20. januar 2011

“Jeg synes, at Hizb-ut-Tahrir-medlemmerne skal interneres som fjender af det danske folk.”

Det siger sig selv det åbne multikulturelle samfund, også inkluderer rigsfjender, og selvom det på kort sigt kan lyde fristende, at internere ‘Hizb ut-tahrir-medlemmer’, så bliver den langsigtede løsning formentligt, at Danmark fremover ikke involverer sig i krige rettet mod islamiske områder. Fra Jyllandsposten – Veteraner: Interner Hizb-ut-Tahrir.

“En mødeinvitation med billeder af kister med nordiske soldater og en opfordring til væbnet kamp i Afghanistan har fået danske krigsveteraner helt op i det røde felt.

De er så vrede, at de foreslår aldeles drastiske skridt mod Hizb-ut-Tahrir, der står bag invitationen til Afghanistan-mødet i Den Sorte Diamant.

– Jeg synes, at Hizb-ut-Tahrir-medlemmerne skal interneres som fjender af det danske folk. Jeg betragter dem som Talebans repræsentanter i Danmark, derfor er de blevet krigsførende.

– I alle andre krige har man interneret fjender af nationen, siger formanden for veteranforeningen De Blå Baretter, Bjarne Hesselberg.”

Oploadet Kl. 14:56 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/22369/trackback

28 Comments »

  1. Internering har vi kendt længe i Danmark.
    Efter 29 august 1943 blev danske militærfolk interneret, ganske vist kortvarigt.

    Kommunister blev interneret i Horserød under krigen.

    Efter krigen blev de tyske flygtninge også interneret bag pigtråd med bevæbnede vagter.

    Hizb – ut – Tahrir er et oplagt emne til internering.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 20. januar 2011 @ 15:30

  2. Vi påberåber os ytrings frihed. Så desværre må disse også få deres tid til at blive hørt.
    Men et udmærket tidspunkt for en demonstration. Nok desværre med endnu flere deltagende i en moddemonstration.

    Kommentar by Goofy — 20. januar 2011 @ 15:36

  3. …men nu involverede det “islamiske område” os i Afghanistan-krigen ved at angribe vores allierede. Vi kan ikke fjerne krig med islamiske lande helt fra paletten, selvom vi kan prøve at undgå de største hjerneblødninger, som f.eks. 2 x Irak-krig. Den “speak softly, and do not carry a big stick”-doktrin, som (med muligvis begrænset rimelighed) kan læses i din kommentar, holder ikke.

    Ligesom interneringen af “ytrings-forbrydere” selvfølgelig heller ikke holder.

    Der er mod-demonstration imorgen kl. 16.30 ved Den Sorte Diamant.

    Kommentar by WilliamJansen — 20. januar 2011 @ 15:39

  4. Helt enig. Hvad venter vi på?

    Kommentar by Rocco — 20. januar 2011 @ 15:43

  5. @ William

    “hjerneblødninger, som f.eks. 2 x Irak-krig.”

    Var den første Irakkrig også en hjerneblødning ?

    Kommentar by Superman — 20. januar 2011 @ 16:36

  6. @ Superman, du spørger: Var den første Irakkrig også en hjerneblødning ?

    WJ: Ja. USA konsoliderede sin alliance med Saudi-Arabien. Kuwait blev ikke befriet, men derimod blev emiren genindsat. Saddam Husseins magt blev ikke svækket signifikant. Oppositionen i syd blev kvast. En masse mennesker døde. Det var hamrende dyrt. Kurderne fik effektivt set et autonomt område mod nord.

    En masse nitter + en silver lining (Kurdistan) = Hjerneblødning

    Kommentar by WilliamJansen — 20. januar 2011 @ 17:39

  7. Hørt………..!!!! do it now.

    Kommentar by mea culpa — 20. januar 2011 @ 19:40

  8. At internere dem er ligegyldigt.

    At smide dem ud af landet er langt bedre!

    Intet kommer imidlertid til at ske.

    Jo, multikulturen fortsætter…

    Kommentar by Mogens Lykketoft på speed — 20. januar 2011 @ 19:41

  9. Jamen for hulen, Islam er i en erklæret krig mod samtlige ikke-islamiske lande !

    Det der foregår i de civile samfund overalt i de vestlige (indvandre-)lande er JIHAD mod landene og befolkningerne.

    Så på sæt og vis har de danske soldater og de Blå Baretter ret : er fjenden tilstede i ens eget område internerer man ham.

    At den samme fjende føre en form for krigsførelse der kan kaldes lav-intenst er fordi det er sådan han har valgt den skal føres – indtil videre :

    1. ballader, uro, vold påføres de vantro.

    2. desuden endnu mere tilvandring fra de arabisk-islamiske lande til de vestlige

    3. mangefødsler i de muslimske kredse i forhold til den vantro, oprindelige befolkning.

    Det reelle antal af herboende, danske muslimer kan vi desværre ikke få oplyst fra rette myndigheders side.

    Dette cand.oecon. Ebbe Vig forlængst taget fat på og hans tal er noget højere end det tal, de fleste af dem jeg kender, der har forsøgt sig, er kommet frem til.

    Faktisk tror jeg vores myndigheder er vel vidende om antallet.

    Det er blot befolkningen, der ikke kan få det oplyst. (for at beskytte muslimerne imod den oprindelige befolkning for hvad skulle ellers være begrundelsen ?)

    Kommentar by Vivi Andersen — 20. januar 2011 @ 19:54

  10. Ytringfrihed til at sige at man ønsker Danmark omdannet til et islamisk land, til at sige at man ønsker sharia indført, til at omtale landets ikke-muslimske indbyggere, som anden-rangs/kuffar osv. OK, fint nok med mig. Så er vi klar over hvem truslen kommer fra, og så kan vi smide dem ud eller internere dem.

    Nogen har vist misforstået idéen med ytringsfrihed, hvis de tror, at det betyder at man skal stå passiv og glo på dem, der truer med at ødelægge landet og dræbe dets indbyggere. Idioterne skal selvfølgelig have lov til at tale frit, men vi behøver ikke vente på, at de gør alvor af deres trusler, når nu de har bekendt kulør. (et udtryk der stammer fra kortspil – har intet med racisme at gøre)

    Kommentar by Hr. Snusk — 20. januar 2011 @ 20:06

  11. Alle støtter og venner af ideologien islam burde interneres og herefter sendes ud af landet, så slap Danmark for mange problemer, med et enkelt slag.

    Kommentar by Neuhammer — 20. januar 2011 @ 20:13

  12. @ William

    Ok, så altså en hjerneblødning-beslutning i forhold til en perfekt verden.

    Men det var vel ikke helt alternativet.

    Kommentar by Superman — 20. januar 2011 @ 21:36

  13. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1490350.ece

    Spørgsmålet er, kan DNF få tilladelse til at holde et debat møde om indvandring af ikke europæiske folk? eller om Politiet vil stoppe det pga faren for diverse ikke europæiske indvandrere og venstreorienterede voldsterrorister vil angribe den sorte diamant.

    Kommentar by DNF — 20. januar 2011 @ 22:44

  14. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1490350.ece

    Spørgsmålet er, kan DNF få tilladelse til at holde et debat møde om indvandring af ikke europæiske folk? eller om Politiet vil stoppe det pga faren for diverse ikke europæiske indvandrere og venstreorienterede voldsterrorister vil angribe den sorte diamant.

    Kommentar by Lavard — 20. januar 2011 @ 22:44

  15. I stedet for at dække os under floskler som ytringsfrihed, demokrati, mangfoldighed, osv. så burde man i virkeligheden melde klart ud om hvad man synes er rigtigt og forkert.

    På den måde kan man med ro i sindet bekæmpe sine modstandere. For det er jo et kæmpe selvbedrag at tro, at vi alle sammen kan leve i fred og fordragelighed med hinanden dør om dør.

    Muslimerne kæmper med ro i sindet, for de har besluttet sig.

    Kommentar by Tolder — 20. januar 2011 @ 22:44

  16. @ Superman, du skriver: Ok, så altså en hjerneblødning-beslutning i forhold til en perfekt verden.

    WJ: Nej, det var en hjerneblødning i forhold til 1991. Spildte en masse penge og liv på at styrke Saudi Arabien, indsætte en illegitim emir i Kuwait og smadre Syd-Iraks opposition, og det eneste man opnåede var at sikre autonomi i Kurdistan. Det var dumt i alle verdener.

    Er du uenig? …og hvis ja, hvorfor?

    Kommentar by WilliamJansen — 21. januar 2011 @ 00:06

  17. Det er så elementært indlysende at de svin skulle interneres og deporteres. Intet samfund ved sine fulde fem ville 1) lukke femtekolonneelementer inden for sine grænser, 2) betale dem svimlende millionbeløb i misforstået godhed, og 3) se gennem fingrene med at de takker for gæstfriheden ved at undergrave værtssamfundet.

    At det ikke ER elementært indlysende for alle siger mest af alt at den vestlige verden, herunder Danmark, ikke er ved sine fulde fem.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 21. januar 2011 @ 00:26

  18. Enig med #17.
    Vesten raver rundt som en stærk kæmpe, bundet på hænder og fødder af konventioner og “værdier” der gør at vore fjender kan kravle rundt som kryb i vores angsigt. Jeg tror en stor del af den vestlige verdens befolkninger, overfor begivenheder som mødet i Den Sorte Diamant, føler en dyb frustration og smerte over sin egen handligslammelse. Med vantro og fortvivlelse ser vi, at vi ikke kan bruge de enorme kræfter vi har, og som på et øjeblik kunne smadre alle vore fjender. Vifte dem af os som kryb, hvis blot vi ikke var bundet af sindsyge ideer om at vi er hævet op over vilkårerne i denne syndige og højst uperfekte verden. “Vi må ikke lade dem forandre os” siger vi mens vi segner. Men hvem har ikke måttet forandre sig, grundlæggende, for at forsvare sig overfor en modstander der med alle midler vil dig til livs.

    Kommentar by Ulrik, Grønland — 21. januar 2011 @ 05:41

  19. Husk i dag: Masser af fotos, specielt gerne af gode bannere.

    Ved at få fotos fra bannere er det nemt at skrive en grundig, uddybende artikel om demonstrationen og baggrunden for den.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 21. januar 2011 @ 12:09

  20. Dansk Folkeparti har i årevis foreslået at forbyde Hitz-ut-Tahrir, som det er sket i vore nabolande, men de andre partier VIL ikke.

    DF har også i flere omgange prøvet at få Per Stig Møller til at aflyse mødet på Det Kgl. Bibliotek i dag, men forgæves.

    DF har også forslag i sit principprogram til at håndtere danskfjendtlige indvandrere. Tiltag, der var helt selvfølgelige før 1968.

    Vi mangler bare yderligere ca. 35 % af vælgerne! Denne sag burde være en øjenåbner.

    Kommentar by Gunnar Biering — 21. januar 2011 @ 13:23

  21. Hvad skulle det dog betyde at forbyde foreningen ? Den vil da blot bestå i det skjulte og være endnu farligere. Sagen og de mange andre sager åbner desværre nok ikke danskernes øjne mere end begivenhederne i Moskva/1917, Berlin/1933 eller Danmark/1972.

    Kommentar by Boo — 21. januar 2011 @ 14:08

  22. Selvfølgelig skal vi da slås i de muslimske lande. Det er da langt bedre end at skulle slås med her.

    Og vi kommer ikke uden om at slås, uanset hvor gerne vi vil. Men det kræver, at Vesten vågner op og indser, at vi faktisk er i en krig, der er blevet os påtvunget, og at denne krig har to fronter. Én ude og én hjemme.

    De mytiske Moderate Muslimer, som blot ønsker at leve i fred og ro kan blive. Resten kan få et spark tilbage til 600-tallet, hvor de så gerne vil være.

    Kommentar by Mikael — 21. januar 2011 @ 14:59

  23. > 21. Boo
    Jeg mener bare, at det er væsentligt at respektere Grundloven:

    “§ 78 Stk. 1. Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at danne foreninger i ethvert lovligt øjemed.
    Stk. 2. Foreninger, der virker ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom.
    Stk. 3. Ingen forening kan opløses ved en regeringsforanstaltning.
    Dog kan en forening foreløbig forbydes, men der skal da straks anlægges sag imod den til dens opløsning.
    Stk. 4. Sager om opløsning af politiske foreninger skal uden særlig tilladelse kunne indbringes for rigets øverste domstol.
    Stk. 5. Opløsningens retsvirkninger fastsættes nærmere ved lov.”

    Et forbud vil gøre det vanskeligere for HuT’erne at operere. Den nuværende tilstand gør det også vanskeligere for de muslimer – og andre -, der tager afstand fra HuT.

    Kommentar by Gunnar Biering — 21. januar 2011 @ 15:50

  24. Det er rigtigt. det ændrer måske ikke det enkelte Hizb-ut-Tahrir medlems hjerte og sind at forbyde foreningen. Men det er så krænkende for enhver retfærdighedssans at den slags møder bliver holdt offentligt. Det skaber hos mig, og, tror jeg, hos mange andre, en dyb følelse af meningsløshed ved at indgå i vores samfund. derfor skal H-ut-T forbydes.
    Sartre sagde vist en gang: “Helvede, det er de andre”. Ja, det er jeg enig i, ihvert fald når de “andre” er medlemmer af H-ut-T. Men i et levende og livsdueligt folkeligt fællesskab er de andre ikke “helvede”. Det er landsmænd, som man føler en samhørighed med.

    Vi skal måske til at besinde os på hvad det vil sige at være et FOLK (i modsætning til blot at være et samfund. At være et folk er at være en del af et forpligtende fællesskab. Ikke alt skal tolereres. Hån og spot mod vores historie, vores tro, afbrænding af vores flag det skal straffes benhårdt, det skal landsskadelig virksomhed, som dette møde er et klart eksempel på, selvfølgelig også.
    Der er mange i Danmark der alene er stolte af at vores åbenhed og vores tolerence, vores sikrede menneskerettigheder. Men disse ting er ikke noget der kan skabe sammenhold, det er ikke noget der kan bære et folk, for disse ting er som en tom ramme. Billedet selv mangler. Vi ser hvor denne tænkning ender nu.

    Kommentar by Ulrik, Grønland — 21. januar 2011 @ 16:19

  25. @23

    De revolutionære venstreekstremistiske partier er eksempelvis da aldrig blevet forbudt, selv om de åbentlyst proklamerede voldelig revolution.

    Kommentar by Tolder — 21. januar 2011 @ 23:26

  26. @ William

    Ja, jeg er pænt uenig i at det eneste man opnåede var autonomi i kurdistan.
    Det lykkedes trods alt også at befri Kuwait fra Saddam samt at forhindre Saddam i at rykke videre – hvad mange både dengang og efterfølgende antog/antager ville være pænt sandsynligt.

    Og det var rimeligt omkostningsfrit i forhold til hvad krig normalt koster. Både i menneskeliv og økonomisk (dels betalte Saudierne vist en pæn del, og dels var krigen forbløffende hurtigt og effektivt overstået).

    Jeg tror jeg fastholder at du sammenholder med en eller anden ideel verden, hvor Kuwait åbenbart ikke sådan rigtig blev befriet, fordi emiren blev genindsat. Og så har du da ret. Der blev ikke spredt demokrati, frihed og velstand ud til Kuwait, Irak og det øvrige arabien.
    Det var bare heller ikke målsætningen.

    Kommentar by Superman — 22. januar 2011 @ 16:28

  27. Det er vel bedre at smide dem helt ud af Danmark.

    Kommentar by kong nytår — 22. januar 2011 @ 21:44

  28. Jeg synes at vi skal fjerne os fra deres lande og de skal smides ud af vore europæiske lande og så skal der være en meget hårderde tone over for mellemøsten, de her aber fatter jo ikke en skid.
    Deres egen såkaldte religion(Djævlekulten) forbyder dem ovenikøbet at røre Israel før dommedag.
    Vi skal holde op med at importere olie derfra og alt ind og udrejse dertil skal ophøre omgående.
    Der skal lægges et pres på britterne og amerikanerne om at få fjernet flåden der ;ligger og beskytter Muhammadanersvinene nede i Gulfen.
    Med disse små, men væsentlige skridt er vi på vej mod en bedre verdensorden;)

    Kommentar by max — 2. august 2014 @ 20:42

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper