15. august 2011

Orientering på P1 om Redox og Uriasposten – Erik Storrud varetægtsfængslet

Torsdag i sidste uge sidestillede Orientering på P1 Uriasposten med Redox. Tom Carstensen er ikke den værste blandt mange rød-øjede ‘eksperter’, men der er selvfølgelig stor forskel på en nationalkonservativ blog der i vid udstrækning baseres på åbne kilder, og anonyme Redox der systematisk overtræder loven, og i praksis ikke kan adskilles fra tæskeholdet Antifascistisk Aktion.

Således faldt ordene: De radikale højre- og venstrefløjsmiljøer overvåger hinanden.

Tom Carstensen, P1: … folk med indsigt i den yderste venstrefløj er ikke i tvivl om at Redox tilhører det venstreradikale miljø, og højrefløjen beskylder ligefrem Redox for at overdrage sine oplysninger til voldelige elementer på venstrefløjen, der så bruger oplysningerne til at få fat i og tæve folk med højreradikale synspunkter. Ingen tvivl om, at Redox er en meget stor spiller i den informationskrig, der er mellem det yderste højre og venstrefløjen. Gruppen har i årevis fulgt de højreradikale miljøer tæt, og skrevet rapporter om deres gøren og laden. Den seneste sag er blot sidste sag i rækken af overvågninger og informationsindsamling der er blevet offentliggjort. Og Redox’ arbejde overvåges også tæt, og nogle gange er der blevet sået tvivl om det er lovligt registreringerne foregår. Højrefløjsaktivister vises med billeder og fulde navne, og beskrivelser af hvad man mener de laver. Det var blandt andet indsamling af oplysninger om højrefløjen, der kostede en ung mand med tilknytning til den yderste venstrefløj en varetægtsfængsling på 24 dage. Ifølge Ekstra Bladet var han en del af Redox. Politiets Efterretningstjeneste og forskellige politikredse, var gået sammen om en efterforskning, der mundede ud i en ransagning af mandens hjem og bil. På beslaglagte computere fandt politiet personfølsomme oplysninger om personer med tilknytning til højrefløjen, og i mandens bil fandt de knojern og jernrør. I en pressemeddelsel skrev PET, at en del af oplysningerne formodes at være tilvejebragt gennem hacking eller lignende. PET skrev også, at computerserveren indeholdt oplysninger om voldelige overfald på nogle af de personer som var registreret i databaserne. Den unge mand blev sigtet for både vold, og for at støtte grupper, der har til hensigt at udøve magtanvendelse for at få indflydelse på offentlige anliggender.

[…]

Ligesom Redox, så bruger de højreorienterede grupperinger også overvågning, og offentliggørelse af oplysninger om politiske modstandere. På diverse blogs, foraer og websider, nævnes venstreradikale med navn, og der sættes ord på, og nogle gange billeder på de gerninger man mener de har udført. Det sker på blandt andet Uriasposten, der eksempelvis den 8. august satte navn på en af de venstreradikale, der var mødt op til en demonstration mod en koncert i Danmarks Nationalsocialistiske Bevægelse i Hundige.

‘Demonstrationen endte i voldelige sammenstød og venstreradikale kastede flasker mod politiet. Og på Uriasposten ligger billeder og fuldt navn på en venstreradikal, der angiveligt slår og sparker en betjent under urolighederne.‘”

Jungletrommerne fortæller at ‘antifascisten’ Erik Storrud nu er varetægtsfængslet.

(Projektantifa.dk, 14. august 2011)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/27876/trackback

30 Comments »

  1. Jeg har prøvet at undersøge, hvorvidt det er Storrud, men hidtil uden held. Men det kan jo ikke være så mange andre …

    Det er uden tvivl din fortjeneste, Kim, at Storrud er bag tremmer! Godt arbejde!

    Kommentar by Daniel Carlsen — 15. august 2011 @ 20:43

  2. Hæ hæ hvor er det komisk, at se hvordan lederen af Danskernes Parti, nazisten Daniel Carlsen er på charmeoffensiv i denne tid. Fuck nu af nazi og tag din ven Lavard med.

    Kommentar by Die hölle — 15. august 2011 @ 21:16

  3. Die hölle, well spoken!

    Kommentar by fonss — 15. august 2011 @ 22:07

  4. Jeg ser ingen grund til det sprog. Jeg har før indgået i debatter med dem begge herinde, foragter det de står for, og mener at organisationer som DNSB, DNF og DP er ligeså stor en trussel mod dansk kultur som Hizb ut-Tahrir og deslignende er, men de har lov til at være her som alle andre. Selv hvis jeg mødte en fra Danskernes Parti på gågaden der bad om min underskrift så de kunne stille op til folketingsvalget, ville jeg uden tøven skrive under, da jeg tror fuldt og fast på fri tale og tanke, så længe det ikke bryder loven.

    Som salige Georg Brandes (ja, det er selvfølgelig bevidst at jeg i denne sammenhæng har valgt en dansk jøde og en af dansk kulturs største tænkere) sagde for 140 år siden:

    “Med hensyn derimod til mine grundanskuelser, mine ledende principper og idéer, forlanger jeg ingen overbærenhed som helst. Hvad der i denne henseende måtte støde dem, vil ikke blive forandret. Jeg anser det for en pligt og for en ære at hylde de principper, til hvilke jeg bekender mig. Troen på den frie forsknings ret og den frie tankes endelige sejr”.

    Kommentar by Michael Jensen — 15. august 2011 @ 22:36

  5. Hvad går rygtet på, at forkæmperen for arbejder- og bondestaten Storrud skulle være røget i brummen for? Vold mod embedsmand i funktion kunne vel være et godt bud :-)

    Kommentar by Poul Poulsen — 15. august 2011 @ 22:41

  6. @4 Michael Jensen,

    Enig, de skal have lov til at have deres holdninger og deres parti. De skal bare være opmærksom på, at folk som jeg har lige så lidt til fælles med dem som jeg har med S.Hansen. Og alle de konservative, jeg kender, har det på samme måde.

    Kommentar by Vest — 15. august 2011 @ 23:03

  7. Ang. Redox’ lovbrud, så er de blevet meldt til politiet… af Datatilsynet!

    Det er nemlig forbudt at afsløre folks politiske tilhørsforhold, med mindre de selv har valgt at offentliggøre det. Der er en grund til at der er forhæng for stemmebokse. Ens politiske mening må man have i fred. Og denne her tror jeg at Redox får MEGET svært ved at løbe fra.

    Kommentar by Vest — 15. august 2011 @ 23:05

  8. Så har socialisterne travlt med at stå på hoved i supermarkedernes affaldscontainere.
    Nu skal der kokkeres og samles ind med “folkekøkkener”.
    Bon appetite i Eriks ( og de fordærvede madvarers) navn.
    Man kan allerede hører de Danmarks foragtende spaghetti armes maver rumle, BØVS!

    Kommentar by J B — 15. august 2011 @ 23:30

  9. Og Erik kender jo rutinen og vælger sin vegetar Jyderup platte med et smil om munden.
    Samfunds betalt mad er nu bedst.

    Kommentar by J B — 15. august 2011 @ 23:32

  10. […] Læs mere på Uriasposten. Share this:TwitterLike this:LikeBe the first to like this post. Skriv en kommentar […]

    Pingback by Venstrefascist fængslet « Hodjanernes Blog — 15. august 2011 @ 23:42

  11. Follow the money – hvorfor er der ingen, der gør det ? Hvem betaler festen?

    http://hodja.wordpress.com/2011/08/13/morten-uhrskov-om-redox-og-politiken-i-dagens-jp/#comment-188782

    Redox kalder sig økonomisk uafhængig, men det er klart, at pengene må komme indløbe ret fast. De skriver på hjemmesiden, at de modtager penge fra en fagforening, og det ville være interessant at få at vide, hvilken fagforening, der mener, at det er i medlemmernes interesse at holde sådan en spionrede med lønninger.
    Jeg gætter på, at der er tale om arrangement med Enhedslisten.
    Kommentar af MetteD — 14 august 2011 @ 00:47

    LOs Kultur- og Projektpulje har støttet Redox i forbindelse med bogudgivelsen ‘Postboks 38′.
    Kommentar af Eg-tvedpigen — 14 august 2011 @ 04:51

    Det må jeg nok sige, så LO har fået sin egen efterretningstjeneste og mener, at den er en form for kultur!

    Kommentar by Josef K. — 15. august 2011 @ 23:53

  12. @4 Michael Jensen
    Vil det så sige at hvis Hizb ut-Tahrir valgte at danne et parti og stillede op til folketindsvalg så ville de også få din underskrift ?
    Hizb ut-Tahrir er i lighed med DNSB, DNF og DP jo altså heller ikke forbudt og har udfra hvad du skriver jo altså også ret til at være her eller hvad ?
    Eller mener du at loven kan/skal gradbøjes ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 16. august 2011 @ 01:59

  13. Redox er en egentlig efterretningstjeneste. Det har intet med “research” at gøre. Puha venstrefløjens hemmelige tjeneste – nu med knojern og jernrør.

    Kommentar by Per H — 16. august 2011 @ 07:05

  14. Big UP!!!

    :P

    Kommentar by Frikapitalist — 16. august 2011 @ 07:37

  15. […] Ifølge Uriasposten er en vis Erik Storrud blevet varetægtsfængslet, sigtet for vold mod politiet. Uriasposten har tidligere dokumenteret, at der netop var Storrud, der for nylig med slag og spark overfaldt en politibetjent bagfra under antifascistiske optøjer i Greve. Vi har i artiklen Portræt af en gadekriger tidligere kortlagt Erik Storruds historie på det yderste venstre. Hans vandring fra tastaturkriger til voldsmand er sikkert ikke enestående på den fløj. […]

    Pingback by Nyt om Erik Storrud og Redox-sagen « Junikredsen — 16. august 2011 @ 08:34

  16. Redox er en efterretningstjeneste, og dermed mindst på kanten af dansk lov.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 16. august 2011 @ 08:43

  17. #4 Hvad er din definition på den “danske kultur”, som Danskernes Parti åbenbart står i opposition til?

    #6 Jeg er slet ikke i tvivl om, at du, og andre der betegner sig som konservative, har det sådan. Når jeg taler med folk, konservative, liberale eller socialdemokrater, så henvender jeg mig altid til det nationale i dem, uanset om dette befinder sig på et meget lille sted. Uriasposten er en nationalkonservativ blog, og jeg mener, at konserveringen af det eksisterende samfund står i skarp kontrast til et nationalt samfund eller slet og ret en nation i det hele taget. Imidlertid så er jeg så pragmatisk, at jeg godt kan bakke op om de ting jeg finder rigtige, uanset om de kommer fra en konservativ, en liberal eller en socialdemokrat, akkurat som jeg kan kritisere det, som jeg finder forkert.

    Kommentar by Daniel Carlsen — 16. august 2011 @ 09:23

  18. Kan vi ikke fange folk fra begge sider af de ekstre fløje og henrette dem alle én gang for alle, så vi slipper for alt det pjat?

    Kommentar by ken hansen — 16. august 2011 @ 09:52

  19. 4. Du kan kun opstille eet parti.

    Kommentar by Nordsjælland — 16. august 2011 @ 10:06

  20. Der kommer vist en ramadan middag alligevel
    http://politiken.dk/politik/ECE1362364/soeren-espersen-skummer-af-raseri-over-ramadan-arrangement/

    Kommentar by Tim — 16. august 2011 @ 12:09

  21. Politiken er nu som for 60 år siden allieret med diktaturets soldater – proletariatets diktatorer i Redox og deres stormtropper i AFA.
    Hvormange har idag livvagt pga attentatfare? Hvem?
    Har PET resourcer til livagter til de mange nye, der er overfaldstruede pga Politikens nye hetzkampagne?

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 16. august 2011 @ 12:30

  22. Ramadanfesten stammer fra fejring af nedslagtning af ‘vantro’ ved Badr. Velbekomme :(

    Kommentar by Henrik R Clausen — 16. august 2011 @ 12:33

  23. @12 Per Henrik Rasmussen

    Du behøver ikke prøve, for du vil ikke få succes. Mine principper er fri tale og tanke. Så selvfølgelig. Hvis et partiprogram ikke strider imod loven, er det min pligt som borger i et demokratisk samfund, at støtte at ethvert parti kan opfylde de krav som lovgiverne har opsat for at de kan indgå i demokratiet. Derefter kan man tage den åbne og frie debat om de uenigheder man måtte have.

    @17 Daniel Carlsen

    Via jeres grinagtige etnicitetsfiksering, modarbejder i aktivt dansk kulturhistorie, det være litteratur, musik, samfundsstukturens udvikling eller politiske gennembrud, da dansk kulturhistorie er fyldt med markante bidragsydere, som ikke har “den rette” etnicitet.

    Kommentar by Michael Jensen — 16. august 2011 @ 14:11

  24. #23 Hvem taler om “rigtige” og “forkerte” etniciteter? Ikke mig i hvert fald.

    Nu bliver det så til “dansk kulturhistorie”. Den kan vi også sagtens tage, men jeg mener ikke, at det var udgangspunktet? For hvad er “dansk kultur” i dag? Paradise Hotel? Det er jo noget mange unge aktivt lever, både dem, der udstiller sig på fjernsyn og alle de andre.

    Hvis det er dansk kultur, så er det en rigtig god grund til, at jeg ikke er kulturkonservativ – det er nemlig ikke noget, jeg mener er værd at konservere. Tværtimod.

    Tilbage til kulturhistorien: Jeg mener helt personligt, at din definition af kulturhistorien og kulturskatter er noget “løs på tråden” så at sige, hvis alle der har bidraget til den måde, der tænkes på i dag er “danske kulturpersonligheder”. Kan man ikke inspirere danskere uden selv at være dansk? Det mener jeg nu nok.

    Men i grunden drejer alt dette fokus væk fra det væsentlige: dansk kultur. Dansk kultur er hvad vi gør den til. Det er ingen hemmelighed, at jeg ønsker en national kultur implementeret i Danmark. Du ønsker tilsyneladende en anden, som Danskernes Parti står i modsætning til. Men hvordan i alverden skulle den udvikling, som Danskernes Parti arbejder for, modarbejde dansk kultur?

    Det danske folk må vel være en forudsætning for dansk kultur? At bevare det danske folk må derfor også være at bevare muligheden for dansk kultur i fremtiden. Det synes jeg ikke er specielt grinagtigt.

    Kommentar by Daniel Carlsen — 16. august 2011 @ 16:06

  25. Det er så der vi taler forbi hinanden, for i min verden er “dansk kultur” og “dansk kulturhistorie” præcis det samme. “Dansk kultur” er et øjebliksbillede, som kan ændre sig i morgen, men “dansk kulturhistorie” er vores historie som et land og folk, og det som øjebliksbilledet af kulturen bliver arkiveret under, når et givent kulturelt øjebliksbillede ikke eksisterer mere.

    “Kan man ikke inspirere danskere uden selv at være dansk? Det mener jeg nu nok.”

    Selvfølgelig kan man det. Og man kan også blive en del af den danske kultur og den danske kulturhistorie, uden selv at være af dansk oprindelse.

    “Hvem taler om “rigtige” og “forkerte” etniciteter? Ikke mig i hvert fald.”

    Så må du se at komme igang med at ændre punkt 3 i jeres partiprogram – Eller også (hvilket er endnu bedre), må vi lade være med ordkløveri, for du har fuldstændig ret i at du ikke siger noget om “rigtig” og “forkert” etnicitet generelt – andet end i sammenhæng om hvem der har ret til at være i Danmark og kalde sig danske. At jeg netop sætter ordene “den rette” i anførselstegn i mit indlæg, burde have været nok.

    Kommentar by Michael Jensen — 16. august 2011 @ 17:08

  26. Du kalder det måske ordkløveri, men det er en stigmatisering, som dagligt rammer nationalister. Denne er uden tvivl med til at male et billede af nationalister, som nogle der hader eller i bedste fald ikke bryder sig om folk, der har en anden etnicitet end dem selv. Men det er langtfra tilfældet, hvilket også fremgår af punkt 13 i Danskernes Partiprogram. En nationalist forlanger kun den frihed for sit folk og land, som han selv er villig til at give andre.

    Og nu vi er ved folk og land, som du selv bragte på banen. Vores, altså danskernes, historie som land og folk er vel netop defineret af, hvad vi som folk har præsteret. Men mens du taler om et land, som i et geografisk afgrænset område, så taler jeg om en nation, som i et særegent folk.

    Jeg betragter primært Danmark som en nation, sekundært som et land. Det signifikante er nemlig ikke, hvor vi bor, selvom dette er en almindelig udbredt misforståelse. Det signifikante er, hvem vi er. Og hvem vi er, determineres ikke af sociale konstruktioner. Det er et resultat af hovedsageligt arv, men også af miljø, hvoraf miljøet så også er et resultat af de betingelser som vores forfædre har skabt med de evner, som de selv har nedarvet.

    At være eller ikke at være: det er spørgsmålet.

    Kommentar by Daniel Carlsen — 16. august 2011 @ 18:10

  27. @23
    Naturligvis er den danske kultur bygget af… TADA!… danskere. Vi kan have ladet os inspirere lidt hist og pist, som Oehlenschläger heldigvis lod sig inspirere af den tyske nationalromantik, men vi satte vores eget præg på det lånte og lod vores danske sind tale igennem det. Lad derfor med at blande tingene sammen og kalde ‘lånt’ for udansk; du er meget vel klar over, at for hvergang du kommer i tanke om én enkelt ‘uetnisk’ bidragsyder til dansk kultur, kan vi andre nævne snesevis, der ikke er det. Kendetegnende for netop Danmark er befolkningens ekstremt høje grad af homogenitet, så det virker pinligt, når du prøver på at afvise, at kulturen også skulle være det.

    Iøvrigt betjente din Georg Brandes sig i høj grad af afskrivninger – altså ikke kun ‘lån’ – hvilket bl.a. Harald Nielsen har påvist flere gange.

    Kommentar by Morten — 16. august 2011 @ 19:07

  28. @27

    Jeg taler ikke om danskere der har ladet sig inspirere. Jeg taler om folk der har bidraget til kulturen.

    “du er meget vel klar over, at for hvergang du kommer i tanke om én enkelt ‘uetnisk’ bidragsyder til dansk kultur, kan vi andre nævne snesevis, der ikke er det”

    Hvilket chok!!!!!! Din pointe er..?

    Det er nu nok ikke så underligt, da etniske danskere trods alt er, altid har været, og forhåbentlig altid vil være et flertal i Danmark.

    Og så orker jeg iøvrigt ikke debattere hverken provokatøren Brandes, H. Nielsen som havde det rette sindelag til at hoppe i med begge ben, eller den lige linie der går fra Nielsens generelle skriverier og til nutidens David Duke’er. Jeg anser det for useriøst i denne tråd. Præcis som det ville være useriøst og ligegyldigt at debattere Erik Storruds syn på f.eks. Daniel Carlsen. Misforholdet gør det utroværdigt.

    Kommentar by Michael Jensen — 16. august 2011 @ 22:15

  29. “Det er nu nok ikke så underligt, da etniske danskere trods alt er, altid har været, og forhåbentlig altid vil være et flertal i Danmark.”

    Jamen så er der da noget vi er enige i. Problemet er jo så bare den udvikling, som vi for tiden undergår. I 2050 vil danske skoleelever, ifølge de seneste befolkningsfremskrivninger, være en minoritet i klasseværelserne. Da jeg skal være far til september er der derfor en rimelig sandsynlighed for, at jeg vil have et barnebarn, der skal opleve dette. Det er altså ikke noget, der ligger langt ude i fremtiden …

    Kommentar by Daniel Carlsen — 17. august 2011 @ 09:11

  30. […] Erik Storrud er tidligere fængslet for vold mod politiet, blandt andet i forbindelse med  et National-socialistisk arrangement i Hundige, samt Ungdomshuset i København, og er blandt andet kendt for en radikal anti-zionistisk […]

    Pingback by Åben debat om politisk vold | Grundlovsnyt — 28. marts 2012 @ 08:28

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper