11. marts 2011

Statsløse palæstinensere kræver ‘undskyldning’ og ‘erstatning’ fra FN-vasalstaten Danmark

Hvis man færdes i kriminelle miljøer, så er statsborgerskabet rar at have, hvis uheldet skulle være ude. Bilal Husni Abdul Hadi der nu kræver en undskyldning fra Birthe Rønn Hornbech, var i 2007 tæt på at dø, efter fire indvandrere anført af en etnisk rollemodel cruisede i kommunens bil og spottede ham på gaden. Han blev blandt andet slået to gange i hovedet med en hammer, da gerningsmændene mente han tidligere havde “slået en af deres brødre”.

Fra Ekstra Bladet – Statsløse kræver undskyldning fra Rønn.

“… Også Saras bror, Bilal Husni Abdul Hadi, står uforstående over for Birthe Rønn Hornbechs håndtering af sagen.

– Hun skylder os en undskyldning. Det eneste hun har sagt i sagen er jo nærmest, at hun ikke har noget at sige, oplyser 22-årig Bilal. … det unge søskendepar fastslår, at det for dem ikke handler om kroner og øre.

– Det handler ikke om penge, det eneste der betyder noget for mig er mine rettigheder, siger Bilal og tilføjer:

– En undskyldning og en erstatning vil være et symbol på, at sådan en “fejl” ikke skal gentage sig.

For to år siden søgte Bilal om dansk statsborgerskab, men blev afvist, fordi myndighederne ikke kendte til de konventionsbeskyttede krav, som statsløse, der er født og opvokset i Danmark, har.

– Det er en menneskeret at kende sine rettigheder- og jeg føler mig svigtet af regeringen, særligt Birthe Rønn.”

FN-konventionen fra 1961 om Reduction of Statelessness er kun underskrevet af 37 lande, heraf har kun 32 ratificeret, og kun 24 uden forbehold. Ingen lande på den arabiske halvø har underskrevet konventionen, og flere har sågar love der specifikt forbyder at give statsborgerskab til palarabere (mere hos Elders of Zion).

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/23703/trackback

15 Comments »

  1. Vi skal også huske et “Tak”, for den herlige kulturberigelse!

    Kommentar by Mogens Lykketoft på speed — 11. marts 2011 @ 18:40

  2. Tja, herrefolket muhammed æreskrænkelses sjakal kultur berigerne har talt!
    Vi vantro dhimmier må bøje nakken, bukke os med røven i vejret for deres Pædofet muhammed kultur berigelserne og give dem undskyldninger, penge, erstatning og eu strafferammeaftale afstraffelser af de uartige vantro, der ikke føjer sig for muhammed brødrenes sjakal mentalitet.
    Vi vantro dhimmier kan bare arbejde 12 min mere i timen! for at berige muhammed kultur krigerne……øh, berigerne med flere penge og undskyldende adfærd for vores uartige kultur der ligestiller kønnene og krænker den afstumpede adfærds vanskelige muhammedaner mentalitet.

    Kommentar by li — 11. marts 2011 @ 19:09

  3. Er der nogen der gider kort at opsummere historien? Jeg kan forstå at der er tale om nogle hundreder ialt? Og nu er der 35 tilbage? Ydermere hvordan kan det være at dem der er født i landet ikke er blevet danske statsborgere enten da de blev født eller som 18 årige? Har det noget at gøre med forældrenes statsborgerskab? Jeg selv har udenlandske forældre, men begge fik dansk pas før jeg blev født. Og jeg blev selv født som dansk statsborger. Så jeg kan forestille mig at det har noget at gøre med forældrenes statsborgerskab.

    Kommentar by Endnu en vantro — 11. marts 2011 @ 19:13

  4. Erstatning. For hvad?

    Han har levet et trygt liv i Danmark. Han har ikke haft noget tab. Der er ikke noget at få erstatning for.

    Idiot.

    Kommentar by Michael Jensen — 12. marts 2011 @ 00:39

  5. Upsedasse, lille palaraber…ven.

    Intet er for småt til ikke at kunne rive nogle håndøre til sig,ikke sandt ?

    Man stammer vel fra et krejlerfolk, hvor Muhammed satte, og stadig sætter, eksemplerne.

    Kommentar by Vivi Andersen — 12. marts 2011 @ 00:43

  6. 24 lande har tilsluttet sig uforbeholdent. Her iblandt ingen arabiske.
    Der er sandelig tungtvejende grunde til fortsat at klamre sig til denne populære konvention. Man kommer engang imellem til at tvivle på det repræsentative demokrati.

    Kommentar by EH — 12. marts 2011 @ 01:32

  7. Birthe Rønn Hornbech sagde i Folketinget kort før sin afgang at FN-konventionen gav stærkt stødende resultater. Det drejede sig selvfølgelig om at konventionen førte til at alvorlig kriminalitet ikke var en hindring for statsborgerskab.

    Hvilke almindelige kriterier for statsborgerskab opfyldte de statsløse ikke, da de fik afslag på statsborgerskab? Havde de, der nu kræver erstatning og undskyldning, mon ikke fået statsborgerskab, hvis de havde opført sig ordentligt, lært dansk og kunne klare statsborgertesten? Er der ikke masser af statsløse der har klaret de almindelig kriterier for statsborgerskab, og som derfor har fået det?
    Hvorfor tiltræde en konvention, der ubetinget givet ret til statsborgerskab, når de statsløse får statsborgerskab om de blot opfylder nogle selvfølgelige krav?

    Kommentar by Niels P. — 12. marts 2011 @ 02:02

  8. Grunden til at de er statsløse i mellemøsten er at udbytteren, tyrannen og terroristen Arafat førte krig ikke bare mod Israel, men også mod Jordan, Libanon og 5-6 andre lande.

    De kunne have fået statsborgerskab “dernede”, hvis de havde fravalgt Arafat og hans cirkus.

    Arafat selv fik et “folk” uden land og mange milliarder i Schweiziske banker, men den historie er danske journalister for “dovne” til at fortælle.

    Danmark og andre vestlige lande skal ikke yde mere til de muslimske lande. De udbytter os. Udbytningen foregår via udviklingshjælp, olien (som vi betaler for meget for) og ved at vi er tvunget til at overtage de muslimske landes fødselsoverskud.

    STOP DET!

    Kommentar by Sigwar — 12. marts 2011 @ 15:03

  9. -> 7 – For at gøre det mere tydeligt:

    Hvorfor har de statsløse palæstinensere ikke kunnet få statsborgerskab efter de almindelige danske regler?

    Kommentar by Niels P. — 12. marts 2011 @ 16:37

  10. Palæstinenserne.

    Overalt i verden lige så velkomne som et melanom.

    Med god grund…

    Kommentar by Jern Henrik — 12. marts 2011 @ 18:17

  11. Borgerkrigene i bl.a. libanon, somalia, kosovo og bosnien er ophørt for flere år siden. Den danske stat bør derfor snarest muligt sørge for at repatriere borgerkrigs”flygtninge”(og deres pårørende) fra de fire førnævnte lande. De hjemsendte “flygtninge” kan deltage i opbygningen af deres hjemland.

    Kommentar by Jørgen — 12. marts 2011 @ 19:44

  12. Forøvrigt er det en god ide at gøre de såkaldte flygtninges ophold her i landet midlertidigt. Når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet bedre, bør de i hovedreglen hjemsendes(sammen med deres pårørende).

    Kommentar by Jørgen — 13. marts 2011 @ 08:45

  13. Tak for klargøringen om den manglende arabiske opfyldelse af FN-konventionen fra 1961 om reduktion af statsløshed “Ingen lande på den arabiske halvø har underskrevet konventionen, og flere har sågar love der specifikt forbyder at give statsborgerskab til palarabere”
    Og->6.EH og 8. Sigwar. Nemlig. Helt enig. Det har været en pine i de seneste uger, at høre DR og TV2 tale om “statsløse palæstinensere” uden at forklare, hvordan de er blevet statsløse. I JP forleden var der én der filosoferede over om man blev statsløs, hvis man blev født i en ruteflyver over Atlanten? Eller hvad hvis ens kone føder et barn under en ferie i Tyrkiet?(det kan jo smutte :) ) Bliver barnet så statsløst? Folk er forvirrede eller rent ud uvidende, så de kan føle, føle, føle, når de ser de s ø d e velintegrerede palæstinensiske piger helt uden tørklæde….Man mærker hensigten med de statsejede mediers fortielse af baggrunden for palæstinensiske flygtninges statsløshed – deres forældre og bedsteforældre blev nægtet statsborgerskab (og øvrige borgerlige rettigheder) i Libanon og blev i stedet lukket inde i lejre. Måske skulle Danmark have brugt samme flygtningemodel? :)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 13. marts 2011 @ 11:06

  14. Danmark er iøvrigt ikke det nærmest sikre land for “flygtninge” fra f.eks. middelalderøsten, asien og afrika. “Flygtninge” fra disse områder bør derfor sendes tilbage til det først sikre land i “flygtningenes” nærområde. I nærmområdet kan man forøvrigt hjælpe langt flere “flygtninge” for de samme penge.

    Kommentar by Jørgen — 14. marts 2011 @ 08:09

  15. Jeg kræver en – massiv undskyldning – for den systematiske ødelæggelse af mit land.

    Jeg kræver et erstatnings-land !

    Og jeg vil ha’ det NU !

    Hm, hvad siger i til vi napper Libyen, så snart det er tømt… ?

    Kommentar by Petersen — 19. marts 2011 @ 11:42

RSS feed for comments on this post.