25. april 2011

“Nogle af busbørnene… søger kun hinandens selskab… kalder… danskere for “kartofler”.”

Det er fem år siden Århus Byråd besluttede at tvangssprede Vestbyens tosprogede, og JP Aarhus bragte i går en række artikler om det der fra politisk hold anses som en stor succes. “Integration er for alle skoler”, som den socialdemokratiske Børne- og Ungerådmand så smukt formulerede det. For århusianere, der ikke har multikultur som et succeskriterium i sig selv, er der intet at juble over. Der er blevet tosprogede elever, og trods tvangsspredningen er antallet af skoler med over 80 pct. tosprogede gået fra to til tre. Mere her: Tosprogede er blevet spredt.

I en af sidehistorierne fortælles det, at ordningen med 21 skolebusruter koster århusianske skatteydere 13 millioner om året, hvad muligvis stiger med 1,3 mio. kroner, hvis politikerne vælger at følge konsulenters råd og ansatte ledsagere, “så chaufføren ikke er alene med børnene”.

Det viser sig også, at tvangsspredningen ikke nødvendigvis fremmer integrationen – Bispehave-justitsen flytter med til ny skole (ikke online).

“Integrationen kommer ikke bare af sig selv ved at køre busser med tosprogede børn ud til skoler, hvor der er en stor overvægt af børn med dansksproglig baggrund. Nogle af de tosprogede børn på Elsted Skole grupperer sig og holder sig fra de lokale Lystrup-børn.

Det konstaterer matematik-og klasselærer Kasper Bilenberg, der har været lærer i ni år på Elsted Skole i Lystrup. …

Nogle af busbørnene undgår de lokale Lystrup-børn og søger kun hinandens selskab. De kalder de etniske danskere for “kartofler”. … Kasper Bilenberg nævner som et eksempel en gruppe på fire drenge. Den ene begyndte på et tidspunkt at få venner med en lys hudfarve.

»Så fik han at vide, at han var en kartoffelelsker. Der er en form for Bispehavejustits,« siger Kasper Bilenberg, der oplever, at nogle af børnene dyrker en hårdkogt »Aarhus-V-attitude«. Det er vanskeligt at bryde disse mønstre.”

Oploadet Kl. 14:27 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/24811/trackback

18 Comments »

  1. De udgifter kommunen har til ekstra/omfordelt buskørsel i integrationsøjemed og andre udgifter med omplaceringen af de tosprogede –

    Mon disse udgifter er medtaget i de beregninger der viser hvad den muslimske invasion af DK koster (de officielle 16 mia.)??

    Jeg ved ikke… – men jeg tvivler!

    Jeg tror der er mange uregistrérbare, afledte og “skjulte muslimudgifter i mia-klassen, som vi ikke kan få eller skaffe oplysninger om.
    F.eks. netop på skole/uddannelsesområdet og kriminaliteten som er tårnhøj, højere end officielt, da jeg tror mange ting ikke anmeldes pga. ofrenes frygt og afmagt (det sparer selvfølgelig os alle sammen for politi- og retsudgifter). Men det der registreres koster jo mange penge.

    Gid vi kunne proklamere, som de venstreorienterede i sin tid proklamerede: Atomfri zone i Norden.. – Men med ordene: Islamfri zone – om ikke andet så bare i DK.
    Sverige ville aldrig gå med til dette – de er forlængst lost.

    Men det hele er jo en drøm – det går kun een vej – den forkerte..

    Kommentar by Black Watch — 25. april 2011 @ 15:00

  2. Bispehavejustits? Aarhus-V-attitude? Mig bekendt er den korrekte betegnelse for islamisk praksis “sharia”, og almindelig islamisk praksis forbyder specifikt at have ikke-muslimske venner.

    “Taking them as friends in general terms, taking them as helpers and supporters, and throwing in one’s lot with them. Allaah forbids all this”

    Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid.

    http://www.islam-qa.com/en/ref/2179/christians%20as%20friends

    Hvad angår det med at flytte dem rundt i landet, så gør det ikke andet end at sprede problemerne. Islam og muslimerne bliver ikke anderledes af at flytte fra fx Pakistan til Danmark, og de bliver heller ikke anderledes af at flytte skole fra den ene ende af byen til den anden. Det burde være åbenlyst for enhver.

    Kommentar by Kafirharbi — 25. april 2011 @ 15:29

  3. Apropos kartoffel, så se lige denne Ramasjang-vinder fra 2:54:

    w ww.youtube.com/watch?v=NV7V69G2y1o

    Kommentar by Egtvedpigen — 25. april 2011 @ 15:35

  4. Nydanskere kan på sitet ‘nyidanmark’ lære, hvordan man på passende måde tiltaler lokalbefolkningen:

    w ww.nyidanmark.dk/da-dk/integration/erfaringsbasen/2010/11/2744764.htm

    Kommentar by Egtvedpigen — 25. april 2011 @ 15:38

  5. Selvfølgelig. Jeg går ud fra “tosprogede” her (som så mange andre steder) betyder muslimer. Og adskillige steder i Koranen (der som bekendt, for alle muslimer, er Guds åbenbarede ord til profeten) advares der mod at tage vantro som venner.
    Ja, ikke engang hvis det er nær familie. (Ellen Wullfs oversættelse)Sura 9:23 : ”I, der tror! Tag ikke fædre og brødre til venner, hvis de foretrækker vantroen frem for troen!”
    Og hvis det ikke er nok.
    Sura 49:7 :”… Men Gud har gjort troen kær for jer og ladet den stå i et smukt lys i jeres hjerter, mens Han har vakt jeres had mod vantro, gudløshed og ulydighed. Sådanne følger den rette vej, …”

    Og (9:123): ”I, der tror! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse! I skal vide, at Gud er med de gudfrygtige.”
    Så, der er alt mulig grund til at ønske held og lykke til den hærskare af mennesker, der arbejder i integration branchen, og til alle dem der hepper.

    Kommentar by Jens A — 25. april 2011 @ 15:49

  6. @Jens A

    Det er nemlig hele pointen: Muslimerne er religiøst forpligtede til at hade os. At betragte vantro som ligeværdige er at gøre oprør mod Allah, der selvfølgelig straffer ulydige slaver med ilden.

    At gøre sig håb om at muslimerne en dag ude i fremtiden nok skal finde sig til rette, bare vi bruger penge nok på dem, er en så latterlig fantasi, at det er helt sørgeligt!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 25. april 2011 @ 16:05

  7. Jens A: Et andet sted hvor det fremgår meget klart i Koranen er al-Maa’idah 5:51, hvor Allah siger: “O you who believe! Take not the Jews and the Christians as friends”. Ibn Kathir skriver følgende i sin forklaring af dette vers:

    “Allah forbids His believing servants from having Jews and Christians as friends, because they are the enemies of Islam and its people, may Allah curse them. Allah then states that they are friends of each other and He gives a warning threat to those who do this”

    http://tafsir.com/default.asp?sid=5&tid=14082

    Kommentar by Kafirharbi — 25. april 2011 @ 16:12

  8. Er de så brune kartofler?

    Kommentar by Peter — 25. april 2011 @ 16:43

  9. Jeg kan i hvert fald bekræfte at busbørnene taler nedladende til børn/voksne på de skoler, som sådanne børn flytter til. Har selv hørt “kartoflen” mange gange efterhånden. Arbejder på en folkeskole i Århus.

    Selvfølgelig er det træls for børnene at skulle flytte skole, men man må godt opføre sig ordentligt det til trods.

    Kommentar by Anonym — 25. april 2011 @ 19:48

  10. Kartoffel… Det er faktisk lang tid siden at jeg har hørt dén. Den troede jeg faktisk var uddød.

    Selve ordet kartoffel kan ikke støde mig. Nu har vi også i Danmark en tradition for bramfrit og humoristisk sprog i lukkede forsamlinger. Så at nogen omtaler danskere som kartofler er sådan set fint med mig – hvis det altså sker uden der ligger reel afstandstagen eller lignende motiver bag. Og det kunne man jo godt have en anelse om, at der gør. Jeg mener, hvorfor ønsker man at gøre specifikt opmærksom på, at en person er indfødt i et land? Det må da være for at skabe et skel, distancere sig og positionere sig selv som noget andet..?

    Folk skal selvfølgelig bare gøre sig klart, at det ikke er anderledes end at kalde italienere for “spaghettier”, tyskere for “krauts”, franskmænd for “frøer”, kinesere for “risgnaskere” osv. Så i alle kontekster hvor disse ord ville være i orden er det naturligvis også i orden at kalde danskere for kartofler. Jeg ville dog ikke acceptere at mine egne børn gik rundt og kaldte andre folk den slags (skulle de så kalde tyrkere for shawarmaer? Palestinænsere for kebabber? Nej tak)

    Kommentar by Vest — 25. april 2011 @ 20:19

  11. “vest” synes åbenbart at det er helt naturligt, at en dansker, der slår sig ned i Italien, og måske søger om italiensk statsborgerskab kalder italienerne for spaghettier.
    Sig mig, hvorfor slår denne dansker sig ned blandt disse spaghettier?

    Kommentar by Jens A — 25. april 2011 @ 21:07

  12. @ Jens A. Der har du en rigtig god pointe.

    Kommentar by Danskeren — 26. april 2011 @ 03:22

  13. Danskere: Vi betaler for vor egen undergang, hvor er protesten?

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 26. april 2011 @ 06:48

  14. Hvorfor skal børn og forældre på skoler uden to-sprogede med tvang have muslimske børn i skolen? Det forringer jo skolen. Hvis de danske børn så yderligere udsættes for intimidering og sharia/jihad/entifada angreb bliver det da helt til grin. Forældre med danske piger må jo frygte at deres piger bliver voldtaget af de muslimske drenge? Så må de gøre ligesom Helle Thorning Schmidt og Mette Frederiken og sende deres børn i privatskole ;)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 26. april 2011 @ 11:21

  15. Der er kun en mulighed, send dine børn i privatskole!
    Hvis politikerne truer med at nedsætte tilskudet til privatskoler som ikke optager ret mange indvandrebørn, så husk du har kun stemmesedlen! Ellers må du gribe til lommerne og selv betale noget mere!

    Kommentar by Grisling — 26. april 2011 @ 17:13

  16. Islam invasionen koster lige meget hvad vi gør.
    Hvis vi beholder dem koster de.
    Hvis vi smider dem ud koster det også.

    Kommentar by odins bror — 26. april 2011 @ 18:03

  17. Stem med fødderne. Flyt børn i danske privatskoler. Danske børn skal ikke ofres af hensyn til venstrefløjens vamle islam underdanighed.

    Kommentar by Liva — 27. april 2011 @ 16:51

  18. EN HELDIG KARTOFFEL!

    Kommentar by L. johs — 28. april 2011 @ 22:27

RSS feed for comments on this post.