30. juli 2011

Lars von Trier: “… der går en direkte linje fra Pia Kjærsgaards menneskesyn og til Utøya.”

Da Anders Breivik på sin nu lukkede Facebook-profil havde Lars von Triers Dogville, blandt sine tre favoritfilm, bringer Politiken i dag et længere interview med filminstruktøren. Han benytter ikke overraskende lejligheden til at bashe Dansk Folkeparti – Lars von Trier fortryder ‘Dogville’ efter det norske massemord.

“… selv mener Trier, at »’ Dogville’s slutscene bringer meget ubehagelige mindelser om Utøya«. »Og så kan du spørge, om jeg er ked af, at jeg har lavet filmen. Og ja, hvis den har givet sig det udslag, så er jeg ked af, at jeg har lavet den. Men det er klart, at jeg også har et pædagogisk sigte med mine film, selv om jeg nødig vil være ved det, og mit sigte går i hvert fald i den stik modsatte retning af Breiviks handlinger«, siger instruktøren…

[…]

»… ja! Vi skulle have gjort meget mere vrøvl i tide. Så kunne vi måske have reddet de børn og unge på den ø. Vi skulle have gjort meget mere op med Dansk Folkeparti…«.

»Jeg synes, at der går en direkte linje fra Pia Kjærsgaards menneskesyn og til Utøya.«

»Deres holdninger legitimerer måske ikke det, der er sket i Norge. For det er ekstremt. Men…«.

»Jeg kan ikke gardere mig imod fejlfortolkninger. Men jeg synes ikke, at man kan sige, at Breivik har fejlfortolket Pia Kjærsgaard. Han har bare ført hendes holdninger og moral længere ud«.”

(Anders Behring Breivik myrder på Utøya, 22. juli 2011)

“Never forget that it is not only your right to act against the tyranny of the cultural Marxist/multiculturalist elites of Europe, it is your duty to do so“.” (Anders Breivik i sit manifest, s. 837)

“… It was as if her sorrow and pain finally assumed their rightful place. No. What they had done was not good enough. And if one had the power to put it to right it was one’s duty to do so.” (Dogville, speak)

(Slutscenen i Lars von Triers Dogville, 2003)

Oploadet Kl. 11:53 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/27338/trackback

42 Comments »

  1. LvT har brug for at kompensere for sin naziudtalelse i Cannes. Ved at udskamme en nazist/fascist/racist (Pia K. i De Anstændiges optik) håber han, at få oprejsning i de rette miljøer.

    Kommentar by Hr. Snusk — 30. juli 2011 @ 12:10

  2. Trier er – som de fleste nok ved – temmelig langt ude med sine udtalelser: Det virker næsten skizofrent, som han svinger mellem dybt oikofobiske statements og på den anden side kommer med sympatitilkendegivelser over for Adolf Hitler, når han altså ikke lige laver film, hvor klitorisafklipninger indgår i handlingen.

    Jeg har dog ligeledes selv spekuleret i, om ikke Breivik har ladet sig inspirere af den psykopatiske filmskurk Oberst Walter E. Kurtz – så fremragende spillet af Marlon Brando – som i een af slutscenerne i “Apocalypse Now” gør sig sine totalt forskruede, krigstraumatiserede betragtninger om “strålende offervilje” hos fjendens soldater:

    http://www.youtube.com/watch?v=rDK9MDklzFo&feature=related

    Som jeg skriver i Youtube-kommentarfeltet under pågældende link KUNNE man desværre nok frygte at Breinvik har måtte lade sig inspirere mere end godt er af denne monolog ved at foranstalte nedslagtningen på Utøya…

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 30. juli 2011 @ 12:14

  3. Trier er en stor kunstner men politisk forvirret. Han kommer med relevant samfundskritik i nogle af sine film, men når han udtrykker sig med ord, er det kun tåbeligheder der kommer ud.

    Hvis han ser en lige linje fra Pia Kjærsgaard til Breiviks massakre i Norge, så ser han syner.
    Måske burde han også overveje det med at Breivik planlagde et attantat på det norske kongehus. Lyder det særlig Pia Kjærsgaard’sk?

    Kommentar by Vest — 30. juli 2011 @ 12:25

  4. Bemærk citatet fra Breiviks manifest med speak’en i slutningen af Dogville – stikord: Right & Duty.

    Kommentar by Kim Møller — 30. juli 2011 @ 12:29

  5. Hvad kan men ellers forvente af en sådan en psykopat, gad vide om han ikke også er med i Sohansens, ABB’s og Villys hemmelige netværk som ligger 10-15 km. under indlandsisen.

    Kommentar by Fritz — 30. juli 2011 @ 12:33

  6. […] “… It was as if her sorrow and pain finally assumed their rightful place. No. What they had done was not good enough. And if one had the power to put it to right it was one’s duty to do so.” (Dogville, speak) Lars von Trier: “… der går en direkte linje fra Pia Kjærsgaards menneskesyn og til Utøya.” […]

    Pingback by Anjem Choudhary – Sharia poster boy « Snaphanen — 30. juli 2011 @ 12:38

  7. Kommentar 1/Hr. Snusk: Lyder meget troværdigt. Han er bange for, om ikke sit levebrød, så støtten til sine fremtidige filmprojekter. Og så vil han sikkert også gerne i fjernsynet.

    Kommentar by MT — 30. juli 2011 @ 12:42

  8. Hver gang jeg skal til at slappe af, kommer der en idiot udtalelse fra et eller anden fjumrehoved, så jeg igen skal til tangenterne. Denne gang er det Lars Von Trier, der har afklaret, hvorfor ABB gik amok i Oslo.

    ”Det er ”Pia Kjærsgaard og Dansk Folkeparti, der har skabt det menneskesyn, der har ført til Anders Behrings Breiviks terror mod sit eget folk.”

    Sidste gang han udtalte sig offentligt var det som bekendt ved filmfestivalen i Cannes, hvor han udtalte: ” Jeg forstår Hitler. Jeg synes, han gjorde nogle forkerte ting, helt sikkert .. Han er ikke, hvad man vil kalde en ‘good guy’, men ja jeg forstår meget ved ham, og jeg sympatiserer en smule med ham.”

    Manden er et splittet menneske med et kaos i sit indre, som han selv siger og citerer Nietzshes ord om, at “man må have kaos i sig selv, for at kunne føde en dansende stjerne”. Og som hans udtalelser om Hitler viser, at det nok bedst at forbigå hans mumlerier i tavshed.

    Men selv om manden er rationel utilregnelig er hans ord selvfølgelig mere vand på den mediemølle som nu kører aktsted med, hvem der indirekte er medaneansvarlige for tragedien. Ikke mindst Politiken og information vil nu uden tvivl sammen med de radikale nu klappe i hænderne og udtale: ”Hvad sagde vi”

    Men nu da tragedien er kommet lidt på afstand, er det på tide at sætte tingene ind i de rammer, hvor de hører til. De fleste mennesker er naturlig blufærdige, og der er vel ingen, der bryder sig om at komme med de store anklager, før ofrene er begravet.

    Jeg bliver måske nødt til at trække lidt i land vedr. min tro på at ABB er skisofren og psykopat. Måske er han bare en koldblodig terrorist, hvis forstyrrede tanker kun ser fjender hos muslimer, marxister og tolerante socialdemokrater. Og ved at fjerne dem. Har han så frelst verden.

    Globalismens kendetegn er bl.a., at information spredes lynhurtigt. Derfor er det uundgåeligt, at enhver indehaver af en computer kan finde medsammensvorne alle vegne. Ligesom de sammensvorne i Blekingebanden gjorde med sin nære tilknytning til den Palæstinensiske Befrielsesfront og deres hjælpere, som jo også havde deres tilhængere hos etablerede partier som Enhedslisten, SF og Socialdemokratiet.

    Men hvorfor egentligt bruge tid og kræfter på at lede efter ABBs motiver, dem klargører han jo selv for. Han kunne godt have sagt: Dansk Folkeparti er min ledestjerne, fordi dette parti heller ikke kan lide multikulturen.

    Men det gjorde han ikke, han skrev tværtimod, at Gro Harlem Brundtland, som var Norges statsminister 1981, 1986-89 og igen 1990-97, var landsmorder, der opfattede alle modstandere af indvandrerne som racister. Hvad de netop gjorde, da det var fuldstændigt umuligt at komme igennem med en kritik af dette partis indvandrerpolitik.

    Det er derfor klart, at det var Arbejderpartiet han ønskede at ramme på grund af partiets indvandrerpolitik. Og Breivik havde da også Brundlandt som mål, idet han håbede på at hun var på partiets ungdomslejr på Utøya.

    At hans forestillingsverden er syg bringer ham ikke ud af hans motiver. Fordi jeg tæver naboen med en jernstav i en halv time, fordi hans kat render ind i min have hver dag, gør ikke mine motiver mindre rigtige.

    Blekingebandens forestillingsevne var også syg. Den indlysende årsdag til at ABB gik amok ligger hos de norske, danske, og svenske politikere, der af godheds-årsager ikke tænkte eller tænker sig om. Man skal ikke vende virkeligheden på hovedet.

    Hvad skulle det ellers være? Er det nok at sige, at ABB havde syge paranoide forestillinger omkring multikulturen, og der er ingen grund til at tage hans rablerier alvorligt ved en analyse.

    Sandheden er imidlertid den kedelige, at siden 1960,erne har der i Norge og de andre vesteuropæiske lande været en voldsom indvandring af mennesker fra Mellemøsten og Afrika. Af humane og sociale grunde har ikke mindst de socialdemokratiske partier været gode til at give statsborgerskab til kulturer, der har været meget passive i integrationen.

    Hovedløst og naivt har de overhovedet ikke forsket i den simple kendsgerning, at multikulturalismen undergraver den monokultur som tegner de europæiske samfund og dermed den sociale basis for folkelighed og fællesskab.

    Multikulturalismen har derfor absolut ikke været af folkelig art, men udelukkende indført og forsvaret af elitære og intellektuelle tænkere. Derfor er det ganske naturligt, at der overalt i den brede befolkning har rejst sig en uvilje mod den store indvandring.

    Det er på den baggrund ikke uforståeligt, at der kan rejse sig en betydelig folkelig modvilje mod indvandrere af muslimsk herkomst. og det er heller ikke mærkeligt, at en sådan modvilje i værste fald kan føre til så ekstreme holdninger og handlinger som vi har set hos terroristen Anders Breivik.

    Statsminister Jens Stoltenberg har fået ros for at håndtere krisen ved at fokusere på samhørigheden og kærligheden blandt det norske folk og ikke pege på baggrunde eller forklaringer. Og at det norske folk må stå sammen i denne svære stund.

    Det er måske nok klogt og hensigtsmæssigt i situationen, men tankerne om fællesskabet er det nok lidt for sent at bringe på banen, når man i 40 år bevidst har ødelagt det.

    ”Anders Behrings Breiviks terror mod sit eget folk” som vor filminstruktør Troels trier udtaler, er ikke frembragt af Dansk Folkeparti men af de norske politikere og de norske mediers sjove ide om at holde folk fra at komme ud med det, de har inde i hovedet.

    Men fjerner man folk fra at udtale sig om den virkelighed, de er tvunget at leve i, producerer man ekstremister og fundamentalister på samlebånd.

    Kommentar by machiavelli — 30. juli 2011 @ 12:54

  9. Uff, det udseende!
    Er jeg den eneste, der synes Trier og Breivik ligner hinanden?
    Kan vi ikke få det look forbudt?
    Det er jo den slags, der leder til massemord.
    Se blot Dogville…

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 13:21

  10. ..der går en direkte linie fra Dogvilles slutscene til massakren i Norge….?

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 13:43

  11. og går der en direkte linje fra venstrefløjens indvandrervelvilje til kriminalitet i landet her?

    Følg Stoltenbergs opfordring: Lad jer ikke kue.

    Det gør jeg så ikke:

    Jeg er fortsat imod mere indvandring, så længe vi ikke har integrationen under kontrol.

    Jeg ønsker fortsat udvisning af kriminelle udlændinge.

    Jeg ønsker fortsat Danmark ud af konventionssamarbejdet og Schengen. Helst helt ud af EU.

    Jeg ønsker fortsat den (måske/måske ikke)-direkte linje mellem venstrefløjens politik og udlændingekriminalitet undersøgt.

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 13:50

  12. http://www.bt.dk/udland/dansk-oejenvidne-han-nynnede-mens-han-skoed

    Og går der en direkte linie mellem den melodi og massakren?

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 13:54

  13. http://www.bt.dk/udland/breivik-ville-starte-krig-i-europa

    og så ser det ud til, at der går endnu en direkte linie mellem fanatiske muslimer og Breivik?

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 13:56

  14. Men jo, der GÅR EN DIREKTE LINIE fra DF’s indvandrersyn – til flertallet af danskernes syn på indvandringen!!!

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 13:59

  15. BRIVIK VILLE RAMME KONGEHUSET!!!

    http://politiken.dk/udland/ECE1349500/breivik-ville-ramme-kongehus-og-partikontor/

    Han har s.. da ikke lyttet særlig godt efter det, DF mener her!

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 14:26

  16. Kongehuset????
    Hvilke partier er det lige, der ikke er så kongetro?
    Er det dem, han har lyttet til?

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 14:26

  17. Vær også fremover på vagt overfor “mærkedyr”:

    http://www.bt.dk/udland/breivik-er-et-maerkedyr

    Hvad siger S og gucci-Helle til den?

    Kommentar by l. johs — 30. juli 2011 @ 14:35

  18. “P1 Morgen har bedt fem danske intellektuelle -” (en forfriskende nyskabelse i DR) om at forholde sig til tragedien i Norge – heriblandt forfatteren Josefine Klougart:

    “(…) hele Europa bærer ansvaret for det polariserede debatklima, der må være forudsætningen for, at en Breivik kan findes. Han er jo ikke født af intet, men af en offentlig debat, præget af frygt og had, forankret og fastholdt i et aggressionens og voldens sprog, en dovenskab og en manglende vilje til at se og italesætte verden med udgangspunkt i enkendelsen af virkelighedens kompleksitet. Den polariserede debat har ført til en gentagelse af Lissabons sammenstyrtning [i 1755], af ‘det hellige sted’. Det er vores allesammens ansvar, at intet, end ikke menneskeliv, synes helligt længere. (…)”

    *

    Blæser man alt pudderet af Josefines fristil, så er fjenden identificeret – og rigtigt gættet:

    Det er den forbandede DEBAT.

    Den er nemlig ‘polariseret’ … (og her gik man og troede, at det var hele forskellen på debat og konsensus) – men Klougart-kuren er heldigvis lige så enkel, som den er frigjort fra “virkelighedens kompleksitet”:

    Debatten kan selvfølgelig kun afpolariseres ved at fjerne den ene pol, så den – helt bogstaveligt – bliver monopol. Så er skidtet repareret, og hvis du har afvigende meninger om bevaringsværdigheden af din egen pol, så er du ikke alene massemorder, men sikkert også medskyldig i jordskælvet.

    Kommentar by Axel — 30. juli 2011 @ 14:51

  19. @Axel jeg har også gået og funderet over postulatet: Det er debatten, osv.
    Det handler om mantraer så vidt jeg kan se. De bruger mantraer og gentager dem i en uendlighed. Fordi SÅ bliver det til sandhed. Det er en kvindeting. Det med at gentage noget om og om igen, for at bekræfte sig selv. Jo flere gange jo mere har du “ret”.
    Alt andet end lige skulle man mene, at dem der VITTERLIGT er utilfreds med nogle Dansk Folkepartis politikeres debatniveau og tone kunne tænke rationelt.

    Søren Espersen og Pia Kjærsgaard som 2 af de mest fremtrædende politikere i partiet har da i allerhøjeste grad IKKE bidraget til lavt debatniveau og svinere generelt. Jeg husker sidste valgkamp, der var det venstres kandidater uden omsvøb, kombineret med et par fra SF. Snakker vi om perfide personangreb og hadske udtalelser kan jeg på ingen måde se DF som frontløberen. SF og EL og de Radikale er lysår foran, hvad angår retorik og debatniveau på lavt plan.

    Det er et irrationelt argument at give DF(uden at komme med videnskabeligt evidens på nogen måde, eller lave tilbundsgående undersøgelser ift danskernes holdning til politikernes retorik og debatnivaeu) skyld for for at være de værste.

    Nej anstændighed, tolerance, respekt, og forståelse gælder ALDRIG Dansk Folkeparti når det kommer til de røde vælgere og politikere.
    Historien har vist hvilke folk de støtter, og hvem de i virkeligheden er og står for. Os kan de ikke narre, uanset hvor mange irrationelle og udokumenterede påstande de kommer med. Ligesom Lars Von Trier her.

    Kommentar by Endnu en vantro — 30. juli 2011 @ 15:43

  20. Hm…

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 30. juli 2011 @ 18:47

  21. Venstrefløjen og de Radikale kan ikke fatte den kendsgerning, at deres udvalgte, som skal gøre vesteuropæerne multikulturelle ikke selv ønsker at leve i et multikulturelt samfund.
    I deres hjemlande ville de tro, at de havde mareridt, hvis de der skulle betale for livsfornødenheder til en fremmed vantro gratist.
    Det er som at blande to væsker, der er uopløselig i hinanden. Så længe man rører kraftig rundt, ser de ud som om de blandes. Straks omrøringen ophører, begynder adskillelsen helt af sig selv.
    Den energi, som kontinuerligt går tabt på at holde blandingen på et niveau, der kan snyde den naive, manifesterer sig som tab af fremtidig velfærd.
    Det er multikulturens pris.

    Kommentar by Menig 442 — 30. juli 2011 @ 20:23

  22. Von T. fisker efter tilgivelse i det politisk korrekte establisment, og så er DF og Pia K jo et taknemmeligt offer..:-) Han er et skvat.

    Kommentar by morten olesen — 30. juli 2011 @ 20:24

  23. Breivik….fan af Dogville….Von Trier… Fan af Hitler. Kan man tage nogen af dem seriøst? Trier er rablende i sine udtalelser, som altid. Han er opmærksomhedskrævende som et 3 års barn, man skulle tro at denne trang til at hævde sig, kompenserer for andre mangler! Sikke et fjols.

    Kommentar by Pernille Bendixen — 30. juli 2011 @ 21:18

  24. En ting der har undret mig meget, er, at over 500unge var tilstede på en lille ø uden ret megen sikkerhed og kun en lille færge. Hvordan kan man proppe så mange unge sammen ,uden et ordentligt beredskab?

    Som hjælper ved sommerlejre og bestyrelsesmedlem for en (trælejr) til ca 25 børm + ansvarlige voksne, stilles der store krav til sikkerhed (i Dk )og heldigvis for det. Der er bla. brandsikkerhed og tilkørselsforhold ,så redningsfolk hurtigt kan komme frem i tilfælde af ulykke.
    På Utøja var der en lille færge og ikke megen flugtmulighed, det synes jeg ,at man skal tage op inden der afholdes en ny lejr.
    Spejderne i DK kan heller ikke bare gøre som de har lyst til i DK. Det kunne jo gå rivende galt hvis ikke flugtveje og tilkørsel til redningkøretøjer og politi er i orden.
    Politiet i Norge er blevet kritiseret for at være for langsomt til at komme til øen, mon ikke man skal se på fejl inden for Arbejderpartiets egne rækker. Måske fordi Arbejderpartiet selv ejer øjen er man ikke glad for at der bliver boret mere i den sag.

    Synes det er i en tidlig alder de unge kom på en politisk lejr, det minder mig lidt om, at unge kom på lejre i det gl Sovjet for at blive formet til at have de rette kommunistiske meninger. De unge bliver indoktrineret, efter mit skøn.

    Jeg synes det er meget fejt at tage et andet menneskes liv og morderen må have samme brist som Peter Lundin. Man spørger sig selv om , hvordan det kunne komme så vidt.

    Von Trier burde undersøges af en psykolog, han er rablende gal.

    Det er kun det politiske der er set på og så dele skyld ud til ,Gud og hver mand man er interesseret i. Synes man burde grave dybere.

    Kommentar by K K Nielsen — 30. juli 2011 @ 22:47

  25. Der er mere end 22% muslimer i Oslo, der ligger på gader og stræder og stikker røven i vejret. Hvad tror man den almindelige mand og kvinde tænker i den anledning?

    Det er lykkedes gennem moralsk bearbejdning fra systemet at holde kritikken nede gennem årene, ingen bryder sig om at blive kaldt racist.

    Men et barn kan regne ud, at Norge selv nærer slangen ved sin barm. Nu er der en, der er begyndt at æde af frugterne, og ondskaben er kommet til verden.

    Kommentar by machiavelli — 31. juli 2011 @ 00:29

  26. Havde Breivik bare været nazist, havde det været meget lettere at afvise ham og hans handling med begrundelse i, at det var et produkt af en sindssyg ekstremists tanker og virkelighedsopfattelse. Men nærlæser man hans manifest, vil man se, at hans begrebsverden ikke ligger så frygteligt langt fra den typiske DF-vælgers: Islam er problemet, og marxismen er problemets rod. Medmindre man giver sig til at fortolke det hele fuldstændig istykker, er der ingen steder i manifestet, hvor han giver udtryk for en totalitær tankegang, der ville fjerne ham bort fra DF’s grundholdning.

    Det er sikkert det, Trier havde i tankerne, hvis man skal forsøge at finde et rationale i hans udtalelser.

    Kommentar by Arne Torp — 31. juli 2011 @ 08:03

  27. Lars von Trier: … der går en direkte linje fra min film ‘Dogvillé’ til Utøya.
    “Jeg er nazist, sagde von Trier….en anden journalist ville høre, om Lars von Trier kunne finde på at lave en stor Hollywood-produktion.
    – Ja, ja, stor skala. Det kan vi lide, vi nazister, lød det fra instruktøren.”

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 31. juli 2011 @ 08:08

  28. Nationalsocialisten L.v. Trier skælder Pia Kjærsgaard ud. Det bør vi da glæde os over. En radikal blogger, M. Hansen har været personlig ven med monsteret fra Norge. Ved profetens skæg, her går det godt!.(Går ud fra at PET er med på en lytter)

    Kommentar by Slyrgraff — 31. juli 2011 @ 09:33

  29. Ja, der er mange på venstrefløjen, der har noget de skal bortforklare/aflede opmærksomhed fra:
    Eks-KAP’eren, DRTV- & radio-direktør Jørgen Ramskou, interviewet af eks-KAP’eren Peter Øvig Knudsen:
    – Jeg mener at huske fra Århus, at vi diskuterede, om det var nødvendigt at henrette folk, og i givet fald hvem?

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 31. juli 2011 @ 10:21

  30. Von dogme Lars’ hykleri udstillet på bedste vis. Selvtægt er tilsyneladende ok for dogme Lars’ vennerne at praktisere. Men går det ud over venner, så er det et problem.

    Hvor har dogme Lars lavet flot kunst, men hvor er han dog ulækker som person.

    Kommentar by Liva — 31. juli 2011 @ 10:49

  31. 28

    Slyngraff

    Ja, haha :)

    Kommentar by Liva — 31. juli 2011 @ 10:53

  32. Lars von Trier er formentlig skabsnazist, der er tvunget til at mæske sig med de røde for at have et levebrød som instruktør. Dette kan forklare hans velkendte psyskiske problemer.

    Det er set før. Tænk på John Galliano:

    http://en.wikipedia.org/wiki/John_Galliano

    Det er synd for Trier, men det er endnu mere synd for os, som skal stå model til hans evindelige ævl.

    Og jeg spørger mig selv, hvorfor blev Trier tilgivet af offentligheden, når Galliano ikke blev det?

    Kommentar by Sigwar — 31. juli 2011 @ 11:31

  33. OG HVORFOR GÅR DER IKKE EN DIREKTE LINJE FRA MASSEMORDERENS FORKLARING`TIL NOGEN???

    Hvorfor er der INGEN,der tager massemorderens forklaring op???

    Kommentar by l. johs — 31. juli 2011 @ 14:05

  34. Nej, det “gør” man ikke!
    Når et “barn” gør noget galt, tager man dets forklaring seriøst.
    Ikke, når en sindsyg gør det samme!

    Ifølge massemorderen er forklarinngen: Indvandringen!!!

    Kommentar by l. johs — 31. juli 2011 @ 14:07

  35. Stoltenberg: Lad jer ikke kue…!

    Kommentar by l. johs — 31. juli 2011 @ 14:08

  36. Your garden-variety convicts, he contends, are much simpler subjects than a man like Breivik. To ask them why they steal, he says, “is like asking you why you have lunch.” They want something, so they take it…..
    A Breivik is a deeper mystery. Of him, “you can say, ‘This man is highly narcissistic, paranoid and grandiose,'” and this may lead you to seek reasons for that in his past—”his father disappeared at the age of 15 and so on and so forth.” But uncovering such facts doesn’t solve the mystery because “whatever you find, you would also find among hundreds or thousands or even millions of people who didn’t do what he did.” There is, he says, “always a gap between what is to be explained and your alleged explanation. So there’s always a mystery, and I think that’s going to remain.”
    Even so, we find irresistible the urge to understand an atrocity like Breivik’s, even as we are repulsed by it. When asked whether we hope thereby to understand something about ourselves, the former prison doctor offers an arch denial: “Well, he doesn’t tell me much about me.” And then, with a morbid chuckle and wary look—”I can’t say for you,” before adding: “I suppose the only thing one can say is that he tells us about the range of human possibility. But we knew that already.”
    http://online.wsj.com/article/SB10001424053111904888304576476052920894000.html

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 31. juli 2011 @ 16:28

  37. Som altid at godt indlæg fra machiavelli

    Venstrefløjen er ikke i stand til at føle skam eller tage ansvar for deres egen politik.

    De tager deres ordrer fra globalisterne. Og Globalisterne ønsker nationalstaterne nedlagt.

    Det må være underligt for de fleste politiske mennesker i Danmark. Og ja jeg siger gerne Danmark, imodsætning til Villy søvndal, der siger “det her samfund”

    Men det må være underligt for dem at se alle deres håb og drømme blive ødelagt af alt det de insisterer på er deres håb og drømme.

    Nogle af dem vil dø af deres egen dårligdom. Nogle vil satse på deres internationale kontakter. Ingen af dem satser på at være til stede der hvor konsekvensen af deres politik rammer. Og den rammer og har ramt i årevis. Og det bliver kun værre.

    Lad os få en opgørelse over hvor mange Danskere der er blevet voldtaget, slået ihjel eller fordrevet fra deres hjem af muslimer.

    Lad os se en ærlig redegørelse.

    Er det virkelig for meget forlangt ?

    Eller går der en lige linie fra mit spørgsmål, til alverdens ondskab ?

    Kommentar by Mikael Drachmann — 31. juli 2011 @ 22:09

  38. Lars von Trier har netop demonstreret hvor stort et svin han kan være. Da han jo også er selverklæret nazist, må det vel være på sin plads at betegne ham som et fremtrædende nazisvin.

    Kommentar by EH — 31. juli 2011 @ 22:31

  39. 38-EH

    Lars Von Trier er en ligegyldig person i denne sammenhæng.

    Den behandling han fik i cannes var barnlig og hysterisk.

    Men det gør ikke hans meninger gyldige i andre sammenhænge.

    Det har altid været globalisternes stil at svine folk til. Fjolset prøver vel bare at komme tilbage i kridthuset.

    Når man tænker på, hvad han kunne have gjort med sit talent, så fremstår han son en ualmindeligt tåbelig nar.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 31. juli 2011 @ 22:51

  40. Og ja

    Jeg ender med selv at svine folk til

    Jeg beklager.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 31. juli 2011 @ 22:59

  41. @Drachmann: Jeg er ikke “globalist” som sådan, men jeg mener at have erkendt at erhvervslivets giganter optræder så man skulle tro de var det. Og at dét kræver et demokratisk styret og internationalt koordineret modsvar, hvis ikke DE skal overtage vores verden.

    (i øvrigt)
    Nick’et “Machiavelli” minder mig om “Clausewitz”. Men det er selvfølgelig bare mig …

    Trier har vistnok lavet nogle gode film, men jeg er mediespasser – jeg bliver bare mindet om det moderne, “frigjorte” dansk-amerikanske stuealter, med dets vidunderlige sans for kvalitet og dets dejlige opdragende funktion for store og for små (ikke mindst med dets tydelige anti-vold-holdning og dets sympati med de små i samfundet). Og så skal jeg ikke træde i “frigørelsens” muligheder i markedsføringsmæssig sammenhæng.

    Og det synes jeg måske er lidt synd for Trier. Og så tror jeg at han nok er lidt af en krukke, og måske endda temmelig skør på mange måder – og især når det kommer til steder som Cannes. Det undskylder ikke noget – nogen vil jo også mene at hans ord fra dengang er uundskyldelige. Men han råbte dog vistnok ikke truende efter nogen en mørk aften.

    Kommentar by Scavenius — 1. august 2011 @ 06:13

  42. Trier er en af dem der går 14 på dusinet af: en dygtig filmskaber, en af “kunstnerne”, der er håbløst naive, når det kommer til politik. Det er en stor gåde hvorfor man gider høre på dem, kun lidt mindre end hvorfor man tager deres politiske kandestøberier alvorligt.

    Kommentar by Georg Hansen — 1. august 2011 @ 17:03

RSS feed for comments on this post.