27. februar 2011

“Lidt for festglade unge mennesker” med ‘festudstyret i orden’ vågner op med tømmermænd

Licensfinansierede DR København skriver, at “150 lidt for festglade unge mennesker” sent lørdag, trængte ind i Scala-bygningen i det indre København. Ekstra Bladet eufemiserer på samme måde, men medtager trods alt relevante detaljer – 139 anholdt efter piratfest.

“139 mennesker kan i dag vågne op med tømmermænd i form af en kort tur på politistationen og en sigtelse for ulovlig indtrængen. Det oplyser Erik Gøtje Larsen fra Københavns Politi. Omkring 100 unge mennesker forduftede, før politiet gik i gang med anholdelserne,

De unge, der bliver beskrevet som autonome og indvandrere, havde ellers ‘festudstyret’ i orden. Da politiet ankom blev de bombarderet med flasker og maling-bomber fra bygningen. Efter en halv times mindre tumult var bygningen dog ryddet…”

Oploadet Kl. 13:41 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/23377/trackback

16 Comments »

  1. det er vel bare Per Larsen, der er gået til DR…………….?

    Kommentar by wied — 27. februar 2011 @ 14:11

  2. Underligt!
    Når jeg går til fest medbringer jeg altså ikke malingbomber eller sten.
    Har ordet “fest” nu fået ny betydning?

    Kommentar by li — 27. februar 2011 @ 15:04

  3. http://www.bt.dk/krimi/festpirater-vi-maatte-tisse-i-bukserne

    Kommentar by Happi-Nappy — 27. februar 2011 @ 15:22

  4. Det er da rart at man i det mindste kan se at indvandre og autonome har fælles værdier, hvem siger at integrationen ikke vil lykkes, når disse to totalitære grupperinger kan mødes i deres fælles had til ordensmagten og i deres fælles kærlighed til volds udøvelse.

    IRONI IRONI IRONI

    Kommentar by broholm (ordblind) — 27. februar 2011 @ 15:41

  5. Mon ikke også knivstikkeriet i Virum er af den etniske kategori ?

    http://ekstrabladet.dk/112/article1510274.ece

    Det skal siges at bebyggelsen på Grønnevej er højhuse og at der bor folk af anden etnisk oprindelse der.

    Man kan jo aldrig vide når medier og politi fortier sandheden.

    Kommentar by Lars H — 27. februar 2011 @ 16:25

  6. Ifølge Ritzau (læst i Politiken): »Jeg blev slået to gange over ryggen med en knippel, fordi jeg ville rejse mig, fordi jeg skulle på toilettet. I stedet måtte jeg og andre tisse i bukserne«, siger Louise Ystrøm til modkraft.dk.

    »Herefter sad vi i timevis i vores eget pis i frostvejr og med hænderne bundet med strips«, fortæller hun videre.”

    Buhuuu, hvor er det altså uretfærdigt! Tænk at man ikke bare kan smadre sig ind i en vilkårlig ejendom og ‘feste’.

    Det er jo helt urimeligt. Den Europæiske Menneskerettigheds Domstol på banen, det kan kun gå for langsomt!

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. februar 2011 @ 19:23

  7. Jeg går ud fra selvmordsbombere i samme åndedræt kan beskrives, som lidt for fyrværkeriglade unge mennesker?

    Eller jihadisterne jorden rundt, som lidt for skydeglade?

    The sky is the limit.

    Kommentar by Mogens Lykketoft på speed — 27. februar 2011 @ 19:26

  8. Læser nu, at ‘de unge’ festglade mennesker vil kræve erstatning. Det manglede da også bare: Selvfølgelig skal man have erstatning, hvis man bryder ind i en ejendom og derefter bliver fjernet.

    Jeg gætter på, at de tager Knud Foldschack som advokat, eventuelt bistået af Bjørn Elmquist.

    Begge er notorisk kendte for at tage umulige og håbløse sager, som de konsekvent taber (for K. Foldschacks vedkommende fx Christiania og Ungdomshuset).
    Og dog: Advokaterne taber intet, de får deres regninger betalt af staten, som derefter – formentlig forgæves – må forsøge at inddrive pengene hos ‘de unge’.

    Kort sagt: Vinderne bliver altid advokaterne, taberne bliver altid samfundet.

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. februar 2011 @ 19:41

  9. det er skæg vi skal høre den klagesang hvergang

    Kommentar by Hans L — 27. februar 2011 @ 19:42

  10. De bruger ganske forventeligt situationen til at angribe politiet. Tænk, nogle af de anholdte fra indbrudsfesten tissede i bukserne senere på aftenen!

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 27. februar 2011 @ 19:43

  11. Hvis man kræver erstatning kan man jo direkte vedkende sig at have været op stedet.

    Det burde være en smal sag for konkursboets advokat at rette solidarisk erstatningskrav for skaderne på bygningen.

    Kommentar by kbh — 27. februar 2011 @ 20:09

  12. Jeg ved ikke om det var de samme der havde en demonstration lørdag eftermiddag på Jagtvej 69 (Ungdomshusgrunden) – Det er 1. marts 4-årsdagen for Ungdomshusets rydning.

    Men vi ser en del af den slags her i byen for tiden, og mere er sikkert i vente. Det får ingen konsekvenser, da det røde flertal på Københavns Rådhus med Frank Jensen i spidsen til hver en tid støtter det autonome miljø med andres penge.

    Kommentar by Niels P. — 27. februar 2011 @ 20:16

  13. > 6 Henrik Petersen
    Det er helt efter bogen: 1) Besæt en privat ejendom, 2) øv vold mod politiet og 3) spil offer. Det sidste er vigtigt. MSM og politikerne køber den hver gang. Den almindelige borgers tillid til retssamfundet får endnu et lille knæk, utrygheden breder sig og længslen efter diktaturet stiger endnu et lille hak.

    Kommentar by monse — 27. februar 2011 @ 20:31

  14. Stik hende en bøde for at urinere midt på gaden. Hvad har vi politivedtægten til.

    Kommentar by Nils — 27. februar 2011 @ 20:49

  15. OT
    http://www.youtube.com/watch?v=BuxTeQRuVKQ=feature=related

    Kommentar by ejegod — 28. februar 2011 @ 02:30

  16. Start med og brænd valmue markerne af i Afghanistan, så deres skide opium ikke finder herop.

    Kommentar by Peter — 28. februar 2011 @ 17:23

RSS feed for comments on this post.