12. maj 2011

Venstreradikale Erik Storrud, en festarrangør der kæmper for en mere cool verden

Når medierne en sjælden gang sætter fokus på venstreekstremisme, så efterfølges det ofte af positive legitimerende historier. Natten til tirsdag forrige uge anholdt og fængslede PET 20-årige D.H.P., der under COP15 var talsmand for Klima-X. Tre dage senere gav Urban taletid til en anden Klima-X talsmand, 27-årige Erik Storrud.

(“Foto og tekst af Erik Storrud”; Urban, 29. april 2011: Piratfesten hos Gadaffi)

“Jeg hedder Erik, er 27 år og aktivist. Det, jeg arbejder på, er at opbygge en kultur, hvor oprør og protest er cool, og hvor det bliver sjovt at redde verden. Jeg er medarrangør af piratfesten… Heldigvis er politiet ikke i humør til uro denne fredag. …

Kulturelt set er de et oprør imod et natteliv, hvor penge og ekskluderende modekulturer bestemmer, hvem der inde og ude.”

Erik Storrud har siden teenageårene været aktiv i autonome miljøer, og har deltaget i besættelser flere steder i landet. For to år siden kom han i medierne, da han i forbindelse med en demonstration til fordel for Israel opfordrede til, at ‘krigen’ blev “taget herhjem”, så danskerne på den måde blev tvunget til at tage stilling.

Oploadet Kl. 14:43 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/24982/trackback

12 Comments »

  1. “demonstration til fordel for Israel ”

    Demonstrationen var næppe til fordel for Israel. Tværtimod vil jeg antage.

    Kommentar by Superman — 12. maj 2011 @ 14:54

  2. Måske uklart formuleret, men korrekt. Han ville såvidt jeg husker lave en uofficiel moddemonstration (læs: chikanere pro-israelere).

    Kommentar by Kim Møller — 12. maj 2011 @ 15:12

  3. Den danske intelligentsia slå til!

    Kommentar by Grisling — 12. maj 2011 @ 15:48

  4. Hvad helvede mener idioten med “krigen blev taget herhjem”?
    At jøderne skulle udsættes for overfald og voldelige sammenstød i Danmark? Ikke fordi det ikke forekommer i mindre grad i dag, men mener han virkeligt det jeg tror?

    Kommentar by Endnu en vantro — 12. maj 2011 @ 17:42

  5. “… hvor det bliver sjovt at redde verden.”

    Mon tossen selv kan skelne mellem, hvad han gør for at redde verden og hvad han gør for sjov?

    Kommentar by Hr. Snusk — 12. maj 2011 @ 19:01

  6. Rebels without a brain

    Kommentar by Scarlet P — 13. maj 2011 @ 00:21

  7. Politiken om Carsten Niebuhrs rejse:

    Turen, der bl.a. gik til Tyrkiet, Syrien, Yemen og Egypten, ses desuden som et forbilledligt kulturmøde. Danskerne rejste klædt som lokale, tillagde sig et ’ærværdigt arabisk skæg’ og tog arabiske navne.

    Forbilledligt kulturmøde = Assimilation. ???

    http://ibyen.dk/kunst/ECE1279188/danmarks-hidtil-stoerste-udstilling-om-islam-skydes-i-gang/

    Kommentar by William Jansen — 13. maj 2011 @ 05:27

  8. Krigen blev taget herhjem ?

    Vi kan vel give IDF et større kaserneområde i københavn til låns – hvad med Christiania haha ?

    Kommentar by Kbh — 13. maj 2011 @ 11:11

  9. Idiot barn….

    Kommentar by JohnJohn — 13. maj 2011 @ 17:43

  10. 8. Kbh.

    Tjae, måske ikke så tosset en ide.

    I hvert fald vil rette myndigheder herhjemme kunne lære et og andet som kunne være til gavn for dem.

    IDF har årtiers praktiske erfaringer !

    Kommentar by Vivi Andersen — 13. maj 2011 @ 18:37

  11. “Tage krigen herhjem”? Rent bortset fra at manden skulle have været frasorteret allerede før fødslen, så tror jeg såmænd nok at han skal få sit ønske opfyldt, måske før han havde drømt om det. Bomben kan være sprunget allerede. Chockvirkningen og forbrændingen er noget forsinket men kan nu mærkes i Europas sydlige regioner. Krig og uro i Nordafrika, potentielle enorme flygtningestrømme, eksplosiv befolkningsvækst og et foruroligende varsel fra palæstinenserne og Ægypten om en kommende ny krig mellem de arabiske lande og Israel. En krig som meget vel kan involvere atomvåben, med mindre USA og Europa klart beslutter sig til at støtte op om det eneste eksisterende demokrati i denne del af verden. Storrud´s person spiller overhovedet ingen rolle i dette akt, formentlig til stor forundring og ærgrelse for en selvoptaget psykopat som ham. Han rangerer kun akkurat lige over fluen som et interessant objekt.

    Kommentar by EH — 15. maj 2011 @ 00:23

  12. Hej UnderDanmark!

    Kommentar by Amalie — 15. maj 2011 @ 12:39

RSS feed for comments on this post.