12. februar 2011

Odenseansk integrationsprojekt: ‘Racercykler med tilhørende udstyr og tøj’ til indvandrere

For nyligt lukkede det røde flertal i Odense Kommune fire skoler, men der er tilsyneladende penge nok. I den kommende uge, skal By- og Kulturudvalget under overskriften Cyklen for socialt svagtstillede, beslutte om der skal bruge 1,73 mio. skattekroner på fire projekter…

1. Cyklende piger
2. Team Odense Integration next level
3. Projekt A til B på cykel
4. Cykelkurser for nydanskere

Det fremgår ikke klart af dagsordenen, men de to første projekter giver henholdsvis indvandrerpiger og voksne indvandrere “en racercykel tilhørende udstyr og tøj” kvit og frit. Det tredje projekt målrettet misbrugere bosiddende i Skt. Klemensparken otte kilometer fra midtbyen, giver dem en cykel under mindre favorable forhold, men har blandt andet som formål, at “fraholde dem fra at stjæle cykler”. Absurditeten i det fjerde projektet fremgår af titlen: ‘Cykelkurser for nydanskere’.

Herunder detaljerne fra tilhørende bilag.

Oploadet Kl. 15:04 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/22965/trackback

31 Comments »

  1. Det er ikke mange år siden man brugte 1/2 milliard på “kvarter forskønnelse” for at forsøge at få det muslimske “herrefolk” til at stoppe med forfølgelse af de vantro i muslimsk besatte områder.
    Selvfølgeligt forgæves og fordrivelserne fortsætter..
    Den halve milliard taget i betragtning er den seneste bestikkelse af herrefolket på under 2 millioner jo vand ved siden af men man tager sig til hovedet over naiviteten og spørger sig hvor danskeren er henne i denne linde gavestrøm til det muslimske herrefolk.

    Kommentar by J B — 12. februar 2011 @ 16:05

  2. Ja ja, Det bliver sikkert en stor glæde for de piger, jeg husker selv den glæde jeg følte første gang jeg fik en ny cykel.

    Forskellen er nok den at jeg knoklede en hel sommer med at dele reklamer ud for at skrabe sammen til den funklende nye cykel jeg ønskede mig, med det er jo også et par år siden.

    Måske, bare måske, er en af grundene til at vi har så elendig en økonomi her i Danmark at vi hele tiden skal dele smågaver ud for at få “de unge” og “pigerne” til at indgå i det fællesskab det er at være Dansk.

    Kommentar by Santor — 12. februar 2011 @ 16:15

  3. Skattekroner spildt, og nogle overflødige behandlere, der får en feel-good fornemmelse.

    Andet kommer der ikke ud af dette såkaldte projekt…

    Kommentar by Jern Henrik — 12. februar 2011 @ 16:29

  4. Øh, glemte lige nogle fynske cykelhandlere, der nok også bliver glade…

    Kommentar by Jern Henrik — 12. februar 2011 @ 16:30

  5. Muslimske piger må ikke cykle. Jeg har endnu til gode at se en muslimsk pige cykle, og jeg har fået det bekræftet af en arabisk kvinde, jeg kender: Når ikke-integrerede muslimer ser danske piger cykle, siger hun, konkluderer de, at deres forældre er ligeglade med deres dyd og at de formentlig også er seksuelt aktive. Kors, altså. Nogle ved bedre, men deres døtre må heller ikke cykle, for hvad ville naboen ikke tænke?
    Jeg synes, det er alle tiders, hvis de kan finde piger, der gerne må og vil, til det her projekt. Cykling giver en enorm frihed til at komme rundt på egen hånd – men hov – det må muslimske piger jo heller ikke.

    Kommentar by Ulla Lauridsen — 12. februar 2011 @ 16:35

  6. Det første de gør er og sælge cyklen!
    Lære en kvinde i kebab og cykle? Ja, ja. De danske kvinder lærte det da trods deres lange kjole dengang.
    Var det under uddannelsen til hjemmehjælper, at man så nogle prøve på og lære at kunne cykle rundt til klienterne? Vist nok i Århus? Hvordan mon det gik?
    Mærkeligt at de ikke går på gaden og forlanger mindst en BMW.

    Kommentar by sutmin@ — 12. februar 2011 @ 17:15

  7. Utroligt, og alligevel ikke.

    Når man, uden på nogen måde at arbejde for sådanne luksusvarer, modtager disse, er det klart at modtagerne ikke på nogen måde udviser respekt for disse luksusgenstande, eller for giverne = skatteyderne = de hårdt arbejdende med et højt skattetryk.

    Danmark har selv bedt om problemerne, ALDRIG er der stillet, selv små indlysende krav til berigerne.

    Jeg læser på en anden blogtråd at kulturberigerne får gratis sport mv, udfra betragtningen at sport mv. ikke kan betales af kulturberigerfamilierne selv, de er jo fattige.

    Men luksustøj, det har disse “fattige” råd til.

    I guder en fin beslutning, andre betaler jo, rød logik.

    Kommentar by Ak Ja. — 12. februar 2011 @ 17:42

  8. Man vil fraholde!!!, hvad betyder fraholde?

    Den gode og forstående tanke er at man så ikke stjæler andres dyrt, f. eks. indkøbte cykel.

    Altså, du må ikke stjæle f. eks. mit fotoudstyr, i stedet for giver jeg (skatteyderne) dig det fotoudstyr du ønsker dig.

    Du må ikke stjæle de 50.000,00 kroner jeg har sparet op, i stedet får du beløbet.

    Ideerne er mangfoldige.

    Jeg har ikke ord der dækker.

    Kommentar by Ak Ja. — 12. februar 2011 @ 17:55

  9. Et nyt begreb “SVAGTSTILLEDE”.

    Jeg så engang i et af D R´s utallige tudeprogrammer, et indslag om en “svagtstillet” familie fra “udkantsdanmark”.

    Familien, med 2 børn, havde som utallige andre, et stramt budget.

    Derfor kunne børnene ikke invitere til fødselsdag, blot et eksempel der blev nævnt.

    Men der var flere PC´ere, 2 TV, bil, far og mor røg begge som skorstene, men hjemmerullede smøger som der blev sagt.

    Ak Ja.

    Kommentar by Ak Ja. — 12. februar 2011 @ 18:01

  10. Ja,ja så kan den poul Nytårshat rasmussen’s selvforsørgende vindblæste cyklende enlige mor til to knokle 12 min længere så de selvforskyldte arbejds ugidelige muhammedaner kan få sprit nye cykler, mens den forhutlede cyklende mor må vente med at udskifte den rustne, raslende gamle cykel endnu engang!

    Kommentar by li — 12. februar 2011 @ 18:03

  11. Heldigvis er der en fatwa for alt. Her er en fra http://www.islam-qa.com/en/ref/152058

    Citat:
    Q: What is the ruling on women riding bicycles in European countries in order to get to school or work or to the supermarket?

    He replied:

    There is no reason why a woman should not ride a motorbike or a bicycle if she is where men cannot see her, so long as she adheres to complete shar‘i hijab that covers her body and she is careful to avoid showing any part of her ‘awrah when getting on and off.

    But with regard to her riding it in a place where men can see her, I do not think that this is permissible except in the case of urgent need, because usually when a woman rides it, part of what she has covered appears or the clothes become tight and show the shape of her body. And because she may fall from it and uncover what she has covered, or there are other reservations.

    Moreover, among the conditions of a woman’s hijab in front of non-mahram men is that it should cover all of the ‘awrah; it should be thick and not see-through;, it should be loose and should not show the shape; and it should be of a dull colour that does not attract attention; it should not have any adornment or pattern; and it should not be intended as an adornment, rather it should be worn in order to cover.
    Citat slut

    Odense Kommune skal altså bare finde et sted hvor der slet ikke er mænd.

    Kommentar by Georg Hansen — 12. februar 2011 @ 18:11

  12. Kun socialdemokrat pamperne kan gøre det VÆRRE for alle de vantro.

    Socialkammerat pampernes tilbud til de vantro arbejd 12 min mere og bliv endnu mere “beriget” med import af flere muhammedanere.

    Socialpampernes næste tilbud til de vantro, arbejd 22 min mere og betal mere i skat for at dække de nu større tilstrømninger af muhammedanere.

    Og sådan fortsætter socialpampernes “tilbud” til alle os vantro.

    Kommentar by li — 12. februar 2011 @ 18:12

  13. Denne enestående fantastiske idé er en gammel traver fra Københavns Kommune i 2001. Mit læserbrev i den anledning 15.2.2001 lød::

    ”Københavns Kommune må have for mange penge mellem hænderne og ikke vide, hvad de skal bruge dem til. Nu vil de betale for at undervise indvandrere i at køre på cykel. Det skulle hjælpe på integrationen, for så kan de muslimske kvinder komme ud og cykle. Skal det at køre på cykel nu kræve dyr undervisning? Lån dem en cykel og lad dem øve sig på en eller anden bane, sådan som vi andre har gjort, mens der er en, der løber ved siden af. Om de muslimske kvinder får mere frihed fra deres mænd af den grund, tvivler jeg på. Tvært imod må det vel – set med deres øjne – være lidt umoralsk at cykle, da man jo risikerer at se en vrist eller – uh ha! da da! et knæ under skjørterne. Og hvad med de kvinder, der er totalt indhyldet, så man ikke kan se ansigtet? Er det færdselsmæssigt forsvarligt at cykle rundt med bind for øjnene?
    Det kan ikke være rigtigt at skatteborgerne skal betale for ”undervisning” i cykling.”

    Har nogen i København set muslimske piger cykle? Nej, de stakler fik vist ikke cykel og alt udstyr forærende?
    I øvrigt cyklede Muhammed ikke!

    Kommentar by Gertrud — 12. februar 2011 @ 19:06

  14. Dumheden hos Odenses politikere/embedsmænd råber til himlen…. Jeg tager også Mols-linjen næste gang!

    Kommentar by Bjarne P. — 12. februar 2011 @ 19:08

  15. Nu er det efterhånden længe siden, at man kunne blive chokeret over DANSKERNES ULIDELIGE DUMHED, men dette her er lige til klods-hans.

    Utroligt, at der sidder en bande halal-hippier, der i deres uendelige godhed for andres penge, leger julemænd. Nååhh nej, en julemand er jo HARAM.

    Godt, at man ikke bor i Odense.

    Kommentar by ramses-2 — 12. februar 2011 @ 19:22

  16. I reglen bør “flygtninge”(fra f.eks. middelalderøsten og nordafrika) ikke integreres. De kan være her i landet midlertidigt. Når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet forbedret, må de repatrieres(sammen med deres familiemedlemmer).

    Kommentar by Jørgen — 12. februar 2011 @ 20:08

  17. Hvad har cykling med integration at gøre?

    Kan nogen forklare mig det?

    Kommentar by Sigwar — 12. februar 2011 @ 20:31

  18. “Har nogen i København set muslimske piger cykle?” – Jeg HAR faktisk set enkelte, endda på Nørrebro. Men det er lige så sjældent som at se Carlsbergs Bryggerheste.

    Kommentar by wied — 12. februar 2011 @ 21:10

  19. Nogle gange tror man, at latterligheden og absurditeterne i Odense kommune har nået et højdepunkt. Det er ganske enkelt forstemmende, hvordan det – gang på gang – lykkedes byrådsflertallet at overtrumfe sig selv hvad angår idioti, bagstræberi og undergravende adfærd.

    Kommentar by Lea — 12. februar 2011 @ 21:21

  20. Ynke ynke “Indvandre” hulke hulke “en ny cykel som vi skylder” græde snot hvor er jeg venstresnoet og dum !

    Kommentar by Kristian L (islamofob) — 12. februar 2011 @ 23:35

  21. Der er faktisk fin ræson i at give cykler til indvandrere. Tuderiet om at bo langt væk og ikke have råd til en busbillet køber jeg ikke – sjældent har jeg set 2. g’ere løse billet hos Sporvejene – men fysisk udfoldelse er sundt og dirigerer energi hen, hvor det ikke skader.

    Jeg bor i Holland, hvor nytilflyttende studerende bliver på det kraftigste opfordrede til at købe en cykel med statstilskud. Som dansker bliver man overrasket over, der virkelig findes folk, der ikke evner at cykle, men det er langt fra unormalt på globalt plan, og jeg tvivler ærligt talt på, mange er interesserede i at cykle rundt som en tåbe i 15-20-års-alderen eller ældre, så selvom etniske danskere lærer et cykle i børnehaven, kan det ikke sammenlignes med at komme fra et cykel-u-land og forventes at kunne cykle.

    At projektet så tilmed er billigt – for 2 mio får du ikke så meget som en eneste instititutionsplads om året, så bliver bare en ballademager omvendt er projektet en succes. Bare fordi noget har et stort tal ved siden af sig, betyder det ikke automatisk, det er en slet idé, og nogle gange, er det en god idé at bruge sin proportionssans, også selvom, det handler om folk, man måske ikke bryder sig om.

    Alle, der virkelig hader dette projekt, fordi det giver gratis cykler til, hvad I åbenbart mener er skidte formål, for jeres penge, kan jeg kun opfordre til at støtte projektet FreeBikes, som giver gratisk cykler til studerende, uanset nationalitet: http://www.freebikes.dk/studerende – I behøver ikke engang give dem penge, blot bede om en gratis cykel.

    Kommentar by Michael — 13. februar 2011 @ 07:26

  22. Utroligt at der findes mennesker der ikke kan få ind i deres hoveder, at de mangfoldige milloner af muhammedaner integrations projekter til ca 2-7 millioner kroner stykket ikke vil virke, fordi det er umuligt at få mere eller mindre bogstavstro muhammedanere til at fungere i et vestligt samfund, fordi disse muhammedaner slæber rundt med så mange tvangstanke muhammed regler og krav inde i deres hoveder.
    Samtidig med deres mentale last, så mangler de også viljen til at tilpasse sig vestens levevis og oppe i deres underlige hoveder, så tro de på, at deres muhammed livsstil vil besejre vestens livsstil, fordi de virkelig tror på de lever efter den eneste sandhed muhammed troen som er deres gud allahs direkte ord til menneskene givet gennem en engel direkte til pædofeten muhammed osv af nonsens som de underlagte muhammedaner tager bogstaveligt og meget alvorligt.

    Vi har en fordyrende muhammed integrations minister og dertil hørende dyrt ministerium for at løse problemerne med muhammedanerne.
    Vi har utallige dyre muhammed konsulenter.
    Vi bruger utallige millioner i folkeskolen på sær timer til muhammedanerne.
    Og jeg kunne blive ved og ved med at opremse dyre tiltag for at hjælpe de viljeløse muhammedaner.

    Hvordan kan det være, at muhammed drenge helt ned til 8års alderen og opefter gang på gang kan stene ambulance, brand og politi udrykninger i ghettoen, uden en eneste forældre er nede for at hente deres afkom hjem og forklare dem at det forkert det de gør?
    Hvis jeg var forældre i et område med de problemer ville jeg hver gang der var udrykning i området og mit afkom ikke var hjemme, så ville jeg da gå derned og sikre mig at mit afkom ikke var med til denne ugerning og hvis ville jeg straks hive afkommet væk og hjem og tale med meget store bogstaver, det tror jeg mange vantro ville gøre.
    I disse tilfælde burde muhammed ungerne indfanges og spærres inde indtil deres forældre kom ned på politistationen efter dem og blev skrevet op til et tvangskursus i opdragelse af unger samtidig med de fik en bøde for manglende opsyn med deres afkom.

    Det eneste vi burde give integrations penge ud på, skulle være kursuser i vestlig opførsel herunder børneopdragelse, dansk undervisning og intet andet.

    Kommentar by li — 13. februar 2011 @ 11:10

  23. Nu er begrebet ikke-vestlig jo særdeles rummeligt. Gælder tilbuddet alle indvandrere, altså også de velfungerende vietnamesere, lægerne fra Rusland og Ukraine, brasilianere og israelere, som jo alle er ikke-vestlige, eller er det kun ørkenfolket? Hvor meget kriminalitet skal man begå før man får en gratis cykel med tilbehør?

    Det er da muligt man kan købe en cykel med statstilskud i Holland. Udmærket hvis den hollandske regering mener det er dens opgave, og hvis tilbuddet vel at mærke gælder alle uanset baggrund, ellers er det rendyrket diskrimination.

    Kommentar by Georg Hansen — 13. februar 2011 @ 15:40

  24. Der er en stavefejl i overskriften. Der skulle stå Race-Cykler og ikke Racer-Cykler :). For det er hvad det er. Cykler til bestemte racer/etniciteter.

    Integration og alt andet hvad de finder på primært ifm med vores muslimske borgere, har jeg MEGET MEGET svært ved at tage seriøst. Man symptombehandler. Istedet for at fokusere på selve problemet. Problemet med kultursammenstødet, og den modsatrettet kultur/religion.

    Jeg bliver faktisk provokeret af al denne “mørkelægning. Al denne tale uden om.
    Jeg føler det er at gøre alvorligt grin med den etnisk danske del af befolkningen. Ikke nok med at man har påduttet befolkningen denne indvandring(gennem konventioner og traktater og gennem politiske partiers vilje), nu skal man gudhjælpemig tvangs-fordanske dem.
    På den ene side er det grotesk at de i det hele taget opholder sig her i Danmark, på den anden side er det ligeså grotesk at “vi” prøver at tvangsfordanske dem. Der er 2 sider af medaljen.

    Det minder om gammel kolonialistisk tankegang. Omend den er yderst nødvendig(her taler jeg ikke om pseudotiltag såsom gratis cykler), så er det en eller anden form for tvangskultur Danmark prøver at pådutte primært muslimerne.

    Og så er vi tilbage til udgangspunktet. De skulle ALDRIG være her i landet til at starte med. Muslimsk arbejdskraft skulle kun være her ifm arbejdstilladelser, og så ud af landet ved det mindste kriminalitet og mangel på arbejde, og alle andre flygtninge kun på permanent opholdstilladelse indtil hjemlandet er krigsfrit. Undskyld jeg siger det men det er at pisse op og ned af de etniske danskers ryg, når man giver permanent opholdstilladelse og senere statsborgerskab til “flygtninge” der er flygtet fra krig, som så senere tager tilbage til hjemlandet på ferie. Som vi ser det blandt andet i Irak og specielt Libanon.

    Men skaden er sket, og for fremtiden vil vi have uløselige problemer, folk uden for pædagogisk rækkevidde og parallelsamfund. Alt sammen fordi man ikke har kontrolleret og stærkt begrænset indvandringen fra de fattigste ørkenstater og 3. verdenslande. Regningen er sendt videre til alle jer etniske danskere, som jeg ikke er en del af. Er selv 2. G´er, af blandet herkomst.

    Man skulle, og skal være LANGT mere præcis og kritisk ift alle, og jeg mener ALLE ikke-etniske danskere i landet.
    Se bare her på konsekvenserne. Et racercykelprojekt gudhjælpemig. Kan det blive mere patetisk? Alle “ikke-vestlige” kulturtiltag preller af på mig. Jeg kan ikke andet end trække på skulderne og sukke højlydt over rækken af patetiske og grinagtige tvangs-kultur forslag. Og det gælder så OGSÅ den endeløse række af tvangs-multi-kultur tiltag.

    Lad nu folk selv vælge for helvede. Hvis de har lyst til at cykle rundt, så lad dem gøre det på danske vilkår=Betal selv gildet. Og kan eller vil de ikke de, who cares? Virkeligt. Danmark har ikke uanede ressourcer til gud og hver mand.

    Det kan virkeligt ikke passe at i 2011 er man svag fordi man tilhører en befolkningsgruppe fra et bestemt land eller kultur. Det er offerrolle ud over alle grænser. Men Danmark sidder med aben nu, og alle de kommuner som har disse problematiske grupper, fordi de eller deres forældre er lukket ind i landet til at starte med. Det er problemet. Ikke at de er kulturelt tilbagestående og primitive. Det har man vidst fra starten.

    Kommentar by Endnu en vantro — 13. februar 2011 @ 18:02

  25. De mange ikke-selvforsørgende udlændinge(størstedelen af dem er fra islamiske stater i bl.a. middelalderøsten og nordafrika) bør økonomisk stimuleres til at rejse hjem. Derudover bør “flygtninge”(inklusive deres pårørende) repatrieres, når forholdene i hjemlandet er blevet forbedret.

    Kommentar by Jørgen — 13. februar 2011 @ 19:57

  26. Hvis der er så stor fattigdom i ghettoer i Danmark, hvordan kan det så lade sig gøre at der sendes så mange penge til oprindelseslande?

    “Et beløb på størrelse med den samlede danske ulandsbistand bliver hvert år sendt fra Danmark til verdens fattigste lande. Afsenderne er indvandrere, som forsørger deres slægtninge i udviklingslande.
    Ifølge Verdensbanken blev op mod
    10 milliarder kroner i 2006 overført fra indvandrere i Danmark til udlandet.” (Danmark 2008)

    h t t p://jp.dk/indland/article1221413.ece

    “Senest har FN’s Internationale Fond for Landbrugsudvikling (IFAD) offentliggjort den hidtil mest omfattende undersøgelse af de verdensomspændende pengestrømme.
    Den viser, at 1.500 milliarder kroner blev sendt fra vestlige lande til udviklingslande i 2006. Beløbet er samlet set tre gange større end den officielle ulandsbistand.” (2008)

    h t t p://jp.dk/indland/article1221413.ece

    Kommentar by Liva — 13. februar 2011 @ 20:01

  27. @26

    Det er da let. Man går bare hen i den lokale Western Union, der som regel ligger i en “indvandrer”kiosk og sender pengene. Der spørges ikke om en dyt, og der kan stå Anders And som modtager. Pengene kan hæves i en hvilken som helst Western Union i verden, hvis man kender transaktionsnummeret og det aftalte kodeord. Synes man det er for åbent, kan man sende dem gennem “Hawala”, et tusind år gammelt usynligt finansnetværk.

    Har du aldrig tænkt over at der er påfaldende mange “pengetransportører” i “indvandrer”tunge kvarterer? De bruger ikke de danske banker, og i mange tilfælde – dokumenteret ved undersøgelser i Kastrup – tages pengene ud af landet i kontanter.

    Kommentar by Georg Hansen — 13. februar 2011 @ 22:13

  28. Politianmeldes for racisme og kønsdiskrimination. Færdigt arbejde :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 14. februar 2011 @ 12:57

  29. Vi har IKKE demokrati i Danmark!

    Kommentar by L. johs — 14. februar 2011 @ 18:40

  30. “Flygtninge”(f.eks. fra libanon, somalia, iran, irak og tyrkiet) der ofte rejser på lange ferier i det land, de er flygtet fra, bør så hurtigt det er muligt, repatrieres. Familiemedlemmer til fupflygtningene repatrieres ligeledes.

    Kommentar by Jørgen — 16. februar 2011 @ 10:23

  31. Iøvrigt er borgerkrigene i bl.a. libanon, somalia, kosovo og bosnien ophørt for flere år siden. Borgerkrigs”flygtninge”(inklusive deres familiemedlemmer) fra de fire lande kan derfor repatrieres, og det kan kun gå for langsomt.

    Kommentar by Jørgen — 16. februar 2011 @ 20:01

RSS feed for comments on this post.