16. januar 2011

“Den slags sker så tit i Danmark”, sagde moderen og kontaktede den tyrkiske ambassade

Den 23-årige dansk-tyrker Ekrem Sahin røg i koma tirsdag, efter fængselsbetjente i Kolding Arresthus havde passiviseret ham i forbindelse med en celleflytning. Fredag slukkede lægerne for respiratoren, og selvom ingen kender detaljerne har familien og herboende tyrkere forlængst afsagt dom. Fra Ekrem er død på hospitalet.

“Nermin Sahin er så påvirket af sønnens skæbne, at hun netop nu ikke ønsker kontakt med andre. Men inden hun lukkede for sin telefonforbindelse, sagde hun til ekstrabladet.dk, at forældrene vil fortsætte deres kamp for at finde sandheden om sønnens død.

– Vi fortsætter, indtil den, der har dræbt min søn, kommer til at betale for sin handling, siger den sønderknuste, men også meget vrede mor…

Ekrem Sahin var født i Danmark og dansk statsborger. Hans far kom til landet fra Tyrkiet i 1976, og hans mor blev familiesammenført med ham i 1986… Nermin føler ikke, at hun og hendes familie bliver behandlet som danskere.

– Det, vi har oplevet med vores søn, er ikke det første eksempel, siger hun og henviser til, at et purungt avisbud med tyrkisk baggrund blev slået til døde på Amager, og at en anden ung mand med tyrkisk baggrund skal være omkommet efter politivold på den københavnske Station 1.

– Den slags sker så tit i Danmark, mener Nermin. – Men hvorfor gælder menneskerettighederne ikke for os? De gælder kun for danskere…

På denne baggrund har Nermin Sahin via en mellemmand sat sig i forbindelse med den tyrkiske ambassade i Danmark med henblik på, at Tyrkiet tager sagen op over for de danske myndigheder.

Fra Ekstra Bladet – Jeg vil hævne min døde bror (ikke online).

“19-årige Erdem Sahin har lige mistet sin storebror, og han kan ikke lægge låg på de voldsomme følelser, der hersker i hans krop.

– Jeg er meget ked af det og fyldt med sorg. Det, fængselsbetjentene har gjort mod min bror, er rent mord – de har dræbt ham med vilje, mener Erdem Sahin… Også fætteren, Erkan Sahin, er overbevist om, at det ikke var et uheld, da en flok fængselsbetjente fra Kolding Arrest var skyld i, at Ekrem Sahin gik i koma.”

På mindesiden for afdøde på Facebook, får den ligeledes fuld skrue: “Der skal nok ske noget” med fængselsbetjentene; “endnu et bevis for den konstante racisme her i dk”; “I am so mad for the way you die… IN coufars hands”; “Dette land er koldblodigt og æreløst”, “Vi vil insallah for hvergang blive stærkere…” (kopi)

Selvom medierne beskriver Ekrem Sahin som en forsvarsløs dreng, så er der flere ting der indikerer det modsatte. Han har tidligere gået til boksning i lokale BK Wedala, og deltaget i Hancock Boxcup (2001). Han var kun seksten år da han fik neden-refererede dom. I første sag overfaldt og truede Ekrem Sahin en ’21-årig vejlenser’ med butterflykniv. Fra Vejle Amts Folkeblad, 27. juni 2003 – To væbnede røverier i Vejle udløste fængsel og sanktioner (ikke online)

“Glasskår fra en kraftig råglasrude mellem de toppede brosten på hjørnet af Rådhustorvet og Klostergade vidner om, at ikke alle lige begejstrede for at sidde i »venterummet« under Vejle Kriminalret, der har til huse på Vejle Rådhus… Den 15-årige var sammen med to kammerater på 16 år, hvoraf den ene, Ekrem Sahin , også har en udenlandsk baggrund, tiltalt for røveri dels mod tre unge mænd i Vedelsgade tidligt om natten søndag den 27. april dels mod en taxachauffør på Uhrhøj kort før midnat samme dag…

To af de tre unge forklarede som vidner, at Sahin bevidst var gået ind i den ene for at fremprovokere et eller andet, og pludselig viftede han med en kniv, og med den truede han de tre til at udlevere et halvt hundrede kroner og en mobiltelefon… Om aftenen var de tre venner igen en tur i byen, og pludselig befandt de sig nær taxakøen på Nørretorv….

Pludselig havde den 16-årige trukket en pistol, som han pegede på chaufføren med, og mens han stirrede ham ind i øjnene, forlangte han at få udleveret penge. Samtidig blev han ramt af et knytnæveslag på højre kæbe – affyret af Sahin, mens den somaliske dreng bagfra tog halsgreb på ham. Sahim var steget ud af taxaen og gået om til fordøren, hvor han krævede flere penge…

Ekrem Sahin har en ualmindelig blakket fortid med blandt andet røveri og overfald. Han har været anbragt på en sikret institution, men stak alligevel af, og den 19. maj i år blev han kendt skyldig i disse forhold og løsladt, fordi han havde været indespærret i seks måneder. Få dage senere blev straffen fastsat til et års fængsel, men da havde han allerede begået røverierne i Vejle… Domsmandsretten var i går ikke i tvivl om, at Ekrem Sahin var hovedmanden bag røverierne i Vejle, og han blev trods sine kun 16 år idømt et år og ni måneders ubetinget fængsel.”

Oploadet Kl. 13:22 af Kim Møller — Direkte link99 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/22198/trackback

99 Comments »

  1. For god ordens skyld skal det lige siges, at respiratoren IKKE – som påstået i artiklen – havde holdt ham i live. Jeg ved udmærket, journalister ikke kan forstå det. Når han er hjernedød er han helt og aldeles 100% død og bliver ikke holdt i live. Respiratoren kan derimod holde hjertet i gang i nogle dage – hvorfor hjernedødskriteriet kan anvendes (heldigvis stadigvæk med vedkommendes samtygge) til at transplantere organer fra de par hundrede årligt, hvis hjerne ophører med at fungere – hvormed de ER døde – før hjertet ophører med at slå. Hjernedød er ikke død med et måske foran, ligeså lidt som der eksisterer en tilstand af at være halvgravid.

    Kommentar by holger — 16. januar 2011 @ 13:55

  2. En ung mand med en blakket fortid, ja. Men det er selvfølgelig helt utilgiveligt, at en flok fængselsbetjente tydeligvis er gået over gevind…

    Kommentar by Jern Henrik — 16. januar 2011 @ 14:03

  3. Hele problemet er den der “os og dem” tænkning som Pia K. er ansvarlig for. Se bare, den racistiske tyrkiske familie tænker jo slet ikke de baner, og deres facebook allierede heller ikke.

    Når man læser så grotesk en omgang vrøvl som det der kommer fra moderen, så bliver man for alvor bange for den fremtidige udvikling.
    Her er ikke tale om en religiøs nutcase eller en opportunistisk Sf-politiker eller lignende. Her er tankegangen fra en jævn tyrkisk familie i danmark, og intet tyder på at multikulturen går en bedre fremtid i møde.

    Kommentar by Superman — 16. januar 2011 @ 14:23

  4. se, der er en rigtig tyrker….

    Kommentar by Pk — 16. januar 2011 @ 14:35

  5. Bare vent, når den økonomiske krise når nye højder og vi bliver nødt til at slukke for respi… øhh velfærdsstaten. Det skal nok gå stille af.

    For nogle år siden, var det da ellers en nordjysk dreng der døde i politiets varetægt, men jeg kan forså på den tyrkiske mor, at det var en fejl?

    Kommentar by Kenny Starfighter — 16. januar 2011 @ 14:37

  6. – Vores folkeskolelærer Gülay Kocbay:

    Denmark: Ekrem Sahin beaten to death in Danish jail, and this caused the death of the 23 year old guy
    h ttp://twitter.com/Gkocbay/statuses/26435744704765952

    Sover de mon trygt efter at have myrdet en ung fyr, som man sagtens kunne have håndteret på mange andre måder end at slå ham ihjel? Hvad foregår der mere i de danske fængsler, som vi ikke har kendskab til….????
    h ttp://gulaykocbay07.wordpress.com/

    Kommentar by anno — 16. januar 2011 @ 15:12

  7. Mit bud: Kulturberigeren har været så vind og skæv af stoffer, at den, markante, men nødvendige fiksering, har været sidste skub, der fremkaldte en hjerneblødning eller hjertestop. coke-misbrugere kan gå på væggene, flere dage i streg uden søvn. Så kan et lille puf, være det sidste der skulle til.

    Moderens skyldspålæggelse kommer ikke bag på mig. Hendes eget ansvar for at have opdraget en kriminel sociopat, springer hun let henover.

    Har lige oplevet nogen lignende, når det gælder tabet af masken, fra en repræsentant fra “det store fredelige flertal af muslimer…”
    Hun er sådan én alle politisk korrekte danskere elsker af mænge sig med. Uden tørklæde, “sød” og liiige det, vi har brug for til at bevise forestillingen(læs illusionen) om det “flinke flertal” af muslimer. Det billede holdt lige ind til diskussionen faldt på Afghanistan. Så røg facaden! På meget få minutter nåede hun at fortælle, at USA er satan selv, der hader muslimer og derfor har invaderet afghanistan,og al fattigdom i de muslimske lande er USAs skyld! Og så sluttede hun ellers sin svada af med, at “man skal ikke rende og lave folk om. I er demokrater – vi er muslimer!” – citat slut.

    Min maske røg lige så hurtigt. På meget kort tid, fik jeg fortalt, meget klart, at de muslimske landes fattigdom aldeles ikke skyldes USA. Deres fattigomkun skyldes udelukkende Islam og dermed muslimerne selv. Jeg gav hende Japan som eksempel. Hvis der er nogen der har grund til at hade amerikanere, er det japanere. Som det eneste land i verdenshistorien, har Japan fået smidt en atombombe i hovedet af amerikanerne, og er blevet bombet sønder og samme af selvsamme. Men japanerne har ikke brugt det som undskyldning for at sidde apatisk i et hjørne, hade amerikanere og give dem skylden for al elendighed. Japanerne har taget deres skæbne i egne hænder. Derfor er de så rige og magtfulde idag.
    Jeg gjorde hende det også klart, at så længe muslimer ikke gør som japanerne, men tværtimod giver alle andre skylden for deres elendighed, forbliver muslimske lande i fattigdom. Man kan kun ændre på sin skæbne ved at tage sit ansvar på sig. Og så skal jeg ellers love for, at den danske del af selskabet fik ekstremt travlt med at skifte emne for samtalen, mens tåben bag den flinke muslim-maske sad og måbede.
    Vi kan ikke længere se hinanden i øjnene. Facaden er definitivt krakeleret…

    Kommentar by Margrethe — 16. januar 2011 @ 15:17

  8. Hvis de ikke har tiltro til det danske retssystem, hvad fanden laver de så i landet? Det er dybt usmageligt at se folk rende til den tyrkiske ambassade. Men tragisk med drengen.

    Kommentar by Happi-Nappy — 16. januar 2011 @ 15:34

  9. http://www.dr.dk/P1/Serier/P1ifaengsel/

    I afsnit fire i udsendelsesrækken – P1 i fængsel – med
    Michael Bertelsen, omtaler en ellers hærdet kriminel ærkedansker – 22 år – i brummen, at siden muslimerne er er dukket op i systemet,
    er volden tiltaget voldsomt, blandt de indsatte og overfor personalet.

    Og ærkedanskerne bliver truet og overfaldet af grupper af muslimer.
    Det er så galt – i det åbne fængsel han sidder i – at han vil fortrække at afsone i et lukket fængsel, for at kunne være i fred.

    Udsendelsesrækken er ganske lytteværdig, i sin helhed. Og Bertelsen
    er ganske finurlig, uden de interviewede aner uråd om spørgsmålenes
    dobbettydighed. Ganske morsomt.

    Og naturligvis skal de indsatte ikke udsættes for så voldsom en
    magtanvendelse, at de risikerer at dø. Det siger sig selv..

    Kommentar by Sune — 16. januar 2011 @ 15:35

  10. Hjernedød? Han var sgu da hjernedød fra undfangelsen af. Stakkels fængselsbetjente – jeg føler med dem. De har et livsfarligt lortejob, hvor de bliver kulturberiget hver dag – suk……..

    Farvel Danmark – det var en blandet fornøjelse at kende dig!!!

    Kommentar by mea culpa — 16. januar 2011 @ 15:56

  11. Gad vide hvad Danmark nu har sparet i økonomiske og menneskelige omkostninger? One down.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 16. januar 2011 @ 16:24

  12. Fint med lidt baggrund historie om den unge mand, noget som msm har glemt, eller jeg har overset.
    Skæg vi skal have en diplomatisk krise når en tyrker dør.
    Moderen satser vel på en klækkelig sum fra staten, oveni pensionen. Med et par mere af sådanne friske børn, kan fremtiden syntes lys for den stakkels moder.

    Kommentar by hans L — 16. januar 2011 @ 16:27

  13. …jamen helt sikkert; vi er da nogle svin!!!(danskersvin!) Død over os!!!

    Kommentar by .ikke ny-dansker, men fy-dansker — 16. januar 2011 @ 16:27

  14. På alle måder en skræmmende historie. Den afdøde er åbenlyst ikke Allahs bedste barn, sikke nogle domme. Og er der tale om vold, er det skræmmende. JP har flere gange sat fokus på den forkerte korpsånd, der hersker i fængslerne, og det er forhåbentlig ikke et tilfælde af dette. Skræmmende er det i hvert fald, når nogen – kriminel eller ej – dør på sådan vis.

    Skræmmende er det også at læse de slet skjulte trusler, der er på den afdødes mindevæg. Nu skal hele DK så frygte, lyder det….. Sikke en mentalitet, der trives blandt visse eksistenser i det danske samfund.

    Sakset fra FB:

    Emrah Dursun
    “Det brænder virkelig indeni for at komme ud med det jeg har, men det vil bare blive fortolket anderledes, fuck det her land og deres rettigheder min bare r**.

    I ligger som i har redt fremover!”

    Kommentar by Anders — 16. januar 2011 @ 16:28

  15. kan se at der er en facebook der hedder :

    ekrem sahin eftermæle

    gruppen er oprette i protest og forsvar over for hans mors udtalelser om at etniske danskere er RACISTER og det skulle komme fra en TYRKER

    Kommentar by troels gauguin olivero jr. — 16. januar 2011 @ 16:34

  16. Wow. Danmark er racistisk? Nogle gange fatter man INTET af muslimernes virkelighedsopfattelse. Ikke nok med at deres eget fængselssystem i Tyrkiet er 1000x værre end det danske på alle leder og kanter, så hører man ikke et pip om hendes eget barns ansvar for at holde sig ude af fængslet. Og at han HØJST SANDSYNLIGT har været ekstremt skyldig i at modsætte sig fængselsvagterne, og har måtte pacificeres.

    Skal vi begræde at denne ekstrem voldelige og kriminelle dansk-tyrker ikke er her mere. Jo ingen fortjener at dø i fængsel det er klart.

    Han skulle helst have været udvist af DK for bestandig, til hans “hjemland” Tyrkiet. Der kunne han så hærge løs, i stedet for her.
    Så kunne hans liv være sparet, og det tyrkiske fængselsvæsen ville have haft glæde af hans gemytlige væsen :).

    Kommentar by Kevin L — 16. januar 2011 @ 16:49

  17. 7.Margrethe

    Tak ! for det du fortalte hende.

    Nu kan hun jo så spekulere lidt over om andre danskere mon skulle mene ligesom dig !

    Og det er vi vist temmelig mange der gør !

    Kommentar by Vivi Andersen — 16. januar 2011 @ 16:59

  18. Det er jo aldrig sket i et tyrkisk fængsel at folk er blevet tæsket og tortureret systematisk… kan godt forstå at modern går til den tyrkiske ambassade

    Kommentar by Jagello — 16. januar 2011 @ 17:08

  19. OT men bør videregives:

    Venstrefløjens sandhedsvidne havde en personlig grund til at rette skytset mod Tea Party bevægelsen:

    http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703791904576075941558881006.html?mod=googlenews_wsj

    Kommentar by Sigwar — 16. januar 2011 @ 17:10

  20. Nu ser jeg så på tv2news at den tyrkiske udenrigsminister tror jeg det var skal ind over. Fordi herboende tyrkere har bedt om det. Pga påstået racisme. Jamen lad os få ALLE udtalelser på bordet. Hvem siger ikke at afdøde selv kom med stærkt racistiske udtalelser? Bare tænk jer. At en tyrker officielt bliver bedømt som en racist. De plejer ellers at postulere “patent” på racisme. Men lad os vente og se. Det skulle ikke overraske mig om han selv var overordentlig nedladende og racistisk overfor etnisk danskere.

    Hvor mange gange har jeg ikke oplevet at tyrkiske unge drenge på samme alder som afdøde, opføre sig som et rent herrefolk? Som nogle der nærmest ejer det område de befinder sig på? Jeg tror næppe de skal spille racisme og offerkortet for meget. Det er ved at være slidt.

    Kommentar by Kevin L — 16. januar 2011 @ 17:11

  21. “Nu ser jeg så på tv2news at den tyrkiske udenrigsminister tror jeg det var skal ind over.”

    Jamen det er jo udmærket. Så kan vi måske også lige få en snak om, hvordan det går med etnisk-religiøse mindretal i Tyrkiet.

    Jeg ved ikke hvor mange gange anstændige mennesker har fortalt mig, at man skal “feje for egen dør” før man peger fingre af andre. Det gælder vel også tyrkerne.

    Kommentar by BE — 16. januar 2011 @ 17:17

  22. Der er også en stor gruppe her:

    http://www.facebook.com/pages/Til-minde-for-Ekrem-Sahin-Der-blev-taesket-ihjel-af-faengselsbetjente-/186097634751593

    Kommentar by Spinner — 16. januar 2011 @ 17:38

  23. Der må ligge noget andet bag end bare og skulle flytte celle?

    Kommentar by nemesis — 16. januar 2011 @ 17:49

  24. Hvad skal Tyrkiet stille op ?

    Var han ikke Dansk statsborger ?

    Kommentar by kbh — 16. januar 2011 @ 19:17

  25. @Spinner.
    Det er en meget smuk side, med alle mulige sympatitilkendegivelser. Og danskere, der skammer sig over at være danskere pga. det skete. Gad nok vide om de skammede sig over ikke at være tyrkere da han begik sin kriminalitet?

    Kommentar by Kenny Starfighter — 16. januar 2011 @ 19:25

  26. Udlændingeloven er alt for svag. Kriminelle udlændinge(størstedelen af dem er fra islamiske lande i middelalderøsten, asien og nordafrika) må sendes ud af landet efter udstået straf. Det er det eneste, som de forbryderiske udlændinge frygter/har respekt for.

    Kommentar by Jørgen — 16. januar 2011 @ 20:25

  27. Hvis forældrene henter hjælp fra den tyrkiske ambassade, så syntes jeg i og for sig vi skal tage skridtet helt og sende dem hjem til Tyrkiet. Det er helt åbenlyst der deres loyalitet og identitet ligger.

    Kommentar by Anne Marie Buch — 16. januar 2011 @ 20:47

  28. Danmark er godt tjent med at Ekrem Sahin aldrig mere skal begå sin kyniske kriminalitet nogensinde igen… Det kan vi vist allesammen være godt tilfredse med…

    Kommentar by Jacob Andersen — 16. januar 2011 @ 21:01

  29. “Udlændingeloven er alt for svag”. Hø,hø, vent til dit næste liv:

    13 januar 2010: Voldsmand får lov at blive trods udvisning

    http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-36507770:voldsmand-f%C3%A5r-lov-at-blive-trods-udvisning.html

    Kommentar by wied — 16. januar 2011 @ 21:24

  30. DE er en flok racister alle i hans familie og hvem gider lige at anmelde dem for det.

    Manden er dansk statborgere og nu søger hans latterlige mor hjælp hos tyrkiet.

    Skal lige siges at moren aldrig har arbejdet men leve at overførelse indkomst.

    Hun er også mistænkt for socialt bedrageri da hun offielt er skilt men lever sammen med sin mand.

    EN RIGTIG TYRKER

    SEND HENDE HJEM

    bare vent at denne dansker skal nok begraves i Tyrkiet. aldrig er så mange “danskere” belet begravet i udlandet. Kan godt forstå dem. de er døde og så er der ikke mere at suge ud af systemet så hjem og i “seng”

    Kommentar by troels gauguin olivero jr. — 16. januar 2011 @ 22:09

  31. @Ramo
    Hvis det var min bror eller mine børn der var død i fængsel havde jeg nok tænkt på hvorfor de var endt det der til at starte med. At en røver og en voldsmand kradser af i fængslet kan ikke få mit pis kog. Snarere tværtimod, Danmark er blevet et bedre sted efter dette her.

    Kommentar by Stormen fra Nord — 16. januar 2011 @ 23:29

  32. Så hvad er der præcist sket? Hvordan endte han i koma? Er der sket en obduktion, og har der været en konkret rapport og udredning?

    Har han været på stoffer af en art? Eller er der begået klare overgreb imod afdøde? Nogen der kan komme med lidt flere detaljer, da jeg ikke læser danske aviser mere. Hvad skete der præcis ifm slagsmålet med betjentene, og var Ekrem påvirket af nogle former for stoffer eller medicin der kunne have påvirket ham i ekstrem aggressiv grad?

    Kommentar by Kevin L — 16. januar 2011 @ 23:35

  33. Faren er gift med en anden og har en søn fra hende, moderen er gift med en anden mand og de har en datter tilfælles.. Hvordan fanden kan du komme med de ord om hans familie? Moderen arbejder i kommunen hvor de fleste dansker ikk engang kan drømme om den uddannelse hun har.. Det er ikk moderen der skal smides ud, det er de mennesker der har de samme tankegang der skal skride fra landet..i står fabler om ytringsfrihed og alt mulig shit i Danmark, hvis betjenterne behandler sådan imens i har ytringsfrihed, gad vide hvordan i vil blive uden alt det shit i påstår..

    Kommentar by Ramo — 17. januar 2011 @ 00:16

  34. I burde skamme jer virkelig.. En 23 årig fyr er død pga et par fængselsbetjente.. Jeg så Ekrem efter 4 timer raspiratoren slukket, tro mig alt viste sig frem da jeg så ham.. Folk snakker om at han selv er skyldig i det osv, burde tænke sig at hva han mon har gjort siden 6-7 betjenter har slået ham ihjel, er det mon retfærdigt?? Det med de tyrkiske fængsler i sviner til, har ikk slået en uskyldig 23 årig dansker ihjel derover, jeg tænker på at hvad folk får ud af at skrive alt muglig løgne historier i de forskellige hjemmesider.. Ligemeget hvor slemt fortid han har haft sku han ikk slås i ihjel, synes at alle de dansker som tænker på at ekrem er skyldig skal skamme sig, og i burde tænke at hva hvis det skete for jeres børn eller bror??? Gad vide hvordan i havde reageret så..

    Kommentar by Ramo — 17. januar 2011 @ 00:16

  35. Det er selvfølgelig trist, at en ung mand med livet foran sig er død. Men jeg er blevet så kynisk, at jeg ser sådan på det, at mange danskere nu er blevet sparet for at blive overfaldet, tæsket og røvet af denne afstumpede forbryder.

    Kommentar by kong nytår — 17. januar 2011 @ 00:20

  36. Gentager lige igen. Der gik noget galt med tiden på indlægget.

    Så hvad er der præcist sket? Hvordan endte han i koma? Er der sket en obduktion, og har der været en konkret rapport og udredning?

    Har han været på stoffer af en art? Eller er der begået klare overgreb imod afdøde? Nogen der kan komme med lidt flere detaljer, da jeg ikke læser danske aviser mere. Hvad skete der præcis ifm slagsmålet med betjentene, og var Ekrem påvirket af nogle former for stoffer eller medicin der kunne have påvirket ham i ekstrem aggressiv grad?

    Kommentar by Kevin L — 17. januar 2011 @ 00:25

  37. Det støder mig, at forældrene til den uheldige dreng angriber alle andre før de ved hvad der faktisk skete.
    De burde da om nogen vide noget om deres barns uheldige opførsel, der åbenbart har ført til adskillige domsafsigelser med straf.
    Hvorfor vender de ikke blikket lidt indad og ikke imod tyrkiets ambassade, moské de så ville observeret at de moské har ligget med røven i vejret fem gange dagligt og tilbedt en ekstremistisk pædofil jihadkriger istedet for at opdrage deres barn til at indgå i et samfund hvor vantro også er levende mennesker der ikke skal bekæmpes eller forfølges eller dræbes.
    Disse forældre er ikke blevet holdt tilbage i Danmark med en 1989 DDR mur, de har netop selv trængt sig ind i Danmark, hvorfor tilpasser de sig så ikke det de selv har mast sig ind i??
    Hvorfor har de ikke opdraget deres barn efter Danske forhold, men ustandseligt ønsket at deres barn opfostres efter erdogan “islam er islam” forhold og som opfordre muslimer til IKKE at integrere sig i deres nye lands samfundsorden, det forstår jeg ikke.

    Normalt får jeg tårer i øjnene når mennesker bliver dræbt, ligegyldigt under hvilke omstændigheder, det er noget sørgeligt. Derfor piner det mig, at jeg ikke i denne sag kan fremtvinge en tårer, jeg er nok blevet så hardcore integreret i muhammedansk jihad tænkning, så et menneskeliv der opfostres efter tyrkisk muhammedaner politik ikke kan se det menneskelige tab, men kun kan ånde lettet op over at en så barbarisk muhammed underkastet kriger er gået tabt, fordi forældrene har søgt pengelykken og troet de kunne bevarer og overfører den kolde kyniske muhammedkultur til deres barn om vantro er harem og skal bekæmpes.
    De skulle være blevet i tyrkiet, fordi deres indstilling til Danmark tydeligvis ikke har været sundt for deres barn, som har udøvet hade-crime imod vantro.
    Demokrati og iSLAM kan ikke mixes, da det medfører skizofreni lignende tilstande, hvor muhammed ofret føler sig forfulgt af vantro! der rent faktisk ikke har tvunget dem til at blive!!
    Bekæmp iSLAM ellers kan hjernevaskede muhammedaner ikke blive mennesker i et civiliseret samfund.

    Kommentar by li — 17. januar 2011 @ 03:47

  38. I bare en flok bøsser og ludere som gemmer jer bag en skærm,, og derfor ka skrive hva i ville.. men har i nosser eller tør oplyse jeres rigtige navne.. det gratis og snak, gratis at gemme sig, men jeres ussle LIV vil os blive taget gratis en dag håber jeg.. I dansker tror at i de eneste mennesker på hele jorden,, som er kloge og ved hva i fabler om.. men nej i nogle af de mest klammeste dyr der findes på jorden.. i alle stammer fra jøderne,og burde ha været udryddet i dinosauernes tid.. håber der kommer en dag hvor i ska sove på gaden,blandt bomber og pitroner og svømme i blod til i drukner..Ellers begå selvmord, eller døden kommer til jer..
    Badboys, Badboys, what you gonna do when we come for you!!

    Denne besked er kun til racistiske danskere.. resten er blandet HELT uden om,,så længe de passer deres kaffe.. Med hilsen Samer Mohamad Fynsgade 20 1tv.. 4100 Ringsted. tlf 50725382. by palæstina

    Kommentar by begå selvmord eller døden kommer efter dig — 17. januar 2011 @ 06:08

  39. Kære Samer Mohamad,

    du mener danskere er de klammeste dyr der findes på jorden. Hvorfor i alverden forlader du så ikke Danmark? Det må da være belastende at leve blandt klamme dyr, gå i skole med dem, handle ind i de samme butikker (for de klamme dyrs penge sansynligvis) osv.

    Er grunden til at du bliver i Danmark måske at skabe det scenarie du skitserer, hvor danskere er bekriget i deres eget land, er fordrevet fra deres hjem, og drunket i blod?

    I givet fald opfatter jeg det som en decideret krigserklæring, som burde videregives til den danske befolkning. Bare så de kan træffe deres forholdsregler.

    Kommentar by Anne Marie Buch — 17. januar 2011 @ 08:15

  40. ->41 Abdullah Zadran

    Der er flere måder dette kan besvares på. Her er en af de korte:

    Tyrkere og arabere milliontal vil gerne flytte til Danmark. Ikke ret mange danskere ville flytte til Tyrkiet eller et arabisk land. Lige meget hvor meget dig eller dine hyler og klynker om hvor slemme vi er siger dette alt: Danmark er et bedre land end Tyrkiet eller taberfabrikken Arabien. Der er lissom ikke rigtigt noget du kan stille op her. Fødderne taler deres eget sprog.

    Hvor meget skal man tro på dig der har været ven med en serieforbryder som Ekrem? “Han var begyndt og komme på rette vej” tror jeg helt ærligt er bullshit. Her er lidt af hans synderegister:

    “To af de tre unge forklarede som vidner, at Sahin bevidst var gået ind i den ene for at fremprovokere et eller andet, og pludselig viftede han med en kniv, og med den truede han de tre til at udlevere et halvt hundrede kroner og en mobiltelefon… Om aftenen var de tre venner igen en tur i byen, og pludselig befandt de sig nær taxakøen på Nørretorv….

    Pludselig havde den 16-årige trukket en pistol, som han pegede på chaufføren med, og mens han stirrede ham ind i øjnene, forlangte han at få udleveret penge. Samtidig blev han ramt af et knytnæveslag på højre kæbe – affyret af Sahin, mens den somaliske dreng bagfra tog halsgreb på ham. Sahim var steget ud af taxaen og gået om til fordøren, hvor han krævede flere penge…

    Ekrem Sahin har en ualmindelig blakket fortid med blandt andet røveri og overfald. Han har været anbragt på en sikret institution, men stak alligevel af, og den 19. maj i år blev han kendt skyldig i disse forhold og løsladt, fordi han havde været indespærret i seks måneder. Få dage senere blev straffen fastsat til et års fængsel, men da havde han allerede begået røverierne i Vejle… Domsmandsretten var i går ikke i tvivl om, at Ekrem Sahin var hovedmanden bag røverierne i Vejle, og han blev trods sine kun 16 år idømt et år og ni måneders ubetinget fængsel.”

    Her i Danmark begynder venner og familiemedlemmer ikke at tale om “hævn”. Her i landet begynder man ikke at kontakte fremmede landes ambassader – kun hvis man hellere skulle opholde sig i dette land – Bongostan Tyrkiet hvor man torturerer fanger og hvor kristne og jøder bliver forfulgt – landet der ikke vil indrømme at det udryddede tusinder af armeniere.

    Her i landet taler man ikke om at noget sker tit når man kun kan henvise til én sag, den om drabet på avisbudet.

    Hvis Ekrems mutter har mere tiltro til denne bananrepublik skulle hun hellere flytte hjem til dem.

    Hører du selv hjemme her? Dit navn betyder “Allahs slave”. Dansk kultur er ikke en slavekultur. Her kan man frit kritisere religion og følge sin samvittighed. Man kan også kritisere Muhammed – selv om dine slavetrosfæller er ved at undergrave denne frihed gennem trusler og vold.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 17. januar 2011 @ 12:26

  41. abdullah zadran,mfl. Der var ikke ret mange almindelige danskere der blev spurgt om dig og dine skulle ha lov at invadere vort samfund dengang i 1970.
    Siden er det gået fra dårligt til slemt med jer ombord og idag er det vel sådan at mange tænker om jer (muslimer), så ta da hjem, tiltusket statsborgerskab eller ej. I bryder jer ikke om landet og befolkningen, i skaber jer sindsygt hvis det mindste går jer imod og i hærger og udnytter, så igen, ta dog hjem.

    Kommentar by PBr — 17. januar 2011 @ 12:56

  42. Obduktion skulle ske lørdag aften, og hvis han var på stoffer på det tidspunkt havde lægerne sagt det med det samme.. Lægerne kan også inde hvem der er skyldig.. Hans hjerne har ikk fået nok ildt imens han blevet tævet, så spørgsmålet er om de har kvælt ham imens, eller taget en pose over hovedet så han ikk ku råbe.. Lægerne er kommet selv frem til det.. Lad mig så spørge jer, hvem fortjener sådan en død? Ingen, ligemeget hvilken land og religion man stammer fra.. Vi snakker om en 23 årig fyr med en hel masse kriminalitet i fortiden, Der er så mange danske unge der begår de samme fejl og kriminalitet, er de uskyldige i jeres øjne? Røveri og voldtægt mm.. I burde og tænke jer lidt mere logisk inden i kommer ud med de latterlige kommentar..hva med så Deniz Uzun på 16år der blev dræbt med baseball bat for et par år siden, han var da kun avis bud og havde intet grimt i fortiden, fortjent han så også døden af de 2-3 danske mordere? De fik kun 3.5 års fængsel.. Menneskerettigheder snakker i om her i landet, det har jeg ikke set indtil videre..

    Kommentar by Ramo — 17. januar 2011 @ 13:01

  43. Hej.
    Jeg forstår jer simpelthen ikke, en ung mand er blevet dræbt af nogle betjente. Det er fuldstændig lige meget om han er kriminel eller ej, man dræber ikke folk og slet ikke betjente, de er der for at holde orden og sørge for fangerne ikke slås med hinanden.
    Ekrem var min ven og nu er han her ikke mere, og det eneste i tænker på er at hans forældre ikke er integreret og at han er kriminel så han har godt af det.
    Lige meget om han er muslim eller vantro, skal man da ikke miste livet på den måde, har i overhovedet noget hjerte?
    Jeg siger ikke at det er danskernes skyld eller noget jeg giver ikke skylden på nogle danskere. De eneste jeg giver skylden er de betjente fordi de kunne have løst problemet på anderledes måder. Ekrem var måske kriminel, men han var begyndt og komme på rette vej, men i har ingen andelse hvilken barndom han har haft i kan ikke forstille jer noget om det.
    Jeg ved godt at der er nogle der går over grænsen og truer hele nationen, men i må da også kunne se at alle der kendte ham har en alvorlig vrede i sig og siger nogle ting som man måske ikke mener bogstaveligt.

    Hvordan kan i sige at han nok selv er uden om det eller at forældrene bare er samfunds nassere osv. I kender dem ikke engang i digter noget og tror ellers bare på medierne. Men man skal ikke høre på alt hvad man høre, det ved i også godt. Hun har givet sagen til de tyrkiske myndigheder ja det er rigtigt fordi hun føler ikke at hun har fået den støtte og hjælp som hun burde have fået. Det har hun heller ikke, hvordan kan de vente med at afhøre betjentene i en uge, bare fordi de ikke vil afhøres alene????
    Tænk jer om hvis det var jer og i boede i et andet land og det var sket med jeres søn og det land ikke havde hjulpet med det samme havde i også ringet til den danske ambassade og det ved i også godt i havde gjort.
    Sådan er det med alle de dansker som har haft problemer i udlandet har via den danske regering fået hjælp til at komme hjem og/eller formindsket sin dom.
    I skal ikke have et så grimt syn på denne stakkels familie som af mistet sit kød og blod.
    Synes virkelig i skal tænke jer om inden i snakker så grimt om famillien og muslimer i Danmark.
    Jeg beder jer alle sammen og vise respekt til den stakkels familie som har mistet deres søn. Tak.

    Kommentar by abdullah zadran — 17. januar 2011 @ 13:02

  44. gu er det synd for ham, ingen fortjener at dø på den måde.

    men hvis Tyrkiet gerne vil havde alle dem der dømmes for kriminalitet men som på en eller anden mystisk måde har valgt at blive danske statsborger, tilbage igen, så bør vi lave en aftale med dem.
    Hvis de ser ham som tyrker, burde ham ville også havde haft mulighed for at havde vendt hjem, da tid var, og få den opdragelse ham manglede, i fx den tyrkiske hær.

    vi skal tage imod tilbuddet fra Tyrkiet, en fængsel plads koster samfundet over en million kroner om året, plus alt det lort de laver når de er uden for fængslet, her kunne vi skære 2-3 % i skatteprocent, hvis vi fik hjemsendt alle kriminelle ligesom alle andre lande gør.

    Der er fordi man holder på de kriminelle og alle dem der lever et liv tæt på overførselsindkomst, at danskerne bliver racistiske, alle dem der arbejder er vi glad for.

    Kommentar by jensen — 17. januar 2011 @ 13:20

  45. #24
    Alle ikke-naive danskere ved jo, at det med kun et statsborgerskab kun gælder etniske danskere. Alle de andre “tilflyttere”, tyrkere, iranere, palæstinensere, you nave it, alle har deres ægte pas og statsborgerskab liggende hjemme under hovedpuden. Dette til trods for, at den danske lovgivning ikke godtager dobbelt statsborgerskab, dvs. hvis du vil være dansker, kan du ikke samtidig være statsborger i noget andet land, overhoved!!!
    Kender selv til flere tilfælde af ikke etniske danskere, som stadig har deres/forældrenes pas og statsborgerskab fra deres oprindelige land, til trods af, at de har opnået dansk statsborgerskab.
    Og hvad kan man så sige til det: Vi bliver daglig pisset på, selv af vores egne naive og godtroende politikere.

    Kommentar by Neuhammer — 17. januar 2011 @ 13:27

  46. Det er aldri særlig ok når unge mennesker dør. Og i dette tilfellet kunne det sikkert vært unngått.
    Men det er et gammelt ord som sier at den som griper til sverdet skal omkomme ved sverdet, og ting kan vel tyde på at Ekrem Sahin fikk den skjebne han fortjente og arbeidet for.
    At moren ikke vil innse det kan vel tyde på at hun enten fornekter realitetene (mødre gjør ofte det), eller så har hun ikke hatt noen motforestillinger mot sønnens adferd.

    Kommentar by Sven — 17. januar 2011 @ 16:35

  47. Det var aldrig sket hvis drengen var blevet udvist til Tyrkiet.

    Kommentar by Happi-Nappy — 17. januar 2011 @ 16:45

  48. 1-0 til Danmark.

    Kommentar by odins bror — 17. januar 2011 @ 16:55

  49. @Ramo

    Øhh, nej, du misforstår noget. Vi har ikke haft behov for arbejdskraft siden 1965. Og skulle vi endeligt få behov for arbejdskraft, så er arabere og tyrkere vist de nederste på listen.
    Det hænger sammen med deres udtalte mangel på kompetencer og dannelse samt deres helt uhørte intolerante og racistiske adfærd.

    Men det kender du jo alt til. Det er derfor at du bor i Danmark og ikke i Tyrkiet, Syrien eller et andet lorteland dernede. I gider ikke engang selv leve med Jeres egen skod-kultur og de primitive samfund der er resultatet deraf.

    Der er vist ikke mange racistiske kommentarer herinde. Men en del der undrer sig over hvorfor en tyrkisk familie insisterer på at bo i Danmark når nu de føler sig så forfulgte og dårligt behandlede her. Og måske kunne lidt selvransagelse være på sin plads, når nu familiens søn er en racistisk voldsmand der har terroriseret det danske samfund gennem flere år.

    Du har åbenbart så meget imod Danmark og danskerne, men alligevel vil du bo her og forsat nasse på det danske samfund. Ligesom din tyrkiske kammerat. Skam dig.
    Men fair nok, jeg forstår dig. Du er vel både doven og uduelig, og så er det vel vejen frem. Det har du tilfælles med mange af dine “brødre”

    Kommentar by Holger — 17. januar 2011 @ 17:35

  50. @abdullah zadran – #43
    “Jeg ved godt at der er nogle der går over grænsen og truer hele nationen, men i må da også kunne se at alle der kendte ham har en alvorlig vrede i sig og siger nogle ting som man måske ikke mener bogstaveligt.”

    Så hvis der sker noget forfærdeligt, så kan folk blive meget meget vrede – og så kan de sige nogle meget meget forfærdelige ting? Jeg tror, at det kan ske for os allesammen.

    Har du nogensinde tænkt på, at vi mennesker måske har følelsen af vrede tilfælles, men at denne vrede kan komme til udtryk på forskellige måder – i forskellige kulturer?

    Du opfordrer til overbærenhed og forståelse for nogle bestemte menneskers vrede? Vil du også være overbærende og forstående, hvis jeg lufter min vrede – og opfordre andre til også at være overbærende og forstående?

    Kommentar by BE — 17. januar 2011 @ 17:45

  51. @ Til racisten Abdullah Zadran

    Du skrev: ”Lige meget om han er muslim eller vantro, skal man da ikke …”.

    Se præcist her stod jeg af. Gad ikke læse mere fra en så ubegavet og forrykt person, der indleder med at kalde danskerne vantro. Jeg kender din type til hudløshed. Åh I er så krænkede, åh danskerne er så racistiske, osv.
    Men hvad gør du/i. Jo – som den naturligste ting af verden demonstrerer du din islamiske supremacisme og religionsracisme.
    Er man ikke muslim og forguder en pædofil massemorder, ja så er man vantro – punktum og basta – iflg. racisten Abdullah Zadran.
    Hr. Zadran er du dansker skal jeg meget stærkt have mig frabedt at være dansker.

    Kommentar by Als — 17. januar 2011 @ 18:00

  52. İ aner ikk en skid og snakker bare.. Gider ikk engang bruge min tid på et par svanser der bare kommer med de latterlige racistisk kommentar.. Hvem er i?? I har en befolkning på 5,5 mil. I har da selv haft brug for arbejdskraft siden 1965,også siger i at vi skal skride??? Skam jer.. I er til grin og ikk andet.. I er nogle bavianer der er fatsvage..
    Pas jer selv dranker..

    Kommentar by Ramo — 17. januar 2011 @ 18:14

  53. “Pas jer selv ” af Ramo.

    Du drømmer ikke om hvor inderligt mange gerne ville det men lad os se, der kommer en dag….

    Kommentar by PBr — 17. januar 2011 @ 18:40

  54. […] Sahin told esktrabladet.dk by phone (DA, h/t Uriasposten) that the parents would continue to fight to find the truth about their son’s death. […]

    Pingback by Denmark: Turkish inmate beaten to death by prison guards | allah.eu — 17. januar 2011 @ 18:44

  55. Det er fornuftigt at få sendt de kriminelle udlændinge ud af landet. Det vil gøre de danske gader og veje samt forretninger og busser langt mere sikre. Desuden vil det virke afskrækkende på udlændinge, der overvejer at udføre kriminelle aktiviteter.

    Kommentar by Jørgen — 17. januar 2011 @ 20:06

  56. Fredelige muslimers aktiviteter. Ved de ikke, hvad der kan ske i et dansk fængsel???

    Ukendte gerningsmænd affyrede kort før kl. 20.00 mandag aften skud i nordvest-kvarteret i København……
    http://ekstrabladet.dk/112/article1489319.ece 17. jan 2011

    Klokken 00.27 i nat blev der skudt i det sociale boligbyggeri Tingbjerg i det københavnske nordvest-kvarter.
    – En gruppe af unge stod og snakkede, da de, ifølge vidner, kom op at toppes. Det resulterede i, at en eller flere trak pistolerne og affyrede skud, forklarer vagthavende ved Københavns Politi……. http://ekstrabladet.dk/112/article1488792.ece 17. jan 2011

    En flok drenge forstyrrede redningsarbejdet, i første omgang fik de en advarsel, men de fortsatte med at provokere og råbe, og en 15-årig dreng blev anholdt, så redningsfolkene kunne få arbejdsro……
    http://ekstrabladet.dk/112/article1485689.ece 11. jan 2011

    Det er den klassiske handlemåde fra fredens religion. Mærkeligt nok er der ingen af de vantro danskere, der praktiserer den form.

    Nok derfor vi har opbygget et land, som er værd at leve i. En muslim kan kun få et godt liv i det kristne paradis Danmark.

    Det er en falliterklæring for en muslim ikke at have eet eneste muslimsk land, der er værd at leve i.

    Kommentar by tavsen — 17. januar 2011 @ 21:49

  57. @ Aysel

    Had ?

    At en masse racistiske tyrkere vandrer til Danmark og byder os kriminalitet i uhyrlige mængder. Lad os tage den derfra.

    “gøre sådan en stor indsats”

    Øhh, say what. Hvad er indsatsen fra din side. Du snylter på det danske samfund, som forærer dig en levestandard der er mange gange større end du kunne få i Tyrkiet eller hvor din familie kommer fra.
    At tage en uddannelse og forsørge sig selv, er ikke at gøre en stor indsats. Det er det normale at gøre. Det er fordi at danskerne har gjort sådan i generationer at du idag kan leve som du gør, i stedet for at passe geder i anatolien. Fat det dog.

    Og læs så lige Ramo sygelige kommentarer. Han insisterer på at bo i Danmark blandt danskerne som han hader og som han gladeligt truer med et eller andet ondskabsfuldt (uhh, bare allah ikke straffer os med helvede – for ham allah er vi bange for, han er rimelig hård i filten, ik?)
    Hvad er der galt med Jer. Hvorfor vil i absolut bo i vestlige samfund blandt folk i ikke bryder jer om ?
    Hvorfor rejser Ramo ikke tilbage til ørkenland, så kan vi andre leve i fred, og dem der så er her fordi de gerne vil være en del af samfundet kan blive.

    Hvor mange harmdirende indlæg skrev du iøvrigt de gange hvor den unge tyrkiske knægt har udøvet sine racistiske overfald på danskere.

    Kommentar by Holger — 17. januar 2011 @ 21:58

  58. ->57 Aysel

    Spar mig for dit skinhellige flæberi. Ikke nok så mange flinke tyrkiske grønthandlere osv. kan modvirke nedbrydningen af det Danmark vi har kendt, forårsaget af, ja, tyrkere, samt arabere og somaliere især.

    Vi kan tales ved når

    – jøder kan gå på gaden med Davidsstjerner uden at risikere noget

    – bøsser ikke bliver overfaldet af muslimer

    – Kurt Westergaard kan gå på gaden uden livvagter

    – brandbiler ikke behøver politieskorte i ghettoer

    – enhver snak om islamisk overherredømme forstummer

    – danske piger ikke forulempes fysisk eller verbalt med udgangspunkt i muslimske mænds kultur

    – kriminaliteten for arabiske og somaliske mænd kommer på niveau med danskere

    – muslimske talsmænd giver fuld tilslutning til 1) at det at tegne Muhammed og håne ham er fuldt OK i et samfund som vores, 2) det erklæres for lovligt at skifte religion væk fra islam, 3) muslimske kvinder kan klæde sig som de vil, og gifte sig med vantro mænd, 4) holder op med at bruge taqiyya og indpakkede trusler

    – sådan nogle som dig holder op med at flæbe med forloren offerretorik, og finder ud af at det måske var det danske samfund man skulle “solidarisere” sig med, og ikke et dumt svin af en vaneforbryder

    – forældre som Ekrems finder ud af at det er deres fucking pligt at opdrage idioten

    – at der udrejser flere muslimer end der indrejser – ellers må man jo konkludere at Danmark er et rigtigt godt sted

    Og alt dette bare til en begyndelse.

    Fortæl mig lige en ting: Når det i tyrkiske og andre muslimske miljøer er så let at blive udstødt og set ned på, hvis ikke truet eller dræbt i ‘æresdrab’ med hele den fucking familie indblandet, fordi pigen blev ‘for dansk’, hvorfor fanden bliver sådan nogen som Ekrem ikke udstødt og truet til at opføre sig ordentligt?

    Det skal jeg sige dig, Aysel, det er fordi I er mere “solidariske” med voldsforbrydere som Ekrem end I er med Danmark. Dét ved vi godt, og der er vist ikke nogen her der falder for dit flæberi.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 17. januar 2011 @ 22:08

  59. Aysel, Ramo og Abdullah,

    jeg spørger igen: Hvorfor forlader I ikke Danmark? Det lyder som om I mener landet er befolket af svin, undermennesker, drankere og racister.

    Jamen for pokker – se da at komme væk herfra!!

    Eller er det måske sådan, at disse svin, drankere, undermennesker og vantro racister har skabt et samfund som – i modsætning til alle jordens muslimske lande – rent faktisk er værd at leve i?

    Fy for pokker hva?

    Muslimske lande – ikke værd at leve i.

    Vantro, racistiske lande, befolket af fordrukne svin – værd at leve i.

    Hvad pokker er det muslimer gør galt?

    Kommentar by Anne Marie Buch — 17. januar 2011 @ 22:08

  60. Hvor er det dog forstemmende og hjernedødt at læse, at vi er racister og vi er drankere osv. Hvad har det med sagen at gøre? retssystemet skal nok finde frem til sandheden, politiet tæsker nok ikke bare på folk for sjov…nåe jo, de kalder folk for PERLE…UHA pas på, slemme slemme politi….
    Hvorfor var det nu liiiige de gjorde det, den dag…nåe jo, der stod en ophidset masse af palæstinensere og heilede og råbte “død over jøder” Da stemningen ekskalerede, blev politiet nødt til at gribe ind, og her fremkom så det skammelige fy-ord….
    Jeg siger bare: hvad er mest racistisk? Perle eller død over jøder- hvilker iøvrigt er en dødstrussel oveni. Men hvis det er de vilkår vores politi har, så har de ikke en chance… racisme kortet vil altid blive trukket frem og de vil altid være synderne….
    Jeg giver ikke fem flade øre for jeres evindelige offerrolle i racismens tegn, iøvrigt kender i ikke den sande mening med ordet, i har bare opdaget at folk bliver skræmte over det ord…. Men glem det, ordet er efterhånden så tyndslidt og misbrugt at vi alle går under betegnelsen racister…. sært i er så opsatte på at blive i vores land, når jeres egne burde være sande paradise, i tilbeder jo den allerhelligste gudommelighed selv.. så er det da sjovt at han ikke engang formår at tage sig af sine egne og gøre jeres lande til paradis… imens vi vantro rent faktisk forstår at udvikle os.. det må da være træls stadig at leve i år 632, hva? Men det kan i jo takke jeres koran for, som ikke giver jer en chance for at i kan udvikle jer og tilegne jer ny viden… hvilken gud er sådan imod sit folk? fej for jeres egen død først, inden i peger finger af os… og os og dem betegnelsen har jeg blot lånt i jeres koran, hvor den fremkommer konstant, i er nemlig de første og bedste til at opdele i dem og os…. ren- uren…. harem- hallal…flot flot og SLEEEET ikke SPOR racistisk, vel… så hvem er de virkelige racister, det er i selv!!!!

    Kommentar by Pernille Bendixen — 17. januar 2011 @ 22:37

  61. ->38 Samer Mohamed

    Du skrive mege mege godt pizzadansk, wolla.

    “what you gonna do when we come for you!!”

    Øøøøøøøh ………… den var nem: Vi stopper for udbetalingen af overførselsindkomster.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 17. januar 2011 @ 22:43

  62. Jeg er fuldstændig chokeret over de kommentarer jeg ser herinde. Det kan virkelig ikke være rigtigt at der findes et sådant had mellem tyrkere og danskere. At man kan generalisere grupperne i den grad er en helt anden sag. Vi burde være solidariske og forståelige overfor hinanden for at disse forskelle ikke er så synlige. At nogle af jer herinde kan skrive sådan nogle kommentarer om en ung dreng der er blevet slået til døde, om han så selv lagde op til det eller ej, det er virkelig fjernt for mig. Jeg er selv under uddannelse og forsøger at leve et helt normalt liv i Danmark, gad vide om jeg burde gøre sådan en stor indsats når der findes sådan nogle mennesker som jer i Danmark. Jeg tror jeg sover og er pisse naiv, for disse kommentarer kunne jeg aldrig forestille mig at møde i min dagligdag!!

    Kommentar by Aysel — 17. januar 2011 @ 22:44

  63. Jeg har prøvet at forklare tingene på en ordentlig måde så i ku indse sandheden, men nej i er hjerneløse eller mangler hjerneceler op i jeres kranium.. Bare sidde på jeres flade røv, drikke jeres fucking øl og skrive racistiske kommentar.. I har jo ikk andet og lave end at svine udlændinger til.. Gad ikk ha at det sku ende sådan men i fortjener det her svar.. Håber i kommer til at indse sandheden en dag inden det bliver forsent..

    Kommentar by Ramo — 17. januar 2011 @ 22:44

  64. @Aysel – #60
    “Jeg tror jeg sover og er pisse naiv, for disse kommentarer kunne jeg aldrig forestille mig at møde i min dagligdag!!”

    Så du lever egentlig trygt og godt – og du må på internettet for at finde ubehageligheder? Det synes jeg du skal være glad for. Tillykke.

    Kommentar by BE — 17. januar 2011 @ 23:39

  65. Nej hvor er det forfærdeligt at læse alle kommentarerne. Jeg har det som Aysel jeg er godt integreret men har aldrig mødt racistiske danskere i dagligdagen og håber aldrig jeg kommer til det, hvor er det grimt og modbydeligt, men jeg vælger at tro at det ikke er alle danskere der har det sådan, jeg ser nemlig Dk som mit hjemland og er uddannet og arbejder, jeg tror hellere i skal rette jeres opmærksomhed på romaer eller sigøjnerne som de også bliver kaldt,utroligt at i kaster jer over muslimerne når det er dem der nasser på samfundet og så er de ikke engang muslimer…

    Kommentar by Tyrker danskeren — 18. januar 2011 @ 01:44

  66. At den kriminelle familie
    ikke folængst er blevet udvist
    – tildelt eller nedarvet indfødsret eller ej –
    er forkasteligt og uanstændigt
    imod vores egen befolknings fortrinsret
    til livskvalitet og uafhængighedsværn
    mod tyrkere, Tyrkiet, muslimer, flygtninge, gammelgæstearbejdere/arbejdsløse mv.,
    det er en forkastlig umoralsk skandale.

    Tyrkere og andre efterkommer
    må lære at tage ansvar
    og rejse tilbage til oprindelsesland og -kultur
    og bygge de forhold op,
    som de kan bruge herfra vores gavmilde gavebod til dem hidtil !

    Og selvfølgelig huske at sige tak for hjælpen
    og undskylde ulejligheden.

    Kommentar by uafhængigenationalanarkister — 18. januar 2011 @ 01:45

  67. Kære Samer,
    Du kan da ikke påstå at vi er anonyme, dit telefonnummer 50725382 er da ikke registreret et eneste sted. Du er nok en fake – i den ene eller den anden forstand!

    Kommentar by Hans Erling Jensen — 18. januar 2011 @ 03:01

  68. Tyrker danskeren,

    er det racisme at danskere er vrede over indvandreres og efterkommeres overkriminalitet?

    Indvandrere og efterkommere fra fortrinsvis muslimske lande er den suverænt tungeste gruppe af fremmede i Danmark. Romaer udgør et meget lille problem i sammenligning med, alene pga deres lave antal.

    Kommentar by Anne Marie Buch — 18. januar 2011 @ 07:33

  69. http://www.allah.eu/about-islam/denmark-turkish-inmate-beaten-to-death-by-prison-guards.html#more-5918

    Interessant lille blog…..

    Kommentar by Anne Marie Buch — 18. januar 2011 @ 10:14

  70. ->65 Tyrker danskeren

    Flæb bare løs. Her debatteres der konkrete forhold. Du udtaler dig kun i generaliserende termer. Hvorfor? Fordi du ikke kan argumentere imod virkeligheden.

    Fortæl mig lige: Hvorfor er der kun 1% kristne tilbage i Tyrkiet i dag? Når der var omkring 20% for 100 år siden? Hvorfor er det så svært for dem at få godkendelse til kirkebyggeri? Og hvorfor er Tyrkiet så hypersensitiv omkring omtale af folkemordet på armenierne? Og hvorfor betyder alt dette iflg. dig ikke noget for situationen i Danmark?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 18. januar 2011 @ 10:26

  71. […] the rest here: Uriasposten » Blog Archive » “Den slags sker så tit i Danmark … Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget danskerne-har, det-normale, […]

    Pingback by Uriasposten » Blog Archive » “Den slags sker så tit i Danmark … | Gør det selv værkstedet — 18. januar 2011 @ 13:35

  72. Interessant debattråd om emnet:

    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=764658

    Kommentar by Peter — 18. januar 2011 @ 16:38

  73. @Aysel

    De fleste af dem der skriver herinde er ikke racister. De udtrykker blot forundring over at tyrkere i særdeleshed og muslimer i almindelighed rykker sammen og udtrykker had mod det danske system fordi en dømt voldsforbryder lider samme skæbne som han har forsøgt at udsætte andre for.

    Hvorfor udtrykke had mod det danske system og støtte op om en man ikke kender blot fordi han er muslim og tyrker, uden at undersøge tingene?

    Dødsfald som disse sker yderst sjældent i de danske fængsler. Vi har, modsat Tyrkiet, et humant retssystem med fangetalsmænd, mulighed for åbne fængsler, advokater der står i kø for at tale forbydernes sag(Stagetorn, Elmquist, Reumert mfl), ombudsmænd man kan klage til, medier der skriver historier (som i denne sag) og et frit samfund hvor man kan kritiserer staten uden at blive sigtet… der må have været specielle omstændigheder siden den flere gange dømte, voldsberedte ungdomsforbryder Ekrem, der flere gange tidligere var stukket af, skulle dø på denne måde. Jeg føler mere med de stakkels fængselsbetjente der skal have et uheld som dette siddende på sig resten af deres liv end jeg føler med Ekrem, der har en historik der tyder på at han ville fortsætte sin terror mod uskyldige efter han kom ud

    “Det kan virkelig ikke være rigtigt at der findes et sådant had mellem tyrkere og danskere.”

    Du kan jo se omkring på diverse facebook-sider til ære for Ekrem og se hvad hans forældre siger hvis du vil forstå hvilket had der er fra tyrkere mod danskere… læs hvad folk herinde skriver og ikke hvad du tror de skriver

    Kommentar by Jagello — 18. januar 2011 @ 17:11

  74. @72 Peter
    Det er godt nok deprimerende læsning. Hvor findes de afbalancerede, ikke-konspiratoriske og godt tilpassede udlændinge henne?

    Kommentar by Kenny Starfighter — 18. januar 2011 @ 20:21

  75. @Kenny Starfighter
    Helt enig!!!

    Kommentar by Stormen fra Nord — 18. januar 2011 @ 20:37

  76. @Peter 72
    Jeg faldt lige over et par guldkorn i den debat du lænkede til…

    Først denne:
    “I Islam er der t begreb der hedder Wala Wal Bara som betyder KÆRLIGHED til muslimer og HAD TIL kuffar !! ”

    Og lige bagefter:
    “Det skal forstås som i at en muslim altid er ens bror og en kafir altid vil være Allahs fjende da kuffar ikke tror på Allah og Hans Rasool..”

    Men i det mindste er det ærlig snak. I modsætning til nogen af de klynkehoveder, som er åh-så-rystede over tonen herinde.

    Kommentar by Stormen fra Nord — 18. januar 2011 @ 21:01

  77. Der er ingen racister her udover de racistiske muslimer i denne tråd, der truer danskere og kalder ikke-muslimer vantro.

    Det er trist for den kriminelle tyrker og hans familie, at han er død på denne måde. Men realistisk set har hans tidlige død sparet mange uskyldige danskere for at blive røvet og overfaldet af denne vanekriminelle.

    Kommentar by kong nytår — 18. januar 2011 @ 23:42

  78. […] – skal være en markør. Her på, af alle steder, bilgalleri.dk, via henvisning på Uriasposten. Måske Kate Østergaard ville fortælle os at den-ikke-så-Gyldne-Regel-vedrørende-kuffar er […]

    Pingback by Hotet Inifrån « Snaphanen — 18. januar 2011 @ 23:42

  79. Jeg har et spørgsmål. Hvorfra ved Ekrems “venner” at han blev slået til døde. Jeg læste en kommentar der gik ud på at det var for dårligt det skulle tage så lang tid at afhører betjentene. Når de ikke er færdig afhørt endnu kan ingen jo vide hvordan han døde. Men ikke destomindre har i (hans “venner”) åbenbart konstateret at han blev “slået og sparket ihjel”. Husk nu at ekstrabladet skal sælge aviser. jo mere ballade jo flere aviser. De betjente der deltog i episoden er meget berørte af det der skete. Det er meget tragisk. De havde forud i flere uger forsøgt at nå ind til Ekrem på alle mulige tænklige måder. Og de var der for ham hele tiden. det var i ikke. Det er først nu man kan se han havde venner. Ramo! Du så ham 4 timer efter han var død. Hvor var du da han var i live?. Uanset hvad udfaldet bliver ser det ud til at i har dømt de berørte på forhånd. Med mindre de lyver og siger de gjorde det med vilje.

    Kommentar by Fangevogter — 18. januar 2011 @ 23:43

  80. @72

    “Bliver RØSTET over at se andre muslimer gå og svine vores Bror Ekrem til WALLAHI RØSTET !!

    I Islam er der t begreb der hedder Wala Wal Bara som betyder KÆRLIGHED til muslimer og HAD TIL kuffar !!

    Det skal forstås som i at en muslim altid er ens bror og en kafir altid vil være Allahs fjende da kuffar ikke tror på Allah og Hans Rasool..

    Udover dette betyder det at den VÆRSTE muslim er BEDERE end den BEDSTE kafir !!

    HVorfor?? FORDI HAN LAVER SHAHADAH!!”

    Her er forklaringen på min undren i #73

    Kommentar by Jagello — 18. januar 2011 @ 23:44

  81. @72 Godt link.. dejligt at se at der er nogle muslimer der siger deres mening istedet for at stille sig op i hylekoret mod politiet og Danmark

    Det luner

    Kommentar by Jagello — 18. januar 2011 @ 23:46

  82. @65

    Man er jo kun perker hvis man opfører sig som en. Jeg tror simpelthen ikke på at ret mange velfungerende udlændinge er blevet generet uden grund i Danmark. Javist, er man lidt mørk i huden så kikker folk, men er man hvid i Tyrkiet, så kikker de sku også på een der. Er det racisme ?

    Men det er mærkeligt hvordan mennesker pludselig kan identificere sig med grupper de intet har til fælles med, ud over deres etnicitet.

    Jeg havde en polsk kollega, en meget lovlydig og veluddannet mand som vel egentlig aldrig tænkte på at han var fra Polen, men pludselig da det blev moderne med polske tyvebander, så forsvarede han med næb og klør de polske tyvebander og opfattede enhver kritik mod disse kriminelle som “racistiske angreb” på alle polakker og ikke mindst på ham selv ?!?!?

    Kommentar by Tolder — 19. januar 2011 @ 01:40

  83. Danskerne vil have socialisme, perkere og islam, og tro mig. De vil få det til overflod.

    Lauf dumme dänen, lauf !

    Kommentar by Tolder — 19. januar 2011 @ 01:40

  84. Hvis man ikke kan opføre sig ordentligt må man være forberedt på følgerne. Det er et trist resultat, men hvem startede konflikten?
    Man kan ikke bebrejde fængselspersonalet at han ikke opførte sig ordentligt. Hvem kan så bebrejdes? Det er i første omgang ham selv og dernæst hans forældre og familie der ikke har lært ham at opføre sig ordentligt. Den manglende respekt fremgår tydeligt af at de henvender sig til en tyrkisk myndighed for at klage over de danske forhold. Familien burde fratages statsborgerskabet og udvises.

    Kommentar by Daniel — 19. januar 2011 @ 04:03

  85. Det bliver aldrig anderledes. Hadet mod os buldrer ud af disse mørkemennesker. Man kræver ikke bare en tilbundsgående undersøgelse. Nej, intet mindre end blodhævn kan gøre det. Dette kan skam blive meget værre. En bosnisk kvinder dør af naturlige årsager. Absolut ingen er på mindste måde involveret i dette dødsfald. Alligevel opleves et voldsomt had mod de personer, som forsøger at hjælpe familien gennem sorgen. Denne vanvittige reaktion omfattede blandt andet trusler mod et uskyldigt personale. Jeg ser intet lys for enden af denne ubehagelige tunnel.

    Kommentar by EH — 19. januar 2011 @ 12:04

  86. Efter obduktionen:
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36685244:mystik-omkring-fanges-d%C3%B8d.html

    Det tyder, set herfra, meget på det var egen-reaktion fra den afdøde, ikke andres handlinger, der koster ham livet.

    Kommentar by Peter Buch — 19. januar 2011 @ 18:55

  87. Danmark bør melde sig ud af EU. Det vil betyde meget større frihed for det danske samfund til at bestemme hvilke udlændinge der kan bo her i landet og hvor længe. F.eks. er kriminelle udlændinge ikke ønskede her i landet. De må fragtes ud af landet efter udstået straf.

    Kommentar by Jørgen — 19. januar 2011 @ 19:42

  88. @Peter Buch

    Nej, men lur mig om de ikke vil blive ved med at råbe racisme og hævn..

    Den var også på EB: http://ekstrabladet.dk/112/article1490636.ece

    Kommentar by Michael I. — 19. januar 2011 @ 22:48

  89. @ 72:

    Mit link virker ikke længere, da tråden på bilgalleri sjovt nok er blevet slettet. Ingen google-cached version. Viser hvor vigtigt det er at citere kilder andetsteds inden “damage control” sætter ind.

    Kommentar by Peter — 20. januar 2011 @ 10:07

  90. Familjen vil have en tyrkisk obduktion, om konklusion efter denne bliver en anden end den der kom efter den allerede foretagne er endnu uvist:
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36741944:familie-vil-have-fange-obduceret.html

    Kommentar by Peter Buch — 22. januar 2011 @ 11:15

  91. Jeg er tyrker eller rettere sagt født tyrker og blev dansker som 18 år (hvis det er statsborgerskabet der afgør hvad man er) men inderst inde ved jeg sku ikke hvad jeg er – jeg er bare mig selv, har både noget tyrkisk og noget dansk i mig. Men jeg er sku enig med mange danskere der skriver herinde. Hvor i alverden var hans forældre da han var voldelig og begik røverier?? Hvorfor i alverden blev der ikke gjort noget ved hans adfærd – hvorfor henvendte man sig ikke til den tyrkiske ambasade for, at få noget hjælp i forhold til sønnens psykopatiske opførsler? Jeg er f… træt af at skulle forsvare mig selv og min religion på grund af sådan nogle som Ekrem. Hvorfor kunne han ikke bare opføre sig ordenligt. Der er sku ikke nogle politibetjente der overfalder mig – tværtimod har jeg for ikke så længe siden fået hjælp til, at grave min bil ud af sneen af et par politibetjente, selvom det ikke var deres opgave. Det kan godt være at Ekrem har haft et hårdt liv og en hård barndom, har måske også oplevet uretfærdigheder (som nogle vælger at kalde racisme) – men for hulen da vi andre går ikke og slår uskyldige mennesker ned af den grund. Vi bør faktisk være eksta omhyggelige med vores adfærd – hallo man! vi bor sku i et land som i bund og grund ikke tilhører os, hvad med, at vise bare lidt taknemlighed – vi kan sku ikke altid forvente Villy Søvndal tone – der er sku også mange Pia Kjærsgaard toner i dette land – og det er så hvad det og som bliver kaldt for demokrati. Jeg elsker demokratiet og stoler på det danske retssytem – så hvis politibetjentene har handlet ulovligt tror jeg på de vil blive straffet efter demokratiske retsregler. Jeg er fuldstændig enig i at de kriminelle ikke danskere bør hjemsendes, så vi andre der opfører os nogenlunde efter regler og love kan få fred. Jeg bliver hidsig over at min religion skal have skylden for alt det lort, men går sku ikke truer med jihad og selvmordsbomber. Jeg er træt af at høre på ekstremist imamer og uvidende møgunger der kalder folk for vantro. Men jeg er ligeså træt af at høre på at man forbinder profeten med pædofili – hvis i har så meget interesse i at finde frem til en sammenhængen mellem religion og pædofili skulle i hellere se på præsterne i den katolske kirke.

    Kommentar by Sinem — 22. januar 2011 @ 11:39

  92. ->91 Sinem

    Jeg tvivler ikke på din oprigtighed, i hvert fald er den første del forbilledlig klar tale ift. hvad vi er vant til. Desværre hopper kæden af til sidst, og så bliver jeg nødt til at være lidt mistroisk mht. hvor langt dit opgør går, og hvor din loyalitet ligger.

    “Jeg bliver hidsig over at min religion skal have skylden for alt det lort, men går sku ikke truer med jihad og selvmordsbomber.

    Dette kan vi kun bruge til noget hvis du er villig til at tage afstand fra de mainstreamtolkninger som jihadister/terrorister trækker på – f. eks. Koranen 9:29, 9:111 og 9:5.

    Er du det? Er du villig til at tage afstand fra Allahs evige, uskabte ord? Er du villig til at trodse tolkninger der den dag i dag bekræftes af Al-Azhar eller vejledninger (for shafi’i-sunnier) som ‘Umdat al-Salik?

    Der er kun to valgmuligheder i forhold til os – den rigtige eller den forkerte side. Hvor står du?

    “Men jeg er ligeså træt af at høre på at man forbinder profeten med pædofili”

    Det er jeg også. Jeg er træt af at pædofili der legitimeres med henvisning til en landevejsrøver der levede for 1300 år siden. Men problemet er ikke os der gør opmærksom på det, men at pædofili efter nutidig opfattelse er stadfæstet jfr. Muhammeds ‘ægteskab’ med 6-årige Aisha, og hans sex med hende da hun blev 9.

    Muhammed er ‘uswa hasana’ (Koranen 33:21) og ‘al-insan al-kamil’, rollemodel og fuldkomment menneske til alle tider. Er du enig i dette, eller er du villig til at tage afstand fra Koranen her?

    “hvis i har så meget interesse i at finde frem til en sammenhængen mellem religion og pædofili skulle i hellere se på præsterne i den katolske kirke”

    Nu kan du ikke gøre krav på at blive taget seriøst. For det første er der ikke børneægteskaber som følge af pædofile katolske præster – i modsætning til børneægteskaberne i den muslimske verden. For det andet er katolsk pædofili ikke på nogen måde legitimeret i katolsk religion eller historie – i modsætning til sagen med Muhammeds sex med 9-årige Aisha.

    Du bliver nødt til at acceptere skarp retorik og krav og klar stillingstagen fra sådan nogle som os hvis du vil tages seriøst. Jeg er f. eks. ikke i tvivl om at de fleste tyrkere er flinke og fredelige, men dette hjælper bare ikke en disse i det store billede – der er således kun omkring 1% kristne tilbage i Tyrkiet i dag, hvor der var omkring 20% for 100 år siden. De få der er tilbage udsættes for trusler og vold, og de forhindres i at opføre nye kirker.

    Det er den slags der tæller når man skal vurdere tyrkiske muslimers tilstedeværelse i Danmark. Hvis the shit hits the fan engang ude i fremtiden er der altså kun to sider at vælge imellem: Den rigtige eller den forkerte.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 22. januar 2011 @ 13:41

  93. Socialkammeraten anker jørgensens regering “glemte” at hjemsende de mange tyrkiske og pakistanske gæste”arbejdere”, som efter 4-5 måneders ufaglært arbejde blev ledige. Og det har de været lige siden, for de flestes vedkommende. De efterfølgende regeringer “glemte” ligeledes at hjemsende de ledige gæste”arbejdere”, desværre. I reglen bør ledige gæstearbejdere(inklusive deres eventuelle familie) hjemsendes, når der ikke er arbejde til dem.

    Kommentar by Jørgen — 22. januar 2011 @ 18:00

  94. se nu her! Igen skal jeg forsvare min religion. Du ser koranen med andre øjne end mine, du ser kun for at kritisere, derfor kan vi to aldrig blive enige..jeg kan kun sige jeg tror på islam, jeg er ligeglad med hvad du tror på. Jeg kan selvfølgelig ikke gøre for at mange vælger at konvetere til islam inkl. de kristne der bor i tyrkiet samt de kristne der bor i danmark. Hvad er din frygt?at din ægtefælle, kæreste, barn, mor, far eller nabo konvetere til islam og vupti en skønne dag bliver frokostpauserne i dk overtaget af fredagsbønnen? Rolig min ven, rolig kære yndigt land, dette vil aldrig ske, der er ingen grund til at male fanden på væggen. Jeg elsker sku dk som danmark og nej jeg er hverken forpligtet til at være loyal overfor danmark eller tyrkiet, jeg er loyal overfor mine holdninger, meninger. Og hvor er dt skønt med ytringsfrihen, som giver plads til enhver holdning. Jeg tror på allah som gud jeg kan vel ikke udvises af dk af den grund, gudskelov har vi har også religionsfrihed. Jeg elsker danmark!

    Kommentar by sinem — 23. januar 2011 @ 03:08

  95. ..hvis dt at være muslim er lige med at stå på den forkerte side for din vedkommende, ændrer dt ikke på at der kører flere pædofili sager vedr de katolske præster trods for vi lever i 2011. Men vi to må da kunne blive enige om at pædofili er en grim ting. Der findes flere forskellige kilder i forhold til aishas alder, men dt danske retssystem er enig i at nogle katolske præster har haft pædofili tendenser. Jeg har aldrig prøvet via en masse beregninger og formodninger selv påstået dette! Dt er hvad de danske myndigheder har undersøgt og fundet frem til og jeg tror på de danske myndigheder!

    Kommentar by sinem — 23. januar 2011 @ 03:33

  96. De mange omkostningstunge udlændinge bør staten økonomisk motivere til at rejse ud af Danmark. Det vil være til stor gavn for de danske skattebetalere. Størstedelen af de omkostningskrævende udlændinge kommer iøvrigt fra islamiske lande i middelalderøsten, asien og afrika.

    Kommentar by Jørgen — 24. januar 2011 @ 20:23

  97. @sinem – #94
    “Jeg kan selvfølgelig ikke gøre for at mange vælger at konvetere til islam inkl. de kristne der bor i tyrkiet samt de kristne der bor i danmark. Hvad er din frygt?at din ægtefælle, kæreste, barn, mor, far eller nabo konvetere til islam og vupti en skønne dag bliver frokostpauserne i dk overtaget af fredagsbønnen?”

    Hvad er din frygt?

    Må din søn have sex med min datter? Hvis de bliver gift og får børn – skal børnene så være muslimer?

    Må min søn have sex med din datter? Skal han først – i hvert fald på papiret – konvertere til islam?

    Vil du acceptere at dine egne familiemedlemmer konverterer væk fra islam?

    Kommentar by BE — 25. januar 2011 @ 09:27

  98. BE: Nu er jeg måske ikke lige den rette du spørger – for jeg kan ikke få børn, hvis jeg bare kunne ville jeg faktisk hverken frygte det ene eller det andet. Jeg ville helst have at mine børn blev gift med muslimer, men hvad kan jeg gøre hvis de går hen og bliver forelsket i en dansk pige/mand, som ikke er muslim – men jeg så også helst, at mine børn fik sig nogle gode uddannelser, men hvad kan jeg gøre hvis de vælger uddannelsen fra? Jeg kan kun bestemme over dem indtil de bliver 18 år. Ingen ikke muslim kan blive tvunget til, at konvetere til islam, hverken herhjemme eller i Tyrkiet. Ingen kan tvinge et andet menneske til, at tro på noget – for tro er noget et menneske selv er herre over – måske det eneste du ikke kan påtvinge folk. Man kan måske manipulere med folk så de tror på noget, men hvis ens egen tro er stærk nok, ville det alligevel ikke kunne lade sig gøre. Når man først bliver født som en troende muslim er det yders sjældent at man vælger en anden trosretning og det samme er gældende for en troende kristen. Men når man bliver født ateist og ikke rigtig tror på en gud eller noget andet guddommeligt er det mere sandsynligt, at enten blive muslim eller kristen eller budhist. Selvom DK er et kristen land, så ved vi at de fleste danskere ikke er kristne – mange er medlem af folkekirken og bliver også konfirmeret, men hvor troende kristne er danskere??? Derfor er det mere sandsyndligt at en dansker konveterer til islam end omvendt, men igen vælger de det selv – det er også nemmere for en ateist at konvetere til islam end det er for en kristen at konvetere til islam (dette tror jeg også er yderst sjældent)

    Kommentar by Sinem — 25. januar 2011 @ 22:49

  99. Samer Mohamad

    Kommentar by troels gauguin olivero jr. — 15. februar 2011 @ 18:18

RSS feed for comments on this post.