21. juni 2005

P1 debat: Mens vi venter på Kamal Qureshis dokumentation

Kamal Qureshi har endnu ikke leveret noget der ligner dokumentation for sine absurde påstande mod alle til højre for ham selv i P1 debat søndag d. 12 denne måned. Jeg har tidligere skrevet om sagen [I & II] – og fik i dag et læserbrev optaget om samme i Berlingske Tidende – Uhørte racismebeskyldninger. Læs evt. også Søren Krarups kommentar i dagens Jyllandsposten – Misbrug af et attentat.

Udsendelsen var spækket med politisk propaganda baseret på en meget skønlitterær tolkning af Danmark anno 2005. Ingen er dog forpligtet udover sine evner, så afgørende må være at få en klar skelnen mellem hvad der faktuelt kan dokumenteres, og hvad der er tolkninger fra overdrevet. Her et af de postulater jeg snublede over:

“… og som René [Karpantchof] også var inde på, på Fyn og alle mulige andre steder, det er at racistiske grupper mobiliserer sig, handler, reagerer – et utal af forretninger bliver brændt af. Et utal af indvandrere bliver slået ned, dræbt, stukket ned, – ikke en lyd hører vi fra regeringen.

( Kamal Qureshi, SF – P1 debat 12/6-05 – )

17 Comments »

  1. Way to go Kim! Er det første gang du har fået et læserbrev i Berlingske?

    Kommentar by Thomas — 21. juni 2005 @ 19:33

  2. Nej har haft adskillige læserbreve i flere aviser – herunder Weekendavisen. Har dog ikke skrevet meget det seneste års tid.

    Kommentar by Kim Møller — 21. juni 2005 @ 19:41

  3. Du har vist ret denne gang, Kim. Kamal har overdrevet, fordrejet og pyntet alvorligt på virkeligheden, og hele P1-programmet er yderst kritisabelt. Du har vist fat i den lange ende denne gang, Kim.

    Kommentar by Johan Espersen — 21. juni 2005 @ 19:43

  4. Johan,

    Insinuerer du dermed, at Kims analyser generelt er mangelfulde? Jeg mener, siden du skriver “Du har vist ret denne gang, Kim.”?

    Kommentar by Hicks — 21. juni 2005 @ 20:21

  5. Naturligvis gør han det. Han er jo radikal, og så må Kim og en masse andre bloggere, der er kritiske overfor multikultur, masseindvandring og kulturradikalisme, nødvendigvis være fjenden i det daglige.

    Ved at kommentere her på den måde, scorer han nogle kredibilitetspoints samtidig med at han markerer sit ophøjede og dybt rationelle stade (modsat os plebejeriske øgler).

    Typisk moderne radikal ;)

    Kommentar by IL KIMPO — 21. juni 2005 @ 20:27

  6. IK,

    Så er det jo underligt, at han ikke gør mere ihærdige forsøg på at gendrive Kims analyser.

    Kommentar by Hicks — 21. juni 2005 @ 21:24

  7. Kære Kim Møller,
    Aldeles glimrende indlæg i Berlingske i dag. Du burde deltage i Tidehvervs sommermøde i næste uge. Det er vist ikke for sent endnu, hvis det er…
    mvh,
    Anders Holm Thomsen

    Kommentar by anders holm thomsen — 21. juni 2005 @ 21:32

  8. Til Anders

    Jeg har rigeligt at se til i sommerferien, så det må blive en anden gang. Læser iøvrigt bladet på biblioteket – springer dog det religiøse over.

    vh, Kim

    Kommentar by Kim Møller — 21. juni 2005 @ 21:49

  9. Endnu engang afslører en Radikal – denne gang AHT – sin skingrende modvilje imod at debattere det omhandlede subjekt, men forsøger istedet at angribe argumentets ophavsmand igennem et sølle associationstrick.

    Sørgeligt, men desværre ikke unormalt i det Radikale univers hverken i eller udenfor folketingsgruppen.

    Kommentar by DaLi — 21. juni 2005 @ 22:34

  10. Kim er vores dengse. Ingen onde ord.

    Og han har skrevet i ALLE aviser. Også KrD og Information ? (Det har jeg:-)))

    Kommentar by steen — 21. juni 2005 @ 22:56

  11. Helt alvorligt – danmarks bedste blog, med et sympatisk menneskesyn.:-)

    Kommentar by steen — 21. juni 2005 @ 23:09

  12. Sikke da et læserbrev. Og du fik endda fastslået at angrebet på integrationsministeren kommer fra en på venstrefløjen – og det på trods af at det endnu ikke er lykkes politiet at finde gerningsmanden m/k. Imponerende Kim. Men omvendt er det vel også den brik der behøves for at koble dit vanvittige korstog mod mediekonspirationen sammen.

    Kommentar by Michael — 22. juni 2005 @ 08:01

  13. Drejer dette indlæg sig ikke om Kama Qureshis løgne ?
    Hvordan kan det være, at det stort set hver gang ender med – at budbringeren skal debatteres ?
    Kamal Qureshi har vær så god at aflevere dokumentationer for sine påstande !
    Hvis ikke han gør dette – er han at betagte som en løgnhals.
    Som Jyde bosiddende på Fyn vil jeg meget gerne have at vide fra Qureshi – om det er mig og andre her på Fyn boende, der går snorksovende igennem dagligdagen.
    Jeg er stensikker på, at havde der været de påståede tilfælde bl.a. her på Øen – så havde samtlige Tv-aviserne – samt de fleste skrevne aviser med Politiken i spidsen haft nogle ganske fede forsider.
    For som apologeter ville disse ikke have undladt dette.
    Mig er det en gåde, at disse overgreb kan være/ kan foregå i det tyste med den presse vi er velsignet med her i landet.
    Qureshi skal holdes fast på kravet om dokumentationer INDTIL han leverer disse !
    Om det så skal tage år – så skal han ikke tro han med tavshed kan undslippe kravet.
    Dette er

    Kommentar by vivi andersen — 22. juni 2005 @ 08:27

  14. Til DaLi,
    Spade, du kan selv være en radicool…
    Bedste hilsener,
    AHT

    Kommentar by anders holm thomsen — 22. juni 2005 @ 08:29

  15. … Og der fik AHT så afleveret sit andet personangreb i sit – tja – kun andet indlæg i denne debat.

    Tør vi håbe på, at du i dit tredje indlæg begynder at tage stilling til debattens substans ?

    Kommentar by DaLi — 22. juni 2005 @ 11:58

  16. IK, du har regnet min onde plan ud ;)
    Men ja, jeg er uenig med Kim i meget, men hans blog er stadigvæk en af landets suverænt bedste og hans analyser af Udefra og diverse P1-programmer (som denne) er ret gode. Så har jeg vist sagt nok.

    Tilbage til emnet: Kamal og P1. Statsfinansieret partsindlæg. En grum sammensætning af to i forvejen væmmelige ord.

    Kommentar by Johan Espersen — 22. juni 2005 @ 13:32

  17. Synd for Kamelen han ikke havde nogen fremtid i lægebranchen. Nu hænger SF på ham.

    Kommentar by steen — 24. juni 2005 @ 10:57

RSS feed for comments on this post.