29. marts 2011

Fra et venstreradikalt kollektiv på Frederiksberg videre til politiserende NGO’er

Morten Uhrskov pointerer på sin JP Blog, at Amnesty International og andre NGO’er har haft held til at fremstille sig selv som “en næsten neutral instans”, selvom de politisk befinder “sig på den yderste politiske revle, når det gælder udlændingepolitik”. Det har han helt ret i, og sagen mod venstreradikale Homo/Aktion, der i august 2000 i protest over udvisninger af homoseksuelle, udøvede flere brandattentater mod Udlændingestyrelsen, giver et godt indblik i den verden.

Blandt de dømte ved Østre Landsret i 2002 var ‘T5’ (tiltalt 5, Esben Plenge), der var chauffør og leverede leverer remedier til to af brandattentaterne. På et kælderværelse i et kollektiv på Frederiksberg fandt politiet diverse tyvekoster, “to kilo hash og skunk”, en startpistol, en CS-spray (tåregas) samt forskellige æsker ammunition. Adressen fremgår ikke direkte af Ugeskrift for Retsvæsen, men blandt vidnerne var blandt andet Pelle Christian Dragsted, Janne Tynell, Torsten Skovsgaard Geertz-Hansen og Stinne Lyager Bech – alle bosiddende i et venstreradikalt kollektiv på Amicisvej (Frederiksberg).

Urias-læsere vil genkende flere af navnene. Ikke mindst Pelle Dragsted, der forrige år var pressekoordinator for det der blev kaldt Borgerinitiativet Kirkeasyl, sideløbende med en lønnet stilling som pressekoordinator for Enhedslisten på Christiansborg. Dragsteds bedre halvdel Janne Tynell, var tilbage under Muhammedsagen i 2006, talsmand for Undskyld-ytringsfriheden.dk, og fik senere ansættelse i Red Barnet som presse- og kommunikationsmedarbejder. Dvs. lige under organisationens generalsekretariat ledet af den skingre Mimi ‘der kommer stort set ikke flygtninge ind i Danmark’ Jakobsen.

Torsten Geertz-Hansen er i dag logistisk koordinator i Greenpeace, og fotograferer blandt andet ulovlige aktioner for organisationen. Stinne Lyager Bech gjorde karriere i Amnesty International, først som ‘flygtningekoordinator’, senere som international koordinator, og er i dag policy- og kampagnekoordinator, som det så smukt lyder. Hun var eksempelvis hovedforfatter bag Amnesty Interationals 2007-rapport imod starthjælp, men har også kritiseret den danske stats udvisning af kriminelle udlændinge i organisationens navn.

(DR Update, 6. januar 2011: Haitis kvinder voldtages på stribe)

Tre ud af de fire nævnte, herunder Stinne Lyager Bech, har så sent som i 2005 været aktiv i Internationalt Forum, og blandt andet skrevet leder i IF’s tidsskrift Gaia med organisationens formand, Blekingegadebandens Torkil Lauesen.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/24203/trackback

17 Comments »

  1. JEG vil huske dem alle!!!!

    Kommentar by karl3447 — 29. marts 2011 @ 17:49

  2. Jeg er taknemmelig overfor Kim! Uden ham var mange ting ikke kommet til mit kendskab!

    Kommentar by karl3447 — 29. marts 2011 @ 17:55

  3. Jeg kan næsten ikke fatte omfanget den venstreradikale pest! Jeg bliver trist!

    Kommentar by Carsten Larsen — 29. marts 2011 @ 18:08

  4. “(…) ledet af den skingre Mimi ‘der kommer stort set ikke flygtninge ind i Danmark’ Jakobsen.”

    Det var svært … skulle jeg være på linje med Mimi ? Ja, minsandten !

    “Der kommer stort set ikke flygtninge ind i Danmark” er jo som talt ud af min mund. Der er – som Uffe Ellemann-Jensen har medgivet i et interview med Jes Stein Pedersen – praktisk taget aldrig kommet andet end såkaldte “velfærds-flygtninge” til Danmark (med undtagelse af kvote-flygtninge), som har forbrugt den gode vilje og de midler, som kunne være kommet denne verdens flygtninge til gode.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. marts 2011 @ 18:14

  5. Tynell? Der er en Jesper Tynell p DDR P1 Orientering.

    Kommentar by Træt — 29. marts 2011 @ 19:14

  6. Kim hvornår udkommer din bog om det venstreradikale netværk? For du skriver da en ikke? Den er hårdt savnet.

    Kommentar by Georg Hansen — 29. marts 2011 @ 19:50

  7. hende stine ligner stampe
    det må være deres spejlbilleder der gør det.Måske de skulle prøve
    med djævleuddrivelse.

    Kommentar by gravballemanden — 29. marts 2011 @ 20:14

  8. Gaia? Venstrefløjen er jo blevet religiøs. Jeg troede de var ateister!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gaia_%28mythology%29

    Folk, der ikke vil tro på Gud, vil tro på hvadsomhelst!

    Kommentar by whereDoWeEnd? — 29. marts 2011 @ 20:56

  9. Meget interessant post. Godt at den slags kommer frem i lyset.

    Kommentar by Joakim — 29. marts 2011 @ 20:56

  10. – sig mig er det en form for “Mafia” siden de kan blive ansat i store stillinger i Flygtninge- og Godhedsindustrien, der må være et suspekt rodnet siden de som skvalderkål igen og igen dukker op.

    Stor tak til Kim Møller der gang på gang afslører infiltrationen!!

    Kommentar by Cantor — 29. marts 2011 @ 22:32

  11. Også herfra tak til Kim Møller for værdifulde informationer, som man ikke får andre steder. > “Skvalderkål” – fremragende betegnelse for dette segment. Udtrykket burde autoriseres. !

    Kommentar by Niels Juel — 29. marts 2011 @ 23:06

  12. Cantor, 10,

    Ja, det er en stor mafiøs kræftknude på samfundet.

    Læg dertil resten af det godhedsindustrielle kompleks. I særdeleshed foreninger som Mellemfolkeligt Samvirke m.fl.

    Der er i sandhed tale om kolonisatorer og imperialister. Til forskel fra tidligere tiders ditto (som faktisk ikke var så slemme og som skabte værdi for de samfund, hvor de udfoldede sig og ganske ofte stiftede familie med de lokale) så arbejder de i dag efter et helt nyt koncept.

    1) De har (skatteyder) penge med hjemmefra, hvilket lyder meget tilforladeligt, men er hele det egentlige formål. Der er ene og alene tale om en vej til skatteydernes lommer.

    2) De er for talentløse til at skabe noget som helst. Typisk er de scient.pol eller humanister med speciale i et eller andet marxistisk tvær et eller andet.

    3) Det at de ikke kan skabe noget hjemme, betyder at det kan de heller ikke ude. De kaster sig ud i noget med en skole eller noget med køkkenhaver. Effekten på det lokalsamfund som bliver ramt af en sådan godhedstsunami er ikke, at børn kommer i skole eller, at der bliver dyrket flere grøntsager. Næ, der udvikler sig en lokal industri, hvis formål er at servicerer snylterne i H&R. I bedste fald kommer der nogle let tjente penge på den konto. I værste fald så bliver alle balancer i det ramte samfund forrykket med det resultat, at det bryder sammen.

    Hele set uppet har ikke andet formål end pæne jobs til de der er involveret. Samt at de kan fylde deres skatteyder betalte “arbejdstid” med at fremme revolutionen.

    Kommentar by Hans Und — 29. marts 2011 @ 23:50

  13. Tusind tak til Kim for flot research ind i en underverden af mennesker for hvem målet helliger alle midler, og som tydeligvis er så ensporede fundamentalistiske i deres tro på egne overlegenhed og destruktive ideologi.

    Kommentar by JacobCT — 30. marts 2011 @ 07:33

  14. Hvorfor er jeg ikke overrasket? Bliv for guds skyld ved, Kim! En dag, er der en “rigtig” journalist, som kaster sig over alt dette, og får det publiceret. Måske ikke i en dansk avis, da de er ledet af stort set røde banditter allesammen…

    Kommentar by Martin Eggert — 30. marts 2011 @ 08:05

  15. Godt researchet Kim – endnu er ikke al informationsformidling kontrolleret af DR og så kan sådan noget her stadig slippe ud. Tak !

    Kommentar by PerH — 30. marts 2011 @ 08:38

  16. Lige en interessant artikel fra Stinne-pigen om det marxistiske vraggods:

    http://www.cikadenet.dk/if/gaia/gaia26/teori.htm

    Kommentar by Knobbet — 30. marts 2011 @ 09:51

  17. Fy for allah, en flok møjdyr!

    Kommentar by Slyrgraff — 30. marts 2011 @ 14:38

RSS feed for comments on this post.