28. september 2005

Hørt på debatmøde: “Tørklædet har intet med mænd at gøre”

Rikke Hvilshøj gæstede igår Gellerup bibliotek til en debat om integration, og Århus Stiftstidendes referat kunne næsten ikke forholde sig mere ukritisk til emnet. Et citat:

“- Vi er ikke undertrykte. Tørklædet er et religiøst symbol og har intet med mænd at gøre… [Medine Karaman]

Oploadet Kl. 07:19 af Kim Møller — Direkte link8 kommentarer

8 Comments »

  1. Det har altid undret mig i disse debatter at der er ingen der angriber kristendommens forherligelse af voldelig handling udtrykt gennem det religiøse symbol korset samt de kristne fanatikere, der voldlæser biblen som fanden.

    Det gammeltestamentlige religiøse udtryk er mindst lige så kvindeundertrykkende og voldsforherligende som mange debatanter herinde finder islam og ser jeg på amerikanske kristne fanatikere og deres handlinger, er jeg ikke så sikker på, jeg er særlig stolt af at tilhøre den kristne tro.

    Ønsker man at forbyde religiøse udtryk og symboler grundet en lokal moralsk fortolkning af religionens samfundsmæssige indvirkning – så kunne argumentet lige så godt være at hare krishna ikke gå med orange gevanter fordi de har en kønsforvirrende indvirkning på især unge mænd, der lærer at gå i skørter, kristne kan godt droppe korset fordi de derved forherliger og guterer voldshandlinger som korsfæstelse og tortur og til og med symbolsk udtrykker forherligelse af en mand, der ignorerede lov og ret ved at påstå hans ord vejede højere end statens. Han faldt dog for demokratiet.
    Jødiske mænd skal klippe slangekrøllerne og lægge den lille hue, for det symboliserer de fastholder den jødiske religion, der er lige så kønsundertrykkende, da kvinder ikke må komme i synagogen på lige fod med mænd, ikke må læse de helleige skrifter samtidig med deres davidstjerne både har magiske og alkemiske rødder.

    Den alemen ret til at skilte med et religiøst tilhørsforhold er forskelluge fra islam – fordi???
    Fordi vi føler ubehag ved det ukendte
    Fordi vi kortslutter vores antagelser om islam som et fastforankret religiøst udtryk med kun en fortolkning
    Fordi vi lader angsten tilsidesætte al fornuft.

    Kommentar by EatmyShorts1.0 — 28. september 2005 @ 09:43

  2. Efter et kristent synspunkt, så er EatmyShorts1.0 et af de mennesker som har øjne uden at kunne se, og ører uden at kunne høre.

    For folk som er mindre religiøse er der tydeligvis tale om helt bevidst fejlfortolkning af kristendommen, med det formål at dæmonisere den.
    Men man skulle måske anvende blasfemiparagraffen og politianmelde ham?

    Kommentar by Jon Rein — 28. september 2005 @ 11:33

  3. Nu er han en hende og jeg vil da gerne politianmeldes…

    Kommentar by EatmyShorts1.0 — 28. september 2005 @ 12:20

  4. Til Eatmyshorts.

    Det var nu sarkastisk ment.
    At politianmelde folk for ikke at dele ens holdninger overlader jeg til denne tidsalders frelste. (Hint: Ikke de kristne.)

    Men jeg vil gerne undskylde at jeg beskyldte dig for bevidst at lyve om kristendommen. Efter at have kigget på din blog tror jeg at det skyldes simpel mangel på viden.

    Kommentar by Jon Rein — 28. september 2005 @ 13:22

  5. Absolut uvidenhed, slemt nok er det at sammenligne kristendommen og islam som om de er lige menneskefjendske, der er himmel til forskel og det ved alle som gider at studere begge. Jeg er i øvrigt ikke kristen og mener der er nogle teologiske standpunkter der reélt fortjener sønderlemmende kritik såsom arvesynden og prædestination.

    Dyrker kristne vold og tortur ved korset ? Nej ved gud de gør ikke, skærtorsdag er så vidt jeg ved ikke en festdag, i øvrigt det som mange kristne ser i den hændelse er nok nærmere noget med opstandelse, evigt liv og tilgivelse, selv til den som torturer en uskyldig – en tilgivelse som vel og mærke er baseret på kærlighed – ikke naivitet og uvidenhed.
    Så glemte du i øvrigt at kristne er kannibaler :P, de spiser jo altid jesus legeme og drikker hans blod i de mørke gildesale kaldet kirkerum.
    Der findes ca 280 mio Amerikanere, af dem regnes 10 % ca. som Kristne fundamentalister. Disse har gennem de sidste 20-30 år dræbt et fåtal af abortlæger i deres religions navn – husker ikke hvor mange, men mener det er under 50 nærmere.
    Der kan ryge 5 gange så mange i et enkelt angreb i Bagdad, der røg flere i London, Der røg ca 100 gange den 9/11, og titusinder bliver myrdet i allahs navn hver eneste år. Tager vi islam historisk taler vi om flere 100 mio. ofre på samvitigheden, noget som får selv torquemada til at ligne en spejderdreng. Hvor mange bliver slået ihjel i kristendommens navn hvert år ? Nej vend tilbage når kristne laver terror grupper, skærer halsen over på folk mens de råber Jesus er storm, udfører massemord beregnet på at myrde så mange vilkårlige individer som muligt og skabe så meget panik, rædsel etc som muligt.
    Kom igen når kristne hader os blot fordi et ønsker et frit samfund hvor man kan tænke og handle stort set som ønsker, blot fordi vi kan lide popmusik, alkohol og sex. Blot fordi vi ønsker friheden til at være den vi er, og gøre det vi vil, og mener et verdsligt demokratisk samfund er et hvilket som helst utopistisk of totalitært overlegen

    Jo Gud er det gamle religioner da fuld af mærkelige idéer og ritualer og fulde af farisæisk selvgodhed, selvhøjtidelighed, åndelig rascisme alá “vi bliver frelst som rettroende mens i vantro ender i helvede sorry – næsten sorry hvis jeg ikke lige var så begejstret for at jeg selv bliver frelst at et ethvert forsøg på at virke ærligt trykket over din kommende evige helvedestilværelse bliver sådan lidt påtaget og hyklerisk, MEN ÆRLIGT TALT SÅ ER DU JO OGSÅ ET DUMT VANTRO SVIN SOM ALLIGEVEL HAR FORTJENT DET”

    Men Islam slår alle de øvrige Abrahamistiske trosretninger med alen længder når det kommer til farisæisk selvopstyltet hykleri og foragt for liv og den almindelige menneskelige virkelighed!

    I øvrigt har islam 1.2 mia. tilhængere hvoraf ca. 10-20 % er totalt hjernevaskede, i total hjernestilstand, og mange flere er grænsetilfælde.

    Velkommen til den sidste jihad.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 28. september 2005 @ 19:08

  6. Dagen kvalmehalal – unge muslimer føler sig udenfor pga alkoholkultur. Se specielt den her: “Den danske festkultur udgør især et problem i forhold til unge piger med minoritetsbaggrund, som i deres bagland skal bevare et særligt højt ry og en ærbarhed, lyder det også i undersøgelsen.”

    “Ærbarhed …” *SIC*

    [url=http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/artikel:aid=266336]Kristelig Dagblad “Alkohol udelukker unge muslimer fra fællesskab”[/url] af skodjournalisten Morten Pedersen.

    Eat Her Shit er i øvrigt mod social mangfoldighed og er kulturrelativist.

    1. En socialminister der priser sociale forskelle
    2. En kulturminister der mener, at ikke alle [kultur]værdier er lige gode og det skal folkeskolens kanon bruges til at markere.

    Kommentar by Christian — 28. september 2005 @ 19:44

  7. Hvad har en flok amerikanske fanatikere at gøre med æresdrab og gadens terror i Europa? Islams nazi-uniform er tørklædet der dækker håret og pisser territoriet af: Rør ved mig og du er dead meat for mine muslimske brødre; den verdslige lov beskytter dig ikke.

    Den mere mørke og dominerende udgave svarer vel sådan cirka til SS-elitens uniform. Hvilke kristne klæder sig sådan? Hvem er det der truer os? Det er i praksis kun muslimer. Vil man løse problemerne må man forholde sig til de konkrete fænomener og proportionerne. Muslimerne vil æde Europa, hvis ikke vi smider dem ud i rå mængder.

    Kommentar by IL KIMPO — 28. september 2005 @ 22:14

  8. I trænger bare til at læse The Politically Incorrect Guide to Islam (And The Crusades) af Robert Spencer. Så er der klare linier!.

    Og nå ja hvis det ikke overbeviser jer:

    http://www.totallyshocking.com/media/08252005_fedayeen_kill_dog.php

    http://www.totallyshocking.com/media/09102005_torture.php

    http://www.totallyshocking.com/media/09022005_grenade_execution.php

    http://www.totallyshocking.com/media/09012005_prisoner_abuse.php

    Kommentar by Søren — 28. september 2005 @ 22:20

RSS feed for comments on this post.