20. marts 2011

DR-par havde ‘racistisk omgangstone’ overfor naboer der ikke ville ‘kultivere’ andelsforening

Det er ord mod ord, men alligevel interessant. Fra Ekstra Bladet – DR-par i nabostrid.

“Bølgerne går højt i Andelsforeningen BK87 i Bådehavnsgade i det københavnske sydhavnskvarter, hvor to højtprofilerede DR-værter og kærester, TV-Avisens Line Gertsen og ’Deadlines’ Nikolaj Sommer, er de celebre hovedpersoner i en årelang nabo- og kulturstrid. …

I dag er Lene Foller en del af foreningens såkaldte mindretalsgruppe på syv andelshavere, der ikke tøver med at beskylde tv-parret for både fusk og lusk samt voldelig og racistisk adfærd. Anklager, som Nikolaj Sommer over for flash! afviser som rene injurier. …

Derudover beskylder Mindretalsgruppen ’Deadline’-værten for en ganske voldsom, både verbal, fysisk og til tider racistisk omgangstone over for medlemmer, der ikke makker ret i forhold til hans holdninger og tanker om, at ’kultivere’ det lille samfund. Gruppen fortæller også, at Nikolaj Sommer aktivt har forsøgt at forhindre en erhvervsdrivende af anden etniske herkomst i at drive selskabslokaler på nabogrunden ved i skrivelser til Københavns Kommune at henvise til, at der ’foregår omskæringsfester’ i lokalerne.

(Line Geertsen & Nikolaj Sommer, begge DR-værter)

Oploadet Kl. 17:35 af Kim Møller — Direkte link10 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/23956/trackback

10 Comments »

  1. Hahaha, kanon historie. Jeg betaler ikke licens og bruger ikke min kostbare tid på dårligt manipulerende DDR-tv, så jeg griner ekstra meget over historien!!!!!

    Kommentar by Diego — 20. marts 2011 @ 20:04

  2. “Gruppen fortæller også, at Nikolaj Sommer aktivt har forsøgt at forhindre en erhvervsdrivende af anden etniske herkomst i at drive selskabslokaler på nabogrunden ved i skrivelser til Københavns Kommune at henvise til, at der ’foregår omskæringsfester’ i lokalerne.”

    Jeg skulle satme heller ikke nyde noget af, at have muslimske familiefester i nærheden af mit hus. Deres begejstring for skydevåben, klankonflikter og elendig musik, samt behovet for at brænde gummiet under 320’eren af, vil ikke have andet end negativ indflydelse på omgivelserne.

    At få betegnelsen “racistisk” påhæftet af De Anstændige er, efter min mening, at betragte som en Elite Smiley :-)
    Når jeg ser Nikolaj Sommer og (lækre) Line Geertsen fremover, vil det være med disse rygter(?) in mente :-)

    Iøvrigt er LG, i forvejen, en af de få studieværter på DR1, som jeg ikke får knopper af.

    Kommentar by Hr. Snusk — 20. marts 2011 @ 20:12

  3. Kanon kedelig historie, har intet med DR at gøre, men sådan er der så meget

    Kommentar by Michael Larsen — 20. marts 2011 @ 20:22

  4. Jeg skrev mit indlæg efter Diego, men kom på før ham! Kl. er ikke engang 20.04 endnu

    Kommentar by Michael Larsen — 20. marts 2011 @ 20:24

  5. Michael Larsen, du er med på at DR ikke findes i virkeligheden, ikke? Der findes kun nogle mennesker der kalder sig DR. Derfor er historien interessant. Modsat dig i øvrigt

    Kommentar by Kenny Starfighter — 20. marts 2011 @ 20:58

  6. 2.Hr. Snusk

    Enig – jeg ville heller ikke godtage sådanne fester foretaget af sådanne folk!

    Bare tanken om HVAD der giver grund for en sådan fest….puha !

    Faktisk er det velgørende at høre at der er nogen der aktivt modsætter sig.

    Så fortsæt, Nicolaj Sommer og Line Geertsen, I har min sympati !

    Kommentar by Vivi Andersen — 20. marts 2011 @ 21:10

  7. 2.Hr. Snusk

    Enig – jeg ville heller ikke godtage sådanne fester foretaget af sådanne folk!

    Bare tanken om HVAD der giver grund for en sådan fest….puha !

    Faktisk er det velgørende at høre at der er nogen der aktivt modsætter sig.

    Så fortsæt, Nicolaj Sommer og Line Geertsen, I har min sympati !

    Kommentar by Vivi Andersen — 20. marts 2011 @ 21:10

  8. Jeg finder historien uinteressant og betragter den som intet andet end kedsommelig nabostrid. Mange mennesker kan fortælle grimme ting om deres naboer. Det eneste interessante er dog eksponeringen af den arrogance, som visse dele af menings- og kultureliten tilsyneladende omgiver sig med – også udenfor de fashionable cafe’er.

    @ Michael (Tyregod?) Larsen:

    Jeg stillede dig et ydmygt spørgsmål i et andet spor, hvor du gav indtryk af, at du forsøgte at negligere den vold, som udspringer fra ‘protestgruppen’ AFA. Tager du afstand fra AFA og politisk vold i almindelighed?

    Grunden til, at jeg spørger, er, at jeg foretrækker at vide, om jeg debatterer med folk, der kan tænkes at lade deres argumenter antage en fysisk karakter, da jeg ikke ønsker at udsætte min familie for overgreb. Kan du altså, modsat den øvrige venstrefløj, tage entydig afstand fra AFA?

    Jeg skal i sagens interesse sige, at jeg selv tager afstand fra politisk motiveret vold, hvorfra den end måtte komme, idet jeg er af den opfattelse, at politik skal føres på argumenter, og hvis ens argumenter ikke er stærkere, end at de skal bankes ind i hovedet på folk, tager man nok fejl.

    Kommentar by Morten — 21. marts 2011 @ 02:25

  9. Vi skal lige huske, at det er DEN RØDE Line Gertsen fra DR. Check de omtaler hun tidligere har fået på Uriasposten og andre højreblogs.

    Kommentar by Sigwar — 21. marts 2011 @ 19:40

  10. At kalde de overbetalte og underkvalificerede dr-dukker for overklasse er vist lidt en uber-drivning. Men altid fedt når den kreative klasse møder mulitikulti.
    Men i dette tilfælde kom de fremme først…

    Kommentar by Petersen — 21. marts 2011 @ 20:10

RSS feed for comments on this post.