1. maj 2011

“To drenge på otte og ni år fra lokalområdet”

Når drenge på 8-9 år begår hærværk på mere end 65 minde- og gravestene, og den ene efterfølgende truer politiet med køkkenkniv, så lyder det ‘multikulturelt’, og ganske rigtigt. En kilde tæt på sagen, fortæller at de omtalte drenge begge har ‘muslimsk’ herkomst. Fra JyskeVestkysten – Drenge på otte og ni år væltede 65 gravstene og trak køkkenkniv mod politiet.

“65 gravstene på den gamle kirkegård ved Bov Kirke ligger hulter til bulter. Blandt gravstenene er der fredede stene fra den første slesvigske krig.

To drenge på otte og ni år fra lokalområdet har erkendt, de står bag det grove hærværk.

– Det er slemt det her. Da de to blev anholdt, trak den ene en stor køkkenkniv mod betjentene, fortæller Allan Niebuhr, nærpolitiet i Padborg.”

(Bovsogn.dk, april 2011: Hærværk på den gamle kirkegård i Bov)

Opdate.

“To drenge af anden etnisk herkomst på ni og ti år har væltet flere end 60 grav- og mindesten på kirkegården i Bov. Den ene dreng truede politiet med en kniv.” (Flensborg Avis, 29. april 2011: Børn hærgede kirkegård)

Oploadet Kl. 15:55 af Kim Møller — Direkte link43 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/24921/trackback

43 Comments »

  1. De skal nok blive til noget! Allerede en straffe attest. Jo, jo, de vil koste samfundet millioner.

    Kommentar by Peter — 1. maj 2011 @ 15:59

  2. Hvad mon de purunge terroristers familier bliver straffet med? Mere støttepædagogik og specialkonsulentbistand?

    Kommentar by Crass Børsting — 1. maj 2011 @ 16:05

  3. Det er rart at man har fanget de unge mennesker, så kan man jo sende regningen på oprydning og renovering til børnenes forældre.
    Men uha nej så er der jo nogen der kommer til at mærke en konsekvens, og det kan vi jo ikke have i et velfærdsland! Gad vide hvem der kommer til at betale?

    Kommentar by Grisling — 1. maj 2011 @ 16:30

  4. Gad vide om den slags udgifter bliver regnet med når man opgøre den totale udgift til indvandring?

    Kommentar by Grisling — 1. maj 2011 @ 16:32

  5. Kan det virkelig være rigtigt, at nærpolitiet i Padborg siger: “Det er slemt det her”, hvis de skyldige er 2 drenge med i slam baggrund?
    Jeg troede politiet havde ordre til at oplyse, at det drejer sig om “drengestreger”

    Nu bliver den ansvarlige politimand vel anmeldt af Zenia Stampe, Institut for menneskerettigheder samt Dokumentations- og rådgivningscenteret for menneskerettigheder.

    Kommentar by Binee — 1. maj 2011 @ 17:34

  6. Drengene burde nu flytte et sted hen hvor man ikke har gravsten.

    Kommentar by Henning — 1. maj 2011 @ 17:46

  7. “Muslimsk baggrund”

    Kommer det bag på nogen ?

    På EB kunne man læse om en pige der var blevet kørt ned af en fætter og at der stimlede 10 familiemedlemmer sammen ved hændelsen. Læser man indad stinker det af perkere og ganske rigtigt, så skrev BT senere, at der var tale om personer med anden etnisk baggrund end dansk.

    Det er næsten så sikkert som amen i kirken, at ved forbrydelser er der perkere eller kriminelle østeuropærer indblandet. Pressen forsøger at skjule etniciteten og konsekvenserne af de pivåbne grænser, men folk er næppe dumme. I Sovjet lærte folk også at læse mellem de manipulerede linier.

    Kommentar by Tolder — 1. maj 2011 @ 18:08

  8. Mig og konen har et væddemål om, hvem det er…
    Padborg er ikke så stor og der er ikke mange at vælge imellem.

    Michael Sjøberg
    Padborg.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 1. maj 2011 @ 18:14

  9. PS

    Flensborg Avis var ikke så politisk korrekte i deres artikel om sagen..

    http://www.fla.de/?UNF=1&G=60fd

    Kommentar by Michael Sjøberg — 1. maj 2011 @ 18:16

  10. Det var dog et frygteligt had mod det ikke-muslimske. 8-9 årige, som begår omfattende hærværk med åbenbart religiøst motiv. Dernæst herrefolksmentaliteten i form af væbnet trussel mod ordensmagten. 8-9 årige!!!

    Og hvilke konsekvenser vil det få for forældrene? C. Børsting gav vist svaret i #2.

    Kommentar by Hr. Snusk — 1. maj 2011 @ 19:29

  11. Debatindlægget er fjernet

    Kommentar by frederiksberg — 1. maj 2011 @ 19:33

  12. Tak til Flensborg Avis. Man må spørge sig selv om ikke de er opdraget til at hade Danmark og danskere, når de gør den slags i den alder.

    Kommentar by frederiksberg — 1. maj 2011 @ 19:37

  13. Sikke dog en kulturel “berigelse”!

    Kommentar by Lars H — 1. maj 2011 @ 19:39

  14. Sådan er muslimer.

    Kommentar by Nielsen — 1. maj 2011 @ 20:06

  15. OT.
    http://lokalavisen.dk/indvandrerdrenge-taeskede-16-aarig-med-koeller/20110501/artikler/110509965/1009?ref=eblisterseneste

    “Indvandrerdrenge tæskede 16-årig med køller”
    Djævlekulten islam- 10 kultmedlemmer mod 1 dansker.

    Kommentar by Fritz — 1. maj 2011 @ 20:06

  16. Lad være at stemme på danske politikere ved det forstående valg.
    Andet sprog forstår de ikke!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 1. maj 2011 @ 20:14

  17. Det er jo J. O .Krag’s værk. Han solgte danmark til EF. I 1972, som førte til piv åbne grænser og uhæmmet indvandring. Det er flertallet’s skyld det er sket.
    Luk grænserne, og så skal vi havde fjernet det lor der allerede er her.

    Kommentar by Charles Nielsen — 1. maj 2011 @ 20:23

  18. Det kan vel henføres til FN’s “Kulturelle rettigheder”.

    Kommentar by Menig 442 — 1. maj 2011 @ 20:27

  19. […] om det i grunden skulle synes unødvendigt, har den altid grundige Uriasposten bekræftet, at det selvfølgelig drejede sig om “de unge”. Intet bemærkelsesværdigt […]

    Pingback by Bov-lam presse « Hodjanernes Blog — 1. maj 2011 @ 20:30

  20. Hader dem.. fuck hvor jeg hader det kujonagtige affald.

    Kommentar by PerH — 1. maj 2011 @ 20:54

  21. @2: “Hvad mon de purunge terroristers familier bliver straffet med? Mere støttepædagogik og specialkonsulentbistand?”

    I en verden der ikke var sindssyg, ville de blive tvangsfjernet øjeblikkeligt og anbragt i et hjem, hvor de kunne få en anstændig ikke-muslimsk opdragelse. En dreng på 8 år der trækker en kniv mod en betjent? Stakkels barn, tænk så tidligt at blive så fordrejet af sådan en syg religion og kultur.

    “Men vogter eder for de falske Profeter, som komme til eder i Faareklæder, men indvortes ere glubende Ulve. Af deres Frugter skulle I kende dem. Sanker man vel Vindruer af Torne eller Figener af Tidsler? Saaledes bærer hvert godt Træ gode Frugter, men det raadne Træ bærer slette Frugter.”

    — Matthæus 7:15-17

    Kommentar by Kafirharbi — 1. maj 2011 @ 21:13

  22. Bov kirkegård er desværre ikke det eneste sted udsat for hærværk.
    Jeg kommer en del på Assistens kirkegård, også her kan man finde en stor del knuste og destruerede gravstene. Også denne kirkegård støder op til et større ghetto område. Jeg kan ikke sige med sikkerhed at det er indvander bander der ødelægger kirkegårdens gravsten, men det er bemærkesværdigt sammenfald. Assistens kirkegårds gravsten kan stå i fred i ca. 220 år og først med indvandrernes indtog i Danmark er der begyndt at ske hæreværk på gravstene.
    mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 1. maj 2011 @ 21:13

  23. […] vides, er Uriaposten og Flensborg Avis de eneste, der tager i dette uden handsker […]

    Pingback by Mød Wafa Sultan i København 8 maj « Snaphanen — 1. maj 2011 @ 21:32

  24. Det er interessant at se, hvordan historien bliver mere og mere multikulti-venlig, jo længere den bevæger sig op gennem mediernes fødekæde.

    Flensborg avis: Indvandrere smadrer gravsteder, truer politiet med kniv da de skal anholdes, og politiet trækker peberspray uden at nå at bruge den.

    JydskeVestkysten: Lokale unge smadrer gravsteder og truer politiet med kniv da de anholdes.

    DR Syd: Lokale unge smadrer gravsteder og opfører sig truende da de skal anholdes.

    Landsdækkende medier: Lokale unge smadrer gravsteder.

    Hvad mon vi ellers ikke får at vide?

    Kommentar by Henrik — 1. maj 2011 @ 21:49

  25. Rettelse:

    Jeg ser, kniv-detaljern faktisk ER kommet med op på landsplan – http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/04/29/111912.htm

    Trods alt.

    Informationen om, at det er muslimske bosættere der har gjort det er dog stadig ikke med.

    Kommentar by Henrik — 1. maj 2011 @ 22:28

  26. Da jeg læste om denne sag for nogle dage siden tænkte jeg også, at det med at trække kniv mod betjentene lød “indvandrer-agtigt”. Men så fik jeg straks dårlig samvittighed, fordi det nok trods alt var en lidt forhastet konklusion: Jeg går faktisk ind for at lade tvivlen komme folk til gode meget længere end de fleste er enige i.
    Men desværre blev man bare endnu engang bekræftet om at der altså er et tydeligt og ubehageligt mønster. :-(

    Jeg er med på det hold, som har enormt ondt af børnene fordi de er blevet del af en så syg kultur. Andre børn på deres alder spiller Nintendo og går til spejder (hvor de lærer, at en kniv er til at snitte med og derfor aldrig kunne drømme om at rette en mod andre mennesker).

    Kommentar by Vest — 2. maj 2011 @ 00:43

  27. The Usual Suspects :P.
    Jeg vil tage den et skridt videre ift etnisk oprindelse. Det irriterer mig grænseløst, at man aldrig nogenlunde betegner deres etniske udseende og herkomst. Muslimer er så absolut ligeså intetsigende som af anden etnisk herkomst eller andet pk sludder.
    At betegne dem som muslimer, eller mulige muslimer er langt fra nok hvis den menige dansker skal orienteres på korrekt vis.

    Man beskriver heller ikke kinesere som små og med sort hår i en eftelysning vel? Hvis man vitterligt vil viderebringe detaljer om gerningmændenes udseende, så bør de danske medier i allerhøjeste grad koncentrere sig om at være meget mere præcis. Iatedet for er det gået i den helt forkerte grøft, og handler nu om at totalt afetnificere kriminelle. Så kan vi bare gætte os til hvem det drejer sig om.

    Kommentar by Endnu en vantro — 2. maj 2011 @ 03:49

  28. Det er såre simpelt. Hvis forbryderen ikke utrykkeligt er angivet som dansk er det næsten 100% sikkert at det er en perker vi taler om.

    Kommentar by Danskeren — 2. maj 2011 @ 04:05

  29. 28.Danskeren

    Præcist – og dog !

    Samme konklussion drog jeg for nogle år siden, da det gik op for mig, at pressen overhovedet ikke havde problemer med at fortælle om personens oprindelse, når det vel at mærke drejede sig om en dansk-dansker.

    For selv betegnelsen dansker er blevet noget uldent : den kan betyde en tyrkisk-dansker, en libanesisk-dansker osv..

    En dansker er altså ikke hvad en dansker har været, nemlig vaskeægte dansker med lange rødder i den danske muld.

    Derfor, er ikke er navn med så aner vi ikke om det er en dansk-dansker eller en fra Allahs Slavehær!

    Kommentar by Vivi Andersen — 2. maj 2011 @ 07:07

  30. OK Der har du en pointe! men det jeg egentlig ville udtrykke var, at medierne gør de “mennesker”, som de vil beskytte, en bjørnetjeneste. Befolkningen ved jo godt at de lyver/fortier sandheden, og så bliver det jo netop det billede der står tilbage. Derfor har du alligevel ret. Tingene er meget værre end af mig beskrevet.

    Kommentar by Danskeren — 2. maj 2011 @ 07:33

  31. Nationalistisk, Morten Korch’sk eller ej.
    Her er et par vers til den venstreorienterede pøbel og deres muslimske vedhæng :

    Alvorlig taler ved alfarvej
    med grønsvær tækket de gamles grave;
    Henfarne slægter – forglem dem ej!
    I arv de gav dig en ædel gave.
    Henfarne slægter
    i landets marv
    sig ej fornægter.
    Bevar din arv!

    Hvad hånden former er åndens spor.
    Med flint har oldbonden tømret, kriget.
    Hver spån, du finder i Danmarks jord
    er sjæl af dem der har bygget riget.
    Vil selv du fatte
    dit væsens rod,
    skøn på de skatte,
    de efterlod!

    Kommentar by Boo — 2. maj 2011 @ 08:54

  32. De er gale…

    Kommentar by ivan johansen — 2. maj 2011 @ 09:52

  33. ad. 31. De to vers er fra Johannes V: jensens sang “Hvor smiler fager den danske kyst” Jeg elsker den sang. En mesters kærlighedserklæring til sit fødeland, uden krigsglam eller national chauvenisme. Så dansk, så det er til at få en klump i halsen af, når man synger den. På Oluf Rings dejlige og sangbare melodi.
    Men hvem fa’en bryder sig om den slags i dag. Og hvem fa’en er Johannes V Jensen?

    Kommentar by Andreas Br. — 2. maj 2011 @ 11:21

  34. “En kilde tæt på sagen, fortæller at de omtalte drenge begge har ‘muslimsk’ herkomst.”

    Det skriver avisen da ikke noget om. Hvor kommer den oplysning fra?

    Kommentar by Peter Madsen — 2. maj 2011 @ 12:12

  35. -> Peter Madsen

    En kilde tæt på sagen.

    Kommentar by Kim Møller — 2. maj 2011 @ 13:01

  36. Der fjernes også – helt legalt – og af danske myndighedspersoner – kors i kapeller på sygehuse og på uddannelsessteder..

    “Det traditionelle kristne kors er på vej ud af offentlige kapeller for at undgå at støde mennesker, som ikke er medlemmer af folkekirken.

    Kolding Sygehus skal til at bygge et nyt kapel, og det skal renses for nagelfaste religiøse symboler. I dag har kapellet et solidt kors på en endevæg.” (Kolding 2011)

    h t t p://www.tvsyd.dk/artikel/81485:Kristent-symbol-paa-vej-ud

    “I Århus har man også taget hensyn.

    – Århus Sygehus for mange år siden skiftet ud med et aftageligt lille kors, mens sygehusets andet kapel ikke har religiøse symboler. Sygehuset har også et muslimsk vaskerum, som peger mod Mekka.” (Aarhus 2011)

    h t t p://ekstrabladet.dk/nationen/article1504735.ece

    “Hos VIA i Horsens er det ikke bare studerende fra 42 nationaliteter, som dagligt har deres gang.

    Det er også flere trosretninger, som mødes under samme tag.
    Derfor indretter uddannelsesstedet nu et lille kirkerum, hvor der både bliver plads til en lille andagt, og til at muslimske studerende kan finde bedetæppet frem.

    – VIA er et lille mini-samfund, hvor vi kan være med respekt for hinanden, uanset om vi er kristne, muslimer eller katolikker, det siger studenter- og natkirkepræst i Horsens, Mette Birk.

    Rummet bl.a. vil blive brugt til to små ugentlige gudstjenester.
    – Vi laver et kirkerum, og når vi er færdige med andagten, piller vi Jesus væk.” (Horsens 2011)

    h t t p://hsfo.dk/?artikel=23837

    Kommentar by Liva — 2. maj 2011 @ 16:33

  37. @31+33 Vi er heldigvis nogen, der stadig interesserer os for danske sange og dansk kultur i al almindelighed. Og jeg er en “ung” mand i 30’erne, så det dør ikke ud lige med det samme ;-)

    P.S. Jeg selv synes også at en sang som Hoffmanns/Carl Nielsens “den danske sang” har mange lige så fine kvaliteter :-)

    …Den danske sang når den dybest klinger,
    har klang af klokke, af sværd og skjold.
    Imod os bruser på brede vinger
    en saga tone fra hedenold.

    Kommentar by Vest — 2. maj 2011 @ 19:19

  38. Kulturberigelse er vigtig, når vi ikke selv har så meget at byde ind med (lettere forvanskning af Rifbjerg, men meningen er den samme)…

    Kommentar by Jern Henrik — 2. maj 2011 @ 21:14

  39. Empati og sociale færdigheder skal etableres indefor de første 2-3 leveår. Så hvad kan vi forvente os i fremtiden af de to små psykopater? Mon ikke der ses for mange Hamas børneprogrammer hjemme hos de familier?
    Det kan virke lidt voldsomt på baggrund af denne, hvad skal vi sige, tidlige “ungdomskriminalitet”, men vi bør altså begynde at se på muligheden for udvisning af de familier, som klart viser totalt svigtende tilpasningsevne. Tilbage til Gaza.

    Kommentar by EH — 2. maj 2011 @ 21:28

  40. ->Vest
    Måske er tiden også inde til at finde de gamle modstandssange frem igen.

    Det haver så nyligen regnet,
    det har stormet og pisket i vor lund.
    Frø af ugræs er føget over hegnet,
    åg på nakke og lås for vor mund.
    Årets løb har sin lov,
    der blev lyst i vor skov,
    ak, hvor kort, indtil alt er stormens rov.

    Kommentar by Boo — 3. maj 2011 @ 09:05

  41. Jeg håber hele familien bliver udvist, så kan de jo prøve at rasere muslimske gravpladser i deres hjemland, men de tør de nok ikke. Her i Danmark er der jo ingen straf, kun flere penge i belønning.

    Kommentar by Per Jørgensen — 4. maj 2011 @ 07:09

  42. Udvist, Per Jørgensen? Det tror du vel ikke engang selv på. Danmark huser velvilligt massemordere, krigsforbrydere og slyngler af enhver art, så et par væltede gravsteder i udkantsdanmark medfører næppe en udvisning. Det eneste de aktive børn får, er en løftet pegefinger og en samtale med en person der har en åben og positiv tilgang til andre kulturer.

    Kommentar by Boo — 4. maj 2011 @ 13:29

  43. Nej Boo, det tror jeg heller ikke selv på, men jeg har vel lov at håbe. Jo flere af disse sager der kommer frem, jo flere stemmer får Dansk Folkeparti og til sidst får de vel flertal og så starter oprydningen. Margrethe Vestager har i dag afvist, at være med til at løse problemmerne med kriminelle udlændige. Jeg håber også hun bliver straffet ved næste valg, hun beskytter kiminelle udlændinge og lader Danskerne betale regningen. Hvis du har læst på Den Danske Forening’s hjemmeside, har de beregnet, at indvandringen fra ikke-vestlige lande, koster Danmark over 100 mia. kr. om året. Var det ikke bedre at sætte ind her og skåne efterlønnen??

    Kommentar by Per Jørgensen — 4. maj 2011 @ 21:07

RSS feed for comments on this post.