11. juni 2011

Borgerlige politikere: Vi har løst problemet med indvandring og integration

Selvom Danmark i disse år modtager flere indvandrere end nogensinde tidligere, så mener halvdelen af danskerne, at udlændingepolitikken er strammet urimeligt hårdt. Medierne har en stor del af skylden for dette paradoks. For tiden debatteres grænsekontrol, og enhver der har kritiseret beslutninger der kunne minimere utilsigtede konsekvenser af EU’s Schengen-aftale, er blevet brugt som sandhedsvidne i den danske presse. Det er grotesk at følge, og det står klart, at der er et misforhold mellem danskerne flest, og hegemoniet af journalister og politikere, der stædigt kæmper for en dagsorden, de ikke tør formulere direkte.

Dansk Folkeparti kan ikke gøre meget alene, og det står efterhånden klart, at ethvert fremskridt der er taget i forhold til integration og indvandring de senere år, udelukkende er sket, fordi Venstre og Konservative ved en realpolitisk skillevej skulle tælle til 90. Virkeligheden har tvunget borgerlige politikere til truget i en årrække, men hvis ikke et blåt folketingsflertal prioriterer konkrete danske problemer før ‘internationale forpligtigelser’, så kan man ligeså godt stemme rødt og få det overstået.

Kritikken af den nye grænsekontrol er fuldstændig ude af proportioner, og det samme kan siges om mediedækningen af en tilfældig rundspørge lavet af Kommunernes Landsforening. Adspurgt om integrationen gik godt eller dårligt i deres respektive kommuner, svarede 94 pct. af borgmestrene, at det gik godt eller meget godt. 6 pct. mente hverken det gik godt eller dårligt, og ikke en eneste borgmester, mente integrationen forløb dårligt eller meget dårligt. Det siger sig selv, at de tal ikke kan bruges til noget som helst, og når 73 pct. af de adspurgte borgmestre samtidig mente det gik bedre nu, end for fem år siden, så må man spørger sig selv, om fremskridtene er sket på grund af Dansk Folkeparti eller på trods af samme. Man skal ikke spørge, hvis man ikke vil høre svaret.

(TV-avisen, 7. juni 2011: Borgmestre er trætte af stramninger)

Citater.

“Det drejer sig ikke om andet end stramninger. Der bliver trådt på indvandrerne og retspolitikken, hver gang regeringens støtteparti skal lægge stemmer til noget. Det bryder jeg mig ikke om.” (Niels Hermansen, V-borgmester i Ringsted; Information, 6/6-11)

“Vi kan ikke være bekendt at være så diskriminerende over for den gruppe af mennesker, der kommer til Danmark. Indvandrerer og flygtninge har fået lov til at sejle deres egen sø i årtier, fordi vi ikke har brudt os om dem, så vi har selv skabt problemerne.” (Niels Hermansen, V-borgmester i Ringsted; Information, 7/6-11)

“Jeg synes det fylder for meget i landspolitikken, og jeg kan ikke genkende det i min egen kommune, hvor vi i adskillige år har haft en integrationspolitik, og ikke har oplevet integrationsproblemer.” (Niels Hermansen, V-borgmester i Ringsted; TV-avisen, 7/6-11)

“Vi har flere gode projekter med eksempelvis modtageklasser, fritidsjobordninger til unge og hjælp til iværksættere, som har været med til at skubbe på udviklingen på skole-, unge- og beskæftigelsesområdet. Det er alt sammen ting, der har gjort, at det i dag går rigtig godt med integrationen.” (Arne Sigtenbjerggaard, V-borgmester i Vejle; KL.dk, 6/6-11)

“Jamen, det har gået godt gennem flere år i Vejle Kommune… det er ikke stramninger der skal til…” (Arne Sigtenbjerggaard, V-borgmester i vejle; TV-avisen, 7/6-11)

“Vi har nået grænsen nu. Der er ikke brug for flere stramninger. Vi har brug for arbejdskraften. Alene af den grund er det meget uheldigt, hvis landspolitikerne fortsætter den meget negative retorik… Mange udlændinge oplever, de er forkerte, fordi der bliver talt meget negativt om dem, og det er ubegrundet, fordi de ganske få problemer, der er med integrationen, slet ikke svarer til omtalen.” (Johannes Hecht-Nielsen, V-borgmester i Helsingør; Information, 6/6-11)

“Der er for meget fokus på stramninger på udlændingeområdet… Landspolitikerne spiller videre på den frygt, der er for fremmede hos folk, men reelt set er de problemer, der er med udlændinge meget begrænsede.” (Johannes Hecht-Nielsen, V-borgmester i Helsingør; Information, 7/6-11)

“Jamen, jeg synes jo sådan det har været fint nok indtil nu, og jeg synes også de seneste stramninger kan vær okay, men nu har jeg brug for at der bliver ro over det, så vi ikke stadig udstiller en gruppe medborgere, som værende nogle vi ikke ønsker, for vi får jo brug for dem fremadrettet. Det kan godt være det ikke lige er i morgen, men efterhånden som vi kommer i mangel på arbejdskraft, så får vi brug for de mennesker. Og vi får brug for at lave integrationsarbejde i kommunen i fred og ro. … Det giver stadig uro i baglandet hver gang der kommer nye stramninger, når der kommer fokus på en befolkningsgruppe, som vi fremadrettet har brug for. … Nu har man forhandlet sig en lang række ting frem, som man har opnået det man gerne ville, nu hehøver man ikke mere, nu har vi brug for fred på området i stedet for. … Fordi at integrationsarbejdet i kommunen bliver jo forstyrret hver gang der kommer fokus på mennesker af anden etnisk oprindelse, den gruppe mennesker som vi har brug for, som er kommet til landet og hjælper os, som vi har brug for, når vores befolkningstal stadig er faldende, og vi har brug for flere hænder til at løfte arbejdsopgaverne. … Situationen er efterhånden den, at vi har fuldstændig styr og ro over vores romaer, det er så få problemer vi har med dem i dag, at samlet set må man sige, at de udgør en god del af vores borgerskab her i Helsingør Kommune. Så hver gang der kommer fokus på, at nu er den gal igen, så går befolkningen rundt og tænker, at det nok er dem som laver ulykkerne, det behøver det ikke at være. Men hver gang der bliver sat fokus på det, så sætter man en gruppe mennesker for had, og det er der ikke behov for fremmedrettet.” (Johannes Hecht-Nielsen, V-borgmester i Helsingør; TV2 Nyhederne, 7. juni 2011)

“… der har været nok stramninger nu… Jeg tror ikke, det fokus på problemerne med udlændinge gavner os. I virkeligheden er det sådan, at især tredjegenerations flygtninge og indvandrere er meget velintegrerede og får kanonuddannelser.” (Hans Barlach, K-borgmester i Grindsted; Information, 7/6-11)

Vi skal ikke blive ved med at genere… Jeg siger det samme som borgmestrene. Grænsen er nået. De stramninger, der har været gennemført siden 2001, har været nødvendige. Men man kan ikke blive ved.” (Naser Khader, K-folketingsmedlem; Politiken, 7/6-11)

“Hvis det borgmestrene mener, er, at nu synes vi at vi har den rigtige ramme. Jamen, så er vi jo enige om det. For vi synes jo heller ikke, at der skal gøres mere.” (Mike Legarth, K-folketingsmedlem; ; TV-avisen, 7/6-11)

“Det har jo konkrete konsekvenser for mit arbejde. Tyskerne turde ikke stemme med mig, fordi de ikke ville i bås med højrepopulister.” (Jens Rohde, V-Europaparlamensmedlem; Politiken, 9/6-11)

“Jeg er meget bekymret over de signaler, der bliver sendt fra Danmark omkring grænsekontrollen. Skaden er allerede sket, og det bliver et arbejde at rette op på det fremadrettet mod formandskabet. Vi skal igen vise, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi vil være en del af klubben.” (Morten Løkkegaard, V-Europaparlamensmedlem; Politiken, 9/6-11)

“Det har (været) nødvendigt at skærpe tonen i integrationspolitikken, fordi den har været for slap i det sidste årti. Men flere af de meldinger, der er kommet på det sidste, især fra Dansk Folkeparti, de bevæger sig lige på kanten.” (Morten Andersen, V-borgmester i Nordfyns Kommune; P4 Nyheder, 7/6-11)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/26024/trackback

53 kommentarer »

  1. Hvorfor bliver de ved med at bruge ordet indvandrere, når de der er problemer med er muslimer ?

    En kommune har haft/har bøvl med sigøjnerne/romaerne og borgmesteren taler om, at det er så lidt at det nærmest er løst nu.

    Jamen det er godt og så hører vi forhåbentligt ikke mere om dette !

    Men de øvrige TØR ikke sige det som det er, at det generelt ikke er indvandrene vi har haft og har i læssevis af problemer med, men islams muslimer !

    Og de der tror, at disse problemer bliver pist væk når vi ikke taler om dem, eller nævner problemskaberne ved navn, de har noget at se frem til !

    Kommentar by Vivi Andersen — 11. juni 2011 @ 14:14

  2. OFF-TOPIC @ Kim Møller og andre: Har I set denne nyhed http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/Lolland/2011/06/11/064731.htmHøjreekstremister filmer angreb på moske i Nakskov“? Jeg har skrevet til journalisten og bedt ham rette ordet “højreekstremister” og ordet “angreb”. Men det gør han jo nok ikke. Sagen er, at det er en gruppe, som siger, at de er imod Sharia, men for mangfoldighed og grundlov, og det er de fleste danskere vel uanset politisk syn. De har så lavet en happening, hvor de har hængt et banner og et stykke papir med Westergaards tegning op på en moske. Jeg mener ikke, at man skal hænge noget op på andre folks bygninger, men ligefrem at portrættere det som et “højreekstremt angreb på en moske”, det er altså for langt ude.

    Kommentar by Vest — 11. juni 2011 @ 14:36

  3. De angiveligt borgerlige politikere er ikke en del af løsningen, men en del af problemet

    Kommentar by Nosferatu — 11. juni 2011 @ 15:22

  4. Venstre,de konservastive eller suicidaldemokratiet det er fuldstændig det samme lort.

    Kommentar by Fritz — 11. juni 2011 @ 15:58

  5. De landsforræderiske politikere mener, at der ikke er brug for flere stramninger, men vi dansksindede mener, at der ikke er brug for flere muslimer.
    Så hellere borgerkrig!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 11. juni 2011 @ 16:21

  6. De taler om, at det går godt med at etablere institutioner og iværksætte “tiltag”, hvis formål er “at integrere”. Det er dét de taler om – og kun dét.

    Og så længe staten ikke er gået bankerot, jamen så går det naturligvis godt.

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 11. juni 2011 @ 17:21

  7. HØR DET HER ER IKKE SVÆRT. VI KAN INTEGRERER ALT UNDTAGEN MUSLIMER. NU ER DER JO IKKE MANGE AF DEM I DE INTERVIEWEDE KOMMUNER. NEJ DET ER I DE 4 STØRSTE BYER DER ER PROBLEMER. OG HVORDAN KAN DET SÅ VÆRE DE KOSTER 20 MIA. OM ÅRET?

    Kommentar by Tim — 11. juni 2011 @ 17:32

  8. Udlændingepolitikken er en markant succes 07.06.2011 http://www.nyidanmark.dk/da-dk/nyheder/pressemeddelelser/integrationsministeriet/2011/juni/udlaendingepolitikken_er_en_markant_succes

    Kommentar by tavsen — 11. juni 2011 @ 17:35

  9. Jeg ved ikke hvor snotdumme de politikere er i kommunerne… DET ER FOR FANDEN DA I DE 4 STØRSTE BYER DER ER PROBLEMET. DET ER DER VI HAR TAGET 100.000 til 150.000 muslimer ind..

    Kommentar by Tim — 11. juni 2011 @ 17:37

  10. @Vest
    ja, det er drabelige ord, der bruges. Men det er også klart større terrorisme end fundet af et maskingevær med lyddæmper, som skulle være brugt hos Politiken.

    Underlig nok er forskansningen af JP ikke nogen trussel mod demokratiet, men denne væmmelige terroraktion vil hurtigt blive det.

    Havde det været venstreekstremister, ville det være betegnet som en happening :-D :-D

    Angreb på moske i Nakskov – lagt på YouTube
    http://folketidende.dk/angreb-pa-moske-i-nakskov-lagt-pa-youtube

    Danish Defence League | Blitz Aktion
    http://www.youtube.com/watch?v=bYf7m7MKp6k

    Kommentar by tavsen — 11. juni 2011 @ 17:40

  11. Mange politikere og journalister lever mentalt i 90erne, hvis ikke 60erne.

    De er forlængst sejlet agterud af udviklingen, men er for dovne til at sætte sig ind virkeligheden, der jo også kun kan forstyrre dem i deres trygge og selvfede navlepilleri.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 11. juni 2011 @ 17:40

  12. Prøv lige at sætte de lokale politiker ind i sædet i de 4 største byer…Det er da utroligt hvor snotdumme de er….i min kommune…bla bla bla (og jeg skal jo genvælges)…Tumper…Det er ligesom de er lige landet fra månen

    Kommentar by Tim — 11. juni 2011 @ 17:52

  13. #2, Vest. Det var også tophistorien i kl. 12 Radioavisen. Den fik på alle de følelsesmæssige tangenter. Muslimerne var nu bange og bekymrede. Der var børn i huset, mens det skete osv.

    Jeg kom til at tænke på sagen om Tingbjerg-præsten, der måtte flygte efter længere tids chikane fra de lokale muslimer, men først da det blev rigtig slemt, kunne vi læse og høre om sagen i medierne.

    Eller, hvad med de andre danskere i ghettoerne, der dagligt må leve med frygten for, hvad de kan blive udsat for. En frygt, der er velbegrundet i erfaring.

    Næ, det der gør dagens klynkehistorie så værdigfuld for de røde lejesvende og deres venner De Anstændige, er at de nu endelig har et eneste eksempel på, at en imam er blevet chikaneret af danskere.

    Jeg ville gerne linke direkte til den omtalte Radioavis, men det her er vist det nærmeste jeg kan komme:

    http://www.dr.dk/P1/radioavisen/

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. juni 2011 @ 17:57

  14. Der er nogle af vores politikere der er faldet for taqiyya…hold op hvor skulle de hænges op og spankes til de lærer det

    Kommentar by Tim — 11. juni 2011 @ 18:14

  15. Skide porcelæns-muslimer…Vi kan ikke tåle noget kritik…buhuuu

    Kommentar by Tim — 11. juni 2011 @ 18:15

  16. Angående Nakskov-aktionen, så mener jeg den er en smule(læs: meget) forfejlet og på ingen måde til gavn for kampen mod islamismen.

    Moskeen tilhører Ahmadiyya-bevægelsen, som i de fleste muslimske lande bliver ansat som ikke-muslimer, kættere og det der er værre. I Pakistan er de officielt ikke-muslimer, og i Indien bliver de officielt regnet for muslimer, men er udelukket fra forskellige muslimske foreninger og råd. Den pakistanske videnskabsmand Abdus Salam, en af de få muslimske Nobel prismodtagere, var ahmadi, og hans gravsten er blevet skændet op til flere gange af islamister.

    Personligt kan jeg ikke komme i tanke om nogle eksempler på ekstremistiske og samfundsfjendtlige ahmadimuslimer. Men selvfølgelig, hvis man selv er så ekstrem, at man er imod alle der bare på den mindste måde kan betegnes som muslimer, så er aktionen vel ganske normal. Og i så fald kan jeg ikke se problemet i at kalde gerningsmændene for “højreekstremister”. Jeg vælger dog at tro, at DDL crewet ikke har vidst præcis hvem stedet tilhørte, for det første bidrager ikke til nogen som helst løsninger af de problemer vesten står overfor. Tværtimod.

    Kommentar by Michael Jensen — 11. juni 2011 @ 18:32

  17. Forresten er det fuldstændigt sygt, at journalister kalder det at hænge et banner og et på stykker papir op, for et “angreb”!!

    Kommentar by Michael Jensen — 11. juni 2011 @ 18:34

  18. @michael jensen

    måske er det fordi du er muslim selv og hedder ali eller muahmmed i virkeligheden.

    Kommentar by Tim — 11. juni 2011 @ 18:47

  19. #16 “for det første bidrager ikke til nogen som helst løsninger af de problemer vesten står overfor. Tværtimod.”

    Hvad skal vi så………… snakke om det !!!!!

    Kommentar by Grisen — 11. juni 2011 @ 19:05

  20. For hvergang I for overbevist en’ om at, muslimerne er problemet, er der kommet 100 nye “flygtninge” til Danmark.

    For hvergang 100 dansker forstår for alvor, hvormange problemer der er med muslimer, har muslimerne fået lov til at bygge endnu en moske.

    Så jo, lad os nøjes med at snakke…………….

    Kommentar by Grisen — 11. juni 2011 @ 19:11

  21. Jeg håber ikke I er seriøse med jeres indlæg…

    Kommentar by Michael Jensen — 11. juni 2011 @ 19:12

  22. -> Michael Jensen

    Jeg mener det er latterligt, at kalde to personer der hænger banner og klistermærker op for højreekstremister. Men ellers er jeg helt enig. Ahmedineya-muslimerne hetzes af muslimer kloden rundt, blandt andet fordi de ikke anerkender voldelige jihad. De er i mainstream-Islam ikke troende muslimer, men religionsblandere – frafaldne.

    Kommentar by Kim Møller — 11. juni 2011 @ 19:37

  23. Ahmadiyya-muslimerne bliver mobbet af deres egne muslimske brødre og søstre. Skal vi så synes, at det er synd for dem?

    Der er ingen tvivl om, at netop Ahmadiyya er det mindst usympatiske islamske samfund i Danmark. Men den pågældende moske er samtidig angiveligt den første, der blev opført med minareter på dansk territorium. Alene af den grund kan den jo sagtens tillægges en vis symbolsk betydning, og det samme gælder aktivisme rettet imod moskeen. Aktuelt er der jo som bekendt planer om at opføre en minaretudstyret moske i Kbh. NV.

    Anti-islamisk aktivisme, som er ikke-voldelig, er til alle tider en god ting. Man kan ikke i sit akademiske elfenbenstårn forvente, at aktivister først skal gennemgå en koranskoling i islams forskellige retninger og sekter, før man så udvælger sig et mål blandt dem som hader folkestyret, nationen, vesten og det liberale demokrati allermest.

    Kommentar by ThomasL — 11. juni 2011 @ 19:42

  24. OFT – Med hensyn til håne-videoen af politiet fra sidste uge.

    “Man skal passe på med at blive for følelsesmæssigt engageret, når man ser den her slags klip. Reelt viser det jo bare en gruppe kriminelle, der bliver arresteret. Andet ser vi ikke,« siger politichefen.”

    Politiet KAN/VIL åbenbart ikke se, at det er et problem at en masse “unge” ikke har en skid respekt for politiet. Det er både ubegavet og meget skræmmende. Samtidig kan man jo så læse mellem linjerne, at det åbenbart bare er en hverdags-begivenhed.

    Læs artiklen på: http://www.information.dk/270717

    Kommentar by Frederik — 11. juni 2011 @ 20:05

  25. http://www.religion.dk/artikel/316504:Islam-forward–Hvad-er-ahmadiyya?article_page=2

    Missionsvirksomheden havde et mål om at oprette ahmadiyya-centre overalt i verden. Centralt for denne missionsvirksomhed var, at Koranen skulle oversættes til de europæiske sprog.

    Et centralt begreb for bevægelsen i forhold til mission er jihad-begrebet, der betyder ‘at anstrenge sig’ og er blevet brugt i militær sammenhæng, hvor det ofte forstås som ‘hellig krig’.

    Læs mere på http://www.leksikon.religion.dk/jihad

    Den fjerde kalif af ahmadiyya Mirza Tahir Ahmad skrev bogen Murder in the name of Allah i 1989, hvori han opponerer mod den islamiske terrorisme:

    –: Så er de ligesom vore indre missionske i starten af 1900 tallet. Det gør dem ikke til uskyldige på nogen måde, og det gælder alle muslimer at de skal lade være med at opføre sig som porcelænsmuslimer, som ikke kan tage noget kritik.

    Kommentar by tim — 11. juni 2011 @ 20:52

  26. Netop den DDL-aktion viser akilleshælen ved islamkritikken som det eneste grundlag for bevarelsen af Danmark.

    Istedet har f.eks Den Danske Forening denne glimrende programerklæring:

    ” Den Danske Forening vil på folkestyrets grund, uafhængigt af økonomiske og politiske interesser sikre dansk kultur, sprog og levevis i en verden, der trues af kaos overbefolkning, vold og fanatisme.

    Den Danske Forening vil advare imod den opløsning af vor kulturelle og folkelige enhed, som forvoldes af overdreven tilstrømning fra overbefolkede lande.

    Den Danske Forening vil hindre nedbrydning af vort land som hjemsted for det danske folk.”

    http://www.dendanskeforening.dk/side2.html

    Kommentar by Lars H — 11. juni 2011 @ 21:30

  27. For så vidt at ahmadiyya-muslimer skaber splid internt i islams hus skal vi vel være glade. Energi og ressourcer brugt internt i stedet for på er en god ting, alt andet lige. Hellere dem end os.

    Men at det skulle være åh så ‘synd’ for dem fordi de er forfulgte og ikke bruger voldelige midler – gimme a break. De betjener sig af den samme Koran, og de har mig bekendt samme mål som den øvrige muslimske verden, nemlig islams herredømme over os alle. Bliv ikke forblændet af hippieretorikken om at elske alle og føl min smukke minaret, og jeg skal komme efter dig. Det er ikke pluralisme og islams ligeværd med andre religioner der er endemålet – eller vis mig dokumentation hvis jeg tager fejl.

    Spørgsmålet her er bare om de er det mest oplagte set ud fra vores langsigtede interesser at bruge klistermærkerne og bannerne på.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 11. juni 2011 @ 21:30

  28. “Anti-islamisk aktivisme, som er ikke-voldelig, er til alle tider en god ting. Man kan ikke i sit akademiske elfenbenstårn forvente, at aktivister først skal gennemgå en koranskoling i islams forskellige retninger og sekter, før man så udvælger sig et mål blandt dem som hader folkestyret, nationen, vesten og det liberale demokrati allermest.”

    Enig og uenig. Jeg synes i princippet aktionen er fin nok, men jeg mener i den grad, at man burde sætte sig ind i tingene, for det gør aktionerne og kampen mod islamismen langt mere legitim og debatskabende end hvis man bare rammer tilfældigt til højre og venstre.

    Kommentar by Michael Jensen — 11. juni 2011 @ 21:31

  29. Nej problemet er ikke kun muslimske arabere. Generelt set alle ikke europæiske indvandrere. Kineserne er ikke integreret. De holder sig for sig selv og danner enklaver for dem selv og er sammen med deres egne. Det er der også et andet sted de kan gøre, I KINA! Folk herinde vil gerne have mangfoldighed og hele afrika skal åbenbart herop, sålænge de ikke er muslimere. Så kan vi stadigvæk lide en demografisk død, når den afrikanske højtstående civilization tager over i Europa. Jeg fik nok af Afrika, da jeg gik igennem Istedgade og blev nærmest overfaldet af sub-sahara afrikanske narkosælgere, ludere og alfonser som ville sælge deres “ydelser”.

    Kommentar by Lavard — 11. juni 2011 @ 22:12

  30. Man skal ikke være nogen stor psykolog for at gennemskue, at samarbejdspolitikerne både er bange for vælgerne, der er populister og er hunderæd for muslimerne, der kræver penge for ikke at smide med bomber.
    Politikrne ved helt tydeligt ikke deres levende råd og tror de kan betale sig fra det hele med vores penge.
    De må bare fjernes hurtigst muligt af vælgerne, der må indse at demokrati ikke er et spørgsmål om, hvem der vil betale vælgere mest i kontanter for at få deres stemme. Det skaber kun nye problemer.
    Det er “den græske samfundsmodel”, som er dømt til undergang.
    Det er slet ikke svært at indse.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 11. juni 2011 @ 22:16

  31. Prøv at spørge dem hvor mange der er registrerede i folkeskole og hvor mange der er i kommunen. Så vil i nok finde der er 4-500 der er nede i muslim landene og blive omskøret osv. Politikerne FATTER IKKE EN BRIK

    http://www.youtube.com/watch?v=pTv5oI9FPE4&feature=player_embedded#at=2514

    Kommentar by Tim — 11. juni 2011 @ 22:19

  32. Fortæl dette til brogmestrene….de fatter ikke en brik af Islams udvikling
    Muslimske Kvinder plejede ikke at bruge tørklæde, niqab, burka (1920-2000), 39:40-46:54 (se klippet). Det er ekstremt dårligt signal at sende. Jeg ser det som om at det er den muslimske kvinde, der bliver mishandlet, og det er altså mig der er ofret. Næste skridt er Sharia lovgivning.
    http://www.youtube.com/watch?v=rwT3rNFfuTs

    Prøv at se 07:10-13:00. Ingen kvinder bruger tørklæde fra 1920 til ca. 2000 (Vesten).
    http://www.youtube.com/watch?v=gsDb1GnFnRA

    Muslimske Kvinder plejede ikke at bruge tørklæde/burka (1920-2000), 7:00
    http://www.youtube.com/watch?v=tZ-JWW1-_HQ&feature=related

    Udviklingen for muslimske kvinder i billeder. Lig mærke til at nu sker det også i vores egne lande. Det er FRYGTELIGT
    http://eticha.dk/news/flere-funderinger/

    Muslimske kvinder bliver tvunget ned i klæder, så mændene kan kontrollere dem, hjernevaske dem og holde dem fast i fængslet ISLAM.
    http://www.youtube.com/watch?v=sKT63IxK_4c

    Æresdrab…only in Islam
    http://www.youtube.com/watch?v=Vhskp1kFYps&feature=player_embedded#at=16

    The Quran doesnt say women should wear Hijab, 5:20
    http://www.youtube.com/watch?v=1MdC2fy5dzU

    Selv søsteren til Hassan Al-Banna fra det muslimske broderskab brugte ikke tørklæde. Ja selv Osama Bin Ladens familie brugte det ikke i en overgang.
    Det er en udvikling der er sket siden den islamiske genopstandelse i 1990′erne, og det kom først til Danmark efter 11. september (i overvældende grad).

    Kommentar by Tim — 12. juni 2011 @ 01:11

  33. #30, anti-osv.:
    “Det er “den græske samfundsmodel”, som er dømt til undergang.
    Det er slet ikke svært at indse.”

    Men, hvad skal vi erstatte demokratiet med?

    Kommentar by Hr. Snusk — 12. juni 2011 @ 01:59

  34. “Vi har brug for arbejdskraften”

    Det er blevet et mantra, der gentages om og om igen.

    og vi har 160.000 arbejdsløse.

    “Vi mangler arbejdskraft”

    messes der konstant, og fagforeningerne er tavse.

    “Vi har brug for arbejdskraften”

    Det er pinedød nogle ynkelige politikere, vi vælger. De stiller gerne op til journalisternes agenda. Hver gang.

    Kommentar by tavsen — 12. juni 2011 @ 07:37

  35. Det er da utroligt med disse borgerlige politikere. De skaber jo paralleljustits med deres forskelsbehandlingsvrøvl.

    Naturligvis skal vi kunne problematisere hvis tilvandrede og efterkommere skaber problemer i Danmark. Præcis som vi skal kunne problematisere hvis danskere skaber problemer i Danmark.

    Kommentar by Liva — 12. juni 2011 @ 08:35

  36. 34

    tavsen

    Ja, det er vildt at der er så mange arbejdsløse. Det er jeg meget forarget over. Det er ulykkeligt for mange familier. Og 3F bruger tilsyneladende fagforeningspenge på at grave smuds op om regeringspolitikere.. Det er en ufattelig prioritering. Og venstrefolk og konservative vil have flere udefra til at varetage jobs i Danmark, mens så mange står uden job. Også en ufattelig prioritering. En grum prioritering. Det hænger bare ikke sammen.

    Kommentar by Liva — 12. juni 2011 @ 08:45

  37. 32

    Enig med dig, Tim.

    Kommentar by Liva — 12. juni 2011 @ 08:48

  38. 2

    Vest

    “Jeg mener ikke, at man skal hænge noget op på andre folks bygninger,..”

    Næ, men alligevel så er bl.a. en synagoge i København hegnet ind og JP redaktionen i Aarhus er også hegnet ind og der er installeret vagter. osv.

    Dét klager DR journalist ikke over via sprogbrug. Det siger en del om DR. Dhimmi Radio.

    Kommentar by Liva — 12. juni 2011 @ 09:03

  39. 27

    “Bliv ikke forblændet af hippieretorikken om at elske alle og føl min smukke minaret..”

    Herlig humor :)

    Kommentar by Liva — 12. juni 2011 @ 09:06

  40. 33.Hr. Snusk. D spørger:”Men, hvad skal vi erstatte demokratiet med?” Vi har desværre ikke noget,der er bedre, men vi kan indføre bindende folkeafstemninger ligesom de har i Schwejtz. Havde vi haft det, tror jeg ikke vi vaar kommet så langt ud, som vi er. Mere direkte demokrati kunne sætte en stopper for politikernes luftkasteller?
    ‘Vælgerne må have ret til at kræve folkeafstemning efter det mønster, der gælder i Schweiz. Der kan et givet antal vælgere kræve, at et lovforslag sendes til folkeafstemning. I Danmark kunne man forestille sig at et krav fra f.eks. 50.000 vælgere var nok til en folkeafstemning.’
    se
    http://www.folkebevægelsenforfolkeafstemninger.dk/

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 12. juni 2011 @ 09:10

  41. 27

    LFPC

    “De betjener sig af den samme Koran”

    Ja. Koranen ér et problem – uanset hvor søde og rare dyrkere af den er.

    Kommentar by Liva — 12. juni 2011 @ 09:51

  42. Jeg håber folk husker det her, når de står i stemmeboksen.

    Kommentar by Per Jørgensen — 12. juni 2011 @ 12:22

  43. Nu må de bare lukke røven de politikere:
    DIREKTE UDSMIDNING TIL ALLE+ FAMILIER DER IKKE KAN FINDE UD AF DET!
    Parkeret politibil i Vollsmose smadret
    En politibil parkeret i 10 minutter fik kærligheden at føle i form med en jernstang.
    http://jp.dk/indland/krimi/article2460479.ece

    Kommentar by Tim — 12. juni 2011 @ 18:20

  44. Jeg har nu skrevet til alle politikere…man kan finde de fleste på facebook

    Kommentar by Tim — 12. juni 2011 @ 20:05

  45. SKRID HJEM MED SYRER OG ISLAMISTER!
    Trussel: Naser Khader skal skæres i stykker
    http://www.bt.dk/politik/trussel-naser-khader-skal-skaeres-i-stykker

    Kommentar by Tim — 12. juni 2011 @ 20:43

  46. @16, 17, 22, Michael Jensen + Kim Møller

    Jeg er meget enig. Grundlæggende er jeg modstander af islam, men jeg synes, at der er mange muslimer, som er vigtigere at kritisere end Ahmadiyya’erne. Simpelthen fordi de typisk er mere fredelige og civiliserede i deres opførsel.

    Min primære pointe var også det vanvittige i at DR kalder den pågældende aktion for et “højreekstremistisk angreb på en moske”, og det lyder til at I er enige med mig her.

    For jeg mener jo, at fredelige nondestruktive protest-aktioner er i orden. Næste gang håber jeg blot, at gruppen vil sætte deres banner op på en lygtepæl i stedet for på en privat bygning, for så er der slet ingenting at komme efter for kritikerne ;-)

    Kommentar by Vest — 13. juni 2011 @ 00:51

  47. Angående de 160.000 arbejdsløse vi har her i landet er der så nogen der ved hvad årsagerne til denne arbejdsløshed er ?

    De steder man har tænkt sig at hente den omtalte arbejdskraft er det mon hos de sædvanlige lande, altså hos de arabisk-islamiske lande, jamen så får vi jo blot hentet endnu flere folk hertil der ender i overførelsesindkomst-gruppen.

    Så tåbelige er vores magthavere vel ikke……

    Magthaverne skulle i stedet se at få gjort de 160.000 arbejdsløse brugelige for arbejdsmarkedet.

    Kommentar by Vivi Andersen — 13. juni 2011 @ 01:32

  48. Johannes Hecht-Nielsen, V-borgmester i Helsingør
    “Vi har brug for arbejdskraften.”

    Jo, det ses tydeligt. :-D :-D :-D

    http://epn.dk/brancher/service/article2206806.ece 07.10.10
    Rengøringsselskabet Forenede Rengøring blev i sidste uge afsløret i at bruge to kriminelle underleverandører til rengøringen på skoler og institutioner i Helsingør Kommune. Kontrol afslørede illegal arbejdskraft og sort arbejde…..

    http://www.sn.dk/Rengoerings-gigant-fortsatte-sort-rengoering/Helsingoer/artikel/93516 05. november 2010
    Rengøringsfirmaet Forenede Service blev i september afsløret i brug af illegale underleverandører på Helsingør Kommunes skoler. På trods af et ultimatum fra kommunen, så afslørede et kontrolbesøg i oktober igen flere “sorte” underleverandører….

    http://lokalavisen.dk/rengoeringsfirma-holdt-rumaenere-som-slaver-/20110612/artikler/110619840/1265 12. Juni 2011
    —-
    det var også ham, der solgte sin millionvilla til den storfamilie, der måtte tvangsflyttes, fordi de terroriserede alt og alle.

    Så han har selvfølgelig økonomisk interesse i sine udtalelser

    Kommentar by tavsen — 13. juni 2011 @ 06:32

  49. 47. Vivi,
    Tallet er nok snarere 800.000.

    Kommentar by Fritz — 13. juni 2011 @ 07:46

  50. Desuden hvis man ikke er vellidt over en længere periode så rejser man altså væk. De bliver kun hængende af de økonomiske fordele

    Kommentar by Tim — 13. juni 2011 @ 15:59

  51. Ingen integration af de såkaldte flygtninge. De(inklusive deres pårørende) bør repatrieres, når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet bedre. De langtidsledige udlændinge(hovedparten af disse omkostningtunge udlændinge er fra islamiske middelalderlande) må motiveres til at rejse ud af Danmark, hellere igår end idag.

    Kommentar by Jørgen — 13. juni 2011 @ 19:31

  52. Når de såkaldte gæste”arbejderes”(f.eks fra tyrkiet, marokko og pakistan) job er afsluttet og betalt, bør de(og deres familiemedlemmer) hjemsendes. De danske skatteborgere vil på den måde spare mange helt unødvendige omkostninger. Ligeledes vil sikkerheden på danske gader og stræder blive mærkbart forbedret.

    Kommentar by Jørgen — 15. juni 2011 @ 19:25

  53. De mange udlændinge(størstedelen af dem er fra islamiske lande) som ikke er selvforsørgende, må økonomisk opmuntres til at rejse ud af landet, så hurtigt det er muligt. På længe sigt vil det være til stor gavn for de danske skattebetalere.

    Kommentar by Jørgen — 16. juni 2011 @ 19:05

RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.