8. marts 2011

Ny EU-dom gør Birte Weiss til integrationsminister for den til enhver tid siddende regering

EU bomber os tilbage til slutningen af 90’erne, fortæller lektor Peter Starup. Det kunne være 1997, ‘Det Europæiske År Mod Racisme’, der officielt blev åbnet den 3. marts, da indenrigsminister Birte Weiss gæstede Kunstakademiets Arkitektskole i forbindelse med en konkurrence om ‘Den multikulturelle og multietniske by’.

Et halvt år senere overtog Thorkild Simonsen Indenrigsministeriet, og han tog omgående et opgør med Weiss’ ideologiske multikultur. At det ikke var tilstrækkelig, indrømmede han i et interview med JP Århus sidste år, hvor han blandt andet konstaterede at Glistrup fik ret. Det værste var flygtningeloven af 1983, der “gav retskrav om familiesammenføring til indvandrere”, og muliggjorde kædevandring fra Tyrkiet.

Fra Jyllandsposten – EU-bombe under dansk udlændingelov.

“En ny afgørelse fra EU-domstolen hamrer endnu et søm i kisten for de danske regler om familiesammenføring.

Dommen i den såkaldte Zambrano-sag slår fast, at det er i strid med EU-retten, hvis et EU-land afviser at give opholds- og arbejdstilladelse til udenlandske statsborgere, som forsørger børn med statsborgerskab i et EU-land. …

– Den her dom kan vise sig at få enorm stor betydning og være ekstremt vidtrækkende, vurderer Peter Starup, lektor i EU- og udlændingeret ved Syddansk Universitet.

– For Danmarks vedkommende betyder det formentligt, at vi må pakke sammen med de stramninger af udlændingepolitikken, der er gennemført, og vende tilbage til, hvor vi var i slutningen af 1990’erne, fortsætter han.

Vurderingen fra eksperterne er, at dommen er langt mere vidtrækkende end den såkaldte Toprak-dom fra december sidste år, som sætter spørgsmålstegn ved, om Danmark kan give afslag på familiesammenføring til tyrkiske statsborgere under 24 år.

– Det her gælder ikke bare tyrkiske statsborgere, det gælder alle tredjelands-borgere. Samtidig gør det den ekstra delikat, at den kan bruges til at spekulere i. Hvis man groft sagt sørger for at få et barn, så kan man med den her dom i hånden indløse billet til Danmark, siger Peter Starup.”

Oploadet Kl. 23:31 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/23649/trackback

31 Comments »

  1. Alt efter indsats og graden af privat- offentligt ejet jordfordeling kunne afspærret privat territorie udvirke hvad en samlet statslig indsats ikke er i stand til. En stram indvandringspolitik i praksis på en størrre del af terrritoriet.

    Kommentar by Peter Buch — 9. marts 2011 @ 00:10

  2. ?
    Danmark! Kræv din suverænitet!

    Kommentar by L. johs — 9. marts 2011 @ 01:06

  3. Når nu enkelte, nogle politikere og vælgerne har svært ved at få armene ned kunne en konfrontation med virkeligheden være gavnlig, få vælgere ønsker selv at lægge territorie til den åbne dørs politik.
    Politikere og embedsfolk kunne derfor tydeligst afspejle vælgernes holdning, ved valg af personer der søger en stram indvandringspolitik indført og udført fra grænsen til officelle udtalelser om rigets stillingtagen generelt.

    Kommentar by Peter Buch — 9. marts 2011 @ 05:39

  4. Nu må krigen godt snart komme. Vi trænger så´n!

    Kommentar by Jacob Andersen — 9. marts 2011 @ 08:06

  5. Der tales nu om ca 35 statsløse palæstinensere, som er blevet afvist ved ansøgning om statsborgerskab? Oprindelig var der tale om flere hundrede. De 35 er måske de kriminelle?? Men hvorfor denne øredøvende tavshed omkring det?!!

    Kommentar by Frode Fredegod — 9. marts 2011 @ 08:35

  6. Hvad gør Dansk Folkeparti og Henrik Ræder Clausen? Er det ikke på tide at gå ud af regeringen i protest? Indvandring under den borgerlige regering er større end den var under Nyrup.

    Desuden er de 35 statsløse Palæstinensere ikke vores problem men Israels problem. Hvorfor skal vi have alle de arabere herop som Jøderne fordrev ud af Israel?

    Kommentar by Lavard — 9. marts 2011 @ 09:09

  7. Lavard: Israel har intet med dette at gøre. Hvis nogen skal tage ansvaret for statsløse palæstinensere, må det være Libanon og Jordan, hvor de kommer fra. Men heller ikke dér kan folk holde kriminelle palæstinensere ud.

    Kommentar by Thomas — 9. marts 2011 @ 09:29

  8. Omkring de kriminelle: Det er tidligere oplyst, at “KUN” 13 af de 35 er kriminelle…

    Ak ja…

    Kommentar by Martin Eggert — 9. marts 2011 @ 10:30

  9. Mon ikke denne paragraf kan bruges imod disse latterlige EU regler/domme

    http://sekr.uvm.dk/historie/tekster_tidssoejle/tid_hist/kil_1953_souveraen.html

    Det burde fandme være lov at sådan noget skal forlægges befolkningen, så hele Danmark ikke bliver ødelagt af EU`s sindsyge masse-indvandring

    Kommentar by J Christensen — 9. marts 2011 @ 10:48

  10. #7 Men de boede i Israel før de Jødiske tilflyttere kom til? Så de blev også smidt ud af landet og af Jøderne? Så hvorfor skulle Jordan og Libanon tage sig af dem?

    Så hvis Israel smider alle Araberne ud af Vestbredden og Gaza, så er det også Jordans og Libanons problem? Dem som skaber flygtningene strømmen har skylden for at der er flygtninge. Så hvis jeg og min fantasi hær erobrer Norge og smider alle folk der bor i Norge ud af landet, så er det et andet lands problem og skyld?

    Men lad os endelig importere hele den tredje verden til Europa.
    Afrika for Afrikanere, Asien for Asiatere, men Europa for alle? Jeg vil gerne være en minoritet i mit eget hjemland, som mine forfædre har været med til at skabe igennem 2000 år

    Kommentar by Lavard — 9. marts 2011 @ 10:56

  11. Kan vi ikke bar komme ud af det lort! Demokratiet er væk!

    Kommentar by Martin — 9. marts 2011 @ 10:57

  12. OT DR: DIN MENING: Skal indvandrere være som os?
    09. mar. 2011 10.07

    Den nye integrationsminister Søren Pind har allerede skabt røre med sine udtalelser om, at indvandrere ikke skal integreres, men assimileres i det danske samfund og til de danske værdier. Det betyder, at indvandrere skal være og opføre sig ligesom danskere.

    http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2011/03/09095340.htm

    Kommentar by Bjovulf — 9. marts 2011 @ 12:34

  13. Assimilering? Assimilation? Integration?
    09. mar. 2011 10.56 Indland

    – Når folk kommer til Danmark for at blive danske statsborgere, så kommer de selvfølgelig for at blive danske [ Øh, nå ?!?! Det har I
    da vist lige glemt at fortælle dem eller udspørge dem om, Søren :D ] – ikke for at lave Danmark om.

    Med de ord tog Søren Pind i TV AVISEN i aftes hul på sit nye job som integrationsminister.

    Han understregede dermed, at han går ind for assimilation frem for integration – og tilføjede også, at han ligefrem mener, at tiden er løbet fra integration. [!!!]

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/03/09/102045.htm

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/03/09/120219.htm

    – Vi vil ikke assimilere os [!!!]
    09. mar. 2011 12.24 Indland

    En strammere udlændingelov. Nej til multikulturelt samfund [!!!] og assimilation i stedet for integration. Det er nogle af de første signaler fra den nye integrationsminister Søren Pind.

    På Langkær Gymnasium i Tilst ryster de unge indvandrere over udmeldingerne, som de betegner som “overraskende”, “hårde” og “grove”.

    – Udmeldingen er lidt for hård. Der har været mange stramninger, og det er er lige en tand for meget, siger Marwah Dekmak fra Libanon.
    [ Ha, vi er jo knapt nok begyndt … ]

    Kommentar by Bjovulf — 9. marts 2011 @ 12:41

  14. Lav-art – der vist ikke kan lide jøder – kan ikke engang stave sit eget navn, men han gør da sit bedste for at leve op til det.

    Kommentar by Binee — 9. marts 2011 @ 12:46

  15. Hvis man groft sagt sørger for at få et barn, så kan man med den her dom i hånden indløse billet til Danmark, siger Peter Starup.”

    Hvad med flerkoneri? En mand har børn med flere koner. Dvs., at han kan få alle herop pga. familie sammenførelse?

    Alle tidligere givne afslag, er hermed annulerede. Og med garanti med erstatning til følge?

    Hvad med en eventuel skilsmisse? Betyder det, at begge parter eller den ene skal rejse hjem? Eller må den ene part blive, da den har barnet en weekend hver 14 dag?

    Kan et barn adopteres, så de begge kan blive i landet?

    Vil der lige pludselig komme en masse fødsler nu af unge indvandrer, netop pga. de kan få kusiner m.m. herop?

    Kommentar by Peter — 9. marts 2011 @ 13:03

  16. OT. Nogle der hørte Detektor på P1 her i formiddag?

    Her fik konspirationsteoretikeren & kemikeren Niels Harrit igen-igen lov til helt uimodsagt at fremsætte sine fuldstændigt langt ude teorier ang. 9/11 & WTC-bygningernes sammenstyrtning – stort set uden et eneste virkeligt seriøst kritisk spørgsmål fra den måbende og pænt lallebegejstrede P1-studievært, som endda havde travlt med at komme med links til YouTube-sider med konspirations-orienteret indhold, men absolut ingen til sider, hvor konspirationsteorierne tilbagevises overbevisende. Og man havde selvfølgelig heller ikke talt med andre eksperter, der måtte have andre meninger om lødigheden af NHs teorier og hans argumenters holdbarhed.

    Harrit tror åbenbart at temperaturen skal være høj nok til at stålet smelter, før sådanne enorme skyskrabere synker sammen under deres egen vægt – eller at man er nødt til kombinere det med kontrollerede nedrviningssprængninger.
    Det er imidlertid slet ikke nødvendigt, idet stål bliver blødt og mister enhver bæreevne ved meget lavere temperaturer – ca. 600-700 grader, så vidt jeg husker – altså IKKE de 1500 (?) grader, som en
    total smeltning kræver.

    Og de sporstoffer, som Harrit og andre mener er et bevis på at
    sprængstoffet nanotermit skulle være anvendt til at få skyskraberne til at styrte sammen – hvis der nu lige tilfældigvis skulle komme et par store passagerfly og flyve ind i dem med 700 km/t :D – , var alle “naturligt” forekommende i disse bygninger ( vægbeklædning, aluminium, isolering etc.).

    http://www.dr.dk/P1/Detektor/Udsendelser/2011/03/09112307.htm

    Blev World Trade Center sprængt i stykker?

    I ti-året for angrebet på World Trade Center i New York 2001 hævder en stadig aktiv bevægelse, at en række – helt afgørende – fakta omkring begivenhederne er i strid med den officielle forklaring.

    – Vi kræver en ordentlig undersøgelse af begivenhederne, så vi kan få sandheden frem, siger Niels Harrit, pens. Lektor i Kemi v. Københavns Universitet.

    [ Man kan godt få mistanke om, at folk som NH med alle de rigtige meninger bare kan ringe og bestille tid på P1, så skal man far DRs side nok stå til rådighed med at udsprede deres rablende vanvittige konspirationsteorier helt ukritisk. ]

    Kommentar by Bjovulf — 9. marts 2011 @ 13:13

  17. Lavard har en vigtig pointe:

    “Men lad os endelig importere hele den tredje verden til Europa.
    Afrika for Afrikanere, Asien for Asiatere, men Europa for alle? Jeg vil gerne være en minoritet i mit eget hjemland, som mine forfædre har været med til at skabe igennem 2000 år”

    “Europa for alle”, bare ikke europæerne.
    Hvor skal vi kunne leve i fred i fremtiden, når hele vores dejlige kontinent er blvet forvandlet til et nyt Irak?
    Det er sygt, at vores lande skal fungere som overløbskar, for dysfunktionelle kulturer.

    For 100 år siden var der 2½ mill. mennesker i Danmark. Ligeså i Egypten.
    Nu hedder det for Danmark, 5½ mill. (hvoraf ½ mill. er indvandrere eller deres efterkommere)
    For Egypten 84 mill.
    Ikke så sært, at de ikke kan få det til at fungere …

    Kommentar by Hr. Snusk — 9. marts 2011 @ 13:17

  18. De love og regler har INTET at sige, når det kommer til stykket. Bare vendt til bunden er nået, op balonen går op. Så kommer alt det araberpak kommer ud af landet, med harrerem, kameler og det hele.
    Så vil det vise sig at vi er herrer i eget hus. !!

    Kommentar by Charles Nielsen — 9. marts 2011 @ 13:46

  19. Du glemmer 1 ting Lavard. Nemlig det faktum at der skal 2 til en tango. Det jødiske folk er blot en brik i spillet om arabiske flygtninge, og de massive udgifter de har været for Danmark. Israel bærer kun en del af ansvaret. Det synes jeg ofte du glemmer at pointere.
    Jeg vil mene at de selv og deres arabiske brødre bærer LANGT størstedelen af ansvaret for Israels mange konflikter og krige. Det jødiske folk bliver anklaget og beskyldt for mangt og meget. Det er dog oftest langt fra sandheden og det overordnede kontekst.
    Glem ikke at de palæstinensiske ledere og deres allierede har spekuleret enormt i at opretholde en kunstig flygtningestatus, og en konflikt med Israel. Det handler om meget mere end bare et jødisk Israel.
    Kig på de forskellige erobringsdoktriner i Koranen. Deri finder du også svaret på hvorfor det er så forbandet svært for dem at give afkald på Israel. Det har intet at gøre med konkret historisk tilknytning, men langt mere om erobring og Islamisk logik og tankegang.

    Kommentar by Endnu en vantro — 9. marts 2011 @ 14:52

  20. Lad os få nogle fatct på bordet, hvad gadaffi har fået i tilskud af europa, for og holde flygtninge strømmen nede hidtil.

    Kommentar by Goofy — 9. marts 2011 @ 15:26

  21. Dommen tager, så vidt jeg forstår, udgangspunkt i unionsborgeres rettigheder ifølge EU-traktaten. Men Danmark har jo et forbehold m.h.t. unionsborgerskabet.

    Er der nogen der har indsigt heri?

    Kommentar by Niels P. — 9. marts 2011 @ 17:42

  22. #10: Der boede jo også jøder i det nuv. Israel, før staten Israel blev oprettet. Ja, de har som bekendt boet der i årtusinder; men det kan vel umuligt være jødernes/israelernes skyld, at araberne kom væltende efter Muhammeds opfindelse af islam og overtog halvdelen af Middelhavsområdet.

    Israelerne er ofre for en arabisk/muslimsk invasion, ligesom Europa er det. Og derfor er der ingen rimelig i, at hverken Israel eller Europa skal tage sig af alverdens arabere og muslimer.

    Kommentar by Thomas — 9. marts 2011 @ 18:24

  23. *rimelighed

    Kommentar by Thomas — 9. marts 2011 @ 18:25

  24. – De nye/gamle regler vil sikkert glæde disse herrer, som fuldstændig surealistisk udfolder sig på JP.

    http://blogs.jp.dk/positivintegration/2011/03/09/diskrimination-i-ly-af-natten/

    De har en forunderlig evne til at få folks blodtryk til at stige.

    Kommentar by MT — 9. marts 2011 @ 18:58

  25. Niels P.21
    Danmark har 4 forbehold

    1:Unionsborgerskabet træder ikke i stedet for det nationale statsborgerskab, og det afgøres udelukkende efter dansk lovgivning, hvem der får dansk statsborgerskab.
    2:Danmark indfører ikke euroen som møntfod.
    3:Danmark deltager ikke i EU’s fælles forsvarspolitik.
    4:Danmark deltager ikke i den del af det retlige samarbejde, hvor der bruges flertalsafgørelser og Danmark kan risikere at blive nedstemt. Det er i dag EU’s asyl- og indvandringspolitik samt det civilretlige samarbejde.

    Kommentar by J Christensen — 9. marts 2011 @ 22:53

  26. Der er tale om en absurd EU-sag: http://politiken.dk/udland/ECE1218114/saadan-sprang-bomben-i-zambrano-sagen/

    Et par columbianere med belgisk turistvisum finder på at søge om belgisk asyl. Det afvises. Men de bliver i landet, og manden får sig et arbejde, skønt han er uden opholds- og arbejdstilladelse. Parret får et par børn, der af uransalige grunde tildeles belgisk statsborgerskab (da forældrene naturligvis ikke søger columbiansk statsborgerskab til børnene).

    Dette statsborgerskab bliver sagens kerne i ØV-domstolens afgørelse. Man kan jo ikke tvinge forældre ud af EU, når de har mindreårige unionsborgere at forsørge! Det ville ifølge domstolen betyde, “at børnene bliver frataget den effektive nydelse af kerneindholdet i de rettigheder, som de er tildelt ved deres status som unionsborgere”.

    Hvad skal man mene om det? I hvert fald skal man ikke tildele EU-statsborgerskab til udlændinges børn. Det gør vi vist heller ikke i Danmark. Forhåbentlig er skadevirkningerne af denne dom ikke så store som eksperterne siger.

    Kommentar by Niels P. — 9. marts 2011 @ 23:11

  27. -> 25 Jeg kender godt forbeholdene. Men mit spørgsmål går på om nogen har indsigt i om det danske forbehold mod Unionsborgerskabet har nogen betydning i den foreliggende sag, hvor EU-domstolen netop lægger vægt på at beskytte de rettigheder børnene i sagen er tildelt qua deres status af unionsborgere.

    Kommentar by Niels P. — 10. marts 2011 @ 00:35

  28. Genialt billede med den tyrkiske trojanske hest :-)

    Kommentar by dadk — 10. marts 2011 @ 12:47

  29. @ Bjovulf – #16

    Helt enig. Detektor har ellers haft en relativ høj stjerne hos mig, men det virker som om der mere skal udleves en form for påtaget objektivitet ift kilder, ikke at det handler om samme. Jeg har haft succes med at henvise til http://www.debunking911.com/ ift folk der lider af konspirationsteoritanker.

    Kommentar by dadk — 10. marts 2011 @ 12:53

  30. Skal vi ikke lige have den sidste konvention med, handikapkonventionen. Det betyder at alle med bare et minimum af skuespillertalent vil kunne opnå opholdstilladelse. DF har selv skrevet under på denne konvention. Søren krarup beklager at man har sovet i timen, og mener ikke at Danmark skal rette sig efter den. Virker dette udbrud ikke lidt blodløst? DF blev glad for magten og “glemte” efterhånden at stille krav til VK. De er blevet trukket rundt i manegen og er nu blevet offer for en udmattelseskrig. Smart træk af VK. Det er muligt at DF i øjeblikket har rimelige galluptal, men de stirrer ned i afgrunden. Det er nu de skal sige fra, hvis de vil overleve på sigt. Jeg er ikke nogen stor beundrer af Liberal Alliance, men som tingene udvikler sig, skal man ikke udelukke at dette parti i høj grad er på forkant med et fremtidigt Danmark. Så hvorfor ikke tage skridtet nu? Det her er ikke sjovt længere.

    Kommentar by EH — 10. marts 2011 @ 14:19

  31. Og så lige rosinen i pølseenden. “V giver DF en kold afvaskning”. Vil kun overveje ét af DF´s 16 forslag på udlændingeområdet. Skiltet med EXIT burde efterhånden være til at få øje på.

    Kommentar by EH — 10. marts 2011 @ 14:38

RSS feed for comments on this post.