18. april 2011

Bilal Philips – diverse

Sidste år trak islamisten Khalid Yasin 300-400 tilhørere til et arrangement i Korsgadehallen, og søndagens arrangement med islamisten Bilal Philips samlede hele 1000 tilhørere. Islamiske arrangementer i den størrelsesorden har fundet sted flere gange i Danmark de senere år, alle gange med et radikalt udgangspunkt, det være Minhaj ul-Quran, Hizb ut-Tahrir og ikke mindst den store ‘Islamophobia’-kongres i Bella Centeret, maj 2006.

Når der en sjælden gang demonstreres imod det iranske præstestyre er der talmæssigt langt færre, kun få muslimer, og stort set ingen med slør. Det billede gentog sig med søndagens moddemonstration, hvor kun en håndfuld muslimer deltog – ingen med slør. Den spontane islamistiske mod-moddemonstration samlede flere muslimer. Det siger sådan set alt.

For nogle uger siden havde jeg en lang debat med en yngre afghaner. Indledningsvis forklarede han, at han ikke var religiøs, og sågar spiste svinekød. Han er en fin fyr, men efter et par timer blev dialogen mere intens og personlig – nu var tonerne pludselig en anden. Han fortalte eksempelvis, at han havde set Kurt Westergaard i motionscenteret flere gange, og ville ønske han kunne slå ham ihjel uden at det ville få konsekvenser – ‘han fortjener det, man krænker ikke andre mennesker’. Kort herefter sluttede dialogen.

De fleste kristne vil hævde, at det ikke giver mening at diskutere ‘tro’, og på det punkt ligner de selvfølgelig muslimer. Problemet er bare, at hvor troen for 99,9 pct. af alle kristne er et personligt anliggende, så er det for rettroende muslimer noget der påvirker alt, herunder væsentlige elementer i ethvert liberalt demokrati.

Tanken er tiltalende, men virkeligheden taler sit klare sprog – moderat Islam har ingen gang på jord. Skulle Naser Khader have mod til at tale i Korsgadehallen, så ville der komme tre muslimer, og de vil være der for at kalde ham vantro. Sådan er virkeligheden.

Herunder spredte pluk fra mediedækningen af arrangementet med Bilal Philips. DR forsøgte tydeligvis at nedtone ekstremismen, men det var en umulig opgave de gav sig selv. Begge kanaler bragte korte interviews med islamisten Adnan Avdic. I TV-avisen glædede han sig over, at arrangementet forløb stille og roligt, og fremstod i det hele moderat. På TV2 understregede han omvendt sin kompromisløse tilgang til Islam, og benyttede lejligheden til at håne danskerne. Tidligere i dag kunne TV2 fortælle, at Adnan Avdic i forbindelse med Glostrup-terrorsagen sad varetægtsfængslet i 18 måneder, og er ven med terrordømte Abdulkadir Cesur. Moderat, nahh.

“Der er en decideret ubehagelig stemning herude, og politiet valgte derfor at rykke demonstrationen 4-500 meter væk fra det sted, hvor mødet bliver holdt. Politiet siger, at man ellers ikke vil kunne garantere for demonstranternes sikkerhed, forklarede bt.dk’s udsendte.” (BT, 17. april 2011: Prædikant revsede medier, politikere og vikinger)

“De muslimske mænd gik på et tidspunkt hen mod demonstrationen, da en dansker råbte kujoner efter dem. – (kampråb) ‘Sharia for Danmark'” … En ældre dansk herre gav muslimerne fingeren, og måtte til en kammeratlig samtale med ordensmagten. (TV2 Nyhederne, 17. april 2011: Omstridt prædikant trak fulde huse)

Sharia for Danmark! – Demokrati, hykleri! – Hykleri i helvedet!” (råbende muslimer; TV2 Nyhederne, 17. april 2011: Omstridt prædikant trak fulde huse)

Erkan Özden, DR: I dag ankom den kontroversielle islamiske prædikant Bilal Philips til Danmark for at tale om frygten for Islam. Han er blandt andet kendt for at tale varmt for sharia-lovgivning, forsvare selvmordsangreb og gå ind for dødsstraf for homoseksuelle. Og han mødte massiv modstand da han mødte op på Nørrebro i København her til eftermiddag. (højt i baggrunden: ‘Sharia for Danmark’)

(TV-avisen, 17. april 2011 18.30: Demonstration mod prædikant)

Lisbeth Davidsen, TV2: … det var et akademisk foredrag, hvor han dels gennemgik årsagerne, de historiske til islamofobi (TV2 Nyhederne, 17. april 2011: Omstridt prædikant trak fulde huse)

“Muslimerne lærte bl.a. vikingerne at gøre deres skibe vandtætte. Uden muslimsk viden var vikingerne aldrig nået USA. Muslimerne vidste godt, at vikingerne var krigeriske, men de stemplede dem ikke som terrorister. De hjalp dem. Det kan vi lære noget af i dag.” Bilal Philips; Berlingske Tidende, 16. april 2011: Bilal: Muslimer sendte vikingerne til USA

“Under en af talerne havde en muslimsk kvinde iført heldragt fra bygningen overfor dog vovet sig ud på terrasen, hvor hun sammen med sin søn morede sig med at række tommelfingeren nedad ad De Anstændiges demonstation.” (‘Anonym’, Uriasposten)

“Efter demonstrationen tog Hanna Ziadeh, Jaleh Tavakoli og Karen West ind for at høre, hvad han havde at sige. Og ved I hvad der skete? Idioterne spyttede på dem. De blev eskorteret ud af politiet.” (Elmas Berke på Facebook, 16, april 2011)

“Sådan er det. En der ikke går ind for sharia er ikke muslim…. det er budskabet i dag fra os muslimer. Vi går ind for sharia, så langt er det, slut – I går ind for dyresex, vi går ind for sharia.” (Adnan Advic; TV2 Nyhederne, 17. april 2011: “I går ind for dyresex. Vi går ind for Sharia”)

(TV-avisen, 17. april 2011 21.00: Radikal prædikant taler på Nørrebro)

“Det var meget fint. Stille og rolig stemning. Der var ikke noget ballade eller noget, det var det vigtigste.” (Adnan Advic)

(TV-avisen, 17. april 2011 21.00: Radikal prædikant taler på Nørrebro)

“Jeg synes det var en god tale. Han er meget god til at snakke – indenfor Islam, og sådan noget. Alt det med, hvad andre siger om ham, de har meget imod ham – det forstår jeg så ikke. (Shayla El Ali)

(TV-avisen, 17. april 2011 18.30: Demonstration mod prædikant)

“Jeg vil gerne se med mine egne øjne, hvad er det han vil præsentere, hvad for et budskab har han hvad, hvad for nogle intentioner har han.” (Omar El-Shal)

“Jeg har hørt rigtigt meget om Bilal Philips, og set ham på nettet. Medierne har taget hans ytringer ud af kontekst. Nu er jeg her for selv at finde ud af hvad han står for.” (Omar El-Shal; Politiken, 17. april 2011: Moddemonstranter provokerede ved stopfuldt debatmøde)

“… hans taler er normalt ret gode… Celeste du et offer for dks propaganda..og det virker åbenbart på nogen. Det direkte latterligt at spørge hvad han sys om homoet…Du kan ikke se det store billede, mediernes triks virker åbenbart på mange… Lad være med at grave i de aller mindste ting, man forstår dem først når man kan se helheden … det ik bilal phillips som ik er velkommen…nope det islam…ergo..ren racisme.” (Omar El-Shal på Facebook)

(Bilal Philips om homoseksualitet; TV-avisen)

(DR’s tv-hold trues, da de vil interviewe Bilal Philips i Göteborg; TV-avisen)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/24678/trackback

41 Comments »

  1. Lisbeth Davidsen tog vel prisen for det mest idiotiske indslag i de danske medier.

    Bilal Phillips var iøvrigt også i den sene deadline søndag. Adam Holm spurgte lidt ind til det med homoseksuelle. Bilal lød i bund og grund rimeligt fredsommelig, men han understregede dog at tolerancen over for homoseksuelle handlede om at der ikke var et muslimsk flertal og at sharian’en ikke var indført. Med andre ord tog han på ingen måde afstand fra de bizare ideer om homoseksuelle som han havde givet udtryk for – hans “tolerance” tog blot udgangspunkt i den banale konstatering at der pt. ikke var mulighed for sharia lovgivning i Danmark.

    Den form for grotesk argumentation er åbenbart nok til at blive omtalt som fredelig, moderat, akademisk.

    Nå, men det eneste gode der er at sige om den slags arrangementer er vel at de med al ønskelig tydelighed afslører hvilken bizar og usympatisk tankevirksomhed der tilsyneladende florerer blandt såkaldt alm. muslimer i danmark.
    Bortset fra de sædvanlige få kendis-muslimer er det endnu ikke lykkedes de danske medier at “fange” en muslim der forlader et sådant stormøde som er kritisk overfor mødet.

    Kommentar by Superman — 18. april 2011 @ 16:41

  2. Teksten på jelling stenene må ændres. Det var Harald blåtand, der gjorde danerne kristne.
    Den må rettes til, Det var jelved og venstrefløjen, der gjorde danerne muslimsk.
    Nogen har jo allerede forsøgt og skrive dem om med maling.

    Kommentar by Goofy — 18. april 2011 @ 16:45

  3. Bemærk athistorien havde halvdelen af forsiden på Søndags-udgaven af Politiken i sidste uge, inkl. en henvisning til en stor artikel inde i bladet.

    Historien dominerede forsiden af Politikens net-avis hele Søndagen, og overnattede som tophistorie fra Lørdag til Søndag.

    Både Berlingske og JP dækkede historien, som en “ifølge Politiken”-historie, og de har færre relaterede historier end Politiken. Politiken var først, størst og mest prominent med historien.

    2011 FTW!

    Kommentar by William Jansen — 18. april 2011 @ 16:47

  4. Det er naturligvis ikke racisme, hvis man afskyr det samfund disse middelaldermænd tilbeder.
    Lisbeth Davidsen er desværre ikke alene med sin uhyrlige uvidenhed.
    “DR forsøgte tydeligvis at nedtone ekstremismen”, ja hvorfor? Når de bliver truet med at blive slået ihjel? Er de flintrende hamrende sindssyge og tror at vi andre ikke kan se, hvordan tingene er? De kalder også Det muslimske Broderskab moderate, hvorfor? Hvem betaler dem for at lyve? Tror de at de gør nogen en tjeneste?

    Se denne norske film (i fire dele) på Youtube og spred dem til alle, du kender.
    http://www.youtube.com/watch?v=8m2wjj_zJXY&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=gsDb1GnFnRA&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=cvofRm-4nRs&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=J3hLdP-gXCQ&feature=related

    I del 2 omtales Amru Khaled, der er vældig interessant. Han interviewes af en TV staiton, hvor han siger det lige ud: Muslimerne venter kun på, at de om 20 år udgør flertallet, så de kan overtage samfundet – han fniser endda, mens han siger det! Se det selv her:

    http://www.youtube.com/watch?v=CSWLLc6uikE&feature=related

    Talsmanden for Islamisk Trossamfund, Imran Shah, sagde forleden til TV, at de også vil interviewe Tariq Ramadan, der altid omtales som en meget pæn og nydelig og smuk mand, der er fortaler for det ikke-eksisterende moderat islam.
    Men hvis du googler hans navn og al-Qaradawi vil du se, at de er åndsfæller, som også Gamal al Banna (broderen til stifteren af Det Mulimske Broderskab) siger i den ene del af den norske film. Tariq Ramadan smiler honningsødt og spiller åhh så pæn og nydelig i sin habit, men der er ingen forskel på ham og de andre i det muslimske broderskab.

    Al-Qaradawi kan man stadig se her
    http://www.youtube.com/watch?v=HStliOnVl6Q

    Hvad skal man gøre for at stoppe DR’s manipulation? Er det ikke løgn at fortie så meget af sandheden, som de gør? Er det ikke også løgn hele tiden at nedtone de ekstreme kræfter? Danskerne må intet vide, hvorfor ikke?

    Kommentar by frederiksberg — 18. april 2011 @ 16:55

  5. Dyresex er enormt udbredt i Dar al islam, ligesom pædofili og homoseksualitet, frembragt af islam´s syge kønsapartheid!

    Muslimerne rabler, på grund af denne perverse tabu-kultur, altid løs om sex. (Jeg knepper dig, din luder, osv.)

    Sex, sex, sex og vold, det er kernen i deres religion.

    Forstår vi ikke snart, at langt størstedelen af de muslimer der har koloniseret vores byer, er her for at smadre vores land, er vi færdige, som civilisation og nation!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 18. april 2011 @ 18:01

  6. På et eller andet tidspunkt i nær fremtid bliver det nødvendigt at internere store dele af muslimerne i Europa hvis borgerkrigen ikke skal bryde ud….

    Kommentar by Nosferatu — 18. april 2011 @ 18:22

  7. Iøvrigt:

    Dropper vi ikke snart den her forpulede diskussion om “moderat islam” vs. “ekstremisme/islamisme”, forstår vi aldrig en fejende fis af hvad der foregår om ørene på os!

    Så kan vi sidde, som savlende åndssvage og vente på halal-kniven!!!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 18. april 2011 @ 18:23

  8. Ha-ha, ja, den var god den med dyresex. Via mit arbejde kendte jeg engang en dansk-iraker (hans forældre kom hertil som flygtninge), og han sagde helt klart: Goats are for need, women for child and boys for fun.
    PS. Han var fiø. homofil, men er i dag blevet gift med en dame som hans muslimske far/familie fandt til ham. Ideologien islam er den omvendte verden. Her springer folk ud af skabet og han sprang den anden vej ind i skabet.
    PPS. Han fortalte engang, at det bedste han kunne få at spise var stegte koteletter og bacon!

    Kommentar by Neuhammer — 18. april 2011 @ 18:27

  9. 4.Frederiksberg

    Oh jo, danskerne må gerne vide hvem der er “ekstrem” : Dansk Folkeparti !

    Her har DR til gengæld gjort hvad de kunne for at oplyse danskerne om de “ekstreme” DF´ere !

    Men når det drejer sig om vanskeægte ekstreme, som ikke ville blinke hvis de skulle skære halsen over på os de vantro, SÅ er DR meget omhyggelig med ikke at sætte dem i bås som ekstreme .

    Det er sgu da en underlig verden, den DR bevæger sig i, en verden hvor alting er vendt 180 grader på allebedste 1984-facon.

    Jøsses, hvor jeg er træt af alle de typer, der anvender løgn, unddragelser, fortielser og hvad ved jeg fra samme skuffe.

    Det mest ufattelige ved dette er dog, at journalisterne tilsyneladende anser danskerne for værende produkter fra den alle yderste kartoffelrække !

    I årevis har de behandlet de til licensen tvangsindlagte danskere som ubegavede, hvis ikke direkte dumme.

    Lidt er der måske om det, når danskerne år ud og ind slår hælene sammen, vandre ned på postkontoret og betaler dummebøden til DR – hele 2 gange om året.

    Og oven i den rulning pisser de danskerne op og ned ad rygstykkerne bl.a. ved selv at hæve en anselig hyre samtidig med de sviner betalerne til med genudsendelser i et omfang der ligner uartigheder.

    Men bevar´s, der sker jo intet, så de fortsætter!

    PS… og så kommer der vist nok snart en licens forhøjelse.

    Kommentar by Vivi Andersen — 18. april 2011 @ 19:06

  10. Som sædvanlig har muslimerne brug for forbilleder, uagtet at de fremstår som neanderthaler. Araberne har ALTID ledt efter store forbilleder. Hvor må det være pinligt i bund og grund at de kun har så håbløse rollemodeller og forbilleder. Vi ville betragte dem som parate til den lukkede afdeling her i Danmark, i deres verden er de forbilleder og ikoner. Sådan er der så meget.
    Primitive folk, primitiv religion, med primitiv tøj og primitive skikke, med primitive ledere og forbilleder. Det er det eneste jeg kan konstatere hver gang jeg ser dem eller når de åbner munden. Det er hovedrystende tilbagestående, desværre har de en formidabel evne til at forplante sig i store antal, og derved udgøre en større og større andel af de befolkninger hvor de bor. Enkeltvis er de ingenting, men de har en uhyggelig evne til at mobilisere sig i stort antal, og til at stå sammen i klanen eller familien.

    De har selvklart INTET at bibringe vores moderne samfund. Var det ikke for Olie kan man bare gisne hvordan deres ørkenlande ville se ud idag.

    Jeg er ked af det på alle etniske danskeres vegne, dem der har levet her før den store indvandring tog til i 70´erne. Dem der nu ser deres land blive ødelagt af islamiske kræfter på kryds og tværs.
    De har ikke fortjent Islam, men er blevet påduttet denne barbariske ideologi af fremmede tilflyttere.
    Jeg skammer mig på Danmarks vegne at der overhovedet kan diskuteres om Sharia hører til i Danmark.
    Hulemanden her symboliserer forfaldet i samfundet. Han bifaldes af fremmede der INTET har at gøre i Danmark, og aldrig vil have det. Han er symbolet på noget der skal bekæmpes og nedkæmpes. Men det sker ikke og kommer ikke til at ske, dertil er danskerne for svagt et folk og slet ikke samlet nok til at gøre modstand.
    Som om en moddemonstration rykker en tøddel ved barbarerens sharia-tilslutning. Det skulle ikke undre mig om de formår at vende det til noget med racisme og islamofobi og fremmedhad, og lokke et par hundrede håbløse muslimske sjæle til at tilslutte sig dem.

    Kommentar by Endnu en vantro — 18. april 2011 @ 19:23

  11. Dyresex er helt normalt i muslimske lande.(i ved vel hvorfor ?)
    Enten kender den Torsk ikke sin historie,eller skammer han sig bare.

    Kommentar by Spinner — 18. april 2011 @ 20:13

  12. Jeg er stolt over at være islamofob

    Kommentar by EAM — 18. april 2011 @ 20:17

  13. Kims oplevelse med afghaneren stemmer helt overens med flere oplevelser af den slags jeg selv har haft. Lige så snart man klemmer dem lidt på maven med deres dejlige Muhammed og hans “velgerninger”, bliver de særdeles aggressive og den tynde civiliserede fernis krakelerer. Kan man så ovenikøbet citere et par skriftsteder (5.32 og 5.33 kan anbefales) så bliver stemningen direkte truende og man får de sædvanlige modargumenter smidt i hovedet:

    1. Det er taget ud af kontekst.
    Når man så påviser at det er det ikke, så kommer nummer 2.

    2. Det skal ses i en historisk sammenhæng.
    Fabulerer man så lidt over hvorfor en religion, som jo burde være tidløs, åbenbart er en historisk hændelse, så kommer nummer 3.

    3. Det er fordi meningen er gået tabt i oversættelsen, det skal læses på arabisk.
    Når man så påpeger at samtlige oversættelser, også den autoriserede fra Saudi Arabiens ministerium for islamiske anliggender, er næsten ens, og at en hel del nu tyder på at Koranen var skrevet på aramæisk, og derfor historiens største fejloversættelse, kommer nummer 4.

    4. Islam er en fredelig religion, og hvis du siger anderledes så slår jeg dig ihjel.
    Dette selvmodsigende vrøvl afslutter så debatten.

    Islam kan ikke eksistere i et demokrati, og et demokrati kan ikke eksistere hvis Islam har indflydelse. “Jelved, Weiss og partnere” har gjort ubodelig skade på det danske samfund.

    Kommentar by Georg Hansen — 18. april 2011 @ 20:32

  14. Danmark har brug for folk, som faldt i Hvidsten Gruppen!
    Til Helvede med alle politikere, det er Danmarks frihed, det gælder.
    Opret likvidationsgrupper som under krigen, de politifolk, der stiller sig i vejen, de skal også være mål for modstandsbevægelsen.
    Det politikerne har gjort, udenom folkets vilje, det skal koste dem dyrt!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 18. april 2011 @ 20:33

  15. det er NU, der skal lukkes for pengekassen til Islamisk Trossamfund. Det er en hån mod skattebetalere, at de skal financiere deres egne fjender. Luk den !

    Kommentar by wied — 18. april 2011 @ 20:39

  16. En ældre herre (det kunne være mig!) må til kammeratlig samtale hos Politiet for at give muslimerne fingeren. Sig mig, står det i Politivedtægten, at man ikke må give muslimer fingeren? Er der andre, man bør vide, ikke må få fingeren ? Jehovas Vidner, mormonerne, KFUM-spejderne, FDF’erne, sognepræsten ? Eller er det eksplicit muslimerne, der ikke må få den ?

    Man tar sig til hovedet. Foregår dette i dagens Danmark?

    Kommentar by Andreas Br. — 18. april 2011 @ 20:50

  17. Jeg kan fuldt ud tilslutte mig, at det med “moderat islam”, “islamisme” og så videre er noget vrøvl. Islam er islam, og hvad angår homoseksuelle kan det debatteres hvorvidt det kun skal straffes som zina, eller om homoseksuelle handlinger altid skal straffes med døden, uanset om personen er gift eller ugift. Derudover er der også forskellige meninger om hvordan henrettelsen skal gennemføres. Yderligere er der dog ikke at sige om det emne, når det handler om mainstream islam. Mange befinder sig dog tydeligvis stadig i en drømmeverden når det handler om islam, og det forhindre dem i at være rationelle.

    Kommentar by Kafirharbi — 18. april 2011 @ 20:55

  18. Smid ALLE muslimer ud af landet. Gerne med de af falkeøje foreslåede midler.

    Kommentar by Nielsen — 18. april 2011 @ 21:00

  19. Uriaspostens debattører hidser sig op, men faktum er at i morgen er alting som i forgårs, for flertallet ønsker islamiseringen eller er ligeglade.

    Løb lemminger, løb !

    Kommentar by Tolder — 18. april 2011 @ 21:26

  20. Jeg læste et sted at Bilal Phillips var eks-kommunist.

    Kommentar by Christianity — 18. april 2011 @ 21:32

  21. Supergodt blog-indlæg fra Kim.

    Selve ideen “moderat muslim” er jo selvmodsigende.

    Islam er et påbud om totalitaritet og fanatisk voldsudøvelse.

    Og hvordan skulle man kunne være “moderat” tilhænger af fanatisk voldsudøvelse eller “demokratisk” tilhænger af totalitarisme? Det går selvfølgeligt ikke.

    Dem der påstår at være moderate eller demokratiske muslimer, de lyver enten overfor offentligheden, sig selv eller begge dele.

    Jeg ved godt at det er på det allerstrengeste politisk ukorrekt, men det er en logisk glasklar sandhed at: En forudsætning for, at man er demokrat eller “moderat” er, at man IKKE er muslim.

    Kommentar by Tintin — 18. april 2011 @ 21:39

  22. Jeg stoler ikke på dem !

    Kommentar by Spinner — 18. april 2011 @ 21:49

  23. 20.Tintin.

    Dette har jeg sagt og skrevet i årevis !

    Faktisk siden Khader begyndte at beskrive sig selv som muslim og demokrat !

    Jeg har spurgt ham via mails og på forskellige blogs hvor han har skrevet HVORDAN han vil få de 2 forhold til at hænge sammen.

    Om han ikke kunne være så venlig at beskrive overfor mig, hvordan han bærer sig ad – hvilke metoder / midler han anvender for at få demokrati og islam til at være i overensstemmelse med hinanden .

    Jeg har selvfølgelig ALDRIG fået et svar fra ham – for det kan han ikke svare på, idet dette simpelthen er uladesiggørelig !

    Men han har vel som så mange andre muslimer kalkuleret med, at danskerne vidste/ved for lidt om islam og derfor ville denne påstand om at kunne være både muslim og demokratisk, på en og samme tid, og i praksis – den kunne han sagtens slippe om hjørner med.

    Danskerne ville tankeløst æde denne erklæring om ham selv!

    Kommentar by Vivi Andersen — 18. april 2011 @ 23:40

  24. 18.Tolder.

    Spis lige brød til, Tolder!

    Hvis du går blot et år tilbage og sammenligner hvad man skrev dengang
    med idag, så vil du sandsynligvis erfare at der er sket nogle ændringer.

    Det er ikke længer et spørgsmål OM der vil komme en reaktion fra de vantros side, men et spørgsmål om HVORNÅR og HVOR denne modreaktion starter !

    For du kan godt regne med at europæernes tålmodighed er ved at være sluppet op.

    Mærkeligt nok sker det samtidig med at muslimerne i Europa er begyndt for alvor at føre sig frem : de bliver stadig mere og mere hovmodige og tillader sig stadig meget mere overfor de oprindelige befolkninger.

    Dette kunne tyde på de mener at demografien er ved at være “passende” for dem = hvilket betyder, at de snart kan sætte magt bag det de siger og truer os med.

    Vi er i krig, Tolder, en krig som islam og dens muslimer har erklæret OS !

    Kommentar by Vivi Andersen — 18. april 2011 @ 23:48

  25. Culture and race will vanish
    the ants will take over the world.

    Kommentar by Nielsen — 19. april 2011 @ 00:18

  26. Snart begynder borgerkrigen, hvor muslimerne vil udrydde alle de vantro.

    Kommentar by odins bror — 19. april 2011 @ 04:02

  27. @Odins bror; jeg tror og håber ikke du har ret, jeg mener ikke 15 – 20%( ja der er vel ingen der tror på de officielle tal på 10,1%) er tilstrækkeligt til at vinde, lad os så håbe vores 5th kolonne danskere i tilfælde af krig vælger den rigtige side, imodsat fald så klarer retsopgøret den del.

    Kommentar by Hans L — 19. april 2011 @ 04:53

  28. Tintin, Vivi

    “Selve ideen “moderat muslim” er jo selvmodsigende.”

    Det er sekulariseret kristen også.

    Det må enhver ‘retning’ der ikke er fuldstændig tro mod sin egen indre logik nødvendigvis være. I praksis må man konkludere, at en sekulariseret muslim (eller kristen) er et menneske på retræte fra sin religions dogmer.

    Jeg forsøger ikke at sideordne de to, det er selvfølgelig ikke det samme alt den stund, en sekulariseret muslim står overfor en større dogmatisk øretæve end en sekulariseret kristen, hvor man vel ude de store sværslag kan sige, at man ikke tror på opstandelsen (som kristendommen står og falder med) alligevel er der jo masser af ‘kulturkristne’ der mener, at Jesus eksisterede, var en slags profet eller oplyst mand, der næsten kan bevises. Det ‘fede’ ved kristendommen er bare, at synspunktet er ufarligt. Noget tilsvarende kan ikke siges om islam fordi, der er regler for den slags.

    Det eneste man kan konstatere med sådan en som Khader er, at han har valgt ikke at tage islam på ordet, og for det skal han selvfølgelig krediteres fordi, det i praksis betyder, at han fralægger sig de dogmer, der er bærende i islam. Når han, og andre, gør det, er jeg sådan set ligeglad med, om det giver mening jf. religionen, det giver mening i den forstand, at han alene med sin frasigelse af visse dogmer, er med til at understøtte idiotien i ‘den samlede pakke’ Personligt synes jeg, dét er vigtigere end hvorvidt han (eller andre) kan (vil) redegøre for selvmodsigelserne. Thi det er der sgu heller ikke ret mange sekulariserede kristne, der kan/eller gør.

    Ikke engang Paven, trækker andet end troen som våben imod selv den værste kætter mod kristendommen. Det privilegium har Khader desværre ikke. Dem der skal understøtte hans vej væk fra islam, kan ikke engang finde ud af, at give en Bilal Philips noget seriøst baghjul men nøjes med at opfinde et fakkeltog.

    Jeg har fuldstændig sympati for, at Khader i visse spørgsmål holder meget lav profil.

    Kommentar by Lotte — 19. april 2011 @ 09:01

  29. Efter min mening er det ulogisk at tale om “moderate muslimer” netop fordi de er med til at støtte hele den idiotiske “samlede pakke” det må være det samme som at være “moderat nazist”

    Det kan da godt være der fandtes “moderate nazister” der ikke kunne drømme om at slagte jøder, men de var jo indirekte med til at støtte de “ekstreme nazister” der gjorde det.

    Kommentar by li — 19. april 2011 @ 09:14

  30. Det er i sig selv en falliterklæring for Islam at muslimer skal være “moderate muslimer” eller “fredelige muslimer” for at være socialt acceptable. Implikationen er jo at muslimer dermed ikke umiddelbart kan anses for at være moderate eller fredelige.

    Kommentar by Sigwar — 19. april 2011 @ 10:41

  31. @Lotte

    ““Selve ideen “moderat muslim” er jo selvmodsigende.”

    Det er sekulariseret kristen også. ”

    Det er både en irrelevant sammenligning og helt forkert.

    En kristen er pr. definition sekulær, idet kristendommen eksplicit fraskriver sig den politiske magt (Bla.: Jesus sagde til dem: “Så giv kejseren, hvad kejserens er, og Gud, hvad Guds er!”) – i skarp modsætning til Islam der påberåber sig den totale politiske magt.

    Islam er i modstrid med frihedsrettighederne.

    Kristendommen er ikke i modstrid med frihedsrettighederne.

    Jeg siger ikke dermed, at jeg ikke har sympati for de muslimer der som Khader prøver at forene deres religion med frihedsværdierne – men den går altså desværre ikke. Vejen til frihed kan ikke gå udenom forkastelse af Islam.

    Kommentar by Tintin — 19. april 2011 @ 12:15

  32. Tintin, jeg er sådan set (desværre) ikke uenig. Og overvejede et kort sekund at tilskrive antiteserne.

    Min sideordning, som jeg understregede ikke var egentlig sideordning, gik mere på et forsøg på at friholde Khader for at svare på spørgsmålet af personlige årsager.

    Jeg synes manden har krav på et vist frirum.

    Tilskriv det eventuelt, at jeg (helt personligt) for så vidt, enhver køber distinktionen melle islam og kristendom, ikke kan se nogen vej ud af dette problem uden en regulær krig. Og den tanke huer mig ikke ligefrem.

    Kommentar by Lotte — 19. april 2011 @ 16:53

  33. Gåsehudsskabende, uhyggelig religiøs intolerance, der er tilvandret! Det er dog ikke det værste. Det værste er – for os her i Danmark – at danske journalister ikke ser med et journalistisk kritisk øje på arrangementet – og på islam som religiøs magtfaktor.

    Kommentar by Liva — 19. april 2011 @ 17:13

  34. Skal de der bosniere aldrig sendes tilbage til Bosnien ? Så vidt jeg ved er der da fred i dag.

    Kommentar by Tolder — 19. april 2011 @ 20:04

  35. Birthe Rønn Hornbeck har en velskrevet kommentar i Berlingske, hvor hun sætter et hårdt angreb ind mod talsmanden for Islamisk Trossamfund, Imran Shah. Han fik forleden på P1 mange chancer for at lægge afstand til den islamiske lære Bilal Philips står for. “Men Shah ønskede ikke at gendrive en eneste uhyrlighed”, skriver Rønn Hornbech.

    http://www.b.dk/kommentarer/i-mistillid-til-islamisk-trossamfund

    Kommentar by Niels P. — 19. april 2011 @ 21:34

  36. 35.Niels P.

    Egentlig kan vi være ganske godt tilfredse med udviklingen!

    For kan alle vi, der gennem snart mange år har forsøgt at forklare og vise via uigendrivelige beviser, at islam og dens rettroende IKKE vil Danmark og danskerne det godt – så sørger visse af muslimerne selv for at bringe beviserne frem.

    At Birte Rønn H. nu er blevet det klogere er jeg glad for, idet hun vil kunne medvirke til at forklare hvorfor overfor hendes politiske kolleger.

    Efterhånden foreligger der så meget materiale, at det bliver sværrere at nægte at erkende fakta om islam !

    Så hvis man stadig vandre rundt og mener islam har sin plads i vort samfund- så erklærer man samtidig at islamisk undertrykkelse, islamiske straffe m.m.m. er helt OK hvilket betyder, at en tilbagevenden til gamle tiders moral og etik er på sin plads.

    Islam betyder, for Vesten, regression !

    Nu må vi snart tage os sammen til at agere mod denne ideologi !

    Kommentar by Vivi Andersen — 20. april 2011 @ 00:55

  37. forstår ikke hvorfor venstrefløjen syntes det er så skønt med muslimer. tolerance frisind osv. islam og frisind??????

    Kommentar by Anonym — 20. april 2011 @ 08:47

  38. Både i bosnien og i kosovo er der fred. Det samme gælder for libanon og somalia. Borgerkrigsflygtninge(og deres pårørende) fra disse lande kan derfor repatrieres. Endvidere er sadam-regimet fjernet fra magten. De herboende irakiske “flygtninge” bør derfor hjemsendes. Hellere igår end idag.

    Kommentar by Jørgen — 20. april 2011 @ 19:22

  39. Forøvrigt rejser mange af de såkaldte flygtninge(f.eks. fra irak, iran, libanon, somalia og afghanistan) ofte på lange besøg i det land, som “flygtningene” hævder, at være forfulgt i.

    Kommentar by Jørgen — 21. april 2011 @ 15:54

  40. De såkaldte flygtninge kan være her i landet midlertidigt. Når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet bedre, bør “flygtningene”(og deres pårørende) i hovedreglen repatrieres. De repatrierede “flygtninge” kan være med til at opbygge deres hjemland.

    Kommentar by Jørgen — 22. april 2011 @ 19:07

  41. Udlændinge der i længere tid har levet af overførselsindkomst, bør staten motivere til at rejse ud af landet. Størstedelen af de omkostningstunge udlændinge er iøvrigt fra islamiske lande(f.eks fra libanon, tyrkiet, iran, irak, pakistan og somalia).

    Kommentar by Jørgen — 30. april 2011 @ 19:27

RSS feed for comments on this post.