligt første gang jeg så Mogens Jensen. Da var han formand for DSU (eller hvad socialdemokraternes ungdomsorganisation nu hedder) og lavede en vanvittigt god parodi på Poul Nyrup Rasmussen, mens denne stod lige ved siden af. God humor. Og når jeg læser og hører Mogens Jensen nu, så tænker jeg, at han skulle have fulgt en karriere som stand-upper.

    Men alligevel et stort tillykke herfra. Konkurrencen var hård.

    Kommentar by Hr. Snusk — 30. november 2010 @ 18:30

  14. Et stort tillykke til Mogens Jensen. Hvor har han dog fortjent den pris, og Zenia Stampe må jo så trøste sig med, at hun er ung og sagtens kan nå at vinde denne fornemme pris.

    Kommentar by JensH — 30. november 2010 @ 18:46

  15. De rødsnoede og de radigale masseindvandringstilhængere siger, at vi kan lære meget af ideologien islam. Imidlertid glemmer masseinvandringstilhængerne at berette, hvad det er, vi kan lære af middelalderideologien islam.

    Kommentar by Jørgen — 30. november 2010 @ 20:30

  16. Man sidder her og tænker på, om idioten har konverteret til islam.
    Hvor ville jeg gerne se M.J. i en debat om islam med Sam Solomon.
    M.J. ville ikke have en chance..

    Kommentar by Pinstripe — 1. december 2010 @ 13:26

RSS feed for comments on this post.