13. marts 2011

Enhedslisten pressede sikkerhedsfirma ud af Vestbredden – palæstinenser myrder familie

Enhedslisten har gennem længere tid ført kampagne mod dansk-engelske G4S, fordi firmaet udfører sikkerhedsopgaver for israelere i bosættelser på Vestbredden. Fredag aften klokken 17.48 kunne DR København fortælle, at det gav bonus, idet G4S dropper Vestbredden.

Senere samme aften lykkedes det en palæstinensisk terrorist at slagte en familie i et af de berørte områder. Ritzaus Bureau udelader detaljerne, og mens DR holder vejret og lader som ingenting kan man passende læse historien på Ynetnews – Itamar massacre: Fogel family butchered while sleeping.

“Rabbi Yaakov Cohen, a neighbor who discovered the bodies, said that the Fogel’s 12-year-old daughter knocked on his door around 12:45 am Saturday. She said that no one opened the door at her home, and that there are muddy footprints at the entrance.

“I took my weapon and we went up to the back window of the house, where we saw one of the surviving children,” Cohen said. “He was sitting in the center of the living room, where there was no sign of blood, only mud.”

They then asked the boy to open the front door.

“The daughter went into one of the rooms, and saw the horror before I did,” Cohen said. “I entered and saw that another boy survived, a two-year-old. He was lying next to his bleeding parents, shaking them with his hands and trying to get them to wake them up, while crying.

(Hadas, Elad, Yoav, Udi og Ruth Fogel; Se evt. de blodige billeder)

Oploadet Kl. 01:45 af Kim Møller — Direkte link64 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/23751/trackback

64 Comments »

  1. Skriver i morgen, da jeg først skal dæmpe raseriet.

    Kommentar by Machiavelli — 13. marts 2011 @ 02:01

  2. Tillykke til Enhedslisten. Man må gætte på at champangepropperne springer i hovedkvarteret i aften.

    Kommentar by Stormen fra Nord — 13. marts 2011 @ 02:03

  3. Jeg skal blot nøjes med at citere FN Sikkerhedsrådsresolution 446:
    1. Determines that the policy and practices of Israel in establishing settlements in the Palestinian and other Arab territories occupied since 1967 have no legal validity and constitute a serious obstruction to achieving a comprehensive, just and lasting peace in the Middle East;
    Hvis de pågældende bosættere havde respekteret FN resolutionen og holdt sig væk, så var intet sket. Jeg bliver nødt til at betragte det som palestinenseren gjorde som lovlig frihedskamp mod bevæbnede bosættere, uanset de forfærdende konsekvenser.

    Kommentar by Jesper Ørsted — 13. marts 2011 @ 03:08

  4. WARNING: THESE PHOTOS ARE EXTREMELY GRAPHIC

    These photos were released by the family. They have given full permission for their use in order to report on the horrific reality of murdering children and babies in their sleep, “simply because they are Jewish.”

    http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142846

    Kommentar by wied — 13. marts 2011 @ 03:44

  5. Nu sidder vores kære Enhedslistere, og jubler i timevis! Nogle af dem vil sikkert være glade for at høre, at en familie af jøder blev slagtet! Og terroristen vil sikkert blive til deres private helt.

    At være helt ærligt – jeg synes ikke særlig god om bosætterne. Men at myrde en hel familie er simpelthen bestialsk og har ingen unskyldninger!

    Kommentar by Israeler — 13. marts 2011 @ 09:04

  6. @ 3 (Jesper Ørsted):

    Hvordan i alverden kan en familie af sovende mennesker kaldes or “bevæbnede”? Terroristen har ikke “bekæmpet” soldater eller bevæbnede agressører, men små børn og mennesker som sov bare!

    Dem som slår uskyldige børn ihjel er ikke frihedskampere, men kujoner. Og du (og folk som dig) er ikke bedre end disse mordere. Kun de klammeste mennesker kan støtte og retfærdiggøre mord på små børn!

    Kommentar by Israeler — 13. marts 2011 @ 09:11

  7. De boede på Itamar i en bosættelse på Vestbredden. Så vidt jeg ved så tilhører Vestbredden Araberne?

    Når man vægler at bo sådan et sted, så ved man også at der kan opstå problemer. Det er det samme hvis man vælger at bo i en ghetto i Danmark fuldt med folk fra den tredje verden.

    Kommentar by Lavard — 13. marts 2011 @ 09:18

  8. 7. Vil det sige at der er fri jagt på alle muslimer i Danmark, og andre eurolande? Så vidt jeg ved så tilhøre Danmark Danskerne, så når man som muslim vælger at bosætte sig i et kristentland/Danmark, er man selv skyld i at blive slagtet, kvinde samt børn? NICE TO KNOW :-)
    Ps. var det egentlig ikke kristne der var de første beboere, inden de blev fordrevet af de muslimske horder?

    Kommentar by Jesper — 13. marts 2011 @ 09:33

  9. #8 Jøderne i Israel behandler de arabiske kristne på samme måde som de behandler de muslimske arabere. Tror du selv at du som kristen bliver behandlet anderledes i Israel? Hvis man ikke er etnisk jøde så hører man ikke til i Israel ifølge deres egen udsagn.

    Hvis det var Kristne der var de første beboere, så tilhører områderne de kristne og ikke jøderne. Men hvor mange Kristne i Vesten ser du råbe op når Jøderne smider kristne arabere på porten og konfiskere deres land? Jøderne vil gerne spille det op som et alle mod muslimerne scenarie, men de behandler ikke de kristne arabere en skid bedre end muslimerne.

    Jeg mener Danmark er forebeholdt etniske danskere og at indvandring til Danmark kun skal forekomme fra Europa og folk af Europæisk afstamning fra resten af verden. Jeg er ikke imod muslimerne fordi de er muslimer, men fordi de ikke er Europæere, dermed sagt så hører Islam heller hjemme i Europa. Et homogent etnisk og kulturelt samfund er en styrke! Det er det samme Jøderne stræber efter. Men hvis vi taler om det i Europa, så er vi nogen slemme nogen som vil gasse alle Jøderne og andre ikke Europæere.

    Kommentar by Lavard — 13. marts 2011 @ 10:08

  10. Til Jesper Ørsted. Hvis man går ind for at jøderne skal forlade vestbredden må man nødvendigvis også gå ind for at svenskerne skal forlade skåne, halland og blekinge !! Eller du kan måske forklare hvad forskellen er ?

    Kommentar by Henrik Petersen — 13. marts 2011 @ 10:25

  11. Til Jesper Ørsted: Frihedskamp er at skære halsen over på små børn? Ja, den er god med jer. I kan retfærdiggøre hvad som helst.

    Kommentar by Diego — 13. marts 2011 @ 10:27

  12. @ 10 (Henrik Petersen):

    Faktisk, jeg er enig at bosætterne skal fjernes: disse områder tilhører ikke Israel. Jøder bor ikke bosætte sig på arabisk land. Jeg mener ikke bosætterne kan kalde sig for israelere.

    Men uanset hvad, jeg mener standigvæk, at mord på børn er uacceptabel. Man bor fjerne bosættelser med hjælp af domstolerne, ikke med vold!

    Kommentar by Israeler — 13. marts 2011 @ 10:36

  13. Hvis enhedslisten vil have de jødiske bosættere ud af deres bosættelser på vestbredden – så må enhedslisten vel rent logisk også gå ind for at muslimerne forlader deres bosættelser i Eruropa?

    For hvad er forskellen? Forklar mig lige det.

    Kommentar by Sigwar — 13. marts 2011 @ 10:47

  14. Skulle have stået Europa.

    Kommentar by Sigwar — 13. marts 2011 @ 10:48

  15. I Fredens Religion
    – kan både Palæstinensere og Enhedslistemedlemmer nu bryde ud i jubel over at G4S trækker sig ud af Vestbredden, allerede få timer efter meddelelsen, kunne de juble endnu mere da den første Israelske familie blev slagtet.
    – det er selvfølgeligt for meget forlangt, hvis der endnu er nogle tvivlere ved det kommende Folketingsvalg om at stemme på Enhedslistens Kandidater, at de skulle få øjnene op for hvlket “Menneskesyn” disse står for, men der skal alligevel gøres et forsøg, ved at vise den reelle virkelighed, men det nemmeste er jo at man som sædvanligt lukker af når det er deres Muhamedanske venner der begår mord.

    – de 7 billeder siger alt om hvad der venter os, så vil tiden med daglige skyderier, knivstikkeri og anden vold være “de gode gamle dage”.

    Kommentar by Cantor — 13. marts 2011 @ 11:08

  16. Einheitslisten har selvfølgelig ikke haft til hensigt at være medvirkende til dette brutale terrorangreb på den Israelske familie. De forstår ganske enkelt ikke rækkevidden af deres menneskesyn. De har med deres politik, politiske korrekthed og pladderhumanisme gjort det muligt for terrorister endnu engang at udfører en sådan udåd.

    NB. Einheitslisten rækker i dag langt ind i socialdemokratiet med den strategiske placering af pernille rosenkrantz-heil som muldvarp for den yderste venstrefløj.

    Kommentar by Santor — 13. marts 2011 @ 11:11

  17. Ergo hvis jeg slagter Jesper Ørsted og hans kone/kæreste mens de sover så er jeg en frihedskæmper. Det vil jeg sandeligen tænke på når den tid kommer! Den tid vil komme tro mig!!!

    Kommentar by karl3447 — 13. marts 2011 @ 12:30

  18. Det var ikke en trussel. Det var et løfte. Altid frejdig når du går veje gud tør kende.Citat slut. Aldrig vil jeg bøje mig for mørket!!!

    Kommentar by karl3447 — 13. marts 2011 @ 12:35

  19. @Jesper Ørsted

    Tænk at du er kommet derud, hvor du undskylder en person der har stukket en kniv i et spædbarn.

    Uden at du får moralske anfægtelser.

    Og fra jeres kant skal man høre skinhellige tirader om humanisme og menneskesyn – føj for pokker!

    Kommentar by Tintin — 13. marts 2011 @ 12:43

  20. @Jesper Ørsted – #3
    “Jeg skal blot nøjes med at citere FN Sikkerhedsrådsresolution 446:”

    Israel har rigtig dårlige erfaringer med ensidig betingelsesløs tilbagetrækning – uden sikkerhedsgarantier af nogen art – og uden en anerkendelse af retten til at eksistere. Tænk på Gaza – og tænk på hvordan denne gestus er blevet belønnet.

    Hvorfor skulle Israel dumme sig en gang til?

    Kommentar by BE — 13. marts 2011 @ 12:46

  21. Er der nogen, der kan forklare mig hvorfor araberne kan få ret til et område (Vestbredden) ved at invadere det og bosætte sig der, mens jøderne ikke kan? Man skal huske på, at jøderne havde boet i landet i 1500 år, før araberne overhovedet dukkede op.

    Enten har man ret til et område, fordi man var der først, og så har jøderne ubetinget ret til området. Ellers har man ret til området, fordi man kan tage det fra hvem der ellers er der, og så har jøderne OGSÅ ret til området.

    Den eneste mulighed araberne har for at have ret til området er ved, at man sætter et vilkårligt tidspunkt som definitionen på hvordan ting skal være. Araberne siger 1850. Vesten siger 1949. Men hvorfor lige de årstal? Hvad angår vesten, fordi man bare ikke gider betale prisen for at forklare araberne at de er nogle racistiske og imperialistiske tosser, der bare skal holde deres kæft. Hvad angår araberne, så fordi det er dét tidspunkt i verdenshistorien hvor der har været flest arabere og færrest jøder i Palæstina.

    Hvis man holdt fast i årstallet 1949, så skulle stort set samtlige afrikanske lande jo være kolonier igen. Hvis man faktisk tager araberne på ordet og skruer tiden tilbage til 1850, så jo, så fjerner man de fleste jøder i Palæstina. Så skal Palæstina bare også være en tyrkisk koloni, ikke et arabisk land. Ikke at jeg egentlig tror, araberne vil have noget mod det – for dem drejer det sig ikke om at opnå noget, men om at tage det fra jøderne.

    Det er også derfor, at historien om de onde jødiske bosættere aldrig bliver sammenholdt med historien om de muslimske bosættere, der er væltet ind i landet. Et par eksempler:

    Googl Bushnaq. Det er et palarabisk efternavn, der betyder “Bosnieren”, og stammer fra dengang tyrkerne oprettede tre bosættelser omkring 1880 og forsynede dem med bosniske muslimer. Dem vil palaraberne sjovt nok ikke have ud af landet, for de er jo muslimer. Tilsvarende er der bosættelser af Tjerkesser (fra Kaukasus-bjergene i det sydlige Rusland), Marokkanere, Egyptere, Syrere, Iranere, Libanesere og gud ved hvor mange andre fremmede, der alle sammen skal have lov til at blive, fordi de er muslimer og ikke jøder. Og her nævner jeg kun indvandrerne fra midt i 1800-tallet – ialt 60-70 bosættelser af muslimske indvandrere. Hvorfor skal de ikke også ud?

    Afstamningen kan, som med Bushnaq´erne, ofte se på efternavnene: al-masri (“Egypteren”), al-shams (“Syreren”), al-lubnani (“libaneseren”) og så videre. Hvis palaraberne ligefrem kan se på hinandens efternavne, at de er bosættere, hvorfor skal de så ikke ud, når jøderne skal? Fordi de ikke er jøder.

    Dertil alle de familier der ikke er opkaldt efter hvor de oprindelig kom fra. To eksempler:

    Op til 1940erne var de to vigtigste arabiske familier i Palæstina, dem der gerne fik de høje politiske poster i provinsen, Nashashibierne og Husayni´erne.

    Nashashibierne indvandrede til Palæstina fra Egypten, og nedstammede fra tyrkiske slavesoldater der. Husayni´erne (som omfatter Arafat og hans onkel, muftien der samarbejdede med nazisterne) er af mere eller mindre arabisk afstamning, og indvandrede fra den Arabiske halvø.

    Kommentar by Henrik — 13. marts 2011 @ 13:11

  22. Som sædvanligt herinde er der slet skjulte trusler med dette og hint. Var sikkerhedesgruppen eksisterende på denne bosættelse? Er dette sikkerhedssselskab holdt op med at beskytte bosættere i Israel da denne kriminelle handling er begået?
    Tro mig, Enhedslisten har ingen magt til at fjerne en virksomhed i Israel, men virksomheden er måske blevet klar over at deres tilstedeværelse som beskyttere af Israelske bosætter ikke ville give virksomheden goodwill.
    Har virksomheden gjort noget ulovligt i forhold Israels eller dansk lov, nej. Men moralsk har de måske. Det er en virksomhed som skal handle med resten af verden og som sådan skal de ikke kunne angribes moralsk.

    Sjovt når det er palæstinenser der begår en kriminel handling, så er det terror, men når det er Israeler der begår det så er det en kriminel handling.
    Var det ikke i Norge at en norsk statsborger der blev slået ihjel af Israelske agenter, var det terror eller bare en kriminel handling?

    Kommentar by Michael Larsen — 13. marts 2011 @ 13:12

  23. Sjovt at USA nedlægger veto hver gang Israel er i sikkerhedsrådet, resten af verden tager fejl omkring Israels begået ulovligheder.
    Muren omkring Israel er ikke bygget på områder der er tildelt Israel, hvordan ville vi som dansker reagere hvis Tyskland byggede en mur fra Fredericia til Esbjerg, da de er bange for det fremmedhad der er i Danmark? Jeg vil gætte på at der ville være en hvis modstand.
    Tyskland har jo tidligere haft området, var det ikke i kampen om Als at de erobrede store dele af Jylland?

    Kommentar by Michael Larsen — 13. marts 2011 @ 13:19

  24. Er man i stand til at slå et barn ihjel, så er man i stand til alt.

    Selv Jesus, der ellers står for tilgivelsen sagde, at den som skader et barn vil ikke blive tilgivet, men ønske at vedkommende i stedet havde fået en møllesten om halsen og smidt i havet.

    Der findes ikke skyggen af en undskyldning for dette her.

    Og hvad man end mener om bosættelserne, jeg mener, at det er noget mere komplekst, eftersom ikke alle bosættelser er ulovlige, men de er købt og betalt hos de forrige arabiske ejere – ikke bare stjålet.

    At sige at bosætterne skal væk, er det samme som at give Palæstinenserne medhold i, at de vil have judenrein stat. Det er det samme som at forvente, at de ikke kan leve i fred med andre trosformer. Det er altså den omvendte apartheid, hvor man ser ned på dem og ikke forventer af dem, at de skal agere fornuftigt. Ikke ser dem i stand til at præstere, hvad andre mennesker kan.

    Så skal man aldrig glemme, at for en meget stor andel af muslimerne er hele landet Israel en ulovlig ‘bosættelse’.

    Det her angreb kunne også have fundet sted i Israel.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. marts 2011 @ 13:43

  25. 23 Michael

    Man bygger ikke en mur for milliarder for sjov, eller bare for at være træls, Den er bygget i forhold til, hvor der bor Israelere og kan rives ned, hvis man finder en fornuftig aftale engang, hvilket dog aldrig sker, så længe at bare grupper som Hamas ikke kan acceptere selve Israels eksistens.

    Den mur har reddet menneskeliv på stribe, både Israelske og Palæstinensiske, der nu slipper for en væsentlig andel af de aktioner mod terrorister, der havde været nødvendige, hvis muren ikke sørgede for så meget sikkerhed.

    http://logisksnit.blogspot.com/2009/01/israel-palstina-konflikten-et-overblik.html

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. marts 2011 @ 14:05

  26. Dette er en ganske forfærdelig tragisk hændelse, og drabene er bestialske og foragtelige. Ingen tvivl om det. Ligeledes tyder meget på, at gerningsmændene skal findes i de palæstinensiske områder.

    Men jeg er nødt til at agere djævlens advokat her og spørge til artiklens forfatter Kim Møller, hvorfra han har dokumentation for en kausal årsagssammenhæng mellem Enhedslistens agerende og drabene, samt at sikkerhedsfirmaet G4S over hovedet har haft noget med den omhandlede Itamar bosættelse at gøre (for det har de ikke.) De israelske IDF’ere, som står for sikkerheden i Itamar, registrerede faktisk en alarm ved et af sikkerhedshegnene nær gerningsstedet men valgte at ignorere det som en fejlalarm.

    Der kan være og er ofte gode grunde til at gå i kødet på Enhedslisten, men argumenterne skal være på plads. Og det er der ikke her, Kim Møller.

    Kommentar by Johan Aa — 13. marts 2011 @ 14:12

  27. -> Johan Aa

    “… hvorfra han har dokumentation for en kausal årsagssammenhæng mellem Enhedslistens agerende og drabene”

    Det kan da godt være min formulering ikke er præcis nok, men jeg taler generelt om israelernes sikkerhed på Vestbredden, og ved ikke specifikt om G4S udfører sikkerhedsopgaver i Itamar (som vist er meget lille).

    Det spiller reelt ingen rolle, idet G4S’ retræte næppe er implementeret samme dag den blev besluttet.

    Den kampagne Enhedslistens Mikkel Warmning har ført mod G4S har sit udspring i kommunistiske kredse, der ønsker at fjerne Israel fra landkortet. Det afgørende er selvfølgelig det forhold, at Enhedslisten ikke handler i god tro. De kæmper MED militante palæstinensere MOD fredelige israelere.

    Kommentar by Kim Møller — 13. marts 2011 @ 14:45

  28. -> Jesper Ørsted:

    Føj for satan hvor er du en klam radikaler.

    Du forsvarer knivdrab på jødiske spædbørn!

    Håber det går dig meget ilde!

    Kommentar by Nosferatu — 13. marts 2011 @ 14:50

  29. @ Kim Møller,

    G4S anfører selv, at deres bevæggrunde for at komme ud af et antal kontrakter i området (d.v.s. bl.a. de besatte områder – herunder ulovlige bosættelser) er for at sikre, at deres “forretningsaktiviteter er i overensstemmelse med deres etiske forretningspolitik”.

    Og rigtigt er det da, at Enhedslisten i Kbh. ville have undersøgt, om kommunen havde mulighed for at ophøre deres samarbejder med G4S. Og at G4S først reagerede (etisk og moralsk), da de risikerede at blive ramt på pengepungen og af dårlig omtale.

    Kommentar by Johan Aa — 13. marts 2011 @ 15:03

  30. -> Johan Aa

    “G4S anfører selv, at deres bevæggrunde for at komme ud af et antal kontrakter i området… er for at sikre, at deres “forretningsaktiviteter er i overensstemmelse med deres etiske forretningspolitik”.”

    Jeg er rørt til tårer.

    Kommentar by Kim Møller — 13. marts 2011 @ 15:07

  31. > 3 Jesper Ørsted: Og hvis blot jøderne hoppede i havet en gang for alle, ville der heller ikke være sket noget. Du er [slettet af censuren].

    Kommentar by Henrik Petersen — 13. marts 2011 @ 15:28

  32. Thomas Bolding Hansen, hvorfor byggede de så ikke muren på deres eget land?
    Der er da ingen der forsvarer disse drab, de er forfærdelige. Men er der nogen der forsvarer De Israelske agenter der dræbte den norske mand de dræbte?

    Rørt til tårer, tror jeg sgu ikke du har i dig Kim Møller. Sjov måde at argumentere på. Hvad tror du forklaringen er til at de trækker sig ud, Kim Møller?

    Henrik Petersen, jeg håber da de kan leve side om side, men hvis den ene part bliver ved med at stjæle land, så får man også konflikt ud af det.

    Kommentar by Michael Larsen — 13. marts 2011 @ 16:09

  33. Enhedslisten og deres islamiske allierede er afskyelige. At tænke sig myrde en 3 måneder gammel baby med knive. De fortjener alt hvad der måtte komme tilbage til dem, her i landet og alle andre steder.

    “Der er da ingen der forsvarer disse drab, de er forfærdelige. Men…”

    Ja, der har vi en sand venstreorienteret kommentar til disse overlagte og grusomme børnemord. Ingen overraskelser.

    “Henrik Petersen, jeg håber da de kan leve side om side, men hvis den ene part bliver ved med at stjæle land, så får man også konflikt ud af det.”

    Hvor meget land har islam efterhånden stjålet, fra oprindelige civiliserede befolkninger? At disse babymordere og deres venstreorienterede allierede, tuder over at jøderne tager en smule af deres land tilbage, bør vi være ligeglade med. Hvornår forlader de islamiske besættelsesstyrker jødernes land? Dem og deres allierede fra den skamløst antisemitiske europæiske venstrefløj har intet at gøre der: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Irgun_poster_Erez_Jisrael.jpg

    Kommentar by Kafirharbi — 13. marts 2011 @ 16:57

  34. @ Israeler. Så må du jo selvfølgelig også give mig ret i at svenskere ikke bør bosætte sig i på Dansk jord. @ Jesper Ørsted. Så er det altså også fuldt forståeligt at Danskere ( frihedskæmpere ) sniger sig ind til svenske familier, der har bosat sig i skåne,halland og blekinge, midt om natten og slagter dem…. ikke ??

    Kommentar by Henrik Petersen — 13. marts 2011 @ 17:04

  35. @ Michael Larsen

    Hvorfor smutter du ikke over på P77 og kommenterer hos din veninde Małgorzata Monika Strzelbicka Hansen.

    Kommentar by kong nytår — 13. marts 2011 @ 17:22

  36. 32 Michael.

    Hvis du læste, hvad jeg skrev, så er den bygget i forhold til, hvor der bor israelere, Jeg skulle måske have skrevet i forhold til, hvor der bor jøder.

    Da der ikke forelå nogen fredsaftale, på den tidspunkt muren blev bygget og terrorangreb havde kostet næsten tusind liv på et år. Så kunne man:

    1. Bygge muren ved Israels 1967 grænser og sige, klar jer selv til bosætterne.

    2. Nedrive bosættelserne, inklusive de som købt og betalt hos arabere, der gerne ville tjene gode penge.

    3. Bygge muren, hvor der bor jøder og på en måde, så den kan ombygges, tilpasses en situation hvor jødiske bosættelser eventuelt skal fjernes, hvilket fortsat vil kræve en god fredsaftale, hvorfor skulle Israel gøre indrømmelser, uden at få noget igen?

    Israel har valgt den sidste løsning, er det på en måde ikke forståeligt nok?

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. marts 2011 @ 17:59

  37. Danmark for danskere.

    Palæstina for Palæstinensere.

    Der er i princippet ikke nogen forskel.

    I det tilfælde, hvor Israelske bosættere har overtaget jord ulovligt, og ikke betalt for den, eller betalt nok for den. Skal der naturligvis gribes ind.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. marts 2011 @ 18:01

  38. “Hvis de pågældende bosættere havde respekteret FN resolutionen og holdt sig væk, så var intet sket.”

    Nej, det er nemlig derfor der aldrig er foregået terroristangreb indenfor Israels grænser… Men de mennesker er måske også bosættere?

    Du er modbydelig.

    Men ikke enestående.

    Drab på tilfældige civile mennesker der, hvis palæstinenserne ville fred og bo side om side med jøder, kunne være deres naboer og landsmænd, bliver fra højeste plan set som et eksempel til at følge. Intet nyt under solen der. Dagen før mordene på Fogel familien, opfordrede en af Abbas’ rådgivere i en tale til, at man opkaldte en plads efter Dalal Mughrabi, som i 1978 stod bag drabene på bl.a. 13 børn. Dalal Mughrabi blev så sent som i februar måned portrætteret som en kvindelig rollemodel for alle palæstinensere på myndighedernes officielle tv station.

    Så længe palæstinensernes såkaldte ledere selv siger, at ingen jøder må bo i Palæstina, er al snak om fred nyttesløs. Så længe det foregår, er der to muligheder. Lad IDF kontrollere så meget land som det er nødvendigt. Eller udvis alle 1 million palæstinensere fra Israel. Når palæstinensernes ledere aktivt vil arbejde for, at der selvfølgelig må bo israelere og jøder i Palæstina, præcis som der bor palæstinensere og arabere i Israel, kan man begynde at tale.

    Vil den dag nogensinde komme? Jeg tvivler.

    Palestine Today kalder slagtningen af Fogel familien for en “heroisk operation” ( http://www.paltoday.ps/arabic/News-103727.html ).

    Jeg kan se, at nogen i Danmark deler holdningen at det at stikke en kniv direkte i hjertet på en tre årig jødisk pige og skære halsen over på en tre måneder gammel jødisk baby, er en heroisk gerning.

    Kommentar by Michael Jensen — 13. marts 2011 @ 20:22

  39. Rettelse. Jeg skrev pige. Den dræbte 3 årige var selvfølgelig en dreng. Den dræbte baby var en pige.

    Kommentar by Michael Jensen — 13. marts 2011 @ 20:28

  40. 3-Jesper Ørsted oa.

    Jeg skal undlade, at kommentere Jeres aldeles perfide, kyniske og ufølsomme kommentarer vedrørende mord på kvinder og børn.

    Sjovt nok drager du/I en FN-resolution frem og bruger dens legitimitet til refærdigøre mordet på kvinder og børn som en krigshandling.
    Med jeres egen logik vil jeg så mene, at FN resolution 242 eller de aftaler vestjordanerne – til dagligt kaldet palæstinensere – og Israelerne indgik i forbindelse med Oslo-fredsprocessen OG som paloerne aldrig har endsige forsøgt at leve op, men besvaret med terror og oprør – de kan så bruges af israelerne til at myrde kvinder og børn i flæng?
    Det kunne være interessant at høre jeres forklaring eller er der én standard for paloerne og én for israelerne?

    Kommentar by Limewoody — 13. marts 2011 @ 21:21

  41. De venstreorienterede og islams slaver er ikke mere venner end vi er med dem.

    De er stratetiske “venner”, der har den type af samarbejde, hvor hensigten helliger midlerne.

    Et læreeksempel er Khomeini´s behandling af de iranske venstreorienterede, der hjalp ham til magten.

    Den dag han havde den i hænderne begyndte han slagterierne af disse, hans venstreorienterede venner!

    Hvis jeg var venstreorienteret ville jeg hele tiden havde denne iranske historie i baghovedet!

    Ikke at jeg mener noget godt om folk, som de hjemlige venstreorienterede som f.eks. Anne Grethe Holmsgaard, men Khomeini`s måde at takke hans villige hjælpere på var frygtelig.

    Desværre kunne de ikke se, at de kun var hans nyttige idioter.

    Venstreorienterede i Europa og i USA fortsætter ad samme spor, som deres henrettede kammerater i Iran.

    Uanset hensigten, så er det tåbeligt at gøre sig til villige lakajer for islam.

    Kommentar by Vivi Andersen — 13. marts 2011 @ 21:31

  42. “Danmark for danskere.

    Palæstina for Palæstinensere.

    Der er i princippet ikke nogen forskel.”

    Jo, forskellen er at Danmark og det danske folk er en realitet. De såkaldte “palæstinensere”, er en konstruktion der er opfundet for at opnå en fordel, i den nuværende situation. Derudover har der naturligvis aldrig eksisteret en selvstændig nation med navnet “Palæstina”.

    Som det ledende PLO-medlem Zahir Muhsein udtrykte det den 31 Marts, 1977 i et interview til den hollandske avis Trouw:

    “The Palestinian people do not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct ‘Palestinian people’ to oppose Zionism. “

    Kommentar by Kafirharbi — 13. marts 2011 @ 22:48

  43. OT: Hvem dræbte Pedro ?
    http://ekstrabladet.dk/112/article1518421.ece

    Hvad er sandsynligheden for at det var perkere, 99% eller mere ?

    Kommentar by Tolder — 13. marts 2011 @ 22:50

  44. De fleste af disse FN resolutioner tjener tydeligvis samme formål som Nazi-regimets Nürnberg love.
    Et skridt på vejen til ‘Endlösung’.

    Og som kujonerne gemmer sig bag, som om det skulle retfærdiggøre deres afskyelige ideologiske motiveringer….

    Gaza, vestbredden, Jordan, Syrien, Libyen, Ægypten, Algeriet, den arabiske halvø…. Alt er allerede gjort ‘Judenrein’.

    Tror de virkelig at deres Nirvana opnås når den sidste Jøde er myrdet eller fordrevet eller lever i venstrefløjs tolererede ghettoer…

    En venstreorienteret vedstår sig aldrig konsekvensen af sine ideologiske tilhørsforhold og resultater deraf.

    Kommentar by Rolf Krake — 13. marts 2011 @ 23:12

  45. Bare vent. Tiden kommer også til Danmark. Vi så det så sent som ved sidste afværgerede terrorangreb udført fra beboerne på Mørkhøjvej.
    Terror kommer til dem der vover at have en mening, at holde fast på holdninger og i det hele taget mene at de har universelle ukrænkelige rettigheder.

    Flemming Rose for Statsminister. En af de mest jagede og forhadte mænd af araberne er nok min absolut ynglings offentlige debattør. Det er hvad de arabere og deres jihadvenner som går ind for nedslagtning af de vantro er bygget af. Had til alt moderne, nytænkende og logiske.
    Vi ser det GANG PÅ GANG. Islams doktriner spøger overalt hvor de lever og agerer. Erobringstrangen, og trangen til at kvæle os i Islam er deres primale drivkraft.

    Jeg tror at venstrefløjsstøtterne og muslimerne herhjemme dybest set er ligeglade med jødiske ofre for terror. For den sags skyld også hvad angår 11 september. Man kan ALTID finde retfærdiggørelse for drab og terror imod civile hvis man vil, samtidigt med at man er følelsesmæssigt afstumpet.
    De røde nyttige idioter fatter INTET af hvad der virkeligt foregår. Som om Israel er slyngelstaten i mellemøsten. De bor i det rene arabiske helvede, og så er det gud hjælpe mig Jøderne der er galt på den evigt og altid. Den samme retorik ser vi i Danmark, og det vil blive forstærket jo flere muslimerne bliver. At VI er galt på den uanset hvad kritikpunkterne lyder på. Uanset hvor meget lort man får kastet i hovedet skal man tage imod mere og mere. Men nok er nok, og der er MANGE der drømmer om lidt mere end bare indlæg på uriasposten. Det må stå klart for enhver med lidt tankevirksomhed.

    Kommentar by Endnu en vantro — 14. marts 2011 @ 01:15

  46. http://www.myisrael.org.il/action/739

    Kommentar by Michael Jensen — 14. marts 2011 @ 03:05

  47. Muslimernes- og venstrefløjens hellige alliance er ikke uden virkninger.

    Kommentar by Nielsen — 14. marts 2011 @ 10:09

  48. Drabene 100% i orden efter rabbinsk målestok

    Det beklagelige drab på bosætterfamilien ville være 100% retfærdiggjort efter de principper som bosætternes egne rabbinere selv advokerer, såfremt det var Jøder som havde udført udåden mod en palæstinensisk familie.

    Disse rabbinere har skrevet specielle vejledninger angående hvornår det er tilladt at myrde ikke-Jøder, derunder specifikt nævnt spædbørn; ‘Såfremt de vil kunne tænkes at kunne udgøre en fare for Israel’.

    Disse rabbinere spreder også skrifter som opfordrer de israelske soldater til at dræbe så mange som muligt, og ikke gøre forskel på civile og bevæbnede.

    Bog om drab på ikke-jødiske børn bliver bestseller i Israel

    En israelsk rabbiner der bor i en bosættelse på den Israelsk besatte Vestbred har forårsaget en storm i såvel Israelske som Palæstinensiske medier med en ny bog der beskriver en række teologiske jødiske argumenter for drab af dem der truer Israel eller kræver israelsk jord.

    Den 230 sider store bog, ‘Kongens Torah’ blev udgivet sidste weekend af rabbi Yitzak Shapiro, og bakker op bag Jøder der dræber dem som menes at overtræde jødiske forskrifter eller truer den jødiske nation.

    Rabbiner Yitzhak Shapiro: Jøder må dræbe ikke-jøder inklusiv spædbørn

    ‘Det er tilladt at dræbe de Retfærdige blandt Nationerne2) [the Righteous among Nations], selv hvis de ikke er ansvarlige for den truende situation, ‘ står der i bogen, samt ‘Hvis vi dræber en ikke-jøde som har syndet eller har overtrådt én af de syv Bud – fordi vi værdsætter Budene, er der ikke noget galt med dette mord.’

    Israel: Rabbiner Yitzhak Ginsburg arresteret for bog som opfordrer til drab på ikke-jøder

    Guddommelig forsyn med ret til at dræbe

    ‘Budskabet var meget klart: Vi er det jødiske folk, vi kom til dette land ved en mirakel, Gud førte os tilbage til dette land og nu skal vi kæmpe for at smide de ikke-jøder ud der er på tværs ved vores erobring af dette hellige land,’ sagde befalingsmanden.

    Hærens rabbinere under Gaza: Dette er en religiøs krig – ok at dræbe civile

    Denne her er også interessant for dem som mener at Jøderne er deres ubetingede venner: Israelsk rabbiner Ovadia Yosef – Ikke-jøder eksisterer kun for at tjene Jøder

    blog.balder.org/?p=1081

    Kommentar by Balder — 14. marts 2011 @ 13:14

  49. Thomas Bolding Hansen/37:

    “Danmark for danskere.

    Palæstina for Palæstinensere.

    Der er i princippet ikke nogen forskel.

    I det tilfælde, hvor Israelske bosættere har overtaget jord ulovligt, og ikke betalt for den, eller betalt nok for den. Skal der naturligvis gribes ind”.

    Er vi enige om, at Palæstina i første omgang var jødisk land, og at araberne først er kommet til siden? Tror du selv på, araberne overtog det ved fredelig handel?

    De 700.000 jøder der blev fordrevet fra de arabiske lande 1947-idag havde dengang skøde på cirka 100.000 kvadratkilometer jord dér. Israels totale areal (inklusive både arabisk-, jødisk- og statsejet jord) er på ca 22.000 kvadratkilometer. Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor man skal flæbe over araberes tab, men ikke jøders?

    Mht at overtage jord ulovligt, så er problemet, at der i Palæstina ikke fandtes to slags ejerskab (privat og offentlig jord), men otte (mulk, miri, mahlul, waqf, matruka, mawat, musha og jiftlik), hvoraf kun én (mulk) var hvad vi i vesten betragter som privat ejendom. Alle andre var offentlig ejendom, som private kunne have forskellige midlertidige rettigheder til at bruge (Waqf var/er jord ejet af islamiske institutioner, så en mellemting).

    Da privat ejerskab til jord under tyrkisk herredømme frem til 1920 betød, at man skulle springe soldat (gerne i 5-10 år) og betale skat gad araberne normalt ikke have privat ejendomsret til jord. Istedet gik de efter at få miri til et stykke jord. Det svarer til at man betaler for et stykke papir, der giver en lov til at dyrke statslig jord, og så kan man beholde alt man dyrker. Atter andre valgte bare at nasse på samfundet, besætte et styk offentlig jord, og satse på at ingen opdagede man udnyttede det til egen fordel.

    Det giver sig selv, at sidste kategori ikke har noget krav på jorden. Det har bare ikke forhindret dem i at flæbe over hvordan de onde jøder har fordrevet dem fra “deres” ejendom.

    Miri-araberne har det problem, at miri-status kun står ved magt så længe jorden dyrkes. Bliver jorden ikke opdyrket tre år i træk, så bortfalder miri-status, og staten har igen fuld råderet over jorden. Når arabere i Libanon eller Jordan idag kan fremvise hvad journalister gerne kalder et “skøde” på jord i Israel eller på Vestbredden, så er det gerne en miri-aftale fra før 1949 eller 1967. Det giver sig selv, at den idag ikke er det papir værd, den er skrevet på.

    Hvem ejer så jorden? I og med at det er offentlig ejendom, så følges ejerskab med statsmagten. I Israel gik ejerskabet derfor over til staten, mens den på Vestbredden gik over til først den Jordanske stat (1948-1967), siden til den israelske.

    Det eneste der overlever den slags skifter er
    1) Privatejet jord.
    2) Miri osv, hvor opdyrkeren bliver og dyrker jorden.

    Kommentar by Henrik — 14. marts 2011 @ 13:15

  50. @Tintin (om Jesper Ørsted)
    Tænk at du er kommet derud, hvor du undskylder en person der har stukket en kniv i et spædbarn.

    Uden at du får moralske anfægtelser.

    Og fra jeres kant skal man høre skinhellige tirader om humanisme og menneskesyn – føj for pokker!

    @Nosferatu (om Jesper Ørsted)
    Føj for satan hvor er du en klam radikaler.

    Du forsvarer knivdrab på jødiske spædbørn!

    Håber det går dig meget ilde!

    Jesper Ørsted er såkaldt “nationalliberal”. Han er ikke venstreorienteret men tilhører det højrenationale segment.

    Kommentar by Polyb — 14. marts 2011 @ 13:16

  51. Jeg kan kun sige at efter de orthodokse jøders egne religiøse overhoveder og love så er det fuldstændig iorden at dræbe ikke jøder og at tage deres jord fordi de ikke er noget værd og er ikke en del af det udvalgte folk. Bosætterne er alle ortodokse jøder. Se selv på kvindens billede, hun bærer slør. Jødiske ortodokse kvinder bærer enten slør eller parykker for at ikke at vise deres hår til andre mænd.

    Hvordan er det anderledes fra Islam?

    Kommentar by Lavard — 14. marts 2011 @ 13:26

  52. Åh Gud hvor jeg beder til at der findes en særlig plads i helvede til mennesker som Jesper Ørsted og Lavard… jeg er så rasende lige nu at jeg ikke kan indgå i nogen form for diskussion.

    Kommentar by rightwingextremist — 14. marts 2011 @ 14:29

  53. #52 Jøderne og Araber vil ligge i krig i de næste 40 år. Det er nået sådan et punkt at det der ikke er nogen vej tilbage. Alt for meget blod er blevet spildt på begge sider.

    jeg er komplet ligeglad med Jøderne og Muslimerne. De kan dræbe hinanden ligeså meget de vil. De skal bare holde Europa ude af deres problemer.

    Er der nogen som kan foreklare mig hvorfor Europæere skal dø i en fremtidig krig mellem semitiske folk?

    Kommentar by Lavard — 14. marts 2011 @ 14:45

  54. >49
    Hej Henrik
    Hvor har du dine informationer fra?
    >52
    Jeg forstår dig så udmærket.
    >53
    Hvis europæere skal dø, skyldes det masseimportører af muslimer, som du selv, polyb, michael larsen og mange mange andre af samme socialistskuffe.

    Kommentar by Nielsen — 14. marts 2011 @ 18:15

  55. @Nielsen
    Lavard er heller ikke venstreorienteret men højrenational. Jeg er ked af at ødelægge din illusion.

    Kommentar by Polyb — 14. marts 2011 @ 18:36

  56. 54/Nielsen

    Mange års fordybelse i et emne som folk flest åbenbart er ligeglad med.

    Kommentar by Henrik — 14. marts 2011 @ 19:53

  57. Henrik, jeg henviste til disse:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_outpost#Illegal_Outposts

    Så ved jeg ikke om nogle af disse tilhører den katagori ad “leaset jord”, som du omtaler?

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 14. marts 2011 @ 20:35

  58. Hvor er de danske medier henne i denne sag? Er der nogen, der har set sagen omtalt på DR/TV2?

    Hvis fx. en Hamas terrorist dræbes i Gaza som følge af moter- eller raketangreb ind i Israel, så skal vi nok høre om det, og vi skal selv lede efter årsagen til hvorfor der blev slået tilbage, for det bliver sjælent nævnt.

    HVOR ER DE DANSKE MEDIER HENNE????

    Spolerer det billedet af de uskyldige, undertrykte og hjælpeløse palæstinensere?

    Kommentar by Per — 14. marts 2011 @ 21:00

  59. #58 Nok fordi det ikke har noget med Danmark at gøre? Det er en intern sag mellem de to semitiske folk. Der er så mange som er blevet dræbt på begge sider af kampen og det vil kun fortsætte i samme retning. Hvis vi stod i samme situation som Jøderne vil du nok ikke se dem fælde tåre over at goyim’erne dør. Det eneste som tæller for dem er det udvalgte folk.

    Hvad der sker i mellemøsten har ingen betydning for Danmarks daglige funktion. De kan dræbe hinanden ligeså meget de vil, uden at det har nogen betydning for os.

    #54 Hvis du nu gad læse nogen af de kommentarer jeg har skrevet til det her indlæg, vil du hurtigt kunne se at jeg er alt andet end en venstreorienteret voldstosse. Det eneste som har betydning for mig rent politisk er overlevelsen af de forskellige europæiske folkefærd. Europæere udgør kun 7% af jordens befolkning og den massive indvandring af ikke europæere gør det kun værre. De forskellige europæiske folkefærd står til at uddø med den fødselsrate som vi har. De eneste som har ret til Europa er etniske Europæere.

    Kommentar by Lavard — 15. marts 2011 @ 02:01

  60. 57/Thomas Bolding

    Nej, de illegale forposter er illegale, det er der ikke rigtig noget at rafle om – de er bygget uden statslig tilladelse på statslig jord, så væk med dem.

    Det er også derfor israelske styrker rydder dem når de kan komme til det. Sammenlign med hvor tilbageholdende de er med at rydde de tusindvis af tilsvarende illegale hjem, arabiske bosættere har bygget. Bare i Jerusalem byggede illegale arabiske bosættere mellem 2005 og 2009 6.000 illegale lejligheder. Af dem blev kun 200 revet ned igen af Jerusalem kommune.

    Kommentar by Henrik — 15. marts 2011 @ 08:34

  61. Udviklingen i dette kommentarspor er simpelthen for sjov.

    Når højrenationale har holdninger andre højrenationale ikke bryder sig om, så er der to valgmuligheder:

    – de bliver de gjort til venstreorienterede. Det er simpelthen ikke muligt ifølge nogle højrenationales verdensbillede, at der eksisterer sådanne holdninger på deres egen fløj. Nationalliberale og medlemmer af Danmarks Nationale Front er pludselig socialister eller radikale.

    – de bliver ignoreret af de højrenationale der ville gå helt agurk, var det en person de vidste var venstreorienteret, der skrev det samme. Man vil åbenbart helst ikke kritisere sine allierede i den store kamp. Hvor er afstandstagen? Hvor er de sædvanlige angreb?

    Holdningerne skubbes altså enten over på venstrefløjen eller ties.

    Ikke en eneste drager den sande konklusion – eller giver som minimum ikke udtryk for at have draget den.

    Kommentar by Polyb — 15. marts 2011 @ 08:43

  62. #59 Din argumentation holder desværre ikke. Der er masser af reportager på DR/TV2/JP etc. hver gang der dør en person på den ene side i denne sag. Der er bemærkelsesværdig tavshed når det sker på den anden side.

    Hvis du er i tvivl kan du bare søge på mediernes sider på ‘bosætter’, Israel, Gaza eller hvad du nu har lyst til.

    Kommentar by Per — 15. marts 2011 @ 11:22

  63. >59
    Så er vi da i al fald enige om det.
    Det ændrer dog ikke ved det faktum, at det er muslimsk indvandring i særdeleshed, som ødelægger de europæiske lande.

    Kommentar by Nielsen — 15. marts 2011 @ 12:01

  64. Arabernes gerninger kan også ses på YT:
    http://www.youtube.com/watch?v=lRL47jst3i0

    Kommentar by Nielsen — 15. marts 2011 @ 12:10

RSS feed for comments on this post.