4. juni 2011

“Det er et udtryk for god integration”, sagde Marianne Jelved

avisen.dk kan man læse, at Trine Pertou Mach (SF) og flere topfolk fra rød blok har planer om at føre valgkamp på arabisk. Manu Sareen (DRV) mener sådanne tiltag kan fremme politisk integration, og pointerer, at der ved seneste folketingsvalg blot var en stemmeprocent på 17 i Tingbjerg. Mere ‘integration’ i Kristeligt Dagblad – Gymnasium for tosprogede.

“Efter sommerferien åbner Danmarks første gymnasium målrettet tosprogede i København. Foreløbig har omkring 55 elever meldt sig til Københavns Private Gymnasium. … Foruden den tætte faglige opfølgning får eleverne ifølge Crilles Bacher også mulighed for at danne et kulturelt miljø, der ikke på samme måde som traditionelle gymnasier er præget af den danske alkoholkultur.

“Det bliver en skole, hvor der er mulighed for at tage en dansk studentereksamen uden at skulle forholde sig til fester og alkohol. Det, ved vi, er et problem for mange unge med tosproget baggrund,” forklarer Crilles Bacher. …

De Radikales integrationsordfører, Marianne Jelved, roser forældrene bag initiativet.

“Jeg er tilhænger af de frie skoler, og jeg er ikke i tvivl om, at de unge, der forlader det pågældende gymnasium , bliver dygtige. Det er et udtryk for god integration, at en gruppe forældre bruger de frihedsrettigheder, de har i Danmark,” siger Marianne Jelved.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/25832/trackback

25 Comments »

  1. Muslimer, venstrefløjen og stemmeandel
    I ved godt SF’s, radikale og enhedslistens bagland er pro islamisk. Ozlem cekiz fra tyrkiet. Hun har selv stået sammen med Erdogan (islamist). Kamal Quershi fra Pakistan siger at tørklædet er visionært, Zenia Stampe er også pro islamisk. Se hendes seneste artikel ang. Libanon. Enhedslisten med Asmaa abdol Hamid er også pro islamisk. Alle disse 3 partier opsluger næsten alle de muslimske stemmer der findes. Det er altså ikke fedt, og de er med til at arbejde FOR en moske. Yildiz er også med her og hun kommer fra Socialdemokratiet.
    Antal muslimer i Danmark
    http://ullanoertoftthomsen.blogspot.com/2006/09/mere-om-statsborgerskab-og-antal.html
    http://www.sappho.dk/muslimer-i-tal.htm
    90 procent af muslimer vil stemme på venstrefløjen. Det er altså på tide at vi lukker muslim-fundamentalist-hullet, putter 1-barns politik på muslimer og sender nogle hjem. Vi tog imod 150.000-200.000 for mange islamister.
    http://islamineurope.blogspot.com/2009/04/denmark-close-to-90-of-muslims-would.html
    KÆMP FOR DANMARK!!! KÆMP VIDERE SOLDATER!! (Christian d. 4, da han blev skudt i øjet). Det her bliver kun værre med tiden.

    Kommentar by Tim — 4. juni 2011 @ 12:28

  2. Madrassa skoler bilver brugt til at udklække terrorister, 1:30. NEJ TIL KORANSKOLER I DANMARK! HVORFOR ER DER INGEN DER SNAKKER OM DETTE I FOLKETINGET? DE SKAL LUKKES NU!
    http://www.youtube.com/watch?v=QUmg9nacZRs&feature=related

    Kommentar by Tim — 4. juni 2011 @ 12:28

  3. Hvorfor bekymre os om muslimske terrorister og fupflygtninge når den største fjende er vores egne landsmænd. DF 90 MANDATER ELLER UNDERGANG.

    Kommentar by Fritz — 4. juni 2011 @ 12:43

  4. Jeg ville nødig se et eksempel på dårlig integration…

    Kommentar by Vagn Henning — 4. juni 2011 @ 13:08

  5. det ville være “god integration”, hvis Jelved flyttede fra sin “hvide adresse” i København K, til Tingbjerg.

    Kommentar by wied — 4. juni 2011 @ 13:15

  6. Det er et udtryk for vellykket segretion.

    Kommentar by Hr. Snusk — 4. juni 2011 @ 13:48

  7. De rødes slagord:
    1) KRIG ER FRED
    2) FRIHED ER SLAVERI
    3) UVIDENHED ER STYRKE

    Kommentar by Nosferatu — 4. juni 2011 @ 14:48

  8. For et par år siden havde DR P1 støvet et aftenskolehold op i London, hvor man lærte dansk. De have et længere interview med en af deltagerne (udvalgt efter et prøveinterview med dem alle sammen?), og han sagde en hel masse pæne ting om Danmark og dansk kultur, i øvrigt på absolut pænt dansk. Han blev naturligvis også spurgt om hvad man var bedre til i London end i Danmark, og han nævnte integration.

    Volumenknappen fik lige et par tak opad. Jo, man var bedre til det i London, fordi London er en større by og de forskellige etniske grupper kan leve lidt mere afsondret fra hinanden, så der ikke blev så meget ballade. Han nævnte ikke hvem der var den udfarende kraft i den ballade. Hans ræson er forkert. Det, man er bedre til i London end i Danmark, er segregation – selvvalgt muslimsk apartheid.

    I øvrigt støtter jeg tanken om at Fru Jelved skulle flytte til Tingbjerg, i det mindste en måneds tid. Albertslunds borgmester prøvede at flytte til Tåstrupgård, og han fortrak inden der var gået en uge.

    Kommentar by Peter Krogsten — 4. juni 2011 @ 16:11

  9. Ja, enhver ved jo hvad der foregår på de skoler.
    Hvordan de kan snyde, bedrage og voldtage Danmark inden total overtagelse.

    Kommentar by Goofy — 4. juni 2011 @ 16:44

  10. Marianne Jelved må være det nærmeste man kommer på Mladic uden at der er tale om krigshandlinger. Etnisk udrensning, foretaget på politisk plan. Og hun skammer sig ikke engang over det.
    Hun skulle sendes til Haag sammen med hele Radikale Venstre, og de fleste fra rød fløj.

    Konsekvenserne tager de selv hver dag(i det skjulte, uden offentlige indrømmelser selvklart) ved enten ikke at bo i de store muslimske ghettoområder, eller flytte deres børn væk fra skoler med store andele muslimer af de dårligste slags. Der findes heldigvis også muslimske familier der prioriterer fuldstændigt anderledes, hvor deres børn uddannelse er ekstrem vigtig og hvor de er et positivt bidrag til uddannelsessystemet.
    Dem er der desværre alt for lidt af. Jamen havde de bare været den eneste indvandring til landet, så havde vi ALDRIG set nogle etniske problemer idag, selvom de er muslimer. Danmark har desværre bare fået de mest ressourcesvage og de mest negative tilflyttere i værdi.

    Socialkonstruktive, og immune overfor fakta(undtagen de fakta de føler på deres egen og families krop selvklart), men samtidig allerhelvedes forhippede på at få endnu flere ind i landet. Sådan er de røde og de Radikale i særdeleshed.

    Til hvilken gavn? Etniske danskere har de virkelig brug for de muslimer der er i Danmark nu? For ikke at tale om endnu flere efterkommere, eller endnu flere indvandrere fra 3. verdens muslimske lande?
    Det har været et vanvidsprojekt fra dag 1. Et projekt der havde alle forudsætninger og præmisser for at fejle, og gudhjælpemig om det ikke gjorde.

    Det er og bliver etnisk udrensning på politisk plan det kan ingen være i tvivl om.

    Kommentar by Endnu en vantro — 4. juni 2011 @ 16:49

  11. Næste valg bliver afgjort af de muslimske stemmer.
    Det ved venstrefløjen, samt de radikale udmærket.
    DERFOR sælger de Danmark !!!!!
    DERFOR forråder de deres landsmænd.
    DERFOR er de faktisk en slags landsforrædere.
    550.000 muslimer i Danmark !!!!!
    SYGT

    Kommentar by Anonym — 4. juni 2011 @ 17:10

  12. Folketingets motto vil i fremtiden blive: Med Bedrag,Løgn og Lov
    skal land bygges.”

    Kommentar by Pk — 4. juni 2011 @ 17:23

  13. Ja…det er VIGTIGT AT LIGGE MÆRKE TIL DET!
    HVORFOR HAR MAN IKKE SØRGET FOR AT OPLYSE DEN DANSKE BEFOLKNING TILSTRÆKKELIGT? DET ER UHØRT! VI GIDER IKKE KIGGE PÅ TØRKLÆDE, BURKAEr OG FORBUD OG IHHH NU ER VI FORNÆRMET OG FØLER OS KRÆNKET. HJEM TIL MUSLIM LANDENE OG BEVIS I KAN BYGGE SAMFUND OP SELV. IKKE NOGET MED AT KOMME HER OG FREE-RIDE OG FØDE BØRN I MÆNGDEVIS OG PRØVE PÅ AT ÆNDRE DANMARK VHA DEMOGRAFI!
    FØJ HVOR ER I KLAMME MUSLIMER. VI SKAL LAVE EN LOV DER HEDDER MAX 3% MUSLIMER OG DE MÅ IKKE VÆRE TIL ØK. UGAVN + DE SKAL IKKE HAVE FORBUD TIL NOGET SOM HELST OG VI FORLANGER FULD ASSIMILATION ELLERS SKRID HJEM OG BYG JERES EGET LAND OP!

    Kommentar by Tim — 4. juni 2011 @ 17:26

  14. # 3

    “DF 90 MANDATER ELLER UNDERGANG.”

    Så bliver det helt sikkert undergang.

    Kommentar by Hugigen — 4. juni 2011 @ 18:10

  15. Hvordan mon integrationen viser sig, hvis nu en jøde møder op og vil gå på skolen? Hvis en elev mener at man da skal have leverstohej på madpakken? eller hvis der er en eller to af tøsbørnene der mener at de da gerne vil have en lille pilsner og en dansk kæreste????

    Kommentar by broholm (ordblind) — 4. juni 2011 @ 19:46

  16. “Det bliver en skole, hvor der er mulighed for at tage en dansk studentereksamen uden at skulle forholde sig til fester og alkohol. Det, ved vi, er et problem for mange unge med tosproget baggrund,” forklarer Crilles Bacher. …

    Sig det rigtigt…Det er nu ikke et problem for to-sproget børn…men et problem for muslimmer og det er et problem at vi ikke ejer nosser nok til at sige “fandeme nej” til muslimmerne men istedet skal trækkes med de politikere der virkelig forsøger at afvikle Danmark.
    Trist trist trist.

    Og det hjælper ikke at give DF 90 mandater når de tydeligvis har bevist at de ikke er deres nuværende mandater værdige.

    Kommentar by Vantroende — 4. juni 2011 @ 20:14

  17. “Flygtninge”(og deres familiemedlemmer) bør ikke integreres. De må hjemsendes, når forholdene i hjemlandet er blevet bedre. De mange ikke-selvforsørgende udlændinge(størstelen af dem er fra islamiske lande) må økonomisk motiveres til at rejse hjem, hellere igår end idag.

    Kommentar by Jørgen — 5. juni 2011 @ 07:43

  18. Det ufaglærte arbejde som de såkaldte gæste”arbejdere”(fra bl.a. tyrkiet og pakistan) udførte i ca 5-6 måneder er forlængst afsluttet og betalt. Desværre sørgede socialkammeraterne og de radigale for at de omkostningstunge og langtidsarbejdsløse udlændinge kunne blive her i landet, istedet for at hjemsende dem.

    Kommentar by Jørgen — 5. juni 2011 @ 08:27

  19. Det må principielt være tilladt at føre valgkamp på et hvilket somhelst sprog inkl. esparanto og volapyk ;)
    Begrebet “to-sprogede” er et fupnavn for islam.
    Tidligere fik “to-sprogede” ikke særlige rettigheder, men de kom jo også fra Nordschlesvig, Færøerne, Island, Bornholm og Grønland og andre dele af kongeriget, hvor man talte et uforståelig sprog eller en svært forståelig dialekt.
    Men de kunne drikke akohol og spise frikadeller :)
    Personligt ønsker jeg ikke at mine børn skal udsættes for piger med det nedværdigende tørklæde og islamisk herrefolksmentalitet, så det er fint med mig, hvis den slags kunne blive fjernet fra deres hverdag.
    Integration af muslimer er umulig. Jeg kunne heller ikke blive integreret i Saudi-Arabien. Dels kunne jeg ikke indordne mig under muslimske normer, dels ville saudierne ikke acceptere en vantro.
    Løsningen på den mslimske indvandring i Danmak må være, at enten lever de efter moderne danske, kristne normer og drikker akohol og spiser frikadeller eller også tager de hjem og lever muslimsk.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. juni 2011 @ 09:42

  20. Tossegode kvindfolk, der rejser ud i verden for at hjælpe de ædle vilde voldtages til min ikke-så-store overraskelse ofte i tjenensten:
    http://jp.dk/udland/article2452977.ece

    Mon de stadig stemmer radikalt og SF når de kommer hjem?

    Kommentar by Hertz — 5. juni 2011 @ 09:59

  21. Hjælpe -altid hjælpe hvor man kan:
    http://www.b.dk/globalt/fredsarbejdere-voldtages-i-tjenesten

    Kommentar by MT — 5. juni 2011 @ 17:05

  22. Underligt at “70 procent af dem, som laver bistandsarbejde i udlandet, er kvinder.” Er der nogen der mangler et emne til en Phd? I hvilket fag? ……… :)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 6. juni 2011 @ 09:13

  23. @22
    Det er nærmere 100% der er kvinder. De resterende 30% er godt nok født som mænd, men det er længe siden de kunne kalde sig det ;-)

    Kommentar by Kenny Starfighter — 6. juni 2011 @ 21:33

  24. Så må det vel formodes at det nu også bliver udtryk for god tone at lave fri- og folkeskoler i Danmark, der er sharia-fri, halal-fri, hijab og burka-fri osv.?

    Og god tone at lave fri- og folkeskoler for kun ‘et-sprogede’ elever? D.v.s. fri- og folkeskoler for elever hvis modersmål er dansk – og har været det i flere generationer.

    Kommentar by Liva — 7. juni 2011 @ 14:36

  25. Udlændinge, der ikke er selvforsørgende, bør ikke integreres. Istedet må de økonomisk motiveres til at rejse ud af landet, hellere igår end idag. På længere sigt vil det gavne de danske skatteborgere, og det vil gavne de danske borgeres sikkerhed.

    Kommentar by Jørgen — 7. juni 2011 @ 19:44

RSS feed for comments on this post.