17. august 2011

Flygter fra Slagelse-ghetto: “Jeg synes ikke det er så trygt mere. Jeg synes ikke det er rart”

Jyllands-Posten kan i dag fortælle, at der er kommet Flere indvandrere i ghettoerne under VKO, hvad pudsigt nok, kritiseres af socialdemokraten Mette ‘Not in my backyard’ Frederiksen. I sidste ende, så handler det om demografi. Sjællandske Nyheder har en aktuel historie fra Slagelse – Nye bilbrande gør ghettoens beboere rasende.

“Mandag aften ved 22.30-tiden satte to unge mænd ild til en bil, som holdt på en af Kierulffsvejs parkeringspladser, og kort efter var både den og endnu en bil, som stod ved siden af, omspændt af flammer. Begge brændte ud. Det kunne have gået endnu værre, for ved siden af de udbrændte biler holdt endnu to køretøjer, hvis ejere dog nåede at flytte, så de ikke også blev flammernes bytte. …

Indehaverne af de to brændte biler var også på parkeringspladsen, hvor de blot kunne se til, at flammerne langsomt, men sikkert åd deres køretøjer. Det vil sige, at manden, der var kørt til området i den røde varebil, havde faktisk lånt den af sin svigermor…

Ejeren af den hvide VW Golf er 24-årige Mik Nedergaard fra Tappernøje. Han var på besøg hos kæresten.

– Bilen var ikke kaskoforsikret, så det her kommer jeg selv til at betale…”

(Kierulffsvej, Nordbyen, Slagelse)

Her lidt fra et interview med omtaltes kæreste, der ikke tør stå frem med ansigt og navn – TV: Flygter fra ghetto efter nye bilbrande.

Kristina Herlev Wulff, Sjællandske: Men det var ikke den eneste bil det gik ud over. Også bilen der holdt lige ved siden af var brudt i brand. Men efter at have boet i Nordbyen i syv år, var det desværre ikke noget nyt for kvinden.

Anonym kvinde: Jeg har oplevet – selvfølgelig en masse bilbrande efterhånden, inden det der kom det til skraldespandene, og inden vi fik det nye, så var det jo skraldespandsskurene, og sådan noget.

Kristian Herlev Wulff: Syv år med brande har sat sine spor.

Anonym kvinde: Jeg synes ikke det er så trygt mere. Jeg synes ikke det er rart, og jeg synes bestemt ikke det er rart, at man ikke kan have sine ting i fred.

Kristian Herlev Wulff: Derfor har kvinden taget sin beslutning.

Anonym kvinde: Første gang der var det min mors bil, og denne her gang, så er det så en der kommer og besøger mig, hvis bil der bliver brændt – og nu skal jeg flytte.

Oploadet Kl. 15:10 af Kim Møller — Direkte link67 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/27915/trackback

67 Comments »

  1. Offtopic
    Immigration officer comes home to find family of Romanian gypsies squatting in her house, wearing her clothes and drinking her wine (after telling neighbours she’d died)

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2026723/Gipsies-immigration-officers-home-Proms.html

    Kommentar by BE — 17. august 2011 @ 15:21

  2. Man får aldrig løst problemet med ‘ghettoer’ før end man begynder at kalde dem ved rette navn: Bosættelser, og jeg tvivler på, at man kan gøre ret meget ved den tiltagende etniske udrensning – af danskerne i disse områder.

    Kommentar by Fidibus — 17. august 2011 @ 15:22

  3. Min datter har også boet i den muslim ghetto, og det var som at leve i Beirut.
    DF 90 MANDATER ELLER UNDERGANG.

    Kommentar by Fritz — 17. august 2011 @ 15:34

  4. Ja men nu er det ghettoer og snart er det bydele. Alt går efter planen.

    Kommentar by machiavelli — 17. august 2011 @ 15:36

  5. Jeg kan blot konstatere, at jeg heller ikke selv ville bo i et sådant område under nogen omstændighed.

    Og jeg tvivler også meget på, at vi kan finde mange politikere på Christiansborg, som ville bryde sig om at bo der.

    Kommentar by Vest — 17. august 2011 @ 15:37

  6. Tjah. Jeg har hørt Gellerup omtalt som “Den besatte Vestby”…

    Kommentar by PerH — 17. august 2011 @ 15:54

  7. “Danskerne har det meget svært i Bøgeparken. Deres børn kan ikke lege i sandkassen, det er danskernes biler, der bliver stukket i brand, det er danskernes lejligheder, der er indbrud i, der skydes med luftgevær efter danskerne, og det er danskerne, der bliver udsat for gaderøverier”

    http://www.dansk-politi.dk/Default.aspx?ID=635&ProductID=PROD740

    Kommentar by frank — 17. august 2011 @ 16:32

  8. Hvor mange danskere føler sig fremmede i eget land?

    Kommentar by Tim — 17. august 2011 @ 16:42

  9. Der findes en løsning, og det er at smide de uintegrerbare og rødderne og dem som kan mistænkes hjem. Hellere en for mange. Der skal være en konsekvens, og den har muslimer og indvandrere aldrig fået

    Kommentar by Tim — 17. august 2011 @ 16:44

  10. Mette Skrigeskinke, mareRitt og Stoltenberg kunne jo flytte derud og berige sig.

    Kommentar by Tolder — 17. august 2011 @ 16:58

  11. Jamen jeg har lige set i TV2 News at alle der bor i en ghetto er begejstrede for det. Og hvis der er et problem – og det er jo altså slet ikke sikkert at der er – så er det socialt!

    Kommentar by Peter Andreas Fog — 17. august 2011 @ 17:43

  12. Socialdemokraterne gør jo intet for deres gamle vælgere. Jo mere man kan skide dem ned af nakken, jo bedre.
    En stemme på socialdemokratiet er en stemme på sharia!

    Kommentar by Tim — 17. august 2011 @ 18:29

  13. Der kan kun siges at det næppe overasker nogen. OT: Kim din mail virker ikke jeg fik min mail smidt retur med besked om at din mailhost på webspeed ikke kunne findes.

    Kommentar by aethelred.nu — 17. august 2011 @ 18:48

  14. Interessant inside-info fra en helt anden kant, (jf hjemmesidens interessesfære), men alligevel relevant og ganske sikkert sandt:

    http://www.greycell.dk/forum.html?forum=baseiq0823cfb38f0d84db007a835d7f6313fe&gruppe=1&trad=26235

    Kommentar by MT — 17. august 2011 @ 18:59

  15. Danskernes “menneskerettigheder” findes ikke mere.
    Muslimerne kan være så forbryderiske , som de vil.
    Danskerne må flytte. Flygter hedder det vel?
    En formand i et boligselskab påtaler ødelæggende muslimsk adfærd.
    Han må flytte/flygte.
    Kan vi mon få hjælp af menneskerettigheds kontoret inde i københavn?
    Hvis svaret er nej; SÅ luk det kontor med de uduelige personer.

    Kommentar by Pk — 17. august 2011 @ 19:18

  16. Det er bare at lade vandpistolen med en blanding af varmt vand og svinefedt…

    Kommentar by Peer Pedersen — 17. august 2011 @ 20:59

  17. Ja, de flytter – altså stemmer med fødderne. Nu skal vi snart stemme med en blyant, og så burde de tænkte på hvem der går ind for mere indvandring, flere “flygtninge”, dler penge til de såkaldte palæstinensere, og hvem der siger det hele skyldes socio-økonomiske forhold, for religion har med bestemthed intet at gøre med det, inden de sætter krydset. Men de sætter det nok ved SF, for Villy kan jo det der med madammerne.

    Jeg har ikke så ondt af dem mere, de ligger som de har stemt. Og vi flytter hvis det bliver meget værre, folk med min og min kones uddannelser er gangbare mange steder. Jeg har hørt New Zealand skulle være et rart sted.

    Kommentar by Georg Hansen — 17. august 2011 @ 21:06

  18. -> Peer Pedersen

    Har du husket at sende den ugentlige pakke bacon til en moske nær dig?

    Kommentar by Georg Hansen — 17. august 2011 @ 21:08

  19. 7. Og bussen fra gellerup til århus H. Banegård, kaldes hvidløgsekspressen, elles gardin bussen til fejl ernærede kvinder.
    12. Rød stue= kaos og anerki.!!
    16. Der skal en gyllevogn til, fyldt med grisegylle. så kunne det jo være at der sker noget. !!
    17. Det ringste vi kunne gøre er: at flygte fra vores eget land, pga af disse vandaler. Det er vandalerne der skal ud, sammen med den pædofile ideologi (en såkaldt religion): Kør efter bogen der hedder grundloven, I den sidste ende er det befolkningen der tolker grundloven og ikke jouristerne, politi, myndighederne eller folketing. Bare vent og se.!!

    Kommentar by charles Nielsen — 17. august 2011 @ 21:25

  20. Islam-vielser af danske teenagepiger til muslimske drenge
    http://lokalavisen.dk/islam-vielser-af-danske-teenagepiger-til-muslimske-drenge-/20110817/artikler/308179997/1051?ref=jplisterseneste

    Kommentar by Tim — 17. august 2011 @ 21:49

  21. Det er ikke kun et spørgsmål om demografi. Det hele sker ganske frivilligt – etniske danskere flytter ud, flygtninge/indvandrere flytter ind. Og ikke nok med det, velfungerende flygtninge/indvandrere flytter også ud – og i stedet flytter ikke-velfungerende flygtninge/indvandrere ind.

    Sådan er vi mennesker. Vi vil gerne bo blandt og omgås mennesker, der ligner os selv etnisk, socialt, kulturelt og økonomisk. Så denne “nyhed” er lige så overraskende som, at solen også står op i morgen.

    Om 5 år kan vi så slå øjnene op til, at procentsatsen igen er steget – denne gang med Mette Frederiksen som ansvarlig minister. Det bliver sjovt at høre hendes bortforklaring til den tid.

    Kommentar by Thomas Rimmer — 17. august 2011 @ 23:13

  22. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der findes bare ét eneste eksempel på, at en muslim har valgt at flytte/flygte pga. chikane, trusler, hærværk eller vold begået af danskere. Jeg kan nemlig ikke selv komme i tanke om et.

    Bare ét eksempel.

    Polyb?
    Maja?
    Per Henrik Rasmussen?

    Anybody?

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. august 2011 @ 01:55

  23. Så har Shansen meldt dig til politiet:

    http://www.p77.dk/demokrati/frihedsrettigheder/567-nationalkonservativ-blogger-meldt-for-personregistrering

    God arbejdslyst!

    Kommentar by William Jansen — 18. august 2011 @ 06:01

  24. I Slagelse har man fundet løsningen! Brandstifterne og pyromanerne skal uddannes til brandkadetter og fremover selv hjælpe med at slukke de brande de påsætter. Hvad med at overføre denne fantastiske ide til bankrøvere, så de bliver uddannet til at køre pengetransporter?

    Kommentar by Tanketorsken — 18. august 2011 @ 08:07

  25. Off-topic: Nu er det så David Letterman, der bliver truet af militante muslimer. So what else is new?

    http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/08/18/091932.htm

    Bemærk forresten hvordan Ritzau fortæller, at “I 2010 truede en militant gruppe producenterne af “South Park” efter tegnefilmserien havde vist profeten Muhammed i et bjørnekostume“.
    Som om det er noget, der kun sker én gang om året. Det svarer til at skrive en historie om spirituskørsel og så skrive “i 2010 var der også en spritbillist“. Det får det til at lyde som om det er mere sjældent, end det er. Og den slags kaldes i min bog “manipulation”.

    Kommentar by Vest — 18. august 2011 @ 08:44

  26. Smid dumme indvandrerbørn hjem med deres familier. De kan absolut ikke finde ud af noget
    Sprogplan er slået fejl i København
    http://politiken.dk/uddannelse/ECE1364123/sprogplan-er-slaaet-fejl-i-koebenhavn/

    Kommentar by Tim — 18. august 2011 @ 09:41

  27. Unge sigtes efter terrorparagraffen
    http://jp.dk/indland/krimi/article2517644.ece

    Husk på at venstrefløjen er mindre voldsparat ifølge ledende ekspert Chris Holmsted

    Kommentar by Tim — 18. august 2011 @ 09:46

  28. Så går sagen sin gang:
    http://jp.dk/indland/krimi/article2517644.ece

    Kommentar by Nordsjælland — 18. august 2011 @ 09:46

  29. OFF TOPIC !

    Ja undskyld, jeg ved det er en uskik at gøre det men jeg bliver mere og mere rasende på DRs tendentiøse nyhedsformidling.

    Overraskende nok har man valgt at omtale terrorsagen med de venstreekstreme, der har øvet brandterror på forskellige lokaliteter og ved forskellige lejligheder.

    Sagen har jo ikke fyldt meget i pressen (og naturligvis været helt fraværende på DR)så derfor er det stort at det bliver omtalt.

    Prøv at læse artiklen der er forfattet af Troels Jensen – Jeg hæfter mig ved hans vending : .. politiet forsøger at hænge dem op på”. Jeg tror ikke Troels tror de har gjort det vel ?. Og så slutter han med at ironisere over at de angiveligt har sat ild på PET s kantine.

    Hvis I kan holde til det så prøv at læse det. Der er vist ingen tvivl om at “røde Troels” synes det er at skyde klart over målet at anholde hans røde legekammerater.

    DR er sgu den største fare for demokratiet herhjemme.

    Kommentar by PerH — 18. august 2011 @ 09:57

  30. 21. Mette Frederiksen har samme atitude, Stauning. Stauning greb den nærmeste Ølkasse, op på den og tale til folket. Det blev de røde faner’s tid. Derfor kaldes Mette Frederiksen i folkemunde: Mette Ølkasse.
    22. Nej de er ingen ekselpler på at en muslim er flygtet, pga chikane, trusler, hærværk eller vold begået af danskere. Men når de røde kommer til, så får piben nok en anden lyd.! Smid hele den pædofilistiske ideologi samt Islam ud af dk. Den pædofile og sadistiske Koran, skal fjernes, fordi den er grundlovsstridig. (§67)
    25. Ja det ser vi: Håber at det yderste højre, vil gøre gengæld, for det kommer alligevel en dag.

    Kommentar by charles Nielsen — 18. august 2011 @ 10:08

  31. Hvad ved i egentlig? Hvor mange i dette forum kender muslimer og ghettoer udover hvad i læser i aviserne?

    Kommentar by Zober — 18. august 2011 @ 10:08

  32. DF 90 MANDATER ELLER UNDERGANG.

    Enig med Fritz.

    Kommentar by machiavelli — 18. august 2011 @ 10:10

  33. Men machiavelli har ikke selv tænkt sig at stemme.

    Kommentar by Axel — 18. august 2011 @ 10:27

  34. #28
    Ja det ville være godt, men det sker aldrig.
    Hvis det skulle ske, så vil storebror EU puste os i nakken og sige: Hvis I ikke er ordenlige så sender jeg EURO-Force efter jer.

    Kommentar by Svinet — 18. august 2011 @ 10:38

  35. “Men machiavelli har ikke selv tænkt sig at stemme.”

    Kommentar by Axel — 18. august 2011 @

    Jeg vil stemme på DF, resten af slænget fra højre til venstre er spild af godt papir.

    Kommentar by machiavelli — 18. august 2011 @ 10:53

  36. http://jp.dk/indland/indland_politik/article2517840.ece
    Har man set magen??

    Kommentar by charles Nielsen — 18. august 2011 @ 11:20

  37. “Røde Troels” fra DR omskriver on-line artikel om den venstreekstreme brandterror.. de hånlige og nedladende bemærkninger som : ..politet forsøger at “hænge dem op på”… er udeladt, ligesom hans malplacerede fremhævelse af et brandsted som “PETs frokoststue” er fjernet.

    Den går bare ikke Troels – det var hvad du oprindeligt skrev der afslørede dine politiske sympatier – lige som Blauenfeldt.

    Kommentar by PerH — 18. august 2011 @ 11:48

  38. OMG nu kommer islamifiseringen
    Pind siger ja til tørklæde i folketingssalen
    http://jp.dk/indland/indland_politik/article2517840.ece

    Mens Socialdemokraterne er ved at arrangere ramadanmiddag, så synes Venstre, at det er helt i orden, at embedsmænd skal være reklamesøjler for islam. Det er trist, at der så tit bliver blæst til kulturkamp, og så sker der ikke noget,« siger Martin Henriksen.

    Helge Adam Møller, har tidligere opfordret Dansk Folkeparti til selv at forlade salen, hvis de ikke bryder sig om synet af tørklædet.

    »Det problem kan vi let og hurtigt løse: Dansk Folkeparti og de medlemmer, der har den holdning, kan forlade folketingssalen,« sagde Helge Adam Møller i juli.

    »Det er fuldstændigt ligesom en jøde kan bære sin jødekalot og en kristen sit Dagmarkors,« sagde han.

    Nej det er det så ikke Helge Adam. Muslimske kvinder plejede ikke at bruge tørklæde, og det er LANGT mere synligt en alt det andet. + Jøder bærer ikke tit kalot.

    Nu får vi så islamifiseringen af Danmark

    Kommentar by Tim — 18. august 2011 @ 11:57

  39. Tørklæde = opdeling af mennesker i rene og urene.
    Dagmarskors = næstekærlighed og tilgivelse.

    Jeg tilgiver Helge Adam Møller, thi han forstår ikke, hvad han siger.

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. august 2011 @ 12:09

  40. Yes. Nyt klip fra Bernard Lewis
    Choices for The Middle East – Prof. Bernard Lewis
    http://www.youtube.com/watch?v=qZXGFEykj3g

    Kommentar by Tim — 18. august 2011 @ 12:16

  41. -> PerH

    Hvis DR har ændret artiklen efterfølgende, så surf lige ind på siden igen (google: Unge sigtet for brandterror) og tryk på artiklen i cache. Modtager gerne screencap.

    Kommentar by Kim Møller — 18. august 2011 @ 12:23

  42. Jeg poster lige denne respons fra DR2 , selvom jeg ved den ikke er velplaceret lige her. Jeg klagede til DR2 d. 25 juli om deres brug af “eksperten” Monica Hansen i udsendelsen tilrettelagt af Adam Holm. Her er svaret jeg fik i dag. Det lyder i al sin korthed sådan: “Kære….
    Tak for din kritik.Du har ret, vi burde ikke have brugt den omtalte blogger som ekspert. Vi beklager. Mvh. Mette Hybel”
    Håber svaret kan bringe lidt oprejsning. Kim Møller må gerne omplacere mit input.

    Kommentar by morlille — 18. august 2011 @ 12:40

  43. #22 #39 Hr. Snusk

    Du skriver sgu da meget fornuftigt. :-)

    Kommentar by Svinet — 18. august 2011 @ 14:23

  44. -> William

    Ja, hun forsøger at få medierne til at hoppe på en historie om, at jeg skulle have fået oplysninger fra ORG. Det irriterer hende selvfølgelig, at hun skal stå til regnskab for sin fortid, men heh thats life. Konkret har jeg vist gjort tre ting forkert ifølge hende. Offentliggjort navn, by og mandens navn. Jeg vil gerne forklare hvordan jeg har fået de mange oplysninger, men har undladt, fordi det ville gøre det nemt for andre at finde hendes fulde adresse. Det har jeg ingen interesse i! Derfor slettede jeg også en kommentar fra en mand der forsøgte at sprede hendes adresse sidste år. Googler jeg hans navn/alias kan jeg se en næsten identisk kommentar på en anden side der stadig er online. Hun brokker sig over, at jeg har skrevet hvilken by hun bor i – for pokker, hun offentliggjorde min præcise adresse kort tid efter jeg blevet slået ned med flasker. Hykleriet er udenfor kategori.

    Udgangspunktet for min dokumentationsside har hele tiden været, helt ned i detaljen at holde personen direkte ansvarlig for sin gøren og laden. Navn og cirka-bopæl og nuværende netvirke skal selvfølgelig fremgå. Jeg har ikke modtaget oplysninger fra ORG, hverken i forbindelse med denne dokumentation eller i forbindelse med andre posteringer, heller ikke den om nazi-overvågningen.

    Eneste eksempler Shansen oa. bruger igen og igen, er atypiske sager. Hvis ikke Shansen havde kommenteret i navnet Urius Oregon og linket til hadesiden mod undertegnede, så havde jeg ikke gået så tæt på. Det samme med Redox-fotograferne. Eneste jeg giver navnet på, er en mand der har fotograferet mig til Redox-arkivet muligvis med henblik på fysisk overfald. Generelt skal man undgå at blive personlig på nettet, men de her to sager er unikke. Det kan andre være uenige i, men jeg har selvfølgelig undersøgt det juridiske inden. Har ingen interesse i at gøre skurke til ofre.

    Den manglende troværdighed i Shansens skriverier fremgår klart af dagens P77-post om undertegnedes forbindelser til ORG. Grafisk illustreres hvordan jeg er i midten af en kreds af centrale ORG-medlemmer. Når Redox offentliggør navnene på 100 ORG-tilknyttede, så skal jeg selvfølgelig have Facebook-venner i denne gruppe. Alt andet ville være mærkeligt. Jeg har kun mødt den ene, Tomas Kierstein – og ham kender de fleste til højre for Det Konservative Folkeparti. Jeg er ikke Facebook-venner med FIRE ud af de syv – den ene er slettet fornyligt, så lad os bare sige TRE. Har lige tjekket – har 560 FB-venner, og forbindelsen til netværket (som jeg ikke kendte navnet på før Redox-historien breakede) er ikke-eksisterende. Et klassisk forsøg på at associere mig med det som Århus Stiftstidende vistnok beskrev som ‘Ku Klux Klan-lignende bålseancer’. En specialitet Shansen & Co. dyrkede på Nyhedsavisen, senere på anonyme Urius Oregon, og efterfølgende i pænere udgaver på Youus.dk, før den overflade-seriøse P77.dk.

    Eks-konen ringede for et par dage siden, og fortalte mig, at hendes kærestes kusines mand var nævnt i Redox-rapporten. Jeg har aldrig mødt manden, men følger man Shansens metode, så har jeg vel en aktie i negerdukke-afbrændinger…

    Jeg blogger i længder om forløbet, når/hvis politiet har henvendt sig. Shansen forsøger en forvirringsstrategi, der kan om ikke rense hendes navn, så i det mindste forvirre nye læsere, der ikke gider sætte sig ind i tingene.

    Kommentar by Kim Møller — 18. august 2011 @ 14:40

  45. Det mest morsomme, eller tragiske om man vil, er de venstreorienteredes m.fl. teser om, at Breivik var et produkt af “tonen”.

    Når Monica S. Hansen har skrevet på højreorienterede sites under dæknavn, hvor hun opfordrer til at “de røde svin skal skydes”, så kunne hun, hvis de rødes tese er korrekt, være den person som foranledigede Breivik til hans sindsyge ugerninger

    Kommentar by Cicero — 18. august 2011 @ 15:31

  46. Lad dog de muslim glade mennesker (venstre orienterede tosser m.m.) bo ude i ghettoerne.
    Så kan de komme hinanden ved derude og dyrke islam i fællesskab.
    Nåh, nej, De har valgt og bo andre steder end i disse områder.

    Kommentar by Goofy — 18. august 2011 @ 15:41

  47. @Kim …. vil du lige tage den en gang til ? min egen cache eller archive.org ? – bruger Firefox som browser. Artiklen er bestemt omskrevet

    Kommentar by PerH — 18. august 2011 @ 16:07

  48. -> PerH

    Du skal finde artiklen ved googlesøgning. Hvis overskriften ikke er ændret, så er det oplagt, at søge på den sætning. Så trykker du på cache ikke link, og så har du sådan siden så ud sidst du læste den.

    Kommentar by Kim Møller — 18. august 2011 @ 16:40

  49. Takker Svinet.

    Det er vist tid for en fredspibe eller noget ;-)

    Grynt !!!

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. august 2011 @ 17:14

  50. Link til den næsten oprindelige side – google har den ikke cached men Yahoo havde. Den er nu godt nok redigeret som jeg skrev men “hænge op på” vendingen er der.. jeg søger videre

    http://87.248.112.8/search/srpcache?ei=UTF-8&p=Unge+sigtet+for+brandterror&u=http://cc.bingj.com/cache.aspx?q=Unge+sigtet+for+brandterror&d=690463973757&mkt=da-DK&setlang=da-DK&w=8d0ec849,a3edd179&icp=1&.intl=dk&sig=euFl9_1l0oTR3eQI1eNrtg–

    Kommentar by PerH — 18. august 2011 @ 20:22

  51. @23 William + @44 Kim Møller

    Ang. anmeldelsen:
    Jeg har på det seneste skrevet nogle kommentarer inde på P77, hvor jeg set i bakspejlet blev revet lidt for meget med efter man begyndte at beskylde mig for være løgner, selvtægtsmand og i øvrigt generelt kriminel, højreekstrem og utroværdig (for jeg er intet af dette).

    Men jeg står ved de ting, jeg har skrevet derinde, og jeg synes, at jeg har forholdt mig sagligt til deres til tider usle og vanvittige påstande. Jeg skrev derinde, fordi deres hykleri og lemfældige omgang med sandheden virkelig provokerede mig.

    Kim, jeg må erkende, at jeg føler mig delvist medansvarlig for at S.Hansen har meldt dig til politiet. For jeg blev ved med insistere på, at hun burde melde dig, hvis hun virkelig er så overbevist om at du har brudt loven. Og til sidst gjorde hun det så.
    Men jeg vil klart stå ved min holdning: Hvis man er overbevist om at en person har begået kriminalitet, så er det eneste rigtige at melde sagen til politiet. Det har jeg altid ment. Og hvis du virkelig måtte have brudt ind i hemmelige cpr-registre og deslige, så synes jeg bestemt også, at du har fortjent en bøde. Men som tingene ser ud, så føler jeg mig ganske overbevist om at du IKKE har brudt loven.
    Så jeg håber, at du forstår hvorfor jeg blev ved med at insistere overfor S.Hansen: Hun kunne ikke bare blive ved med at påstå, at du er kriminel. Der er nødt til at være handling bag ens ord. I dette tilfælde i form af en politianmeldelse.

    Men S.Hansen bekræftede mig i min mistanke om hendes usle og hykleriske modus operandi. Eksempelvis bad hun mig om at “dokumentere mine anklager”. Da jeg så bad hende oplyse, hvilke konkrete anklager hun ønskede dokumentation for og garanterede at jeg ville give det, klappede hun i som en østers. Så sagde hun, at hun “vist havde givet mig masser af hint om” hvad det drejede sig om. Ufatteligt!
    Et andet eksempel var, da hun rynkede på næsen af at jeg skrev kommentarer under mit efternavn og ikke under mit fulde navn. Her spurgte jeg, om det ikke var lidt hyklerisk, nu hvor hun ikke selv ville oplyse sit fulde og sande navn. Det skabte stor røre, hvor folk insisterede på, at jeg skulle oplyse mit navn. Da jeg tilbød at lave en aftale med S.Hansen om at vi BEGGE offentliggjorde vores fulde navneoplysninger, blev jeg mødt af total tavshed fra S.Hansen. En anden skribent valgte dog at svare på min fremstrakte hånd med kommentaren “piss off”.

    Kim, jeg er på det seneste blevet mere og mere overbevist om at din troværdighed er lysår foran S.Hansen og P77. Jeg er ikke 100% enig i alt hvad du skriver er på Uriasposten, og jeg mener at enkelte af kommentatorerne skriver nogle uacceptable ting, som jeg selv ville slette, hvis det var min blog. Men jeg forstår og accepterer din kommentarpolitik, og jeg forstår også godt at du ikke gider lege censur-politibetjent.
    Så der er fuld opbakning herfra.

    Mvh. Vest

    Kommentar by Vest — 18. august 2011 @ 21:20

  52. -> PerH

    Din cache er ikke nødvendigvis min cache. Gider du kopiere teksten.

    Kommentar by Kim Møller — 19. august 2011 @ 05:42

  53. >22
    Det er et fantastisk interessant spørgsmål du fremsætter. Forventer du at få et svar på det? I så fald kommer du nok til at vente en rum tid, for de der bliver chikanerede og terroriserede her i landet er danskerne, og kun danskerne. Men hvis man er et “anstændigt” menneske kan man ikke være bekendt at mene at muslimer og andre kriminelle fremmede skal smides ud af landet. Derfor denne utålelige laden stå til. De ansvarlige politikere dukker hovederne og kaster om sig med dumheder som “islam er blot en religion som alle andre”, “man kan ikke tillade sig at diskriminere andre på grund af deres religion” og alskens floskler af den skuffe. Vi (og de selv?) lærer af erfaring, at det er de rene og skære usandheder de disker op med. Derfor bør (DF)politikerne presses af vælgerne til at tage deres bekymringer alvorligt, og standse den vanvittige import af fremmede. De er ødelæggende for vores land, det kan enhver se.

    Kommentar by Nielsen — 19. august 2011 @ 06:27

  54. 51

    Hold da helt op. Den radikale (i mere end en forstand) kvinde vil tilsyneladende gå rigtig, rigtig langt for at bremse debatten på bloggen her. Og jo mere tid Kim skal bruge på hendes uhyrligheder, jo mindre tid og energi bliver der til nærværende vigtige blogarbejde, som er vigtigere end nogen sinde før – særligt efter store dele af MSMs stormløb på bloggen og ejeren af samme.

    Kommentar by Liva — 19. august 2011 @ 08:58

  55. »Det er fuldstændigt ligesom en jøde kan bære sin jødekalot og en kristen sit Dagmarkors,« sagde han.
    Udtaler Helge Møller.

    Politikerne er helt ude i hampen i deres forsvar for den islamiske politiske religion. I England bliver en sygeplejerske, der bærer et
    lille kors om halsen bedt om at fjerne det straks, fordi de syge muslimer kan blive dårlig ved synet.

    Og sådan forsætter det ud af tangenten, lige indtil Sharia bliver vedtaget pr. lov af det danske folketing.

    Kommentar by machiavelli — 19. august 2011 @ 09:21

  56. »Det er fuldstændigt ligesom en jøde kan bære sin jødekalot og en kristen sit Dagmarkors,« sagde han.
    Udtaler Helge Møller.

    Politikerne er helt ude i hampen i deres forsvar for den islamiske politiske religion. I England bliver en sygeplejerske, der bærer et
    lille kors om halsen bedt om at fjerne det straks, fordi de syge muslimer kan blive dårlige ved synet.

    Og sådan forsætter det ud af tangenten, lige indtil Sharia bliver vedtaget pr. lov af Det Danske Folketing. “Vi har religiøs frihed
    her i landet” siger Pind – den absolut største borgerlige torsk i dansk politik – efter Lars Barfod. Hvilket forvirret kreds kan stemme på den idiot.

    Blå blok kan naturligvis ikke vinde valget med de to torsk gående omkring og vrøvle ud af næseboerne. Fornnuften er kørt ud på et sidespor i dansk politik.

    Kommentar by machiavelli — 19. august 2011 @ 09:30

  57. Nr 55 er vist en fejl.

    Kommentar by machiavelli — 19. august 2011 @ 09:31

  58. O. t.
    jeg har ikke glemt dit værk machiavelli. Jeg er blot ikke færdig endnu.

    Kommentar by Nielsen — 19. august 2011 @ 15:02

  59. Tak men jeg har uddybet det lidt og fjernet noget. Det var lidt for avanceret.

    Kommentar by machiavelli — 19. august 2011 @ 15:30

  60. Hermed teksten .. jeg har den også i pdf version der angiver DRs copyright – hvis du vil have den så skriv lige hvor jeg kan sende den hen.

    [TEKST BEGYND]

    Unge sigtet for brandterror
    18. aug. 2011 10.25 Indland

    Fem unge er sigtet for terror, fordi politiet mener, de har stået
    bag flere forsøg på ildpåsættelse, blandt andet mod Politiskolen.
    unge sigtet
    Sagen kom frem i offentligheden 26. april. Efter længere tids
    efterforskning anholdt betjente fra Politiets Efterretningstjeneste en
    gruppe unge da de tilsyneladende var ved at sætte ild på Politiskolen
    i Brøndby.

    I første omgang blev de også for sigtet at ville sætte ild på Nordeas
    ejendom på Strandgade i København.

    De fire unge blev varetægtsfængslet, og siden har betjente arbejdet
    videre med sagen.

    Blandt andet er nogle af de ting, som blev fundet ved en ransagning på
    Christiania, blevet undersøgt nøje.
    Omkring en halv snes tilfælde af brandstiftelse er angiveligt på listen over sager, som betjentene forsøger at hænge de mistænkte op på.

    Blandt dem er et tilfælde hvor der blev sat ild på kantinen hos Politiets Efterretningstjeneste i Søborg.

    [TEKST SLUT]

    Kommentar by PerH — 19. august 2011 @ 20:46

  61. @60 PerH,

    Så vidt jeg kan se, er artikelteksten skrevet af Ritzau. Se f.eks.:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/05/19/092404.htm

    Men det er bestemt ikke første gang, at Ritzau har “tendenser”.

    Kommentar by Vest — 20. august 2011 @ 01:16

  62. @60 PerH,

    Her er et andet eksempel fra Ritzau. Bestemt ikke et grelt eksempel, men stadig: http://www.b.dk/nationalt/danskere-er-traette-af-haard-udlaendingedebat

    Overskriften lyder “Danskerne er trætte af hård udlændingedebat“.
    I teksten får at at vide at “Her mener 42 procent af danskerne, at tonen i den danske udlændingedebat generelt er alt for hård eller for hård. Et mindretal på 15 procent af danskerne mener, at udlændingedebatten generelt er alt for blød eller for blød

    Så med andre ord må de sidste 43 procent vel mene, at tonen er ok?

    Ritzau kunne således have valgt at køre en historie med at flertallet af danskerne syntes, at tonen er fin eller ligefrem for blød/ (nemlig 58 procent).
    Men i stedet lyder overskriften altså, at danskerne synes at tonen er for hård.
    På et eller andet punkt er det ok, at Ritzau vælger denne vinkling. Men når de vinkler på denne måde GANG på GANG, så kommer det til at virke ret tendentiøst.

    Kommentar by Vest — 20. august 2011 @ 01:42

  63. -> Vest

    Synes faktisk det er et grelt eksempel. Hermed blogget.

    Kommentar by Kim Møller — 20. august 2011 @ 04:54

  64. @Vest !

    Da jeg så den var den krediteret Troels Jensen – ikke Ritzau, der som du skriver kan være slem nok.

    Det er muligt at han har rettet den til, men det fremgik IKKE af artiklen.. det kunne være en mulighed hvis “din” er fra 09.47 og “min” version fra 10.25

    Iøvrigt er det en lidt “sjov” dato 19 maj 2011 ?

    Kommentar by PerH — 20. august 2011 @ 08:29

  65. @63 Kim,
    Du har ret. Det er en ret tendentiøs udlægning. Det jeg mente var, at det ikke er den grelleste vi har set fra Ritzaus side ;-)

    @64 Perh,
    Journalisterne “nu til dags” (for at lyde som en 80-årig) har fået en uvane med at bringe Ritzaus artikler enten komplet eller næsten uredigerede. Mediehusene får nyhederne ind fra Ritzau, og så copy/paster de dem på deres hjemmeside med det samme. Det forklarer også hvorfor medierne overordnet set er forholdsvis ens i Danmark. Hvis du f.eks. googler sætningen med at “betjentene forsøger at hænge de mistænkte op” så får du massevis af hits fra forskellige bladhuse, netop fordi de alle har copy/pastet direkte fra Ritzau. Og sådan er det ofte. Derfor mener jeg også at det er vigtigt, at Ritzau er så neutrale som overhovedet muligt, men de er de bare ikke altid.

    Kommentar by Vest — 20. august 2011 @ 12:00

  66. De kriminelle udlændinge(hovedparten af dem er fra lande i middelalderøsten, afrika og det vestlige asien) må ud af landet efter straf. Det er det eneste, som de forbryderiske udlændinge frygter. Det vil endvidere gavne sikkerheden på de danske gader og stræder.

    Kommentar by Jørgen — 21. august 2011 @ 19:13

  67. @Vest !

    Enig, mediebilledet på nettet er næsten klon-agtigt og det meste af dårligdommen væltes ud af Ritzau. Jeg er villig til at acceptere at den aktuelle artikel er skrevet af Ritzau og stjålet af DRs Troels Jensen, for det var ham der var krediteret da jeg så artiklen – Ritzau var ikke nævnt.

    Tak for update

    Kommentar by PerH — 22. august 2011 @ 07:09

RSS feed for comments on this post.