4. marts 2011

“Vi ved nemlig, at muslimer ud over at være muslimer også er kærester, de er gift…”

Forleden så jeg nogle udgaver af TV-Avisen fra 2001, og bemærkede tilfældigt, en kvalm solstrålehistorie om en sammenlægning af børn fra danske velhaverkvarterer og børn fra Vollsmose i børnehaven Hestehaven. Det pointeres, at børn ikke skelnede mellem “race, tro eller hudfarve”, og som en dansker sagde, så havde man “mulighed for at lære folk at kende, med en anden baggrund”, og det var ‘positivt’.

Projektet var en så stor succes, at andre kommuner ville kopiere ordningen, “men det tænkte børnene ikke over, de legede bare”. Alle bekymringer var gjort til skamme, og Reimer Bo kunne gå videre til næste indslag.

(TV-avisen, 18. juni 2001)

Nogen vil hævde der politisk er sket en del siden 2001, men medierne har ikke ændret sig synderligt. I dagens Urban fortælles det, at nydanskere får “stadig større tillid til politiet”, hvad kommenteres af den altid ukritiske Torben Møller Hansen fra Foreningen Nydansker. Ikke et ord om, at politiet i flere af landets ghettoer, nu skal komme i flok for ikke at ende i bagholdsangreb, der konstateres blot “en positiv udvikling”.

Gårsdagens tophistorie i samme avis, var en to-siders artikel med titlen ‘Muslimer har det godt på Nørrebro’, baseret på en undersøgelse finansieret af Open Society Foundations (George Soros), der har til formål at promovere multikultur. Herunder et par af eksperterne, der taler om ægteskab og familie, uden at forholde sig til det overordnede – det at muslimer sjældent gifter sig med ikke-muslimer. Tvær-religiøse ægteskaber må alt andet lige være det vigtigste parameter.

“Den her undersøgelse bekræfter, hvad vi allerede ved. Vi ved nemlig, at muslimer ud over at være muslimer også er kærester, de er gift, de er forældre, eller de er børn. Så er de aktive i forskellige sportsklubber, og de er aktive i forskellige hjemstavnsforeninger, og så går mange af dem i moske engang imellem, og så er den slut.” (Jørgen Bæk Simonsen, professor)

Der er ikke nogen stor forskel på muslimer og ikke-muslimer i forhold til hvad de mener er vigtigt i deres liv. Det handler for begge grupper stadig om: ‘Har jeg selv og min familie det godt?’ Det er altså de samme grundværdier, vi bekymrer os om. Det er det fælles menneskelige, der er vigtigst, selvom vi godt kan være forskellige på andre punkter, som religion og kultur.” (John Andersen, sociolog)

(Urban, 3. februar 2011: Muslimer har det godt på Nørrebro)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/23541/trackback

30 Comments »

  1. At børn er ligeglade med hudfarve er jo så løgn. Mennesker er fra naturens hånd enormt bevidste om forskelle i udseende – inklusive hudfarve. Det er først opdragelsen (hvis man er enig i den) eller indoktrineringen (hvis man ikke er), der gør at vi opfører os som om vi var farveblinde.

    Kommentar by Henrik — 4. marts 2011 @ 15:02

  2. Jeg læste også om Open Society Foundations’ rapport “Muslims in Copenhagen”, og jeg blev så nysgerrig, at jeg fandt den på deres hjemmeside og bladrede i den.

    ( http://www.soros.org/initiatives/home/articles_publications/publications/muslims-copenhagen-20110303/a-muslims-copenhagen-en-20110303.pdf )

    Det viser sig, at når rapporten citeres for, at 41 ud af 100 muslimer på Nørrebro mener dit og dat, så skal det tages helt bogstaveligt. Den kvantitative del af undersøgelsen omfatter nemlig netop 100 muslimer og 100 ikke-muslimer, alle fra Nørrebro. Blandt de 100 muslimer rapporterer de 62, at de praktiserer deres religion aktivt. Blandt de 100 ikke-muslimer er 77 født i Danmark.

    Så vidt jeg kan se, står der intet om, hvordan disse 200 personer er rekrutteret. Jeg kan med min bedste vilje ikke se, at rapportens forfattere nogen steder argumenterer for, at disse 200 mennesker skulle være tilfældigt udvalgt og/eller repræsentative for befolkningen på Nørrebro, endsige København.

    Det sjoveste ved rapporten er dog ubetinget afsnittet “definitions and terminoligy” (pp. 17 – 19). Det er en festparade af newspeak, og det er ganske overvældende sådan at se alle modeordenes nye betydninger skåret ud i pap. For eksempel vil OSF ikke høre tale om, at der findes racer, og for dem er en minoritet altid en etnisk eller religiøs gruppe:

    “Race: The term “race” is used in the content of discrimination on the grounds of race, which occurs where people face discrimination because of their presumed membership of groups identified by physical features such as skin colour, hair or physical appearance. References to race in this report should not be taken to suggest that there
    are distinct human races.”

    “Native Dane: In this report, the term “native Dane” is used to mean a person born of indigenous, white, Danish parents.”

    “Minority: Under international law, there is no agreed definition of this term. Some countries define a minority as that which is recognised as such by national laws. In this report, the term refers to ethnic and religious groups that are not the dominant group in society.”

    Kommentar by Scarlet P — 4. marts 2011 @ 15:14

  3. Berlingske har lavet om på designet, men på indholdssiden er avisen ringere end nogensinde før.

    Berlingske havde således også sat en side af til historien, der angiveligt var en sand mytedræber.
    Fuldstændigt blot for kritisk tænkning plaprede journalisten løs om den tåbelig undersøgelse og de mærkværdige konklusioner der blev draget på baggrund af den.

    Kommentar by Superman — 4. marts 2011 @ 16:52

  4. Ham George Soros er en rigtig ubehagelig type.

    Kommentar by Lars H — 4. marts 2011 @ 17:11

  5. Var der ikke sidste år stor ståhej over, at børn valgte “hvide” dukker? Pædagoggerne ville have flere sorte dukker i udvalget. Det drejer sig selvfølgelig ikke om hudfarve, men om kulør på maling.

    Kommentar by Menig 442 — 4. marts 2011 @ 17:55

  6. Enig Lars H.

    Naar denne onde satan er involveret, uanset hvor uskyldigt lydende hans foretagender synes at være, skal man passe paa .

    Soros is the invisible hand behind much of the manipulation of our culture. He reminds me of the evil emperor in Star Wars; his minions are all about bedeviling us, but you don’t see him much. He stays
    behind the scenes, scheming, calculating, making his deals with the Devil and pulling strings. He is the miasma beneath the demon wings of the foot soldiers who do his bidding, the dirtiest of dirty work.

    http://selwynduke.typepad.com/selwyndukecom/george-soros-the-most-evi.html

    Kommentar by marius — 4. marts 2011 @ 18:06

  7. “Der er ikke nogen stor forskel på muslimer og ikke-muslimer i forhold til hvad de mener er vigtigt i deres liv.” (John Andersen)

    Det er klart. Når den vestlige verden og den muslimske er som snydt ud af næsen på hinanden, er det naturligvis fordi, de to kulturer bygger på nøjagtig de samme værdier.

    Utroligt, at man engang kunne hidse sig op over socialkonstruktivistiske tåber som Andersen og Simonsen, der i ramme alvor mener, de kan italesætte deres multikulti-ideal ved hjælp af nonsens, som det citerede.

    Kommentar by dem — 4. marts 2011 @ 19:25

  8. Ja da, Nørrebro er herligt monokulturelt islamisk, så hvorfor skulle muslimer ikke trives dér? Især, da kontanthjælpen flyder i en lind strøm til disse personer, hvilket den ikke gør i deres hjemlande. Trods verdens mest massive bistand til fx Gaza.

    Mjølnerparken er ren little Beirut/Vestbredden/Gaza, hvor drengebørnene med jævne mellemrum sætter ild til deres egne trappeopgange. Her kunne man nok forfalde til en småracistisk tankegang om, hvor dum man egentlig kan være, når man sætter ild til egen bolig?

    Blågårdsgade er terroriseret af store og lille A’s bander, der ‘ejer’ kvarteret. Vé den, der står i vejen.

    Tingbjerg (ja, ja, ved godt, bydelen ikke er en del af Nørrebro, men tvivler seriøst på, om Berlingske og Urban har den ringeste idé om dette) kaldes af gode grunde for litlle mogadishu, og bussen derud, 2A, af samme årsag somaliaekspressen.

    Samme 2A måtte i øvrigt for få år siden midlertidigt ophøre med at køre til Tingbjerg, da chaufførerne blev overfaldet og busserne smadret af stenkast.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. marts 2011 @ 20:39

  9. Det er ihvertfald ikke rigtigt, at børn ikke er bevidste om at der er forskellige typer af mennesker i Danmark. Mine børn har bevidstheden og det er specielt kommet efter at den ældste på 13 har prøvet at blive generet nogle gange af nogen med muslimsk baggrund. (Når det er sagt skal det straks siges, at han også har en muslimsk kammerat, der til gengæld er en MEGET stille og absolut uislamisk type.)

    Da både han og kammeraterne har prøvet at blive generet af de “unge” – så tvivler jeg ikke på at der vil komme nogle “bevidste” voksne ud af det.

    Kommentar by Sigwar — 4. marts 2011 @ 21:10

  10. Nu forekommer det heller ikke så mærkeligt, hvis muslimer skulle føle sig hjemme på Nørrebro – parallelsamfundene trives i bedste velgående herinde (jeg bor på Nørrebro). At insinuere, at muslimer – fordi de føler sig hjemme på Nørrebro – skulle være assimilerede, endsige integrerede, er jo dybt korrupt.

    Og medtag så at SELVSAMME undersøgelse gudhjælpemig bedyrer at 58% af de adspurgte muslimer IKKE føler sig danske. Det er jo forrykt – og mere til.

    Kommentar by fonss — 4. marts 2011 @ 22:42

  11. Muslimer der føler sig godt tilpas på islamiske Nørrebro og medier der hjernedødt droner dag ud og dag ind om multikulturens velsignelser.

    Man skal være meget dum for ikke at se under overfladen.

    Kommentar by Mogens Lykketoft på speed — 4. marts 2011 @ 23:40

  12. Iflg. Soros skal man være hvid og derudover af oprindelig hjemmehørende befolkning for at være dansk. Jeg har aldrig tænkt på en så ekskluderende – og i ordets sande forstand racistisk eller racemæssig – definition. Jeg troede sagtens, man kunne have nogle grønlændre, tyskere og polakker på anetavlen, men åbenbart ikke her.

    Kommentar by ejegod — 5. marts 2011 @ 00:54

  13. Det er jo fint, hvis det går godt, men det gør det ikke. Bemærk igen sociolog idioten. Man kan kun få job som sociolog uddannet – eller blive anerkendt, hvis man ser positivt på multikulturen. Men den kan man ikke se positivt på, hvilket er et fint eksempel på, at Sociologisk Institut uddanner idioter. Det gør universiteterne også.

    Så det er ikke bare politikerne, der er ude af takt med befolkningen, det er også uddannelserne. Dvs. institutionerne. Alt i alt går vi en kedelig fremtid i møde.

    Kommentar by Machiavelli — 5. marts 2011 @ 01:49

  14. Naturligvis har muslimer det godt på Nørrebro.

    De har, stort set, fordrevet alle ikke-muslimer fra området.
    De får rigeligt med bistandsmidler fra danske skatteydere og der tages alle tænkelige (og utænkelige) særhensyn til dem fra det omkringliggende, finansierende danske samfund.
    Artiklen kunne med samme ret have hævdet at solen altid skinner over skyerne.
    Udsagnet er ganske intetsigende

    Kommentar by Nosferatu — 5. marts 2011 @ 02:33

  15. OT. – Og dog …

    Vi er helt til grin: “EU-dom truer dansk 24-årsregel”

    Hvorfor dømmer EU-domstolen og Menneskerettighedsdomstolen mon
    ALTID imod nationalstaterne og de ufrivillige værtsbefolkninger?

    http://www.b.dk/nationalt/eu-dom-truer-dansk-24-aarsregel

    Danmark kan blive tvunget til at lempe udlændingelov.

    Af Niels Schack Nørgaard, Søs Lykke Sloth og David Tarp

    5. marts 2011, 09:05

    Én af de mest markante stramninger af den danske udlændingelov i VK-regeringens levetid, den såkaldte 24-årsregel, står til at blive udhulet af EU. Ifølge flere juridiske eksperter betyder en konkret EU-dom fra december, at Danmark reelt kan miste muligheden for at nægte familiesammenføringer til tyrkiske satsborgere under 24 år.

    Årsagen er, at EU-landene tilbage i 1980erne indgik en aftale med Tyrkiet om [ Hvorfor ?!?!], at fremtidige stramninger af udlændingeregler ikke skulle gælde tyrkiske statsborgere med arbejde i EU. Og netop det princip har EU-domstolen nu anerkendt.

    [ Der var også et længere indslag om dette i den seneste radioavis på P1 – bla. med et interview med en “ekspert” fra SDU, som næsten ikke kunne få armene ned af bare jubel – godt bistået af studieværten, der
    ikke stillede et eneste kritisk spørgsmål om de negative konsekvenser eller nævnte DFs og andres reaktioner på denne udvikling. ]

    Kommentar by Bjovulf — 5. marts 2011 @ 10:11

  16. OFFTOPIC OFFTOPIC OFFTOPIC

    En af mine yndlings politikkere har skrevet en ny blog over på JP, Yildiz Akdogan har skrevet under den fantastiske title “Nedlæg integrationsministeriet og afskaf ordet integration – det styrker fællesskabet!”

    Hold op hvor er hun en fryd for det kongelige danske socialdemokrati.

    Kommentar by broholm (ordblind) — 5. marts 2011 @ 13:52

  17. Jeg har personligt mødt murerarbejdsmænd, der havde betydeligt større indsigt i samfundsforhold, end omtalte Bræk Simonsen & konsorter!

    Kommentar by karl3447 — 5. marts 2011 @ 14:31

  18. PS Ikke eet ondt ord om murerarbejdsmænd!!!

    Kommentar by karl3447 — 5. marts 2011 @ 14:32

  19. “Det er det fælles menneskelige, der er vigtigst, selvom vi godt kan være forskellige på andre punkter, som religion og kultur.”

    Ja, det behøver man bestemt ikke at være sociolog for at vide. Tag et kig i koranen og se hvor ‘fælles menneskelig’ og ‘menneskelig’ den er overfor mennesker, der ikke synes at koranen og dens såkaldte profeter og guder er en god idé. Læs om koranens … syn på f.eks. homoseksuelle og på jøder..

    Koran uniformer (hijabs) ud af offentlige institutioner i Danmark. Forbyd halal slagtning af dyr i Vesten. Sharia hører heller ikke til i den vestlige verden.

    Kommentar by Liva — 5. marts 2011 @ 15:51

  20. > Liva 15:51

    Den nye tyske indenrigsminister turde sige det, allerede et døgn efter sin tiltræden:

    Islam er ikke en del af Tyskland (“Dass aber der Islam zu Deutschland gehört, ist eine Tatsache, die sich auch aus der Historie nirgends belegen lässt”).

    Det har naturligvis vakt vældig debat i Tyskland. Blandt støtterne er dog formanden for den tyske fagforening for politiet, der er helt enig med indenrigsministeren.

    Tænk, hvis danske politikere turde sige tingene så ligeud og ærligt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. marts 2011 @ 17:29

  21. De mange ikke-selvforsørgende udlændinge(flertallet af dem er fra islamiske lande i middelalderøsten, nordafrika og asien) bør af den danske stat økonomisk motiveres til at rejse hjem, så hurtigt det er muligt. Det vil være til stor gavn for de danske skattebetalere, og det vil forbedre de danske borgeres sikkerhed særdeles meget.

    Kommentar by Jørgen — 5. marts 2011 @ 20:16

  22. Hvor mange bor på Nørrebro af debattørerne? Iflg. flere er der kun muslimer til stede på Nørrebro. en sandhed med modifikationer.
    Nørrebro bydel samlet indbyggertal 72887 indbyggere, 15306 af dem er indvandrere eller efterkommer efter indvandrere. Skræmmende tal! Flertallet af indbyggerne på Nørrebro er muslimer, NOT.
    Igen skabes en stemning som er helt ude af trit med virkligheden.

    Kommentar by Michael Larsen — 5. marts 2011 @ 23:58

  23. Hegn landet ind, så vi ikke kan få anderledes udseende folk ind.

    Kommentar by Michael Larsen — 5. marts 2011 @ 23:59

  24. Lad os få et Danmark kun for danskere!

    Kommentar by Michael Larsen — 5. marts 2011 @ 23:59

  25. Der er ikke borgerkrig i f.eks. libanon, somalia, bosnien og kosovo. Borgerkrig”flygtninge”(og deres pårørende) fra disse lande kan derfor repatrieres. De hjemsendte “flygtninge” kan deltage i opbygningen i deres hjemland. Desuden må de kriminelle udlændinge(størstedelen af dem er fra islamiske lande i middelalderøsten, nordafrika og asien) fragtes ud af landet efter udstået straf.

    Kommentar by Jørgen — 6. marts 2011 @ 10:13

  26. Hvor har du fået den statistik fra Michael Larsen? Har du en statistik over Mjølnerparken eventuelt? For jeg mistænker at de er koncentreret i områder på Nørrebro. Så selvom det overordnede billede muligvis stadigvæk viser at de er i mindretal, så er der overordentligt mange områder hvor de er i flertal nu, og de bliver flere og flere.
    Kom endelig med statistikker over hvor mange børn de få kontra etniske danskere. Så kan vi selv se hvor langt tid der gør førend hele Nørrebro har et muslimsk flertal.

    Kommentar by Endnu en vantro — 6. marts 2011 @ 11:49

  27. @ 24

    Det er der så ingen her, der har sagt noget om – det er udelukkende noget der foregår oppe i det syge, hjernevaskede hoved ;-)

    Men hvorfor fanden skal vi dog acceptere, at folk ankommer
    med sådanne attituder, evindelige særkrav og en total mangel på respekt for værtsbefolkningens kultur, værdier, love og normer?

    De pissser os op og ned af ryggen, men naivister som du synes stadig, det er vores skyld. Hvor lallenaiv og uvidende har man egentlig lov at være? Jeg – og mange andre – har faktisk ikke noget imod en begrænset, kontrolleret indvandring af folk, der ankommer med en POSITIV indstilling, en nogenlunde civiliseret opførsel og lysten til at være en del af det danske samfund og ikke kræver særbehandling og særregler – i det omfang vi har brug for dem! Og vi går IKKE op i hudfarver /racer. Det er bare noget, naive stakler som du så gerne vil tro, fordi DR, Politiken & Information etc. samt alle de frelste “eksperter”, de pseudointellektuelle kunstnere og rundkredspædagoggerne har prædiket dette PK-budskab for jer i årevis.

    Det har imidlertid INTET med virkelighedens verden at gøre.

    Kommentar by Bjovulf — 6. marts 2011 @ 11:51

  28. Hvem har forresten udråbt Nørrebro til muslimsk enklave? Mig bekendt har politikerne aldrig foreslået at netop denne københavnske bydel skulle være så stærkt muslimsk præget som den er.
    Det er åbenbart bare en “naturlig ” udvikling. Var det ikke på tide at stoppe denne form for udvikling?
    Jeg har selv boet der i en årrække. Og jeg kan fint bekræfte at de bliver flere og flere.
    Det er som om at ALLE myndigheder bidrager til udviklingen i alle leder og kanter. Der er et hav af multi-kultur projekter, alverdens brochurer og hæfter på 4-5 sprog, koranskoler, nye stor-moské projekter.
    Der er INGEN vilje til at stoppe den muslimske mono/multi-kultur. De bliver konstant tilskyndet til at fortsætte derudaf med 180 i timen.
    De positive aspekter har jeg desværre overordentligt svært ved at finde. Ja det skulle da lige være at de føler sig hjemmevante.

    Kommentar by Endnu en vantro — 6. marts 2011 @ 12:11

  29. De herboende “flygtninge”(mange af udlændingene på bl.a. Nørrebro, i Gellerupparken og i Voldsmose er såkaldte flygtninge) kan være her i landet midlertidigt. Når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet bedre, bør de(og deres familier) repatrieres. De repatrierede flygtninge kan være med til at opbygge deres hjemland.

    Kommentar by Jørgen — 6. marts 2011 @ 19:50

  30. 26.Hvor har du fået den statistik fra Michael Larsen? Har du en statistik over Mjølnerparken eventuelt? For jeg mistænker at de er koncentreret i områder på Nørrebro. Så selvom det overordnede billede muligvis stadigvæk viser at de er i mindretal, så er der overordentligt mange områder hvor de er i flertal nu, og de bliver flere og flere.
    Kom endelig med statistikker over hvor mange børn de få kontra etniske danskere. Så kan vi selv se hvor langt tid der gør førend hele Nørrebro har et muslimsk flertal.

    Kommentar by Endnu en vantro — 6. marts 2011 @ 11:49

    http://www.soros.org/initiatives/home/articles_publications/publications/muslims-copenhagen-20110303/e-muslims-copenhagen-factsheet-dn-20110303.pdf

    Kommentar by Michael Larsen — 7. marts 2011 @ 15:54

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper