18. februar 2011

Sognepræst: Danskernes intolerance overfor minoritetsgrupper har bredt sig til religionerne

Der tales meget om racisme i de her dage, og mange som ved bedre, forsøger for Gud ved hvilken gang at gøre muslimer til ofre. Det er af indlysende årsager svært, ja, næsten umuligt, og forskere og det der ligner vil derfor hellere tale om ‘tendenser’ og ‘mørketal’ end fremlægge konkrete eksempler. Den brede pensel bruges til at sløre virkeligheden, og når der tales om ‘religiøs chikane’, så handler det typisk om muslimsk chikane mod ikke-muslimer af enhver art.

Torsdag kunne medierne fortælle, at Københavns Kommune vil lancere en kampagne der skal oplyse, at “religion ikke opfordrer til chikane”. Vi plejer ellers at få at vide, at religion handler om mennesker ikke tekster, men her gør man en undtagelse. Islam har en religiøs essens, og den er godartet. Det var heldigt. Alternativet ville ikke have været til at overskue.

For to-tre måneder siden læste jeg i en af gratisaviserne om en muslimsk pige der var blevet generet på grund af hendes tørklæde, men ret beset burde eksemplerne være her, der og alle vegne, med tanke på de mange der er på offentlig overførsel, med det ene formål at tale problemet op.

En lang artikel på DR Online opridser konkrete eksempler, alle inkluderer muslimer, ingen som ofre – Sådan er chikanen sket.

“Religiøst motiveret vold og chikane har nu nået et så stort omfang, at de tre jødiske, muslimske og kristne trossamfund opfordrer til tolerance og går sammen i en opsigtsvækkende kampagne.

– Jødedom, islam og kristendom er religioner med fælles rødder. Og når roden er den samme, må de nødvendigvis kunne trives og vokse side om side…, siger Københavns biskop Peter Skov-Jakobsen til Berlingske Tidende…

Her er en række andre eksempler:

Midt i januar flyttede den iranskfødte kristne præst… Massoud Fouroozandeh er en af flere kristne med anden etnisk baggrund, der har været udsat for trusler og overgreb. Et albansk medlem af frikirken Church of Love blev for nylig tæsket af sine landsmænd, fordi han gik med et kors om halsen og overvejede at lade sig døbe. Tidligere i januar har en kristen irakisk familie i to uger modtaget truende telefonopkald…

For godt et år siden vendte sognepræst Ulrich Vogel i Tingbjerg ved København tilbage til præstejobbet efter en langstidssygemelding. Årsagen til sygemeldingen var grove chikanerier begået af lokale unge fra bydelen. De unges chikane og senere den lange sygemelding betød, at Ulrich Vogel – der er åbent homoseksuel – så sig nødsaget til at gå under jorden…

Fra det Mosaiske Trossamfund kan overrabbiner Bente Lexner fortælle om en række chikanesager:

En lærer fra en skole i København NV gør opmærksom på at en dreng ved navn Hayem (jødisk) gang på gang kommer i klammeri med andre drenge på grund af sin herkomst… Sommeren 2010 omringes en ung jødisk fyr af palæstinensere, han sparkes ned og ender på skadestuen. I august 2010 er nogle jøder på vej hjem fra synagogen. En bil med unge af anden etnisk herkomst standser og råber jødesvin efter dem. En ung jøde på Østerbro reparerer sin cykel, da en flok unge af anden etnisk herkomst fra samme opgang råber ham an og går imod ham med knyttede næver. Han flygter. På Vestre kirkegård, der har en jødisk afdeling. Jøder der besøger grave chikaneres af unge med anden etnisk baggrund.”

(DR Update, 17. februar 2011: Opfordrer til tolerance)

Den brede pensel i Berlingske Tidende – Religiøse ledere advarer mod vold og chikane.

… også muslimer oplever den religiøst motiverede chikane, og eksperter vurderer over for Berlingske, at tendensen helt generelt er stigende. Religion spiller nemlig en stadigt større rolle i motivationen bag chikane, vurderer Dokumentations- og rådgivningscentret om racediskrimination (DRC).

»Vi oplever både antisemitisme, islamofobi og chikane af kristne. Det er et meget tydeligt mønster i de sidste ti år, at chikanen spidser til i forhold til de situationer, verden står i,« siger centerleder hos DRC, Niels-Erik Hansen.”

Var jeg medlem af folkekirken, så havde jeg meldt mig ud. Fra DR Online – Præst: Vi er intolerante og aggressive.

“Sammenstød mellem kristne, muslimer og jøder er ikke et religiøst problem, men et holdningsproblem i samfundet. Sådan lyder det fra sognepræst Søren Hermansen…

– Intolerant adfærd er mere acceptabelt i vores samfund. Tonen er generelt blevet mere aggressiv, siger han…

Ifølge Søren Hermansen har intolerance over for minoritetsgrupper som f.eks. homoseksuelle bredt sig til religionerne.

– … De tre religioner har det på papiret godt med hinanden. Sammenstødene er et udtryk for, at et kulturelt holdningsproblem er ved at mænge sig med det religiøse, siger sognepræsten.”

(DR Tekst, 17. februar 2011: Chikane er et folkeligt problem)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/23153/trackback

49 Comments »

  1. Lad mig være redaktør for DR Online. Det skal ikke koste noget:

    En lærer fra en skole i København NV gør opmærksom på at en dreng ved navn Hayem (jødisk) gang på gang kommer i klammeri med andre drenge på grund af sin herkomst… Sommeren 2010 omringes en ung jødisk fyr af palæstinensere (muslimer, red.), han sparkes ned og ender på skadestuen. I august 2010 er nogle jøder på vej hjem fra synagogen. En bil med unge af anden etnisk herkomst (muslimer, red.)
    standser og råber jødesvin efter dem. En ung jøde på Østerbro reparerer sin cykel, da en flok unge af anden etnisk herkomst (muslimer, red.)
    fra samme opgang råber ham an og går imod ham med knyttede næver. Han flygter. På Vestre kirkegård, der har en jødisk afdeling. Jøder der besøger grave chikaneres af unge med anden etnisk baggrund (muslimer, red.).”

    De skal forestille at skrive en artikel om had og chikane, men slører gerningsmændene med et ordvalg der peger på, at de må tro at folk er idioter.

    Kommentar by Michael Jensen — 18. februar 2011 @ 01:43

  2. Ordet” islamofobi” bliver altid brugt af de Røde…….

    Kommentar by Spinner — 18. februar 2011 @ 01:45

  3. En sensation af de helt store?

    “Stening strider imod Koranens bogstav og ånd” :D

    http://www.religion.dk/artikel/409033:Synspunkt—Stening-strider-imod-K oranens-bogstav-og-aand

    Aminah Tønnsen | 18. februar 2011

    Herhjemme bliver man ikke regnet for ‘rigtig’ muslim og lukkes ude af fællesskabet [!!!!!], hvis man tager afstand fra stening, skriver Aminah Tønnsen [ Ergo …. ]

    En iransk kvinde blev sidste år dømt til stening for utroskab. I januar 2011 blev dommen imidlertid ændret til 10 års fængsel. Men hvad siger islam om stening – er det en uafviselig del af islams lære?

    Aminah Tønnsen, muslimsk forfatter og foredragsholder, svarer:

    Som en af de få muslimer herhjemme har jeg offentligt givet udtryk for min modstand imod stening. Det skete faktisk allerede i min første bog Islam. Naturens Religion fra 1989. Jeg har senere uddybet min holdning, bl.a. i Kristeligt Dagblad, på religion.dk samt i Weekendavisen under den langvarige steningsdebat i foråret/sommeren 2002.

    Jeg var i øvrigt ikke den eneste herboende muslim [ øh, nå?!? ], der dengang tog afstand fra stening; men verden vil forarges, og derfor henviser man oftere til tilhængerne end til modstanderne af denne barbariske straffemetode.

    Af modstandere kan eksempelvis nævnes Hadi Hussain Khan, Alamgir Khan og Sherin Khankan.

    Hvorfor står ikke flere frem? [ Tja, hvorfor mon? Kunne det evt. tænkes, at der ikke findes ret mange andre muslimer med et så kontroversielt, uislamisk synspunkt? Eller at de simpetlhen er for bange til at stå frem? ]
    Flere og flere af vore dages muslimske teologer og tænkere [ Hvem dog ?!?! ] opfatter både Koranen og islamisk tradition (hadith) som produkt af en hel specifik social, historisk og politisk kontekst og mener derfor, at budskabet og vejledningen ikke automatisk bør overføres til de aktuelle omstændigheder.

    Herhjemme bliver en sådan læsning af skrifterne stadig betragtet som yderst kontroversiel. Man bliver ikke regnet for ‘rigtig’ muslim og lukkes ude af fællesskabet [ HUSK nu lige at fortælle dette til Politiken, Information, DR og de øvrige blåøjede, lallenaive halaltosser ! ], hvis man tager afstand fra stening eller som kvinde bevidst fravælger tørklædet.

    Koranens arabiske tekst er for mig gudgiven og uforanderlig; men enhver fortolkning er foretaget af mennesker, og mennesker er af naturens hånd fejlbarlige.

    ….

    Kommentar by Bjovulf — 18. februar 2011 @ 02:28

  4. At tænke sig, det var Søren Hermansen der bisatte Glistrup:

    http://www.glistrup.nu/default.cfm?page=BEGRAVELSEN

    Kommentar by wied — 18. februar 2011 @ 02:44

  5. Undskyld jeg siger det men hvordan kan DR stadig i 2011 agere rødt talerør og mikrofonholder? Er der nogen med forstand på den slags der kan forklare mig hvorfor man endnu ikke har omstruktureret denne absurde parodi på en neutral PBS kanal?

    Det burde sgu ikke være muligt, at en så dyr tvangslicensfinansieret institution fortsat kan sprede det værste røde gylle ud over det danske medielandskab.

    Hvor er ramaskrigene over de ensidede og absurd proportionsforvrængende og direkte løgnagtige dækninger af blandt andet Islam og muslimerne i Danmark?

    Hvorfor skal vi stå model til DR år efter år, imens de lænser folks pengepunge?

    Hvis så bare deres nyhedsdækning og profil var neutral, kunne jeg til dels acceptere prisen. Men med en overvejende rød profil?

    De sidestiller objektivitet, kritisk sans, neutrale holdninger og neutrale vinkler. Til gengæld får vi en del mikrofonholderi, fortielse, subjektive som bare helvede journalister og nyhedsredaktioner, og en masse ukritisk vinkling af specielt muslimerne i Danmark.

    Vi har set oprøret i Egypten. Nu mangler vi bare oprøret i Danmark imod DR. Lad os vælte DR en gang for alle.

    Kommentar by Endnu en vantro — 18. februar 2011 @ 02:45

  6. “De tre religioner har det på papiret godt med hinanden” siger sognepræsten.

    Hvilket papir tænker han på?

    Kommentar by traveler — 18. februar 2011 @ 05:17

  7. Jelved-isterne er helt ude af stand til at høre , forstå og intellektuelt bearbejde situationer, hvor forud-definerede offergrupper viser sig at være bødler imod andre offergrupper.

    De kan ikke, må ikke, vil ikke

    Kommentar by Kbh — 18. februar 2011 @ 08:07

  8. There’s an elephant in the room!

    Kommentar by Thomas Rimmer — 18. februar 2011 @ 09:21

  9. Den Højvelærværdige Herr Biskop Peter Skov-Jakobsen (SF) siger: “Jødedom, islam og kristendom er religioner med fælles rødder”. Det er rigtigt set. Også socialdemokratisme, socialisme, nazisme og kommunisme har fælles rødder. Således hænger det hele sammen!

    Kommentar by Slyrgraff — 18. februar 2011 @ 09:23

  10. Så det er Wilders skyld at muslimer overfaldet tidligere albanske landsmænd, fordi de går med kors om halsen?

    Javel ja.

    Kommentar by Kbh — 18. februar 2011 @ 09:42

  11. – Jødedom, islam og kristendom er religioner med fælles rødder. Og når roden er den samme, må de nødvendigvis kunne trives og vokse side om side…, siger Københavns biskop Peter Skov-Jakobsen til Berlingske Tidende…

    De kan trives side om side jf. bl.a. Peter Skov-Jensen. Det er ateisterne og de ateisme-inspirerede, som high-lighter konflikterne. Ateister som Ayan Hirsi Ali, Theo van Gogh, Kurt Westergaard, Salman Rushdie, Ibn Warraq, Wafa Sultan, Taslima Nasreen er blandt de ateistiske Islamkritikere, hvor er nutidens højt profilerede kristne eller jødiske Islamkritikere? Sam Harris, Christopher Hitchens og Richard Dawkins har været på toppen af internationale bestseller-lister med Islamkritik. Det har ingen jøde eller kristen gjort.

    Jødedom, Kristendom og Islam trives (stort set) side om side, det er andre, som kaster grus i maskinen.

    Kommentar by WilliamJansen — 18. februar 2011 @ 10:09

  12. #William
    “Jødedom, Kristendom og Islam trives (stort set) side om side, det er andre, som kaster grus i maskinen.”

    Der er mange forfølgelser af og drab på kristne i den muslimske verden. Dertil kommer jødehadet i store dele af den muslimske verden. Samlet set er jeg ikke enig med dig.

    Kommentar by Ole — 18. februar 2011 @ 10:31

  13. OT, -men alligevel:

    “Røde vælgere elsker skatter”
    Læs mere her på “Hede-Nyt”:
    http://jp.dk/indland/indland_politik/article2343883.ece

    Man er jo ikke overrasket og nu ved danskerne hvad som er i vente ved et evt. regeringsskifte efter næste valg.
    Danmark er på vej ret i graven, med både hænder og fødder bundet stramt på ryggen.

    Kommentar by Neuhammer — 18. februar 2011 @ 10:35

  14. Det er total balony! Vi er mange, der savner flere overfald på muslimer i selvforsvar evt ved de samme sms kæder som muslimerne anvender. Så kan vi mobilisere voldeligt selvforsvar imod dem, der frarøve mobiltelefoner, voldtager, slår ned pga af jødisk kalot osv. Flertallet lader sig ikke overfalde uendeligt uden at svare igen. Men vi er m e g e t tålmodige :(

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 18. februar 2011 @ 11:03

  15. Palæstinensere er ikke kun lig med muslimer. Der er alligevel rimelig mange kristne palæstinensere som også har ført væbnet kamp mod Israel og stadigvæk gør. George Habash som grundlage PLFP var ortodoks og netværket bestod af unge venstreorienterede arabere som var kristne. Så vidt jeg ved er PLO folkene også rimelig sekulære og består både af sekulære, muslimer og kristne. Hamas er så en anden ting, men Hamas er stadigvæk en Muslimsk nationalistisk bevægelse, så vidt jeg ved går de ikke ind for noget kalifat. Det kan man jo også se da de slå Jund Ansar Allah bevægelsen ned i Gaza.

    http://www.youtube.com/watch?v=W8HfX_WHL0k

    Men hvorfor har folk ikke meldt sig ud af Folkekirken endnu? Det er en båd uden retning og står til at synke. De har vist viget sig langt fra Luthers budskab også hans budskab om Jøder.

    Forresten Præste Staten Israel vil gøre rabbinere immune overfor retsforfølgelse, pga en Rabbiner skrev at det var iorden for Jøder at slå ikke Jøder ihjel i en bog.
    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4029863,00.html

    Kommentar by Lavard — 18. februar 2011 @ 11:08

  16. 15.Lavard. Der findes ikke og har aldrig fandtes en palæstinensisk nation. Det er PR – de er og har altid kun været arabere.Israel er den eneste legitime stat i mellemøsten. Det er Israel, der vil sørge for at islamisterne ikke smider atombomber på vore storbyer. Araberne formerer sig for meget og tænker for lidt :)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 18. februar 2011 @ 11:12

  17. “Jødedom, Kristendom og Islam trives (stort set) side om side, det er andre, som kaster grus i maskinen”

    Hvad har du sniffet, Jansen???

    Kommentar by Jern Henrik — 18. februar 2011 @ 11:18

  18. Hovedparten af det danske præsteskab og top repræsentanter for mosaisk trossamfund kan ikke fatte, at når de går i dialog med muslimer så ender de i den situation, som Søren Kirkegaard beskriver således: “Hvis man går forbi en marskandiserbutik og ser et skilt i vinduet, hvorpå der står “Her Rulles”, så bliver man snydt, hvis man kommer med sit vasketøj, for det er kun skiltet, der er til salg.”

    Kommentar by Menig 442 — 18. februar 2011 @ 12:20

  19. Nej hvor er det sødt, at alle tre rod fælles menneskeskabt overtro……øh, religioner, der var vist det politiske korrekte ord! sådan har så meget tilfælles, hvad med en fusion, det er jo meget oppe i tiden?

    Hvis jeg var medlem af folkekirken, så ville jeg føle mig godt krænket over at blive sat i bås med den modbydelige ideologi islam og dennes sharialov og kalifat krav.

    Godt jeg er Ateist, så slipper jeg for alle tre rod fælles idiotier :-D

    Fuck moses, jesus,pædofet muhammed, ta’ med mig til Valhalla!!
    Der får man ikke sand i sandalerne eller i hoved.

    Kommentar by li — 18. februar 2011 @ 12:58

  20. Hvis du vil til Valhalla, så kan du da på ingen måde kalde dig selv for ateist :)

    Kommentar by Michael Jensen — 18. februar 2011 @ 13:46

  21. Lad mig komme med et skud (ikke i tågen).
    Racisme i DK: 80% udøves af muslimer. 20% af andre.
    Intolerance: 80% ” ” 20% ” ”
    Vold/voldtægt 80% ” ” 20% ” ”
    Hate-crimes: 90% ” ” 10% ” ”

    Det er ingen hemmelighed, at der findes krfter i DK, der ihærdigt søger at sløre sandheden.
    Man undrer sig blot over, hvorfor de gør det??
    Et bud kan være, at hovedparten af dem lider af sygdommen: “Venstreorienteret vildfarelse”.
    Disse mennesker har altid set det som deres opgave at modbevise og lyve om fakta. Det så og hørte vi under hele “Den kolde krig”.
    De er Danmarks “UGRÆS”.

    Kommentar by Anonym — 18. februar 2011 @ 13:49

  22. Danskernes “intolerance”?
    I såld har “intolerancen” bredt sig pga “gæsternes” dårlige opførsel!
    Ikke deres religion.
    At vi så oplever, at den dårlige opførsel kommer fra muslimer – giver vel en fornuftig kobling?

    Kommentar by L. johs — 18. februar 2011 @ 13:58

  23. Er de danske præster misundelige på imamerne, at de kan “trække fulde huse” til bøn?
    Vil de gerne et land styret af religion/præster?

    Kommentar by Peter — 18. februar 2011 @ 14:35

  24. @Michael Jensen
    jo, jeg er troløs Ateist :-)

    Jeg er bare så træt af alt det religiøse pladder der fylder mere og mere alle steder, og de tre sandfolks rod fælles idiotier, gider jeg bare ikke hører mere om, de kan holde sig til deres dertil indrettede bedeskure og huse og dyrke deres nonsens der.

    Er Valhalla ikke stedet med fester og mjød ;-)
    Det da i det mindste noget nordisk overtro, der virker lidt mere festligt en affaldssække religionen og dens pædofet hibz ut tahrir grundlægger ekstremisten muhammed.

    Kommentar by li — 18. februar 2011 @ 14:44

  25. Nå, så det er på grund af mjød og festerne du vil til Valhalla. Jamen det er da forståeligt så :)

    Ateisme har det dog ikke meget at gøre med, da det vrimler med guder der ;)

    Kommentar by Michael Jensen — 18. februar 2011 @ 15:04

  26. “- Jødedom, islam og kristendom er religioner med fælles rødder.”

    Jødedommen og kristendommen er sgu da ikke baseret på den arabiske månegud Al-Ilah.

    Jeg er SÅ træt af at høre om had, intolerance, trusler og vold i vores land, uden at islam nævnes med et ord. “Vi” er blevet intolerante! Hvorfor Fanden skal vi tolerere tilstedeværelsen af hadets ideologi i vores land?

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. februar 2011 @ 15:09

  27. “Og når roden er den samme, må de nødvendigvis kunne trives og vokse side om side”.

    Ad. – Vi vil sgudda ikke tage imod tolerance, der er betinget af, at vi er kristne! Er det virkelig Københavns biskop, der taler sådan ?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 18. februar 2011 @ 15:26

  28. @25 Hr. Snusk
    Enig
    Jeg syntes vi skal have lov til at bekæmpe ideologien islam verbalt.
    Det er bestemt ikke tolerant eller i orden at §266b lukke munden på os vantro.

    @Michael Jensen, ja det vrimler med guder og guddommelige tosser, men lige nu truer alle disse guder ikke min tilværelse, så jeg vælger at grine lidt overbærende af dette guderi.
    Men sandfolkets overtro vælger jeg at håne,spotte og latterliggøre præcis som §266b opfordre! mig til ;-)

    Kommentar by li — 18. februar 2011 @ 15:54

  29. 15.Lavard

    Det har jeg gjort for en 10-12 år tilbage.

    For allerede dengang var det tydeligt, at Folkekirken havde mistet retningssansen .

    Kommentar by Vivi Andersen — 18. februar 2011 @ 16:06

  30. li, har du set denne?

    http://www.180grader.dk/Udland/forbudt-at-sige-at-mohammed-var-paedofil

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. februar 2011 @ 16:07

  31. 24.Li

    Jamen, så mødes vi i Valhalla !

    Jeg foretrække også vores egen, Nordiske Mytologi fremfor de Mellemøstlige, som aldrig har sagt mig noget som helst.

    De Nordiske Guder er desuden også langt mere jordbundne og festlige!

    Og de er ikke salvelsesfulde sådan som de Mellemøstlige, som jeg dårligt kan holde ud at læse om.

    Gl.Testamente, Ny Testamente og Koranen har jeg tygget mig igennem og det var en glædesløs oplevelse.

    Så ja, jeg håber vi mødes i Valhalla,li !

    Kommentar by Vivi Andersen — 18. februar 2011 @ 16:13

  32. @ Ole, Jern Henrik m.fl.:

    Jeg skrev: Jødedom, Kristendom og Islam trives (stort set) side om side, det er andre, som kaster grus i maskinen.

    Jeg burde have skrevet: Jødedom, Kristendom og Islam trives (stort set) side om side i Danmark, det er andre, som kaster grus i maskinen.

    Jeg henviser tillige til Abdul Wahid Pedersens udtalelse om at hans fjende er verdsligheden.

    @ Jern Henrik, du skriver: Hvad har du sniffet, Jansen???

    WJ: Hvis du gentager den bemærkning i eget navn, så vil jeg, hvis vi nogensinde mødes, stirre dig stift ind i øjnene. Jeg vil ikke røre ved dig, men jeg vil stirre direkte på dig. Hvis du godt tør opleve det, så foreslår jeg at du gentager dit dhimmificerede lort i eget navn. Hvis du er angst-dreven kryster, som ikke tør møde mit blik, så foreslår jeg at du tilkendegiver dette ved at fortsætte med at skrive anonymt.

    Kommentar by WilliamJansen — 18. februar 2011 @ 16:50

  33. “Jeg burde have skrevet: Jødedom, Kristendom og Islam trives (stort set) side om side i Danmark, det er andre, som kaster grus i maskinen.”

    William, mener du virkelig at Islam trives med ikke-islam?
    Mener du, at ikke-islam trives med islam?

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. februar 2011 @ 17:09

  34. @ Hr. Snusk, du spørger: William, mener du virkelig at Islam trives med ikke-islam?

    WJ: Nej, det mener jeg ikke.

    Jeg mener (og skriver) at Islam trives med Kristendom og Jødedom. Ikke-Islam er (heldigvis) andet og mere end det. Det er først og fremmest verdslige værdier, som islamiske debattører m.m. spiller op mod. Det er først og fremmest en verdslig kritik, som rammer Islam (jf. bl.a. Muhammed-tegningerne).

    Konflikten er ikke Monoteister vs. Andre Monoteister, men primært Islam vs. Verdslighed.

    Kommentar by WilliamJansen — 18. februar 2011 @ 17:45

  35. Nåh ja, der er naturligvis forskel på “ikke-islam” og “jødedom og kristendom”.

    Jeg tror nu alligevel, at de europæiske jøder har en lidt anden opfattelse af begrebet trivsel.
    Det samme gælder for de muslimer, der konverterer til kristendommen eller jødedommen.
    Og hvad med de præster der er blevet chikaneret? Ansættelse af muslimsk vagtmand i Gjellerup Kirken fordi muslimer ellers chikanerer og laver hærværk?

    Du henviser til stenings-Petersens udtalelser. De stemmer overens med Koranens niveauinddeling af ikke-muslimer, hvor “bogens folk”, jøder og kristne, er de højest rangerende. Ateister er at betragte som dyr.

    Jeg ser på virkeligheden, og den stemmer ikke helt med de smukke udtalelser. Her skaber muslimer konflikter med alle – jøder, kristne, ateister, lyshårede, homoseksuelle osv.

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. februar 2011 @ 18:27

  36. @William Jansen
    Islam lever fint side om side med de andre religioner i de lande hvor den er en lille minoritet. Selvom der er enormt mange problemer med dens udøvers krav i Europa. Der hvor de kommer i majoriteten eller er i majoriteten er de andre religioner stærkt begrænsede hvis ikke forbudte.

    Hvordan trives de andre religioner i de muslimske lande historisk set igennem de sidste 100 år? Lever du i en osteklokke :)?
    Der er jævnligt angreb og diskrimination imod andre trosretninger i de fleste muslimske lande.
    Tag selv på en rundrejse til mellemøsten, og se det for dig selv.

    I næsten alle muslimske lande har jøder oven i købet stærkt indskrænkede borgerrettigheder, blandt andet er det i et hav af lande direkte forbudt for jøder at opkøbe land og fast ejendom. Du finder ikke en verdensdel så diskriminerende overfor ikke-muslimer som den muslimske del af verden. Så kan du tro at de lever nok så meget i fred og fordragelighed, sandheden er dog at Islam er overordentlig diskriminerende overfor de andre religioner i de muslimske lande.

    Det er sjovt nok kun i de kristne demokratiske lande at de religioner lever nogenlunde side om side. Tænk lidt over det William.

    Kommentar by Endnu en vantro — 18. februar 2011 @ 19:01

  37. “- Intolerant adfærd er mere acceptabelt i vores samfund. Tonen er generelt blevet mere aggressiv, siger han…” – præsten.

    Ja, tonen er ganske forfærdelig i flere såkaldte religiøse bøger. Tag et kig i f.eks. koranen. Der er flere oversættelser af den til dansk nu.

    Kommentar by Liva — 18. februar 2011 @ 20:25

  38. @ Hr. Snusk, du skriver: Og hvad med de præster der er blevet chikaneret? Ansættelse af muslimsk vagtmand i Gjellerup Kirken fordi muslimer ellers chikanerer og laver hærværk?

    WJ: Med den mængde af vold og chikane-kultur, som udgår fra f.eks. Gjellerup, ville det være mere underligt, hvis ingen præster eller kirker blev ramt.

    De bliver ikke ramt, fordi de er særligt kristne, men fordi de repræsenterer det omkring-liggende samfund, ligesom jøder er et mål pga. verdslige aspekter af deres “jødiskhed” (f.eks. zionisme) og ikke på grund af at de praktiserer Jødedom som tro.

    Muslimer der forlader troen til fordel for Kristendom er ikke mere (eller mindre) udsatte, end muslimer der bliver erklærede ateister.

    Anyway; over and out herfra…

    Kommentar by WilliamJansen — 18. februar 2011 @ 20:37

  39. Hvis I vil citere andre, så sæt venligst citationstegn omkring, så man kan se, hvem der udtaler sig om hvem.

    “Med den mængde af vold og chikane-kultur, som udgår fra f.eks. Gjellerup, ville det være mere underligt, hvis ingen præster eller kirker blev ramt”.

    “De bliver ikke ramt, fordi de er særligt kristne, men fordi de repræsenterer det omkring-liggende samfund, ligesom jøder er et mål pga. verdslige aspekter af deres “jødiskhed” (f.eks. zionisme) og ikke på grund af at de praktiserer Jødedom som tro.

    Muslimer der forlader troen til fordel for Kristendom er ikke mere (eller mindre) udsatte, end muslimer der bliver erklærede ateister.”

    William Jansen! Hvad er formålet med det goddag mands økseskaft. Hvad vil du sige??

    1( Kristne bliver slået ihjel, fordi de forlader Islam.

    2( Præster og kirker bliver ramt, fordi det er kristne kirker og kristne præster. Det har ikke noget med social uorden at gøre.

    Kommentar by Machiavelli — 19. februar 2011 @ 08:58

  40. “Muslimer der forlader troen til fordel for Kristendom er ikke mere (eller mindre) udsatte, end muslimer der bliver erklærede ateister.”

    WJ.

    Kommentar by Machiavelli — 19. februar 2011 @ 08:59

  41. Gid jødedommen, kristendommen og islam aldrig var blevet opfundet. Jødedommens indbilte tankegang om at være guds udvalgte folk, der har et gudgivent land, med retten til at styrer verden og være jordens konger. Kristendommen med den selvudslettende tankegang, om at vende den anden kind til og at elske sin næste. Og islam en krigerreligion, der bruger sværdet til sin udbredelse og til sit forsvar.

    Krigen er i gang imellem de tre store religioner, der bruges bare også andre midler en geværer og granater. Istedet bruges listigt finansverdenen, overtagelse af magt poster, unioner, globalisering, nedlæggelse af nationer, åbne grænser, masseindvandring og massiv hjernevask i medierne.

    Kommentar by Morten O — 19. februar 2011 @ 10:37

  42. @17 Jern Henrik
    Ja, det må være nogle stærke sager wislam sniffer op i sin hjernen, for den bliver da langtidsskæv og med varig skades virkninger som virkeligheds forvrængninger og totalt støvsuget for normal funktion, det er ligesom delene i hjernen arbejder skævt sammen, hvor det som øjet ser bliver spejlvendt osv af flere varige dysfunktionelle skader.
    Så min gode Jern Henrik lad dig ikke lokke af wislam’s sygelige trang til at se dig i øjnene, det kan være farligt, dels fordi du kan risikere at du bliver spejlvendt oppe i wislam’s skæve hjerne og kommer til at fremstå som den onde/urene Jern Henrik og dels fordi wislam i sin egenskab er EinHEILSliste stemmer og derfor er i tæt kontakt med den voldelige AFArte del af de venstre orienterede, der som bekendt ikke nøjes med at se dig eller menings modstander eller islamkritikere i øjnene, men udstyrer dig og de politiske ukorrekte med mindst et par store blå øjne!, når wislam har udleveret din og evt andre anderledes tænkenes identitet.
    På den måde bevarer wislam sine små hænder rene!.

    Kommentar by li — 19. februar 2011 @ 11:58

  43. @31 Vivi Andersen
    Det en aftale :-)
    Efter endt kamp mod den onde ideologi islam ,og den sidste kop mjød skal nydes, så må Valhalla være stedet!

    Kommentar by li — 19. februar 2011 @ 12:28

  44. Morten O !

    Mennesket er religiøs af natur, det var simpelthen en psykologisk nødvendighed for at holde den store ukendte natur ud. Religion kan ikke afskaffes.

    Kommentar by Machiavelli — 19. februar 2011 @ 12:48

  45. Om øjen-blikket, generelt.

    Fra kommentar herover:
    -jeg vil stirre direkte på dig-

    Fra nettet:
    En beskrivelse fra Adriaan Kortlandt, der studerede chimpanser i Belgisk Congo:

    ”Jeg så en chimpanse stirre stift mod en særlig smuk solnedgang i hele 15 minutter, kiggende på de skiftende farver indtil det blev så mørkt, at han måtte trække sig tilbage til skoven uden at have fået et stykke frugt til sin aftensmad” (Balcombe 2007, p. 226).

    Kommentar by Peter Buch — 19. februar 2011 @ 18:36

  46. Kristne bliver slået ihjel, fordi de forlader Islam.

    Lige præcis. Ikke fordi de er kristne, men fordi de forlader Islam.

    Præster og kirker bliver ramt, fordi det er kristne kirker og kristne præster. Det har ikke noget med social uorden at gøre.

    Brandvæsenet, politiet m.fl. bliver også ramt. Det ville være underligt, hvis lige netop kirker fik en friløber i denne vold rettet mod samfundet omkring dem.

    Kommentar by WilliamJansen — 19. februar 2011 @ 21:58

  47. Machiavelli !

    Tror religionen er ved at afskaffe sig selv.

    Kommentar by Morten O — 19. februar 2011 @ 23:06

  48. http://www.youtube.com/watch?v=vbxdjO2UsRM

    Kommentar by PBr. — 20. februar 2011 @ 10:06

  49. Ideologien islam virker ikke særlig seriøs. Middelalderideologien hævder bl.a. at jorden er placeret på en stor klippe, og at solen drejer rundt om jorden.

    Kommentar by Jørgen — 20. februar 2011 @ 12:46

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper