6. januar 2011

Urban: Indisk guvernør dræbt af bodyguard pga. modstand mod “Indiens blasfemi-love”

Journalister bliver mere og mere pro-aktive for at fjerne Islams uheldige indflydelse på civilisationen. En pakistansk politiker myrdes af islamister, i den pakistanske hovedstad Islamabad, fordi han forsvarede kristen kvindes ret til at dyrke sin religion. Indien har ingen blasfemi-love, hvad også ville være svært at håndhæve i et land hvor befolkningsflertallet tilhører en polyteistisk religion uden religionsstifter.

(Gratisavisen Urban v/jfu, 5. januar 2011, s. 4)

Mere.

  • 4/1-11 (13.09) – BBC News – Governor of Pakistan’s Punjab province shot dead.
  • Oploadet Kl. 14:37 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/21883/trackback

    12 Comments »

    1. Som Piet Hein tror jeg, det i dette tilfælde er dumheden, der er større end ondskaben.

      Kommentar by holger — 6. januar 2011 @ 14:50

    2. Ak og ve – her ser vi resultatet af geografi-undervisningens forfald!

      Kommentar by polinos — 6. januar 2011 @ 14:51

    3. Et er at de intet lærer i folkeskolen.Hvad f. lærer de på”Journalist højskolen”??? Nååh jo det eneste de lærer er:Danskerne kan man sagtens fortælle røverhistorier,de er så historieløse at de sluger alt råt!

      Kommentar by karl3447 — 6. januar 2011 @ 15:46

    4. Salman Taseer var ikke guvernør i Indien, men i Pakistan. Der er både et pakistansk og et indisk Punjab.

      Kommentar by M Larsen — 6. januar 2011 @ 16:48

    5. -> M Larsen

      Bemærk overskriften. Det er noget Urban hævder, hvad jeg kritiserer Urban for.

      Kommentar by Kim Møller — 6. januar 2011 @ 16:57

    6. Jeg er ikke efter dig, Kim. Men jeg fangede ikke at du var klar over den fejl også. Det kunne du godt udtrykke klarere.

      Kommentar by M Larsen — 6. januar 2011 @ 17:30

    7. Ironi kan forekomme,Larsen!

      Kommentar by karl3447 — 6. januar 2011 @ 18:44

    8. Jeg begriber ikke hvorfor Kim Møller beskæftiger sig med en bommert i en underlødig dansk gratisavis.

      Vi står over for et attentat på en ledende politiker fra Pakistans regeringsparti. Han var indehaver af guvernørposten i Punjab-provinsen med mere end 80 mill. indbyggere (ca. halvdelen af landets befolkning). Han blev formentlig slået ihjel, fordi han arbejdere for en mildnelse af den vanvittige blasfemilovgivning i Pakistan. Midt under Pakistans politiske, økonomiske og ideologiske krise/opløsning bliver dette attentat bifaldet af provinsens religiøse ledere, og her drejer det sig ikke om al-Quada eller talibanere, men om den dominerende religiøse retning i Pakistan. En retning som er moderat i forhold til hvad man ellers finder i Pakistan. Dette kunne jo sige noget om hvad islam er for noget, især hvis man gik mere ind i det end jeg formår.

      Men Kim Møller foretrækker måske bare endnu en gang at få bekræftet hvad vi har fået bekræftet 1000 gange, at danske medier er ringe?

      Kommentar by Niels P. — 6. januar 2011 @ 23:30

    9. …blasfemiparagraffen…

      Kommentar by kong nytår — 7. januar 2011 @ 01:42

    10. @ Kim Møller

      Er det korrekt, at Indien ikke har blasfemi-love?

      Metalgruppen Slayer fik censureret et albumcover med Jesus i Indien, men der kan have været anvendt en anden paragraf end blasfemipragraffen:

      http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6039976.stm

      Kommentar by kong nytår — 7. januar 2011 @ 01:42

    11. -> M Larsen
      -> Niels P

      I posteringen umiddelbart før denne i kommenterer, bringer jeg historien: http://www.uriasposten.net/archives/21866.

      De danske mediernes dækning af alt islam/multikulti-relateret vil altid være Uriaspostens fokus. Vil man have en round-up af groteske Islamhistorier, så er der flere fremragende udenlandske blogs.

      Kommentar by Kim Møller — 7. januar 2011 @ 04:45

    12. -> 11 Kim Møller!
      Jeg har da godt set den forudgående postering og endda bidraget til den. Men også i den post retter du kritikken mod “tidens lave journalistiske niveau”, som du udtrykker det. Det sker fordi Politiken (og Reuters) bruger udtrykket “moderate imamer”. Men med din indvending afsporer du opmærksomheden på at der netop er tale om 500 imamer fra den dominerende, mainstraim islam, der i pakistansk religiøs og politisk sammenhæng ER moderat, og at vi ikke har at gøre med en ekstremistiske islamisk organisation.

      Jeg mener generelt at det vil være værdifuldt for Uriasposten i mindre
      grad at løbe efter danske mediers vinde og skæve dækning af det islamrelaterede stof, og at du i stedet selv dækker stoffet og lægger op til at andre herinde bidrager med deres viden. Så vi får belyst hvad den reelt eksisterende islam er for noget.

      I denne sag kunne vi fx til en start lære noget om pakistanernes forhold til blasfemi: »…efterdi de der støtter blasfemi mod profeten, selv begår blasfemi«. Altså, blasfemi er ikke blot gudsbespottelse, men profetbespottelse. Hvorfor har profet-blasfemi fået en så afgørende vægt på de kanter, at al forstand og menneskelighed fordufter? Jeg antager at det skyldes pakistanernes opfattelse af Muhammad som guddommelig, som et guddommeligt lys for menneskeheden. Men hvem kan bidrage til bedre forståelse heraf?

      Kommentar by Niels P. — 7. januar 2011 @ 18:49

    RSS feed for comments on this post.