28. juli 2011

Politiken med Shansen som kilde gør Uriasposten medansvarlig: ‘Børns blod på hænderne’

Man skulle ikke tro det ville være muligt at trække flere moralske medansvarlige ud af Breivik-sagen, men alt kan tilsyneladende bruges. I et forsøg på at kæde den norske massemorder sammen med den danske bloggosfære, leverede Politiken onsdag det foreløbige lavpunkt for den trykte presse, og det siger ikke så lidt.

Artiklen er fuld af fordrejninger, og selvom journalisterne bag Jakob Elkjær (tidl. redaktør af Journalisten.dk) og John Hansen hævder at de har stykket det hele sammen på baggrund af ‘netværkets blogs’, så fremgår det klart, at eneste kilde er Margrethe Monika S. Hansen – en kvinde der i årevis har hetzet undertegnede, og sidste år lagde min hemmelige adresse online, få måneder efter jeg var blevet overfaldet af venstreradikale på gaden i Århus.

Det ville være en omfattende affære at liste de mange faktuelle fejl, og Guderne skal vide, at det ikke bliver mig der læser korrektur på Shansens tekster – heller ikke selvom det trykkes i Politiken. Det handler om centrale sager. Der blev eksempelvis ikke afholdt et møde på Arbejdermuseet den 14. april 2007. Det er heller ikke korrekt, at manden bag Gates of Vienna hedder Edward S. Gray, ligesom navnet på manden bag Snaphanen heller ikke er Steen Wieks. Eneste der nogensinde har påstået sidstnævnte er Shansen, på sin nu nedlagte blog.

(Shansens blog om Snaphanens ‘Steen Wieks’; 22. januar 2009)

Fra Politiken – Terroristens holdninger kom fra netværk stiftet i København.

“De har aldrig opfordret Anders Behring Breivik til at sprænge bomber mod regeringsbygninger eller myrde løs blandt politisk aktive unge. Men de har fortalt den norske massemorder, at han er i krig, og de har udpeget fjenden.

Breivik omtaler selv hovedpersonerne bag et netværk, dannet på Arbejdermuseet i København 14. april 2007, som udspring for sit verdensbillede… Det viser oplysninger, som Politiken har stykket sammen af dokumenter fra en række af netværkets blogs.

[…]

Den centrale ideolog er amerikaneren Edward S. Gray, som under navnet Baron Bodissey var hovedkraft bag bevægelsens centrale website, Gates of Vienna… Så langt var verdensbilledet allerede på plads, da Gray 14. april 2007 var i København, hvor danske meningsfæller hjalp ham til at skabe et internationalt netværk af ligesindede. Det skete under et møde på Arbejdermuseet.

[…]

Anders Behring Breiviks mere end 1.500 sider lange manifest, som han offentliggjorde, to timer før han indledte fredagens myrderier, rummer et mylder af henvisninger til forfattere og bloggere, som er centrale medvirkende i det antiislamiske International Civil Liberties Alliance, og i et interview med sig selv udpeger han også sin favorit blandt nulevende forfattere:

Fjordman, pseudonymet for en norsk blogger, som i dag er en central skribent på websitet Gates of Vienna.

Blandt arrangørerne var danskeren Anders Gravers, som står bag bl.a. Stop Islamiseringen af Danmark, foruden en række antiislamiske danske bloggere, bl.a. Snaphanen-bloggeren Steen Wieks…”

(Politiken, 27. juli 2011: Breiviks forbindelser til højrefløjen)

I forbindelse med artiklen har Politiken lavet en faktaboks, med en liste over det der betegnes som Anti-jihad-netværkets danske bloggere. Sidste år konstaterede jeg, at Shansen på baggrund af det man kalder en ‘blogroll’, postulerede, at jeg var en del af ‘netværket’. Det er jeg ikke, og det har jeg aldrig været. Tidligere på aftenen fik jeg en email fra personen bag Hodjanernes blog, der meget sigende spurgte mig, om man kunne være medlem af et netværk, man aldrig havde hørt om.

Jeg har gennem årene skrevet med adskillige udenlandske bloggere, og kender de fleste danske, men jeg har aldrig været en del af 910 Group, International Civil Liberties Alliance eller det såkaldte ‘Anti-jihad-netværk’ Jeg har aldrig deltaget i noget møde i den forbindelse, og jeg har aldrig mødt manden bag Gates of Vienna, Fjordman og selvfølgelig heller ikke massemorderen Anders Breivik, der uanset hvordan Politiken drejer ordene, aldrig har været andet end en bloglæser på linje med tusinder andre.

Personligt føler jeg ikke, jeg har ‘Børns blod på hænderne’, for nu at fremhæve Politikens del-overskrift.

(Politiken, 27. juli 2011: Anti-jihad-netværket)

“It is astonishing how much bad information, innuendo, rumor published as fact, unsourced articles, character assassination, and outright lies are being published in Europe today. The lack of ethical behavior among professional journalists is absolutely appalling.” (‘Baron Bodissey, Gates of Vienna)

“Jeg bliver ikke aktiv i Dyrenes Befrielsesfront, fordi jeg giver en fremmed kat en skål mælk eller klapper naboens hund. Heller ikke selvom DB-netværket definerer sig løst: ‘Alle der… er en del af…’” (Kim Møller, Uriasposten)

Oploadet Kl. 00:32 af Kim Møller — Direkte link132 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/27240/trackback

132 Comments »

  1. Hvor meget vil en retssag koste?…eller skal man være passiv?

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 00:41

  2. Er det ikke snart på tide med den injurieretssag?

    Kommentar by Høgsbro — 28. juli 2011 @ 00:46

  3. jeg kan bekræfte, alt hvad Kim Møller, men jeg ser igen grund til at bistå Politiken/Shansen og deres enestående research med uddybende oplysninger.

    Kommentar by Snaphanen — 28. juli 2011 @ 00:51

  4. Det er jo ikke ligesom Zubair Butt der bare skal gå ud og sige at han tager afstand…det her er LANGT over stregen…

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 00:52

  5. Jeg vil hverken konvertere elle dø på det grundlag. Derfor: se at komme ud af starthullerne. Her er der også to muligheder. (-:

    Kommentar by Charles Nielsen — 28. juli 2011 @ 01:14

  6. @Kim Møller: Politiken skal naturligvis kunne skrive alt det om højrefløjsblogs, de ønsker, men som avis er det rystende, at de ikke har mere styr på facts. Jeg synes oprigtigt talt, at du skulle skrive et indlæg i Politiken, hvor du præcist gør opmærksom på forholdene. Det ville kun tjene den debat, som er ved at løbe fuldstændig af sporet. Det er også den eneste måde aktivt at sørge for, at en bredere skare end blot bloggens læsere får den besked, at Uriasposten ikke er noget ekstremt medie.

    Kommentar by Andreas Madsen — 28. juli 2011 @ 01:18

  7. Off-topic – gammel sag
    Enhedslisten støtter terrordømte
    http://ekstrabladet.dk/minsag/article1592880.ece
    Men hører man noget fra politiken her?

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 01:29

  8. Jeg må sige, at jeg de seneste dage har stiftet bekendskab med en masse blogs, jeg ikke tidligere havde hørt om. Bl.a. GoV, hvis fyndige ord burde hænge i ethvert dansk klasseværelse, på enhver kirkedør – og over folketingets talerstol.

    M.h.t. eftervirkningerne af Breivik-sagen, så tror jeg man kan være ganske rolig. Efter Timothy McVey var der den samme massive hetz mod det ægte USA, der naturligvis også blev beskyldt for at have blod på hænderne o.s.v. I dag har USA Tea Party-bevægelsen, Sarah Palin, Michele Bachmann, Rush Limbaugh, Rand Paul, en styrket militiabevægelse m.m.

    Dog vil jeg tage det forbehold, at EU er mere totalitært end USA og udviklingen hen mod sovjettiske tilstande ikke er utænkelig.

    Kommentar by Dog of God — 28. juli 2011 @ 01:40

  9. På Hodjanernes Blog er vi heller ikke en del af dette LibertiesAlliance-netværk. Faktisk anede vi ikke, at det eksisterede.

    Kommentar by Etvedpigen — 28. juli 2011 @ 01:46

  10. Den faktabox er ude i hampen. Hvem er Erenicus ? Viking har været inaktiv i mange år. MEMRI er ingen andre end “The Middle East Media Research Institute” – det er sgutte nogen blog.

    Kommentar by Snaphanen — 28. juli 2011 @ 01:53

  11. Off-topic
    The Wrong Way to Fight Jihad
    http://frontpagemag.com/2010/03/26/the-wrong-way-to-stand-against-jihad/
    Her er der en mand der prøver at komme i kongressen. Han blev født i Indien i den del hvor der var en stor muslimsk befolkning. Han har selv oplevet muslimernes krig på egen hånd, og den artikel er altså værd at læse.
    Håber nogle kommer med meninger, og om hvordan man kan forklare det over for venstrefløjen.

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 02:29

  12. Det er nu helt tydeligt at de blogs som ikke kan se visdommen bag den politiske elites yndlings projekt, masseindvandring fra muslimske lande, skal lukkes ned eller censureres.

    Der skal sikkert også oprettes en databank over brugere, hvor AFA kan få opyst navm og adresse til mål for fremtidige brostenkast i antiracismens hellige navn.

    Derefter kommer der sikkert forslag fra SF/Radkale om reeducation camps for DF-vælgere. Shansen har sikkert gode råd om indretning af sådanne lejre.

    Kommentar by Sailor — 28. juli 2011 @ 03:46

  13. Shansen er uden sidestykke og var hun ikke allerede eksisterende måtte hun opfindes for Jøsses, hvor hun med hendes perfide skriverier har givet anledning til gåsehud!

    Tænkte hver gang : orw, hvad mon hun nu kan finde på ?

    Hende sammen med hendes tro væbner Zølck, er det ikke hvad han hedder, var/er et mageløst par udi i fantasi-og “detektiv”verdenen, han med hans lille kamera og Shansen med kuglepennen parat.

    Hahaha, ja det er ikke for mange brikker der har været på spil, når man tager Shansen seriøst sådan som DR og Politiken har gjort det !

    Kommentar by Vivi Andersen — 28. juli 2011 @ 04:30

  14. […] de sidste dages kanonade fra danske journalister, eller hvad vi nu skal kalde dem efter artikler som denne, er det velgørende at se, at VG.NO også læste Snaphanen i […]

    Pingback by Proportioner « Snaphanen — 28. juli 2011 @ 05:46

  15. Tænk engang! hvor lav standarden er på skribleri bestanden på Pølletiken og (D)DR for den sags skyld også, de kunne jo lige så godt hente deres viden fra patienterne fra den lukkede afdeling….nå, jo det er vel i grunden også det de gør!
    Underligt de ikke ved hvad ordet kildekritik betyder, men det har de vel ikke lært på den høj røde Sjovnalist! hjernevasker skole.

    jakob hold da helt kæft! hvor er affaldssække kællinge partyet de Radigale en samling misfostre uden blodforsyning til hjernen, en flok pludderhøns der giver normalt begavede gåsehud bare disse navne nævnes SOhansen, marianne Helved, Zinge geStampo, tørklæde gerner nielsen, Utøjs affaldssækken anita Bad Bundløsdum, Bombevestager.
    Det eneste glædelige ved omkalifateringen af Danmark er at disse kællinger får en sæk over hoved og tvinges til at tie, som det nu er gældende i undertrykker ideologien islam.

    Kommentar by li — 28. juli 2011 @ 05:57

  16. ABB er et narcissistisk paranoid skizofrent menneske, der har begået en forbrydelse i Norge. Hvad den slags mennesker finder af motiver på nettet er uendeligt ligegyldigt. Motiver kan man altid finde.

    Det er nok snarere udtryk for personlighedsforstyrrelse at skriverkarle i Danmark nu giver højrefløjen i Danmark skylden for, at ABB er gået amok i Norge.

    Selvfølgelig skal folk have lov til at udtrykke hvad de vil indenfor lovens grænser. Det er jo nok ingen tilfældighed, at forbrydelsen er sket i Norge, der, ligesom i Sverige, ikke giver plads for folk til at udtale sig om de forbudte ting.

    Lægger man låg på kedlen, eksploderer den på et tidspunkt. Det kræver ikke megen eftertanke at forstå. Derfor er det naturligvis goddag mand økseskaft at foreslå indskrænkninger i ytringsfriheden på den baggrund. Den slags ting vil kun give bagslag.

    Intet samfund kan gardere sig mod folk som ABB, og intet samfund kan gardere sig mod den samling journalistiske jubel idioter, som nu bruger tragedien i Norge til at smide deres afsindige teorier og censur forslag rundt omkring i pressen. Tværtimod er blogge som Uriasposten med til at give folk mulighed for at komme af med deres retfærdige harme. Dvs. lukke luft ud.

    Om så ABB havde smidt en brintbombe i Oslo, så består problemerne i Danmark og Europa stadigvæk. Der sidder stadigvæk 80% ikke indfødte danskere varetægtsfængslet i Københavns kommune. Og det er stadigvæk embedsmændene i EU, der om et par år skal bestemme hele Europas indvandrerpolitik. Dermed kommer der ligeså sikkert som regnen falder nedad mere tryk på kedlen. Og så vil man lukke låg på!

    Tag en stesolid eller find en elskerinde. Som den engelske psykiater Anthony Stoor skriver i sin bog ”Det aggressive menneske.” Der er psykologiske årsager til, at politikere har et anstrengt seksualliv.

    Det samme må gælde for tidens ubegavede skriverkarle, som her for åben tæppe producerer deres konspiratoriske nonsens om højrefløjen. Tag tøjet af og stil jer foran spejlet. Det er nok der, vi finder problemet på jeres tankeforstyrrelser.

    Jeg skal da indrømme, at det følelsesmæssigt næsten er ubærligt at læse om de unge mennesker som blev myrdet, men derfor behøver man ikke at miste den sunde bedømmelse og plapre løs på tangenterne. Kan man ikke styre sin empati , bør man søge et andet job.

    Kommentar by machiavelli — 28. juli 2011 @ 06:08

  17. Man kan kun konstatere at det psykiatriske behandlingssystem i Mohammedanmark er ikke-eksisterende, for ellers havde Sohansen siddet i en hospitalsseng iført en trøje hvor ærmerne skal bindes på ryggen.
    Men det er vel fordi at de røde skulle have deres kærnevælgere tilbage så som Sohansen at man har lukket sengepladserne i psykiatrien.

    Kommentar by Fritz — 28. juli 2011 @ 06:29

  18. Har du overvejet at skrive til læsernes redaktør? Han er formelt uafhængig af chefredaktionen, og hvis han er hans jobbeskrivelse værdig, så tager han din sag op internt.

    Enten ender du med en rettelse i Politiken, og dermed indirekte en offentlig ydmygelse af Shansen, eller også ender du med dokumentation for korruptionens omfang hos Politiken. Det forekommer mig at være forsøget værd.

    Adressen er fejl.fakta@pol.dk

    Kommentar by William Jansen — 28. juli 2011 @ 06:44

  19. Kan bekræfte, at Politikens påstande er løgn.

    Kommentar by Hodja — 28. juli 2011 @ 06:58

  20. Hvor er det afskyeligt at så mange “anstændige” disse dage er ude for at drage politisk nytte af fredagens massemord. Ligene er vel ikke engang begravet endnu? Oh well, de skal jo “smede mens blyet er varmt” som man siger…

    Kommentar by Vagn Henning — 28. juli 2011 @ 06:59

  21. At der bruges så ekstraordinært mange kræfter på at sætte islamkritikere/religionskritikere i så dårligt et lys, viser at islamkritik/religionskritik er nødvendigt, meget nødvendigt.

    Dele af Politiken, dele af Information, dele af venstrefløjen og de radikale og bl.a. Shansen viser os til stadighed og utrætteligt, hvor nødvendigt det er med fortsat religionskritik. Det duer ikke i et demokrati, at der er noget/nogen, vi som borgere, ikke må debattere og kritisere. Det er udemokratisk. Så vi må bare hænge i, så godt vi kan – på demokratisk vis.

    Kommentar by Liva — 28. juli 2011 @ 07:57

  22. Breivik har på sin postering på document.no også udtrykt beundring for Obama.

    http://synopsis-olsen.blogspot.com/2011/07/norsk-morder-beundrede-obama.html

    Så Politiken og øvrige frelste manipulerende forargede kom i gang med at kæde Obama sammen med Oslo massakren. Ellers er i hyklere!

    21 Liva!, du har så inderlig ret.

    Kommentar by synopsis-olsen — 28. juli 2011 @ 08:05

  23. Enig. Det er beskæmmende, at den terroristiske morder i Oslo misbruges indenrigspolitisk i Danmark.
    Jeg er ikke meget for at deltage i dette ‘Blame Game’, men jeg mener at noget af forklaringen er, at ulovlige politiske handlinger har været accepteret eller man har set gennem fingre med dem eller ligefrem dyrket dem politisk – især på venstrefløjen. Fra Lenin til Che Guevara. Senest har dele af MSM – herunder de statsejede medier – heroiseret ulovlige politiske aktivister i forbindelse med aktioner mod Global Opvarmning, pelsdyravl osv – listen er lang.
    Efter studenteroprøret i 1968 har marxistiske elementer på venstrefløjen dyrket volden som politisk middel.
    Nogen af dem sidder idag i folketinget og repræsenterer partier, der tilslutter sig til Rød Blok :(

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 28. juli 2011 @ 08:08

  24. Og jeg er selvsagt fortørnet over, at jeg ikke er på listen. Jeg må stramme mig mere an :-D

    Kommentar by Ulla Lauridsen — 28. juli 2011 @ 08:18

  25. D’herrer, d’damer, den ulykkelige situation i Norge blev i høj grad misbrugt indenrigspolitisk af jer national-konservative, – inden man vidste, hvem der stod bag terrorhandlindlingen. Det blev den af Søren Esperne i TV2-News, af Tryggefrihedsselskabet, af den danske forening og af en samlet borgerlig presse. Man tillagde uden i øvrigt at vide en pind muslimerne skylden. Der var en del pressemeddelelser, der måtte skrives om den efterfølgende lørdag, der var en del efterrationaliseringer, der måtte foretages. Hvorfor er det i øvrigt så svært for Jer at kalde Breivik, det han er, – en terrorist. Mig bekendt eksisterer der ingen psykriatisk diagnose på Breivik, så indtil videre må vi vel gå ud fra, at han “bare” er ualmindeligt fanatisk, og at han i sin fanatisme har sammenskrevet de værste af de national-konserves idiosynkrasier. I kræver, at “vi” skal tage diskussionen, – men i vil den jo ikke selv. I vil snikke-snakke med hinanden, I vil bekræftes i de holdninger i forlods har indtaget.

    Kommentar by Carsten Holbeck — 28. juli 2011 @ 08:28

  26. Hvad er essensen i dit indlæg Carsten Holbeck? Hvad er det, du vil
    fortælle?

    Kommentar by machiavelli — 28. juli 2011 @ 09:13

  27. Carsten Holbeck vil ikke fortælle os noget – han vil have os til at gå til bekendelse. For det er jo vores skyld …

    Kommentar by Hr. Snusk — 28. juli 2011 @ 09:32

  28. OT. Det er åbenbart helt urimeligt – ja, faktisk nærmest racistisk! – at stille krav til indvandrere til England / UK om at kunne tale Engelsk … Bemærk, hvordan BBC-journalisten nærmest er part i sagen, naturligvis på den “forurettedes” side, og hvordan EU selvfølgelig også liiige skal blandes ind i det.

    BBC: Should immigrants to UK have to learn English?

    http://news.bbc.co.uk/today/hi/today/newsid_9550000/9550271.stm

    A new immigration rule requiring people to be able to speak English to move to the UK with their spouse is being challenged in the High Court. [ !!! – bliver meget interessant at følge. Taber UK den sag, så står porten for alvor på vid gab. Værtsbefolkningerne
    har så åbenbart ikke nogen rettigheder længere til at bestemme, hvem og hvor mange der kan immigrere / invadere – og med hvad …. ]

    Rashida Chapti, who has lived here for six years and whose husband cannot join her unless he learns the language, explains why she is challenging the law as a breach of her human rights.

    And Councillor Mian Mayat, who is actively supporting Mrs Chapti’s case, and Conservative MP Dominic Raab, who wants to keep immigration policy as it stands, debate whether the government is being “racist”. [!!!]

    Kommentar by Bjovulf — 28. juli 2011 @ 09:52

  29. Jeg ved snart ikke, hvor man skal begynde. Lad mig starte med at være enig med Kim:

    I et forsøg på at kæde den norske massemorder sammen med den danske bloggosfære, leverede Politiken onsdag det foreløbige lavpunkt for den trykte presse, og det siger ikke så lidt.

    Lad mig starte med at rette Kim: Det er ikke Fjordman, men Baronen, der driver Gates of Vienna.

    ‘Netværket’ får det her til at lyde stort og vigtigt, central styring og ressourcer. Mig bekendt findes der ikke andet end forskellige folk, der driver blogs, og som i større eller mindre omfang kender hinanden og skriver sammen, når der sker noget interessant. Hvis andre ved noget andet, ville det være interessant at få frem.

    Politikens liste over deltagere i International Civil Liberties Alliance er faktuelt forkert i et omfang, der efterlader mig med en undren over, hvordan så inkompetente journalister kan få et job. Når en journalist forfatter en sådan liste, bør han i det mindste kontakte de individuelle blogejere og spørge, om de deltager eller ej. En tilfældig politisk modstanders påstand udgør ikke fakta. Det burde selv Politiken være klar over.

    I modsætning til Kim er jeg deltager i ICLA, som jeg blandt andet har repræsenteret ved OSCE-konferencer. Der ligger en håndfuld papers på OSCE’s officielle hjemmeside, her er et af dem, og flere kan googles uden problemer. Gates of Vienna har også nogle artikler om ICLA’s bidrag hos OSCE, og igen er Google jeres ven (for mange links ville få denne kommentar skrottet).

    ICLA har intet med Anders Breivik at gøre, og har aldrig haft kontakt til manden – i modsætning til SHansen, i øvrigt. Hans navn har været ukendt for alle indtil i fredags, og ingen i ICLA kan på nogen måde støtte op om hans aktiviteter, endsige hans mål om at ødelægge den demokratiske højrefløj så kun den voldelige “Konservative revolution” står tilbage som en mulighed.

    Carsten Holbeck skrev:
    Hvorfor er det i øvrigt så svært for Jer at kalde Breivik, det han er, – en terrorist.

    Det er ikke så svært: ‘Terrorist’.

    Men det er for mildt overfor denne galdning: “Psykopatisk, megalomanisk massemorder, selverklæret terrorist og en forræder mod alt, som gode national-konservative står for”. Carsten kunne med fordel læse et par artikler mere, det står overalt i den nationalkonservative blogosfære, der flyder over med ubetingede fordømmelser af manden, hans fremgangsmåde og hans handlinger. I modsætning i øvrigt til islamiske organisationer, når islamiske fundamentalister sprænger et eller andet i luften til ære for Allah.

    Så er der spørgsmålet om Breivik som igangsætter af dette CounterJihad netværk. Den påstand hviler på et eneste præmis, nemlig at Breivik er identisk med Fjordman, og det er han ikke. Fjordman har været i Danmark indimellem, det har Breivik så vidt vides ikke. Jeg har selv mødt Fjordman og kan bekræfte, at han ikke er Breivik.

    Politiken lyver groft, implicerer en lang stribe uskyldige og demokratisk indstillede personer i Breiviks angreb på demokratiet. En injuriesag mod Politiken er en indlysende mulighed.

    Og må navnet ‘Breivik’ synke ned i evig vanære. Tak.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. juli 2011 @ 09:59

  30. Så sprog er også en race nu?
    Det må være svært at føre en meningsfuld samtale med folk, der anvender ordene sådan.

    Kommentar by Hr. Snusk — 28. juli 2011 @ 10:00

  31. Hr. Holbeck. Hvorfor snakker de ikke med Politiken. De passer perfekt ind som kilde til en forsideartikel.

    Kommentar by Hodja — 28. juli 2011 @ 10:00

  32. Har I lagt mærke til, at Anita Bay Bundegaard og Anders Behring Breivik har de samme initialer, ABB? På den baggrund kan der ikke herske nogen som helst tvivl om, at der gemmer sig en potentiel massemorder i Bay Bundegaards spinkle krop. Bag de uskyldige og hjertensgode øjne gemmer der sig altså den rene ondskab. Hendes hidtidige ageren som multikulti-forkæmper har blot været et skalkeskjul for hendes virkelige dagsorden. Mon de er klar over det på Politiken? Beviserne er under alle omstændigheder umulige at gennemhulle.

    Kommentar by Jan Christensen — 28. juli 2011 @ 10:00

  33. @ Carsten Holbeck: Zenia Stampe har erklæret, at der ikke er tale om terrorisme, men udelukkende en gal mands værk. Jeg skal ikke nyde noget af at sige hende imod.

    http://blog.politiken.dk/stampe/2011/07/24/ingen-skyld/

    Kommentar by Scarlet P — 28. juli 2011 @ 10:20

  34. Meningerne er delte

    I kjølvannet av terroren fredag, har pressen diskutert hvor mye den skal formidle av ekstreme synspunkter. Flere medier har blant annet valgt å begrense omtalen av terrorsiktede Anders Behring Breiviks såkalte manifest, for ikke å gi ham den talerstolen han har ønsket.

    Men pressen bør synliggjøre ekstremistenes synspunkter i større grad, mener Per Edgar Kokkvold, generalsekretær i Norsk Presseforbund.

    Farlig å utelukke
    – Det er viktig at de som føler uro over samfunnsutviklingen får sette ord på det. Jeg tror det er farlig å la ekstreme meninger ligge og murre på nettsteder utenfor den allmenne offentligheten, da kan det fort koke over. Dette påpekte også ytringsfrihetskommisjonen, sier Kokkvold til Aftenposten.no.

    – Selv om det ikke føles helt riktig å diskutere alle typer synspunkter ennå, rett etter terroren, er det viktig at det blir en offentlig debatt om ytringsfrihetens grenser fremover. Som Stoltenberg sa: Vi skal svare på terroren med mer demokrati, mer åpenhet. Dette er forpliktende ord – de kan bare bety at vi må styrke, ikke svekke ytringsfriheten, sier Øvrebø.

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4184913.ece

    Kommentar by Ole — 28. juli 2011 @ 10:21

  35. Kære Carsten Holbeck.
    Hvis der er nogle som bruger tragedien i Norge politisk, så er det da i høj grad den røde socialistiske side, hvadenten det er idenrigspolitisk eller i Norge. Magen til populistisk misbrug skal man lede længe efter. ABB lever i sin egen psykotiske rollespilsverden. Jeg vil ikke kalde ham en terrorrist, som medier og politiske eksperter kalder ham, men en sindsyg psykopat med selvopfundne uniformer og ordener til ham selv osv. osv.
    Jeg er selv på højrefløjen (som du sikkert nu har konstateret, med dit vid)demokratisk til fingerspidserne, yderst kritisk over for ideologien islam, men jeg vil fandme gerne have mig frabedt, at jeg skal bære nogen som helst skyld for den norske psykopats myrderier på sit eget folk.

    Kommentar by Neuhammer — 28. juli 2011 @ 10:23

  36. Politiken lyver groft, implicerer en lang stribe uskyldige og demokratisk indstillede personer … Skriver # 29.Kan man forvente andet med en redaktør som ABB. Er det glemt at hun løj om sin uddannelse? Afsløret mens hun var minister for fri indvandring hos Poul Nyrup! Hun passer godt ind med med resten af ledende venstrefløjs løgnehalse som eksempelvis Gert Petersen, den tidligere nationalsocialist, og Villy Søvndal, plejehjemsbesøgeren.
    Når skidt kommer til ære osv…Det synes at være et dækkende særkende for en del medarbejdere på en mindre seriøs sprøjte som Politiken!

    Kommentar by Pesodym — 28. juli 2011 @ 10:23

  37. Dette afsnit fra Gates of Vienna tåler i øvrigt gentagelse:

    It is astonishing how much bad information, innuendo, rumor published as fact, unsourced articles, character assassination, and outright lies are being published in Europe today. The lack of ethical behavior among professional journalists is absolutely appalling.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. juli 2011 @ 10:25

  38. Er i øvrigt enig med Ole – ABB’s manifest og hans storhedsvanvid fortjener maksimal eksponering og detaljeret analyse. Så kan han tilbringe resten af sit liv i fængsel i dyb vanære, lysår fra den helterolle, han åbenlyst har drømt om.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. juli 2011 @ 10:27

  39. Efter gårsdagens mindegudstjeneste er det ejendommeligt at høre, hvordan ord kan trøste, lindre, bistå og hjælpe, og det skønt regeringen og Dansk Folkeparti nu i næsten en uge har brugt kræfter på at fortælle os, at ord bestemt ikke kan hidse, pervertere, opgejle og anspore.

    Kommentar by flemming chr. nielsen — 28. juli 2011 @ 10:36

  40. Hov, nu bliver jeg nødt til at rette mig selv. Jeg havde fejllæst Politikens indlæg som om Breivik selv var med til at starte dette ‘netværk’, det hævder Politiken ikke – jeg har set det et andet sted.

    Dermed bortfalder det hårde grundlag for at føre en injuriesag.

    Det ændrer dog ikke ved, at Politiken har både fakta og implikationer groft forkert.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. juli 2011 @ 10:37

  41. @ 25

    Det gjorde “vi” så faktisk ikke, men naturligvis var der da spekulationer i den retning (“Hvem og hvad kan det være?”) –
    ligesom i de fleste medier! – , eftersom Norge faktisk i lighed med DK er blevet truet af diverse islamsiske terrorgrupper et utal af gange gennem de seneste år – bla. pga. af trykningen af Muhammedtegningerne. Og en bogforelægger er endda blevet skudt, formentlig iranske agenter, og var tæt på at dø – for at have udgivet Salman Rushdies “De Sataniske Vers” i bla. Norge.

    Da der så endda var indtil flere islamistiske terrornetværk, der JUBLENDE(!) skyndte sig at tage ansvaret for denne forfærdelige misdåd, så var tanken jo ikke helt utænkelig, vel ? Men CH vidste
    naturligvis straks bedre – i hans beskyttede verden med de store sorte skyklapper på kunne ekstreme islamistgrupper da AAAldriiig
    nogensinde finde på den slags – helt utænkeligt!

    Hvis du tror, at nogen som helst herinde jubler over en så grusom
    handling, så er det nok i virkeligheden dig og dit syn på verden, den er helt galt med, CH. Jeg vil da meget gerne kalde Breivik for en terrorist – af en helt ny type endda ( her i Skandinavien ) –
    er du så glad nu, CH? :D

    Skal du så også til at beklage, tage afstand fra eller tage ansvaret for alt fra RAF/ Bader Meinhoff, De Røde Brigader og Blekingegadebanden samt diverse overfald og attentatforsøg på danske ministre og gadeoverfald fra den ekstreme venstrefløj i DK på helt uskyldige personer gennem de seneste år?

    Måske skulle folk som du hellere tage at spørge jer selv, hvordan det dog er kommet så vidt? Køb dig et spejl, CH – han er faktisk produktet af “jeres” dybt uansvarlige og komplet vanvittige multikulti-eksperimenter, uden at man nogensinde har adspurgt de indfødte nordmænd, om de var med på den – endsige tilladt en seriøs DEMOKRATISK debat om en sådan uansvarlig omkalfatring af det norske samfund og dets grundværdier. For så havde man nemlig fået et tordnende NEJ! Måske gør det bare noget ved folk at få tæsk af indvandrerbander 8-10 gange på få år? ( Og det er IKKE sagt for at
    undskylde hans sindssyge handlinger!)
    Og er der nogen, der har forsøgt at udnytte situationen, så er det
    da i den grad dele af den frelste venstrefløj og de altid gloriepudsende kulturradigale – de der om nogen er de indirekte ansvarlige for problemernes enorme omfang. Bare se på Rune Engelbreth,
    Zenia Stampe & Anita Bay Bundegaard! ( ABB har endda samme initialer som terroristen – skal vi mon så også begynde at lægge noget i det?
    Kan du ikke selv se, hvor langt ude I er i jeres vanvittige forsøg
    på at associere “os” med den idiot? ).

    PS. Det hedder “TRYKKEfrihedsselskabet” – du ved noget med at trykke
    bøger og aviser etc. Det har IKKE noget med at være “tryg” at gøre.
    Men hvor skulle du dog også vide det fra, når du øjensynligt kun har været udsat for hjernevaskende rundkredspædagogger og derfor aldrig har lært at tænke selv for alvor, hvilket for eksempel viser sig ved, at du ikke gider at sætte dig ordentligt ind i tingene, men bare på forhånd har dannet dig din egen frelste mening om os.

    Vi er IKKE højreradikale, uanset hvor meget PK-tossen Monika S. Hansen så påstår det! Hun har ikke begreb skabt om, hvad hun taler/ skriver om – heller ikke på dette felt.

    Kommentar by Bjovulf — 28. juli 2011 @ 11:01

  42. (mange af) De røde og radicoole er jo skingrende sindssyge !

    Det er svært ikke at få den tanke, at de røde og radicoole græder krokodilletårer over masakren, når man ser på hvordan de udnytter situationen politisk ?

    Kommentar by Tolder — 28. juli 2011 @ 11:22

  43. 29, 40 HRC

    I den her sag er der ikke grundlag for en injuriesag. Heller ikke selv om 40 havde været rigtig. Men jeg mener selvfølgelig også, at dommen over Karen Jespersen…

    Tilgengæld burde der være grundlag for, at kræve en berigtigelse. Her ville det efter min mening være optimalt, hvis Politiken kunne formås til, at stille plads for et længere modsvar. Den eneste trussel her er som bekendt pressenævnet. Det tager tid og afstedkommer højest en lille notits.

    Jeg ved ikke…men jeg fornemmer, at du ved flere lejligheder har efterlyst en eller anden form for juridisk aktivisme??

    Kommentar by Hans Und — 28. juli 2011 @ 11:25

  44. 25/Carsten Holbeck:

    “…den ulykkelige situation i Norge blev i høj grad misbrugt indenrigspolitisk af jer national-konservative….Søren Esperne i TV2-News, af Tryggefrihedsselskabet, af den danske forening og af en samlet borgerlig presse. Man tillagde uden i øvrigt at vide en pind muslimerne skylden”.

    1) Hverken Søren Espersen, Trykkefrihedsselskabet, Den Danske Forening eller den borgerlige presse er nationalkonservative. Sidstnævnte er ikke engang borgerlig.

    2) Man vidste faktisk en pind – for eksempel at bilbomber af den art gerne er resultatet af muslimers håndelag, og at en al Qaeda-relateret gruppe havde taget ansvaret. Man vidste også, at højredrejede netop IKKE plejer at anvende den slags metoder.

    Nu kan jeg kun tale for mig selv, men personligt havde jeg en fornemmelse af at det ikke var muslimer, der stod bag – primært på grund af valg af mål, men også fordi det helt ærlig var mere kompetent gennemført end vi er vant til fra muslimsk side i Europa. Muslimer skal gerne hidse sig op i grupper, så PET og deres kolleger har fine chancer for at høre om forberedelser til terrorangreb, og selv når de gennemfører er deres bomber så talentløst skruet sammen så de (heldigvis) sjældendt eksploderer. I Mellemøsten og Sydasien er de mere kompetente, men (heldigvis) endnu ikke i Europa.

    Til gengæld gættede jeg forkert på hvem gerningsmanden/mændene så kunne være – mit gæt var nationalsocialister.

    Kommentar by Henrik — 28. juli 2011 @ 11:42

  45. Det er vist agurketid!

    Kommentar by Peter — 28. juli 2011 @ 12:37

  46. Off-topic
    Scientology går på hugst blandt Oslos sørgende
    http://politiken.dk/udland/ECE1347460/scientology-gaar-paa-hugst-blandt-oslos-soergende/
    Undskyld men Islam gør PRÆCIST det sammen. I hvert land islam er kommet til prøver det at omvende dem i samfundet der er svagest, og drage fordel af dem

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 12:45

  47. Carsten Holbeck,
    flere har allerede sagt det, men du er grundigt forvirret. Jeg håber, at du selv kan se det, efter du har fået svar, for tingene er ikke så mystiske endda.

    Du undrer dig over hvorfor mange (ikke alle) medier til at starte med mente at det måtte være muslimsk terror. Det skyldes at:
    – Muslimske terrorgrupper har i årevis truet med PRÆCIS dette, altså terrorangreb i Norge. Ingen ikke-muslimsk gruppe har truet med noget lignende
    – En muslimsk gruppe tog ansvaret/”æren” for massakren. Ingen ikke-muslimsk gruppe tog ansvar

    Du undrer dig også over, hvorfor nogle (ikke alle) kalder Breivik sindssyg. Det skyldes:
    – Hans narcissistiske måde at fremstille sig selv på (f.eks. som hellig ridder med hjemmelavet uniform og hjemmelavede medaljer på)
    – Hans advokats første indskyldelse efter mange timers samtale: “Han er sindssyg” + “han lever i en boble” + “han er ikke som vi andre”
    – Hans advokats seneste udtalelse efter mange dages samtale: “Han er sindssyg” + “han har krav der er så specielle, at de ikke har nogen rod i virkeligheden” + “Han lever i en virkelighed, som han kun selv forstår”

    Kommentar by Vest — 28. juli 2011 @ 13:15

  48. Hvis man går ind på http://www.libertiesalliance.org/countries/denmark/

    fremgår de nævnte blogs fra Politikens faktaboks. Naturligvis gør det intet netværk, men her Politikens journalister i hvert fald kunnet finde en slags bekræftelse på historien.

    I bør klage over denne historie. Overskriften er simpelthen infam. Gå i hvert fald til læsernes redaktør og pressenævnet. Skriv en fælles kronik til Politiken. I kan eventuel ringe til debatredaktionen først og spørge, om de vil bringe den. Domstolene ville også være et godt sted af gå hen, men det er selvfølgelige ressourcekrævende.

    Kommentar by J. Andersen — 28. juli 2011 @ 13:39

  49. Sanningen är illa hörd, stämma skiten ur dessa apologeter med anhang.
    Jag är ganska fattig, men kommer bidra med de få medel jag kan avvara..

    Kommentar by Peer Pedersen — 28. juli 2011 @ 13:52

  50. Problemet stammer fra at venstrefløjen ikke kan gå med til at ALLE MUSLIMER skal skrive under på at de tager afstand fra sharia-loven.

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 14:13

  51. jeg fornemmer, at du ved flere lejligheder har efterlyst en eller anden form for juridisk aktivisme??

    Det kunne jeg virkelig godt ønske mig…

    Men den slags er venstrefløjens speciale, jfr. de endeløse anmeldelser af ‘politivold’, der følger enhver politiindsats mod dem. Det kan de gøre uden større omkostninger for dem selv.

    Realiteterne er, at en injuriesag er et privat søgsmål, der skal finansieres, og i den forbindelse skal man være temmelig sikker på et positivt resultat, før man anlægger en sag. Politiken-historien er skruet sammen, så den vildleder læseren til forkerte følgeslutninger, men påstår ikke disse følgeslutninger direkte, og derfor er der ikke noget at komme efter, rent juridisk. Jeg er rystet over den elendige kvalitet, men det er ikke i sig selv ulovligt at forsøge at sælge et dårligt produkt.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. juli 2011 @ 14:59

  52. Off-Topic: Et tilfælde af vanvittig, tragi-komisk terror. En afghaner har dræbt borgmesteren i Kandahar ved hjælp af en bombe i sin turban…: http://politiken.dk/udland/article1346424.ece

    Kommentar by Vest — 28. juli 2011 @ 15:12

  53. Er jeg den eneste, som undrer mig over muslimernes tavshed i denne sag?

    Har der været sympati med ofrene fra de muslimske lande? Eller fra muslimerne i vesten? Har der været nogen “der-kan-I-bare se” kommentarer? Har der været nogen “I-skal-passe-på-de-ekstreme-kræfter-på-jeres-højrefløj” kommentarer? Har der været andre kommentarer?

    Der er en larmende tavshed. Men mon ikke nogle muslimer tænker et eller andet om at der er ved at ske noget afgørende?

    Kommentar by Sigwar — 28. juli 2011 @ 15:43

  54. #50 tim. Så skrub da hjem !

    Kommentar by Klaphat — 28. juli 2011 @ 15:47

  55. Muslimsk respons: http://www.youtube.com/watch?v=E0NCateighQ&feature=feedu

    Kommentar by Hodja — 28. juli 2011 @ 15:48

  56. Iøvrigt:

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42104714:europol-højreekstremister-ikke-farligst.html

    Kommentar by Sigwar — 28. juli 2011 @ 15:48

  57. Hodja:

    Salim Mansur er næppe typisk og blot en enkelt. Hvorfor hører vi intet fra de muslismke organisationer?

    Iøvrigt er venstrefløjen jo åbenbart bange for Breiviks manifest:

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42073682:gør-grin-med-breiviks-manifest.html

    Kommentar by Sigwar — 28. juli 2011 @ 15:53

  58. 56.Sigwar.

    DET har også undret mig en hel del, idet de forskellige islamiske organisationer så som de gyselige Brødrer med Tariq Ramadan der agerer som ” selvstændig” frontfigur for islam plejer at være på pletten som bøjede søm !

    Mig ville det ikke røre en bønne OM de sidder rundt omkrig i deres moskeer og tænker som du nævner : at der er ved at ske noget afgørende?

    Uanset udfaldet af det der foregår nu blandt de urene, så ville jeg hvis jeg var en af de rene sikkert også spekulere på hvad fremtiden, den overskuelige og ikke noget med 100 eller flere år frem i tiden, således som islams rettroende, der intet har imod at arbejde langsigtet, altså generationer frem i tiden.

    Og ja, jeg er stensikker på at vi enten har mødt korsvejen her og nu eller det vare ikke længe inden vi står ved den og må foretage vores valg.

    Vi har nemlig andre at tage hensyn til end os selv, nemlig vores børn, børnebørn og deres efterkommere.

    Dem ER vi forpligtigede overfor og burde derfor vise os som voksne, ansvarlige mennesker, der ikke er ligeglade med hvilken arv vi efterlader de mennesker vi elsker og holder mest af her på jorden!

    Kommentar by Vivi Andersen — 28. juli 2011 @ 16:41

  59. I havde jo gjort det samme, hvis der var referencer til en masse venstreorienterede i hans manifest.

    Kommentar by Peter — 28. juli 2011 @ 16:46

  60. @ Klaphat
    Problemet stammer fra at venstrefløjen ikke kan gå med til at ALLE MUSLIMER skal skrive under på at de tager afstand fra sharia-loven.

    Det er jo det egentlige problem. Jeg vil vædde på at de ikke kan gå med til det.
    Vi ved det sker og vi skal have en bred opbakning for at vi skal gå ind og forbyde sharia.
    Men det kan venstrefløjen jo ikke. Eller så se at få lettet røven og kontakt parti-toppen…klaphat

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 17:34

  61. @Peter, jeg håber du tager fejl men det finder vi forhåbentlig aldrig ud af… Alligevel er situationen ikke helt symmetrisk, for I har en revolutionær fløj som I aldrig har gjort op med. Ikke mange héromkring drømmer om revolutionen. Tværtimod er vi konservative.

    Kommentar by Vagn Henning — 28. juli 2011 @ 17:51

  62. Jeg støtter en injuriesag mod shansen. Jeg har faktisk overvejet at anmelde shansen, såvel som klage over de journalistiske fremstilling, der er blevet affødt af brugen af hende som ekspert. Det er ren Zubair Butt vs. Karen Jespersen.

    Kommentar by Erich Lind — 28. juli 2011 @ 18:26

  63. … altså i hvert fald hvad angår hendes påstande om såkaldte islamkritikere

    Kommentar by Erich Lind — 28. juli 2011 @ 18:27

  64. eller rettere. Hendes påstande om Fjordman. Det andet synes jeg ikke rigtig man kan køre en sag på.

    Kommentar by Erich Lind — 28. juli 2011 @ 18:34

  65. NB!

    Jeg håber at mange, der læser nærværende blog, men ikke før har skrevet, nu af principielle grunde deltager i debatten.

    Det er vigtigt!

    Det er kendt at mange flere læser – end deltager i debatten. Men gør det nu. Giv jeres mening til kende!

    Vi behøver ikke at være enige om alting. Det vigtigste er, at der kommer en principiel opbakning til nærværende blogs eksistens og virke.

    Det er vigtigt!

    Kommentar by Liva — 28. juli 2011 @ 18:38

  66. @ Erich Lind ang. Zubair
    Hvorfor fører islamisten overhovedet en retsag?
    Han skal bare gå ud og sige at han tager afstand fra stening og sharia. Og det er nok ikke nok..han kan jo bruge taqiyya, så han skal også skrive under på det. Det skulle alle imamer og ledere i islamiske kredse i Danmark ellers skulle de udvises. Så simpelt er det.
    Så hvorfor benytter Zubair sig af retsag, når han bare skal gå ud og sige det og skrive under?
    Jo det er jo nok fordi at så ville de iranske brødre og muslimske blive nød til at udstøde ham, men dette er skam ikke vores problem.
    Zubair og ALLE muslim ledere skal granskes!

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 19:31

  67. @48: Den liste er en mere eller mindre tilfældig anbefalingsliste, ikke en medlemsliste.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. juli 2011 @ 19:36

  68. Monika S. Hansen (shansen) er da lige godt et stakkels paranoidt individ der typisk for ekstremister ser konspirationer overalt.
    At en længere række personer med blogs på internettet har overlappende meninger der går shansen imod udspringer altså IKKE af nogen konspiratorisk sammenslutning.

    Ja blogs linker til hinanden og ja blogs referer til tider hinandens historiet, men det gør altså ikke at de tilhører et eller andet farligt netværk (med mindre man anser internettet som et farligt netværk).

    Det er ganske enkelt klamt hvordan presse, politikere og folk som shansen ikke engang kan vente til Breiviks ofre er begravet før de begynder at skamride deres lig i deres kamp imod de personer og holdninger de ikke kan lide.

    Det er forkasteligt og et udtryk for venstrefløjens tabersag når de nu forsøger at misbruge en gal mands handlinger til at forbyde og gentabuisere en lang række af tidens vigtigste spørgsmål.

    Niveauet er desuden svinsk ikke kun i Danmark men også i f.eks. Tyskland hvor den store borgerligt-liberale islamkritiske blog PI-News for tiden svines til af såkaldte “eksperter” (igen ikke overraskende alle tilhørende venstrefløjen). I et indslag på tysk fjernsyn kunne de dog åbenbart ikke finde noget farligt i selve sidens artikler men måtte ty til at tage siden til indtægt for det der blev skrevet i kommentarfelterne af nogle få rabiate mennesker. I så fald burde man også straks tage og betegne tyske Bild for højreekstremt for de kommentarer man kan læse på artikler der.

    Det er et meget lavt niveau. Manipulerende og derudover altså ekstremt usmageligt.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 28. juli 2011 @ 19:53

  69. For dem der kan tysk kan jeg forøvrigt anbefale det schweiziske ugemagasin Weltwoches Editorial der har nogle interessante holdninger til hvordan terrorangrebet i Norge bliver misbrugt.

    http://www.weltwoche.ch/die-weltwoche/details/article/uebertriebener-zorn-copy-1.html
    http://www.weltwoche.ch/ausgaben/2011-30/editorial-ohnmacht-die-weltwoche-ausgabe-302011.html

    Desuden har Henryk M Broder der er en af de mange islamkritiske skribenter der er blevet forsøgt trukket ned i sølet efter den forgangne weekend her kommenteret på de uhyrlige og svinske beskyldninger han er blevet mødt med.
    http://www.welt.de/debatte/kommentare/article13506649/Das-Manifest-des-Anders-Behring-Breivik-und-ich.html

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 28. juli 2011 @ 20:09

  70. -> Erich Lind

    Hun er blevet bedre til at svine politiske til indenfor lovens grænser. I dag om Henrik Ræder Clausen….

    “Mød Henrik Ræder Clausen. Dansk Folkepartis mand i det Counterjihad miljø som terroristen Anders Behring Breivik er del af.”

    Vi er alle en del af Breiviks miljø. Eksempelvis også dem der læser dette…

    Kommentar by Kim Møller — 28. juli 2011 @ 20:30

  71. Sappoh skriver nu at han, ifølge eget manifest, ville samarbejde med muslimer i Europa. Så falder tesen om det onde højreradikale komplot vel, for meget vil jeg tro om Kim M, Hodja, Snaphanen osv, men samarbejde med muslimer om at ødelægge europa er vist meget langt fra deres ønsker, ja vel faktiske det modsatte…….

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 28. juli 2011 @ 20:46

  72. #34 @Ole.

    Det er da bemærkelsesværdigt, hvordan medierne pludselig er blevet tilbageholdne med at formidle terroristers propaganda.

    Jeg har undret mig såre over, at hver gang der er kommet en ny Bin Laden video på gaden, så skulle vi alle (undskyld udtrykket) pine død præsenteres for indholdet både i billed og lyd ad flere omgange fra de trykte og elektroniske medier, ja jeg har flere gange tænkt på hvilken fantastisk platform Bin Laden havde i DR og TV2 til at udbrede sit forbryderiske indhold i Danmark.

    Men denne fremgangsmåde er nu taget af bordet eller? Vent bare til den næste Al-Qaeda video kommer på gaden, så bliver strategien nok en anden..tsk.

    Ole, hvordan er disse videoer blevet behandlet i Norge, er de blevet vist eller?

    Kommentar by Anonym — 28. juli 2011 @ 21:57

  73. #34 -> Ole.

    Det er da bemærkelsesværdig at medierne pludselig er meget tilbageholdne med at udbrede en terrorists budskab.

    Det har undret mig såre, at hver gang der er kommet en ny Bin Laden video på gaden, er den blevet dækket massivt i de danske medier, ja jeg har nogle gange tænkt, at Bin Laden ikke kunne have opfundet en bedre pr-platform end DR og TV2, man kan næsten høre sloganet: ‘Som at være der selv’.

    Men det er tilsyneladende andre tider. Nu skal vi skånes for propaganda – altså blot indtil den næste Al-Qaeda video rammer markedet.

    Ole, kan du fortælle hvordan disse videoer er blevet behandlet i Norge, er de blevet vist (helt eller delvist) på det statsejede tv?

    Kommentar by Per — 28. juli 2011 @ 22:04

  74. Beklager at indlæg #72 og #73 er næsten identiske, #72 nåede jeg at skyde afsted uden navn, og det ønsker jeg jo ikke, men kunne efterfølgende ikke se indlægget, derfor #73..

    Kommentar by Per — 28. juli 2011 @ 22:07

  75. […] øvrigt – efter min mening – totalt ugidelig. Hvis journalister på en stor avis som Politiken kan skrive direkte af efter Margrethe S. Hansen med fejl og det hele, uden at forholde sig til hendes troværdighed eller selv bore mere i sagen, så er vi ilde stedt. […]

    Pingback by Ann Coulter sætter det på plads « Snaphanen — 28. juli 2011 @ 22:17

  76. Jeg har lige mailet til chefredaktionen på politiken på ‘chefredaktionen@pol.dk’ følgende:

    “Kære chefredaktion.

    I artiklen ” Terroristens holdninger kom fra netværk stiftet i København” af John Hansen og Jakob Elkjær, forekommer der flere faktuelle fejl end hvad god journalistik tilskriver, og specielt i en sådan en følsom og tragisk sag, er det endnu vigtigere at have fakta på plads og checke sine kilder.

    Se venligst http://www.uriasposten.net/archives/27240# for yderligere kommentarer og korrektioner.

    Med forventning om en korrektion i en artikel

    M.v.h.”

    naturligvis efterfulgt af mit fulde navn og adresse.

    Jeg ved ikke om det virker, men det er et eksempel til efterfølgelse…

    Kommentar by Per — 28. juli 2011 @ 22:44

  77. Knivrøveri mod Aldi i Aarhus
    http://jp.dk/aarhus/krimi/article2500286.ece
    Ikke dansk udseende
    Knivrøveren er omkring 180 centimeter høj og mørk i huden.

    Det er ved at være: Just as usual

    Kommentar by Tim — 28. juli 2011 @ 22:58

  78. […] mellem skribenter og terrorister. Snaphanen gør ret i at sige fra overfor journalisstandens overgearede og underinformerede omgang med emnet “højreorienterede blogs.” Men som en stor filosof engang […]

    Pingback by Instant Karma’s Gonna Get You! « Bohemian Rhapsody — 28. juli 2011 @ 23:03

  79. Breivik er ikke del af noget CounterJijad miljø, jeg kender til.Hvis SHansen har påstået noget andet, er det bare løgn. Lad være med at tage det alvorligt.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 29. juli 2011 @ 00:09

  80. I er nogle små tøsedrenge.

    Kommentar by Hugigen — 29. juli 2011 @ 00:32

  81. @80 det var dog en totalt intetsigende kommentar. Ikke engang klart hvem den skulle vaere rettet imod.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 29. juli 2011 @ 00:40

  82. @Kim Møller

    Ja, så er jeg jo også en del af Breiviks “miljø”. Jeg finder det i sig selv betænkeligt at fremstille offentligt tilgængelige blogs som et miljø, men på en del kan man jo ikke afvise, at “miljøets” analyser klart ligger til grund for Breiviks holdninger, og det mest er midler, der adskiller ham fra f.eks. en Fjordman, og ikke så meget den bagvedliggende analyse og holdninger mht. målsætninger (hvis vi altså fjerner revolutionær kamp og atomsabotage fra disse). Men lad os se bort fra den diskussion.

    Når du påpeger, at shansen er holdt op med helt på samme måde at køre stilen kendt fra Urius Oregon-tiden, er det sandt, men hendes skråsikre og vedholdende påstande mod Fjordman er jo klart injurierende, men da de jo rettes mod en anonym person, er jeg ikke sikker på, hvordan en domstol vil se på dem. Det ligger desværre for mig at se i en gråzone, for shansens debatstil indbyder til retsligt efterspil.

    Kommentar by Erich Lind — 29. juli 2011 @ 00:46

  83. Så er rød Potte døds gardisten erich “himler med øjnene” lind på banen med kun “midlerne” er forskellige fra modstanderne af muhammedaner importen og Utøya masse morder terroristen..
    JA, erich “himlerhitler med øjnene” luser, JA, der er en himmel vid forskel på “målet helliger midlet” derfor kan Utøya masse morderens og terroristens gerninger ikke sidestilles med Utøjs affaldssækken abb fra kultur sektionen på politiken, ikke bebrejdes hun har samme diktatoriske fascistiske fælles træk med sin navne broder!
    Den stakkels abb idiot lider af samme forvrængte virkeligheds fjerne storheds vanvid og totale isolation fra det virkelige liv, som hendes ven navne fælles idioten masse morderen abb.

    Muligvis syntes du er er synd for Utøya masse morder terroristen at han sættes i samme bås med den dumme gås Utøjs anita Bad Bundløsdum, men de har altså samme fælles totalitære ideer om at lukke munden på anderledes tænkende, med hver deres modbydelige midler.

    Moské er det mere humant at dø foran Utøya morderens hurtigt dræbende kugler, i stedet for at pines til døden med Utøjs anita Bad Bundløsedums modbydelige forfølgelses afstraffelser af anderledes tænkende, der muligvis skal straffes i beskuende udstillinger på gadekærs torvet og efterfølgende afstraffelser i erhvervslivet, sine børns skolegang, og bagerst i hospitalskøen og allerskens andre afstraffelses stasi metoder.

    Gid afskum som Norske abb-e stadie idioter og Danske abb-e Radigale kultur berigende Pølletiken redaktører må lide samme skæbne!

    Kommentar by li — 29. juli 2011 @ 02:43

  84. Hahaha, li <3

    Jeg er usikker på, hvad du prøver at opnå med dit indlæg, men ikke blot fremstår du useriøs med alle dine omskrivninger og Erich Himmler-snak, du fordrejer også fuldstændig mine udsagn. Og det på en åbenlys måde. Det er lidt imponerende, hvis du på nogen måde har nogen forventning om at blive taget seriøst.

    Ironisk troll?

    Kommentar by Erich Lind — 29. juli 2011 @ 04:51

  85. Shansen og andre er helt på det rene med at tage terrormanifestet for “guds ord”

    Så hvis Anders, som Shansen jo kender, skriver noget; Så er det selvfølgeligt sandt.

    Jeg har mødt både Fjordman og Baronen fra GoV. Har aldrig mødt Anders Brevik eller hørt om ham.

    Hvis han havde haft noget at byde på i en intellektuel forstand, så ville jeg havde kendt til ham. Tror jeg.

    Shansen kender ham og har fuldt ham i flere år, ifølge hende selv. ( hun tror han er fjorman )

    Jeg ved godt at han ikke er en del af Shansens sindsyge netværk. Men der er sgu da ingen andre end hende der har påstået at kende til ham i den kontekst, som hun gør. Hun har fuldt ham i flere år jo.

    Det siger hun ihvertfald.

    Og Anders Brevik siger også en hel masse.

    De siger så meget.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 29. juli 2011 @ 04:57

  86. Nej nej nej…nu gjorde jeg det fandme igen. Jeg tændte for DDR propaganda3 morgenfascisme, og der høre jeg to radio tosser som begynder at snakke om postkort, om hvem de ville sende et postkort til, hvis de skulle sende det til en person som de ikke kendte. Og så tændte jeg, nå nu kommer der vel den sædvanlige venstreorienterede tilsvining af Pia, og fanden gale mig, idioten starter med at sige Pia og så kørte den samme gamle pladderhumanistiske taber plade derudaf. Jamen hvad fanden er det for et psykopat land vi lever i.

    Kommentar by Fritz — 29. juli 2011 @ 07:10

  87. @ Fritz

    Ja, præcis sådan har jeg det med P1. Hver gang jeg beslutter mig for at give den kanal en chance til, dumper jeg ind midt i en tilsvining af Dansk Folkeparti. HVER GANG! Det er jo fandme som at lytte zulu comedy awards – bare uden comedy.

    Kommentar by Egtvedpigen — 29. juli 2011 @ 08:24

  88. @Egtvedpige,

    Jeg brugte på et tidspunkt DDR Propaganda1 til at fjerne enhver rest af godt humør, og det slog aldrig fejl, 1-2 min. og jeg var kureret.

    Kommentar by Fritz — 29. juli 2011 @ 08:49

  89. Fritz! vi lever i uvidenhedens land, og der er intet at gøre ved det. Når den frie presse er styret af de politisk korrekte tosser, vil de rage andre tosser til sig. Oftest dem der har blade som Politiken og Information som højeste organ for information. Blade der som bekendt konstant misinformerer om den politiske og sociale virkelighed.

    Når akademikerne og de intellektuelle kan sige til pressen: Der er intet galt med det multikulturelle samfund, vi skal bare give det en chance – skønt multikulturalismen vil springe det sociale i luften – er der intet at gøre. Og det ER udtryk for uvidenhed.

    Og uvidenheden er sat i system af de institutioner, der skal forsvare demokratiet. De organer der skal orientere os og advare os, når ødelæggelsen truer det politiske demokrati.

    Og det hele startede med Europas naive politikere, der imod den folkelige vilje åbnede for indervandrerslusen for 40 år siden og siden gjorde det umoralsk at kritisere det åbenlyse vanvid.

    Der er i dag ingen ekspertgrupper, der er nedsat for analysere situationen omkring indvandringen, for det er umoralsk at gøre det.

    Tværtimod bliver de samme politikere og det samme politiske system ved med at forsvare det overgreb, man gjorde mod befolkningen.
    Og for at det ikke skal være løgn, kritiserer akademikerne og de intellektuelle de nationale som undertegnede, der forsvarer Nationalstaten, monokulturen og danskheden.

    “Danskheden eksisterer ikke” udtaler en professor på sociologisk Institut, en udtalelse der viser, at manden har jord i hovedet, fordi det er i danskheden, man skal hente forsvaret for den identitet, der skal stå i spidsen for forsvaret af fællesskabet og sammenhængskraften i Danmark.

    Andre intelligente og intellektuelle jordejere står i kø for at komme med lignende aparte udtalelser om den politiske og sociale virkelighed.

    Og imens udvikler det psykologiske anarki sig i gaderne hos den danske ungdom, fordi de ikke føler, de hører til nogen steder. Samfundet bliver til fjenden, fordi de ingen steder kan indhente den livsnødvendige forståelse for, at ethvert menneske må have et psykologisk tilhørelsesforhold til sine traditioner for at samfundet kan hænge sammen, og for at man kan føles sig som et del af et folk.

    Så længe uvidenhed og mangel på lyst til at finde ud af hvor Europa er på vej hen fortsætter kursen mod det sociale anarki.

    Og det uanset at en skizofren terrorist i Norge udviklede afsindige teorier og myrdede børn og unge på den baggrund.

    Men vi har tiden med os, vi kan slå os ned i sofaen og afvente samfunds lokomotivet på vej mod mod punkt 22.

    Kommentar by machiavelli — 29. juli 2011 @ 09:17

  90. #85
    “Shansen kender ham og har fuldt ham i flere år, ifølge hende selv.”

    Tidsmæssigt passer det meget godt, med Shansen’s fakeprofil “Bjarke” der var meget aktiv på Facebook med udtalelser som:

    “Nak de røde svin de er sgu over alt !!!!”

    “Jeg kommer 100% efter jer !!!!!!!! De røde svin ved selv hvem de er
    !!!!!!!!!!!”

    Kommentar by Ukendt Person — 29. juli 2011 @ 09:35

  91. @Machiavelli

    Jamen du har fuldstændig ret.

    Kommentar by Fritz — 29. juli 2011 @ 10:10

  92. 86 og 87

    Det gør til gengæld at partiet og Pia aldrig glemmes ;) og det er jo ikke så ringe endda. Ingen andre får vel så meget gratis reklame som netop Pia & Co.

    Til trods for det meget dårlige, der siges om netop Pia & Co., ja, så stiger vælgertilslutningen til samme jo – langsomt måske – men stødt og roligt.

    Kommentar by Liva — 29. juli 2011 @ 10:38

  93. #89
    Det er så ganske rigtigt det du skriver.

    Jeg bare en naivt forstadsfjols der prøver at opdrage mine børn til at blive gode mennesker, altid at fortælle sandheden og lære at har du lavet noget lort, så fortæl det ærligt og redeligt.
    Alt imens vores politiker og presse ødelægger det samfund vores børn engang skal overtage.

    ““Danskheden eksisterer ikke” udtaler en professor på sociologisk Institut, en udtalelse der viser, at manden har jord i hovedet, fordi det er i danskheden, man skal hente forsvaret for den identitet, der skal stå i spidsen for forsvaret af fællesskabet og sammenhængskraften i Danmark.”

    Det er så ægte Dansk som noget kan være:

    http://www.youtube.com/watch?v=rZrvZS8GSx8

    http://www.youtube.com/watch?v=tGD1ybUGV_M

    Jeg siger ikke vi skal tilbage til den tid, men jeg er parat til at forsvare Danskheden med mit liv, så kom I bare an PET, euroforce og hvad fanden det lort ellers hedder.

    Kommentar by Svinet — 29. juli 2011 @ 11:10

  94. Hodja op, der er kø ved håndvasken.

    “massemorderen Anders Breivik, der uanset hvordan Politiken drejer ordene, aldrig har været andet end en bloglæser”

    Ikke just. F.eks. har han skrevet indlæg på GoV: http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/07/comments-by-breivik-at-gates-of-vienna.html

    Symptomatisk nok har GoV disabled muligheden for at kommentere – ærgerligt i en tid hvor en sympatisør har skaffet masser af markedsføring og trafik på siten. Men typisk for højre-radikale miljøer på nettet og andre steder, så gør det underliggende mindreværd at man ikke tør krydse klinger med folk der mener noget andet. Man næres af hinandens udgydelser – og jo _mere_ man mener noget jo rarere føles det. Foraerne ‘iltes’ ikke for alle andre end ligesindede bliver væk/holdes væk. Dette leder til såkaldt Internet radikalisering, som i tilfældet ABB.

    Der er også kø ved håndvasken hos GoV og the likes. Jeg ville nok undersøge under hvilken profil ABB har postet her, og hvad han har skrevet…

    Kommentar by Mikkel — 29. juli 2011 @ 11:29

  95. 89

    machiavelli

    “Der er i dag ingen ekspertgrupper, der er nedsat for analysere situationen omkring indvandringen, for det er umoralsk at gøre det.”

    Men der er blogs som faktisk gør det ganske udmærket, alternativt og dagsaktuelt og skønt energisk. Nærværende blog og snaphanen og hodja f.eks.

    Nye medier dukker om i stedet for de gamle – og nye måder at formidle analyser og kritik på dukker op. Det er græsrodsarbejde – og meget demokratisk. Og det er en rigtig god konkurrence og et rigtig godt alternativ til f.eks. Information og Politiken – disses optik og retning – og segment sættes grundigt i perspektiv. Herligt.

    Og vi kan nu se at samtlige MSM medier tilsyneladende læser flittigt med i hvad der foregår hos de begavede græsrødder i blogverdenen. Også herligt. :)

    PS. Det er nogle gode indlæg du laver, machiavelli. Tak for det.

    Kommentar by Liva — 29. juli 2011 @ 11:40

  96. ABB’s rationale var; ultra reduceret og kogt ned:

    Kulturel Marxisme = Politisk Korrekthed = Multikulturalitet = Muslimsk Invandring = Degenerering og (til sidst) udslettelse af vestlige nationer.

    Med andre ord mener ABB, at “Politisk Korrekthed” bør afsløres som en sammensværgelse af “KulturMarxister” der har til formål at ødelægge suveræne (kristne) nationer og er årsagen til at de politiske ledere tillader og inviterer til massiv muslimsk indvandring til Europeiske lande.

    Er det ikke _præcis_ det holdningssæt der abboneres på, og gives udtryk for i dette forum?

    Kommentar by Mikkel — 29. juli 2011 @ 11:54

  97. -> Mikkel

    En bloglæser der kommenterede. Hvad ville du kalde Breivik?

    Document og Gates of Vienna jagtes af pressen i de her dage, og det er vel meget naturligt de opgiver den frie debat nogle dage. Enkeltstående mediesøgende provokationer eller deciderede agent provocateurs (har jeg haft tidligere) kan gøre stor skade for sagen lige – og hermed løbe Breiviks ærinde – smadre den demokratiske højrefløj.

    Jeg har ikke haft mange norske kommentarer, og jeg tvivler på han har kommenteret her, men har for god ordens skyld forsøgt at få Breiviks IP-adresse, så jeg ved hjælp af overvågningsplugin (initieret af anonym hetz fra You Know Who), kan se hvilke posteringer han har surfet ind på Alt vil blive fremlagt i særskilt post. Men igen. Uden IP-adresse kommer jeg ikke videre.

    Kommentar by Kim Møller — 29. juli 2011 @ 11:59

  98. ->Mikkel

    Breivik udtrykte mange banale sandheder, men det gør det ikke mere legitimt fra et konservativt synspunkt at smadre staten og myrde uskyldige. Breivik betegner sig selv i sin manifest, som værende ‘revolutionær konservativ’.

    Se evt. http://www.uriasposten.net/archives/27137

    Piiist. Man kan ikke ‘abbonnere’ på et holdningssæt, men kan være enige eller uenige i holdninger, ligesom man kan være enige eller uenige i handlinger. Enig?!

    Kommentar by Kim Møller — 29. juli 2011 @ 12:06

  99. Kommentar by Svinet —
    Ja det er par dejlige film at mindes.

    Kommentar by machiavelli — 29. juli 2011 @ 13:19

  100. -> Mikkel:

    Du skriver:
    “Men typisk for højre-radikale miljøer på nettet og andre steder, så gør det underliggende mindreværd at man ikke tør krydse klinger med folk der mener noget andet.”

    Nu ved jeg ikke hvor godt du kender Uriasposten, men til din information kan jeg oplyse, at der næppe er nogen anden blog hvor der censureres så lidt som der gør her.
    Og denne ikke-censur gælder alle ytringer, uanset om disse er til højre eller venstre for midten.
    Du har således rigelig mulighed for at krydse klinger med folk her – i modsætning til de fleste venstreorienterede blogs hvor de “forkerte” meninger censureres flittigt

    Kommentar by Nosferatu — 29. juli 2011 @ 13:58

  101. @94 Mikkel

    LOL. Det her er vist årstiden for tynde udhængninger. Jeg har selv skrevet en del kommentarer her, så jeg har skrevet indlæg på en “højreekstremistisk side”. Hvis jeg på et tidspunkt gør slemme-slemme ting, må det være Kim Møllers skyld.

    Kommentar by Erich Lind — 29. juli 2011 @ 14:35

  102. @Kim Møller

    Vil du gerne have den IP-Adresse Breivik brugte til at sende sit manifest ud?

    I givet fald kan jeg nok godt skaffe den til dig

    Kommentar by Jernhesten — 29. juli 2011 @ 18:09

  103. Meget gerne, men har kontakt til kilde.

    Kommentar by Kim Møller — 29. juli 2011 @ 18:12

  104. […] har en længere artikel hvor fadæsen udpensles. Det viser sig at John Hansen og Jakob Elkjær (der er fhv. redaktør af journalisten.dk) havde […]

    Pingback by Debbie Schlussel, Amerikansk Jødinde: Norske unge på Utøya fik som løn som fortjent » Balder Blog — 30. juli 2011 @ 02:43

  105. Politiken er bare en demokratisk avis, hvis det siger jer noget. !!

    Ja kim møller, kom så med den IP adres, jeg vil gerne se manifestet.

    Kommentar by Charles Nielsen — 30. juli 2011 @ 02:50

  106. Charles, manifestet kan findes med Google på et øjeblik.

    I øvrigt ganske naturligt at Gates of Vienna lukker for kommentarer indtil videre. Så vidt jeg ved drives bloggen af to personer, der også kæmper med at håndtere pressen. Hvis der var åbent for kommentarer, ville der være ti gange så mange, og situationen taget i betragtning ville de formodentlig være årets hate-fest i en blogdebat, som det ville være et 24-timers job at moderere.

    Debatten er fri andre steder, det skulle være nok.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 30. juli 2011 @ 09:30

  107. @hugigen (#80), er det her dig: http://blog.tv2.dk/hugigen/profile.html ?

    > “I er nogle små tøsedrenge.”

    Det er længe siden jeg har læst en mere idiotisk intetsigende kommentar. Man skulle ikke tro den kom fra en voksen person…

    Kommentar by Vagn Henning — 30. juli 2011 @ 10:47

  108. ->104 Balders “Jødinde”

    Har du egentlig nogensinde været mere ussel end her?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 30. juli 2011 @ 12:14

  109. LFPC@

    Det er vel bare dagligdag på Balder bloggen, ikke?

    Kommentar by Michael Jensen — 30. juli 2011 @ 13:26

  110. Hvad er forbindelsen mellem massakren i Norge og Triers Dogville?

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 13:37

  111. –> 108 Lars Findsen På Crack

    Debbie Schlussel skriver klart og utvetydigt sit infame indlæg i sin egenskab af Jødinde, hvad er der infamt i at skrive det som det er?

    I øvrigt symptomatisk, at du kritiserer min titulering, mens du ikke med et ord kommenterer Schlussels ekstreme hadetale om de myrdede norske unge, der heldigvis ikke har sin lige i den danske blogverden.

    Du har aldrig tituleret nogen med ordet Muslim, Islamist, Muslima, er noget der ligner vel LFPC?

    På den anden side kan jeg efter have læst din kommentar om Aftenposten; “Instant karma’s gonna get you” godt forstå dit forsvar for dette uhyggelige zionistiske væsen; det er nemlig lige nøjagtigt samme udtryk hun bruger til at fejre drabet på fjenden, den norske socialdemokratiske ungdom.

    Så hvis der nu endeligt skal drages paraleller mellem Breiviks “ideologi” og visse bloggeres ditto, så er det vist dig og Schlussel der indtil videre passer skoen bedst.

    Og du tør tale om shaming?

    Shame on you!

    Kommentar by Balder — 30. juli 2011 @ 19:53

  112. er = eller

    Kommentar by Balder — 30. juli 2011 @ 19:55

  113. Det er vel bare dagligdag på Balder bloggen, ikke?

    Ser sådan ud :(

    Kommentar by Henrik R Clausen — 31. juli 2011 @ 09:27

  114. ->111

    Balder, vi har som bekendt haft denne diskussion utallige gange før, men lad mig for evt. nye læsere skære pointen ud i pap. Den er ret enkel, men preller fortsat af på dig:

    Der er et udvalg af islamiske mainstreamtolkninger af teksten der er supremacistiske, som mangler den Gyldne Regel, som opfatter Muhammed som rollemodel og perfekt menneske hævet over kritik osv. Retsskolerne Hanbali, Shafi’i, Maliki og Hanafi i sunni-islam, f. eks.

    Der findes ikke islamiske mainstreamretninger der troværdigt, konsekvent og tydeligt har gjort op med supremacismen, har indført den Gyldne Regel, og har gjort Muhammed til det han var, et almindeligt menneske der gjorde en masse frygtelige ting.

    Derfor er der en retning i islam der gør den fjendtligt stillet over for os. Derfor er almindelige, fredelige enkeltmuslimer i bedste fald enablers af krigen mod de vantro. De kan ikke opstille et tekstuelt godkendt alternativ til f. eks. de tendenser vi ser i ghettoer med pres til tørklædeindpakning osv. Forsøgte de med deres egen tolkning skulle de turde udfordre en massiv enighed om kuffars underlegenhed ift. muslimerne og al den anden ortodoksi. Det kan være livsfarligt, adskillige er døde på den konto, og altid farligt, fordi de ikke kan stille med samme voldsberedskab i deres tolknings tjeneste (Naser Khaders Moderate Muslimer var f. eks. ikke glade for at stå frem med navn).

    Hvorimod jødedommen ikke på nogen måde er drevet af en ensartet, aggressiv, supremacistisk retning der gør det meningsfuldt for dig at fremhæve Schussel som “Jødinde” – den besynderlige retskrivning insisterer du jo på. Jødedommen indeholder retninger der udmønter sig i J Street (arabervenlige), eller hardcore zionistiske. Der er ikke det samme stående gadeberedskab, bestemte ghettoer fraregnet, der lægger en dæmper på anderledes tolkninger med trusler om vold.

    Islam er missionerende – jødedommen er ikke.

    Og elefanten i butikken, det perspektiv du har det lidt vanskeligt at forholde dig til: Der er omkring 100 gange flere muslimer på verdensplan end jøder. På denne baggrund bliver generaliseringer ikke bare meningsfulde, de bliver også relevante. I modsætning til din besættelse af enkeltindividers “Jødiskhed” (Balders retskrivning).

    Og nye læsere kan også bide mærke i dette sjove lille kuriosum: For at få pengene til at passe switcher Balder mellem fremstillinger af jødedommen som supremacistisk, grusom og voldelig, med belæg i eks. Moseloven, og en fremstilling af jødedommen som primus motor i multikulturalismen. Han mangler mig bekendt endnu at få has på det lille problem at der kun er omkring 13 millioner jøder i verden, og ganske mange af dem sidder ikke i indflydelsesrige stillinger. Ekstremt få udøver en hypnotisk magt på deres omgivelser – skal man tro Balder. I hvert fald her på bloggen har jeg ikke set Balder inddrage begrebet suicide Jews, og det skyldes formentlig at han derved ville punktere sin egen fremstilling af jødedommen som monolitisk.

    Kort sagt: Fremhævelsen af Debbie Schussel som “Jødinde” bunder i Balders personlige aversion mod jøder, og er ikke mere velbegrundet end det ville være at skrive “de kristne Ku Klux Klan”.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 31. juli 2011 @ 12:14

  115. Brevik?
    Han er og bliver en massemorder, indvandrervenlige partier skabte!!!

    Og hvorfor havde vi aldrig samme sammenstød med andre grupperinger?
    Alle andre, UDNTAGEN muslimer, er gået ind i dansk kultur og dansk hverdag!!!

    Kommentar by l. johs — 31. juli 2011 @ 14:37

  116. Sig det, mens du kan:
    Snart kommmer kinesiske tilstande?

    Kommentar by l. johs — 31. juli 2011 @ 14:38

  117. Har I tid til eller gider at lytte til svensk radio? I ville få kuldegysninger. De spørger bare den ekstreme venstern i programmet – Andreas Malm og bladet Expo/Exsess (husker ikke ikke hvilket) Der eksisterer ikke længere noget krav på neutralitet/ på den ene side – på den anden/side. De har brugt katastrofen i Norge til at klistre Breivik på alle, der vover at ytre et kritisk ord om muslimer.

    Kommentar by Hagar Kennemo — 31. juli 2011 @ 22:32

  118. –> 114 Lars Findsen På Crack

    (Del 1)

    Dette indlæg vil blive opdelt i flere segmenter, for at undgå spamfiltret pga. de mange henvisninger.

    Lad os begynde med dit imødekommende næsten høflige og venlige svar, efter den indledende knap så venlige kommentar 108 som reaktion på min blogs ping “Har du egentlig nogensinde været mere ussel end her?”, som du nok har indset ikke kunne forsvares.

    Det er s’gu da pænt af dig, at finde den høflige tone frem, efter mit knap så venlige svar om at du og Schlussel nok har mere tilfælles med Breiviks ideologi end så mange andre der bliver beskyldt for sligt. For det var da ikke venligt sagt af mig, og heller ikke venligt ment, bare du forstår mig rigtigt.

    Aner vi spor af selvransagelse eller erkendelse her?

    Denne debat begyndte på samme måde som så mange gange før; med grimme billige kategoriseringer, (ofte “bag om ryggen”) for derefter når det bliver alvor at finde den pæne debattone frem. Denne gang var du hurtig med stilskiftet. Måske har du alligevel lært en smule af de tidligere lange debatter med “antisemitten”, eller “jødehaderen”, hvor du aldrig fik et ben til jorden, og gentagne måtte finde dig i at dine, eh mere eller mindre prozionistiske meningsfæller, faktisk helt eller delvist bakkede op om min argumentation? Ok jeg prøver at lægge spydighederne på hylden, men det skulle altså lige ud først, denne gang.

    Men tro mig, jeg elsker dig LFPC, for du får altid det bedste op i mig. Lige når jeg tror jeg er alt for slap og dvask til at lave noget fornuftigt, fylder dine små perfide bemærkninger mig med så meget energi, så jeg omgående sidder og klimprer på tastaturet i timevis, og med stor fornøjelse. Set fra et zionistisk synspunkt må du være Balders nyttige idiot. Dine indlæg er for mig hvad steroider er for Breivik, og viagra for Hugh Hefner, og så er det oven i købet gratis og frivilligt leveret næsten helt hen til døren. Gefundenes Fressen altså.

    Lad os begynde med det simple:

    Hvad er der galt med min retskrivning af ordene Jødinde og jødiskhed?

    Prøv at se efter hvor ofte gange Jøder i deres nutidige skrifter bruger ordet “jødiskhed“!
    De er de ultimative etnocentrikere og bruger udtrykket ved enhver lejlighed; deres verden er sygeligt centreret netop omkring begreber som “jødiskhed”.

    Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener med den kritik. Min MsWord stavekontrol siger i hvert faldt ikke noget til det. Blot en anden afledningsmanøvre måske?

    I øvrigt besvarede du ikke mit spørgsmål der gik på om du selv aldrig havde tituleret nogen som “Islamisten”, “Muslimen”, “Muslimaen”, altså fremhævelse af den etnisk/religiøse komponent, som de fleste her på bloggen inkluderet mig selv, altid klandrer systempressen for at forti? Er det ok at fremhæve at det er en Muslim der begik voldtægten, eller kom med stygge udtalelser, men ikke ok når det er en Jøde? Må man sige Muslima, men ikke Jødinde?

    Kan jeg få et direkte svar på disse spørgsmål, uden underfundige undvigelsesmanøvrer?

    Ja, jeg er fuldstændigt overbevist om Islams indbyggede onde, voldelige, menneskeforagtende og morderiske doktriner, hvorfor belære mig om det?

    Jeg begyndte jo som indvandrings og Islamkritiker, lige som de fleste af os her, indtil jeg gennemskuede at Muslimerne kun var symptomet på det virkelige problem.

    Islam er en erobringsreligion, lige som Jødernes, hvorpå den er bygget.

    Husker du hvordan spejderne tog ud for at finde “et land af mælk og honning”, hvorefter hele folket vendte tilbage, tog landet i besiddelse, og udryddede befolkningen, der selvfølgelig fortjente det fordi de var umoralske og fordærvede, lige som Palæstinenserne i dag? Husker du hvordan Moses befalede at slagte mænd, kvinder, børn og husdyr, og hvordan Saul beordrede David at skaffe 100 Filister-forhuder?

    Kender noget til Talmuds “Jødiske Leveregler“?

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 03:19

  119. (Del 2)

    Den Gyldne Regel er bestemt ikke rabbi Hillel eller nogen andre Jøders opfindelse, og det er bestemt heller ikke denne regel der dikterer zionistisk politik, hvilket burde stå klart for enhver der ikke har tykke zionistiske briller på. Om “jødisk etik og Gyldne Regler” her.

    Har du overhoved læst artiklen af, og om Debbie Schlussel, hvor der foruden hendes egne udsagn citeres jødiske Israelere?

    Og hvis dette ikke er nok, så prøv at læse citater fra f.eks. Herzl, Ben Gurion, Golda Meir, Menachem Begin, og snesevis af andre jødiske ledere, hvoraf mange senere beklædte høje poster i “Jødestaten” Israel (ordet Jødestat er til din information i øvrigt heller ikke en “antisemitisk” opfindelse, men blev brugt af Zionismens fader Theodor Herzl).

    Når jeg snakker om Jøder, Jødedom og jødisk magt, så er det selvfølgelig ikke bagermester Levin på hjørnet af Hjallesevej jeg taler om, ej heller den lille jødiske menighed der lever et eller andet sted i fredsommelig ubemærkethed, uden at blande sig voldsomt og med penge og verdensomspændende organisationer i ryggen, i værtssamfundets sindretning, og politik med krav om specielle hensyn og særstatus.

    Ja, Jøderne er få, men dog de har siden tidernes morgen formået at øve en enorm indflydelse i de fleste samfund de var gæster i, bestrider du det? (Det gør du nok ikke, men du vil formentlig mene at multikulti-principperne i dette tilfælde burde gælde, på grund af Jødernes enestående evner og angiveligt samfundsgavnlige nytte ikke? Der har man så lagt grundstenen for nutidens jødisk promoverede multikulti.)

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 03:20

  120. (Del 3)

    Jødernes del og hersk politik har været legendarisk siden Jesu tid, og fik allerede den romerske filosof, forfatter, og statsmand mm. Lucius Annaeus Seneca (ca. 4 BC – 65 AD) til at skrive følgende:

    “The customs of that most criminal nation have gained such strength that they have now been received in all lands. The conquered have given laws to the conquerors.”

    De samme observationer gjorde ca 1855 år senere Sir Winston Churchill:

    Fra Spartakus-Weishaupts dage til Karl Marx og til Trotski (Rusland), Bela Kun (Ungarn), Rosa Luxemburg (Tyskland), og Emma Goldman (USA), er denne verdensomspændende konspiration for omstyrtelse af civilisationen og hen mod en indførelse af et samfund på basis af en stagnerende udvikling, af en skinsyg ondskabsfuldhed, og en umulig lighed, vokset sig stadig større. [Adam Spartakus Weishaupt; den jødiske stifter af ‘ Illuminati’ (de oplyste)]

    Den [konspirationen] spillede, som den moderne forfatter, Mrs. Webster, allerede har påpeget, en helt bestemt og genkendelig rolle i den Franske Revolutions tragedie. Den har været hovedingrediensen i enhver undergravende bevægelse i det 19. århundrede, og nu har denne forsamling af mærkværdige personligheder fra de store europæiske og amerikanske byers underverden fået et fast greb om det russiske folk, og er praktisk talt blevet de ubestridte herskere af dette enorme rige.

    Der er ingen grund til at overdrive den rolle, disse internationale, og for det meste ateistiske jøder spillede ved skabelsen af bolsjevismen og den Russiske Revolution. Denne andel er helt sikker meget stor, og er sandsynligvis større end alle de andre komponenter.

    Med undtagelse af Lenin er de fleste af de førende personligheder Jøder. Dertil kommer, at den oprindelige inspiration og drivkraft stammer fra de jødiske ledere.
    Ps. Seneste nyt er, at også Lenin var af jødisk herkomst, desuden var han gift med en Jødinde. Stalin der ikke var Jøde, var gift med hele tre forskellige jødiske kvinder.

    Læs hele artiklen som udkom i en britisk avis i 1920 her : Winston Churchill – Zionisme versus Bolsjevisme – Kampen om det jødiske folks sjæl | Læs detaljer om jødernes rolle under den russiske revolution i en artikel fra den tyske CDU-politiker Martin Hohmann her; denne artikel blev i øvrigt affødt af tyske Jøders voldsomme angreb på Hohmann der protesterede mod den muslimske indvandring, selvfølgelig måtte Hohmann derefter vige posten.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 03:20

  121. (Del 4)

    Senest blev Thilo Sarrazin udsat for den samme behandling fra de toneangivende jødiske foreninger der har gidseltaget det Tyskland der nu agerer lakajer for Israelernes undertrykkelse af Palæstinenserne (“Palaraberne”, som du og dine Zionistvenner hånligt plejer at kalde dem) ved at forære den nuklear-bevæbnede skurkestat atomdrevne U-både, hvorfra den kan true det meste af verden.

    Del og hersk politikken i moderne tider: Israel støttede det forkætrede Hamas for at splitte Palæstinenserne, og for de vidste at det ville være dårligt for Palæstinensernes omdømme i euro-amerikanske øjne, hvis man kunne tale om en voldelig Islamisk anti-jødisk Jihad-bevægelse. Hizbollah kom til verden på lignende vis. (Washington Post: The history also suggests that Israel’s previous military campaigns and occupations of Lebanon played a decisive role in creating this new enemy.)

    Jeg kunne sagtens bruge et par dage på at præsentere snesevis hvis ikke hundredvis af lignende udsagn og beretninger fra de ypperste europæere, fra Luther og Voltaire til Kierkegaard, der i tidens løb er kommet med lignende eller beslægtede observationer angående Jøderne. (se Kierkegaard-artiklen for flere Europæiske forbilleder)

    Jøderne har uanset deres ringe antal været en vigtig eller sågar udslagsgivende faktor ved mange konflikter, og krige. Hvor meget Jødernes egne beretninger fra det Toraen (groft sagt det Gamle Testamente) skal tages som historiske eller ej, så beskrives også her hvordan en lille jødisk minoritet gang på gang udførte massakrer eller erobrede land via list og bedrag.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 03:21

  122. (Del 5 andet forsøg – Slet venligst det der ligger i filtret)

    Og Jøderne er så stolte af deres folkemorderiske succes’er, (hvad enten de er historiske eller digtning), at flere af deres højtider er fejringer af sådanne begivenheder; f.eks. Purim og Hannuka. Når man så ser hvordan Jøder prøver at præsentere Hannukah, der falder omkring Jul, som en “jødisk form for Jul“, forstår man hvorfor Luther skrev om “Jøderne og deres løgne”, da Hanuka er en etnocentrisk fejring af mordet på et folk der tillod Jøder at assimilere. Altså den direkte modsætning af den kristne Jul, der er et kærlighedsbudskab om fred, tilgivelse og fordragelighed.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 03:27

  123. (Del 6 – tredje forsøg. Slet venligst fra spamfilter så vi undgår dobbeltposteringer)

    Citat om Hanukas betydning fra den jødiske hjemmeside Zipple:

    [..] Det betyder ikke at Hanuka ikke er vigtigt. Den otte dage lange helligdag fejrer jødernes militære sejr mod Syrerne
    Det der ligger til grund for Hanuka er et tema der i dag er lige central som det var for to tusinde år siden, kampen mod assimilation.
    I dag, som den gang var Jøder velaccepteret, Makkabeerne gjorde ikke kun oprør mod de regerende Syrere, men mod den udbredte jødiske praksis af Hellenisering.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 03:31

  124. Del 3 ligger og afventer moderation, diverse spamstoppede posteringer i filtret kan slettes.

    (Enhver reference til Jøder, Jøderne osv., i ovenstående indlæg og generelt er selvfølgelig ikke ment at omfatte alle Jøder; mange Jøder er selv ofre i dette spil, mange deltager slet ikke, og heldigvis er der mange Jøder der har gennemskuet dette cirkus, og prøver bedst som de kan, at få verdens øjne op for farisæernes arvtageres talmudiske vanvid.)

    Jeg stopper her, og fortsætter senere. Ja jeg er knap nok begyndt, men på grund af tidligere erfaringer insisterer jeg på at dokumentere mine udsagn med masser af links. Tak for nu.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 03:55

  125. (Del 7 Nyt forsøg uden direkte links – med forbeholdt for placering af de rigtige links, det var lidt indviklet at lave det om og der kan måske forekomme fejl)

    Som man kan se definerer jødiske forfattere Hanukkah fejringen som noget der skal tilskynde til modstand mod assimilation blandt ikke-jøder. Mere om Chanuka / Hanuka og ‘Lysfestens’ betydning her: [blog.balder.org/?p=322]

    Sever Plocker; en israelsk Zionist indrømmer: Vi må ikke glemme at nogle af de største mordere i moderne historie var Jøder. Stalins Jøder: [ynetnews.com/articles/0,7340,L-3342999,00.html]

    LFPC: Hvorimod jødedommen ikke på nogen måde er drevet af en ensartet, aggressiv, blog.balder.org/?p=1081 supremacistisk retning der gør det meningsfuldt for dig at fremhæve Schlussel som “Jødinde” – den besynderlige retskrivning insisterer du jo på. Jødedommen indeholder retninger der udmønter sig i J Street (arabervenlige), eller hardcore zionistiske. Der er ikke det samme stående gadeberedskab, bestemte ghettoer fraregnet, der lægger en dæmper på anderledes tolkninger med trusler om vold.

    J-Street er ikke ‘arabervenlige’ men en på overfladen mere politisk korrekt udgave af det berygtede AIPAC, [tinyurl.com/3rofcz2] der var lidt for ekstreme og mere og mere upopulær blandt lidt mere moderate Jøder og Israelstøtter, lige som Jerichow og Pundik der skal appellere til det hjernevaskede venstreorienterede / kulturradikale danske publikum, der ikke bryder sig om mere kontante Zionister som [tinyurl.com/3dh2dps] Blüdnikow, Notkin [blog.balder.org/?p=1190] og Krasnik [blog.balder.org/?p=527]. Adam Holm [blog.balder.org/?p=828] leverer mellemvaren, så hele det politiske spektrum er dækket.

    Gadeberedskab har Jøder selvfølgelig ikke i et sammenligneligt omfang som Muslimerne, på grund af deres antal, desuden opfører de sig mindre iøjefaldende og langt mere udspekuleret end de primitive unge Muslimer der gør gader og stræder i storbyerne usikre.

    Dog findes der et jødisk vagtværn i London der opererer på et tvivlsomt retslig grundlag [blog.balder.org/?p=950], og i nogle jødiske kvarterer i USA findes der særdeles ubehagelige jødiske grupper, der f.eks. generer cyklister der vover at krydse deres kvarter på sabbatten. I Frankrig har jødiske bander terroriseret modstandere vha. gadevold i mere end 15 år [tinyurl.com/3j5d8lx]. Franske revisionister og nationaltsindede har været offer for ganske alvorligt gadevold mange gange, og François Duprat blev myrdet af en navngiven jødisk gruppe [blog.balder.org/?p=1043], og hans kone svært skadet af en bilbombe, for at have distribueret den franske udgave af bogen Døde virkeligt 6 millioner [tinyurl.com/3jrxaxa].

    Men det er næsten irrelevant; dem der laver lovene, har jo ikke brug for voldelige gadebander for at sikre deres politik. Derfor er din sammenligning helt irrelevant, selv om der er masser af eksempler af jødisk terrorisme på gadeplan [tinyurl.com/4xpx85r].

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 05:10

  126. (Del 8 forsøg nr? blev stoppet prøver igen med kortere afsnit)

    Islam er missionerende – jødedommen er ikke (?)

    Ja, og? I det mindste accepterer Islam da konvertitter som derefter er ligestillet med andre Muslimer, mens Jøder insisterer på fysisk/genetisk slægtskab, hvor konvertitter har lavstatus, og i de fleste tilfælde slet ikke bliver accepteret af de ortodokse, som har stor indflydelse i Israel. Også en del andre knap så ortodokse anser ikke konvertitter for at være “rigtige Jøder”.

    Desuden missionerer Jøder med specielt for ikke-jøder skabte religioner, som Noahide Laws (dansk “Noachide”), der giver ikke-jøder en slags beskyttet dhimmistatus under jødisk overherredømme [watch.pair.com/law.html].

    Langt mere udbredt er en slags “missionering” blandt Kristne, der hjælpes til at opfatte sig selv som “Judeo-Christians”, der accepterer Jøderne som “Det udvalgte Folk”.

    Og så er der holocaustreligionen [tinyurl.com/2t9m5f], der er en af de mest perverterede former for jødisk magtudøvelse via propaganda, der har resulteret i helt utrolige censurlove og tiltag til fordel for indvandring [tinyurl.com/4aw86t] i et utal af vestlige lande, hvor det har resulteret i forfølgelse af jødekritiske politiske dissidenter [blog.balder.org/?p=656]!

    Denne holocaust-religion (“Holocaustianity” – erstatning for Kristendom og del af den “humanistiske pakke”) har fået vidtgående konsekvenser, og tvinger hvide europæere til at acceptere historieskrivning som Jøder ser det, [tinyurl.com/3gfzpaeog] bruges derudover til at at indoktrinere [blog.balder.org/?p=920] europæere med selvhad, accept af masse indvandring (EU [blog.balder.org/?p=890]), og den opfattelse at Jøder er de ultimative ofre i verden, som vi alle sammen skylder særlig hensyn og respekt [blog.balder.org/?p=360].

    Holocaustreligionen har sat næsten enhver stræben efter et mere sobert og [blog.balder.org/?p=1024] realistisk syn på Anden Verdenskrig i stå, dæmoniserer Tyskerne (og hvide europæere generelt) i en ufattelig grad, og er grundlag for hele den destruktive indvandringspolitik vi ser i dag i både Europa og USA [tinyurl.com/ylfxw6t].

    Det var så det “ikke missionerende”. Sandheden er at Jøderne har skabt et væld af afarter af dhimmificerings-religioner, der gennemsyrer hele vores samfund, som der bruges millioner, hvis ikke milliarder på at holde i live. Den er også nødvendigt for at holde live i staten Israel, som ud fra enhver sober betragtning er et dybt kriminelt foretagende, fra oprettelsen til den dag i dag.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 13:02

  127. (Del 9)

    Således undermineres Europæernes moral af jødiske forestillinger, og holdes den enorme jødiske dominans i live, med specielle love der ikke findes på noget andet område. Og disse love udbygges stadigvæk dag for dag.

    I Canada bliver det snart kriminelt og “antisemitisk” at kritisere Israel; kritikken bliver underlagt alle mulige regler og rammer. Det bliver strafbart at betvivle staten Israels eksistensret! Et lignende lovforslag ligger venter på at blive vedtaget i USA [tinyurl.com/3so4jqh].

    EU er opbygget på ideer fra en sær filosemitiske halv-japansk adelsmand med tvivlsomme racistiske ideer, hvor Europæerne er “misundelige kvantitetsmennesker” og Jøderne “kvalitetsmennesker” – Jøderne er “en ny Adelsrace af Guds nåde”, Europæerne er “Hadefulde og skinsyge”, “Det åndelige Herrefolk er skadet af det europæiske slavemenneske” [balder.org/coudk].

    Det er EU’s åndelige fader Richard Coudenhove Kalergi, som man stadigvæk ærer i EU-regi [blog.balder.org/?p=400]. Kalergis far, som giftede sig med en Japaner, var allerede filosemit (formentlig fordi han, som havde forbrudt sig mod den tids opfattelser, og således selv var en form for “outcast” identificerede sig med de “undertrykte Jøder”, og havde blandt sine bekendtskaber Theodor Herzl.

    Sønnen Nicolaus, stifter af Paneuropa bevægelsen, blev finansieret af de samme Jøder der finansierede den russiske revolution; Schiff, Warburg, og Rothschild. De samme jødiske bankfamilier der finansierede uendeligt mange krige Europæerne imellem, ofte med støtte til begges sider, desuden støttede de begge parter i den amerikanske borgerkrig. I dag fører Vesten i stor stil krige helt eller delvist på vegne af Israel. [blog.balder.org/?p=907]

    The Vienna School of Thought, som mange danske højrebloggere om end ikke formelt, så dog i praktikken groft sagt udviser store viser ligheder med, er ikke andet end en gang Dhimmi-Nationalisme, hvor de iøjnefaldende punkter blandt andet er, at det er “kulturen” og ikke etniciteten der står i centrum, mens Jøderne selv fastholder deres dyrkelse af blodslægtskab, den mest effektive, og mest naturlige måde hvorpå man kan fastholde loyalitet mod sin egen etniske gruppe [blog.balder.org/?p=400].

    Se blot på de mange venstreorienterede sekulære Jøder der er villige til at forråde deres egne venstreorienterede og humanistiske principper når det gælder Israel, og fastholdelse af censur på historieområdet. Se f.eks. Leibler her [blog.balder.org/?p=1238]. For Danmarks vedkommende kan man nævne Anders Jerichow, Adam Holm, og Arne Notkin; alle venstreorienterede “humanister”, med særlige hensyn når det gælder Israel. Alle tre er blevet offentligt kritiseret for det.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 13:30

  128. (Del 10)

    Hos Coudenhove Kalergi kan man læse:

    Mennesket i en fjern fremtid vil være en bastard. De nuværende racer og kaster vil blive offer for den tiltagende overvindelse af rum, tid, og fordomme. De eurasiske-negroide fremtidsrace, der i det ydre vil ligne de gamle egyptere, vil erstatte folkenes mangfoldighed med en mangfoldighed af personligheder.

    og

    Fra det europæiske kvantitetsmenneske, der kun tror på antallet, på massen, hævder sig to kvalitetsracer: blodadel og jødedom. Hver for sig holder de begge fast i troen på deres højere mission, på deres bedre blod, på forskelle i menneskelig rangorden.

    Således konkluderer Coudenhove Kalergi der elskede Jøderne (i 1920):

    Europa er religiøst erobret af Jøderne, – militært af Germanerne: i Asien sejrer Indiens og Arabiens religioner: – mens Japan er deres politiske overlegne.

    Set i lyset af ovenstående; “Jødernes bedre blod” og Europæerne er bestemt til at blive en eurasisk-negroid fremtidsrace, holder Jøderne således fast i de for sammenholdet så vigtige etniske principper, mens den jødisk dominerede c.q. filosemitiske “Vienna School of Thought”, propaganderer anti-racisme, og har udpeget Israels fjender; Arabere og Muslimer, som det eneste problem. (SIAD – SIOE: “Racisme er den laveste form for menneskelig dumhed, men islamofobi er højden af sund fornuft”)

    Således fortsætter denne pseudonationalistiske “Noachide” dhimmie-tankegang med at støtte den jødiske strategi med propaganda for raceblanding og blodfortynding for Europæerne. Den afholder europæiske nationale fra en historieforståelse på egne europæiske præmisser,og er i sidste ende ikke andet end en gang jødisk/zionistisk blændværk [blog.balder.org/?p=1024].

    I øvrigt skal jeg ikke opfattes som en der går ind for “et racerent Danmark” eller noget i den retning. Der er forskel på naturlige udviklinger og påduttet propagandistisk og ideologisk organiseret raceblanding i stor stil. Se mine ideer omkring dette emne her: [balder.org/avisartikler/racisme-begrebet.php]

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 13:44

  129. (Del 11)

    De store jødiske organisationer som propaganderer denne tankegang; “Gør ikke som Jøderne – gør hvad Jøderne siger”. [blog.balder.org/?p=973]

    Zionisterne og rabbinerne var glade for Nürnberglovene (racelovene); derved blev de mere og mere sekulariserede og fortyskede “assimileringstruede” Jøder igen tvunget ind i folden.

    Kristendommen er Jødedommens diametrale modsætning

    Grunden til hvorfor Kristendommen kammede over i den velkendte selvudslettende lammefromme “vend den anden kind til religion”, som først i nyere tid er nået til sit højdepunkt (også formummet som “humanisme”) uden etnocentrisme, er fordi Kristendommen netop blev født som modsætning til farisæernes etnocentriske og hensynsløse darwinistiske idéverden. Den dybeste ondskab affødte den “overgode godhed“, lige som vi så det efter krigen, hvor den nye verdensordens humanistiske selvudslettende lighedsvanvid, var en reaktion på Nazisternes ondskab, smart udnyttet af Jøderne, som derfor løbende puster den nazistiske ondskab endnu mere op, for at få det resultat de ønsker; godtroende identitetsløse Europæere, der sætter Jøder på en piedestal, og således sikrer Israels overlevelse [blog.balder.org/?p=826].

    I et af buddhistisk tankegang præget samfund, er der ikke den samme dualistiske tankegang; godt og ondt er to sider af samme sag; og Muslimerne dyrker deres egen voldelige afart af Jødedommen, mens de blødsødne kristne nationer med alle deres “gode hensigter”, er de nemmeste ofre for de farisæiske manipulationer, og agerer villige offerlam for det fra et praktisk naturvidenskabeligt synspunkt set realistiske darwinistiske hensynsløse jødiske verdenssyn. Evolutionen bygger altid på udbredelse af egne gener.

    Anders Behring Breiviks udspekulerede, men dybt umoralske handlinger er stærkt præget af den samme tankegang, om det har smittet, eller om han selv er kommet frem til det skal jeg ikke kunne sige, men også Jøderne har gang på gang vist sig parate til at ofre deres egne for at opnå politiske gevinster.

    Zionisterne havde bl.a. brug for rigtigt mange jødiske ofre for at styre den vestlige offentlige opinion til fordel for oprettelse af staten Israel, og lod derfor med forsæt i hundredtusindvis af Jøder finde deres skæbne i Nazisternes hænder, som sonofre (“Holocaust” = Græsk – Brandoffer) ofre til fordel for den Zionistiske sag.

    Selvfølgelig missionerer Jøderne ikke, og selvfølgelig forsøger de bevidst at skjule eller sløre deres religions iboende hensigter, for hvis Europæerne kopierede denne tankegang, ville det uden tvivl føre til Jødernes egen udslettelse.

    Derfor skal vi gøre som Jøderne siger, men ikke gøre som Jøderne gør.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 13:52

  130. (Del 12) De succesrige populistiske pseudonationalistiske bevægelser som Zionisten Geert Wilders’ “Frihedsparti“, Dansk Folkeparti, det norske Fremskridtsparti, og nu også de to tidligere jødekritiske, nu Israelleflende østrigske “frihedspartier”, det belgiske Vlaams Belang, SIAD, EDL, det jødisk ledede Trykkefrihedsselskab [youtube.com/watch?v=E6MYw_1jtOY], de tyske Pro-bevægelser, og de uendeligt mange blogs som Snaphanen (dog heldigvis ikke alle sammen er lige så ekstreme som dette skoleeksempel på et filosemitisk/zionistisk morads), der dominerer den antimuslimske scene (jeg vil dårlig nok kalde dem anti-indvandringsbevægelser) som nu har en vis succes i vesten, er ikke andet end værktøjer for global Zionistisk dominans, vildtførte Shabbaz Goys, uden sammenhængende eller realistisk ideologi, eller virkelighedsopfattelse. Selv om dette måske for en stor del er “strategiske tænkning” er det alligevel enormt skadeligt. Det er en form for intellektuel og moralsk korrumperende vildledning.

    Se blot på de koryfæer der markedsføres, citeres, og bruges som inspirationskilder for disse partier, bevægelser, og blogs; de består for skønsmæssigt 75 procents vedkommende af zionistiske jødiske ekstremister og zionifiserede, ofte jødisk gifte klaphatte. (Esterfiguren – se Purim link)

    Tak til Lars Findsen På Crack (LFPC) for at give mig denne lejlighed til at fremlægge lidt af sandheden, eller i hvert faldt en væsentlig og vigtig korigering af det herskende filosemitiske paradigme.

    Jeg lever dog ikke i den illusion at LFPC vil tage ved lære, af lige meget hvor mange dokumenterede fakta beviser og historiske sandheder der fremlægges.

    Bacillen har tilsyneladende ødelagt tænkeevnen, og har sløret udsynet i en grad, så der formentlig ikke er noget at redde der, jævnfør mine tidligere åbenlyst fejlslagne forsøg på at bibringe LFPC lidt dannelse på dette område. LFPC er her lige så stadig som de kulturradikale indvandringsforkæmpere man har forsøgt at fortælle noget om den multikulturelle virkelighed, men som gang på gang kører frem med de samme uddebatterede gang på gang tilbageviste argumenter.

    Dette alenlange indlæg er derfor dedikeret til dem der endnu ikke er fuldstændigt berøvet deres kritiske sans og evne til at tænke selvstændigt, viljen til at checke fakta, og modet til at skille sig ud fra lemmingeflokken.

    Nej til mere judaisering, filosemitisk vanvid, underkastelse og pseudo-nationalisme, ja til frihed og klarsyn vedrørende rest-menneskehedens største trussel; den organiserede Jødedom, som den på nuværende manifesterer sig i sin moderne åbenlyst krigeriske zionistiske form, personificeret i staten Israel. (Det er fordelen ved at Jøderne nu har Israel; deres nu helt hemningsløse arrogance har bidraget til, at deres hensigter nu udbasuneres langt mere åbenlyst end i tidligere tider, hvor de var en minoritet bosat blandt andre folkeslag, og var nødt til at holde en lidt lavere profil)

    For en sammenhængende dybdeborende dokumentation omkring dette emne; se David Dukes bog “Jødisk Racisme” (oprindelige titel det bedre dækkende Jewish Supremacism), der for halvfemsprocents vedkommende bygger direkte på jødiske kilder. Og så vil jeg blæse på om manden er gul, grøn, blå, eller forhenværende leder af KuKluxKlan [tinyurl.com/3l84ga7]

    Fakta er fakta, uanset forfatterens baggrund og personlige holdninger, som jeg i øvrigt på mange punkter slet ikke er enig med.

    David Duke er en fundamentalist, med meget konservative og fasttømrede meninger, hvor jeg er en hel del mere åben for kompromis og desuden har jeg en langt mere åben indstilling til diverse problematikker. Jeg vil således slet ikke have skudt i skoene at jeg skulle bakke op om David Dukes samlede ideologi, slutninger, konklusioner og løsninger, der ligger et godt stykke fra mine egne ideer. Det gør imidlertid ikke hans bøger mindre sande, interessante eller væsentlige.

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 14:07

  131. (Del 12)

    En strikt videnskabelig tilgang til Jødedommens udfoldelser og opstigning til magtens tinder gennem tiderne finder man hos professor Kevin MacDonald, for dem der har evne og lyst til at fordybe sig i den knap så underholdende og letlæselige akademiske tilgang. [tinyurl.com/3jzumgp]

    Der er i hundredvis af veldokumenterede eksempler på jødiske forsøg på at underminere stater, infiltrere politiske bevægelser, terroristiske angreb mod USA og europæiske nationer, sorte operationer, spionageskandaler, direkte militære angreb (King David, USS Liberty) for at nævne nogle få, pasaffærer, Mossaddrab, hvid slavehandel, organhandel, våbenhandel, narkohandel, salg af industri og militære hemmeligheder til lande som Kina, intriger og involvering i snesevis af konflikter verden over, bevidst korrumpering af europæernes moral (gennem medierne og Hollywood), spionage mod venligtsindede nationer osv. osv., som beviseligt overvejende skyldes jødiske og eller zionistiske magtcentre og organisationer.

    Alle sammen uden at rode mig ud i én eneste tvivlsom konspirationsteori, kun kolde alment accepterede fakta man kan læse om i aviserne. Til forsvar for en del af Jøderne vil jeg sige, at man kan læse mange af disse ting i israelske aviser. Mange artikler på Balder Blog er direkte oversættelser af sådanne artikler.

    Der er i sagens natur rigtig mange punkter jeg ikke har berørt, men det her må foreløbig være nok af svar på de underlødige, undvigende og insinuerende indlæg fra Snaphanens “Lars Findsen På Crack” (LFPC) , som jeg allerede mange gange før har brugt en del tid og krudt på. Her et to eksempler fra Uriasposten 2010 [tinyurl.com/3g3ox3k] og [tinyurl.com/3hcb6kw]

    Jeg kræver eller ønsker ikke noget svar til hele denne svada, men ville dog sætte pris på en besvarelse af enkelte helt konkret og simple punkter, som det med retskrivningen, og brugen af ordet Jødinde, samt henvisninger til personernes etnicitet som berørt i starten af indlægget.

    (Enhver reference til Jøder, Jøderne osv., i ovenstående indlæg og generelt, er selvfølgelig ikke ment at omfatte alle Jøder. Mange Jøder er selv ofre i dette spil, mange deltager slet ikke, og heldigvis er der mange Jøder der har gennemskuet dette cirkus, og prøver bedst som de kan, at få verdens øjne op for farisæernes talmudiske korrumperende vanvid. Disse forholdt er ikke et forsøg på at gardere mig mod racismeparagraffer eller lignende. Det er min holdning, og ikke andet.)

    SLUT

    Kommentar by Balder — 1. august 2011 @ 14:24

  132. […] denne blog her været udsat for nogle gange. Det mest ondartede eksempel var vel Politikens artikel Terroristens holdninger kom fra netværk stiftet i København bygget på den radikale mytoman, Monika Margrethe Hansens oplysninger kort efter Utøya. Se og Hør […]

    Pingback by Snaphanen, refleksionens tandbid MSM « Snaphanen — 22. marts 2013 @ 19:12

RSS feed for comments on this post.